YAMAHA Drag Star FORUM
FAQFAQ  Mapa GoogleMapa Google  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Dyna 3000
Autor Wiadomość
pyra 



Model: SYMPATYK
Dołączył: 08 Gru 2011
Posty: 5355
Skąd: pyrlandia
Wysłany: 2014-10-09, 19:45   

remol71 napisał/a:

Mam zamiar jeździć na 98 oktan po zmianie krzywej.

ja tam się za bardzo nie znam, ale w MS zalecane paliwo 91 czyli 95 to i tak sporo. 98 nie zaszkodzi na dłuższą metę ?
_________________
Bo droga jest celem
 
 
F.I.P. Berek 



Model: DS 650 Custom
Rocznik: 2001
Wiek: 58
Dołączył: 02 Maj 2010
Posty: 684
Skąd: Chełm
Wysłany: 2014-10-09, 20:32   

'Mam zamiar jeździć na 98 oktan po zmianie krzywej.' - tell me łaj ? Bo nie widzę powodu...
_________________
jeżeli nam zabraknie sił
zostaną jeszcze
morze i wiatr
 
 
remol71 



Model: DS 650 Custom
Rocznik: 1999
Wiek: 53
Dołączył: 18 Maj 2010
Posty: 1858
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-10-10, 08:26   

Przy dodatkowym wyprzedzeniu zapłonu można zalać 98. Wzrośnie nieco sprawność silnika. Chcę porównać spalanie.
_________________
Suzuki V-Strom 1050 XT
 
 
powalla 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 1999
Wiek: 49
Dołączył: 06 Maj 2012
Posty: 89
Skąd: Mikolow
Wysłany: 2014-10-10, 10:36   

F.I.P. Berek napisał/a:
Bo nie widzę powodu...


Mam wildstara 1600 , a w nim zamontowaną Dynę ... w sumie też nie widzę powodów ...lecz zdecydowanie je czuję ;D , bo motorek jest jakby zrywniejszy i ochoczej wkręca się na obroty ;)
 
 
F.I.P. Berek 



Model: DS 650 Custom
Rocznik: 2001
Wiek: 58
Dołączył: 02 Maj 2010
Posty: 684
Skąd: Chełm
Wysłany: 2014-10-10, 19:00   

powalla
czy mam rozumieć, że jaździsz na paliwie 98 okt. ? I przejście z 95 na 98 wynikało z tego, że po zamontowaniu Dyny i zmianie krzywej zapłonu 98 oktan daje lepsze efekty ? Bo takie jest właśnie pytanie - a Twój post jest dla mnie niejednoznaczny. Ja też mam Dynę i jeżdżę na paliwie 95 oktan, a lepsza dynamika wynika ze zmiany krzywej.

Liczbę oktanową na wyższą wg mojej wiedzy należałoby wprowadzić po zwiększeniu stopnia spręzania (np. wyższe tłoki - których notabene do 650 tki nie ma). Stąd moje pytanie. W sumie to zaleję przy najbliższym tankowaniu 98 i zobaczę...
_________________
jeżeli nam zabraknie sił
zostaną jeszcze
morze i wiatr
 
 
powalla 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 1999
Wiek: 49
Dołączył: 06 Maj 2012
Posty: 89
Skąd: Mikolow
Wysłany: 2014-10-10, 19:31   

F.I.P. Berek napisał/a:
czy mam rozumieć, że jaździsz na paliwie 98 okt.


Tak dokładnie , jeżdżę na 98 , bo moto jest zrywniejszy ...tyle że mam oprócz Dyny 300 jeszcze inny gaźnik, wydech, K&N'a, cewki Dynacoil, inne "portki" , sprzęgło i ... wiele innych modyfikacji w porównaniu do seryjnego motocykla ;)
 
 
remol71 



Model: DS 650 Custom
Rocznik: 1999
Wiek: 53
Dołączył: 18 Maj 2010
Posty: 1858
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-10-11, 08:41   

To nie tak. Benzyna 98 umożliwi pracę silnika na krzywej, na której przy 95 zapłon byłby już zbyt wczesny.
_________________
Suzuki V-Strom 1050 XT
 
 
F.I.P. Berek 



Model: DS 650 Custom
Rocznik: 2001
Wiek: 58
Dołączył: 02 Maj 2010
Posty: 684
Skąd: Chełm
Wysłany: 2014-10-11, 08:56   

Człowiek całe życie się uczy...
_________________
jeżeli nam zabraknie sił
zostaną jeszcze
morze i wiatr
 
 
remol71 



Model: DS 650 Custom
Rocznik: 1999
Wiek: 53
Dołączył: 18 Maj 2010
Posty: 1858
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-10-11, 09:53   

Idę jeździć. Pierwsza dłuższa jazda z Dyną 3k. Zrobię z 500 km i zdam relację.
_________________
Suzuki V-Strom 1050 XT
 
 
powalla 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 1999
Wiek: 49
Dołączył: 06 Maj 2012
Posty: 89
Skąd: Mikolow
Wysłany: 2014-10-11, 11:35   

Mi wczoraj walnęła linka sprzęgła i dziś doraźna naprawa pozwoli tylko na przejazd na Chudów (zakończenie sezonu) i z powrotem (jakieś 10km ) :beczy:


Moje ustawienia >



Choć o ile pamiętam prędkość obrotową zdjąłem za namową usera z forum WS do 5000 , bo według wykresu z hamowni nic tam powyżej 5000 się nie działo , a zawsze istnieje możliwość uszkodzenia silnika .
 
 
F.I.P. Berek 



Model: DS 650 Custom
Rocznik: 2001
Wiek: 58
Dołączył: 02 Maj 2010
Posty: 684
Skąd: Chełm
Wysłany: 2014-10-11, 14:45   

powalla
Co się kryje pod użytym przez Ciebie sformułowaniem: 'wiele innych modyfikacji' ?
_________________
jeżeli nam zabraknie sił
zostaną jeszcze
morze i wiatr
 
 
powalla 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 1999
Wiek: 49
Dołączył: 06 Maj 2012
Posty: 89
Skąd: Mikolow
Wysłany: 2014-10-11, 15:08   

aaa np. linki w oplocie :)

Tak serio , to "mocniejsze" sprężyny zaworowe ... seryjne odmówiły by już ponoć dawno współpracy , zasilanie gaźnika bez pompy i zwiększony "kranik" (fi8)... jednak dopiero przy jakiejś awarii (odpukać!!!) zweryfikuję też pogłoski iż mam zwiększoną pojemność i kute tłoki ...na razie , jeździ to nie dotykam ;D
 
 
remol71 



Model: DS 650 Custom
Rocznik: 1999
Wiek: 53
Dołączył: 18 Maj 2010
Posty: 1858
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-10-11, 18:38   

No i są pierwsze wrażenia. Faktycznie kultura pracy silnika na Dyna 3k jest wyraźnie wyższa. Spokojnie można jechać 130-140 km/h bo wibracje silnika są znacznie mniejsze, a to "fabryczna krzywa". Cracked81 stwierdziła, że przy małej prędkości na wolnych obrotach zaniknęło podszarpywanie.

Z atrakcji, to padł akumulator i po drodze w Wyszkowie kupiliśmy nowy. Dodatkowo mam problem z ustawieniem biegu jałowego. Chyba przypchał się jeden gaźnik. Przy wyłączaniu silnika sprzęgiełko rozrusznika wydało paskudny dźwięk. Nawet nie chcę myśleć o cenie :(

Na wiosnę gruntowny przegląd motocykla.
_________________
Suzuki V-Strom 1050 XT
 
 
F.I.P. Berek 



Model: DS 650 Custom
Rocznik: 2001
Wiek: 58
Dołączył: 02 Maj 2010
Posty: 684
Skąd: Chełm
Wysłany: 2014-10-11, 19:09   

Muszę to powiedzieć - 'a nie mówiłem'...
Jeżeli problem z biegiem jałowym masz na gorącym silniku to znak, że z Barnettem nie ma co czekać za długo. Jaki masz przebieg w ogóle ?
_________________
jeżeli nam zabraknie sił
zostaną jeszcze
morze i wiatr
 
 
remol71 



Model: DS 650 Custom
Rocznik: 1999
Wiek: 53
Dołączył: 18 Maj 2010
Posty: 1858
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-10-11, 19:24   

F.I.P. Berek napisał/a:
'a nie mówiłem'

No wiem, wiem :)

F.I.P. Berek napisał/a:
z Barnettem nie ma co czekać za długo

Odkładam twardo co miesiąc 100 pln na wiosenny gruby przegląd :)

F.I.P. Berek napisał/a:
Jaki masz przebieg w ogóle

Panie, co ja wróżka ? 19000 mil na liczniku napisane :hahaha: Faktem jest, że na wczasach sprzęgło dostało.
_________________
Suzuki V-Strom 1050 XT
 
 
F.I.P. Berek 



Model: DS 650 Custom
Rocznik: 2001
Wiek: 58
Dołączył: 02 Maj 2010
Posty: 684
Skąd: Chełm
Wysłany: 2014-10-11, 20:36   

Z tym przebiegiem to raczej o rozrusznik mi chodziło.

[ Dodano: 2014-10-11, 20:39 ]
Sprzęgło chyba wymieniałem po raz pierwszy przy 32 tys ( o ile dobrze pamiętam, bo to dawno było...).

[ Dodano: 2014-10-11, 22:52 ]
powalla
Zestaw naprawdę powallający ;D . Zerknąłem na wykresy i instrukcję - jeżeli rzeczywiście masz twardsze sprężyny to nie musisz ustawiać limitu na 5000, bo powyżej i tak sobie poradzą z domykaniem. Przy ostrym rozrządzie trzeba by było uważać co się pstryka na module.
_________________
jeżeli nam zabraknie sił
zostaną jeszcze
morze i wiatr
 
 
remol71 



Model: DS 650 Custom
Rocznik: 1999
Wiek: 53
Dołączył: 18 Maj 2010
Posty: 1858
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-10-12, 19:00   

Na krzywej nr 2 praca silnika jest twardsza. Czy ciągnie lepiej ? Nie wiem. Dzisiaj jeździłem sam. Mam banana na ryju, jak w dniu, kiedy jechałem naszym Dragusiem pierwszy raz, a za banana warto zapłacić ;)
_________________
Suzuki V-Strom 1050 XT
 
 
F.I.P. Berek 



Model: DS 650 Custom
Rocznik: 2001
Wiek: 58
Dołączył: 02 Maj 2010
Posty: 684
Skąd: Chełm
Wysłany: 2014-10-12, 23:14   

Cha,cha - i tak załapałeś się na banana prawie za friko...

Przy wyższych ustawieniach silnik lubi żeby go wyżej kręcić - trzeba nabrać nowych nawyków.
_________________
jeżeli nam zabraknie sił
zostaną jeszcze
morze i wiatr
 
 
WITT33 



Model: SYMPATYK
Wiek: 46
Dołączył: 28 Paź 2012
Posty: 59
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2014-10-21, 20:20   

Używam dyna 3000 od 3 lat w 1700 jeżdżąc na większości ustawień więc mam jakieś porównanie. Warto popatrzeć w manual jak już ustawiliśmy krzywą ile stopno tak naprawdę wyprzedziliśmy zapłon od stockowego oryginalnego kąta, to jest ważne bo jeśli z 2 stopnie to spokojnie można lać 95 ale już z 4 stopnie kolejna krzywa prosi o 98 raczej O ILE gaźnik jest poprawnie (nie za bogato) ustawiony a chodzi o to że 98 spala się dłużej o około 1/3 czasu więc dodatkowe wyprzedzenie zapłonu powoduje że wszystko ładnie się dopali bez spalania stukowego bo tylko po to stosuje się 98. Równie dobrze można lać 95 ale bardziej bogato ustawić gaźnik i naprawdę na jedno wyjdzie. Jeśli ktoś ma bogato i jeszcze dowali 98 to może się zdziwić że nagle ma zarypane świece, wydechy pokryły się nagarem o zaworach nie wspominając.
Powalla jedyny sposób żeby sprawdzić czy masz big bore (powiekszony 108ci zestaw) jest zmienic....a wiem ze masz 32B na 30A... to jest bardzo lajtowa zmiana bez wiekszego ryzyka i sprawdzić czy na niskich obrotach po odwinięciu nie słychać spalania stukowego, zyskujesz dynamikę i lepsze spalanie, ogólnie lepszą sprawność, kolejny krok to 32A - to jest najbardziej zbliżona krzywa do seryjnej roadstar. Krzywdy jej nie zrobisz jak zacznie pingować, jak się wsłuchasz spalanie stukowe spokojnie słychać wystarczy odpuścić manetkę. Zawsze można szybko wrócić do poprzednich ustawień. Ja używam maksymalnie wyprzedzonego kąta 36A, zrywa gumę na 3 biegu.
Warto wspomnieć że producenci motocykli zazwyczaj ustawiają kąt wyprzedzenia zapłonu teoretycznie zaraz przed spalaniem stukowym więc nie ma pola do popisu natomiast w praktyce da się delikatnie to przegiąć jak widać szczególnie w niewysilonych cruiserach o małym stopniu kompresji, podejrzewam że np. w nowych HD te które mają 10:1 i więcej już za bardzo nie poszaleje.
Ja od siebie dodam że przyspieszanie zapłonu oczywiście dodaje mocy i silnik chętniej się wkręca natomiast jak już przegniemy pałę moc zacznie spadać czego możemy nie odczuć (tu tylko hamownia) i tłok zacznie walczyć sam ze sobą gdyż mieszanka zapali się o tyle wcześniej w momencie gdy on będzie tak naprawdę jeszcze przesuwał się do góry sporo i odpalenie mieszanki w tym momencie spowoduje mu trudność w przesuwaniu się do góry, tym samym spadek mocy, duże obciążenie na częściach silnika do samodestrukcji włącznie w ekstremalnych przypadku gdy ktoś zamęczy sprzęt pod obciążeniem chociaż nie słyszałem jeszcze akurat w jamaszce ale na crosach widziałem dziury w tłoku od detonacji (spalanie stukowego). Tak czy siak umiar w polepszaniu fabryki wskazany.
_________________
DS 650 Classic / DS 1100 Classic / XVS 1300 Tourer / RS 1600 / RS 1700 / Roadliner / Stratoliner / aktualnie RS 1700 ;-)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group