Parująca szyba zegarów |
Autor |
Wiadomość |
Mikołaj_82
Model: MS1900
Rocznik: 2006
Wiek: 41 Dołączył: 28 Paź 2013 Posty: 59 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2015-07-26, 12:11 Parująca szyba zegarów
|
|
|
Ostatnio pogoda do dupy, dużo wilgoci itp.
(Motocykl stoi pod wiatą na dworze)
Zauważyłem początkowo, że szybka od liczników zaczyna mi parować. W szczególności jak rano wyjeżdżałem do roboty o 5. to jest zaparowana dolna część i nie widać prawie nic na elektronicznym wyświetlaczu.
Teraz po ponad tygodniu takiej pogody widzę, że nawet zaczyna się woda skraplać na tej szybce.
Czy ktoś miał już taką przypadłość i próbował coś z tym zrobić? może wie gdzie i w jaki sposób uszczelnić zegary? Może jakaś uszczelka przepuszcza itp?
Wg schematu zegarów można to rozebrać na części.
Rozbierał ktoś z was już zegar? Może znacie jakieś patenty na to? wiecie na co uważać itp? |
_________________ był Drag Star 650 Classic
jest XV 1900 Stratoliner |
|
|
|
|
OldDiver
Model: DS 650 Classic
Rocznik: 2006
Dołączył: 26 Lis 2011 Posty: 3065 Skąd: Wrocław/Kiełczów
|
|
|
|
|
Mikołaj_82
Model: MS1900
Rocznik: 2006
Wiek: 41 Dołączył: 28 Paź 2013 Posty: 59 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2015-07-26, 12:35
|
|
|
zdarzyło mu się też przeżyć parę burz jak czekał na mnie pod pracą aż skończę... No i w deszcze w tym tyg też często wracałem... |
_________________ był Drag Star 650 Classic
jest XV 1900 Stratoliner |
|
|
|
|
OldDiver
Model: DS 650 Classic
Rocznik: 2006
Dołączył: 26 Lis 2011 Posty: 3065 Skąd: Wrocław/Kiełczów
|
Wysłany: 2015-07-26, 13:11
|
|
|
Mój typ - uszczelnienie.
Jest taka prawda hydrauliczna która tu też może mieć zastosowania - Każde uszczelnienie jest / będzie nieszczelne.
Wygrzać w słońcu ... póki jest. |
_________________ Posiadam prawo do komentowania i … nie zawaham się Go użyć
I … nie jest to nabijanie licznika.
Deflektor kolanowy w ... łykend - https://drive.google.com/file/d/1CL7D6yzf_UhicpEcAaxSxHq3a_MCmMeG/view?usp=sharing
Kupię trajkę |
|
|
|
|
grzechu
Model: SYMPATYK
Rocznik: 2006
Wiek: 61 Dołączył: 29 Gru 2008 Posty: 949 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 2015-07-26, 13:12
|
|
|
Poczytaj wątek yamaha stratoliner jest tam o tym |
_________________ pozdrawiam do zobaczenia na trasie
|
|
|
|
|
arkady007
Model: MS1900
Rocznik: 2011
Wiek: 52 Dołączył: 23 Maj 2015 Posty: 208 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2015-07-26, 13:22
|
|
|
Mam co prawda inny model motonga (Stryker) ale rozbierałem zestaw wskaźników do wymiany tarczy (z mil na km).
Licznik jest na pewno "rozbieralny" więc powinieneś spróbować uszczelnić (jak wiadomo elektronika wody nie lubi za bardzo).
Będzie Ci potrzebny zestaw śrubokrętów gwiazdkowych i cierpliwość, żeby czegoś nie urwać.
Obie obudowy zegarów (dolna i górna) mają między sobą uszczelkę - i to ona mogła sie uszkodzić lub "wygnieść" - to bym proponował zobaczyć.
Dowiedz się w Yamaha ile kosztuje nowa uszczelka i jeśli cena Cię nie zabije - ja bym ją wymienił w ciemno, drugim rozwiązaniem jest ją obrócić (jak ma taki sam kształt). Ponadto jak będziesz miał licznik na wierzchu popatrz dokładnie, czy obudowa gdzieś nie jest pęknięta. Jeśli wszystko jest OK a będzie nadal parować polecam rozwiązanie, które zrobiłem kumplowi - zastosowałem odpowietrznik gumowy z reflektora Audi, VW taka gumowa rurka w kształcie kolanka z mini membranką w środku (kupiłem na szrocie za 1 zł) i działa do dzisiaj
W razie jakby co daj maila na priv to Ci wyślę fotę tego odpowietrznika. |
_________________ Arkady007
Był Stryker 1300 Raider zakupiony
Z motocyklami jest jak z wódką...
Fun zaczyna się od litra ... |
|
|
|
|
Mikołaj_82
Model: MS1900
Rocznik: 2006
Wiek: 41 Dołączył: 28 Paź 2013 Posty: 59 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2015-07-27, 21:16
|
|
|
OldDiver napisał/a: | Wygrzać w słońcu ... póki jest. |
No właśnie nie ma... Dziś obudowa siedziała w piekarniku w 60 stopniach jakieś 3 godziny i efekt jakiś jest ale jeszcze sporo do odparowania... Dalsza część "pieczenia" jutro...
Tak się zastanawiam jaką mógłbym mu zrobić bezpieczną temperaturę aby się cały nie stopił...
Bo 100 stopni to już chyba za dużo... może dam z 80... |
_________________ był Drag Star 650 Classic
jest XV 1900 Stratoliner |
|
|
|
|
spajk77
Model: MS1900
Rocznik: 2006
Wiek: 46 Dołączył: 30 Lip 2014 Posty: 768 Skąd: Support 18 Poland
|
Wysłany: 2015-07-27, 23:06
|
|
|
arkady007 napisał/a: | .
Dowiedz się w Yamaha ile kosztuje nowa uszczelka i jeśli cena Cię nie zabije - ja bym ją wymienił w ciemno |
nie ma czegos takiego jak "uszczelka" w serwisie.
Caly element z szybkami (nr 3 na obrazku) kosztuje kolo 2000 zl... |
_________________ Support Your Local 18 |
|
|
|
|
Mikołaj_82
Model: MS1900
Rocznik: 2006
Wiek: 41 Dołączył: 28 Paź 2013 Posty: 59 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2015-07-28, 21:39
|
|
|
Osuszanie w piekarniku w 90 stopniach nie zdało egzaminu... Tzn. zdało pod tym względem, że cała woda wyparowała i osuszyłem wnętrze między szybkami. Problemem okazała się sama woda, która była "brudna" itp... i pozostawiła brudne zacieki na szybkach... Fatalnie to wyglądało... Musiałem coś z tym zrobić...
Ogólnie ta część nr 3 ze schematu jest "nierozbieralna"
W obudowę włożone są szybki i przyciśnięte od środka plastykową obwódką, która jest przyklejona do obudowy zewnętrznej. Delikatnie płaskim metalowym kawałkiem blaszki podważałem z każdej strony, aż w końcu klej puścił i wszystko się rozeszło. Każda z szybek jest włożona w osobną uszczelkę. Wszystko widać na poniższych zdjęciach:
Po wyczyszczeniu zamierzam obydwie szybki na obwodzie po uszczelce skleić
specyfikiem poleconym przez grzechu : poliuretanowa masa klejąco - uszczelniająca. Ja koło siebie miałem firmy BOLL.
Mam nadzieję ze to spowoduje, że już żadna woda ani wilgoć nie dostaną się do środka.
Następnie uszczelnię tą masą jeszcze między obudową a szybkami od zewnętrznej i wewnętrznej strony... |
_________________ był Drag Star 650 Classic
jest XV 1900 Stratoliner |
|
|
|
|
grzechu
Model: SYMPATYK
Rocznik: 2006
Wiek: 61 Dołączył: 29 Gru 2008 Posty: 949 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 2015-07-28, 21:56
|
|
|
U mnie woda dostawala się miedzy szbaka a uszczelka |
_________________ pozdrawiam do zobaczenia na trasie
|
|
|
|
|
Mikołaj_82
Model: MS1900
Rocznik: 2006
Wiek: 41 Dołączył: 28 Paź 2013 Posty: 59 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2015-07-28, 22:32
|
|
|
grzechu napisał/a: | U mnie woda dostawała się miedzy szybka a uszczelka |
W sumie to masz rację... uszczelkę też zdejmę z szybki i do środka przed ponownym jej założeniem napieprzę tej masy uszczelniającej... |
_________________ był Drag Star 650 Classic
jest XV 1900 Stratoliner |
|
|
|
|
grzechu
Model: SYMPATYK
Rocznik: 2006
Wiek: 61 Dołączył: 29 Gru 2008 Posty: 949 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 2015-07-29, 08:06
|
|
|
Mikołaj_82, nie musisz tam nic uszczelniac tylko jak pisałem po złożeniu na wierzchu ładny glucik do okoła i będzie ok |
_________________ pozdrawiam do zobaczenia na trasie
|
|
|
|
|
spajk77
Model: MS1900
Rocznik: 2006
Wiek: 46 Dołączył: 30 Lip 2014 Posty: 768 Skąd: Support 18 Poland
|
Wysłany: 2015-07-29, 08:39
|
|
|
kombinowałem u siebie i nie rozbratlem tego. bałem się pęknięcia szybki przy zbyt mocnym podważeniu... |
_________________ Support Your Local 18 |
|
|
|
|
arkady007
Model: MS1900
Rocznik: 2011
Wiek: 52 Dołączył: 23 Maj 2015 Posty: 208 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2015-08-18, 20:42
|
|
|
Tu Koledze się udało pewnie dlatego, że smażył w piekarniku - wtedy uszczelki silikonowe puszczają (tak się rozkleja lampy). |
_________________ Arkady007
Był Stryker 1300 Raider zakupiony
Z motocyklami jest jak z wódką...
Fun zaczyna się od litra ... |
|
|
|
|
|