YAMAHA Drag Star FORUM
FAQFAQ  Mapa GoogleMapa Google  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Jak odróżnić wersję USA California od niecalifornia...
Autor Wiadomość
Verminus 


Rocznik: 2005
Wiek: 45
Dołączył: 20 Kwi 2012
Posty: 52
Skąd: Lublin
Wysłany: 2012-06-04, 12:29   Jak odróżnić wersję USA California od niecalifornia...

California ma jakieś ustrojstwo odcinające obroty czy coś... czy to widać na pierwszy rzut oka? I gdzie patrzeć?

Chodzi mi konkretnie o 1100 2005r.
_________________
Life is a game...
 
 
krotom 



Model: SYMPATYK
Dołączył: 23 Paź 2009
Posty: 2821
Skąd: brać czas i chęci
Wysłany: 2012-06-04, 13:24   

Verminus, nie ma czegoś takiego jak wersja California !
_________________


AB Rh+
 
 
patryk_c 



Model: RS1700
Rocznik: 2006
Wiek: 45
Dołączył: 23 Lip 2009
Posty: 750
Skąd: Warszawa Bemowo
Wysłany: 2012-06-04, 13:39   

Jest.

I tylko po pełnym symbolu modelu np dla modeli 1100 Classic Silverado z 2005 masz:

XVS11ATT - dla normalnego
XVS11ATTC - dla wersji kalifornijskiej

Różnice siedzą we "flakach" - jak wydechy, AIS i takie tam - chodzi o spełnianie bardziej restrykcyjnych norm emisji - hałas, spaliny ...

Możesz zajrzeć pod zbiornik - wersja CA powinna mieć odmę zbiornika podpiętą pod takie ustrojstwo które doprowadza opary z benzyny do układu spalania :hahaha: żeby nie wydostawały się do atmosfery.

Powinno być też coś takiego jak naklejka na ramie - CARB - California Air Resources Board - potwierdzenie zgodności z normami ...


Powodzenia.
_________________
Ostatnio zmieniony przez patryk_c 2012-06-04, 13:52, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
remol71 



Model: DS 650 Custom
Rocznik: 1999
Wiek: 53
Dołączył: 18 Maj 2010
Posty: 1858
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-06-04, 13:46   

Nie wiem jak jest w 1100 ale w XVS650 wersja na Kalifornię trochę się różni. Posiada system dopalania spalin. Gaźniki nie mają możliwości regulowania składu mieszanki na wolnych obrotach. Pokrętas składu mieszanki jest zaklepany na stałe.
 
 
Verminus 


Rocznik: 2005
Wiek: 45
Dołączył: 20 Kwi 2012
Posty: 52
Skąd: Lublin
Wysłany: 2012-06-04, 14:02   

patryk_c - wielkie dzięki, o to mi chodziło :) W takim razie mam niecalifornię, i mogę zaczynać śmiało zakupy :)
_________________
Life is a game...
 
 
kostass 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 2009
Dołączył: 02 Lut 2009
Posty: 2111
Skąd: GŁ Grupa Łódzka
Wysłany: 2012-06-04, 15:18   

Miałem Draga z Florydy i tez miał dopalacz spalin .
_________________
Garfield i .... w oczekiwniu na nowego Ogryzka
 
 
witek1965 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 14512
Skąd: Gdzieś
Wysłany: 2012-06-04, 17:49   

kostass, mój był z Niemiec i tez miał, nawet pytałem co to takowego. cała kwintesencję zawarł patryk_c, . Od siebie dodam tylko, bo Patryk zapomniał, ale kiedys o tym napisał i stąd wiem, że wydechy maja inne mocowanie, właśnie po to, zęby do wersji kalifornijskiej nie założyć "zwykłych" wydechów, które nie spełnią ich restrykcyjnych norm emisji spalin . Nie jestem pewny teraz, które są bardzie restrykcyjne, szwajcarskie, czy Kalifornijskie, ale to sa najbardziej rygorystyczne normy na świecie.
_________________
Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest



***** ***
 
 
Verminus 


Rocznik: 2005
Wiek: 45
Dołączył: 20 Kwi 2012
Posty: 52
Skąd: Lublin
Wysłany: 2012-06-04, 18:03   

z niemiec miał i z florydy też, bo po 2006 bodajże wszystkie już są kastrowane, żeby sprostać jakimśtam normom... i nie chodzi o ais, tylko o przedwczesne odcięcie paliwa... jakoś tak to było :)
_________________
Life is a game...
 
 
MIKI 



Model: RS1700
Rocznik: 2007
Wiek: 54
Dołączył: 16 Lis 2009
Posty: 862
Skąd: Czarnków/Wlkp.
Wysłany: 2012-06-04, 22:59   

Witek, ja miałem właśnie wersje z 2005 Sillverado przeznaczoną na rynek Californijski, i nie miałem żadnego problemu z montażem Road Burner-ów 3 calowych :nie_wiem: . Patryk ma rację, że są tam mocno wyśrubowane normy spalin, więc najprawdopodobniej coś musi siedzieć w bebechach bo wizualnie raczej niczym się nie różnią od pozostałych...
 
 
Arczi82 



Rocznik: 2004
Wiek: 41
Dołączył: 06 Paź 2010
Posty: 9
Skąd: Kraków
Wysłany: 2012-06-25, 13:55   

Witam
Ja mam też problem z identyfikacją modelu.
Mam customa 650 rocznik 2004 sprowadzonego z stanów.
Właśnie jestem na etapie zakupu wydechów V&H i pojawił się problem, bo robią ją pod wersje (49) i (CA).
U dystrybutora wydechów podałem numer VIN i stwierdzili, ze to amerykańska wersja, czyli tzw. california (CA).
Ja z swojej strony chciałbym to potwierdzić, ale za bardzo nie wiem gdzie szukać tej charakterystycznej, odróżniającej te dwa modele rzeczy (czyt. system dopalania spalin).
Chyba, że macie jeszcze jakieś inne wskazówki jak odróżnić te dwie wersje!?
 
 
Verminus 


Rocznik: 2005
Wiek: 45
Dołączył: 20 Kwi 2012
Posty: 52
Skąd: Lublin
Wysłany: 2012-06-25, 14:20   

[quote="Arczi82" bo robią ją pod wersje (49) i (CA).
U dystrybutora wydechów podałem numer VIN i stwierdzili, ze to amerykańska wersja, czyli tzw. california (CA).[/quote]

Ale wymyślili... California to tylko jeden ze stanów, moto nie musi być z kaliforni przecież będac z USA.
_________________
Life is a game...
 
 
SATURIAN 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 2016
Wiek: 24
Dołączył: 12 Mar 2010
Posty: 1598
Skąd: Dziki Wschód
Wysłany: 2012-06-25, 14:40   

Verminus , ale ktoś już tutaj pisał , że na Kalifornię było specjalne oznaczenie .
_________________
RS 1700 SILVERADO Midnight Star
" NAJLEPSZY ROTTWEILER "
 
 
witek1965 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 14512
Skąd: Gdzieś
Wysłany: 2012-06-25, 16:18   

Arczi82 napisał/a:
U dystrybutora wydechów podałem numer VIN i stwierdzili, ze to amerykańska wersja, czyli tzw. california (CA).


To zdanie jest albo błędnie napisane, albo napisane bez sensu. Amerykańska wersja nie oznacza jeszcze Kalifornijskiej.Verminus, nie sugeruj się tym co ci napisał dystrybutor, albo mu odpisz dokładnie to samo co tutaj
Verminus napisał/a:
California to tylko jeden ze stanów, moto nie musi być z kaliforni przecież będac z USA.

A jak samemu odróżnić, napisał dokładniepatryk_c,
_________________
Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest



***** ***
 
 
Verminus 


Rocznik: 2005
Wiek: 45
Dołączył: 20 Kwi 2012
Posty: 52
Skąd: Lublin
Wysłany: 2012-06-25, 20:54   

SATURIAN, witek1965 - nieporozumienie :-) ja odpisywyłałem arcziemu82... Jezeli chodzi o mojego, to juz dawno ustaliłem, nawet dziś juz graty ze Stanow przyszly :-) Jezeli o mnie chodzi to temat do zamknięcia :-)
_________________
Life is a game...
 
 
Arczi82 



Rocznik: 2004
Wiek: 41
Dołączył: 06 Paź 2010
Posty: 9
Skąd: Kraków
Wysłany: 2012-06-26, 10:24   

Doszukałem się takiego czegoś. Może ktoś potwierdzić, że ustrojstwo w czerwonym kółku na załączonym obrazku to ten system dopalania spalin, który znajdziemy tylko w wersji california? Domyślam się, że skrót CAL na zdjęciu dotyczy wersji california. Znalazłem taką część u siebie i co za tym idzie mam pewnie wersje california.
Niestety żadnej naklejki CARB u siebie nie znalazłem, wie ktoś może gdzie tego szukać?
Pozdrawiam

Image.jpg
Plik ściągnięto 309 raz(y) 119.12 KB

 
 
Verminus 


Rocznik: 2005
Wiek: 45
Dołączył: 20 Kwi 2012
Posty: 52
Skąd: Lublin
Wysłany: 2012-06-26, 11:31   

dokładnie, świetnie znalazłeś... i to nie tylko ta puszka, którą zaznaczyłeś, tylko wszystko co dałeś w prostokącie, to już teraz chyba bez problemu i Ty i każdy dojdzie czy ma CA czy nie, jak wychodzą dwa wężyki spod zbiornika z przodu - CA, jak po odkręceniu 3 śrubek mocujących zegary pod nimi jest wyjście i wężyk - CA, i na tysiąc innych sposobów można patrzeć... Powodzenia :)

Dla ułatwienia - ja mam ze zbiornika tylko kranik z wężykiem paliwa, żadnych innych wężyków ze zbiornika. Czyli niecalifornia.
_________________
Life is a game...
 
 
remol71 



Model: DS 650 Custom
Rocznik: 1999
Wiek: 53
Dołączył: 18 Maj 2010
Posty: 1858
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-06-26, 12:33   

Arczi82,
To wygląda na system pochłaniania par paliwa. System dopalania spalin znajduje się gdzie indziej i inaczej wygląda.
_________________
Suzuki V-Strom 1050 XT
 
 
Arczi82 



Rocznik: 2004
Wiek: 41
Dołączył: 06 Paź 2010
Posty: 9
Skąd: Kraków
Wysłany: 2012-06-26, 13:00   

Po bliższym przyjrzeniu stwierdziłem jednak, że nie mam rzeczowej części, cokolwiek to jest (system pochłaniania par paliwa, czy też system dopalania spalin). Dopiero teraz miałem chwile żeby zejść do garażu na wizje.
Przy okazji na stronce znalazłem jeszcze 3 rysunki z różnicami w częściach, także dla pewności cztery rysunki w garść dla porównania i do garażu.

Image2.jpg
Plik ściągnięto 253 raz(y) 81.94 KB

Image1.jpg
Plik ściągnięto 231 raz(y) 197.19 KB

Image.jpg
Plik ściągnięto 246 raz(y) 192.74 KB

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group