Elastyczność silników Yamaha 650 1100 1300 1600 itd..... |
Autor |
Wiadomość |
WITT33
Model: SYMPATYK
Wiek: 46 Dołączył: 28 Paź 2012 Posty: 59 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 2012-10-30, 15:13 Elastyczność silników Yamaha 650 1100 1300 1600 itd.....
|
|
|
Przeczytałem sporo opinii i recenzji osób które przesiadły się na większy motocykl Yamahy i narzekają na brak elastyczności i ogólnie zawiedzione są bo ich oczekiwania były większe. Postanowiłem sprawdzić dokładnie w czym rzecz ponieważ sam lubię techniczne sprawy i po prostu "lubię wiedzieć". A ponieważ miałem w swoim posiadaniu troszkę sprzętów więc mam również praktyczną wiedzę jak to naprawdę wygląda.
Przyjmijmy częsty przypadek który się pojawia na forum typu: "bo ja jechałem DS 650 na 5 biegu i fajnie to przyspieszało od 60 km/h natomiast 1100 czy większy już szarpie". OK
Suche dane są takie:
prędkość 60 km/h i we wszystkich przypadkach 5 bieg, obroty silnika :
DS 650 - 2560
DS 1100 - 1964
XVS 1300 - 1699
RS 1600/1700 - 1315
...no i wszystko jasne...
A teraz mogę dodać jedynie tyle że przykładowo RS 1600 ładnie przyspieszy na tym 5 biegu przy 60 km/h kręcąc 1315 obrotów spróbujcie natomiast płynnie pszyspieszyć na XVS 650 na "piątce" mając też ok 1300 obrotów czyli nie więcej niż 30 km/h :-)
Oczywiście nikogo nie zachęcam do takich testów bo to nie jest Harley i nigdy nie będzie a amerykanie też mają swoje określenie na tego typu "męczenie silnika" na zbyt niskich obrotach. To jest japoniec i te silniki nie lubią niskich obrotów, to że je tolerują nie znaczy że lubią, uważam że min 1800-2000 obr to jest optymalna wartość w przypadku większych jednostek bo mniejsze same od siebie kręcą się wyżej. Tak samo praktykowanie obniżania prędkości obrotowej silnika na wolnych obrotach może być przez dłuższy okres fatalne w skutkach. Jako ciekawostkę mogę dodać że w Road Star dali między innymi przekładnie pod alternator która mnoży x2 obroty silnika bo przy normalnej pracy ładowanie byłoby niewystarczające. Przy 900 obr czyli wolny bieg ciśnienie oleju wynosi ok 0,8 atmosfery...
Na zakończenie podam stronkę do kalkulatora który sprawi Wam zabawę na dłuższy czas czyli podaje prędkości przy danych obrotach i na odwrót, jest bardzo dokładny i nic nie trzeba wklepywać tylko wybrać u góry model.
Domyślnie jest prędkość w milach ale zamieniamy MPH na KPH w okienku i śmiga w kilometrach. Da Wam to obraz na co stać Wasze maszyny. Polecam ;-)
KALKULATOR YAMAHY |
_________________ DS 650 Classic / DS 1100 Classic / XVS 1300 Tourer / RS 1600 / RS 1700 / Roadliner / Stratoliner / aktualnie RS 1700 ;-) |
|
|
|
|
artek
Model: SYMPATYK
Wiek: 54 Dołączył: 08 Paź 2011 Posty: 4437 Skąd: Jarosław
|
Wysłany: 2012-10-30, 16:08
|
|
|
Witt 33 ja w Radku/Waldku proponuję 5 pieg "zapinać" w okolicy 80 km/h, przy 60 km/h to tylko równy teren i bez obciążenia ... co do reszty zgoda |
|
|
|
|
Robrob
Model: RS1700
Rocznik: 2013
Dołączył: 30 Sty 2011 Posty: 1707 Skąd: Dziki Wschód
|
|
|
|
|
pyra
Model: SYMPATYK
Dołączył: 08 Gru 2011 Posty: 5355 Skąd: pyrlandia
|
Wysłany: 2012-10-30, 16:37
|
|
|
nie próbowałem ale MS 1300 raczej nie da się jechać 60/h na 5 (nawet przy 80 szarpie) |
_________________ Bo droga jest celem |
|
|
|
|
MarMar
Model: SYMPATYK
Rocznik: 2008
Dołączył: 28 Lis 2009 Posty: 1202 Skąd: Waleniowo
|
Wysłany: 2012-10-30, 17:10
|
|
|
Co prawda to prawda.Ja mam w swoim założone takie ustrojstwo o nazwie Jack 02MOD,podobno ma to wpływ miedzy innymi na to ze moto jest bardziej elastyczne.Ktoś może to ma u siebie?Ale też na 5 poniżej 80km zaczyna szarpać... |
_________________ ...........................................................
Jest - FJR1300AS
Były: DragStar 650, MS1300
|
|
|
|
|
WITT33
Model: SYMPATYK
Wiek: 46 Dołączył: 28 Paź 2012 Posty: 59 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 2012-10-30, 17:23
|
|
|
Hmm no już po samych obrotach maksymalnych silnika widać jaką charakterystykę ma motocykl i niestety pewnie sporo osób mnie zje ale w Midnight 1300 akurat najmniej choppera. Cruiser ? Tak. Ze względu na wygląd. Ale to już typowy silniczek do kręcenia manetką a zapiernicza to dość ostro, niestety zabrali mu troszkę duszy wolnoobrotowego silnika tak samo jak wynalazki typu Intruder m109R czy inne ustrojstwa z obrotomierzami do 8000. |
_________________ DS 650 Classic / DS 1100 Classic / XVS 1300 Tourer / RS 1600 / RS 1700 / Roadliner / Stratoliner / aktualnie RS 1700 ;-) |
|
|
|
|
winiar
Model: MS1900
Rocznik: 2006
Wiek: 47 Dołączył: 28 Gru 2010 Posty: 1363 Skąd: z Polski
|
Wysłany: 2012-10-30, 17:26
|
|
|
MarMar, jeśli to jest to samo co MarMar napisał/a: | Jack 02MOD | to ja mam FI2000. Mała prędkość obrotowa silnika zawsze powoduje szarpanie na zbyt wysokim biegu. |
_________________ winiar dobre pomysły, dobry smak ... a lepsze motocykle ... to miłość ...
XV 1900 Roadliner S |
|
|
|
|
kujawiak
Model: DS 650 Classic
Rocznik: 2008
Dołączył: 18 Maj 2010 Posty: 1072 Skąd: Kujawy
|
Wysłany: 2012-10-30, 17:33
|
|
|
Tak jak koledzy powyzej na xvs-1300 60km jechac sie nie da. Ale sa to teoretyczne wyliczenia wiec do przyjecia.
Musze Marmar to ustrojstwo u Ciebie obejrzec.
Fajny ten kalkulator ale trzeba miec do niego obrotomierz. Kurna zawsze mi go brakowalo. |
_________________ "To our Wives and Sweethearts (may they never meet)"
|
|
|
|
|
WITT33
Model: SYMPATYK
Wiek: 46 Dołączył: 28 Paź 2012 Posty: 59 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 2012-10-30, 17:39
|
|
|
Tzn jak obrotomierz? Wybierasz moto wpisujesz predkosc to pokazuje obroty na biegach, wpisujesz obroty to pokazuje jakie sa przy nich predkosci na poszczególnych biegach. Działa i tak i tak. |
_________________ DS 650 Classic / DS 1100 Classic / XVS 1300 Tourer / RS 1600 / RS 1700 / Roadliner / Stratoliner / aktualnie RS 1700 ;-) |
|
|
|
|
MarMar
Model: SYMPATYK
Rocznik: 2008
Dołączył: 28 Lis 2009 Posty: 1202 Skąd: Waleniowo
|
Wysłany: 2012-10-30, 17:43
|
|
|
Artur tu masz opisane :
http://vstar1300.pbworks....%27s%20O2%20Mod
Winiar,to jest co innego chyba.... |
_________________ ...........................................................
Jest - FJR1300AS
Były: DragStar 650, MS1300
|
|
|
|
|
WITT33
Model: SYMPATYK
Wiek: 46 Dołączył: 28 Paź 2012 Posty: 59 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 2012-10-30, 17:59
|
|
|
Po prostu rezystorek który oszukuje komputer zczytując dane z sondy lambda że skład mieszanki na niskich obrotach jest zbyt ubogi i dodaje zastrzyk paliwka :-) no jest to na pewno metoda na szarpanie przy takiej emeryckiej jeździe, taki "tani" power commander bo mając go to takie kombinowanie jest zbędne. Mając wydajnieszy filtr powietrza na pewno fajnie mieć Power Commander żeby wszystkie obroty ładnie ustawić. W gaźniku jest możliwość zabawy więc jest to i przekleństwo i jednocześnie możliwość tuningu w domu do bólu. |
_________________ DS 650 Classic / DS 1100 Classic / XVS 1300 Tourer / RS 1600 / RS 1700 / Roadliner / Stratoliner / aktualnie RS 1700 ;-) |
|
|
|
|
MarMar
Model: SYMPATYK
Rocznik: 2008
Dołączył: 28 Lis 2009 Posty: 1202 Skąd: Waleniowo
|
Wysłany: 2012-10-30, 19:09
|
|
|
WITT33-toś mi dołożył tą emerycką jazdą... Aż tak źle to ze mną nie jest... A co do tego ustrojstwa to już z tym kupiłem ,i nie mam porównania jak jeździ bez niego . |
_________________ ...........................................................
Jest - FJR1300AS
Były: DragStar 650, MS1300
|
|
|
|
|
WITT33
Model: SYMPATYK
Wiek: 46 Dołączył: 28 Paź 2012 Posty: 59 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 2012-10-30, 19:30
|
|
|
Hehe no ja sam tak czasem jeżdżę ale potem rusza mnie sumienie i korzystam z całkiem wyższych obrotów nie chcę mulić sprzętu bo potem same problemy, 1300 używałem krótko ale nie słyszałem o żadnych problemach w tym silniku jak na razie |
_________________ DS 650 Classic / DS 1100 Classic / XVS 1300 Tourer / RS 1600 / RS 1700 / Roadliner / Stratoliner / aktualnie RS 1700 ;-) |
|
|
|
|
kujawiak
Model: DS 650 Classic
Rocznik: 2008
Dołączył: 18 Maj 2010 Posty: 1072 Skąd: Kujawy
|
Wysłany: 2012-10-30, 19:53
|
|
|
W rzeczy samej Marmar to proste urzadzenie i dziala jak pisze Witt33. Nie mniej jest to polowiczne wyjscie z naszego problemu biegu piatego. Dodatkowy zastrzyk paliwa niewiele da na tym przelozeniu. Trzeba bedzie z tym zyc. Ciezko sie tylko jezdzi z innymi ktorzy wloka sie 80-90. Ale w grupie na poczatku tak sie jedzie. Moj syn na 650 nie znosi predkosci 110. Wtedy
mowi, ze moto mu wibruje. Kazdy ch... ma swoj stroj jak brzydko ktos okreslil.
Witt33 co mi po wpisywanych danych. Tak jak pisalem to teoria. Ja chcialbym porownac w praktyce. Tyle wskazuje mi obrotomierz a taka mam predkosc rzeczywista. I odwrotrnie. Wtedy mozna zobaczyc performance. Zakladajac, ze ten kalkulator jest fabryczny i nie pokazuje bzdur. |
_________________ "To our Wives and Sweethearts (may they never meet)"
|
|
|
|
|
WITT33
Model: SYMPATYK
Wiek: 46 Dołączył: 28 Paź 2012 Posty: 59 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 2012-10-30, 20:08
|
|
|
Ja mam tylko jeden motocykl i mogę odpowiadać za swój w 100% więc piszę że mi się sprawdza idealnie pod względem punktów odcięcia jak i przy różnych prędkościach obrotowych, potwierdzone z chłopakami którzy mają obrotomierze. Inne modele Yamahy musicie sobie sprawdzić sami. Kalkulator oczywiście dotyczy seryjnych motocykli w sensie zębatek do koła pasowego. |
_________________ DS 650 Classic / DS 1100 Classic / XVS 1300 Tourer / RS 1600 / RS 1700 / Roadliner / Stratoliner / aktualnie RS 1700 ;-) |
|
|
|
|
|