YAMAHA Drag Star FORUM
FAQFAQ  Mapa GoogleMapa Google  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
motocykl sprowadzony/nieopłacony
Autor Wiadomość
krzych186 


Model: SYMPATYK
Wiek: 54
Dołączył: 15 Maj 2012
Posty: 707
Skąd: Dziki Wschód
Wysłany: 2012-10-21, 18:36   

SATURIAN napisał/a:


krzychu ,wydawało mi się ,że swoją myśl przekazałem Ci w prosty i zrozumiały sposób.
Okazało się jednak , że nie .Trudno , łopatologicznie , po prostu nie chce mi się tego przedstawiać . Kupuj i ciesz się z e swego szczęścia :wmur: :wmur: :wmur:


SATURIAN nawet jeśli na początku nie załapałem, to przeczytaj mój następny post. Nie ma faktury :shock: - nie ma zakupu.
_________________
Denerwować się - to mścić się na własnym zdrowiu - za głupotę innych.
Olej - musi być w silniku i dobrze jak jest w głowie.
 
 
pyra 



Model: SYMPATYK
Dołączył: 08 Gru 2011
Posty: 5355
Skąd: pyrlandia
Wysłany: 2012-12-29, 21:42   

a czy ktoś się orientuje jaki jest koszt całkowity ( cło, vat, podatek, złomowanie, przegląd, tłumaczenie, i co tam jeszcze) zarejestrowania motocykla np z Niemiec - prywatny import od właścicela ?
_________________
Bo droga jest celem
 
 
gery73 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 2003
Dołączył: 29 Lis 2011
Posty: 232
Skąd: Kielcówek
Wysłany: 2012-12-29, 23:09   

pyra napisał/a:
a czy ktoś się orientuje jaki jest koszt całkowity ( cło, vat, podatek, złomowanie, przegląd, tłumaczenie, i co tam jeszcze) zarejestrowania motocykla np z Niemiec - prywatny import od właścicela ?


Google prawde Ci powiedzą : jest dokładnie tak :

Procedura sprowadzania motocykla wygląda następująco:

1) Wyrejestrowujemy motocykl w Niemczech (trzeba się przejść do ich urzędu komunikacji) lub zabieramy ze sobą dowód rejestracyjny i tablice (ale żaden Niemiec na to nie pozwoli). W przypadku tej drugiej opcji, Wydział Komunikacji w Polsce powiadomi niemiecki o przerejestrowaniu.

2) Jeśli motocyklem mamy wracać, należy wykupić tymczasowe tablice + ubezpieczenie (koszt około 150 euro)

3) Lecimy przetłumaczyć dokumenty, jakie otrzymaliśmy z Niemiec (brief, umowa kupna, dokument potwierdzający wyrejestrowanie lub niemiecki dowód rejestracyjny, ew. faktura) - urzędowy koszt 22 zł + VAT za 1125 znaków, wychodzi około 150 zł.

4) Lecimy na obowiązkowy pierwszy przegląd po sprowadzeniu moto (112 zł).

5) Lecimy do Urzędu Skarbowego po deklarację, że jesteśmy zwolnieni z VAT (150 zł + 5 zł znaczki skarbowe)

6) Lecimy opłacić ubezpieczenie (około 100 zł za OC), aczkolwiek przy sprowadzaniu używanych motocykli z zagranicy, urzędnicy w WK nie mają obowiązku sprawdzania tego ubezpieczenia. Można więc zakupić je po rejestracji. (W praktyce należy okazać opłacone OC przy odbiorze karty i dowodu właściwego)

7) Lecimy zarejestrować motocykl (dostaniemy tymczasowy dowód rejestracyjny, za miesiąc musimy się wybrać po stały oraz kartę pojazdu). Koszt rejestracji to: dowód rejestracyjny tymczasowy (16,50 zł), tablica stała (40 zł), naklejka (11 zł), znaczki skarbowe (5 zł + 50 gr za każdy załącznik). Karta pojazdu kosztuje 500 zł. Przy drugiej wizycie odbieramy kartę i stały dowód (33 zł). Warto nadmienić że istnieje dodatkowa opłata manipulacyjna 1 zł za każdą wydaną rzecz, czyli za dowód tymczasowy, tablicę, kartę, dowód stały, naklejkę.

Przybliżony koszt sprowadzenia i zarejestrowania motocykla z Niemiec, nie wliczając w tego kosztów dojazdu, wynosi (w przeliczeniu 1 EUR = 4.6 zł): 1820 zł (1130 bez tablic niemieckich).

Zestawienie to zostało napisane na podstawie informacji zawartych na grupie dyskusyjnej pl.rec.motocykle, a potwierdzone w Wydziale Komunikacji. Data: 7 czerwca 2004.

gery73
_________________
Suzuki LS 650, V-star 650, Kawasaki ZG 1200 Voyager
 
 
pyra 



Model: SYMPATYK
Dołączył: 08 Gru 2011
Posty: 5355
Skąd: pyrlandia
Wysłany: 2012-12-30, 10:26   

gery73 napisał/a:
Data: 7 czerwca 2004.
i od tego czasu nic się nie zmieniło ?
_________________
Bo droga jest celem
 
 
gery73 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 2003
Dołączył: 29 Lis 2011
Posty: 232
Skąd: Kielcówek
Wysłany: 2012-12-30, 10:45   

Nic - po za kursem ojro :)

gery
_________________
Suzuki LS 650, V-star 650, Kawasaki ZG 1200 Voyager
 
 
witek1965 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 14512
Skąd: Gdzieś
Wysłany: 2012-12-30, 12:55   

gery73 napisał/a:
5) Lecimy do Urzędu Skarbowego po deklarację, że jesteśmy zwolnieni z VAT (150 zł + 5 zł znaczki skarbowe)
dokładnie to jest to tak :

Urząd Skarbowy.

Z potwierdzeniem zapłaty akcyzy udajemy się do właściwego dla nas urzędu skarbowego, aby uregulować sprawę z podatkiem VAT. Nie płacimy go, ponieważ nabyliśmy pojazd z obszaru wewnątrzwspólnotowego, ale musimy uzyskać decyzję z urzędu o zwolnieniu z podatku VAT. W tym celu należy wypełnić i złożyć wniosek VAT-24 oraz wpłacić na konto urzędu odpowiednią kwotę (160zł). Opłatę wnosimy przelewem na odpowiedni rachunek bankowy. W niektórych urzędach skarbowych istnieje możliwość dokonania tej wpłaty na miejscu. Formularz VAT-24 najlepiej wypełnić w 2 kopiach - ważne jest żeby US podbił na naszej kopii złożenie wniosku. Wraz z wnioskiem VAT-24 należy przedłożyć: oryginały oraz kserokopie dokumentów pojazdu (wcześniej przetłumaczonych) oraz dowód wniesienia opłaty. Każdy składany wraz z wnioskiem załącznik podlega stosownej opłacie. Po złożeniu kompletu dokumentów oczekujemy na wydanie zaświadczenia potwierdzającego zwolnienie z podatku od towarów i usług (VAT) z tytułu nabycia środka transportu (VAT-25). Urząd skarbowy ma na jego wydanie 7 dni

Urząd za nasza kasę łaskawie informuje nas, że nie musimy płacić już raz zapłaconego Vat-u, o czym mówi z kolei mówią inne przepisy o handlu wewnętrznym w UE. No, ale kaska płynie. Za 160 zeta wiemy, że nie jesteśmy wielbłądami, no bo skąd mielibyśmy wiedzieć i wystawia nam zaświadczenie, że nie musimy płacić VAT, łaskawie zwalnia nas z tego :hahaha:
Jedna ustawa mówi, że nie musimy płacić, a druga, że musimy mieć na to zaświadczenie do innego urzędu. To tylko u nas takie cuda ;/

tu szczegółowo opisane co i jak - http://motofinanse.pl/import-samochodow czyli bez zmian.
_________________
Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest



***** ***
 
 
gery73 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 2003
Dołączył: 29 Lis 2011
Posty: 232
Skąd: Kielcówek
Wysłany: 2012-12-30, 13:54   

Zgadza się jest to śmieszne - ciekawe co by było jak by się nie zapłaciło bo zgodnie z logiką a uczono mnie, że na niej opiera się prawo, urząd nie za bardzo ma się do czego przyczepić nie - ma vatu do zapłacenia tak więc do czego się przyczepi, do braku decyzji którą sam chce wydać ?. Jak kiedyś kupie pojazd w UE to się zabawie z nimi.


gery73
_________________
Suzuki LS 650, V-star 650, Kawasaki ZG 1200 Voyager
 
 
witek1965 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 14512
Skąd: Gdzieś
Wysłany: 2012-12-30, 14:02   

gery73 napisał/a:
Jak kiedyś kupie pojazd w UE to się zabawie z nimi.

Już się z nimi bawił J. Weiss dzwoniąc do Ministerstwa Finansów.
Urząd Skarbowy się nie przyczepi do niczego jak się do nich nie zgłosisz, bo wydanie takiego "zaświadczenia" nie jest dla nich obowiązkowe, natomiast obowiązkowe jest dl Wydziału Komunikacji (c...j wie po co) do zarejestrowania pojazdu. Polska to dziwny kraj
_________________
Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest



***** ***
 
 
Etek 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 2011
Wiek: 47
Dołączył: 24 Cze 2009
Posty: 509
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-12-31, 13:53   

gery73 napisał/a:
Karta pojazdu kosztuje 500 zł

Czy aby na pewno nic się w temacie nie zmieniło?
(w marcu 2012r. rejestrowałem moto i nie przypominam sobie o takiej opłacie... chyba, że coś przeoczyłem)
_________________

 
 
witek1965 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 14512
Skąd: Gdzieś
Wysłany: 2012-12-31, 14:42   

Etek, punkt za spostrzegawczość,oczywiście masz rację. Tą zbójecka opłatę zredukowano znacznie, podobnie z pierwszym przeglądem, który teoretycznie jest niepotrzebny jeżeli pojazd ma ważne badania techniczne z kraju sprowadzania, no ale potrzebne są dane, które spokojnie mogłyby się znaleźć w bazie danych Wydziałów Komunikacji, ale ich tam nie ma, więc trzeba jest dostarczyć. Najprościej ze stacji diagnostycznej, bo rzeczoznawca jest zbyt drogi ;/
Jak nie kijem go, to pałką ;/
_________________
Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest



***** ***
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group