YAMAHA Drag Star FORUM
FAQFAQ  Mapa GoogleMapa Google  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Kozak_Barabasz
2008-11-15, 13:10
SPRZĘGŁO - WYMIANA - REGULACJA
Autor Wiadomość
remol71 



Model: DS 650 Custom
Rocznik: 1999
Wiek: 52
Dołączył: 18 Maj 2010
Posty: 1855
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-02-18, 06:21   

Klamka puszczona.
_________________
Suzuki V-Strom 1050 XT
 
 
gjekon 


Rocznik: 2007
Dołączył: 15 Lut 2011
Posty: 13
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2016-04-30, 20:13   

Witam.U mnie również tarcze sprzęgłowe po wymianie. Mechanik wymienił je na zamiennik i powiedział żeby jeździć "spokojnie aż się nie ułożą". Zazwyczaj jeżdżę spokojnie, ale czasami trzeba szybciej ruszyć spod świateł i właśnie wtedy zamiast przyspieszać to szarpie do momentu aż odpuszczę gazu . Czy to może być kwestia regulacji, wadliwych tarcz czy faktycznie "ułożenia się tarcz"?
 
 
F.I.P. Berek 



Model: DS 650 Custom
Rocznik: 2001
Wiek: 58
Dołączył: 02 Maj 2010
Posty: 684
Skąd: Chełm
Wysłany: 2016-04-30, 22:45   

Mechanik pewnie wiedział co mówi - tzn. wiedział, że to co zakłada ideałem nie jest... Nie miałem takich objawów ani przy sprzęgle Lucasa ( chociaż jego działanie nie odbiegało od oryginału - czyli "bardzo takie sobie..."), ani przy sprzęgle Barnetta ( tu "nic dodać nic ująć" - zresztą jest osobny temat...).
_________________
jeżeli nam zabraknie sił
zostaną jeszcze
morze i wiatr
 
 
tasmanski 



Model: DS 650 Classic
Rocznik: 2006
Wiek: 49
Dołączył: 03 Kwi 2015
Posty: 17
Skąd: Wielka Brytania
Wysłany: 2016-05-01, 09:37   

Nie bardzo rozumiem co niby mialoby sie ulozyc?
Sprzeglo to niezwykle prosty mechanizm, tarcze siedza w koszu przedzielone stalowymi rtftowanymi plytami. Co tam ma sie niby ukladac?
Zalozylem w swojej komplet tarcz, pomierzylem czy stalowe maja dopuszczalna grubosc zgodnie z serwisowka, pomierzylem sprezyny czy maja dopuszczalna wysokosc, zalozylem, regulacja i od pierwszego kilometra bylo ok.
_________________
V-Star 650, Blue eyed girl
 
 
F.I.P. Berek 



Model: DS 650 Custom
Rocznik: 2001
Wiek: 58
Dołączył: 02 Maj 2010
Posty: 684
Skąd: Chełm
Wysłany: 2016-05-01, 11:03   

W zasadzie tak.

Polecam jedenastą stronę w temacie...
_________________
jeżeli nam zabraknie sił
zostaną jeszcze
morze i wiatr
 
 
tasmanski 



Model: DS 650 Classic
Rocznik: 2006
Wiek: 49
Dołączył: 03 Kwi 2015
Posty: 17
Skąd: Wielka Brytania
Wysłany: 2016-05-01, 13:00   

No, przeczytalem...
'Poprawianie' tarcz pilnikiem??
Uo matko bosko mechaniczno...
_________________
V-Star 650, Blue eyed girl
 
 
Gandalf 



Model: DS 1100 Custom
Rocznik: 2002
Wiek: 48
Dołączył: 11 Sie 2013
Posty: 106
Skąd: OL-WA
Wysłany: 2016-10-11, 11:04   

Witam,

Odświeżę lekko temat, bo może kilka informacji przyda się tym, co zdecydują się na samodzielną wyminę. Ponieważ w modelu DS 1100 nie ma oddzielnych sprężyn, tylko jedna centralna, dociskająca wszystkie tarcze jednocześnie, kompletując części przed wymianą, nie kupowałem sprężyny. Okazało się to zresztą słuszne, bo po pomiarach wyszło, że trzyma się w środkowej wartości normy i nie trzeba jej na razie wymieniać.

Zatem przed rozkręceniem pokrywy sprzęgła skompletowałem:
- tarcze sprzęgła (Vesrah)
- uszczelkę pokrywy sprzęgła (a w zasadzie dwie, bo pierwszą kupowałem w salonie Yamahy, kolejną już w Internetowym sklepie z zamiennikami, dlaczego opisze później)
- nowy filtr oleju, olej oraz oringi uszczelniające (jak już spuszczać olej, to przy okazji można go wymienić ;) )
- zestaw dobrych kluczy (no ale jak ktoś chce coś przy swoim motocyklu podłubać, to chyba podstawa ;) )

Sama czynności jest wcześniej opisana, więc nie będę się powtarzał, ale pozwolę sobie napisać kilka swoich spostrzeżeń:

- generalnie wszystko schodzi bez większych problemów, warto tylko w kawałek styropianu wetknąć wykręcane śruby pokrywy sprzęgła, bo są różnej długości i potem przy zakładaniu można się pomylić.

- radziłbym zaopatrzyć się w klucz dynamometryczny do dokręcenia śrub mocujących sprężynę w koszyczku sprzęgła. Unikniecie dzięki temu zerwania śruby, o który naprawdę łatwo (przeżyłem na własnym przykładzie, na szczęście skończyło się dla mnie szczęśliwie ;) )

- uszczelkę pokrywy sprzęgła należy traktować jako „jednorazową” i po odkręceniu, wymienić ją na nową. Przy tej operacji musicie dobrze wyczyścić pozostałości po starej uszczelce, aby pokrywa była idealnie spasowana z blokiem silnika. Do czyszczenia można użyć żyletki, lub ostrego noża, tylko nie porysujcie powierzchni metalu.

Uszczelka faktycznie jest droga, bo w salonie kosztuje ok 80 PLN, ale wbrew pozorom można ją kupić w znacznie niższej cenie. Ponieważ tak się złożyło, że w sumie trzy razy pod rząd ściągałem dekielek sprzęgła, oryginalna uszczelka made-in-Japan kupiona w salonie, po drugim montażu zaczęła przeciekać (po prostu odkształciła się i nijak nie mogłem jej ponownie założyć). Dopiero kupno nowej rozwiązało problem. A ponieważ szlag mnie trafiał na wyrzucone w błoto 80 PLN i nie chciałem unieruchamiać motocykla na kolejne 2 tygodnie, bo tyle mniej więcej się czeka w salonie Yamahy na sprowadzenie tej części, zacząłem szukać w Internetowych sklepach. Okazało się, że można ją kupić za ok 30 PLN tutaj: http://www.e-motocykl.com/ , co najlepsze miałem ją w ciągu kilku dni w domu ;)

Pozdrawiam
 
 
jaca1971 


Model: DS 1100 Custom
Rocznik: 2000
Dołączył: 11 Mar 2018
Posty: 39
Skąd: wlkp
Wysłany: 2018-08-09, 07:44   

Witam odświeżę kotleta, bo w zeszły weekend spalilem sobie sprzęgło w Karpaczu. Wszystko w sumie jest ładnie opisane w temacie, ale chciałbym zapytać czy wymieniać ie same tarczki, czy z przekładkami? No i jakich pomiarów dokonać co do sprężyny (mówimy o ds1100) i między jakimi wartościami powinien być wynik?
 
 
griszasad 


Model: DS 1100 Custom
Rocznik: 2004
Dołączył: 02 Cze 2014
Posty: 66
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2018-08-10, 12:17   

Wszystko zależy od zasobności kieszeni.
Najlepiej oczywiście wymienić wszystko nie bawiąc sie w pomiary
_________________
Rdzenny mieszkaniec Grodu Winnego! :palenie:

SREU # 1061
 
 
SATURIAN 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 2016
Wiek: 24
Dołączył: 12 Mar 2010
Posty: 1595
Skąd: Dziki Wschód
Wysłany: 2018-08-10, 13:48   

Przekładki wymieniamy jak są spalone , tarcze mierzymy i wtedy w zależności od grubości wymieniamy lub nie .
_________________
RS 1700 SILVERADO Midnight Star
" NAJLEPSZY ROTTWEILER "
 
 
jaca1971 


Model: DS 1100 Custom
Rocznik: 2000
Dołączył: 11 Mar 2018
Posty: 39
Skąd: wlkp
Wysłany: 2018-08-10, 14:05   

Dzięki za odpowiedzi, a co z tą sprężyną? Jak mierzyć, jakie widełki pomiarowe? Pytam bo ciężko ją dostać.
 
 
Piotr1970 


Model: DS 650 Custom
Rocznik: 1997
Dołączył: 29 Gru 2018
Posty: 2
Skąd: Kalisz
Wysłany: 2018-12-29, 11:59   

Witam

Koledzy i Koleżanki wymieniam sprzegło tarczki sprzegla w xvs 650 1997 i po wyjeciu wszystkiego ten zewnetrzny kosz ma bardzo duże luzy - mozna minimalnie obrocic osiowo jak rowniez caly kosz przechylac
jest ktos w stanie pomoc w tym temacie jak to wyglada u Was
moto kupilem dwa lata temu i ma przebieg 70000km
Moge nagrac filmik in wyslac do kogos kto bedzie w stanie mo pomoc.
_________________
XVS 650 custom 1997 Orange
 
 
Casian 


Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2001
Wiek: 43
Dołączył: 30 Paź 2016
Posty: 37
Skąd: Świdnica
Wysłany: 2020-05-08, 19:02   

Witam
Dzisiaj podczas wypadu za miasto, zauważyłem że przy przyśpieszaniu przy wyższych obrotach dało sie odczuć,że silnik wchodził na obroty ale przyspieszenia nie było. Czy to oznaka że sprzęgło sie kończy (ślizga?) ? Na jakich częściach polecacie wykonania wymiany? Warte są jakieś zamienniki?
 
 
SATURIAN 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 2016
Wiek: 24
Dołączył: 12 Mar 2010
Posty: 1595
Skąd: Dziki Wschód
Wysłany: 2020-05-08, 20:35   

Nie wkładaj byle czego , bo szkoda roboty . Załóż porządne tarcze i zobacz jak wygląda docisk . Czasami to docisk jest już zużyty i sama wymiana tarcz na długo nie wystarczy .

https://czesci-do-motocykli.pl/wyszukiwarka/fiszki/Motorcycle/2001/17222/502354
_________________
RS 1700 SILVERADO Midnight Star
" NAJLEPSZY ROTTWEILER "
 
 
Casian 


Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2001
Wiek: 43
Dołączył: 30 Paź 2016
Posty: 37
Skąd: Świdnica
Wysłany: 2020-05-09, 10:31   

Niestety sam nie jestem tego zrobić, jak myślicie ile może kosztować robocizna ?
 
 
SATURIAN 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 2016
Wiek: 24
Dołączył: 12 Mar 2010
Posty: 1595
Skąd: Dziki Wschód
Wysłany: 2020-05-10, 07:50   

Zrobisz to sam , klucze do ręki i do roboty ;D . Ile może kosztować , trudno ocenić , każdy powie inną cenę , ale nie jest to aż tak drogie . Tylko nie jedź z tym do serwisu , bo Cię obedrą ze skóry ;D
_________________
RS 1700 SILVERADO Midnight Star
" NAJLEPSZY ROTTWEILER "
 
 
Casian 


Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2001
Wiek: 43
Dołączył: 30 Paź 2016
Posty: 37
Skąd: Świdnica
Wysłany: 2020-05-10, 08:02   

SATURIAN napisał/a:
Zrobisz to sam , klucze do ręki i do roboty ;D . Ile może kosztować , trudno ocenić , każdy powie inną cenę , ale nie jest to aż tak drogie . Tylko nie jedź z tym do serwisu , bo Cię obedrą ze skóry ;D


Niestety ale az tak dobry to nie jestem aby wymienić sprzęgło. Ale dzięki za informacje.
 
 
barber 



Model: DS 1100 Custom
Rocznik: 2005
Dołączył: 27 Paź 2020
Posty: 4
Skąd: Konin
Wysłany: 2020-10-27, 00:48   nie wysprzęgla

Witam, wszystkich.

Problem z moim sprzęgłem jest taki, że po dłuższej jeździe w korku nagle sprzęgło przestało działać - nie wysprzęglało. Klamka chodziła prawie bez oporu. Dopiero w końcowych milimetrach jej skoku opór był wyczuwalny. Nie mogłem wrzucić biegu ( motocykl szarpnął i gasł). Po kilku minutach postoju i pchnięciu motocykla na biegu w przód i tył niby wszystko wróciło do normy i mogłem dalej jechać ale mam obawy co do tego sprzęgła. Co o tym sądzicie? Czy to już wymaga naprawy? Jeśli tak to na wymianę jakich elementów mam się przygotować?
Czy może to być wina jakości oleju? Wymieniony 2 miesiące temu.

Czekam na odpowiedzi.

Pozdrawiam
 
 
SATURIAN 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 2016
Wiek: 24
Dołączył: 12 Mar 2010
Posty: 1595
Skąd: Dziki Wschód
Wysłany: 2020-10-27, 12:52   

A jak się zachowuje moto , przy raptownym dodaniu gazu , np. jak lecisz 100 i chcesz coś szybko wyprzedzić ? Jeśli wyje i nie przyspiesza tak jak trzeba może być do wymiany sprzęgło . Olej może mieć wpływ na działanie sprzęgła , ale nie zasadniczy .
W razie wymiany oprócz tarczek ja zastanowiłbym się nad zmianą docisku . Jeżeli nie akcesoryjny to przynajmniej nowy oryginał .
_________________
RS 1700 SILVERADO Midnight Star
" NAJLEPSZY ROTTWEILER "
 
 
barber 



Model: DS 1100 Custom
Rocznik: 2005
Dołączył: 27 Paź 2020
Posty: 4
Skąd: Konin
Wysłany: 2020-10-27, 14:40   

właśnie o to chodzi się nie ślizga.
_________________
Pozdrawiam
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group