Zamknięty przez: 1janbo 2020-08-09, 14:46 |
Jaki kask kupić? |
Autor |
Wiadomość |
Jacek79
Model: MS1900
Rocznik: 2007
Dołączył: 14 Wrz 2014 Posty: 126 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2014-11-22, 15:06
|
|
|
Witam. Motocykl czeka na wiosnę a ja w tym czasie będę robił zakupy. Mam trzy kaski na oku tzn.
Nolan n43, nolan n44 i Caberg HyperX.
Interesuje mnie żeby w razie gorszej pogody zamontować szczękę, natomiat bez szczęki żeby nie podwiewało pod szybą. Ważna też jest trwałosc np szyby na zarysowanie lub możliwosc jej wymiany czyli dostępność. Ostatnia sprawa to dostępność intercomu do danego kasku. - nie wiem czy te urządzenia są uniwersalne czy trzeba dobierać pod dany kask.
Dzwoniłem do kilku sklepów i głownie te w.w. modele mają. Co sądzicie o tych kaskach? |
|
|
|
|
adamze27
Model: SYMPATYK
Wiek: 49 Dołączył: 20 Mar 2014 Posty: 219 Skąd: Polska/Finlandia
|
|
|
|
|
Zyjon
Model: SYMPATYK
Dołączył: 17 Kwi 2012 Posty: 122 Skąd: Cieszyn
|
Wysłany: 2014-11-22, 19:31
|
|
|
Marecki75 napisał/a: | A propos, Kolego Zyjon zakładasz kask mocno "na siłę" |
Nic na siłę, wchodzi jednak "pasownie". Gdy wkładałem XL była dla mnie "wygodna" (z leciutkim luzem), jednak jak usłyszałem od "starszych" kask to nie kapelusz i nie ma być wygodny, lecz "pasowny" (niewygodny oczywiście też nie może być). Za mną dopiero pierwszy sezon, jednak dobrze mi się jeździ w tej skorupie - XL podczas przymiarek mogłem rękami lekko obracać względem głowy. L powinna się jeszcze ułożyć. Rozmawiałem z gościem, który ma mniejszą ode mnie głowę i jeździł rozm. L, bo tak wynikało z miarki. Po sezonie wymieniał na M, bo jak stwierdził przy większych prędkościach kask mu latał po łbie. Co do sklepów ja też musiałem jeździć do sklepów 40 km, bo u mnie nic nie ma z akcesoriów na moto. |
|
|
|
|
soft
Model: MS1900
Rocznik: 2008
Wiek: 54 Dołączył: 21 Sie 2008 Posty: 1489 Skąd: Zamość
|
Wysłany: 2014-11-22, 21:12
|
|
|
Pamiętajcie, że jeżeli nosicie okulary to musicie mierzyć kask z okularami.
Wiele kasków odpada w tych "zawodach". |
_________________ XV1900 Stratoliner Midnight |
|
|
|
|
Jacek79
Model: MS1900
Rocznik: 2007
Dołączył: 14 Wrz 2014 Posty: 126 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2014-11-29, 20:55
|
|
|
Przeczytałem i pojechalem przymieżyć. Jak się okazało nolan 43 mi nie pasuje - odpinana szczęka prawie dotyka mi do brody i o wciśnięciu tam mikrofonu nie ma mowy. N44 z kolei z wyglądu mi się nie podoba. Więc Nolan odpada. Za to caberg lub airoh leżą bardzo dobrze. Obydwa mają długą szybę i wypinaną szczękę, wygląd też mają ok. Dodatkowo airoh ma ciekawy patent który polega na tym że szczękę po odpięciu można przypiąć na tył kasku. Więc nad tymi dwoma się zastanowie. Sprzedawca jenak powiedział ż skorupa w cabergu jest lepszej jakości. Trzeci kask który ewentualnie biorę pod uwagę to shark szczękowy - tu szczęki się nie wypina ale odchyla się na tył kasku i ładnie się ona tam komponuje (nie odstaję), jednak tu szyba jest krótka i broda jest odsłonięta po odchyleniu szczęki. Za to ten shark po zapięciu szczęki będzie najbezpieczniejszy wiec nadal mam dylemat... sprawę przemyślę i w grudniu kupię dwie szt i zestaw scala do tego. |
|
|
|
|
olos47
Model: MS1300
Rocznik: 2012
Dołączył: 06 Wrz 2012 Posty: 37 Skąd: Siedlce
|
Wysłany: 2015-01-05, 16:32
|
|
|
Ja jeździłem na początku w Cabergu downtown. Jednak z uwagi na długie trasy - w jeden dzień robiłem nawet 1000 km - wybrałem kask szczękowy. Najpierw chciałem przyoszczędzić ale... skończyło się na dwóch do wyboru C3 i Neotec. Wiem, że kaski z górnej półki cenowej, ale jeżeli zależy ci na bezpieczeństwie i jakości to niestety... C3 niestety jest jakiś dziwny - albo za luźny albo uwiera na skroniach. Wybór padł na SHOEI Neotec'a. Mam do niego Scale raider - przejechałem kilkanaście tyś km i jest ok. Żona ma C3 Lady Edition. Z uwagi na to , że mam te dwa kaski to mogę coś powiedzieć o jakości. Trzeba przyznać, że SHOEI jest jednak lepiej wykonanym kaskiem - to tak jakby ktoś miał dylemat między tymi dwoma przy założeniu, że C3 nie uwiera. |
_________________ XVS1300A Midnight Star 2012 |
|
|
|
|
Marecki75
Model: SYMPATYK
Rocznik: 2006
Wiek: 49 Dołączył: 18 Wrz 2012 Posty: 236 Skąd: Konin
|
Wysłany: 2015-01-11, 14:44
|
|
|
Witam, do tej pory używałem prostego modelu LS2 ( OF569.1 SCAPE ) z wypinaną szczęką.
Kask był jednak bardzo głośny. Przy nowych wydechach Vance'a, szczególnie dotkliwie cierpią moje uszy, po kilku godzinach jazdy w tym kasku.
Zaletą kasku z pewnością jest długa szyba, umożliwiająca dobre pole widzenia.
Teraz pytanie do użytkowników kasków szczękowych , bo taki chciałbym kupić. Możecie zaproponować jakiś model z długą szybą, w miarę cichy, dla okularników, z możliwością dołączenia funkcji interkomu ( choć to nie jest najważniejsze ) .
Acha i budżet, maks do 1000 zł.
Czy ktoś uzywa może tego Caberga: http://www.allegromat.pl/aukcja169253
a może jakies inne propozycje ? Liczę na opinie użytkowników.
Pozdrawiam |
_________________ Drag Star w serduchu ...
Kawasaki VN 2000 Classic pod tyłkiem ;-)
Motocyklowa Grupa z Konina
|
|
|
|
|
mike79
Model: RS1700
Rocznik: 2007
Wiek: 45 Dołączył: 16 Lis 2013 Posty: 628 Skąd: Trójmiasto - Reda
|
|
|
|
|
Marecki75
Model: SYMPATYK
Rocznik: 2006
Wiek: 49 Dołączył: 18 Wrz 2012 Posty: 236 Skąd: Konin
|
|
|
|
|
Łukasz
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2005
Dołączył: 11 Cze 2014 Posty: 27 Skąd: SCI
|
Wysłany: 2015-01-17, 13:34
|
|
|
Witam. Ja używam troszkę innego modelu EXO 900 AIR.Nie widzę wielkiej różnicy. Jedynie co mnie drażni to te przekładanie z otwartego na szczękę lub odwrotnie.
Teraz czekam na Intercom, zobaczymy jaki będzie montaż. |
_________________ luk1969 |
|
|
|
|
Bellial
Model: RS1700
Rocznik: 2002
Wiek: 48 Dołączył: 22 Lis 2014 Posty: 15 Skąd: opolskie
|
Wysłany: 2015-01-17, 15:24
|
|
|
Temat wyboru kasku to ciężka sprawa ,sporo już przeczytałem tematów i nadal mam kłopot w wyborze a waham sie pomiedzy
EXO 900 AIR VS shark Evoline 3
Dobrze że do rozpoczęcia sezonu jest jeszcze troszkę czasu |
_________________ ----------------------------------------------------------------------------------
Suzuki SV 650s ----->Suzuki GSX-R 750 k4 ----->Yamaha Warrior 1700
|
Ostatnio zmieniony przez Anula 2015-01-18, 13:53, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
burza
Model: RS1700
Rocznik: 2006
Wiek: 50 Dołączył: 07 Lip 2011 Posty: 6696 Skąd: GŁ Koluszki
|
Wysłany: 2015-01-18, 07:58
|
|
|
Bellial napisał/a: | Dobrze że do rozpoczęcia sezonu jest jeszcze troszkę czasu |
Bellial, co Ty gadasz ? Przecież sezon już się zaczął U mnie wczoraj
I powiem Ci, że Shark Evoline 3 nadal sprawuje się super |
_________________ RS 1700 SILVERADO Midnight Star - diabeł
każdy kij ma dwa końce, tylko proca ma trzy...
|
|
|
|
|
Bellial
Model: RS1700
Rocznik: 2002
Wiek: 48 Dołączył: 22 Lis 2014 Posty: 15 Skąd: opolskie
|
Wysłany: 2015-01-18, 09:28
|
|
|
A to fajnie masz U mnie 5 stopni i deszcz pada
To dobrze że sie z nim nic dzieje ,bo jestem moim faworytem
Chce sie wybrać na oldtaimerbazar do Wrocka ,bo muszę kupić jeszcze kilka innych rzeczy ,to bedzie okazja przymierzyć |
_________________ ----------------------------------------------------------------------------------
Suzuki SV 650s ----->Suzuki GSX-R 750 k4 ----->Yamaha Warrior 1700
|
|
|
|
|
Endrjul
Model: RS1700
Rocznik: 2009
Wiek: 54 Dołączył: 18 Kwi 2014 Posty: 1608 Skąd: Czersk
|
|
|
|
|
Marecki75
Model: SYMPATYK
Rocznik: 2006
Wiek: 49 Dołączył: 18 Wrz 2012 Posty: 236 Skąd: Konin
|
Wysłany: 2015-04-07, 23:00
|
|
|
Kupiłem w końcu szczękowca , Caberg Tourmax:
https://www.facebook.com/...?type=1&theater
Do Kalisza, gdzie jest sklep jechałem w LS-sie, z wypinaną szczęką , a wracałem w w/w nówce sztuce, Cabergu.
Pierwsze wrażenie, to brak świstów i gwizdów, które były wszechobecne w LS-sie, czyli nieco ciszej. Drugie wrażenie to parowanie , ale moich okularów.. .
Parowanie to występowało tylko przy niskiej prędkości, i znikało momentalnie, gdy lekko uchyliłem szybkę kasku. Kask ma homologację na jazdę ze szczęką do góry ( ma stosowny zatrzask, aby szczena nie opadła ) , jednak przy szybszej jeździe spory dyskomfort, gdyż twarzak jest smagany chłodnym wiatrem. Lecz w upały ta funkcja może być przydatna.
Nieco cięższy od LS-a.
Za kask zapłaciłem 650 zł .
Kask ma wypinany daszek, podobny troszkę do tych crossowych, raczej nieprzydatny przy criuserze, oraz pinlock o barwie żółtej w zestawie.
Za chwilę bedzie dłuższa trasa, więc jak ktoś bedzie chciał znać dodatkowe szczegóły, proszę o kontakt.
Pozdrawiam. |
_________________ Drag Star w serduchu ...
Kawasaki VN 2000 Classic pod tyłkiem ;-)
Motocyklowa Grupa z Konina
|
|
|
|
|
Tatuś
Model: RS1700
Rocznik: 2008
Dołączył: 15 Lut 2015 Posty: 1169 Skąd: ok Bydgoszczy
|
Wysłany: 2015-04-08, 08:36
|
|
|
[quote="Marecki75"]Kupiłem w końcu szczękowca , Caberg Tourmax:
Marecki75, też zamierzam kupić Caberga. myślałem co prawda o Duku, ale porównując go z Tourmaxem, to poza daszkiem chyba się niczym nie różnią. jak zdejmiesz daszek to wyglądają dokładnie tak samo. piszesz o okularach - rozumiem, że mieszczą się bez problemu pod blendą? będę kupował pod koniec kwietnia, więc każda opinia o kasku i z jazdy w nim bardzo pożądana. |
|
|
|
|
Marecki75
Model: SYMPATYK
Rocznik: 2006
Wiek: 49 Dołączył: 18 Wrz 2012 Posty: 236 Skąd: Konin
|
Wysłany: 2015-04-08, 10:53
|
|
|
Tatuś,tak, okulary mieszczą się bez problemu pod blendą przewsłoneczną. Caberg Duke i Tourmax to dwa identyczne kaski, różnica tylko w dodawanym do Tourmaxa daszku. Ja kupiłem rozmiar L. Wyściółka jest bardzo przyjemna w dotyku, na pierwszy dotyk już czuję, że jest dużo lepsza jakościowo niż w LSie, gdzie były tendencje do mechacenia się materiału. Błyskawicznie można odpiąć szybkę, np. w celu założenia/ zdjęcia pinlocka. Szybka ma kilka pozycji uniesienia, co już zauważyłem pomaga, gdy np chcesz szybko odparować okulary, a nie chcesz , żeby wiało całkowicie w twarz. Przycisk zwalniania szczęki jest na tyle duży, że przez rękawice bez problemu można go wyczuć i odblokować jej podnoszenie, bardzo wyczuwalny z charakterystycznym kliknięciem jest końcowy punkt jej uniesienia, wiesz wtedy, że już dalej nie trzeba jej unosić. Dopiero wtedy można użyć bezpiecznika z boku, aby zablokować ewentualne opuszczenie sie szczęki. Pierwsze wrażenia naprawdę pozytywne. Bardzo duże pole widzenia. W porównaniu do szczękowca ( LS ) żony, o niebo lepiej. Brakuje mi jedynie szybkiego zerknięcia na zegary, co było błyskawicznie w kasku otwartym, tutaj jednak trzeba nieco opuścić głowę , aby zerknąć na budzik. Jednak to jest nieuniknione w tego typu kasku. Liczę również na to, że w końcu będę mógł użyć jakiegoś interkomu ( jest po wewnętrznej stronie szczeki dedykowane wyżlobienie ), bo w moim otwartym i przy głośnych kominach, nie było szansy... |
_________________ Drag Star w serduchu ...
Kawasaki VN 2000 Classic pod tyłkiem ;-)
Motocyklowa Grupa z Konina
|
|
|
|
|
Tatuś
Model: RS1700
Rocznik: 2008
Dołączył: 15 Lut 2015 Posty: 1169 Skąd: ok Bydgoszczy
|
Wysłany: 2015-04-08, 15:26
|
|
|
Marecki75,
dzięki za cenne uwagi i opis. po przeczytaniu Twojego wpisu jestem już pewien, że kolejnym kaskiem będzie Caberg.
dzięki i do zobaczenia w trasie |
|
|
|
|
filipesku
Model: BĘDZIE
Rocznik: 2006
Wiek: 54 Dołączył: 24 Lis 2012 Posty: 3505 Skąd: Wilcza Góra
|
Wysłany: 2015-04-09, 19:10
|
|
|
Marecki75 napisał/a: | pinlock o barwie żółtej w zestawie | sprawdź czy na 100% bo może to być folia ochronna... |
_________________ Życie to taka impreza z której nikt nie wychodzi żywy....
---------------------------------
Yamaha Drag Star 650
2013 - 7 tys. km
2014 - 14 tys. km
Honda VTX 1800
2015 - 7 tys. km
2016 - 8,5 tys. km
2017 - zmieniła właściciela |
|
|
|
|
MARSINUS
Model: RS1600
Rocznik: 2006
Wiek: 2023 Dołączył: 12 Sty 2010 Posty: 1363 Skąd: Rob
|
Wysłany: 2015-04-09, 22:56
|
|
|
filipesku napisał/a: | Marecki75 napisał/a: | pinlock o barwie żółtej w zestawie | sprawdź czy na 100% bo może to być folia ochronna... |
o o o o o właśnie |
_________________ "Mądry głupiemu ustępuje
Ale co, gdy głupi się z tego nie raduje..."
Jak ja lubię KNŻ |
|
|
|
|
|