YAMAHA Drag Star FORUM
FAQFAQ  Mapa GoogleMapa Google  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
BRAK/SŁABE ŁADOWANIE
Autor Wiadomość
fasol52 


Rocznik: 1997
Wiek: 47
Dołączył: 19 Cze 2008
Posty: 10
Skąd: gdansk-londyn
Wysłany: 2008-11-05, 00:51   BRAK/SŁABE ŁADOWANIE

:? Panowie mam problem z ładowaniem akumulatora. Naładowany starcza na tydzień, jak uruchomię moto i odłączę aku. to moto chodzi na wolnych , ale się nie wkręca. Myślę, że prądnica raczej tak łatwo nie pada więc inne ustrojstwo, może przetwornik. Jak to sprawdzić. No i gdzie ukryli te prądnice. Mieszkam w Londynie, jeżdżę cały sezon, a to mój jedyny środek transportu. Czekam na pomysły
Ostatnio zmieniony przez vaaks 2010-11-20, 11:38, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
fazzi 



Rocznik: 2008
Wiek: 56
Dołączył: 27 Sie 2008
Posty: 2691
Skąd: Jankes
Wysłany: 2008-11-05, 08:34   

najpierw sprawdz miernikiem na klemach akumulatora czy jest ladowanie, po odpaleniu napiecie wyraznie wzrasta (tylko odlacz miernik w czasie odpalania) jesli alternator laduje zainteresuj sie regulatorem napiecia(znajduje sie pod pokrywa boczna)
Czesto przyczyna jest bardziej banalna czyli padajacy akumulator lub za duzy pobor pradu po zalozeniu dodatkowych odbiornikow lub zarowek.
 
 
Nobody 



Model: SYMPATYK
Dołączył: 23 Paź 2008
Posty: 31
Skąd: mazowieckie
Wysłany: 2008-11-05, 09:55   

Witam,


fasol52 napisał/a:
Naładowany starcza na tydzień, jak uruchomię moto i odłączę aku. to moto chodzi na wolnych , ale się nie wkręca.


Nigdy tak nie rób, możesz uszkodzić regulator napięcia, o ile już go nie uszkodziłeś lub nie padł sam wcześniej. Regulator napięcia znajduje się nie pod boczną pokrywą tylko przed silnikiem, na poprzeczce ramy - takie pudełeczko ok. 10x10 cm z radiatorem, do którego dochodzą przewody z lewej strony.

Jak podpowiada Fazzi, sprawdź napięcie woltomierzem na klemach podłączonego do instalacji i naładowanego akumulatora. Przy 5000 RPM napięcie powinno wynosić około 14V.

Bardzo ważny jest bilans prądowy, altek w DS jest dość słaby - na wolnych obrotach daje 170W, przy ok. 5000RPM 220W, w maksie zaś ok 280W.

Pamiętajcie, że do sumy prądu zużywanego przez światła (ok. 75W) dochodzi moduł i cewki zapłonowe (90W), podgrzewacze gaźników jak jest chłodniej niż 12 stopni (60W), czasem kierunki (45W), stop (21W). Po dodaniu widać ile jest zużywane, cała reszta idzie na ładowanie aku. Jeśli np. macie podłączone lightbary i non stop na nich jeździcie, w ruchu miejskim akumulator na bank jest niedoładowywany i pada.

Pozdrawiam!
N.
_________________
5 szt. w stadzie, w tym 2 V-ki :)
 
 
fasol52 


Rocznik: 1997
Wiek: 47
Dołączył: 19 Cze 2008
Posty: 10
Skąd: gdansk-londyn
Wysłany: 2008-11-11, 17:46   

Więc tak: zrobiłem pomiary miernikiem i okazało się, że przy wyłączonym silniku na zaciskach aku 12V, po zapaleniu i lekkim dodaniu gazu jest 13.95V-14V czyli ładowanie chyba jest. Akumulator nowy jak i stary tymczasem wystarczają na tydzień jazdy. Nie mam ponad programowych odbiorników prądu. Czyżby jakieś zwarcie? Masa nie trzyma? pojecia nie mam. :(

[ Dodano: 2008-11-11, 19:32 ]
No i czy może występować takie zjawisko,że jak jest zimy regulator napięcia to ładuje dobrze, a jak jest przegrzany to ładuje znikomo albo wcale? Bo zauważyłem, że jak robię pomiar na zagrzanym motocyklu to z 14V zrobiło się 12.80V
 
 
fasol52 


Rocznik: 1997
Wiek: 47
Dołączył: 19 Cze 2008
Posty: 10
Skąd: gdansk-londyn
Wysłany: 2008-11-13, 21:07   

Dla zainteresowanych moim problemem z ładowaniem otóż: chcąc zmierzyć napięcie na alternatorze które wynosi na wszystkich cewkach od 25V do około 50V zauważyłem wypalenie w kostce regulatora napięcia, kabel a raczej jedna ze wtyczek była zupełnie spalona i stopiony był plastik w tej części kostki. Na szczęście alternator jest sprawny i daje prawidłowe napięcia na wszystkich cewkach, muszę sprawdzić jeszcze regulator, mam nadzieje, tez nie dostał. pozdro
 
 
Masa 



Rocznik: 2007
Wiek: 33
Dołączył: 21 Sty 2009
Posty: 104
Skąd: Stęszew
Wysłany: 2009-01-30, 12:04   

Panowie od ilu obrotów dokładnie motor zaczyna ładowac akumulator??
Mam DG1100.
_________________
Masa
 
 
Długi63 



Rocznik: 2002
Wiek: 60
Dołączył: 27 Wrz 2008
Posty: 192
Skąd: poznański łazarz
Wysłany: 2009-01-30, 15:23   

Od początku
_________________
serwisy to zło!!!
 
 
Masa 



Rocznik: 2007
Wiek: 33
Dołączył: 21 Sty 2009
Posty: 104
Skąd: Stęszew
Wysłany: 2009-01-30, 18:32   

ja słyszalem ze od 1400 obrotów i niewiem czy to prawda??
_________________
Masa
 
 
Długi63 



Rocznik: 2002
Wiek: 60
Dołączył: 27 Wrz 2008
Posty: 192
Skąd: poznański łazarz
Wysłany: 2009-01-30, 19:14   

Przy prądnicy może i prawda, ale alternator daje już od wolnych
_________________
serwisy to zło!!!
 
 
Kamyk 



Model: BĘDZIE
Dołączył: 21 Gru 2008
Posty: 504
Skąd: polska
Wysłany: 2009-01-31, 10:03   

Weź miernik elektryczny. Przyłóż do klem na nieuruchomionym silniku. Powinien wskazywać wartość około 12V. Później uruchom silnik, wartość powinna podnieść się do około 14V. Jeśli na uruchomionym silniku się nie podniesie to jest oznaką, że aku nie jest ładowane. Przyczyna - uzwojenie alternatora, lub regulator napięcia. To 1 mało prawdopodobne, raczej to drugie. Wtedy należy rozłączyć złączkę od regulatora. Zmierzyć napięcie międzyfazowe między 3 kablami. Wszystkie kombinacje, na każdy powinno być około 45V (chyba, nie wiem ile w dragu). Jeśli są wszystkie 3 fazy wiemy, że alternator jest ok. I przyczyną pozostaje regulator, ale proponowałbym wtedy również sprawdzić przewody. Mogą gdzieś być, albo upalone, albo zaśniedziałe. Taki problem miałem w poprzednim motocyklu. Rozłożyłem wszystko, przyczyną była kostka połączeniowa. ;/
 
 
Kozak_Barabasz 



Model: BĘDZIE
Wiek: 34
Dołączył: 01 Maj 2008
Posty: 1435
Skąd: Poznań / Konin
Wysłany: 2009-09-17, 17:43   Brak/słabe ładowanie

Tak jak w temacie ....
Jakoś miesiąc temu obrotomierz zaczął bardzo dziwnie się wychylać ...
Pomyślałem, że coś jest nie tak z kablem biegnącym do cewki ale wszystko jest ok.

Sprawdziłem/zmierzyłem następujące parametry...

- napięcie akumulatora przy wyłączonym zapłonie 12,2v (powinno być co najmniej 12,8v),
- napięcie na zaciskach akumulatora przy włączonym silniku 12,9v (powinno być 14,4v).

Obstawiam albo walnięty regulator napięcia albo diody w alternatorze.
Może mieliście podobne objawy i rozwiązaliście problem ?

Dobrze, że w ogóle jakieś ładowanie mam bo objawy mam takie:
- przy niskich obrotach (postój) przygasa światła a przy przegazowaniu wzmacnia się,
- obrotomierz na skutek niskiego napięcia zasilania wariuje (wskazówka bardzo szybko wychyla się w różne pozycje),
- przygasanie świateł przy włączonych kierunkach,
- przygasanie kontrolek na liczniku.
- słabe kręcenie ale jednak kręcenie rozrusznikiem (bez większych problemów da się odpalić motocykl w każdych warunkach).

Czyli wszystko spowodowane niedoładowaniem akumulatora.
_________________
OFERTA KIA używane www.nowickikalisz.otomoto.pl / www.nowicki.otomoto.pl
 
 
zen 



Model: SYMPATYK
Wiek: 46
Dołączył: 11 Gru 2008
Posty: 900
Skąd: Wielkopolanie/PNT
Wysłany: 2009-09-17, 19:25   

Wpiąc sie w regler i sprawdzić napięcie?
 
 
Lokis 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 1997
Wiek: 54
Dołączył: 15 Lut 2009
Posty: 3451
Skąd: JANKES-BOROWIANY
Wysłany: 2009-09-17, 19:55   

Takie objawy mogą wskazywać na zabrudzone styki przy kostce. Bądź razie u mnie tak jest. Spróbuj potraktować kostkę przy leglerze kontaktem.
_________________

Wszystkie choroby biorą się ze stresu. Tylko weneryczne z przyjemności


Zbiorowe kamieniowanie - nowa orgia dla mas

dobry kogut nie może być tłusty (q..wa nieaktualne)
 
 
moondek 



Model: SYMPATYK
Wiek: 50
Dołączył: 17 Sie 2008
Posty: 4020
Skąd: Józefosław
Wysłany: 2009-09-17, 20:02   

Klemy w aku i na kablach też przeczyść.
_________________
Ukochany motocykl posłuży ci do końca życia, jeśli będziesz jeździł nim dość szybko :idea:
 
 
shipp 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2005
Wiek: 56
Dołączył: 07 Lut 2009
Posty: 2411
Skąd: Kwatera Główna
Wysłany: 2009-09-17, 23:57   

Ja stawiam na regulator napięcia. Coś z nim nie ten teges musi byc.
_________________
I tak zawsze... no zawsze...
 
 
Kozak_Barabasz 



Model: BĘDZIE
Wiek: 34
Dołączył: 01 Maj 2008
Posty: 1435
Skąd: Poznań / Konin
Wysłany: 2009-09-18, 11:24   

Żeby dostać się do złącza regulatora napięcia należny zdjąć bak ?
Kurczę niby tak te kable biegną ...
Gdzie mam się dostać i co przeczyścić ?
_________________
OFERTA KIA używane www.nowickikalisz.otomoto.pl / www.nowicki.otomoto.pl
 
 
Lokis 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 1997
Wiek: 54
Dołączył: 15 Lut 2009
Posty: 3451
Skąd: JANKES-BOROWIANY
Wysłany: 2009-09-18, 11:29   

Nie wiem jak jest u ciebie w twoim roczniku ale Pająk ma 650 clasica i ma tak jak ja. regler jest z przodu na dole ramy zaraz za kołem. Takie czarne z radatorami. Kostka z tyłu. W customie cały syf z koła wali na legler tak ze po jakimś czasie syf w kostce jest nie opisania. Wszystkie awarie związane ze słabym ładowaniem u mnie wiązały się z zabrudzeniem styków tej kostki. Andik ma to samo. Ale my mamy roczniki 97 , więc nie wiem czy w modelu z 2006 jest tak samo.
_________________

Wszystkie choroby biorą się ze stresu. Tylko weneryczne z przyjemności


Zbiorowe kamieniowanie - nowa orgia dla mas

dobry kogut nie może być tłusty (q..wa nieaktualne)
 
 
Jawos 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 2007
Dołączył: 08 Cze 2009
Posty: 87
Skąd: Konin prawie ;)
Wysłany: 2009-09-18, 12:07   

W 2007 jest tak samo, to i w 2006 też tak będzie.
Regulator jest na wierzchu, nie trzeba zbiornika demontować
_________________
Pozdrawiam
 
 
Kozak_Barabasz 



Model: BĘDZIE
Wiek: 34
Dołączył: 01 Maj 2008
Posty: 1435
Skąd: Poznań / Konin
Wysłany: 2009-09-18, 12:17   

Zgadza się, regulator jest zaraz przy przednim kole ale kable biegną ku górze pod bak ...

Ale już problem rozwiązałem ;)
Przeczyściłem wszystkie styki w puszcze z akumulatorem i działa :D 14,2v więc jak najbardziej ok :D
Były zabrudzone klemy od akumulatora.
_________________
OFERTA KIA używane www.nowickikalisz.otomoto.pl / www.nowicki.otomoto.pl
 
 
zen 



Model: SYMPATYK
Wiek: 46
Dołączył: 11 Gru 2008
Posty: 900
Skąd: Wielkopolanie/PNT
Wysłany: 2009-09-18, 12:26   

A jak już odkryjesz gdzie jest, to możesz się w tę wtyczkę wpiąć i sprawdzić napięcia.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group