Przesunięty przez: Kozak_Barabasz 2011-08-15, 23:01 |
holowanie Draga |
Autor |
Wiadomość |
winiar
Model: MS1900
Rocznik: 2006
Wiek: 47 Dołączył: 28 Gru 2010 Posty: 1363 Skąd: z Polski
|
Wysłany: 2011-08-04, 23:44 holowanie Draga
|
|
|
soft w temecie o padniętym regulatorze napięcia napisał/a: | [...]1) Linka - holowanie (umiejętne bo moto nie można holować)
[...]
Właśnie ...... a może ktoś opisze sposoby holowania motocykla i wymienimy się doświadczeniami w tej kwestii. |
a niby dlaczego nie można tego robić?z tego na ile orientuję się w przepisach to można to robić. Warunkiem jest linka umożliwająca łatwe odczepienie się. Motocykl nie musi tak jak pojazd samochodowy mieć trójkąta ostrzegawczego z tyłu. Nie wiem tylko jak wygląda sprawa oświetlenia. Nie jest też wyszczególnione chyba czy holować może samochód czy inny motocykl. Pewnie jedno i drugie jest dopuszczalne. |
_________________ winiar dobre pomysły, dobry smak ... a lepsze motocykle ... to miłość ...
XV 1900 Roadliner S |
Ostatnio zmieniony przez krotom 2011-08-05, 07:23, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
|
soft
Model: MS1900
Rocznik: 2008
Wiek: 53 Dołączył: 21 Sie 2008 Posty: 1489 Skąd: Zamość
|
Wysłany: 2011-08-05, 00:27
|
|
|
Faktycznie - można, lecz proste to nie jest.
Kiedyś jak jeździłem Junakiem i prowadziłem sekcję starych motocykli (lata 90-te) holowanie było "codziennością" i szczerze mówiąc różnie się kończyło. Holowanie na trawie prawie zawsze kończyło się glebą i oraniem trawnika.
Z tego co pamiętam to bardzo dobrym patentem była deska założona za teleskopy, opasana kilkukrotnie linką holowniczą, której koniec (linki) trzymało się w prawym ręku.
Pozwalało to na bardzo szybkie rozłączenie się z pojazdem który był "holownikiem". |
_________________ XV1900 Stratoliner Midnight |
|
|
|
|
Gordo
Rocznik: 2001
Wiek: 40 Dołączył: 06 Lip 2011 Posty: 31 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 2011-08-05, 07:44
|
|
|
Cytat: | a niby dlaczego nie można tego robić? |
Według instrukcji nie można holować na dłuższych dystansach ponieważ skrzynia biegów nie jest prawidłowo smarowana podczas wyłączonego silnika i jest ostrzeżenie, że niedostateczne smarowanie może spowodować uszkodzenie przekładni. |
|
|
|
|
kostass
Model: SYMPATYK
Rocznik: 2009
Dołączył: 02 Lut 2009 Posty: 2111 Skąd: GŁ Grupa Łódzka
|
Wysłany: 2011-08-05, 08:49
|
|
|
....własnie i dlatego nie jest wskazane holowanie motocykli..... |
_________________ Garfield i .... w oczekiwniu na nowego Ogryzka |
|
|
|
|
Dawid Z.
Model: SYMPATYK
Wiek: 44 Dołączył: 04 Gru 2008 Posty: 1772 Skąd: Przemyśl,Anglia.
|
Wysłany: 2011-08-05, 10:43
|
|
|
Gordo napisał/a: | Według instrukcji nie można holować na dłuższych dystansach ponieważ skrzynia biegów nie jest prawidłowo smarowana podczas wyłączonego silnika i jest ostrzeżenie, że niedostateczne smarowanie może spowodować uszkodzenie przekładni. |
A co ma skrzynia do przekładni , zostawiasz na luzie i sie toczy. |
_________________ Dawid Z. |
|
|
|
|
Gordo
Rocznik: 2001
Wiek: 40 Dołączył: 06 Lip 2011 Posty: 31 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 2011-08-05, 11:13
|
|
|
Cytat: | niedostateczne smarowanie może spowodować uszkodzenie przekładni |
To jest cytat z instrukcji, dotyczy skrzyni i przekładni które znajdują w niej. Zauważ że wał wchodzi do skrzyni i nawet jak skrzynia jest na luzie to tryby od strony wału w skrzyni przy holowaniu też się obracają.
Ostrzeżenie w instrukcji:
Cytat: | CAUTION:
Even with the transmission in the neutral position, do not coast for long periods of time with the engine off, and do not tow the motorcycle for long distances. The transmission is properly lubricated only when the engine is running. Inadequate lubrication may damage the transmission.
|
|
|
|
|
|
jaro
Model: BĘDZIE
Rocznik: 2009
Wiek: 55 Dołączył: 24 Sty 2009 Posty: 3765 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 2011-08-05, 16:22
|
|
|
Można holować motocykl tylko trzeba zachować ostrożność. Należy raz owinąć linkę wokół kierownicy a koniec trzymać w ręku żeby można ją w każdej chwili puścić. Holowałem tak Kolinka, a i nie jechać szybciej jak 70km/h, bo kierowca holowanego motocykla może zejść na zawał. |
_________________
V Star 1300, RS 2008r, RS 2009r, RS 2011R
HOW TO DISMANTLE AN ATOMIC BOMB
|
|
|
|
|
Kozak_Barabasz
Model: BĘDZIE
Wiek: 34 Dołączył: 01 Maj 2008 Posty: 1435 Skąd: Poznań / Konin
|
Wysłany: 2011-08-15, 16:29
|
|
|
Też wielokrotnie holowałem motocykle oraz raz gokarta
Zgodnie z prawem musi być to linka zawiązana przy ciągnącym motocyklu a owinięta na kierownicy i trzymana w ręku przez holowanego.
Powiem szczerze, że nigdy tak nie robiłem, zawiązywałem na jednym i drugim na stałe.
Do ciągnącego motocykla dobrze jest przywiązać do bagażnika (oparcia), natomiast holowany motocykl przywiązać dookoła lag.
Jechałem tak sporo kilometrów.
Nie każdy potrafi holować i być holowanym- kilka ważnych porad:
- należy bardzo delikatnie ruszać, najważniejsza jest płynność i mała prędkość,
- zakręty trzeba pokonywać jak największym łukiem (niczym jazda tirem)- nie przewrócimy siebie ani holowanego,
- i teraz jedna z ważniejszych rzeczy Ciągnący daje znać holowanemu o hamowaniu Delikatnie wciskając hamulec, zapala się stop i holowany powinien wyhamować siebie i ciągnącego. Dzięki temu mamy cały czas prawidłowy naciąg linki i nie martwimy się o szarpanie podczas ruszania.
To taki mój dekalog, który zawsze przedstawiam osobie, którą gdzieś muszę holować. |
_________________ OFERTA KIA używane www.nowickikalisz.otomoto.pl / www.nowicki.otomoto.pl |
|
|
|
|
PrzemekN
Model: MS1900
Rocznik: 2006
Wiek: 55 Dołączył: 20 Mar 2011 Posty: 2071 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: 2011-08-15, 20:50
|
|
|
Kozak_Barabasz napisał/a: |
Zgodnie z prawem musi być to linka zawiązana przy ciągnącym motocyklu a owinięta na kierownicy i trzymana w ręku przez holowanego.
Powiem szczerze, że nigdy tak nie robiłem, zawiązywałem na jednym i drugim na stałe.
Do ciągnącego motocykla dobrze jest przywiązać do bagażnika (oparcia), natomiast holowany motocykl przywiązać dookoła lag.
|
Szczerze mówiąc, podziwiam brak wyobraźni...
Holowanie motocykla przywiązanego na stałe?
Dość ryzykowna zabawa... |
_________________ Psy szczekają, karawana idzie dalej
Garaż:
MS 1900, H-D FLHTKL "Osiołek"
SREU #1022 |
|
|
|
|
FhissT
Model: RS1700
Rocznik: 2005
Wiek: 37 Dołączył: 14 Sty 2011 Posty: 283 Skąd: podlasie
|
Wysłany: 2011-08-15, 21:48
|
|
|
czasem nie da się inaczej. ale w życiu bym nie wiązał hola na jakies węzły czy inne supły uniemożliwiające szybkie odpięcie. patent który opisał jaro jest najlepszy. wyobraźcie sobie jak łatwo najechać przednim kołem na linę - pozamiatane. |
|
|
|
|
Kozak_Barabasz
Model: BĘDZIE
Wiek: 34 Dołączył: 01 Maj 2008 Posty: 1435 Skąd: Poznań / Konin
|
Wysłany: 2011-08-15, 23:01
|
|
|
Wyobraźnia jest, i to bardzo duża.
Przerabiałem prawidłowy sposób holowania z linką na kierownicy.
Strasznie uciążliwe dla holowanego bo musi mieć przyciśniętą linkę oraz strasznie trudno jest manewrować motocyklem- nie mówiąc już o szarpnięciach kierownicy.
Za lagi to najlepszy sposób aczkolwiek niezgodny z prawem ...... |
_________________ OFERTA KIA używane www.nowickikalisz.otomoto.pl / www.nowicki.otomoto.pl |
|
|
|
|
|