YAMAHA Drag Star FORUM
FAQFAQ  Mapa GoogleMapa Google  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Kalkulator temperatury odczuwalnej
Autor Wiadomość
tqmeh 



Model: MS1300
Rocznik: 2018
Dołączył: 12 Cze 2013
Posty: 1259
Skąd: Liberec
Wysłany: 2014-12-01, 09:30   Kalkulator temperatury odczuwalnej

Witam,

jak w temacie dla porównania przy obecnej pogodzie wiatr 6 ms i -2 temp odczuwalna to -17 !
Każdy obliczy sobie dla warunków wiosenny - letnich

http://www.uwm.edu.pl/wksir/zmetkli/calcul1.htm
_________________
Pozdrawiam Tomek





http://aprs.fi/?call=SQ6OEN-10 Link do skopiowania trasa na żywo
 
 
dakota 



Model: DS 650 Classic
Rocznik: 1998
Wiek: 53
Dołączył: 20 Lut 2012
Posty: 315
Skąd: Warszawa Bielany
Wysłany: 2014-12-01, 15:22   

Proponuję zainstalować sobie prosty program pogodowy, tam już jest temperatura odczuwalna i nie trza liczyć :)
http://www.programosy.pl/program,pogoda.html
 
 
tqmeh 



Model: MS1300
Rocznik: 2018
Dołączył: 12 Cze 2013
Posty: 1259
Skąd: Liberec
Wysłany: 2014-12-01, 15:57   

Ciekawy programik, niemniej jednak wiem ile jest u mnie stopni i jaka jest prędkość wiatru tego typu aplikacje podają ogólne dane chyba że mieszkasz koło stacji meteo ;)

Jak chcesz mieć dane na żywo zobacz KLIK - TU
_________________
Pozdrawiam Tomek





http://aprs.fi/?call=SQ6OEN-10 Link do skopiowania trasa na żywo
 
 
pyra 



Model: SYMPATYK
Dołączył: 08 Gru 2011
Posty: 5354
Skąd: pyrlandia
Wysłany: 2014-12-01, 18:01   

dakota, czytałeś najświeższe komentarze ?
_________________
Bo droga jest celem
 
 
RTP 


Model: MS1900
Rocznik: 2007
Dołączył: 17 Lis 2014
Posty: 323
Skąd: Z lasu
Wysłany: 2014-12-02, 00:12   

tqmeh napisał/a:
Jak chcesz mieć dane na żywo zobacz


tqmech, jak ci się prognozy z tej strony sprawdzały w minionym sezonie?
_________________
Drag Star Classic 650
Midnight Star XV1900
BMW-K1600 Grand America
 
 
witek1965 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 14512
Skąd: Gdzieś
Wysłany: 2014-12-02, 09:04   

smieszy mnie ten kalkulator. Inaczej odczuwa temperaturę Franek, inaczej ja. Połowa moich pracowników już używa ocieplaczy, w tym ja, a kolega zjeżdża na dół w T-shircie i co ? Mam mu powiedzieć, że jest zimno ? Bez sensu.
_________________
Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest



***** ***
 
 
tqmeh 



Model: MS1300
Rocznik: 2018
Dołączył: 12 Cze 2013
Posty: 1259
Skąd: Liberec
Wysłany: 2014-12-02, 09:08   

RTP napisał/a:
jak ci się prognozy z tej strony sprawdzały w minionym sezonie?


To nie jest prognoza tylko transmisja na żywo.
Dla przykładu: wiać on-line na mapie że zbliża się deszcz, zawsze może on być większy lub zaniknąć, podstawa do dalszych działań jak dla mnie jest b. duża
Reszta to już kwestia interpretacji i wprawy w wyciąganiu wniosków


witek1965 napisał/a:
Inaczej odczuwa temperaturę Franek, inaczej ja (...) Bez sensu.

To tak jak z odczuwalną prędkością w dużym i małym aucie, dla policjanta jedziesz tak samo, też bez sensu..?
_________________
Pozdrawiam Tomek





http://aprs.fi/?call=SQ6OEN-10 Link do skopiowania trasa na żywo
 
 
witek1965 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 14512
Skąd: Gdzieś
Wysłany: 2014-12-02, 09:48   

tqmeh napisał/a:
To tak jak z odczuwalną prędkością w dużym i małym aucie
nigdy nie brałem pod uwagę odczuwalności prędkości jazdy pod kątem, małe i duże auto. Porsche 911 to generalnie małe auto, MB S600, zdecydowanie duże. Czy w Porsche odczuwa się prędkość inaczej ? Możliwe, na pewno natomiast inaczej odczuwa się w większej Dacii Logan MCV, jak w mniejszym Audi A3 i to na korzyść Audi. Powód. Zapewne sam wiesz co jest tego powodem.
W dwóch prawie identycznych Ford Mondeo i Opel Insignia, odczuwalna prędkość będzie gdzie większa ? I czy jeszcze mówimy o odczuwalnej prędkości, czy dyskomforcie, jaki jest w samochodzie o mniejszym stopniu wygłuszenia.
Tak więc wg mnie oczywiście, to nie wielkość samochodu ma az takie znaczenie, jak jego wykończenie, wygłuszenia i zawieszenie. W tych mniejszych, ale za to komfortowych nie odczujesz tak prędkości jak w tych większych, głośnych i na twardym zawieszeniu. A z temperatura jest zdecydowanie prościej. Kiedy Jeden jest suchy, ze mnie leje się jak z cebra. Kiedy drugi siedzi w t-shircie, ja w swetrze telepię się i mam gęsią skórkę. I to jest prawdziwe odczucie, moje subiektywne.
_________________
Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest



***** ***
 
 
tqmeh 



Model: MS1300
Rocznik: 2018
Dołączył: 12 Cze 2013
Posty: 1259
Skąd: Liberec
Wysłany: 2014-12-02, 10:06   

I gra, niech każdy sam dla siebie wyciągnie dla siebie wyciągnie wnioski np. przed pierwszą wiosenną wyprawą żeby nie skończyło się na chorobie.
_________________
Pozdrawiam Tomek





http://aprs.fi/?call=SQ6OEN-10 Link do skopiowania trasa na żywo
 
 
witek1965 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 14512
Skąd: Gdzieś
Wysłany: 2014-12-02, 10:14   

tqmeh, i tu się z Tobą zgodzę. Kiedy ja ubiorę się na cebulkę, zakładając kolejne warstwy , to Pyra, zapewne w samej kurtce pojedzie, bo on to chyba z Alaski się wywodzi, nie z Pyrlankdii ;p
_________________
Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest



***** ***
 
 
jacek34 


Model: RS1700
Rocznik: 2005
Wiek: 53
Dołączył: 19 Kwi 2012
Posty: 742
Skąd: Żary
Wysłany: 2014-12-02, 10:55   

a który z was to "małe" auto ;D
Tu nie HP :evil: //pyra
Ostatnio zmieniony przez pyra 2014-12-02, 15:20, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
pyra 



Model: SYMPATYK
Dołączył: 08 Gru 2011
Posty: 5354
Skąd: pyrlandia
Wysłany: 2014-12-02, 15:29   

witek1965, może i trochę racji masz jednak: Temperatura odczuwalna to – stan określający, jakie odczucie termiczne wystąpi przy danych warunkach pogodowych. Wyliczana jest w zależności od przyjętego modelu na podstawie takich parametrów, jak temperatura powietrza, siła wiatru, wilgotność i opady. Przerabiam to co dzień. Należy zwrócić też uwagę, że większość stacji meteo taki parametr podaje ;D choć prawdą jest że różne osobniki , reagują inaczej na tą samą temperaturę
np Dziś niby -2 st., a przez wiatr i wilgotność, odnoszę wrażenie na -10/15 :beczy:
 
 
witek1965 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 14512
Skąd: Gdzieś
Wysłany: 2014-12-02, 18:22   

pyra napisał/a:
Temperatura odczuwalna to – stan określający, jakie odczucie termiczne wystąpi przy danych warunkach pogodowych.
zgadza się. Mi w tych samych warunkach pogodowych i w tym samym miejscu, siedząc koło Ciebie odpadną z zimna jaja, a Ty będziesz się dziwił, dlaczego mnie trzęsie.
Czy będzie to wystarczający test temperatury odczuwalnej ? Dla Pyry jaka będzie odczuwalna ? Taka sama jak dla Witka ?
pyra napisał/a:
Przerabiam to co dzień.
a ja nawet częściej. Bo ja mam zawsze określoną prędkość przepływu powietrza, a TY tylko czasami, bo nie zawsze wieje wiatr.
pyra napisał/a:
choć prawdą jest że różne osobniki , reagują inaczej na tą samą temperaturę

i o to mi właśnie chodzi.
_________________
Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest



***** ***
 
 
Bemol 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2004
Wiek: 58
Dołączył: 25 Wrz 2009
Posty: 6494
Skąd: GŁ Free Star Łódź
Wysłany: 2014-12-02, 21:22   

pyra napisał/a:
choć prawdą jest że różne osobniki , reagują inaczej na tą samą temperaturę
witek1965 napisał/a:
i o to mi właśnie chodzi.


co nie zmienia faktu, że wskazanie temperatury odczuwalnej ( z przelicznika ) daje nam pewne wyobrażenie i tłumaczy czemu czasami pomimo dodatniej temperatury jest nam zimno ( jak chociażby dzisiaj ;p )
_________________
Motocyklistą nie staniesz się z chwilą kupna motocykla ! !!


Lola 1100 V STAR SILVERADO 2004

I'm a rolling thunder, a pouring rain
I'm comin' on like a hurricane.....

http://www.youtube.com/watch?v=kmFBABd5zZU
 
 
najmros 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2003
Dołączył: 01 Sty 2013
Posty: 52
Skąd: Łódź
Wysłany: 2014-12-02, 22:19   

Bemol napisał/a:
co nie zmienia faktu, że wskazanie temperatury odczuwalnej ( z przelicznika ) daje nam pewne wyobrażenie  i tłumaczy czemu czasami pomimo dodatniej temperatury jest nam zimno 


Ja wlasnie na wyobrazeniu bym sie skupil ...., ale chyba warto sie przyjrzec tematowi, tak bardziej po ... motocyklowemu, bo do tej pory mowa byla chyba tylko o takim ogolnym podejsciu.

Sam traktowalem kiedys ten termin po macoszemu. Nazwa jest byc moze troche mylaca. Musze przyznac, ze moje zdanie zmienilo sie po jazdach na motocyklu w temperaturze bliskiej 0 stopni w skali Celsjusza, oraz po przyjrzeniu sie dokladniej tematowi.
To o czym pisal witek1965 , pyra, to oczywisice specyfika jednostki (chocby krazenie krwi ..), sposob i rodzaj ubrania .... , ale .. przyjrzyjmy sie jak w ogole powstalo to pojecie-termin.
Wg. wikipedii : “Był to wynik spostrzeżenia naukowcow, dotyczącego zamarzania wody w naczyniu podczas badań naukowych na Antarktydzie. Z obserwacji tej wynikało, że czas, po jakim zamarzała woda, zależał od jej początkowej temperatury, temperatury otoczenia i prędkości wiatru.”

Wiec juz to powinno dzialac na nasza wyobraznie .. i wyniki juz nie wydaja sie takie subiektywne .. Poza tym sami czujemy, że im prędkość zimnego wiatru większa, tym szybciej ochładzają się cieplejsze przedmioty.  Szybciej robi się nam chłodno gdy wieje wiatr (im szybszy tym odczuwamy większe zimno).

A teraz to po motocyklowemu .. Osobiscie uwazam, ze przed dluzszym wyjazdem przy niskich temperaturach warto rzucic okiem na tabele z temperatura odczuwalną, aby sie odpowiednio przygotowac, i miec wspomniane wyobrazenie ... Na poczatek mozna zalozyc,ze nie wieje wiatr rzeczywisty, wiec wiatr wlasny - czyli nasza predkosc, bedzie tym co nalezy uwzglednic przy odczycie .. Gdy wieje rzeczywisty, to sprawa sie komplikuje .. Trzeba by pewnie znalezc wektor wiatru pozornego, ktory bedzie pewnie mocno zmienny w czasie .. , wiec wtedy wystarczy sobie obliczyc zakres temperatur odczuwalnych ...

Jak dla mnie przydalyby sie tabele z wynikami zamarzania tej wspomnianej wody, wtedy mozna byloby latwiej oszacowac jaka predkosc jest najbardziej optymalna , biorac pod uwage czas przejazdu i zwiazane z tym wychlodzenie organizmu ..

Ale to tak wszystko z ciekawosci ... :)
 
 
Bemol 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2004
Wiek: 58
Dołączył: 25 Wrz 2009
Posty: 6494
Skąd: GŁ Free Star Łódź
Wysłany: 2014-12-02, 22:28   

najmros, wiatr pozorny, rzeczywisty :roll: Czy Ty aby nie będziesz robił uprawnień żeglarskich :roll: ;D
A wracając do meritum też uważam, że warto wiedzieć
_________________
Motocyklistą nie staniesz się z chwilą kupna motocykla ! !!


Lola 1100 V STAR SILVERADO 2004

I'm a rolling thunder, a pouring rain
I'm comin' on like a hurricane.....

http://www.youtube.com/watch?v=kmFBABd5zZU
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group