YAMAHA Drag Star FORUM
FAQFAQ  Mapa GoogleMapa Google  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: WADERA
2016-03-28, 14:22
Praktyczny poradnik wymiany oleju w XV1900
Autor Wiadomość
soft 



Model: MS1900
Rocznik: 2008
Wiek: 53
Dołączył: 21 Sie 2008
Posty: 1489
Skąd: Zamość
Wysłany: 2016-03-25, 21:43   Praktyczny poradnik wymiany oleju w XV1900

Przyszła wiosna ... więc koszmarek wymiany oleum w silniku wisi jak topór kata nad głową skazanego.
W związku z powyższym ten krótki poradnik - troszkę różniący się od instrukcji i dotyczący tylko i wyłącznie modelu XV1900 (czyli silnika z suchą miską).

Co jest nam potrzebne:
- klucz oczkowy 17 o bardzo małej średnicy główki - jeżeli Wasz klucz ma średnicę zewnętrzną 27mm (standard) to go wyrzućcie i idźcie do sąsiada po "cieńszy".
- klucz paskowy do małych filtrów (poniżej podam dlaczego)
- podkładki uszczelniające miedziane o średnicy wewnętrznej 14mm i szerokości 2mm (średnica zewnętrzna 18mm) - ilość 3 sztuki
- filtr oleju nr 303 (dla modeli do roku 2011 chyba) - to już trzeba sobie ustalić zgodnie z rokiem produkcji.
- 4 stare skarpetki lub szmatki
- pojemnik na zużyty olej (najlepiej 4 pojemniki) - 1 duży ok. 4 litrów może być wysoki
3 bardziej płaskie o pojemności do litra. (całość spuszczanego oleju 5 litrów).
- duża ilość szmat.

Co jest nam nie potrzebne:
- klucz dynamometryczny.
- klucze nasadowe.

Spuszczamy olej:
Najlepiej robić to na kanale samochodowym gdzie pod motocyklem wyjmiemy wszystkie niepotrzebne deski kanałowe. Deski pozostaną tylko pod kołem przednik 1 sztuka, pod stopką 1 sztuka i pod kołem tylnym .... ile zechcecie.
Można też robić na porządnym podnośniku motocyklowym.
Rozgrzewamy motocykl. Tak ok 10 minut pracy.
1) kluczem nr 17 odkręcamy śrubę spustową zbiornika oleju (spód prawa strona motocykla)- podstawiamy wysokie wiaderko.
- Teraz odkręcamy korek wlewowy oleju znajdujący się pod siedzeniem.
Zejdzie ok. 3 litrów oleju. i będzie kapać i kapać do momentu zaślepienia otworu starą skarpetą.
2) kluczem nr 17 odkręcamy tylną śrubę spustową silnika (spód lewy tył silnika) podstawiamy niski pojemnik i spuszczamy ok o,5 litra oleju. .... kapie do momentu zakneblowania oczywiście skarpetą.
3) kluczem nr 17 odkręcamy przednią śrubę spustową oleju (spód lewy przód silnika) - i właśnie do tej śruby potrzebny jest klucz z bardzo cienkim ciałem główki. Podstawoamy niski pojemnik (zejdzie ok. 0,5 litra oleju) ..... skarpeta
4) kluczem paskowym odkręcamy filtr oleju (kluczem 17 nie odkręcicie bo będzie się ślizgał po tandetnej uformowanej z blachy nakrętce na filtrze) - podstawiamy pojemnik nie za wysoki - zejdzie ok 1 litra oleju. ...... skarpeta.

Składamy:
1) na obczyszczone śruby nakładamy nowe uszczelki miedziane. Pamiętajmy o rozmiarach które podałem - bo szersze uszczelki, które łatwiej kupić i lepiej wyglądają na śrubie gorzej będą trzymały olej.
Wkręcamy śruby i dokręcamy je, niestety bez klucza dynamometrycznego gdyż klucz dynamometryczny nie zmieści się. Jedyną śrubą którą można wkręcić z kluczem jest ta w zbiorniku oleju....
2) Czyścimy szmatką miejsce gdzie wkręcony zostanie filtr. Wkręcamy nowy filtr oleju - uprzednio smarując jego uszczelkę oliwą. Niestety klucz dynamometryczny także nam tu nie podejdzie.

Zalanie olejem:
- Wlewamy do zbiornika pod siedzeniem 2,5 litra oleju.
- zakręcamy korek
- uruchamiamy motocykl na jakieś .....5 do 10 sekund i gasimy.
- wlewamy do zbiornika następne 2,4 litra oleju (razem 4,9 litra przy wymianie filtra).
- zakręcamy korek
- odpalamy motocykl na kilka minut.

Pamiętajcie:
W naszych motocyklach nie da się zmierzyć poziomu oleju na zimnym silniku.
Żeby sprawdzić poziom oleju należy solidnie motocykl rozgrzać, następnie zgasić, odczekać 10 do 15 minut i dopiero mierzyć poziom oleju.
Olej mierzy się NIE WKRĘCAJĄC miarki.

Wymiana oleju zajmie Wam ok. 1 godziny.
_________________
XV1900 Stratoliner Midnight
 
 
arkady007 


Model: MS1900
Rocznik: 2011
Wiek: 52
Dołączył: 23 Maj 2015
Posty: 208
Skąd: Kraków
Wysłany: 2016-03-27, 09:56   

I jeszcze uzupełnienie - przy braku klucza paskowego do wymiany filtra oleju (jednorazowego) można się wybawić z problemu jak już się zaczęło a filtr nie odkręca się - można wziąć kawał pręta stalowego o średnicy ok 5 mm zaostrzyć go na końcu i przebić filtr oleju na wylot. Wówczas pozostała część pręta umożliwia spokojne pociągnięcie i odkręcenie zassanego filtra :)
UWAGA
Trzeba pręt tak wbić, żeby można było obrócić w kierunku odkręcania (w lewo). Pręt musi być dłuższy niż średnica filtra, ale nie mieć np pół metra lol
No i trzeba wbijać "z czuciem" żeby coś nie rozwalić oczywiście.
Traktujcie to jako tratwa ratunkowa a nie jako sposób do wymiany filtrów :)
Powodzonka ;D
_________________
Arkady007
Był Stryker 1300 Raider zakupiony :)
Z motocyklami jest jak z wódką...
Fun zaczyna się od litra ...
 
 
jędrek 



Model: SYMPATYK
Wiek: 39
Dołączył: 22 Sty 2010
Posty: 334
Skąd: Świerklany (GŚ)
Wysłany: 2016-03-27, 14:59   

arkady007 napisał/a:
[...] można wziąć kawał pręta stalowego o średnicy ok 5 mm zaostrzyć go na końcu i przebić filtr oleju na wylot.

wystarczy śrubokręt, sposób użycia ten sam.

Można również kupić filtr oleju z nakrętką na klucz 17 mm, np. HF204 RC, gdzie końcówka RC oznacza wersję filtra Racing czyli właśnie z tą nakrętką.

_________________
Suzuki DL 650 V-Strom K9
НЕ ХОЧЕШЬ - НЕ ВЕРЬ МНЕ < kliknij \m/
 
 
soft 



Model: MS1900
Rocznik: 2008
Wiek: 53
Dołączył: 21 Sie 2008
Posty: 1489
Skąd: Zamość
Wysłany: 2016-03-27, 16:14   

Ta nakrętka na filarze nadaje się tylko do zakręcenia filtra. Po zassaniu odkręcenie kluczem 17 jest praktycznie niemożliwe. Czasami ciężko jest paskowym odkręcić.

[ Dodano: 2016-03-28, 12:40 ]
prośba do admina!!

Proszę o przeniesienie tematu do:
YAMAHA Drag Star FORUM » XVS Ogólnie » Naprawa » XV Midnight Star 950,1300,1900 » Eksploatacja

a następnie wykasowanie powyższej prośby :-)
_________________
XV1900 Stratoliner Midnight
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group