YAMAHA Drag Star FORUM
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
Strumienica do tłumika Vance&Hines XV1900
Autor Wiadomość
RTP 


Model: MS1900
Rocznik: 2007
Posty: 318
Skąd: Z lasu

Wysłany: 2015-04-29, 08:41   Strumienica do tłumika Vance&Hines XV1900

Mam dwa tematy:
- do mechanicznych: krótka podpowiedź co to jest "strumienica " w wydechu
- do wszystkich, poszukuję do zakupu : " strumienica" symbol : A435R
_________________
Drag Star Classic 650
Midnight Star XV1900
 
 
Robrob 



Model: RS1700
Rocznik: 2013
Posty: 1646
Skąd: Dziki Wschód
Wysłany: 2015-04-29, 20:08   

RTP napisał/a:
co to jest "strumienica " w wydechu
kawał rury zrobionej jak rybia łuska
_________________
Do byka nie podchodż z przodu,
do konia z tyłu,
a do IDIOTY - w ogóle!


XI zlot YDS w Łomży w dniach 2-4 maja 2014
 
 
robert_p 



Model: RS1700
Rocznik: 2006
Wiek: 49
Posty: 1451
Skąd: Rynarzewo
Wysłany: 2015-04-29, 21:03   

Nie wiem dlaczego akurat takiej szukasz ale Kolega Wemar robi strumienice, zagadaj do niego.
_________________
Hippis
 
 
 
HELLOWEEN 



Model: SYMPATYK
Wiek: 53
Posty: 1776
Skąd: Nomad
Wysłany: 2015-04-29, 21:10   

Robrob napisał/a:
RTP napisał/a:
co to jest "strumienica " w wydechu
kawał rury zrobionej jak rybia łuska


Robrob nie musi być koniecznie łuska. Strumienica ma pomóc w szybszym opróżnianiu cylindra/ów ze spalin,poprzez zwiększenie komory rozprężnej spalin i wywołaniu tzw."fali podciśnieniowej" która ma wspomóc w wyciąganiu (wypychaniu przez tłok) spalin. Strumienica powoduje również powstawanie ruchu wirowego spalin co pozwala na szybsze wtłoczenie ich do tłumika i wydalenie na zewnątrz układu.

A tu link do ciekawego tematu o strumienicach i ich zastosowaniu http://www.orurowanie.eu/...trumienice.html
_________________
Bądź zawsze sobą! Pojebanych też lubią...

Oprócz marzeń warto też mieć wódkę i fajki...

Światem rządzi miłość. Ja na przykład kocham się napić...
 
 
soft 



Model: MS1900
Rocznik: 2008
Wiek: 48
Posty: 1443
Skąd: Zamość
Wysłany: 2015-04-29, 21:34   Re: Strumienica do tłumika Vance&Hines XV1900

RTP napisał/a:
Mam dwa tematy:
- do mechanicznych: krótka podpowiedź co to jest "strumienica " w wydechu
- do wszystkich, poszukuję do zakupu : " strumienica" symbol : A435R


Znalazłem Ci tą strumienicę w Danii. Mają ją na stanie - cena ok. 680 zł (1272 korony duńskie)

firma: mctech.dk


MC-TECH DK Aps
Degnebakken 6
4050 Skibby

Tlf. 47 52 89 66
Fax: 47 52 89 62
E-mail: mctech@mctech.dk
_________________
XV1900 Stratoliner Midnight
 
 
remol71 



Model: DS 650 Custom
Rocznik: 1999
Wiek: 47
Posty: 1755
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-04-29, 22:07   

HELLOWEEN napisał/a:
Strumienica ma pomóc w szybszym opróżnianiu cylindra/ów ze spalin,poprzez zwiększenie komory rozprężnej spalin i wywołaniu tzw."fali podciśnieniowej"


To jest absolutnie NIEPRAWDA. Nie wprowadzaj ludzi w błąd.
_________________
XVS 650, DL 650 :P
 
 
 
HELLOWEEN 



Model: SYMPATYK
Wiek: 53
Posty: 1776
Skąd: Nomad
Wysłany: 2015-04-29, 22:21   

Remol w takim razie wyprowadź mnie z błędu. Być może u Ciebie służy do czegoś innego :nie_wiem:
_________________
Bądź zawsze sobą! Pojebanych też lubią...

Oprócz marzeń warto też mieć wódkę i fajki...

Światem rządzi miłość. Ja na przykład kocham się napić...
 
 
RTP 


Model: MS1900
Rocznik: 2007
Posty: 318
Skąd: Z lasu

Wysłany: 2015-04-29, 22:24   

no to dla jasności tematu ... prawdopodobnie poprzedni właściciel wykręcił tę część z wydechu bo panowie z firmy dystrybutorskiej Vance&Hines po otrzymaniu ode mnie zdjęć tak stwierdzili. Doradzili zakup tego żeby poprawić pracę silnika więc zacząłem szukać. Tłumik wraz z moto mają prę lat więc i z kupnem jest problem.
robert_p dzięki za wskazówkę, napiszę do wemara.
Soft, dzięki za tak dokładne namiary spróbuję się z nimi skontaktować tym bardziej że w Danii jestem kilka razy w roku. Cholera ale cena trochę koszmarna jak na "kawał rury zrobionej jak rybia łuska" :poddajesie: ;D
_________________
Drag Star Classic 650
Midnight Star XV1900
 
 
norton 



Rocznik: 2002
Wiek: 60
Posty: 30
Skąd: Toronto
Wysłany: 2015-04-30, 07:15   

To bardzo ciekawe w jaki sposób to stwierdzili zrobiłeś zdjęcia w środku rury
 
 
RTP 


Model: MS1900
Rocznik: 2007
Posty: 318
Skąd: Z lasu

Wysłany: 2015-04-30, 09:18   

norton napisał/a:
To bardzo ciekawe w jaki sposób to stwierdzili zrobiłeś zdjęcia w środku rury


Dokładnie tak. Komin ma sporą średnicę i nie było z tym problemu :>

[ Dodano: 2015-04-30, 10:19 ]
HELLOWEEN,
dzięki za opis i link.... ciekawe jak remol71 się wybroni :nie_wiem:
_________________
Drag Star Classic 650
Midnight Star XV1900
 
 
norton 



Rocznik: 2002
Wiek: 60
Posty: 30
Skąd: Toronto
Wysłany: 2015-04-30, 12:54   

Doskonale wiem o jaki wydech chodzi kolega ma taki w VTX1800 Nano i też nic nie widać kiedyś miałem przy innym motocyklu wydech Cobry Slip On i montowana była od strony kolektora teraz mam Speedster X-tra Longs i też nic nie widać
 
 
HELLOWEEN 



Model: SYMPATYK
Wiek: 53
Posty: 1776
Skąd: Nomad
Wysłany: 2015-04-30, 14:37   

RTP napisał/a:
HELLOWEEN,
dzięki za opis i link.... ciekawe jak remol71 się wybroni :nie_wiem:


Zawsze są jakieś inne teorie. Chętnie poznam co Remol ma do powiedzenia w tej sprawie. Człowiek uczy się przez całe życie... ;D
_________________
Bądź zawsze sobą! Pojebanych też lubią...

Oprócz marzeń warto też mieć wódkę i fajki...

Światem rządzi miłość. Ja na przykład kocham się napić...
 
 
remol71 



Model: DS 650 Custom
Rocznik: 1999
Wiek: 47
Posty: 1755
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-05-01, 09:11   

Ten tekst w linku jest starszy od węgla i wprowadza tylko zamieszanie. Nie chce mi się pisać, bo i tak nikt nie czyta., ale inne zjawiska zachodzą w pierwszej komorze rozprężnej, a inne w strumienicy. Kolega HELLOWEEN, napisał, że zacytuję:"Strumienica ma pomóc w szybszym opróżnianiu cylindra/ów ze spalin,poprzez zwiększenie komory rozprężnej spalin i wywołaniu tzw."fali podciśnieniowej" która ma wspomóc w wyciąganiu (wypychaniu przez tłok) spalin", czym doskonale pomieszał zjawiska :)
_________________
XVS 650, DL 650 :P
 
 
 
witek1965 



Model: PLECACZEK
Rocznik: 2008
Wiek: 91
Posty: 14020
Skąd: gdzieś z zadupia
Wysłany: 2015-05-01, 15:27   

polemizować, ani zajmować stanowiska w sporze zamiaru nie mam, ale napiszę informację jaka otrzymałem z firmy Kaliński, kiedy zapytałem jak się montuje "debekillery" ich produkcji.
Otóż polecono mi demontaż strumienicy i w to miejsce wstawienie debekillera.
Ostatecznie zakupiłem proste debekillery w sklepie z różnościami do HD na końcu tłumika.
_________________
Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
 
 
remol71 



Model: DS 650 Custom
Rocznik: 1999
Wiek: 47
Posty: 1755
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-05-01, 16:42   

witek1965 napisał/a:
zajmować stanowiska w sporze zamiaru nie mam

To nie jest spór. Od strony teoretycznej obydwa tematy są od dziesięcioleci rozkminione.

witek1965 napisał/a:
polecono mi demontaż strumienicy i w to miejsce wstawienie debekillera

To mnie przeraża. Produkują ładne wyroby, tylko dlaczego tak wali w rury ? :D Komentarz zostawię dla siebie.

Temat rezonansowego dopasowania wydechu i dolotu, strumienic, dbkilerów i innych tego typu urządzeń jest tak zamotany, zamieszany, mylony, że powoduje tylko coraz więlszą ilość pytań u początkujących dłubaczy i olbrzymią ilość teksów odpowiedzi, bez zawartej w nich odpowiedzi :D
_________________
XVS 650, DL 650 :P
 
 
 
RTP 


Model: MS1900
Rocznik: 2007
Posty: 318
Skąd: Z lasu

Wysłany: 2015-05-18, 10:41   

Sprawa moich dociekań zakończona. Udało mi się stwierdzić , że w przypadku mojego tłumika nie potrzebna jest strumienica. Kolega Wemar mi tu bardzo pomógł.
Zaliczyłem wizytę w serwisie Yamaha w Gdańsku i wszystko co się dzieje z moim sprzętem jest w bardzo dobrym stanie. Skwitowali , że się czepiam . ;D
Teraz tylko cieszyć się jazdą i liczyć na bezdeszczowe dni ;D
_________________
Drag Star Classic 650
Midnight Star XV1900
 
 
arkady007 


Model: MS1900
Rocznik: 2011
Wiek: 47
Posty: 208
Skąd: Kraków
Wysłany: 2015-10-14, 22:16   

Koledzy
Ja się nie dziwię, że powstaje wiele wątpliwości w tym temacie, bo nie jest to proste zjawisko jak np prąd...
Oczywiście nie jest to fizyka jądrowa czy zderzenia hadronów, ale trochę wiedzy trzeba mieć. Cały problem doboru strumienic jest taki, że niestety działa tylko idealnie przy jednej prędkości obrotowej silnika. Dlatego też w samochodach mocno wysilonych mamy przepustnicę, która "otwiera" kanał obejściowy wydłużając wydech lub go skracając.
W szczególności wydechy są ważne w dwusuwach - tam jest to nawet +50% mocy - i tu można doznać szoku - wydech (sam dyfuzor) potrafi kosztować więcej kasy niż kpl silnik (taki co np zdobył do 3 miejsca w mistrzostwach EU lub kraju). - wniosek - nie jest to prosty temat :)
Jeśli ktoś chce polecam profesjonalną lekturę (chyba tylko w bibliotekach i czytelniach : Autor Profesor Czesław Kordziński tytuł: "Polepszanie osiągów silników do samochodów i motocykli" - tam jest pełnia wiedzy w temacie i nie tylko odnośnie strumienic :) - stare ale jare :) :)
_________________
Arkady007
Był Stryker 1300 Raider zakupiony :)
Z motocyklami jest jak z wódką...
Fun zaczyna się od litra ...
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Style mod. by Latoch: Oferta