YAMAHA Drag Star FORUM
FAQFAQ  Mapa GoogleMapa Google  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Przeróbka licznika z mil na km
Autor Wiadomość
Miron-Ww 



Model: MS1300
Rocznik: 2007
Dołączył: 21 Paź 2014
Posty: 32
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2015-04-25, 19:33   Przeróbka licznika z mil na km

Witam .
Czy ktoś z Was ma doświadczenie z przeróbką licznika z mil na km w Midnight ? Dałem do gościa licznik który mi go przerabiał i miały być wskazania przebiegu w km i tak miało naliczać a dziś sprawdziłem dokładnie że dalej zlicza w milach. Czy oprócz programowania licznika trzeba coś jeszcze ? Czytałem o kalibratorze ale może ktoś już to z Was przerabiał.
Tarczkę zmieniłem na km z tm nie ma problemu chodzi o wskazania przebiegu.
_________________
"Z miłością do pasji"
 
 
Robrob 



Model: RS1700
Rocznik: 2013
Dołączył: 30 Sty 2011
Posty: 1707
Skąd: Dziki Wschód
Wysłany: 2015-04-25, 19:57   

Qzwa czy to was boli, jak ci przeszkadza to trzeba było kupić europę, a teraz oprócz tarczy musisz mieć impulsator, a za niby przeróbkę licznika gość cię skroił bo nic nie zrobił :ryczy:
_________________
Do byka nie podchodż z przodu,
do konia z tyłu,
a do IDIOTY - w ogóle!


XI zlot YDS w Łomży w dniach 2-4 maja 2014
 
 
Miron-Ww 



Model: MS1300
Rocznik: 2007
Dołączył: 21 Paź 2014
Posty: 32
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2015-04-25, 20:51   

Chodziło mi o poradę a nie mądrości życiowe więc wstrzymaj się od zgryźliwych uwag.
_________________
"Z miłością do pasji"
 
 
Robrob 



Model: RS1700
Rocznik: 2013
Dołączył: 30 Sty 2011
Posty: 1707
Skąd: Dziki Wschód
Wysłany: 2015-04-26, 06:58   

dostałeś i mądrość i poradę, przeczytaj
_________________
Do byka nie podchodż z przodu,
do konia z tyłu,
a do IDIOTY - w ogóle!


XI zlot YDS w Łomży w dniach 2-4 maja 2014
 
 
Miron-Ww 



Model: MS1300
Rocznik: 2007
Dołączył: 21 Paź 2014
Posty: 32
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2015-04-26, 11:35   

No to do tej mądrości dodaj gdzie nabyć impulsator , tylko nie pisz mi o serwisie.
_________________
"Z miłością do pasji"
 
 
Robrob 



Model: RS1700
Rocznik: 2013
Dołączył: 30 Sty 2011
Posty: 1707
Skąd: Dziki Wschód
Wysłany: 2015-04-26, 12:50   

Miron-Ww napisał/a:
gdzie nabyć impulsator
I tu jest pies pogrzebany, kiedyś widziałem na Ebay, bo u nas to nie koniecznie i chyba tylko serwis
_________________
Do byka nie podchodż z przodu,
do konia z tyłu,
a do IDIOTY - w ogóle!


XI zlot YDS w Łomży w dniach 2-4 maja 2014
 
 
Beny 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 2011
Wiek: 49
Dołączył: 19 Sie 2012
Posty: 542
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2015-04-26, 16:18   

Miron-Ww, stary wyluzuj. Robrob, powiedział Ci co jeszcze musisz zrobić, a Ty byś chciał, aby Ci pod drzwi podrzucił bo ma takich na pęczki w garażu. Nieładnie
_________________
GKP: XVS650 > XVS1300 CU (STRYKER) > BMW R1200GS 😳
 
 
Miron-Ww 



Model: MS1300
Rocznik: 2007
Dołączył: 21 Paź 2014
Posty: 32
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2015-04-26, 21:20   

Beny napisał/a:
Miron-Ww, stary wyluzuj. Robrob, powiedział Ci co jeszcze musisz zrobić, a Ty byś chciał, aby Ci pod drzwi podrzucił bo ma takich na pęczki w garażu. Nieładnie


Ja się grzecznie zapytałem to Robrob na mnie naskoczył więc kto ma niby wyluzować ?
Tak kupiłem moto z USA i chcę mieć licznik europejski , taki mam kaprys.
_________________
"Z miłością do pasji"
 
 
wemar 


Model: RS1700
Rocznik: 2006
Dołączył: 16 Sty 2013
Posty: 1133
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2015-04-26, 21:56   

Miron-Ww napisał/a:
Tak kupiłem moto z USA i chcę mieć licznik europejski , taki mam kaprys.

Kaprys już masz, to teraz jeszcze nazbieraj kasę. Bo tanio to raczej nie będzie - no, ale kaprys, to kaprys.
Części możesz nabyć albo w serwisie, albo w drugim obiegu części używanych. Zważywszy na model i rocznik wprowadzenia do sprzedaży, to raczej dużo takich ofert nie znajdziesz. Tym bardziej, że silniki raczej sporadycznie ulegają destrukcji i są odzyskiwane, a kto zechce zdekompletować kompletną i sprawną jednostkę napędową?
Poza tym nie jest potrzebny impulsator, bo MS zbiera dane z wyjścia przekładni wtórnej, a impulsy i ich ilość generuje zębatka na wałku zdawczym, tak jak to Yamaha wprowadziła już w RS'ie (a może i wcześniej). Impulsator to zwykły czujnik Halla, reagujący na zbliżenie metalu (karbu).
Nie wiem, czy Yamaha dla wersji amerykańskiej i europejskiej zmieniała zębatkę. Raczej wątpię. Całą robotę dużo prościej załatwia się na drodze oprogramowania. Zatem gościu od przeróbki licznika, raczej był na poziomie zdecydowanie wcześniejszych rozwiązań liczników prędkości. Zmiany oprogramowania samego licznika nie wykona, jedynie można zastosować konwerter impulsów, który stosownie zwielokrotni ich ilość, tak by układ pokazujący w milach, faktycznie pokazywał w kilometrach.
Zdobądź serwisówkę i sprawdź skąd są pobierane impulsy i czy są różnice w zestawieniu części w tym obszarze, pomiędzy wersją amerykańską i europejską.
Najtaniej chyba będzie wymienić cały licznik na europejski.
_________________
Jeżdżę, ... bo lubię.
 
 
Miron-Ww 



Model: MS1300
Rocznik: 2007
Dołączył: 21 Paź 2014
Posty: 32
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2015-04-26, 22:04   

I to jest sensowna odpowiedz :) Gość faktycznie coś robił w oprogramowaniu bo byłem przy tym jak podpinał kompa ale najwyraźniej nie bardzo mu to wyszło . Zobaczę co i jak a jak się nie da to sobie odpuszczę . Części do tego modelu z używek jak na lekarstwo .
_________________
"Z miłością do pasji"
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group