"Myszkowanie" motoru przy puszczonej kierownicy. |
Autor |
Wiadomość |
Pirania_LM
Model: RS1600
Rocznik: 2003
Dołączył: 01 Lis 2011 Posty: 1742 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: 2014-04-18, 20:01
|
|
|
Marecki75, dokładnie o to chodzi. |
_________________ Sprawa wygląda jasno, Zielonogórzanie trzymają to miasto. |
|
|
|
|
Tytus
Model: MS1300
Rocznik: 2007
Wiek: 51 Dołączył: 01 Paź 2011 Posty: 745 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: 2014-04-18, 20:49
|
|
|
Panowie a nie jest to szyba powodem. Taki żagiel moze zakłócać stabilną pozycję kierownicy. Mam to samo w xvs i miałem w Dragu. Oba moto idealnie proste nie wciągały ale przy pewnych prędkościach i np w wietrzny dzień takie drgania kierownicy są. |
_________________ "Nigdy nie trzymaj się wyniośle,
coś z mrówki miej, nie pawia,
a jeśli kto ma uszy ośle,
to z nim się nie umawiaj."
K.I.G. |
|
|
|
|
Marecki75
Model: SYMPATYK
Rocznik: 2006
Wiek: 49 Dołączył: 18 Wrz 2012 Posty: 236 Skąd: Konin
|
Wysłany: 2014-04-18, 20:53
|
|
|
Pirania_LM, nie wytrzymałem, musiałem sprawdzić. Zdjąłem kufer i jest niestety to samo przy podobnej prędkości ( ok. 70 km/h ) puszczam kierownicę i jest jak na filmie. Obojętnie czy na luzie , czy na biegu , jest tak samo . Czy przyczyną może być : luz na łożysku główki ramy , zużycie opony ( ma już swoje lata - 24 tydzień 2011) choć bieżnik jeszcze wysoki, może jakaś wada opony, brak wyważenia, klocek hamulcowy nie odbija do końca , czy może coś innego ? Wyważanie mam już umówione na czwartek. Po cichu liczę, że to pomoże. |
_________________ Drag Star w serduchu ...
Kawasaki VN 2000 Classic pod tyłkiem ;-)
Motocyklowa Grupa z Konina
|
|
|
|
|
Tytus
Model: MS1300
Rocznik: 2007
Wiek: 51 Dołączył: 01 Paź 2011 Posty: 745 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: 2014-04-18, 21:00
|
|
|
A masz szybę ? |
_________________ "Nigdy nie trzymaj się wyniośle,
coś z mrówki miej, nie pawia,
a jeśli kto ma uszy ośle,
to z nim się nie umawiaj."
K.I.G. |
|
|
|
|
Pirania_LM
Model: RS1600
Rocznik: 2003
Dołączył: 01 Lis 2011 Posty: 1742 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: 2014-04-18, 21:23
|
|
|
Nie sądzę, by to była wina koła. Miałem tak na szprychowych, zmieniłem na alu i jest to samo, ale tylko jak puszczę kierownice. Wystarczy dotknąć palcem manetki i mija jak ręką odjął. |
_________________ Sprawa wygląda jasno, Zielonogórzanie trzymają to miasto. |
|
|
|
|
vaaks
Model: SYMPATYK
Rocznik: 2017
Wiek: 74 Dołączył: 22 Wrz 2008 Posty: 2575 Skąd: PWL
|
Wysłany: 2014-04-18, 21:23
|
|
|
Marecki75, koniecznie sprawdź luz na główce ramy, jeżeli jest, to to jest przyczyna myszkowania. Postaw moto na podnośniku złap za lagi i będziesz wiedział. |
_________________ Młodość przychodzi z wiekiem. S. Tym
Był:
DS 650
DS 1100
Honda Varadero 1000
Jest: Suzuki DL 650 |
|
|
|
|
Pirania_LM
Model: RS1600
Rocznik: 2003
Dołączył: 01 Lis 2011 Posty: 1742 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: 2014-04-18, 21:26
|
|
|
Marecki75, sprawdź to, sam jestem ciekaw. U mnie moto sprawdzone tydzień temu i żadnych luzów nie mam, a przypadłość się pojawia. Wg mnie to wina zmian elementów mocowanych do kierownicy.
Ps. Mam szybę. |
_________________ Sprawa wygląda jasno, Zielonogórzanie trzymają to miasto. |
|
|
|
|
pyra
Model: SYMPATYK
Dołączył: 08 Gru 2011 Posty: 5367 Skąd: pyrlandia
|
Wysłany: 2014-04-18, 21:41
|
|
|
gdyby to był problem szyby, lightbarów i innych (również firmowych) akcesoriów producent by tego zakazał.
Tak jak pisał vaaks sprawdź luz , a reszta to koło (opona, felga, tarcza, łozyska) i zapewne lagi -nierówne tłumienie -ale ja tam jestem laik i się nie znam
i zapewne jakość drogi |
_________________ Bo droga jest celem |
|
|
|
|
Marecki75
Model: SYMPATYK
Rocznik: 2006
Wiek: 49 Dołączył: 18 Wrz 2012 Posty: 236 Skąd: Konin
|
Wysłany: 2014-04-18, 21:57
|
|
|
Jutro wyjazd do rodzinki, więc na razie Niunia do garażu na kilka dni. Ale po świętach dam znać co i jak. Jeszcze aby mieć pewność, zrobię rano rundę bez szyby. Choć wydaje mi się ,że Pyra ma rację. To chyba nie kwestia szyby. O, i tłumienie lag, o tym nie pomyślałem, to może dawać takie objawy ? |
_________________ Drag Star w serduchu ...
Kawasaki VN 2000 Classic pod tyłkiem ;-)
Motocyklowa Grupa z Konina
|
|
|
|
|
yokozuna
Model: SYMPATYK
Wiek: 44 Dołączył: 13 Mar 2010 Posty: 800 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2014-04-18, 23:55
|
|
|
Po mojemu, choć się nie znam , najpewniej jest to wynikiem zjawiska rezonansu - przy pewnych szybkościach i konfiguracjach motocykla (dodatki itp.) zaburzenie/impulsy wytrącające motocykl ze stanu równowagi mają taką częstotliwość i siłę, że powodują wzmocnienie wychyleń motocykla. U mnie było podobnie, przy czym nie zawsze tak samo - występowanie wspomnianego zjawiska zależało od tego co na motocykl włożyłem, jak to przykręciłem i w końcu jak się na tym motocyklu usadowiłem, no i nie zawsze przy tej samej szybkości występowało z tym, że wiadomo, że w przedziale 40-70 km/h. W niższych szybkościach zaburzenie jak podejrzewam jest minimalnie małe, przy wyższych efekt żyroskopowy kół nad zaburzeniem przeważa. |
_________________ Verba volant, scripta manent.
VN2000 sprzedany, będzie jakiś turystyk . |
|
|
|
|
Pirania_LM
Model: RS1600
Rocznik: 2003
Dołączył: 01 Lis 2011 Posty: 1742 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: 2014-04-19, 11:14
|
|
|
yokozuna, dokładnie o to mi chodziło. |
_________________ Sprawa wygląda jasno, Zielonogórzanie trzymają to miasto. |
|
|
|
|
Merlin
Model: MS1900
Rocznik: 2008
Wiek: 62 Dołączył: 17 Sie 2008 Posty: 3293 Skąd: JANKES - RACIBÓRZ
|
Wysłany: 2014-04-19, 12:17
|
|
|
A po mojemu w głównej mierze to wina opony.
Czy jak zacznie trząść kierownicą to wystarczy lekko dotknąć palcem i drgania ustają?
shimmy |
_________________ Maciek
MS (MaStodont) 1900
Lepiej milczeć i uchodzić za głupiego, niż się odezwać i rozwiać wątpliwości.
Piwo bezalkoholowe to pierwszy krok do nadmuchiwanej kobiety.
"Trzeźwość jest do dupy" Ozzy Osbourne
|
|
|
|
|
yanis56
Model: SYMPATYK
Wiek: 68 Dołączył: 12 Paź 2010 Posty: 150 Skąd: uk (lincs)
|
Wysłany: 2014-04-19, 14:21
|
|
|
Tak,po zdjęciu kufra wszystko wrócili do normy. |
_________________ The most wasted of all days is one without riding
BMW R1200CL |
|
|
|
|
wemar
Model: RS1700
Rocznik: 2006
Dołączył: 16 Sty 2013 Posty: 1133 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 2014-04-19, 16:14
|
|
|
vaaks napisał/a: | Marecki75, koniecznie sprawdź luz na główce ramy, jeżeli jest, to to jest przyczyna myszkowania. Postaw moto na podnośniku złap za lagi i będziesz wiedział. |
Ten sposób wykrywania luzu na główce ramy jest tak samo skuteczny, jak szukanie gruźlicy na małoobrazkowym RTG. Znaleźć oczywiście można, ale będzie to już duży luz. Tymczasem dolegliwości, o których w tym wątku mowa, mogą wystąpić już przy dużo mniejszym. Jedyny sposób to sprawdzenie luzu kluczem na śrubach dociągających.
Kierownica nie powinna wpadać w jakiekolwiek drgania od założenia dodatkowych akcesoriów. Jeśli tak jest, to należy sprawdzić luzy na kole, główce ramy oraz wahaczu. Może to też być efekt zbyt małego dociążenia tyłu motocykla przy zbyt dużym napięciu wstępnym sprężyny amortyzatora. |
_________________ Jeżdżę, ... bo lubię. |
|
|
|
|
johnypl
Model: SYMPATYK
Rocznik: 2007
Wiek: 52 Dołączył: 03 Maj 2011 Posty: 982 Skąd: Głogów
|
Wysłany: 2014-04-19, 21:38
|
|
|
Mam dokładnie to samo, tzn. w zakresie 60-70 km/h puszczenie kiery i jest lekkie drganie, palec na kiere i znika. Efektu brak jak jadę bez szyby, lub z małą nakedówką, nie ma się co dziwić jak przed nosem stoi wypukłe okno z chałupy wiatr ma co z tym robić. A tak na marginesie, to trzymać łapy na kierownicy, a nie odstawiacie kaskaderów
Ps. Efekt ten jest podobny do jazdy blisko za dużym autem ( TIR czy Autobus ) pojawia się ciekawe zjawisko, dostajemy naprzemienne podmuchy, raz z lewej a raz z prawej strony |
_________________ XJ900F+ Bulgot FLHRI Bagger by Ja
MOJE EX - XVS 650 Classic, FJR 1300 (FUJARA), 1300 Midnight Star
Jeżeli uważasz że czegoś nie potrafisz, pamiętaj że Arkę zbudował amator, a specjaliści Titanika
http://www.youtube.com/watch?v=EdmZYu9Lths |
|
|
|
|
Merlin
Model: MS1900
Rocznik: 2008
Wiek: 62 Dołączył: 17 Sie 2008 Posty: 3293 Skąd: JANKES - RACIBÓRZ
|
Wysłany: 2014-04-19, 23:36
|
|
|
johnypl napisał/a: | Efekt ten jest podobny do jazdy blisko za dużym autem ( TIR czy Autobus ) pojawia się ciekawe zjawisko, dostajemy naprzemienne podmuchy, raz z lewej a raz z prawej strony |
W MS-ie tego nie mam ale w Varadero miałem przy fabrycznej szybie, dodałem deflektor i podmuchy zniknęły. |
_________________ Maciek
MS (MaStodont) 1900
Lepiej milczeć i uchodzić za głupiego, niż się odezwać i rozwiać wątpliwości.
Piwo bezalkoholowe to pierwszy krok do nadmuchiwanej kobiety.
"Trzeźwość jest do dupy" Ozzy Osbourne
|
|
|
|
|
Marecki75
Model: SYMPATYK
Rocznik: 2006
Wiek: 49 Dołączył: 18 Wrz 2012 Posty: 236 Skąd: Konin
|
Wysłany: 2014-04-24, 19:37
|
|
|
Wyważenie przedniego koła pomogło . W zakresie tych samych prędkości co wcześniej , zarówno z kufrem jak i bez kufra, koło już nie "myszkuje" . Dlatego w takiej sytuacji, najpierw zdjąć kufer, później wyważać koło, gdyby nie pomogło szukać dalej ( podobno przepracowany olej w jednej z lag może dać podobne efekty) ... |
_________________ Drag Star w serduchu ...
Kawasaki VN 2000 Classic pod tyłkiem ;-)
Motocyklowa Grupa z Konina
|
|
|
|
|
shipp
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2005
Wiek: 57 Dołączył: 07 Lut 2009 Posty: 2411 Skąd: Kwatera Główna
|
Wysłany: 2014-04-24, 21:12
|
|
|
johnypl napisał/a: | Efekt ten jest podobny do jazdy blisko za dużym autem ( TIR czy Autobus ) pojawia się ciekawe zjawisko, dostajemy naprzemienne podmuchy, raz z lewej a raz z prawej strony | jest jeszcze lepsze, jak trafisz w punkt, to wiry powietrzne zza TIRa będą w dość odczuwalny sposób zasysać motocykl i ciągnąć go do przodu /im większa szyba tym mocniej/ |
_________________ I tak zawsze... no zawsze... |
|
|
|
|
Bakteria77
Model: RS1700
Rocznik: 2004
Wiek: 25 Dołączył: 24 Kwi 2010 Posty: 1551 Skąd: Lubuskie
|
Wysłany: 2014-04-24, 21:25
|
|
|
wtedy trzeba wrzucić luz i masz jazdę za friko |
|
|
|
|
yorguś
Model: MS1900
Rocznik: 2007
Wiek: 51 Dołączył: 10 Lis 2013 Posty: 53 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: 2014-05-04, 12:30
|
|
|
Witam ,też mam myszkowanie,ale kiedy dosiada się żonka z tyłu jest idealnie,idzie prosto jak strzała.Przyczyną może być nawet olej do lag-wlałem 10w a w oryginale powinien być 5.Producent tak sobie tego nie wymyślił bez powodu.Ale za to moto jest troche sztywniejsze niż na 5w. |
|
|
|
|
|