Strumienica do tłumika Vance&Hines XV1900 |
Autor |
Wiadomość |
RTP
Model: MS1900
Rocznik: 2007
Dołączył: 17 Lis 2014 Posty: 323 Skąd: Z lasu
|
Wysłany: 2015-04-29, 09:41 Strumienica do tłumika Vance&Hines XV1900
|
|
|
Mam dwa tematy:
- do mechanicznych: krótka podpowiedź co to jest "strumienica " w wydechu
- do wszystkich, poszukuję do zakupu : " strumienica" symbol : A435R |
_________________ Drag Star Classic 650
Midnight Star XV1900
BMW-K1600 Grand America |
|
|
|
|
Robrob
Model: RS1700
Rocznik: 2013
Dołączył: 30 Sty 2011 Posty: 1707 Skąd: Dziki Wschód
|
Wysłany: 2015-04-29, 21:08
|
|
|
RTP napisał/a: | co to jest "strumienica " w wydechu | kawał rury zrobionej jak rybia łuska |
_________________ Do byka nie podchodż z przodu,
do konia z tyłu,
a do IDIOTY - w ogóle!
XI zlot YDS w Łomży w dniach 2-4 maja 2014
|
|
|
|
|
robert_p (vel Hipis)
Model: SYMPATYK
Wiek: 55 Dołączył: 14 Cze 2013 Posty: 1806 Skąd: Rynarzewo
|
Wysłany: 2015-04-29, 22:03
|
|
|
Nie wiem dlaczego akurat takiej szukasz ale Kolega Wemar robi strumienice, zagadaj do niego. |
_________________ Hipis
|
|
|
|
|
HELLOWEEN
Model: SYMPATYK
Wiek: 58 Dołączył: 20 Mar 2010 Posty: 1557 Skąd: Nomad
|
Wysłany: 2015-04-29, 22:10
|
|
|
Robrob napisał/a: | RTP napisał/a: | co to jest "strumienica " w wydechu | kawał rury zrobionej jak rybia łuska |
Robrob nie musi być koniecznie łuska. Strumienica ma pomóc w szybszym opróżnianiu cylindra/ów ze spalin,poprzez zwiększenie komory rozprężnej spalin i wywołaniu tzw."fali podciśnieniowej" która ma wspomóc w wyciąganiu (wypychaniu przez tłok) spalin. Strumienica powoduje również powstawanie ruchu wirowego spalin co pozwala na szybsze wtłoczenie ich do tłumika i wydalenie na zewnątrz układu.
A tu link do ciekawego tematu o strumienicach i ich zastosowaniu http://www.orurowanie.eu/...trumienice.html |
_________________ Bądź zawsze sobą! Pojebanych też lubią...
Oprócz marzeń warto też mieć wódkę i fajki...
Światem rządzi miłość. Ja na przykład kocham się napić...
|
|
|
|
|
soft
Model: MS1900
Rocznik: 2008
Wiek: 53 Dołączył: 21 Sie 2008 Posty: 1489 Skąd: Zamość
|
Wysłany: 2015-04-29, 22:34 Re: Strumienica do tłumika Vance&Hines XV1900
|
|
|
RTP napisał/a: | Mam dwa tematy:
- do mechanicznych: krótka podpowiedź co to jest "strumienica " w wydechu
- do wszystkich, poszukuję do zakupu : " strumienica" symbol : A435R |
Znalazłem Ci tą strumienicę w Danii. Mają ją na stanie - cena ok. 680 zł (1272 korony duńskie)
firma: mctech.dk
MC-TECH DK Aps
Degnebakken 6
4050 Skibby
Tlf. 47 52 89 66
Fax: 47 52 89 62
E-mail: mctech@mctech.dk |
_________________ XV1900 Stratoliner Midnight |
|
|
|
|
remol71
Model: DS 650 Custom
Rocznik: 1999
Wiek: 53 Dołączył: 18 Maj 2010 Posty: 1857 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2015-04-29, 23:07
|
|
|
HELLOWEEN napisał/a: | Strumienica ma pomóc w szybszym opróżnianiu cylindra/ów ze spalin,poprzez zwiększenie komory rozprężnej spalin i wywołaniu tzw."fali podciśnieniowej" |
To jest absolutnie NIEPRAWDA. Nie wprowadzaj ludzi w błąd. |
_________________ Suzuki V-Strom 1050 XT |
|
|
|
|
HELLOWEEN
Model: SYMPATYK
Wiek: 58 Dołączył: 20 Mar 2010 Posty: 1557 Skąd: Nomad
|
Wysłany: 2015-04-29, 23:21
|
|
|
Remol w takim razie wyprowadź mnie z błędu. Być może u Ciebie służy do czegoś innego |
_________________ Bądź zawsze sobą! Pojebanych też lubią...
Oprócz marzeń warto też mieć wódkę i fajki...
Światem rządzi miłość. Ja na przykład kocham się napić...
|
|
|
|
|
RTP
Model: MS1900
Rocznik: 2007
Dołączył: 17 Lis 2014 Posty: 323 Skąd: Z lasu
|
Wysłany: 2015-04-29, 23:24
|
|
|
no to dla jasności tematu ... prawdopodobnie poprzedni właściciel wykręcił tę część z wydechu bo panowie z firmy dystrybutorskiej Vance&Hines po otrzymaniu ode mnie zdjęć tak stwierdzili. Doradzili zakup tego żeby poprawić pracę silnika więc zacząłem szukać. Tłumik wraz z moto mają prę lat więc i z kupnem jest problem.
robert_p dzięki za wskazówkę, napiszę do wemara.
Soft, dzięki za tak dokładne namiary spróbuję się z nimi skontaktować tym bardziej że w Danii jestem kilka razy w roku. Cholera ale cena trochę koszmarna jak na "kawał rury zrobionej jak rybia łuska" |
_________________ Drag Star Classic 650
Midnight Star XV1900
BMW-K1600 Grand America |
|
|
|
|
norton
Rocznik: 2002
Wiek: 65 Dołączył: 28 Lip 2010 Posty: 31 Skąd: Toronto
|
Wysłany: 2015-04-30, 08:15
|
|
|
To bardzo ciekawe w jaki sposób to stwierdzili zrobiłeś zdjęcia w środku rury |
|
|
|
|
RTP
Model: MS1900
Rocznik: 2007
Dołączył: 17 Lis 2014 Posty: 323 Skąd: Z lasu
|
Wysłany: 2015-04-30, 10:18
|
|
|
norton napisał/a: | To bardzo ciekawe w jaki sposób to stwierdzili zrobiłeś zdjęcia w środku rury |
Dokładnie tak. Komin ma sporą średnicę i nie było z tym problemu
[ Dodano: 2015-04-30, 10:19 ]
HELLOWEEN,
dzięki za opis i link.... ciekawe jak remol71 się wybroni |
_________________ Drag Star Classic 650
Midnight Star XV1900
BMW-K1600 Grand America |
|
|
|
|
norton
Rocznik: 2002
Wiek: 65 Dołączył: 28 Lip 2010 Posty: 31 Skąd: Toronto
|
Wysłany: 2015-04-30, 13:54
|
|
|
Doskonale wiem o jaki wydech chodzi kolega ma taki w VTX1800 Nano i też nic nie widać kiedyś miałem przy innym motocyklu wydech Cobry Slip On i montowana była od strony kolektora teraz mam Speedster X-tra Longs i też nic nie widać |
|
|
|
|
HELLOWEEN
Model: SYMPATYK
Wiek: 58 Dołączył: 20 Mar 2010 Posty: 1557 Skąd: Nomad
|
Wysłany: 2015-04-30, 15:37
|
|
|
RTP napisał/a: | HELLOWEEN,
dzięki za opis i link.... ciekawe jak remol71 się wybroni |
Zawsze są jakieś inne teorie. Chętnie poznam co Remol ma do powiedzenia w tej sprawie. Człowiek uczy się przez całe życie... |
_________________ Bądź zawsze sobą! Pojebanych też lubią...
Oprócz marzeń warto też mieć wódkę i fajki...
Światem rządzi miłość. Ja na przykład kocham się napić...
|
|
|
|
|
remol71
Model: DS 650 Custom
Rocznik: 1999
Wiek: 53 Dołączył: 18 Maj 2010 Posty: 1857 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2015-05-01, 10:11
|
|
|
Ten tekst w linku jest starszy od węgla i wprowadza tylko zamieszanie. Nie chce mi się pisać, bo i tak nikt nie czyta., ale inne zjawiska zachodzą w pierwszej komorze rozprężnej, a inne w strumienicy. Kolega HELLOWEEN, napisał, że zacytuję:"Strumienica ma pomóc w szybszym opróżnianiu cylindra/ów ze spalin,poprzez zwiększenie komory rozprężnej spalin i wywołaniu tzw."fali podciśnieniowej" która ma wspomóc w wyciąganiu (wypychaniu przez tłok) spalin", czym doskonale pomieszał zjawiska |
_________________ Suzuki V-Strom 1050 XT |
|
|
|
|
witek1965
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14512 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2015-05-01, 16:27
|
|
|
polemizować, ani zajmować stanowiska w sporze zamiaru nie mam, ale napiszę informację jaka otrzymałem z firmy Kaliński, kiedy zapytałem jak się montuje "debekillery" ich produkcji.
Otóż polecono mi demontaż strumienicy i w to miejsce wstawienie debekillera.
Ostatecznie zakupiłem proste debekillery w sklepie z różnościami do HD na końcu tłumika. |
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
|
|
|
|
|
remol71
Model: DS 650 Custom
Rocznik: 1999
Wiek: 53 Dołączył: 18 Maj 2010 Posty: 1857 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2015-05-01, 17:42
|
|
|
witek1965 napisał/a: | zajmować stanowiska w sporze zamiaru nie mam |
To nie jest spór. Od strony teoretycznej obydwa tematy są od dziesięcioleci rozkminione.
witek1965 napisał/a: | polecono mi demontaż strumienicy i w to miejsce wstawienie debekillera |
To mnie przeraża. Produkują ładne wyroby, tylko dlaczego tak wali w rury ? Komentarz zostawię dla siebie.
Temat rezonansowego dopasowania wydechu i dolotu, strumienic, dbkilerów i innych tego typu urządzeń jest tak zamotany, zamieszany, mylony, że powoduje tylko coraz więlszą ilość pytań u początkujących dłubaczy i olbrzymią ilość teksów odpowiedzi, bez zawartej w nich odpowiedzi |
_________________ Suzuki V-Strom 1050 XT |
|
|
|
|
RTP
Model: MS1900
Rocznik: 2007
Dołączył: 17 Lis 2014 Posty: 323 Skąd: Z lasu
|
Wysłany: 2015-05-18, 11:41
|
|
|
Sprawa moich dociekań zakończona. Udało mi się stwierdzić , że w przypadku mojego tłumika nie potrzebna jest strumienica. Kolega Wemar mi tu bardzo pomógł.
Zaliczyłem wizytę w serwisie Yamaha w Gdańsku i wszystko co się dzieje z moim sprzętem jest w bardzo dobrym stanie. Skwitowali , że się czepiam .
Teraz tylko cieszyć się jazdą i liczyć na bezdeszczowe dni |
_________________ Drag Star Classic 650
Midnight Star XV1900
BMW-K1600 Grand America |
|
|
|
|
arkady007
Model: MS1900
Rocznik: 2011
Wiek: 52 Dołączył: 23 Maj 2015 Posty: 208 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2015-10-14, 23:16
|
|
|
Koledzy
Ja się nie dziwię, że powstaje wiele wątpliwości w tym temacie, bo nie jest to proste zjawisko jak np prąd...
Oczywiście nie jest to fizyka jądrowa czy zderzenia hadronów, ale trochę wiedzy trzeba mieć. Cały problem doboru strumienic jest taki, że niestety działa tylko idealnie przy jednej prędkości obrotowej silnika. Dlatego też w samochodach mocno wysilonych mamy przepustnicę, która "otwiera" kanał obejściowy wydłużając wydech lub go skracając.
W szczególności wydechy są ważne w dwusuwach - tam jest to nawet +50% mocy - i tu można doznać szoku - wydech (sam dyfuzor) potrafi kosztować więcej kasy niż kpl silnik (taki co np zdobył do 3 miejsca w mistrzostwach EU lub kraju). - wniosek - nie jest to prosty temat
Jeśli ktoś chce polecam profesjonalną lekturę (chyba tylko w bibliotekach i czytelniach : Autor Profesor Czesław Kordziński tytuł: "Polepszanie osiągów silników do samochodów i motocykli" - tam jest pełnia wiedzy w temacie i nie tylko odnośnie strumienic - stare ale jare |
_________________ Arkady007
Był Stryker 1300 Raider zakupiony
Z motocyklami jest jak z wódką...
Fun zaczyna się od litra ... |
|
|
|
|
|