YAMAHA Drag Star FORUM
FAQFAQ  Mapa GoogleMapa Google  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Air Induction System (AIS)
Autor Wiadomość
mike79 



Model: RS1700
Rocznik: 2007
Wiek: 44
Dołączył: 16 Lis 2013
Posty: 628
Skąd: Trójmiasto - Reda
Wysłany: 2014-06-12, 18:37   

wemar, czy ty czytałeś co ja wczesniej napisałem :nie_wiem: ?
_________________
Cold and lonely without you.....Motorhead
The Best Band Ever-Led Zeppelin
 
 
wemar 


Model: RS1700
Rocznik: 2006
Dołączył: 16 Sty 2013
Posty: 1133
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2014-06-13, 00:07   

Masz rację, nie rozumiemy się. Przeczytaj to co w tym wątku było od początku i ... nie zgub wątku. ;d
_________________
Jeżdżę, ... bo lubię.
 
 
mike79 



Model: RS1700
Rocznik: 2007
Wiek: 44
Dołączył: 16 Lis 2013
Posty: 628
Skąd: Trójmiasto - Reda
Wysłany: 2014-06-13, 09:00   

wemar napisał/a:
mike79 napisał/a:
Nie mam zaślepionego AIS'a, mam puste kominy i bardzo sporadycznie strzela, prawie wcale ale jest po serwisie gaźników...

Nie jest po serwisie, a jedynie za serwis zapłaciłeś.

Co w tym niejasnego, dlaczego twierdzisz, że nie jest?

wemar napisał/a:
Jeśli strzelał z AIS'em, a po jego demontażu przestał, to nie usunąłeś przyczyny strzelania, ale ją zamaskowałeś. AIS tylko dostarcza świeże powietrze do spalin - jeśli pojawia się przy tym strzelanie, to znaczy, że w spalinach jest za dużo paliwa, które nie uległo spaleniu w cylindrze.
Jeśli gaźnik jest prawidłowo ustawiony i układ zapłonowy działa sprawnie, to czy z AIS'em, czy bez, strzelania w kominy nie będzie.
:nie_wiem:
Przecież napisałem, że mam wyregulowany i nie strzela, a ty mi tłumaczyż dlaczego strzela :hahahahaa:
ok, już wiem, że obaj mamy rację ale pewnie przy flaszce byśmy doszli do ładu :hahahahaa: :browarek:
_________________
Cold and lonely without you.....Motorhead
The Best Band Ever-Led Zeppelin
 
 
wemar 


Model: RS1700
Rocznik: 2006
Dołączył: 16 Sty 2013
Posty: 1133
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2014-06-13, 12:39   

mike79 napisał/a:
...Nie mam zaślepionego AIS'a, mam puste kominy i bardzo sporadycznie strzela, prawie wcale ale jest po serwisie gaźników...
...
Przecież napisałem, że mam wyregulowany i nie strzela...

To strzela, czy nie strzela? ;d

mike79 napisał/a:
...ok, już wiem, że obaj mamy rację ale pewnie przy flaszce byśmy doszli do ładu :hahahahaa: :browarek:

Możliwe, ale pod warunkiem, że przy browarku nie rozkręcamy gaźników ;D
_________________
Jeżdżę, ... bo lubię.
 
 
mike79 



Model: RS1700
Rocznik: 2007
Wiek: 44
Dołączył: 16 Lis 2013
Posty: 628
Skąd: Trójmiasto - Reda
Wysłany: 2014-06-13, 14:24   

wemar napisał/a:
To strzela, czy nie strzela?

...Juz sam nie wiem :nie_wiem: :hahahahaa: :hahahahaa: :hahahahaa: :hahahahaa: :hahahahaa: :wmur:
Bardzo rzadko, tylko kiedy ze chcę :wink1:
wemar napisał/a:
Możliwe, ale pod warunkiem, że przy browarku nie rozkręcamy gaźników
...moze nie na browarka ale będę musiał się z wami jakos ustawić kiedys i polatać, bo u nas za 2 tygodnie nie bedzie gdzie koła wcisnąć :beczy:
_________________
Cold and lonely without you.....Motorhead
The Best Band Ever-Led Zeppelin
 
 
Madburn 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2003
Dołączył: 22 Kwi 2012
Posty: 354
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2014-06-13, 23:28   

byłem ci ja dziś na strzelnicy i mam garść tego cuda

się zobaczy czy głupie tłuste hamerykany mieli racje ze to dobre zaślepki :)
 
 
szuwarek 


Model: SYMPATYK
Wiek: 44
Dołączył: 09 Sty 2012
Posty: 22
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2014-06-14, 23:59   

Madburn napisał/a:
byłem ci ja dziś na strzelnicy i mam garść tego cuda
Obrazek
się zobaczy czy głupie tłuste hamerykany mieli racje ze to dobre zaślepki :)


Chętnie przygarnę komplet ;p
_________________
_____________________________
http://kustomcrew.com
 
 
MariuszK 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2006
Wiek: 60
Dołączył: 09 Paź 2011
Posty: 42
Skąd: Lubuskie
Wysłany: 2014-08-10, 14:08   

Witam.
W tym roku zdemontowałem cały system (otwory są zaślepione), jednocześnie usunąłem ostatnią komorę z tłumików zastępując ją elementem, który wyciszył tłumiki uwypuklając basy (dudnienie na wolnych obrotach). Moto oddałem do synchronizacji i regulacji gaźników. To co zauważyłem, spalanie spadło o ponad litr, obecnie wynosi około 5,5 /100 km, zwiększyła się dynamika z zakresie 80-100 km, po prostu lepiej przyspiesza. To plusy.
Minus to taki, że jest problem z regulacją dawki, a właściwie uzyskania optymalnego stosunki paliwo-powietrze (tz. stosunek stechiometryczny który powinien wynosić 1:14,7) w całym zakresie obrotów. Gaźnik pracuje na skrajnych ustawieniach, bardzo mały zakres regulacji. Należało by pokombinować coś z dyszami w gaźniku.
Z praktyki wiem, że jeżeli silnik nie będzie pracował na maksa to nie powinno to mieć negatywnych skutków.
Posumować:
lepiej wygląda,
mniej pali,
zyskał na dynamice.więc warto.
Pozdrawiam
 
 
caesar 



Model: DS 650 Classic
Rocznik: 2005
Wiek: 52
Dołączył: 30 Maj 2010
Posty: 1337
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2014-08-11, 14:03   

MariuszK, a jak wygląda element uwypuklający basy o którym mowisz ? Może wrzuć jakieś foto
_________________
GRUPA KUJAWSKO-POMORSKA
 
 
Madburn 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2003
Dołączył: 22 Kwi 2012
Posty: 354
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2015-05-20, 10:54   

co prawda z lenistwa nie wymontowałem całkowicie rurek AIS - więc łuski .45ACP czekają

wczoraj okazało się że mexican mod się zepsuł - rurka pękła - a ja myślałem że przedmuchy mam z uszczelki wydechu z kolanka 2 cylindra ...

ponieważ wężyka pod ręką nie miałem nowego - wygrzebałem łuski 19x9 i za pomocą impulsownika kinetycznego z naprowadzaczem drążkowym zamontowałem jej w rurkach AIS

błogaaaa ciszaaaaa (fakt że akurat założyłem seryjny tłumik z modem stage 2 - zamiast przelotowych ;) )

[ Dodano: 2015-06-19, 11:11 ]
no i ziuu - pozbyłem sie dziadostwa

do wyjęcia potrzebne są specjalistyczne narzedzia japonskich mistrzów
yasuri
kanaduchi
dabo
i 2 szt łusek .45 od gajin'ów z hameryki

podkładamy yasuri tak aby opierało się o śrubę kolanka kolektora a koniec pod fajkę końcówki wystającej z głowicy
walimy kanaduchi po yasuri żeby badziew wylazl z otwory
wsadzamy łuske i poprzez dabo kanaduchi wbija

czynnosc powtarzamy dla drugiego gara
potwierdza sie to co piszą hamerykańce - w rurkach zbiera się woda - i korodują ( miałem dziurkę nad linką sprzęgła - kapało i robiło rdzawy naciek na chormach) co powoduje przedmuchy - a więc i strzelanie w tłumik - po demontażu lekko naciskając śrubokręem udało mi się zrobić kilka dziur (tylko chrom trzymał)

efekty:

 
 
monkton 



Model: DS 1100 Custom
Rocznik: 1999
Wiek: 50
Dołączył: 11 Mar 2009
Posty: 575
Skąd: Irlandia
Wysłany: 2016-06-26, 12:31   

Czy ktoś po usunięciu AIS usunął również pompkę i wszystko co do niej doczepione? Interesuje mnie najbardziej wężyk , który dochodzi do gaźnika. Zostawić otwarte , zaślepić czy może podłączyć gdzieś indziej ?
 
 
Jacek6 


Model: SYMPATYK
Rocznik: 2007
Wiek: 57
Dołączył: 01 Lis 2013
Posty: 1034
Skąd: OPOLE
Wysłany: 2016-06-26, 17:17   

Zaślepić.
 
 
kyzar 


Model: DS 650 Custom
Rocznik: 2004
Dołączył: 19 Sie 2016
Posty: 3
Skąd: Wilkołaz Pierwszy
Wysłany: 2016-08-26, 09:15   Osprzęt silnik

Witam,
Mam nadzieję iz teraz zamieszczam swoje pytanko w dobrym dziale. Zastanawiam się co to za ustrojstwa przy silniku. Wygląda mi to na jakiś może filtr ale to drugie to kompletnie nie wiem (to z przewodami). Będę wdzięczny za jakieś podpowiedzi.

DSC_0494.JPG
Plik ściągnięto 47 raz(y) 227.46 KB

DSC_0492.JPG
Plik ściągnięto 37 raz(y) 222.61 KB

 
 
kapat 



Model: SYMPATYK
Wiek: 46
Dołączył: 17 Sie 2012
Posty: 796
Skąd: Wieliczka
  Wysłany: 2016-08-26, 10:28   

To drugie, to kolejny amerykański wynalazek. Charcoal canister assembly. W uproszczeniu jest to puszka z węglem służąca do eliminowania oparów paliwa. W necie opisano to jako system EVAP. Z tego, co wyczytałem nie ma on nic wspólnego z pracą silnika. Kiedy moto stoi na słońcu, opary paliwa zwiększają ciśnienie w baku. To cholerstwo wyłapuje węglwodory. Ot, amerkański bełkot😀
_________________
To mój motocykl. Jest takich wiele, ale ten jest mój. Mój motocykl to mój najlepszy przyjaciel. Jest moim życiem. Muszę nad nim panować tak, jak panuję nad moim życiem. Beze mnie mój motocykl jest niczym. Ale i ja bez motocykla jestem niczym.
 
 
kyzar 


Model: DS 650 Custom
Rocznik: 2004
Dołączył: 19 Sie 2016
Posty: 3
Skąd: Wilkołaz Pierwszy
Wysłany: 2016-08-26, 21:27   

Dzięki już wszystko wiem.
 
 
danek25 


Model: DS 1100 Custom
Rocznik: 2006
Wiek: 40
Dołączył: 27 Lip 2015
Posty: 59
Skąd: zambrów
Wysłany: 2016-09-14, 12:19   

Nie do końca takie cholerstwo, bo w upalne dni z filtrem węglowym nie powinno być czuć smrodu wachy stojąc przy motocyklu, jak jest w praktyce nie wiem, bo nie mam tego. Tak czy siak jak chciałbyś wywalić to na pewno nie wpłynie na poprawność pracy maszyny.
 
 
Ryszard1962 



Model: RS1600
Rocznik: 2001
Wiek: 62
Dołączył: 10 Wrz 2016
Posty: 605
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-09-14, 18:17   Chromowana rurka DS 1100

Witam , mam pytanie - w moim Dragu po lewej stronie na wysokości dołu cylindrów znajduje się rurka chromowana która leci od przedniego cylindra a wchodzi mniej więcej pod skrzynkę narzędziową i tam łączy się z rurką gumową , powiedzcie mi proszę do czego ona służy , zauważyłem że prawdopodobnie poprzedni właściciel dokonywał nieudolnej próby jej naprawy , ponieważ na pewnym odcinku (około 1cm. długości) naciągnął na nią kawałek gumowej rurki i zabezpieczył całość plastikową opaską , jednak przy uruchomionym silniku gdy przyłoży się dłoń do do tego miejsca odczuwa się delikatny przedmuch.
_________________
Pozdrawiam
Rysiek

Do 2016r. Kawasaki VN1500 NOMAD
Od 2016r. Yamaha V Star 1100
Od 2017r. Yamaha Road Star 1600
 
 
MIKI 



Model: RS1700
Rocznik: 2007
Wiek: 54
Dołączył: 16 Lis 2009
Posty: 862
Skąd: Czarnków/Wlkp.
Wysłany: 2016-09-14, 20:37   

Najprawdopodobniej chodzi Tobie o ekologie. Tzw. AIS
 
 
kapat 



Model: SYMPATYK
Wiek: 46
Dołączył: 17 Sie 2012
Posty: 796
Skąd: Wieliczka
Wysłany: 2016-09-14, 21:28   

I nie do końca taki smród ;D ;D ;D
_________________
To mój motocykl. Jest takich wiele, ale ten jest mój. Mój motocykl to mój najlepszy przyjaciel. Jest moim życiem. Muszę nad nim panować tak, jak panuję nad moim życiem. Beze mnie mój motocykl jest niczym. Ale i ja bez motocykla jestem niczym.
 
 
remol71 



Model: DS 650 Custom
Rocznik: 1999
Wiek: 53
Dołączył: 18 Maj 2010
Posty: 1856
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-09-14, 21:37   

danek25 napisał/a:
nie powinno być czuć smrodu wachy stojąc przy motocyklu


To jest zapach, a nie smród. Proponuję rower :buahahaha:
_________________
Suzuki V-Strom 1050 XT
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group