|
Dławienie silnika |
Autor |
Wiadomość |
cegiel
Model: MS 950
Rocznik: 2009
Wiek: 45 Dołączył: 25 Lip 2016 Posty: 13 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2016-07-25, 20:48 Dławienie silnika
|
|
|
Od paru dni pojawił mi się problem podczas przyśpieszania. Jadąc prędkością około 100 km/h przy próbie przyśpieszenia pojawia się "buuuuuuu" efekt jakby braku paliwa lub iskry. Po cofnięciu manetki do poprzedniej pozycji motocykl dalej jedzie tą samą prędkością. Coś na wzór ogranicznika prędkości. Sytuacja ma miejsce podczas gwałtownego przyśpieszania na każdym biegu, czyli usterka występuje przy określonej prędkości obrotowej. Nie ma znaczenia czy silnik zimny, czy rozgrzany. Po postoju np. 30-40 minut usterka nie występuje. Podczas dodawania gazu na postoju identyczna sytuacja coś jakby zabezpieczenie przed wysokimi prędkościami obrotowymi silnika.
Przebieg 4400 mil, skontrolowałem świece - wyglądają jak nowe, filtr powietrza średnio brudny, ale próba bez filtra nie przyniosła rezultatu.
Czy ktoś z Was miał podobny problem? |
|
|
|
|
johnypl
Model: SYMPATYK
Rocznik: 2007
Wiek: 52 Dołączył: 03 Maj 2011 Posty: 982 Skąd: Głogów
|
Wysłany: 2016-07-25, 21:45
|
|
|
Przyczyn problemu morze być wiele, ciśnienie paliwa - oprócz filtra także pompa jak i regulator ciśnienia, czujnik położenia przepustnicy, czy mapsensor. Jako że xvs950 jest na wtrysku podjedź do kogoś kto ma kompa do motocykli i niech sprawdzi oprócz błędów także odczyty danych rzeczywistych. |
_________________ XJ900F+ Bulgot FLHRI Bagger by Ja
MOJE EX - XVS 650 Classic, FJR 1300 (FUJARA), 1300 Midnight Star
Jeżeli uważasz że czegoś nie potrafisz, pamiętaj że Arkę zbudował amator, a specjaliści Titanika
http://www.youtube.com/watch?v=EdmZYu9Lths |
|
|
|
|
cegiel
Model: MS 950
Rocznik: 2009
Wiek: 45 Dołączył: 25 Lip 2016 Posty: 13 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2016-07-25, 22:31
|
|
|
z diagnotyką komputerową właśnie mam problem.... nie znam żadnego warsztatu, ani mechanika, który takimi motocyklami się zajmuje. Jak dzwoniłem do ASO - Motorland to popierwsze nie potrafili mi powiedzieć ile kosztuje diagnostyka - jest to uzależnione od czasu jaki poświęcą, po drugie mieli do mnie oddzwonić i tego nie zrobili.....więc mam mieszane uczucia, tym bardziej, że sam jestem pracownikiem ASO.
Dodam, że OBD niestety się nie zapala. |
|
|
|
|
pyra
Model: SYMPATYK
Dołączył: 08 Gru 2011 Posty: 5367 Skąd: pyrlandia
|
Wysłany: 2016-07-25, 22:51
|
|
|
jedź do Głogowa do johnego |
_________________ Bo droga jest celem |
|
|
|
|
johnypl
Model: SYMPATYK
Rocznik: 2007
Wiek: 52 Dołączył: 03 Maj 2011 Posty: 982 Skąd: Głogów
|
Wysłany: 2016-07-27, 00:26
|
|
|
cegiel, kontrolka nie musi się zapalić bo informuje o awarii, ale tylko wykrytej przez komputer silnika , jeśli czujnik działa to zazwyczaj ECU przyjmuje że jest OK, a czujniki potrafią przekłamywać wartości, dlatego często należy zrobić odczyt danych rzeczywistych. |
_________________ XJ900F+ Bulgot FLHRI Bagger by Ja
MOJE EX - XVS 650 Classic, FJR 1300 (FUJARA), 1300 Midnight Star
Jeżeli uważasz że czegoś nie potrafisz, pamiętaj że Arkę zbudował amator, a specjaliści Titanika
http://www.youtube.com/watch?v=EdmZYu9Lths |
|
|
|
|
cegiel
Model: MS 950
Rocznik: 2009
Wiek: 45 Dołączył: 25 Lip 2016 Posty: 13 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2016-07-27, 13:08
|
|
|
mam tego świadomość, to powoduje, że nie każdy mechanik z komputerem będzie potrafił zdiagnozować problem, odczyt na komputerze parametrów silnika podczas jego pracy, lub jazdy próbnej wymaga zdecydowanie większej wiedzy i doświadczenia od diagnosty, a że moja przygoda z motocyklem jest na początku, wiedza w zakresie dobrych serwisów, bądź mechaników znających się na rzeczy jest .... żadna. |
|
|
|
|
vaaks
Model: SYMPATYK
Rocznik: 2017
Wiek: 74 Dołączył: 22 Wrz 2008 Posty: 2575 Skąd: PWL
|
Wysłany: 2016-07-27, 13:14
|
|
|
Dlatego tak jak wyże radzono ci, jedź do johnypl i będziesz zadowolony. |
_________________ Młodość przychodzi z wiekiem. S. Tym
Był:
DS 650
DS 1100
Honda Varadero 1000
Jest: Suzuki DL 650 |
|
|
|
|
cegiel
Model: MS 950
Rocznik: 2009
Wiek: 45 Dołączył: 25 Lip 2016 Posty: 13 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2017-09-10, 15:57
|
|
|
Przepraszam, że odkopuje kotleta, ale może komuś pomoże.
Usterka, o której pisałem na wstępie cały czas występowała z mniejszą lub większą częstotliwości do czasu kiedy gwiazda dwa tygodnie temu nie odpaliła na stacji paliw w Oławie. Motocykl zawiozłem do ASO we Wrocławiu.
Diagnoza: wczepienie się przez montera (poprzedni właściciel) instlacji wyświetlacza biegów w instalację elektryczną blisko czujnika połżenia wału spowodowało, że tzw "złodziejki" wpinające się w przewód podczas jazdy ponadrywały piny w kostce od wspomnianego czujnika. Serwis przelutował kostkę oraz prawidłowo podłączył wyświetlacz. Przyjemność ta (diagnoza i naprawa) kosztowała 500 zł
Wczoraj byłem w Kudowie Zdrój i jak narazie wszytko ok |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|