|
Plastiki/Sporty porównanie z cruiserem |
Autor |
Wiadomość |
Ziółek
Model: DS 125
Rocznik: 1997
Dołączył: 12 Maj 2009 Posty: 1425 Skąd: 4 planeta
|
Wysłany: 2011-11-28, 12:00
|
|
|
A Wam powiem że jak jeszcze raz Krokodyl do mnie przyjedzie ta FJR-ką to go pogonię a nie poczęstuje kawą. Teraz tylko mi łazi po głowie czy by się nie przesiąść. |
_________________ "Mówimy sobie na Ty. Nie ma między nami jakichś zadrażnień. Czujemy się fantastycznie w naszej grupie." |
|
|
|
|
kostass
Model: SYMPATYK
Rocznik: 2009
Dołączył: 02 Lut 2009 Posty: 2111 Skąd: GŁ Grupa Łódzka
|
Wysłany: 2011-11-28, 12:04
|
|
|
Faktycznie Ziólek pogoń go , bo głupoty chodza ci po głowie . Ale w zaufaniu ci powiem ze teksty o tym jakie to turystyki sa wygodne sa mocna przesadzone , albo ci co je głosza nie jezdzili na cruiserach |
_________________ Garfield i .... w oczekiwniu na nowego Ogryzka |
|
|
|
|
pan_wiewiorka
Model: SYMPATYK
Dołączył: 08 Paź 2008 Posty: 2735 Skąd: we mnie moc?
|
Wysłany: 2011-11-28, 12:46
|
|
|
kostass napisał/a: | Faktycznie Ziólek pogoń go , bo głupoty chodza ci po głowie . Ale w zaufaniu ci powiem ze teksty o tym jakie to turystyki sa wygodne sa mocna przesadzone , albo ci co je głosza nie jezdzili na cruiserach |
Kostass, jaką wygodę na Dragu będziecie mieć z Plecakiem przy prędkości 160-180 km/h i z pełnym obciążeniem? |
_________________ Zabijcie wszystkich. Bóg rozpozna swoich.
|
Ostatnio zmieniony przez pan_wiewiorka 2011-11-28, 13:08, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
kostass
Model: SYMPATYK
Rocznik: 2009
Dołączył: 02 Lut 2009 Posty: 2111 Skąd: GŁ Grupa Łódzka
|
Wysłany: 2011-11-28, 12:52
|
|
|
Wiewiór , ale Garfield nie jest dragiem tylko MS 1300 , pisałem o tym i jazda nim nawet te 170 bo tyle jechalismy z Krolikiem nie stanowi problemu . Zerknij na mojego aavtara. Lewa w góre
[ Dodano: 2011-11-28, 13:24 ]
.... jakas cudowna metamorfoza przebiegła w nazwie tematu . Ale cięzko porównywac tak dwa odmienne typy motocykli . Tego sie nie da w obiektywny sposob porównac . |
_________________ Garfield i .... w oczekiwniu na nowego Ogryzka |
|
|
|
|
Piotruś Pan
Model: SYMPATYK
Rocznik: 2010
Wiek: 64 Dołączył: 22 Wrz 2010 Posty: 447 Skąd: Żabia Wola
|
Wysłany: 2011-11-28, 13:54
|
|
|
Moja uwaga
Obecne motocykle BMW więcej wybaczają błędów w czasie jazdy niż nasze kochane Drag Stary. |
|
|
|
|
pan_wiewiorka
Model: SYMPATYK
Dołączył: 08 Paź 2008 Posty: 2735 Skąd: we mnie moc?
|
Wysłany: 2011-11-28, 14:02
|
|
|
Piotruś Pan napisał/a: | Moja uwaga Obecne motocykle BMW więcej wybaczają błędów w czasie jazdy niż nasze kochane Drag Stary. |
Czy możesz poprzeć to jakimś przykładem? Jakimkolwiek. Odnoszę wrażenie, że wg Ciebie, każdy motocykl mający masę elektronicznych dodatków, jedzie sam. |
_________________ Zabijcie wszystkich. Bóg rozpozna swoich.
|
|
|
|
|
witek1965
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14512 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2011-11-28, 14:20
|
|
|
pan_wiewiorka napisał/a: | A w wolnej chwili proponuje przeczytać ten artykuł. |
co za ironia. Za ten właśnie artykuł dostałem warna. Wkleiłem go do tematu w dziale zakup gdzie toczyła się dyskusja jaki pierwszy motocykl.
Wracając do tematu. Uważam, że do motocykli wysokoobrotowych, dysponujących dużą mocą należy podchodzić z pokorą inaczej mogą spowodować, że znajomi pokażą kiedyś na miejsce przy drodze-to tu. Gupi Witek myślał, że jak polatał na cruiserze do tak samo polata na FJR. Za cienki był i jak odkręcił manetkę tak jak w dragu to go wystrzeliło w kosmos. |
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
|
|
|
|
|
kostass
Model: SYMPATYK
Rocznik: 2009
Dołączył: 02 Lut 2009 Posty: 2111 Skąd: GŁ Grupa Łódzka
|
Wysłany: 2011-11-28, 14:55
|
|
|
Ale nie mowimy tu o pierwszym motocyklu tylko o przejsciu z cruisera na cos bardziej wyrywnego. |
_________________ Garfield i .... w oczekiwniu na nowego Ogryzka |
|
|
|
|
witek1965
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14512 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2011-11-28, 15:44
|
|
|
kostass, o pierwszym motocyklu to tylko wzmianka, czytaj ze zrozumieniem. |
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
|
|
|
|
|
Biały
Model: MS1900
Rocznik: 2007
Wiek: 49 Dołączył: 08 Sty 2009 Posty: 1612 Skąd: Wa-wa/Bydgoszcz
|
Wysłany: 2011-11-28, 18:16
|
|
|
Ziółek, to zmień w końcu na FJR-kę, bo jak teraz jeździsz z nami, to wszyscy podziwiają Twojego największego, a jak zmienisz, to odpadnie nam konkurent |
_________________ Wolałbym żałować, że coś zrobiłem niż, że czegoś nie zrobiłem - James Hetfield |
|
|
|
|
krokodyl
Model: SYMPATYK
Rocznik: 2007
Wiek: 52 Dołączył: 15 Lut 2009 Posty: 782 Skąd: Sochaczew
|
Wysłany: 2011-11-28, 19:58
|
|
|
O rany. Wiewiór, Ty bronisz swoich racji, aż do upadłego, ale chyba tylko dlatego, że nie chce Ci się zrozumieć co piszą inni Nie wiem, nie chc Ci się? Już parę osób przyznało Ci tutaj rację, włącznie ze mną, a Ty nadal ją udowadniasz Trochę już nie kumam o co biega
Osobiście, jako gość który przejechał cruiserami kilkadziesiąt tysięcy kilometrów, dementuje pogląd, że FJRa zabije kogoś, kto się na nią przesiądzie z Draga, zaraz po 100 pierwszych kilometrach, a już z pewnością kilka dni po zakupie. FJR jest bardzo wdzięcznym motocyklem i każdy, kto umie już jeździć motocyklem, może sobię ją kupić i jeździć i sobie z nią poradzi. Oczywiście motocykl dużo szybciej przyspiesza i trzeba się z nim oswoić, ale nie demonizujmy tematu. Da się
Wiewiór Właśnie sobie przypomniałem, że Ty i na R6 i na DS i to w dodatku i jako kierowca i jako plecak się wyłożyłeś. Zaczynam rozumieć, te przestrogi płynące z doświadczenia ale zobacz, DS 1100 okazał się dla Ciebie najgroźniejszy
No ale już dosyć. Doceniam, że ostrzegasz, przed takim sprzętami. Tak naprawdę, to każdy musi wiedzieć na co się porywa i umieć ocenić swoje własne możliwości. Motocykle potrafią zabić - wiemy o tym wszyscy. Jeździjmy więc z głową, niezależnie od czego czym jeździmy.
[ Dodano: 2011-11-28, 20:04 ]
witek1965 napisał/a: | Witek myślał, że jak polatał na cruiserze do tak samo polata na FJR. Za cienki był i jak odkręcił manetkę tak jak w dragu to go wystrzeliło w kosmos. |
Witek, jak odkręcasz w jakimkolwiek motocyklu, to czujesz co się dzieje z motocyklem i czy jesteś to w stanie opanować. I podejmujsze decyzję, czy odwijać dalej, czy już basta. No chyba, że nie masz żadnego doświadczenia, wsiadasz, odkręcaasz w opór, a motocykl Cię porywa, a Ty, już przerażony, nie jesteś w stanie nic zrobić. No ale mnie się wydaje, że nie o tym tutaj rozmawiamy |
_________________ YAMAHA FJR 1300 AE
http://picasaweb.google.com/Krokodyl317
***Make peace not war, flower power*** |
|
|
|
|
witek1965
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14512 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2011-11-29, 01:36
|
|
|
krokodyl, może jeszcze sezon polatam Dragiem, a potem się odważę. Cholera miałem okazję 800-setką suzi i 1000, też suzi, olejakiem się przejechać to wymiękłem, a była mozliwośc przekonać się jak diabeł straszny. Bandzior 600 mnie nie przeraził, ale te maleńkie stopki, ileż ja się nogą tego naszukałem |
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
|
|
|
|
|
krokodyl
Model: SYMPATYK
Rocznik: 2007
Wiek: 52 Dołączył: 15 Lut 2009 Posty: 782 Skąd: Sochaczew
|
Wysłany: 2011-11-29, 17:39
|
|
|
witek1965 napisał/a: | ileż ja się nogą tego naszukałem |
No to jest fakt, że spacerówek będziesz szukał na próżno |
_________________ YAMAHA FJR 1300 AE
http://picasaweb.google.com/Krokodyl317
***Make peace not war, flower power*** |
|
|
|
|
pan_wiewiorka
Model: SYMPATYK
Dołączył: 08 Paź 2008 Posty: 2735 Skąd: we mnie moc?
|
Wysłany: 2011-12-09, 13:48
|
|
|
krokodyl napisał/a: | Witek, jak odkręcasz w jakimkolwiek motocyklu, to czujesz co się dzieje z motocyklem i czy jesteś to w stanie opanować. I podejmujsze decyzję, czy odwijać dalej, czy już basta. |
No nie wiem. Przy niskoobrotowych silnikach, ok., ale kiedy dostajesz do ręki wysokoobrotowego sporta, to już nie tak prędko. Zresztą, nie musi być to sport, wystarczy odprężony piec z potężnym momentem przy połowie skali, np. Gienek. W pewnym momencie będziesz miał mega ciąg, który, jeśli nie jesteś na to przygotowany, może Cię sponiewierać. Nie wiem jak u Ciebie przebiega wykres mocy, w każdym razie maksymalny moment, 134 Nm masz pod 14 krpm, czyli bardzo, bardzo wysoko, więc możesz nie mieć takiego uczucia. Jedyny sposób, aby sprawdzić, to dać w opór. W każdym razie w S i SS przychodzi chwila, kiedy motocykl z precla zamienia się w maszynę do świrowania. Pomijam już sprawę sposobu kontrolowania otwarcia, który w niskoobrotowych fałkach jest zupełnie inny niż w mega czułych motocyklach sportowych. |
_________________ Zabijcie wszystkich. Bóg rozpozna swoich.
|
|
|
|
|
FhissT
Model: RS1700
Rocznik: 2005
Wiek: 37 Dołączył: 14 Sty 2011 Posty: 283 Skąd: podlasie
|
Wysłany: 2011-12-12, 15:32
|
|
|
ja porownując jazdę zx9r z dragiem wspominam miło efekt WOOOOW na zxie, który niestety na dragu nie występuje... |
|
|
|
|
krokodyl
Model: SYMPATYK
Rocznik: 2007
Wiek: 52 Dołączył: 15 Lut 2009 Posty: 782 Skąd: Sochaczew
|
Wysłany: 2011-12-13, 16:17
|
|
|
pan_wiewiorka napisał/a: | 134 Nm masz pod 14 krpm |
Nie jestem w tej chwili przy motocyklu, ale 14 tys to ja chyba nawet nie mam na skali w obrotmierzu. Zdaje się, że przy 9 tysiącach mam juz czerwone pole, więc chyba Wiewiór, coś nie tak z tym momentem/ obroty... |
_________________ YAMAHA FJR 1300 AE
http://picasaweb.google.com/Krokodyl317
***Make peace not war, flower power*** |
|
|
|
|
witek1965
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14512 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2011-12-13, 18:03
|
|
|
krokodyl, tu masz wykres przebiegu z porównaniem do konkurencji i ciekawy artykuł tutaj http://www.motocykl-onlin...wasaki-1400-gtr
[ Dodano: 2011-12-13, 18:04 ]
w tym przypadku Wiewiór pomylił motocykle
porownania-yamaha-fjr-1300-a-bmw-k-1300-gt-kawasaki-1400-gtr_23.jpg
|
|
Plik ściągnięto 277 raz(y) 226.79 KB |
|
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
|
|
|
|
|
deshay
Model: SYMPATYK
Dołączył: 20 Maj 2012 Posty: 6 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 2012-08-28, 11:36
|
|
|
fajny temat.
Po morsowni w Jastrzebiej gorze zachorowalem na moto, ale nie bylem przekonany czy chce draga. Piekny motocykl ale chyba nie dla mnie. Dosłownie miesiac pozniej mialem już maszynkę, moj wybór padl na XJR 1300.
Powodow było kilka, np to że nie mam czasu na dluższe wyprawy latem, potrzebny mi sprzęt do latania po mieście.
Myślę, że wszyscy tu macie trochę racji. Trzeba dostosować styl jeżdżenia do typu motocykla (sport, naked, chopper) praktycznie od zera. Ale nie ma chyba jakiejs drabinki po ktorej należaloby się wspinać żeby dosiaść mocnego sporta.
Moj naked roziwja 100 km/h w 2,9 s, zostawiam z tylu wiele sportow. Ciągle jednak się uczę, jeżdzę coraz lepiej, coraz szybciej.
Być może nigdy się nie przesiade na sporta, ale jeżeli to się zdarzy na pewno bede sie uczył niemal od poczatku. Ale bez strachu i kompleksow., to że jexdzi sie trudniej to wiadomo - większe wyzwanie po prostu. |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|