YAMAHA Drag Star FORUM
FAQFAQ  Mapa GoogleMapa Google  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Wymiana oleju XV Midnight Star 1900 Stratoliner
Autor Wiadomość
pawlor 



Model: MS1900
Rocznik: 2008
Dołączył: 22 Sie 2011
Posty: 17
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 2014-01-03, 20:26   Wymiana oleju XV Midnight Star 1900 Stratoliner

Witam koledzy zmieniłem Drag Stara 1100 na XV Midnight Star 1900 Stratoliner interesuje mnie temat wymiany oleju w XV Midnight Star 1900 Stratoliner czy może ktoś napisać jak się do tego zabrać na co zwrócić uwagę ile wchodzi oleju. Z góry dziękuje. pozdrawiam http://yamaha-dragstar.pl.../icon/icon1.gif
 
 
soft 



Model: MS1900
Rocznik: 2008
Wiek: 53
Dołączył: 21 Sie 2008
Posty: 1489
Skąd: Zamość
Wysłany: 2014-01-03, 21:48   

Radzę zaopatrzyć się w service manual - bez tego nie sposób wytłumaczyć wymiany oleju w XV1900.
Wymiana oleju zdecydowanie! różni się od innych motocykli (np. xvs1100) ze względu na suchą miskę olejową.
Sam wybór oleju nie jest też tak "dowolny" jak w innych motocyklach.

Odezwij się na mojego maila: soft@ferraricars.eu jak nie masz instrukcji wymiany oleju.
_________________
XV1900 Stratoliner Midnight
 
 
pawlor 



Model: MS1900
Rocznik: 2008
Dołączył: 22 Sie 2011
Posty: 17
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 2014-01-04, 19:05   

Dzięki soft za odpowiedź i za instrukcję pozdrawiam
 
 
soft 



Model: MS1900
Rocznik: 2008
Wiek: 53
Dołączył: 21 Sie 2008
Posty: 1489
Skąd: Zamość
Wysłany: 2014-01-04, 21:16   

pawlor, widzę że masz rocznik 2006.
Ten rocznik ma wadę fabryczną, która polega na odkręcaniu się koła pasowego od strony silnika. Zdecydowanie! radzę Ci przeprowadzić kontrolę dokręcenia nakrętki koła pasowego (pasa napędowego). Nawet niewielki luz na tej nakrętce będzie w efekcie uszkodzenia wałka bardzo kosztowny w naprawie.
(Sprawdzenie - 15 minut z browarkiem w jednym ręku).
_________________
XV1900 Stratoliner Midnight
 
 
Raider 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 2008
Dołączył: 11 Maj 2013
Posty: 119
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-01-04, 22:15   

Instrukcja jest o tyle potrzebna, że trzeba zlać olej ze wszystkich 3 miejsc (3 śruby). Kiedyś pewien mechanik nie wiedział o jednej śrubie, przelał olej i nowy motocykl zaczął się pocić. Na szczęście nic się nie stało, szybko zauważono błąd i sprawdzono poprawnie poziom oleju. Był przelany o 1,2 litra.
_________________
Yamaha Star Raider 1900 http://eprestigio.pl http://sigaro.pl
 
 
Belt 



Model: SYMPATYK
Wiek: 53
Dołączył: 13 Wrz 2012
Posty: 41
Skąd: Bielsko- Biała
Wysłany: 2014-01-19, 17:43   

Service manual przydaje się w różnych sytuacjach jak np. regulacja podświetlenia zegarów gdzie ta funkcja jest podzielona na poszczególne sekcje podświetlenia i oczywiście szeroki zakres tej regulacji.
Wersja angielska jest OK- jak to się mówi "daję radę" w poruszaniu się po niej i wykorzystaniu najważniejszych informacji, ale gdyby ktoś posiadał wersję w naszym ojczystym języku to chętnie skorzystam z uprzejmości posiadacza i poproszę o wersję np.PDF
_________________
Yamaha FJR 1300A
 
 
soft 



Model: MS1900
Rocznik: 2008
Wiek: 53
Dołączył: 21 Sie 2008
Posty: 1489
Skąd: Zamość
Wysłany: 2014-01-19, 17:53   

Service manual w polskiej wersji nie istnieje. User manual szybciej.
Ja nie jestem orłem w angielskim, ale service manual pisany jest bardzo prosto i myślę że z podstawową znajomością języka da się wyczaić o co chodzi.
_________________
XV1900 Stratoliner Midnight
 
 
witek1965 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 14512
Skąd: Gdzieś
Wysłany: 2014-01-19, 18:43   

Raider napisał/a:
Kiedyś pewien mechanik nie wiedział o jednej śrubie, przelał olej
chyba parok, a nie mechanik. Pomysliś się może każdy, ale nie wiedzieć ? to co obowiązuje zasadza, uczymy się na błędach, i to czyimś kosztem, a powinno w szkole. Proszę nie brać dosłownie słowa szkoła. Można się po prostu nauczyć nowych modeli. Po to są wszelkiego rodzaju manuale, instrukcję itd. No i jeszcze trzeba miec pojęcie. Gorzej jak cieśla bierze się za mechanikę ;/
_________________
Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest



***** ***
 
 
remol71 



Model: DS 650 Custom
Rocznik: 1999
Wiek: 52
Dołączył: 18 Maj 2010
Posty: 1855
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-01-19, 18:49   

witek1965 napisał/a:
Można się po prostu nauczyć nowych modeli. Po to są wszelkiego rodzaju manuale, instrukcję itd


Oni nie czytają, bo "wszystko wiedzą". Nigdy takiego podejścia nie zrozumiem. Lubię przeczytać instrukcję serwisową i nie tylko od moich pojazdów.
_________________
Suzuki V-Strom 1050 XT
 
 
witek1965 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 14512
Skąd: Gdzieś
Wysłany: 2014-01-19, 18:52   

remol71 napisał/a:
Oni nie czytają, bo "wszystko wiedzą"
jakby tak ktoś takiego "samouka" partacza podał do sądu i wykasował za zniszczenia jakie zrobił, to może by zmądrzał, jeden z drugim. No, ale jak na razie jest jak jest. Znam naprawdę niewielu mechaników, którzy są dobrzy ( oczywiście w swojej okolicy), ale jest kilku do których mam zaufanie. Np. Johny.
_________________
Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest



***** ***
 
 
soft 



Model: MS1900
Rocznik: 2008
Wiek: 53
Dołączył: 21 Sie 2008
Posty: 1489
Skąd: Zamość
Wysłany: 2014-01-19, 19:25   

Dwa przykłady rozmów z mechanikiem, po których trzeba spieprzać jak najdalej:
1)
- wymieni mi Pan olej w motocyklu z suchą miską?
- z czym ?

2)
- wymieni mi Pan olej w motocyklu z suchą miską?
- a co to za różnica ...
_________________
XV1900 Stratoliner Midnight
 
 
remol71 



Model: DS 650 Custom
Rocznik: 1999
Wiek: 52
Dołączył: 18 Maj 2010
Posty: 1855
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-01-19, 19:40   

soft,

Ja mogę takich przykładów nawalić 3 strony z życia wziętych, nie zmyślonych, ale nie chce mi się, bo piję Tadeusza na lepszy sen :) Dramat to jest niestety (podejście mechaników a nie picie wódki).
_________________
Suzuki V-Strom 1050 XT
 
 
WITT33 



Model: SYMPATYK
Wiek: 46
Dołączył: 28 Paź 2012
Posty: 59
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2014-01-21, 15:35   

Masz tu instrukcję z mojego BOXa sobie ściąg i oleju nie lej więcej niż trzeba, nawet setkę mniej i będzie OK.

1900 Service workshop
_________________
DS 650 Classic / DS 1100 Classic / XVS 1300 Tourer / RS 1600 / RS 1700 / Roadliner / Stratoliner / aktualnie RS 1700 ;-)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group