YAMAHA Drag Star FORUM
FAQFAQ  Mapa GoogleMapa Google  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Zwiększenie mocy - przerobienie filtra - mod
Autor Wiadomość
Verminus 


Rocznik: 2005
Wiek: 45
Dołączył: 20 Kwi 2012
Posty: 52
Skąd: Lublin
Wysłany: 2012-06-29, 10:34   Zwiększenie mocy - przerobienie filtra - mod

Mam DS 1100 z 2005 roku wersja USA (non CA)
Przy zakupie założyli mi od razu wydechy Hard Krome 2,75 straights

w seryjnym ustawieniu strasznie strzelał (zaślepienie AIS to jest jakieś rozwiązanie, ale skład mieszanki pozostaje nieprawidłowy)

Postanowiłem, że niewielkim kosztem dodam sobie (w moim setupie ok. 10-12KM) i uspokoję wydech.... zrobię z angielska POD setup - bardzo popularny mod w stanach...

Poniżej nie będę podawał średnic ani grubości, żeby nie sugerować, do każdego setupu motocykla daje się inne)

zamówiłem dysze mikuni główną i wstępną - żadne dziwaczne dynojety - nikt nie robi na dynojetach, gaźnik mikuni to i dysze też :)

dwa okrągłe filtry K&N
filterek do odmy
podkładki pod igły
jako bonus świece powersport E3

no i co, do roboty :)
1. zdjąłem zbiornik, obudowę filtra z filtrem, airbox
2. wyjąłem gaźniki
3. od góry wyjąłem z nich igły i dodałem po podkładce - złożyłem
4. od dołu wymieniłem dysze - złożyłem (na nowe śruby, starę są miedziane i szybko się łby uszkadzają)
5. Podkręciłem skład mieszanki (trzeba wyjąć miedziane zaślepki do śrubek ustawiających)
5. zamontowałem gaźnik
6. na kolanka do airboxa założyłem po filtrze K&N
7. Na odmę dałem dłuższy wężyk i założyłem filterek (taki chromowany z mocowaniem)
8. Zmieniłem świece
9. Zrobiłem synchro gaźników
10. Założyłem zbiornik i kanapę
11. Założyłem obudowę filtra powietrza oryginalną (jest juz niepotrzebna ale lepiej wygląda z obudową IMHO)

12. Odłączyłem AIS - lepiej to zrobić, biorąc pod uwagę, że i tak w niczym nie pomaga.

Jeszcze kilka regulacji i test....

Ja p...dole, jak to koromysło się rozbujało.... Z miejsca moment niewiele większy, ale wystarczy trochę, troszeczkę... :) odkręcić i rwie jak zły :)

Wydech się uspokoił, żadnych strzałów, na wolnych tylko mruczy, a po odkręceniu pięknie gra...

Przy jeździe zwykłej 80-100 - pięknie sobie pyka dużo niższe obroty, silnik odpoczywa,
teraz można jechać (mniej więcej (120-130) - żeby silnik pracował jak przed modem...

Elastyczność oczywiście też bardzo wzrosła, mniej machania biegami...

Nie wiem jak ze spalaniem, powinno spaść, ale tmusiałbym jeździć jak przed wymianą, a na razie się trochę wygłupiam jeszcze :)

Oj zdziwił się kolega na CB750, jak przed wymianą łykał mnie ze świateł (to nie ścig, więc spokojnie mi odjeżdżał raczej niż znikał w mgnieniu oka, a teraz próbowaliśmy i po prostu miażdżę go za każdym razem :)

Tyle wrażeń, jestem zaje..ście zadowolony, chętnie pomogę a nawet zrobię cały mod, jeżeli ktoś będzie chętny...

Dobrze wydane parę stówek :)

028.JPG
nowe umieszczenie filtrów, airbox jest już zbędny
Plik ściągnięto 574 raz(y) 112.69 KB

_________________
Life is a game...
 
 
miodzik 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2005
Wiek: 44
Dołączył: 17 Sie 2009
Posty: 717
Skąd: ST
Wysłany: 2012-06-29, 11:12   Re: Zwiększenie mocy - przerobienie filtra - mod

Verminus napisał/a:

Przy jeździe zwykłej 80-100 - pięknie sobie pyka dużo niższe obroty

Modyfikowałeś przełożenia?
_________________
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów." - Stanisław Lem
Ulica to nie tor.
 
 
Verminus 


Rocznik: 2005
Wiek: 45
Dołączył: 20 Kwi 2012
Posty: 52
Skąd: Lublin
Wysłany: 2012-06-29, 11:58   

Nie, to takie odczucie, ma wyższy moment obrotowy, stąd mniej gazu...
Poza tym wydech jest cichszy i bardziej basowy, to też ma wpływ, że słyszę go przy 120 jak wcześniej przy 100 :)
_________________
Life is a game...
 
 
Mnich 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 2002
Wiek: 49
Dołączył: 23 Lis 2011
Posty: 1183
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-07-09, 21:56   

Takich postów mi brakuje, bo tuning chromów mnie nie kręci ;)
Chyba wpadnę do Lublina kiedyś na krótki wykład i demonstrację, oczywiście wcześniej zadzwonię :) Nie kumam dlaczego tak a nie inaczej, ale to wynika z mojego początkowego stadium.
Muszę usłyszeć, jaka jest zasada działania, konstrukcja, co modyfikujemy, co dzięki temu zmienia się w fizyce działania, no ale to na wykład osobisty :)

Od razu pytania:
1. Czy nie warto pomyśleć o ulepszeniu hebli?
2. Jak się miewają tłoki?
3. Czy jest coś o czym nie pomyślałem, a co może wymaga konsekwentnego tuningu?
_________________
Drag Star 650 custom 2000
HD FLSTC Heritage 2002
 
 
Verminus 


Rocznik: 2005
Wiek: 45
Dołączył: 20 Kwi 2012
Posty: 52
Skąd: Lublin
Wysłany: 2012-07-10, 11:13   

Mnichu, jak napisałeś, to pomyślałem, ze może przesadziłem z opisem, i wyszło, ze niewiadomo jakiego tuninga zapodałem... :)

To jest drobna modyfikacja, zmniejszająca ograniczenia fabryczne, zajmuje dwie godzinki... i natychmiast po tym czasie, stukasz się w czoło jak mogłeś dotąd się turlać takim gównem :)

I wszystko w czasie również dwóch godzin można odwrócić do stanu fabrycznego,
bez żadnych znamion...

Zasada jest taka:
trzeba zrobić 3 rzeczy, żeby silnik odetchnął (a kolesie z Yamahy, naprawdę się przyłozyli, żeby fabrycznie nie miał czym, ale normy spełnia za to... dzięki)

1. dać mu powietrza na wlocie
2. dać mu odetchnąć na wylocie
3. dać mu paliwa do zwiększonego przepływu powietrza...

Zrobisz same wydechy - dzwięk się zmieni, moc nie ma z czego...
dołożysz filtr K&N - co z tego jak airbox zostaje, a wlot powietrza masz centymetrowy...
(ale ze 2 konie może dojdą, troszkę więcej powietrza, wylot jest)
Dynojety... dopasujesz mieszankę powietrze - paliwo pod nowego k&na, ale i tak praktycznie nic nie poczujesz, bo z filtra wcale nie dostajesz dużo więcej powietrza...

A z PODem dostajesz dużo zimnego powietrza do gaźników, dajesz nowe dysze dzięki, którym zbliżysz się do idealnej mieszanki paliwo-powietrze, no a wolny wydech moze to bez problemu wydalić. Bach, czary mary i gotowe.


Dziś pytanie dziś odpowiedź :)
ad.1. no założyłem nowe klocki, ale to tylko dlatego, ze stare się kończyły :)
a na poważnie, to z powodu PODa nie ma potrzeby... to, ze mam dużo zrywniejszy motór,
nie znaczy, że teraz bez przerwy z tego korzystam, i dojeżdżam do świateł na pełnej k....

Mało tego, jeżdżę wolniej i bardziej relaksacyjnie (zwykle 80) tylko, ze teraz wydech pracuje naprzawdę ciszej, i sobie słucham basowego pykania i się w pełni relaksuję, a jak mam tira np. wyprzedzić, dojeżdżam relaksacyjnie, odkręcam bez redukcji nawet (wtedy wydech pokazuje prawdziwą twarz :) i przed ciężarówką mam 120 odpuszczam...i dalej pykam 80 :)

ad.2 - przepraszam, ale pytanie jak poprzednika, czy modyfikowałem przełożenia... bez powiązania... chociaż, tłoki jak i cały silnik zapewne lepiej biorąc pod uwagę, że mam spory ZAPAS mocy, a ogólnie silnikowi się teraz lżej pracuje...

no ale rozwinę temat troszkę... teraz nawet jak odkręcę na maksa, teoretycznie mógłbym ukręcić wałek rozrządu, gdyby nie oryginalne sprzęgło, które ma niewielki poślizg przy odkręceniu gwałtownym, żeby oszczędzać rozrząd...(dla niektórych motocykli po 2006 i california niewyczuwalny, bo tam nie ma takiej mocy, żeby to poczuć)

kolejnym (ewentualnym etapem) mogłoby być danie nowych mocniejszych wałków (SS) i sprzęgła performance Barnett, które zredukuje poślizg, więc moc będzie wcześniej i gwałtowniej do dyspozycji :)

ad.3 - nic i wszystko :) robisz co chcesz, albo nic, Twoja wola :)

chociaż jak patrzę na moje 1100 to kilka rzeczy mnie zastanawia. Jaki geniusz umieszcza
tak prędkościomierz, a kontrolki jeszcze niżej, zeby do spojrzenia na nie trzeba było głowę opuszczać?

Napewno ten sam, który umieścił filtr paliwa za wydechem :)

ps: nie madrzę się, i nie jestem super hiper mechanikiem, ale to co się dzieje w Polsce w temacie PROSTYCH modyfikacji przecież prostackich silników, ulepszających wrażenia z jazdy, to jakaś parodia, serwis wie wszystko, dynojety są jedynymi dyszami, a za wszystkie ograniczenia i normy mamy być wdzięczni...
_________________
Life is a game...
 
 
Mnich 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 2002
Wiek: 49
Dołączył: 23 Lis 2011
Posty: 1183
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-07-10, 12:00   

Dobra, zasadę kumam. Jeszcze muszę dojrzeć, ale wkręca mnie ten kierunek. Dzięki, jak widzisz nigdy nie za mało opisu, choć może duża część opuści temat.
_________________
Drag Star 650 custom 2000
HD FLSTC Heritage 2002
 
 
witek1965 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 14512
Skąd: Gdzieś
Wysłany: 2012-07-10, 14:44   

Verminus, Generalnie ładnie to ująłeś i ma to sens. Pytanie, czy mierzyłeś wzrost mocy na hamowni ? te 10-12 KM
O ile wzrosło zużycie paliwa, o ile wzrosło ?
_________________
Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest



***** ***
 
 
mleko8 


Rocznik: 2002
Wiek: 42
Dołączył: 14 Wrz 2011
Posty: 26
Skąd: Wałbrzych
Wysłany: 2012-07-11, 06:40   

Verminus, właśnie zamierzam się do podobnych przeróbek lecz mam pewien problem odnośnie części. Verminus, byłbym wdzięczny za pomoc a konkretnie, pytanie, jakich dysz użyłeś (wielkości) i gdzie je kupiłeś. Ja szukam i nie znalazłem po prostu nie wiem gdzie mogę coś takiego dostać. Dodam że z Wałbrzycha jestem a w tutejszych sklepach i warsztatach motocyklowych nie kwapią się by pomóc.
Obecnie mam przerobiony moto na bobbera i mam pusty wydech i przez to czuję, że uszła mi moc.
Chcę zamontować inny bak ale pod obecnym jest airbox którego planuje usunąć i w tedy zrobi się trochę miejsca.
Z góry dzięki za pomoc...
 
 
Verminus 


Rocznik: 2005
Wiek: 45
Dołączył: 20 Kwi 2012
Posty: 52
Skąd: Lublin
Wysłany: 2012-07-11, 09:43   

witek1965, nie mierzyłem, jak wspominałem temat jest dość dokładnie przerobiony, wykresów z hamowni jest co nie miara, dlatego podałem przedział 10-12, i owszem, można podjechać na hamownię, i dostroić jeszcze ze 2 konie jak dobrze pójdzie, ale moim zdaniem to niepotrzebny wydatek.... Po pierwsze musiałbym pojechać przed, żeby wiedzieć ile konkretnie ma mój silnik, bo może mieć sporo mniej lub więcej niż katalogowo, a potem po...
ale ja nie biorę udziału w zawodach na ilość koni :)
A zmiana w zachowaniu motocykla, jest naprawdę na tyle duża, że nawet bez hamowni, po minucie jazdy, wiesz (nie wydaje Ci się, tylko wiesz), że masz o wiele żwawsze moto.... a czy to jest z 8, 12 czy 15 koni, dla mnie bez znaczenia :)

mleko8, zapomnij o sklepach i warsztatach.:) Dysze Mikuni (jak gaźniki), ale jakie? Nie mam pojęcia, musiałbym wiedzieć:
1. Pojemność i rocznik
2. Wersja europa czy USA, jak USA to california czy niecalifornia
3. Pusty wydech czy wolny wydech - pusty - wypatroszone seryjne tłumiki? Wolny - cały aftermarketowy wydech? Jeżeli tak to 2-2 czy 2-1? Jeżeli 2-1 to cobra czy inny?

Tyle info potrzebuję, zeby Ci powiedzieć średnicę dysz....

A jeżeli chodzi o zbiornik, robię podobnie, oryginał jest... hm.. taki pospolity, no i ten gówniany zegar między nogami :)

Robił dla mnie człowiek zbiornik od zera, nie dogadaliśmy się do końca, i zbiornik leży u niego... ma wspawany oryginalny tunel, wlew, i mocowanie kranika, także szpachlujesz, malujesz i masz :) Cena pewnie z 800pln - jak za zbiornik full custom, darmo :)

Jak na foto....

Ja teraz kupiłem dwa zbiorniki od innych motocykli, i jestem na etapie przerabiania (poszerzania głównie), zobacze który mi bardziej podpasuje :)

Zdjęcie poglądowe na foto (motocykl baza to destino samurai a nie mój jakby co :)

xvs1100 zbiorniki.jpg
moje wydumki (tnę je teraz)
Plik ściągnięto 489 raz(y) 147.27 KB

023.JPG
do kupienia pewnie jeszcze jest....
Plik ściągnięto 377 raz(y) 79.84 KB

_________________
Life is a game...
 
 
Albertus 



Rocznik: 2008
Wiek: 39
Dołączył: 13 Wrz 2011
Posty: 98
Skąd: Piaseczno
Wysłany: 2012-07-11, 19:48   

Jestem laikiem i nie znam się na mechanice, proszę więc mnie nie zjechać za ostro ;-) Ale z tego co zrozumiałem modyfikacja ta ma za zadanie zapewnić wraz z akcesoryjnymi wydechami lepszy przepływ powietrza w silniku? Jak się ma do tej modyfikacji posiadanie hyperchargera? Czy to jest po prostu alternatywa dla tego urządzenia czy też jedno może wspomóc drugie?
_________________
"No. Try not. Do... or do not. There is no try."
 
 
handzolek 


Model: SYMPATYK
Wiek: 59
Dołączył: 12 Lis 2011
Posty: 119
Skąd: ruda śląska
Wysłany: 2012-07-11, 20:26   

Szkoda że nie byłeś na hamowni przed i po modzie,było by udokumentowane zwiększenie mocy.
_________________
SREU#0832
 
 
Verminus 


Rocznik: 2005
Wiek: 45
Dołączył: 20 Kwi 2012
Posty: 52
Skąd: Lublin
Wysłany: 2012-07-12, 11:05   

Albertus, ja się hyperchargerem nie interesowałem, bo choć w teorii da się z niego wydusić podobną moc jak z PODa, to w praktyce potrzeba do tego dobrej hamowni z nawiewem, i doskonałego mechanika.... HC nie będzie działał bez testów... zresztą poczytaj opinie właścicieli, a to, że komuś coś się jakby wydaje, ze mocniej (a każdemu w innym zakresie obrotów), a to, że są dziury w oddawaniu mocy, przy różnych prędkościach... Wszystko z powodu braku idealnego dostrojenia, bo w wypadku HC, tylko takie daje efekty... A ponieważ w Polsce praktycznie nikt tego nie robi, stąd opinia, że bardziej wygląda niż działa... Jak sam sobie założysz, to masz większą szansę na nierównomierne oddawanie mocy, niz na realne jej zwiększenie. HC w mojej opinii działa jak najbardziej, ale trzeba mieć worek kasy na strojenie i testowanie. Poza tym jest najczulszy na wszelkie zmiany w moto... Jak i w otoczeniu (wysoki teren, ciśnienie powietrza)...

Oczywiście pisząc o HC mam na myśli wolne wydechy i zmienione dysze jako oczywistą oczywistość...

Nie łączy się tego z PODem, to inne rozwiązanie, jak chcesz trochę więcej mocy robisz PODa, jak chcesz wydać więcej i mieć fajne coś zamiast filtra zakładasz HC, jak jeszcze chcesz mocy do tego, to wydajesz jeszcze więcej kasy na strojenie:)

Złoty środek to kupić jakąś obudowę od HC, i założyć po prostu dla wyglądu, z PODem obudowa filtra z boku juz do niczego nie służy....

handzolek, hm, jak to powiedzieć... mogę zdjąć wszystko pojechać bodajże do Garbowa, sprawdzić moc i moment, zamontować spowrotem, sprawdzić, i voila, macie wykresy :)
A nie chwila, przecież to dla Was te wykresy nie dla mnie :) Ja wiem co zrobiłem, i mi to niepotrzebne... Ja tylko opisałem moda, którym się cieszę, nie zamierzam nim handlować ani na nim zarabiać, więc kto mi zapłaci za hamownię? 150 przed 150 po no i paliwo.... chętni na PW podam nr konta :)
_________________
Life is a game...
 
 
F.I.P. Berek 



Model: DS 650 Custom
Rocznik: 2001
Wiek: 58
Dołączył: 02 Maj 2010
Posty: 684
Skąd: Chełm
Wysłany: 2012-07-12, 11:26   

Verminus

po założeniu hyperchargera strojenie nie jest wielką filozofią dla dobrego mechanika. Mam założony od roku - najpierw na średnich dyszach z zestawu - teraz na największych - powyżej 120 km/h dopiero zaczyna pokazywać,że jest - i różnica jest naprawdę wyczuwalna.
_________________
jeżeli nam zabraknie sił
zostaną jeszcze
morze i wiatr
 
 
Verminus 


Rocznik: 2005
Wiek: 45
Dołączył: 20 Kwi 2012
Posty: 52
Skąd: Lublin
Wysłany: 2012-07-12, 12:58   

F.I.P. Berek, właśnie to przecież napisałem... z DOBRYM mechanikiem HC będzie działał, zrobiony samemu - mało prawdopodobne.... a że czuć powyżej 120 dopiero... dla mnie nie do przyjęcia, za często jeżdżę po mieście, za mało w okolicy jest tras na takie prędkości... odczuwalna poprawa powyżej 120... nie moja bajka, chcę mieć żwawszego sprzęta w całym zakresie obrotów...

oczywiście jak ktoś głownie wali trasy autostradami, to zasadność rozumiem :)

[ Dodano: 2012-07-12, 14:44 ]
znalazłem coś... dla świrów którzy muszą zobaczyć wykres :)
+ ciekawy artykuł w załaczniku...

przy czym Maxair Predator jest dobry, ale są lepsze zestawy... ludzie narzekają na jakość igły, i generalnie często zostaja przy fabrycznej.... więc po co przepłacać :)

RoadBike_Predator_Review.pdf
Pobierz Plik ściągnięto 2519 raz(y) 1.92 MB

_________________
Life is a game...
 
 
F.I.P. Berek 



Model: DS 650 Custom
Rocznik: 2001
Wiek: 58
Dołączył: 02 Maj 2010
Posty: 684
Skąd: Chełm
Wysłany: 2012-07-12, 13:48   

No, dokładnie. Głównie latam w Holandii i Niemczech.
_________________
jeżeli nam zabraknie sił
zostaną jeszcze
morze i wiatr
 
 
soft 



Model: MS1900
Rocznik: 2008
Wiek: 53
Dołączył: 21 Sie 2008
Posty: 1489
Skąd: Zamość
Wysłany: 2012-07-12, 21:24   

Dlaczego pisałeś że DynoJet jest dziwaczny i nikt nie zakłada?
Dyno jest według mnie całkiem niezły - miałem zamontowany i było bardzo dobrze. W komplecie są dysze i iglice dopasowane do dysz. Nie trzeba zakładać żadnych podkładek pod igły.
_________________
XV1900 Stratoliner Midnight
 
 
monkton 



Model: DS 1100 Custom
Rocznik: 1999
Wiek: 50
Dołączył: 11 Mar 2009
Posty: 575
Skąd: Irlandia
Wysłany: 2012-07-12, 21:59   

Latam po necie i szukam tego Twojego zestawu . Znalazłem to cudo tutaj niestety sprzedają tylko na terenie US and A. No to szperam dalej i widzę że wszystko można dostać na ebay i lokalnych sklepach z żelastwem.
Tak pi razy drzwi wychodzi mi jakieś 320pln za filtry k&n 40pln za filtr na odmę (bez chromowanej obudowy)
ok 40 pln za jedne dysze i 50pln za drugie do tego jeszcze trzeba doliczyć pare groszy na podkładki i paski zaciskowe.
Też składałeś to sam czy może jest jakieś miejsce gdzie można nabyć taki zestaw w jednym "secie"?
 
 
mleko8 


Rocznik: 2002
Wiek: 42
Dołączył: 14 Wrz 2011
Posty: 26
Skąd: Wałbrzych
Wysłany: 2012-07-13, 06:07   

Verminus, wielkie dzięki za odpowiedź ;) , no dobra kilka danych:

1. Pojemność i rocznik - XVS 1100A - 2002 r.
2. Wersja europa czy USA, jak USA to california czy niecalifornia - ?? ? kupiony z anglii a tam kolo w salonie kupił
3. Pusty wydech czy wolny wydech - pusty - Vance & Hines , ale są to pustaki z otuliną na około, krótkie (rurka od tylnego gara ma chyba z 30 cm :) ta z przodu jest dłuższa ale wszystko kończy się przed tylnym kołem.
Na 100% air box będę wyrzucał - pytanko odnośnie tego filterka odmy - skąd to wziąłeś bo przeglądnąłem internet i na zagranicznych stronach tylko to znalazłem.

Co do zbiornika to moja wizja jest inna, chcę maliznę wsadzić coś na podobieństwo baczku od sportstera lub jakąś okrąglizne na przykład od rometa ... a jaki Ty baczek przysposabiasz bo ja kupiłem od virago 535 ale nie udało mi sie go dopasować i pociąłem dziada lecz pospawać juz mi nie wyszło (to nie takie proste jak mi się wydawało hehe) ?

ok to chyba tyle - dzięki z góry za pomoc - i pytanko na koniec, jedziesz do Łagowa na zlota może???

[ Dodano: 2012-07-13, 07:08 ]
a rurki od wydechu są dwie czyli 2 in 2 :)
 
 
Verminus 


Rocznik: 2005
Wiek: 45
Dołączył: 20 Kwi 2012
Posty: 52
Skąd: Lublin
Wysłany: 2012-07-13, 10:16   

soft, nie chodzi o to, że dynojet jest słaby ogólnie, tylko użytkownicy DS 1100 zauważyli, że słabo się sprawdzają montowane w salonach zestawy - poza tym za dynojet w salonach dopłacasz za markę, bo yamaha jest z nimi domówiona, więc mówią że są najlepsze.... ale po pierwsze mają inne oznaczenia niż mikuni, i gdybym ja chciał założyć dysze dynojeta zamiast mikuni 150 musiałbym dać DJ 140, a gdybym nie doczytał, i założył DJ 150 miałbym za bogatą w paliwo mieszankę i kłopoty.... przez to, zestaw DJ do 1100 nie da się dostosować pod PODa... po prostu cała wiedza do 1100 jest oparta o Mikuni, i lepiej się tego trzymać, jak ktoś chce DJ to tylko pod warunkiem, że złoży dysze na sztuki a nie kupi zestaw, i przeliczy z DJ na Mikuni.

monkton, bingo :) robiłem podobnie jak Ty, i ciężko w Polsce o dysze Mikuni... policzyłem, pokombinowałem, pogadałem z ludźmi w stanach i z Shanem - właścicielem SSCustomCycle - zajebiście miły i pomocny człowiek. I w końcu zamówiłem zestaw od niego (ten z Twojego linku). Mam koleżankę w USA, która mi to zamówiła i wysłała...

co do cen: Ty policzyłeś 450 + drobiazgi zróbmy 500 (+ ewentualne przesyłki osobnych części)

ja zapłaciłem 740 (ale zamówiłem jeszcze dwie świece od niego ok. 80 za obie)
czyli bez świec 660 - a w zestawie masz 3 komplety dysz głównych - żeby dopasować do różnych wydechów... i ewentualnie mieć na później gdybyś wydech zmieniał w międzyczasie....
+ w komplecie jest zestaw nowych śrubek do komór pływaków, bo stare są miedziane i napewno poniszczysz łby.

nie doliczyłeś igieł, ja ich też nie brałem, poszedłem w podkładki (były w zestawie oczywiście). Shane powiedział, że igły nie mają wpływu na moc, ale mają więcej nacięć, co pozwala zamiast dodawania podkładek, przesuwać mocowanie i uzyskać ten sam efekt co podkładką, poza tym są potrzebne przy dalszych modyfikacjach (wałki) bo nie zaleca się dawać więcej niż dwie dodatkowe podkładki pod oryginały, czyli jak miałbyś dać trzy, to już musisz dać igły z nacięciami.

Tak czy owak, za dodatkowe 160zł (choć w zestawie masz dodatki o których pisałem) niż byś składał sam, masz gotowy bezproblemowy zestaw... i zostają Ci dysze na później ewentualnie :) - dla Ciebie jest zestaw: #PK-400A

Jak nie masz jak zamówić z USA to ja mogę :) (czeka się ok. 1,5 - 2 tyg.)

PS: daj mi namiar na dysze które znalazłeś... to w Polsce?

mleko8, czyli masz bezproblemową wersję, myślałem, że uda mi się znaleźć płynny i bezproblemowy dostęp do dysz, na dzień dzisiejszy jest słabo, także też proponuję zestaw #PK-400A z linku monktona, też mogę zamówić jak nie masz nikogo w USA...

Jeżeli chodzi o zbiornik... ja tnę od Suzuki GN400 - trzeba tylko przodem trochę poszerzyć, i to jest naprawdę nieduży zbiornik, i od Yamaha XJ 750 Seca - ten jest duży, trzeba poszerzyć trochę przodem, zwęzić tyłem, i ściąć od dołu z wysokości... robię powoli oba, będę sobie wymieniał :)
Ale tu uwaga, POD z zestawu ma tylny filtr wystający ponad linię ramy (trzeba to uwzględnić w tunelu, albo zamówić dodatkowo dwa filtry toryczne K&N kolanka od gaźników przekręcić o 45 stopni i dać filtry na zewnątrz ramy. Albo zamówić gotowy zestaw METRIC MAGIC - Dragon's Breath - 225$ + przesyłka do kraju
_________________
Life is a game...
 
 
monkton 



Model: DS 1100 Custom
Rocznik: 1999
Wiek: 50
Dołączył: 11 Mar 2009
Posty: 575
Skąd: Irlandia
Wysłany: 2012-07-13, 14:16   

Verminus jak pisałem dysze Mikuni znalazłem na ebay europejskim, ale też nie wygląda to za dobrze, bo gość miał tylko jedną . W USA nie ma z tymi gadżetami najmniejszego problemu. Jest niby u Niemców przedstawicielstwo Mikuni na Europe ale nie mogę ogarnąć ich strony. Dzisiaj byłem pytać o hamownie, bo mam u siebie pusty wydech + filtr K&N nie wiem tylko co piszczy w gaźniku. Być może mam tam DynoJet to w takim razie dam sobie spokój z ulepszaniem i tak już dobrego. Moje moto bez problemu zamyka zegar kilometrowy, start też ma całkiem niezły . Niestety nie mam porównania z oryginałem, bo kupiłem już w takim stanie.
Jak odwiedzę hamownie będę wiedział więcej. Ale to za jakieś 3 tygodnie dopiero, bo jadę na wakacje.
Czuwaj
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group