Wyciek oleju spod pokryw zaworowych (zdjęcia) |
Autor |
Wiadomość |
FhissT
Model: RS1700
Rocznik: 2005
Wiek: 37 Dołączył: 14 Sty 2011 Posty: 283 Skąd: podlasie
|
Wysłany: 2012-03-16, 17:48 Wyciek oleju spod pokryw zaworowych (zdjęcia)
|
|
|
Jak na zdjęciach, dziś po przejażdżce poczułem swąd palonego oleju... miejsce wycieku zaznaczyłem na zdjęciu. Czy to możliwe że sączy się spod dekla zaworów? Cała góra cylindra jest zapocona jak widać...
2.JPG
|
|
Plik ściągnięto 283 raz(y) 442.21 KB |
1.JPG
|
|
Plik ściągnięto 247 raz(y) 327.17 KB |
|
Ostatnio zmieniony przez MarcinBig 2012-03-19, 10:34, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
|
gery73
Model: SYMPATYK
Rocznik: 2003
Dołączył: 29 Lis 2011 Posty: 232 Skąd: Kielcówek
|
Wysłany: 2012-03-16, 17:59
|
|
|
Pewnie że może, ale na początek sprawdził bym dekielki zaworowe może sie oring podwinwwoł albo śróbki popuściły.
pozdro |
_________________ Suzuki LS 650, V-star 650, Kawasaki ZG 1200 Voyager |
|
|
|
|
moondek
Model: SYMPATYK
Wiek: 50 Dołączył: 17 Sie 2008 Posty: 4020 Skąd: Józefosław
|
Wysłany: 2012-03-16, 18:00
|
|
|
Zdejmij bak i porozkręcaj wszystko od góry, aż się dostaniesz do miejsca wycieku, Gery ma racje, to może być pierdoła, która wymaga tylko dokręcenia. |
_________________ Ukochany motocykl posłuży ci do końca życia, jeśli będziesz jeździł nim dość szybko |
|
|
|
|
FhissT
Model: RS1700
Rocznik: 2005
Wiek: 37 Dołączył: 14 Sty 2011 Posty: 283 Skąd: podlasie
|
Wysłany: 2012-03-16, 18:02
|
|
|
myślę że w końcu to mnie zmotywuje to regulacji zaworów... jakie wymiary mają oringi uszczelniające pokrywy zaworowe? |
|
|
|
|
witek1965
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14512 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2012-03-16, 18:11
|
|
|
FhissT, ale jak znam życie to nietypowe . To to cudo nr 25 o ile się nie mylę.
nr części 93210-62446-00 -chyba tylko serwis
głowica.jpg
|
|
Plik ściągnięto 489 raz(y) 162.07 KB |
|
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
|
|
|
|
|
FhissT
Model: RS1700
Rocznik: 2005
Wiek: 37 Dołączył: 14 Sty 2011 Posty: 283 Skąd: podlasie
|
Wysłany: 2012-03-16, 18:13
|
|
|
dzięki! kiedyś pisałem że zaczyna mi się pocić i ktoś pisał że wymieniał te uszczelnienia tylko nie pamiętam kto i czy w aso czy nie... |
|
|
|
|
witek1965
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14512 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2012-03-16, 18:15
|
|
|
FhissT, wymienić możesz sam, ale kupić chyba w ASO, lub w dobrym sklepie motocyklowym, jak na przykład nasz Moto 303 |
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
|
|
|
|
|
FhissT
Model: RS1700
Rocznik: 2005
Wiek: 37 Dołączył: 14 Sty 2011 Posty: 283 Skąd: podlasie
|
Wysłany: 2012-03-16, 18:18
|
|
|
ASO to szczerze powiem omijam szerokim łukiem, jeśli tam zachodzę to tylko właśnie coś zamówić ale tylko wtedy gdy nie ma tego na mieście,
wymienię oczywiście sam ale najprawdopodobniej przy regulacji zaworów... mam nadzieję że to spod dekla pomimo tego że duży obszar jest objęty spoceniem... |
|
|
|
|
witek1965
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14512 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2012-03-16, 18:32
|
|
|
dekiel tez nie jest mały, więc jak uszczelnienie szlag trafił na większym obszarze to i obszar obryzgania jest spory. |
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
|
|
|
|
|
wolf
Model: SYMPATYK
Rocznik: 2006
Wiek: 44 Dołączył: 05 Kwi 2010 Posty: 464 Skąd: zadupie w CK
|
Wysłany: 2012-03-16, 19:43
|
|
|
Jak dla mnie nie wyglada to na wyciek z pod tej glupiej pokrywki od regulacji zaworow, u mnie jak mi ta dziadoska uszczelka puscila pod tym deklem to byl cylinder ale zafajdany od dolu,wkoncu olej splywa grawitacyjnie w dol Tu wyglada jak by cos powyrzej puscilo i lecial olej w dol dopiero na ta pokrywke.
Jak nie masz skad dorwac jak u mnie tej uszczelki pod ten dekielek od regulacji to zdradze Ci patent, ktory zdal egzamin u mnie, przynajmniej dopoki nie dorwe kapletu nowego. Odkrec ten dekielek, jesli uszczelka nie jest sparciala ani nic z nia nie jest, to ja wyjmij, wymyj dekielek i w ten rowek po niej objedz silikonem czarnym, poczekaj z pol godzinki az stwardnieje i napchaj na to spowrotem paluchami uszczelke ale tak zeby wystawala dobrze poza dekiel. Wytrzyj sylikon ktory wyplynol i zostaw znow na godzinke. Potem dokrec dekiel i powinien do nastepnego odkrecenia byc w tym miejscu spokoj |
_________________ Moje filmiki na Youtube |
|
|
|
|
Rafcon
Model: MS1300
Rocznik: 2007
Wiek: 49 Dołączył: 08 Maj 2010 Posty: 131 Skąd: Siemianowice Śl
|
|
|
|
|
Rabisu
Rocznik: 2000
Wiek: 49 Dołączył: 23 Wrz 2011 Posty: 22 Skąd: Koło
|
Wysłany: 2012-03-16, 23:17
|
|
|
Jeśli to oring to idź do pierwszego lepszego sklepu z oringami i uszczelniaczami zapłacisz ok 1 zeta za szt. i masz identyczny z orginał
U mnie okazało się po odkręceniu pokrywki, iż poprzedni właściciel położył silikon a uszczelniacze były stare
Więc popędziłem do pierwszego lepszego sklepu z uszczelniaczami i dobrano mi identyczne bez problemu |
|
|
|
|
wolf
Model: SYMPATYK
Rocznik: 2006
Wiek: 44 Dołączył: 05 Kwi 2010 Posty: 464 Skąd: zadupie w CK
|
Wysłany: 2012-03-17, 08:39
|
|
|
Rabisu napisał/a: | Jeśli to oring to idź do pierwszego lepszego sklepu z oringami i uszczelniaczami zapłacisz ok 1 zeta za szt. i masz identyczny z orginał
U mnie okazało się po odkręceniu pokrywki, iż poprzedni właściciel położył silikon a uszczelniacze były stare
Więc popędziłem do pierwszego lepszego sklepu z uszczelniaczami i dobrano mi identyczne bez problemu |
Jesli chodzi o uszczelke pod pokrywka regulacji zaworow to nie jest tam zwykly oring, gdyz ma on przekroj kwadratu, ja latajac po sklepach nie moglem nigdzie znalezc pasujacego zwyklego oringu do tego, bo o ile srednica byla ok to zwykle w przekroju okragle byly za cienkie.
P.s. tez uwarzam ze forum jest po to zeby sobie pomagac, nie kazdego stac na to zeby ze wszystkim lecial do serwisu, pozatym nie ma to jak przjemnosc zrobienia czegos przy moto samemu |
_________________ Moje filmiki na Youtube |
|
|
|
|
Merlin
Model: MS1900
Rocznik: 2008
Wiek: 62 Dołączył: 17 Sie 2008 Posty: 3291 Skąd: JANKES - RACIBÓRZ
|
Wysłany: 2012-03-17, 09:01
|
|
|
Na Allegro są uszczelki o przekroju okrągłym, do kupienia na metry.
Jak znajdę zapodam, bo niedawno widziałem.
Są, żeby nie wklejać linku piszę
sznur gumowy
sznur gumowy.jpg
|
|
Plik ściągnięto 271 raz(y) 24.72 KB |
|
_________________ Maciek
MS (MaStodont) 1900
Lepiej milczeć i uchodzić za głupiego, niż się odezwać i rozwiać wątpliwości.
Piwo bezalkoholowe to pierwszy krok do nadmuchiwanej kobiety.
"Trzeźwość jest do dupy" Ozzy Osbourne
|
|
|
|
|
FhissT
Model: RS1700
Rocznik: 2005
Wiek: 37 Dołączył: 14 Sty 2011 Posty: 283 Skąd: podlasie
|
Wysłany: 2012-03-17, 18:45
|
|
|
winiar słuchaj, należe do tych ludzi co obserwują swój motocykl i nie bagatelizują jakiś większych lub mniejszym problemów. dla Twojej informacji drag cały poprzedni sezon jeździł i ten też zapina, nie martw się o problemy mojego moto ani o ich ilość, a pisanie o nich na forum - od tego jest, inaczej w ogole by zdechło.
pozostałym dzięki za info! |
|
|
|
|
serek0401
Model: SYMPATYK
Wiek: 48 Dołączył: 09 Sie 2010 Posty: 592 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 2012-03-17, 21:46
|
|
|
FhissT - u mnie to wyglądało podobnie i po wymianie uszczelek pod dekielkami zaworów wyciek znikł więc może to być to to .
Winiar jak Tobie to przeszkadza i wkurwia że ktoś o coś pyta to poprostu nie czytaj i nie komentuj. Po to jest frum więc wyluzuj trochę OK |
|
|
|
|
piwu
Model: SYMPATYK
Rocznik: 2009
Dołączył: 26 Cze 2010 Posty: 396 Skąd: Siemianowice Śl.
|
Wysłany: 2012-03-17, 22:06
|
|
|
FhissT weź wyczyść to co masz brudne, odpal i zobacz skąd cieknie. Wtedy będziesz miał pewność. U mnie podobnie to wyglądało jak ciekło z dekielka. Czasami wystarczy go mocniej dociągnąć. Najważniejsze, to po mału podejść do tematu. |
_________________ www.bkpl8.pl
Stratoliner S |
|
|
|
|
Arcon
Model: SYMPATYK
Wiek: 55 Dołączył: 20 Kwi 2009 Posty: 446 Skąd: WuWuzeLe
|
Wysłany: 2012-03-18, 18:37
|
|
|
Ja dobrałem oringi bez problemu po niecałe 1 zł / szt. Wyjąłem stare, przyniosłem do sklepu, pan pomierzył suwmiarką, poszperał na półkach i mam. Po wymianie (od razu wszystkie 4 + regulacja zaworów) silnik suchutki. |
|
|
|
|
Łuki
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2003
Wiek: 57 Dołączył: 17 Paź 2009 Posty: 234 Skąd: Chorzów
|
Wysłany: 2012-03-18, 18:52
|
|
|
Na opakowaniu oringów do dekli zaworowych kupionych w serwisie ,a dystrybuowanych przez Larssona jest podany rozmiar 63,50 x 3,53 TP 167
Takie sprzedano mi do mojej Gwiazdki. |
_________________ Każdy dzień w siodle to .....dobry dzień. |
|
|
|
|
FhissT
Model: RS1700
Rocznik: 2005
Wiek: 37 Dołączył: 14 Sty 2011 Posty: 283 Skąd: podlasie
|
Wysłany: 2012-03-19, 11:01
|
|
|
dzięki panowie za te dane i info. gdy nie odkręcam zbyt mocno manetki wycieki się nie pojawiają, ale wydaje mi się że juz zaczynam słyszeć zawory więc będzie jedna robota...
[ Dodano: 2012-04-06, 13:49 ]
wyciek miał miejsce spod śruby trzymającej kanał olejowy dający oliwe na górę cylindra, śruba była dość luźna. spod pokrywy zaworów delikatnie się poci ale główny wyciek był właśnie spod tej śruby... narazie jeżdżę bez chromowanej osłony i obserwuje co sie dzieje |
|
|
|
|
|