Przesunięty przez: Anula 2015-10-18, 15:45 |
Moja ewolucja motocyklowa. |
Autor |
Wiadomość |
Wiedźma
Model: SYMPATYK
Wiek: 53 Dołączył: 02 Sie 2009 Posty: 609 Skąd: z Puszczy
|
Wysłany: 2015-09-13, 20:32
|
|
|
Urzekła mnie historia U-boocika więc dodam swoje 3 grosze .Zaczęło się od Virago 535, potem DS 1100 (i to ten motocykl sprawił, że stałem się motocyklistą), MS 1300, DL 650, CBF 1100, XJ 700 Maxim, Honda Rebel 125 (pomimo, że oficjalnie moja to chyba bardziej Elizy ) a teraz najnowszy nabytek - stary Transalp 600. Obecnie w garażu stoją trzy motocykle. Pewnie nie jest to moje ostatnie słowo. Docelowo obecnie marzy mi się postawienie przy Trampku Intrudera 1400 ale to bardzo odległe plany bo może w końcu należałoby zrobić coś wokół domu. |
_________________ "Born to ride", szkoda tylko, że dowiedziałem się o tym tak późno. |
|
|
|
|
U-BOOT
Model: SYMPATYK
Rocznik: 2018
Dołączył: 23 Sie 2009 Posty: 1313 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2015-09-13, 20:58
|
|
|
Wiedźma. Pierwszy raz DLem jechałem z Tobą na plecaka . Tylko troszkę pijany byłem, ale za to z karabinem |
_________________ Królowa jest tylko jedna.
Honda Africa Twin CRF 1000 |
|
|
|
|
MirekZG
Rocznik: 2005
Wiek: 63 Dołączył: 02 Kwi 2011 Posty: 978 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: 2015-09-13, 21:41
|
|
|
Co to jest August F4 |
|
|
|
|
pyra
Model: SYMPATYK
Dołączył: 08 Gru 2011 Posty: 5355 Skąd: pyrlandia
|
Wysłany: 2015-09-13, 21:47
|
|
|
MV August...a |
Ostatnio zmieniony przez pyra 2015-09-13, 21:49, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Bakteria77
Model: RS1700
Rocznik: 2004
Wiek: 25 Dołączył: 24 Kwi 2010 Posty: 1551 Skąd: Lubuskie
|
|
|
|
|
Wiedźma
Model: SYMPATYK
Wiek: 53 Dołączył: 02 Sie 2009 Posty: 609 Skąd: z Puszczy
|
Wysłany: 2015-09-13, 21:50
|
|
|
U-BOOT napisał/a: | Wiedźma. Pierwszy raz DLem jechałem z Tobą na plecaka . Tylko troszkę pijany byłem, ale za to z karabinem |
Coś tam pamiętam ale słabo bo ja nigdy nie jeżdżę na trzeźwo (toż to strach ). |
_________________ "Born to ride", szkoda tylko, że dowiedziałem się o tym tak późno. |
|
|
|
|
Miron
Model: RS1700
Rocznik: 2007
Wiek: 58 Dołączył: 05 Cze 2012 Posty: 1950 Skąd: Skątowni
|
Wysłany: 2015-09-13, 21:52
|
|
|
MirekZG, a co na Auguście by pojeździł Yadźka już nie starczy ? |
_________________ DS 650, DS 1100 & RS 1700 Midnight
sex, drugs & rock n roll
Super Tenere 1200 ZE- nosorożec |
|
|
|
|
pyra
Model: SYMPATYK
Dołączył: 08 Gru 2011 Posty: 5355 Skąd: pyrlandia
|
Wysłany: 2015-09-13, 22:42
|
|
|
spoko na Augustę jeszcze musi urosnąć |
_________________ Bo droga jest celem |
|
|
|
|
filipesku
Model: BĘDZIE
Rocznik: 2006
Wiek: 54 Dołączył: 24 Lis 2012 Posty: 3505 Skąd: Wilcza Góra
|
Wysłany: 2015-09-13, 22:49
|
|
|
skoro po zmianach nie wiele się pamięta, to ja zostanę przy armaturze... |
_________________ Życie to taka impreza z której nikt nie wychodzi żywy....
---------------------------------
Yamaha Drag Star 650
2013 - 7 tys. km
2014 - 14 tys. km
Honda VTX 1800
2015 - 7 tys. km
2016 - 8,5 tys. km
2017 - zmieniła właściciela |
|
|
|
|
Beny
Model: SYMPATYK
Rocznik: 2011
Wiek: 49 Dołączył: 19 Sie 2012 Posty: 542 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 2015-09-13, 23:20
|
|
|
mówi się w garażu powinna stać porządna armatura, dobry turystyk, niezły ścig i małe enduro...
Do tego kiedyś "dorosnę" |
_________________ GKP: XVS650 > XVS1300 CU (STRYKER) > BMW R1200GS 😳 |
|
|
|
|
filipesku
Model: BĘDZIE
Rocznik: 2006
Wiek: 54 Dołączył: 24 Lis 2012 Posty: 3505 Skąd: Wilcza Góra
|
Wysłany: 2015-09-13, 23:34
|
|
|
a ja na chwilę obecną moich potzreb motocyklowych, to chciałbym mieć to co mam + jakiegoś małego "kurdupelka" typu "goły choperek" na jazdy "lokalne"... |
_________________ Życie to taka impreza z której nikt nie wychodzi żywy....
---------------------------------
Yamaha Drag Star 650
2013 - 7 tys. km
2014 - 14 tys. km
Honda VTX 1800
2015 - 7 tys. km
2016 - 8,5 tys. km
2017 - zmieniła właściciela |
|
|
|
|
zbymus
Model: DS 650 Classic
Rocznik: 2012
Dołączył: 18 Maj 2008 Posty: 730 Skąd: Sochaczew
|
|
|
|
|
witek1965
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14512 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2015-09-13, 23:49
|
|
|
zbymus, a do jakiej kategorii zakwalifikujesz ten motocykl ? jak dla mnie to klasyk, a klasyk to armatura szeroko pojęta. No, ale mogę się wszak mylić. Nie jestem Wiewiórem ; |
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
|
|
|
|
|
jędrek
Model: SYMPATYK
Wiek: 39 Dołączył: 22 Sty 2010 Posty: 334 Skąd: Świerklany (GŚ)
|
Wysłany: 2015-09-14, 00:00
|
|
|
zbymus piękna maszyna
na pewno jesteś bliżej armatury niż enduro-tusystyko-plastikowo-szosowo brzydko wyglądających innych motocykli |
_________________ Suzuki DL 650 V-Strom K9
НЕ ХОЧЕШЬ - НЕ ВЕРЬ МНЕ < kliknij \m/
|
|
|
|
|
zbymus
Model: DS 650 Classic
Rocznik: 2012
Dołączył: 18 Maj 2008 Posty: 730 Skąd: Sochaczew
|
|
|
|
|
witek1965
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14512 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2015-09-14, 00:08
|
|
|
zbymus napisał/a: | Ciągłe uważam że D-S jet najpiękniejsza armaturą | jesteś wielki |
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
|
|
|
|
|
U-BOOT
Model: SYMPATYK
Rocznik: 2018
Dołączył: 23 Sie 2009 Posty: 1313 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2015-10-18, 12:05
|
|
|
Czas na podsumowanie moich wrażeń z jazdy DL 650 V-Strom. Przez trzy miesiące, udało mi się podkręcić szafę o 6000 km. Na tyle starczyło czasu i funduszy.
1) Silnik.
Przy jeździe solo, mocy wystarczy, choć moim zdaniem mogło by być trochę lepiej. Z plecaczkiem na efekt "rakiety" nie ma co liczyć. Tu się pewnie sprawdzi literek. Ale ja latam sam, więc luuuzik . Przy wyprzedzaniu trzeba redukować (jeśli się chce naprawdę szybko wyprzedzać) o jeden bieg, czyli z 6 na 5, lub o dwa na 4 i wtedy jest zabawa . Ten sprzęt idzie w górnym zakresie obrotowym. Silnik jest bardzo elastyczny i na szóstym biegu można się toczyć już od 60 km/h. V-Strom bardzo lubi jazdę na wysokim biegu, z prędkością do 120 km/h i wtedy spala 4L/100km. Jazda wolniejsza, w kolumnie do 100km/h to spalanie 3,8-3,9/100km. Przy jeździe "agresywnej", czyli wyprzedzanie i dzida i wyprzedzanie i dzida...itd Spalanie 4,5L/100km, przy prędkości do 185km/h. Jaka jest Vmax? Jeszcze nie sprawdziłem, ale pewnie 200 poleci.
2) Zawieszenie.
Bardzo fajna sprawa. Regulacja to pikuś. Można sobie samemu dobrać ustawienie, przy pomocy trzech śrub i mieć w dupie jakość polskich dróg. Koleiny oraz dziury w nawierzchni DL przelatuje płynnie i bezstresowo.Dzięki w miarę wysokiemu zawieszeniu i sporemu prześwitowi, drogi szutrowe, lub leśne dukty, też nie sprawiają mu kłopotu. Ale V-Strom, to turystyk, nie cross i na pola oraz slalom w lesie lepiej się nie porywać. On, tylko tak bojowo wygląda Do takich zabaw jest za ciężki. W czasie jady szosą trzeba też mieć na uwadze, że to nie armatura i nie wybaczy tylu błędów w prowadzeniu. W zakrętach bardzo ładnie się składa i po wyjściu płynnie prostuje. Przy wolnej jeździe (między autami) jest bardzo zwinny, ale trzeba się przyzwyczaić do wysoko położonego środka ciężkości i będzie git. Ale, żeby nie było tak piknie to... Przy założonych kufrach bocznych jest szerszy do DSa i RSa .
3) Hamulce.
W porównaniu z moimi DS 650, RS 1700 i RS 1300, to żyleta!
Super sprawa ten ABS! Droga hamowania może być dłuższa niż w motocyklu bez ABSu, ale przez cały czas mam kontrolę nad motocyklem i mogę ominąć przeszkodę. Ryzyko gleby dużo mniejsze. Troszkę ćwiczyłem awaryjne hamowanie (na błotnistej drodze) i mam tylko pozytywne odczucia. Tylko raz miałem prawdziwe awaryjne hamowanie i motocykl zdał egzamin na 6! ABSy zadziałały super! A ja się prawie zesrałem
4) Komfort jazdy.
Pozycja za kierownicą bardzo wygodna. Przy spoconej dupie, można wstać i jechać na stojąco, aż się jajka przewietrzą. Ochrona przed wiatrem, raczej taka sobie. Są szyby akcesoryjne. Takie jak żagiel i ponoć to jest super. Ja mam fabryczną szybkę, w najniższym położeniu i tak mi dobrze. Radkiem i Royalem jeździłem bez szyb i było super, więc tu taka szybka to luksus wielki jest. Osłony na ręce, zdały egzamin na 6. Po pierwsze primo. Chronią przed wiatrem. Po drugie primo chronią przed deszczem. Siedem godzin jazdy w deszczu i rękawice miałem suche. Szkoda że o butach tego nie mogę powiedzieć. Ten motocykl w deszczu po prostu leje ci na buty... Wniosek- muszę kupić nieprzemakalne obuwie!
5) Bajery.
Fajne duperelki to:
a. zegarek
b. termometr
c. kontrolka ostrzegająca przed gołoledzią
d. wskaźnik spalania z ostatnich 100 km
e. wyświetlacz zapiętego biegu
f. podwójna ( czyli podzielona na 2 rezerwa) pierwsza daje znać przy poziomie paliwa pozostałego na 100 km. Druga włącza się, kiedy w zbiorniku pozostało zupy na 50 km
I to by było na tyle, jeśli chodzi o moje dotychczasowe wrażenia z poznawania DLa. Może moje wypociny, przydadzą się komuś, kto będzie myślał o takim motocyklu. Ja na przyszły sezon pozostaje z V-Stromem i zamierzam się dobrze bawić jazdą, czego wszystkim forumowiczom szczerze życzę. LWG! |
_________________ Królowa jest tylko jedna.
Honda Africa Twin CRF 1000 |
|
|
|
|
remol71
Model: DS 650 Custom
Rocznik: 1999
Wiek: 53 Dołączył: 18 Maj 2010 Posty: 1858 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2015-10-19, 06:58
|
|
|
U-BOOT,
Super. Czy można obejrzeć i usiąść ? Dumam nad kupnem DL 650, ale boje się, że jestem krótkonogi. |
_________________ Suzuki V-Strom 1050 XT |
|
|
|
|
U-BOOT
Model: SYMPATYK
Rocznik: 2018
Dołączył: 23 Sie 2009 Posty: 1313 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2015-10-19, 09:45
|
|
|
Zapraszam. Telefon jest w profilu |
_________________ Królowa jest tylko jedna.
Honda Africa Twin CRF 1000 |
|
|
|
|
robert bagan
Model: SYMPATYK
Rocznik: 2011
Wiek: 51 Dołączył: 14 Lis 2011 Posty: 55 Skąd: sokółka
|
Wysłany: 2015-10-31, 16:51
|
|
|
"Beny"]mówi się w garażu powinna stać porządna armatura, dobry turystyk, niezły ścig i małe enduro...
jestem ciekaw co by tylko stało , a czym byś jezdził |
_________________ Gl1800 |
|
|
|
|
|