Air Induction System (AIS) |
Autor |
Wiadomość |
mike79
Model: RS1700
Rocznik: 2007
Wiek: 44 Dołączył: 16 Lis 2013 Posty: 628 Skąd: Trójmiasto - Reda
|
Wysłany: 2014-06-12, 18:37
|
|
|
wemar, czy ty czytałeś co ja wczesniej napisałem ? |
_________________ Cold and lonely without you.....Motorhead
The Best Band Ever-Led Zeppelin |
|
|
|
|
wemar
Model: RS1700
Rocznik: 2006
Dołączył: 16 Sty 2013 Posty: 1133 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 2014-06-13, 00:07
|
|
|
Masz rację, nie rozumiemy się. Przeczytaj to co w tym wątku było od początku i ... nie zgub wątku. |
_________________ Jeżdżę, ... bo lubię. |
|
|
|
|
mike79
Model: RS1700
Rocznik: 2007
Wiek: 44 Dołączył: 16 Lis 2013 Posty: 628 Skąd: Trójmiasto - Reda
|
Wysłany: 2014-06-13, 09:00
|
|
|
wemar napisał/a: | mike79 napisał/a:
Nie mam zaślepionego AIS'a, mam puste kominy i bardzo sporadycznie strzela, prawie wcale ale jest po serwisie gaźników...
Nie jest po serwisie, a jedynie za serwis zapłaciłeś. |
Co w tym niejasnego, dlaczego twierdzisz, że nie jest?
wemar napisał/a: | Jeśli strzelał z AIS'em, a po jego demontażu przestał, to nie usunąłeś przyczyny strzelania, ale ją zamaskowałeś. AIS tylko dostarcza świeże powietrze do spalin - jeśli pojawia się przy tym strzelanie, to znaczy, że w spalinach jest za dużo paliwa, które nie uległo spaleniu w cylindrze.
Jeśli gaźnik jest prawidłowo ustawiony i układ zapłonowy działa sprawnie, to czy z AIS'em, czy bez, strzelania w kominy nie będzie. |
Przecież napisałem, że mam wyregulowany i nie strzela, a ty mi tłumaczyż dlaczego strzela
ok, już wiem, że obaj mamy rację ale pewnie przy flaszce byśmy doszli do ładu |
_________________ Cold and lonely without you.....Motorhead
The Best Band Ever-Led Zeppelin |
|
|
|
|
wemar
Model: RS1700
Rocznik: 2006
Dołączył: 16 Sty 2013 Posty: 1133 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 2014-06-13, 12:39
|
|
|
mike79 napisał/a: | ...Nie mam zaślepionego AIS'a, mam puste kominy i bardzo sporadycznie strzela, prawie wcale ale jest po serwisie gaźników...
...
Przecież napisałem, że mam wyregulowany i nie strzela... |
To strzela, czy nie strzela?
mike79 napisał/a: | ...ok, już wiem, że obaj mamy rację ale pewnie przy flaszce byśmy doszli do ładu |
Możliwe, ale pod warunkiem, że przy browarku nie rozkręcamy gaźników |
_________________ Jeżdżę, ... bo lubię. |
|
|
|
|
mike79
Model: RS1700
Rocznik: 2007
Wiek: 44 Dołączył: 16 Lis 2013 Posty: 628 Skąd: Trójmiasto - Reda
|
Wysłany: 2014-06-13, 14:24
|
|
|
wemar napisał/a: | To strzela, czy nie strzela? |
...Juz sam nie wiem
Bardzo rzadko, tylko kiedy ze chcę
wemar napisał/a: | Możliwe, ale pod warunkiem, że przy browarku nie rozkręcamy gaźników | ...moze nie na browarka ale będę musiał się z wami jakos ustawić kiedys i polatać, bo u nas za 2 tygodnie nie bedzie gdzie koła wcisnąć |
_________________ Cold and lonely without you.....Motorhead
The Best Band Ever-Led Zeppelin |
|
|
|
|
Madburn
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2003
Dołączył: 22 Kwi 2012 Posty: 354 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: 2014-06-13, 23:28
|
|
|
byłem ci ja dziś na strzelnicy i mam garść tego cuda
się zobaczy czy głupie tłuste hamerykany mieli racje ze to dobre zaślepki |
|
|
|
|
szuwarek
Model: SYMPATYK
Wiek: 44 Dołączył: 09 Sty 2012 Posty: 22 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 2014-06-14, 23:59
|
|
|
Madburn napisał/a: | byłem ci ja dziś na strzelnicy i mam garść tego cuda
Obrazek
się zobaczy czy głupie tłuste hamerykany mieli racje ze to dobre zaślepki |
Chętnie przygarnę komplet |
_________________ _____________________________
http://kustomcrew.com |
|
|
|
|
MariuszK
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2006
Wiek: 60 Dołączył: 09 Paź 2011 Posty: 42 Skąd: Lubuskie
|
Wysłany: 2014-08-10, 14:08
|
|
|
Witam.
W tym roku zdemontowałem cały system (otwory są zaślepione), jednocześnie usunąłem ostatnią komorę z tłumików zastępując ją elementem, który wyciszył tłumiki uwypuklając basy (dudnienie na wolnych obrotach). Moto oddałem do synchronizacji i regulacji gaźników. To co zauważyłem, spalanie spadło o ponad litr, obecnie wynosi około 5,5 /100 km, zwiększyła się dynamika z zakresie 80-100 km, po prostu lepiej przyspiesza. To plusy.
Minus to taki, że jest problem z regulacją dawki, a właściwie uzyskania optymalnego stosunki paliwo-powietrze (tz. stosunek stechiometryczny który powinien wynosić 1:14,7) w całym zakresie obrotów. Gaźnik pracuje na skrajnych ustawieniach, bardzo mały zakres regulacji. Należało by pokombinować coś z dyszami w gaźniku.
Z praktyki wiem, że jeżeli silnik nie będzie pracował na maksa to nie powinno to mieć negatywnych skutków.
Posumować:
lepiej wygląda,
mniej pali,
zyskał na dynamice.więc warto.
Pozdrawiam |
|
|
|
|
caesar
Model: DS 650 Classic
Rocznik: 2005
Wiek: 52 Dołączył: 30 Maj 2010 Posty: 1337 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 2014-08-11, 14:03
|
|
|
MariuszK, a jak wygląda element uwypuklający basy o którym mowisz ? Może wrzuć jakieś foto |
_________________ GRUPA KUJAWSKO-POMORSKA |
|
|
|
|
Madburn
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2003
Dołączył: 22 Kwi 2012 Posty: 354 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: 2015-05-20, 10:54
|
|
|
co prawda z lenistwa nie wymontowałem całkowicie rurek AIS - więc łuski .45ACP czekają
wczoraj okazało się że mexican mod się zepsuł - rurka pękła - a ja myślałem że przedmuchy mam z uszczelki wydechu z kolanka 2 cylindra ...
ponieważ wężyka pod ręką nie miałem nowego - wygrzebałem łuski 19x9 i za pomocą impulsownika kinetycznego z naprowadzaczem drążkowym zamontowałem jej w rurkach AIS
błogaaaa ciszaaaaa (fakt że akurat założyłem seryjny tłumik z modem stage 2 - zamiast przelotowych )
[ Dodano: 2015-06-19, 11:11 ]
no i ziuu - pozbyłem sie dziadostwa
do wyjęcia potrzebne są specjalistyczne narzedzia japonskich mistrzów
yasuri
kanaduchi
dabo
i 2 szt łusek .45 od gajin'ów z hameryki
podkładamy yasuri tak aby opierało się o śrubę kolanka kolektora a koniec pod fajkę końcówki wystającej z głowicy
walimy kanaduchi po yasuri żeby badziew wylazl z otwory
wsadzamy łuske i poprzez dabo kanaduchi wbija
czynnosc powtarzamy dla drugiego gara
potwierdza sie to co piszą hamerykańce - w rurkach zbiera się woda - i korodują ( miałem dziurkę nad linką sprzęgła - kapało i robiło rdzawy naciek na chormach) co powoduje przedmuchy - a więc i strzelanie w tłumik - po demontażu lekko naciskając śrubokręem udało mi się zrobić kilka dziur (tylko chrom trzymał)
efekty:
|
|
|
|
|
monkton
Model: DS 1100 Custom
Rocznik: 1999
Wiek: 50 Dołączył: 11 Mar 2009 Posty: 575 Skąd: Irlandia
|
Wysłany: 2016-06-26, 12:31
|
|
|
Czy ktoś po usunięciu AIS usunął również pompkę i wszystko co do niej doczepione? Interesuje mnie najbardziej wężyk , który dochodzi do gaźnika. Zostawić otwarte , zaślepić czy może podłączyć gdzieś indziej ? |
|
|
|
|
Jacek6
Model: SYMPATYK
Rocznik: 2007
Wiek: 57 Dołączył: 01 Lis 2013 Posty: 1034 Skąd: OPOLE
|
Wysłany: 2016-06-26, 17:17
|
|
|
Zaślepić. |
|
|
|
|
kyzar
Model: DS 650 Custom
Rocznik: 2004
Dołączył: 19 Sie 2016 Posty: 3 Skąd: Wilkołaz Pierwszy
|
Wysłany: 2016-08-26, 09:15 Osprzęt silnik
|
|
|
Witam,
Mam nadzieję iz teraz zamieszczam swoje pytanko w dobrym dziale. Zastanawiam się co to za ustrojstwa przy silniku. Wygląda mi to na jakiś może filtr ale to drugie to kompletnie nie wiem (to z przewodami). Będę wdzięczny za jakieś podpowiedzi.
DSC_0494.JPG
|
|
Plik ściągnięto 47 raz(y) 227.46 KB |
DSC_0492.JPG
|
|
Plik ściągnięto 37 raz(y) 222.61 KB |
|
|
|
|
|
kapat
Model: SYMPATYK
Wiek: 46 Dołączył: 17 Sie 2012 Posty: 796 Skąd: Wieliczka
|
Wysłany: 2016-08-26, 10:28
|
|
|
To drugie, to kolejny amerykański wynalazek. Charcoal canister assembly. W uproszczeniu jest to puszka z węglem służąca do eliminowania oparów paliwa. W necie opisano to jako system EVAP. Z tego, co wyczytałem nie ma on nic wspólnego z pracą silnika. Kiedy moto stoi na słońcu, opary paliwa zwiększają ciśnienie w baku. To cholerstwo wyłapuje węglwodory. Ot, amerkański bełkot😀 |
_________________ To mój motocykl. Jest takich wiele, ale ten jest mój. Mój motocykl to mój najlepszy przyjaciel. Jest moim życiem. Muszę nad nim panować tak, jak panuję nad moim życiem. Beze mnie mój motocykl jest niczym. Ale i ja bez motocykla jestem niczym. |
|
|
|
|
kyzar
Model: DS 650 Custom
Rocznik: 2004
Dołączył: 19 Sie 2016 Posty: 3 Skąd: Wilkołaz Pierwszy
|
Wysłany: 2016-08-26, 21:27
|
|
|
Dzięki już wszystko wiem. |
|
|
|
|
danek25
Model: DS 1100 Custom
Rocznik: 2006
Wiek: 40 Dołączył: 27 Lip 2015 Posty: 59 Skąd: zambrów
|
Wysłany: 2016-09-14, 12:19
|
|
|
Nie do końca takie cholerstwo, bo w upalne dni z filtrem węglowym nie powinno być czuć smrodu wachy stojąc przy motocyklu, jak jest w praktyce nie wiem, bo nie mam tego. Tak czy siak jak chciałbyś wywalić to na pewno nie wpłynie na poprawność pracy maszyny. |
|
|
|
|
Ryszard1962
Model: RS1600
Rocznik: 2001
Wiek: 62 Dołączył: 10 Wrz 2016 Posty: 605 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2016-09-14, 18:17 Chromowana rurka DS 1100
|
|
|
Witam , mam pytanie - w moim Dragu po lewej stronie na wysokości dołu cylindrów znajduje się rurka chromowana która leci od przedniego cylindra a wchodzi mniej więcej pod skrzynkę narzędziową i tam łączy się z rurką gumową , powiedzcie mi proszę do czego ona służy , zauważyłem że prawdopodobnie poprzedni właściciel dokonywał nieudolnej próby jej naprawy , ponieważ na pewnym odcinku (około 1cm. długości) naciągnął na nią kawałek gumowej rurki i zabezpieczył całość plastikową opaską , jednak przy uruchomionym silniku gdy przyłoży się dłoń do do tego miejsca odczuwa się delikatny przedmuch. |
_________________ Pozdrawiam
Rysiek
Do 2016r. Kawasaki VN1500 NOMAD
Od 2016r. Yamaha V Star 1100
Od 2017r. Yamaha Road Star 1600
|
|
|
|
|
MIKI
Model: RS1700
Rocznik: 2007
Wiek: 54 Dołączył: 16 Lis 2009 Posty: 862 Skąd: Czarnków/Wlkp.
|
Wysłany: 2016-09-14, 20:37
|
|
|
Najprawdopodobniej chodzi Tobie o ekologie. Tzw. AIS |
|
|
|
|
kapat
Model: SYMPATYK
Wiek: 46 Dołączył: 17 Sie 2012 Posty: 796 Skąd: Wieliczka
|
Wysłany: 2016-09-14, 21:28
|
|
|
I nie do końca taki smród |
_________________ To mój motocykl. Jest takich wiele, ale ten jest mój. Mój motocykl to mój najlepszy przyjaciel. Jest moim życiem. Muszę nad nim panować tak, jak panuję nad moim życiem. Beze mnie mój motocykl jest niczym. Ale i ja bez motocykla jestem niczym. |
|
|
|
|
remol71
Model: DS 650 Custom
Rocznik: 1999
Wiek: 53 Dołączył: 18 Maj 2010 Posty: 1856 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2016-09-14, 21:37
|
|
|
danek25 napisał/a: | nie powinno być czuć smrodu wachy stojąc przy motocyklu |
To jest zapach, a nie smród. Proponuję rower |
_________________ Suzuki V-Strom 1050 XT |
|
|
|
|
|