YAMAHA Drag Star FORUM
FAQFAQ  Mapa GoogleMapa Google  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Elastyczność silników Yamaha 650 1100 1300 1600 itd.....
Autor Wiadomość
WITT33 



Model: SYMPATYK
Wiek: 46
Dołączył: 28 Paź 2012
Posty: 59
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2012-10-30, 15:13   Elastyczność silników Yamaha 650 1100 1300 1600 itd.....

Przeczytałem sporo opinii i recenzji osób które przesiadły się na większy motocykl Yamahy i narzekają na brak elastyczności i ogólnie zawiedzione są bo ich oczekiwania były większe. Postanowiłem sprawdzić dokładnie w czym rzecz ponieważ sam lubię techniczne sprawy i po prostu "lubię wiedzieć". A ponieważ miałem w swoim posiadaniu troszkę sprzętów więc mam również praktyczną wiedzę jak to naprawdę wygląda.
Przyjmijmy częsty przypadek który się pojawia na forum typu: "bo ja jechałem DS 650 na 5 biegu i fajnie to przyspieszało od 60 km/h natomiast 1100 czy większy już szarpie". OK

Suche dane są takie:
prędkość 60 km/h i we wszystkich przypadkach 5 bieg, obroty silnika :

DS 650 - 2560
DS 1100 - 1964
XVS 1300 - 1699
RS 1600/1700 - 1315

...no i wszystko jasne...
A teraz mogę dodać jedynie tyle że przykładowo RS 1600 ładnie przyspieszy na tym 5 biegu przy 60 km/h kręcąc 1315 obrotów ! spróbujcie natomiast płynnie pszyspieszyć na XVS 650 na "piątce" mając też ok 1300 obrotów czyli nie więcej niż 30 km/h :-)

Oczywiście nikogo nie zachęcam do takich testów bo to nie jest Harley i nigdy nie będzie a amerykanie też mają swoje określenie na tego typu "męczenie silnika" na zbyt niskich obrotach. To jest japoniec i te silniki nie lubią niskich obrotów, to że je tolerują nie znaczy że lubią, uważam że min 1800-2000 obr to jest optymalna wartość w przypadku większych jednostek bo mniejsze same od siebie kręcą się wyżej. Tak samo praktykowanie obniżania prędkości obrotowej silnika na wolnych obrotach może być przez dłuższy okres fatalne w skutkach. Jako ciekawostkę mogę dodać że w Road Star dali między innymi przekładnie pod alternator która mnoży x2 obroty silnika bo przy normalnej pracy ładowanie byłoby niewystarczające. Przy 900 obr czyli wolny bieg ciśnienie oleju wynosi ok 0,8 atmosfery...

Na zakończenie podam stronkę do kalkulatora który sprawi Wam zabawę na dłuższy czas czyli podaje prędkości przy danych obrotach i na odwrót, jest bardzo dokładny i nic nie trzeba wklepywać tylko wybrać u góry model.
Domyślnie jest prędkość w milach ale zamieniamy MPH na KPH w okienku i śmiga w kilometrach. Da Wam to obraz na co stać Wasze maszyny. Polecam ! ;-)

KALKULATOR YAMAHY
_________________
DS 650 Classic / DS 1100 Classic / XVS 1300 Tourer / RS 1600 / RS 1700 / Roadliner / Stratoliner / aktualnie RS 1700 ;-)
 
 
artek 



Model: SYMPATYK
Wiek: 54
Dołączył: 08 Paź 2011
Posty: 4437
Skąd: Jarosław
Wysłany: 2012-10-30, 16:08   

Witt 33 ja w Radku/Waldku proponuję 5 pieg "zapinać" w okolicy 80 km/h, przy 60 km/h to tylko równy teren i bez obciążenia ... co do reszty zgoda ;D
 
 
Robrob 



Model: RS1700
Rocznik: 2013
Dołączył: 30 Sty 2011
Posty: 1707
Skąd: Dziki Wschód
Wysłany: 2012-10-30, 16:21   

artek ale da się i przy 60 na 5 pojechać, da się :brawo:
_________________
Do byka nie podchodż z przodu,
do konia z tyłu,
a do IDIOTY - w ogóle!


XI zlot YDS w Łomży w dniach 2-4 maja 2014
 
 
pyra 



Model: SYMPATYK
Dołączył: 08 Gru 2011
Posty: 5355
Skąd: pyrlandia
Wysłany: 2012-10-30, 16:37   

nie próbowałem ale MS 1300 raczej nie da się jechać 60/h na 5 (nawet przy 80 szarpie) :nie_wiem:
_________________
Bo droga jest celem
 
 
MarMar 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 2008
Dołączył: 28 Lis 2009
Posty: 1202
Skąd: Waleniowo
Wysłany: 2012-10-30, 17:10   

Co prawda to prawda.Ja mam w swoim założone takie ustrojstwo o nazwie Jack 02MOD,podobno ma to wpływ miedzy innymi na to ze moto jest bardziej elastyczne.Ktoś może to ma u siebie?Ale też na 5 poniżej 80km zaczyna szarpać...
_________________
...........................................................
Jest - FJR1300AS
Były: DragStar 650, MS1300
 
 
WITT33 



Model: SYMPATYK
Wiek: 46
Dołączył: 28 Paź 2012
Posty: 59
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2012-10-30, 17:23   

Hmm no już po samych obrotach maksymalnych silnika widać jaką charakterystykę ma motocykl i niestety pewnie sporo osób mnie zje ale w Midnight 1300 akurat najmniej choppera. Cruiser ? Tak. Ze względu na wygląd. Ale to już typowy silniczek do kręcenia manetką a zapiernicza to dość ostro, niestety zabrali mu troszkę duszy wolnoobrotowego silnika tak samo jak wynalazki typu Intruder m109R czy inne ustrojstwa z obrotomierzami do 8000.
_________________
DS 650 Classic / DS 1100 Classic / XVS 1300 Tourer / RS 1600 / RS 1700 / Roadliner / Stratoliner / aktualnie RS 1700 ;-)
 
 
winiar 


Model: MS1900
Rocznik: 2006
Wiek: 47
Dołączył: 28 Gru 2010
Posty: 1363
Skąd: z Polski
Wysłany: 2012-10-30, 17:26   

MarMar, jeśli to jest to samo co
MarMar napisał/a:
Jack 02MOD
to ja mam FI2000. Mała prędkość obrotowa silnika zawsze powoduje szarpanie na zbyt wysokim biegu.
_________________
winiar dobre pomysły, dobry smak ... a lepsze motocykle ... to miłość ...

XV 1900 Roadliner S
 
 
kujawiak 



Model: DS 650 Classic
Rocznik: 2008
Dołączył: 18 Maj 2010
Posty: 1072
Skąd: Kujawy
Wysłany: 2012-10-30, 17:33   

Tak jak koledzy powyzej na xvs-1300 60km jechac sie nie da. Ale sa to teoretyczne wyliczenia wiec do przyjecia.
Musze Marmar to ustrojstwo u Ciebie obejrzec.

Fajny ten kalkulator ale trzeba miec do niego obrotomierz. Kurna zawsze mi go brakowalo.
_________________
"To our Wives and Sweethearts (may they never meet)"
 
 
WITT33 



Model: SYMPATYK
Wiek: 46
Dołączył: 28 Paź 2012
Posty: 59
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2012-10-30, 17:39   

Tzn jak obrotomierz? Wybierasz moto wpisujesz predkosc to pokazuje obroty na biegach, wpisujesz obroty to pokazuje jakie sa przy nich predkosci na poszczególnych biegach. Działa i tak i tak. ;p
_________________
DS 650 Classic / DS 1100 Classic / XVS 1300 Tourer / RS 1600 / RS 1700 / Roadliner / Stratoliner / aktualnie RS 1700 ;-)
 
 
MarMar 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 2008
Dołączył: 28 Lis 2009
Posty: 1202
Skąd: Waleniowo
Wysłany: 2012-10-30, 17:43   

Artur tu masz opisane :
http://vstar1300.pbworks....%27s%20O2%20Mod

Winiar,to jest co innego chyba....
_________________
...........................................................
Jest - FJR1300AS
Były: DragStar 650, MS1300
 
 
WITT33 



Model: SYMPATYK
Wiek: 46
Dołączył: 28 Paź 2012
Posty: 59
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2012-10-30, 17:59   

Po prostu rezystorek który oszukuje komputer zczytując dane z sondy lambda że skład mieszanki na niskich obrotach jest zbyt ubogi i dodaje zastrzyk paliwka :-) no jest to na pewno metoda na szarpanie przy takiej emeryckiej jeździe, taki "tani" power commander bo mając go to takie kombinowanie jest zbędne. Mając wydajnieszy filtr powietrza na pewno fajnie mieć Power Commander żeby wszystkie obroty ładnie ustawić. W gaźniku jest możliwość zabawy więc jest to i przekleństwo i jednocześnie możliwość tuningu w domu do bólu.
_________________
DS 650 Classic / DS 1100 Classic / XVS 1300 Tourer / RS 1600 / RS 1700 / Roadliner / Stratoliner / aktualnie RS 1700 ;-)
 
 
MarMar 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 2008
Dołączył: 28 Lis 2009
Posty: 1202
Skąd: Waleniowo
Wysłany: 2012-10-30, 19:09   

WITT33-toś mi dołożył tą emerycką jazdą... ;/ Aż tak źle to ze mną nie jest... ;d A co do tego ustrojstwa to już z tym kupiłem ,i nie mam porównania jak jeździ bez niego .
_________________
...........................................................
Jest - FJR1300AS
Były: DragStar 650, MS1300
 
 
WITT33 



Model: SYMPATYK
Wiek: 46
Dołączył: 28 Paź 2012
Posty: 59
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2012-10-30, 19:30   

Hehe no ja sam tak czasem jeżdżę ale potem rusza mnie sumienie i korzystam z całkiem wyższych obrotów :evil: nie chcę mulić sprzętu bo potem same problemy, 1300 używałem krótko ale nie słyszałem o żadnych problemach w tym silniku jak na razie :)
_________________
DS 650 Classic / DS 1100 Classic / XVS 1300 Tourer / RS 1600 / RS 1700 / Roadliner / Stratoliner / aktualnie RS 1700 ;-)
 
 
kujawiak 



Model: DS 650 Classic
Rocznik: 2008
Dołączył: 18 Maj 2010
Posty: 1072
Skąd: Kujawy
Wysłany: 2012-10-30, 19:53   

W rzeczy samej Marmar to proste urzadzenie i dziala jak pisze Witt33. Nie mniej jest to polowiczne wyjscie z naszego problemu biegu piatego. Dodatkowy zastrzyk paliwa niewiele da na tym przelozeniu. Trzeba bedzie z tym zyc. Ciezko sie tylko jezdzi z innymi ktorzy wloka sie 80-90. Ale w grupie na poczatku tak sie jedzie. Moj syn na 650 nie znosi predkosci 110. Wtedy
mowi, ze moto mu wibruje. Kazdy ch... ma swoj stroj jak brzydko ktos okreslil.
Witt33 co mi po wpisywanych danych. Tak jak pisalem to teoria. Ja chcialbym porownac w praktyce. Tyle wskazuje mi obrotomierz a taka mam predkosc rzeczywista. I odwrotrnie. Wtedy mozna zobaczyc performance. Zakladajac, ze ten kalkulator jest fabryczny i nie pokazuje bzdur.
_________________
"To our Wives and Sweethearts (may they never meet)"
 
 
WITT33 



Model: SYMPATYK
Wiek: 46
Dołączył: 28 Paź 2012
Posty: 59
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2012-10-30, 20:08   

Ja mam tylko jeden motocykl i mogę odpowiadać za swój w 100% więc piszę że mi się sprawdza idealnie pod względem punktów odcięcia jak i przy różnych prędkościach obrotowych, potwierdzone z chłopakami którzy mają obrotomierze. Inne modele Yamahy musicie sobie sprawdzić sami. Kalkulator oczywiście dotyczy seryjnych motocykli w sensie zębatek do koła pasowego.
_________________
DS 650 Classic / DS 1100 Classic / XVS 1300 Tourer / RS 1600 / RS 1700 / Roadliner / Stratoliner / aktualnie RS 1700 ;-)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group