WYŁĄCZNIK PRZY KLAMCE SPRZĘGŁA |
Autor |
Wiadomość |
witek1965
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14512 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2010-03-29, 17:32 WYŁĄCZNIK PRZY KLAMCE SPRZĘGŁA
|
|
|
Pod klamką sprzęgła jest ustrojstwo do którego przychodzą kabelki. Cóż to takowego ?
fotka trochę prześwietlona ale widać o co lotto. |
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
|
Ostatnio zmieniony przez vaaks 2011-05-27, 09:08, w całości zmieniany 3 razy |
|
|
|
|
Maciek
Model: SYMPATYK
Rocznik: 2009
Dołączył: 17 Maj 2009 Posty: 81 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2010-03-29, 18:25
|
|
|
Mając gwiazdę na biegu nie zapalisz a na sprzęgle tak, po to to (ustrojstwo) właśnie tam jest |
_________________ Maciek |
|
|
|
|
witek1965
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14512 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2010-03-29, 18:29
|
|
|
aha, ja tego ustrojstwa nie mam (pewnie się ten wyłącznik zepsuł i poprzedni właściciel olał wymianę) W zasadzie zapalanie na sprzęgle moto będące na biegu większego sensu nie ma, więc tyż nie mam zamiaru inwestować w ten wyłącznik. Dzięki za wyjasnienie |
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
|
|
|
|
|
koszerny
Model: SYMPATYK
Rocznik: 2010
Wiek: 53 Dołączył: 26 Sie 2008 Posty: 1747 Skąd: ZGIERZ
|
Wysłany: 2010-03-29, 19:40
|
|
|
witek1965 napisał/a: | W zasadzie zapalanie na sprzęgle moto będące na biegu większego sensu nie ma |
ale jak nagle moto zgaśnie na światłach to się może przydać
zamiast szukać luzu tylko starter i puszczasz sprzęgło i jedziesz dalej
więc jednak może się przydać |
|
|
|
|
witek1965
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14512 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2010-03-29, 20:05
|
|
|
koszerny, no masz zapewne rację, ale podejrzewam, że ten wyłącznik kosztuje majątek w serwisie. Mogę zewrzeć to na stałe i wtedy zawsze zapalę, nawet na biegu, no ale to juz trzeba by było pamietać o tym, bo inaczej o kłopot nietrudno |
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
|
|
|
|
|
fazzi
Rocznik: 2008
Wiek: 56 Dołączył: 27 Sie 2008 Posty: 2691 Skąd: Jankes
|
Wysłany: 2010-03-30, 18:07
|
|
|
to dziwne cos, dziala odwrotnie niz piszesz, chodzi o to ze nie da sie uruchomic startera gdy jest wlaczony bieg i nie wcisnie sie sprzegla ( ma to zapobiec skoczeniu motocykla do przodu), wiec silnik z wcisnieta klamka zawsze mozna odpalic bez wzgledu czy bieg jest czy go nie ma. Ktos usuwajac ta kostke zmostkowal obwod i nie masz tylko tego zabezpieczenia. |
|
|
|
|
witek1965
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14512 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2010-03-30, 19:30
|
|
|
fazzi, Ja nie pisałem jak to działa, bo ja tego nie miałem od początku. Dopiero u Vaaksa zauważyłem, ze takie coś jest. Nie próbowałem zapalać moto na biegu z wciśniętym sprzęgłem wiec nie wiem czy w ogóle da się i czy jest mostek. Dotychczas jakoś udawało mi się ni zdusic motocykla. A jak zadusiłem, to wbijałem luz i zapalałem. |
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
|
|
|
|
|
witek1965
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14512 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2010-03-30, 19:32
|
|
|
No dobra, żeby nie być gołosłownym, zrobiłem teścik. jest OK, nic nie jest mostkowane. zapala na luzie normalnie, na Biegu nie zapala nawet z wciśniętym sprzęgłem. Jak założę włącznik zapewne zapali. Nie mostkowałem dla sprawdzenia. Dzięki wszystkim za podpowiedź, zwłaszcza Vaaksowi za link do larssona i koszernemu za wyjasnienie. |
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
|
|
|
|
|
fazzi
Rocznik: 2008
Wiek: 56 Dołączył: 27 Sie 2008 Posty: 2691 Skąd: Jankes
|
Wysłany: 2010-03-30, 19:34
|
|
|
koszerny napisał/a: | ale jak nagle moto zgaśnie na światłach to się może przydać
zamiast szukać luzu tylko starter i puszczasz sprzęgło i jedziesz dalej
więc jednak może się przydać |
chodzilo mi o ta wypowiedz, poniewaz z kastka czy bez mozna tak zrobic |
|
|
|
|
witek1965
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14512 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2010-03-30, 19:35
|
|
|
fazzi, no jasne, jak się zmostkuje ten kabelek to pewnie można. Ale warunek, ze mamy akurat jedynkę. |
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
|
|
|
|
|
marek-stom
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2004
Dołączył: 07 Lut 2011 Posty: 218 Skąd: krakow
|
Wysłany: 2011-05-05, 21:36 Czujnik przy klamce sprzęgła
|
|
|
Witam,przy klamce sprzęgła /V STAR/ jest czujnik-wyłącznik a nie wiem czym steruje lub wyłącza.
Może jest nie potrzebny? |
_________________ V STAR |
|
|
|
|
Arcon
Model: SYMPATYK
Wiek: 55 Dołączył: 20 Kwi 2009 Posty: 446 Skąd: WuWuzeLe
|
Wysłany: 2011-05-05, 21:44
|
|
|
Czujnik przy klamce sprzęgła pozwala Ci odpalić motocykl na biegu gdy masz wciśnięte sprzęgło, a gdy nie masz wciśniętego - nie odpalisz. |
|
|
|
|
żocho
Model: DS 650 Classic
Rocznik: 1999
Wiek: 62 Dołączył: 20 Wrz 2009 Posty: 74 Skąd: Ostrołęka
|
Wysłany: 2012-04-19, 20:52
|
|
|
U mnie pali tylko na luzie. Przy włączonym biegu i wciśniętym sprzęgle nie kręci ( mostkowałem wyłącznik przy sprzęgle: też nie kręci). Czy ktoś podpowie jaka tego może być przyczyna? |
_________________ ___________________
Pozdrawiam
Grzegorz |
|
|
|
|
jaro
Model: BĘDZIE
Rocznik: 2009
Wiek: 55 Dołączył: 24 Sty 2009 Posty: 3765 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 2012-04-19, 20:55
|
|
|
To może być jeszcze czujnik przy stopce. |
_________________
V Star 1300, RS 2008r, RS 2009r, RS 2011R
HOW TO DISMANTLE AN ATOMIC BOMB
|
|
|
|
|
MaD
Model: DS 1100 Custom
Rocznik: 2003
Wiek: 36 Dołączył: 11 Sie 2011 Posty: 68 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2012-04-19, 22:38
|
|
|
żocho napisał/a: | U mnie pali tylko na luzie. Przy włączonym biegu i wciśniętym sprzęgle nie kręci ( mostkowałem wyłącznik przy sprzęgle: też nie kręci). Czy ktoś podpowie jaka tego może być przyczyna? |
Mi też nie chciał palić, jak trochę skróciłem ten wystający pręcik-guzik to zadziałało... |
_________________ __________________________________________
Bo życie jest po to by, śmigać na moto.
|
|
|
|
|
żocho
Model: DS 650 Classic
Rocznik: 1999
Wiek: 62 Dołączył: 20 Wrz 2009 Posty: 74 Skąd: Ostrołęka
|
Wysłany: 2012-04-20, 20:59
|
|
|
W stopce działa poprawnie, a przy sprzęgle sprawdzałem "na krótko" i jest jak pisałem wcześniej. |
|
|
|
|
MaD
Model: DS 1100 Custom
Rocznik: 2003
Wiek: 36 Dołączył: 11 Sie 2011 Posty: 68 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2012-04-20, 22:03
|
|
|
Sprawdź miernikiem czy przełącznik dobrze działa... |
_________________ __________________________________________
Bo życie jest po to by, śmigać na moto.
|
|
|
|
|
witek1965
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14512 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2012-04-21, 01:39
|
|
|
MaD, po co sprawdzać przełacznik, skoro nie działa na zwarciu, na "krótko"
Szukaj w takim razie przerwy w przewodzie, od wtyczki przy sprzęgle aż do jego końca . Musi być gdzieś przerwany, wypięty, zaśniedziały |
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
|
|
|
|
|
MaD
Model: DS 1100 Custom
Rocznik: 2003
Wiek: 36 Dołączył: 11 Sie 2011 Posty: 68 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2012-04-21, 07:24
|
|
|
no dobra a czy przy tym mostkowaniu składałeś stopkę?? |
_________________ __________________________________________
Bo życie jest po to by, śmigać na moto.
|
|
|
|
|
żocho
Model: DS 650 Classic
Rocznik: 1999
Wiek: 62 Dołączył: 20 Wrz 2009 Posty: 74 Skąd: Ostrołęka
|
Wysłany: 2012-04-21, 09:39
|
|
|
Racja , po złożeniu stopki wszystko jest ok. Nie kontaktował wyłącznik, trochę w nim pogrzebałem, przeczyściłem i wszystko wróciło do normy. Dzięki za pomoc!!! |
_________________ ___________________
Pozdrawiam
Grzegorz |
|
|
|
|
|