zakup draga na bobbera |
Jaki drag star bardziej pasuje na bobbera? |
custom |
|
64% |
[ 22 ] |
classic |
|
35% |
[ 12 ] |
|
Głosowań: 34 |
Wszystkich Głosów: 34 |
|
|
|
Autor |
Wiadomość |
bollilo
Model: SYMPATYK
Rocznik: 2004
Dołączył: 05 Kwi 2011 Posty: 32 Skąd: Rybnik
|
Wysłany: 2011-06-27, 14:11 zakup draga na bobbera
|
|
|
Witam.
W chwili obecnej jestem na etapie poszukiwania gwiazdki 650.
To co mam zamiar z nią zrobić na pewno nie spodoba się większości tego forum.
Moim zamysłem jest "oskubanie" nieco gwiazdki i zrobienie z niej bobbera dla jednej osoby.
Z grubsza mój zamiar można przedstawić, iż z tego:
chciałbym otrzymać to:
-wersja classic
-wersja custom
Chciałbym dokonać transformacji w taki sposób, aby łatwo można było powrócić do stanu pierwotnego.
Dlaczego?
Ponieważ bobbera ciężko sprzedać, a sugerując się tym forum 650 po pewnym czasie zamienia się na 1100.
Poniżej filmik, na którym pokazana jest taka transformacja na podstawie v-star 1100.
Tutaj jest już potrzebna niewielka ingerencja w mocowanie tylnego błotnika, które jest inaczej zamontowane niż W 650.
Destino Custom Garage
W związku z taką wizją moje pytanie jest następujące drodzy forumowicze:
- co bardziej nadaje się do takiego projektu classic czy custom? Różnica głównie w budowie przedniego widelca.
- czy w widelcu customa zmieści się szersze koło, np. od classica?
- czy warto zakupić motor w dobrym stanie, błotniki pociągać i przechować w razie przyszłej sprzedaży, czy szukać motoru po drobnej przewrotce, ale niższej cenie / lub młodszego.
Proszę o wszelkie sugestie i opinie na ten temat. Pozdrawiam |
|
|
|
|
witek1965
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14512 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2011-06-27, 18:50
|
|
|
mistrzem przeróbek jak na razie jest Patryk_C. On zapewne poradzi ci co i jak. |
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
|
|
|
|
|
shg
Model: SYMPATYK
Wiek: 44 Dołączył: 02 Kwi 2010 Posty: 36 Skąd: wrocław
|
Wysłany: 2011-06-27, 19:34
|
|
|
zasugerować raczej nie mogę bo się nie znam ale wg mojej opinii (mimo że boberki mnie się nie widzą) wygląda fajnie i chyba niewielkim kosztem można zrobić niestandardową maszynę. |
_________________ vtx1800n3 |
|
|
|
|
Luk
Model: SYMPATYK
Rocznik: 2007
Dołączył: 24 Cze 2009 Posty: 840 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2011-06-27, 19:45
|
|
|
shg napisał/a: | chyba niewielkim kosztem można zrobić niestandardową maszynę. |
niestety jak ma wyglądać to koszty są raczej spoooore |
_________________ Pozdrawiam
Luk |
|
|
|
|
witek1965
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14512 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2011-06-27, 23:08
|
|
|
Luk, koszty to rzecz względna. Dla jednego parę kafli to pryszcz, dla dugiego kilka setek to majątek. |
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
|
|
|
|
|
bollilo
Model: SYMPATYK
Rocznik: 2004
Dołączył: 05 Kwi 2011 Posty: 32 Skąd: Rybnik
|
Wysłany: 2011-06-28, 09:47
|
|
|
Koszty można rozłożyć, będą rosły w miarę postępu prac. Na początku podstawa to wymiana błotników i siodła. Z czasem dojdzie na pewno wymiana oświetlenia, kierownicy, innych dodatków. Wydaje mi się, że kosztorys może być podobny jak przy zakupie gwiazdki i chęci jej kompletnego ubrania.
Jak widać ubieranie czy rozbieranie -żadna różnica.
Mi jednak bardziej odpowiada ta druga forma. |
|
|
|
|
patryk_c
Model: RS1700
Rocznik: 2006
Wiek: 45 Dołączył: 23 Lip 2009 Posty: 750 Skąd: Warszawa Bemowo
|
Wysłany: 2011-06-28, 11:07
|
|
|
bollilo,
Cytat: | Na początku podstawa to wymiana błotników i siodła |
A co za tym idzie również wymiana tylnych kierunków, światła stopu, zakup bocznej ramki tablicy rejestracyjnej, oraz panelu zakrywającego "flaki" Yadźki po demontażu oryginalnego siodła.
Ło take ja na obrazku:
Co do kosztów - proszę - poglądowe zdjęcia pokazujące jak tanio wychodzi robienie Bobbera
Odpowiadając bezpośrednio na Twoje pytania. Chcesz szerokie koło z przodu - rozbieraj classica. Chcesz - wąskie koło z przodu - rozbieraj customa. Wymiana półek i lag to kosztowna, bardzo kosztowna zabawa.
Gdybym miał opisać mój kierunek działań to wziąłbym Classica z pogniecionymi blachami i dział na takiej wersji włącznie z malowaniem tych grubiutkich osłon lag na czarny mat, oponami z białym pasem. Nawet uszkodzony zbiornik był by OK - można wtedy przy okazji naprawy wywalić konsolę, zaspawać dziurę na równo i polakierować całość - a dać tylko elegancki zegar speedo/odometer POD kierownicę...
Jeżeli chodzi o zdejmowanie oryginalnych podzespołów w dobrym stanie z zamiarem... ? No właśnie czego ?
Założenia z powrotem przy sprzedaży motocykla ? A co zrobisz z pozostałymi przeróbkami - w tym takimi nieodwracalnymi jak odpiłowanie podpory tylnego błotnika, czy zmiany w okablowaniu ? Tak czy inaczej po sprzedaży motocykla zostaniesz z górą elementów - albo od Twojego bobbera albo od oryginału ...
A może sprzedania ich oryginalnych części i finansowania przeróbek ? To i tak się nie spina kosztowo a zachodu jest od groma
No i finalna myśl - nie rób tego na 650 cc. Szkoda prądu. Weź od razu 1100 i masz parę problemów z głowy. Baaaaaaaaaardzo trudno będzie odzyskać nawet część kasy wpakowanej w motocykl przy sprzedaży - to po co ryzykować ? Weź taki co go nie sprzedasz.
Dodatkowo - na rynku znajdziesz 3 razy więcej elementów do customizacji 1100 niż w przypadku 650.
Na razie montuję mocnego baggera w ramach odmiany od poprzedniego 2oo, ale jak się ogarnę to też takiego PopiżdżaczoBoberaOlSchoolJaPierdziele zacznę składać żeby były 2 w garażu |
_________________
|
|
|
|
|
PatrykR922
Model: SYMPATYK
Rocznik: 2009
Wiek: 25 Dołączył: 10 Cze 2011 Posty: 2132 Skąd: Rzeszów/Jarosław
|
Wysłany: 2011-06-28, 12:01
|
|
|
BOBBER nawet ładny;)
Ale ja tam wole oryginalne Classci |
_________________ Honda Varadero XL 125
Suzuki V strom DL 650
Obecnie:
Yamaha XVZ Venture 1300 |
|
|
|
|
tomo
Model: DS 650 Custom
Rocznik: 1997
Wiek: 41 Dołączył: 18 Mar 2010 Posty: 14 Skąd: Świdnik
|
|
|
|
|
DarekR970
Model: SYMPATYK
Rocznik: 2006
Wiek: 54 Dołączył: 09 Cze 2011 Posty: 94 Skąd: Pełkinie/Jarosław
|
Wysłany: 2011-06-28, 12:39
|
|
|
Tomo, ładny |
_________________ Suzuki Boulevard 800
Virago 1100 - Ds 650 Classic - Boulevard 800 |
|
|
|
|
soft
Model: MS1900
Rocznik: 2008
Wiek: 53 Dołączył: 21 Sie 2008 Posty: 1489 Skąd: Zamość
|
Wysłany: 2011-06-28, 14:53
|
|
|
Ładny ale gmole i podesty są mało boberkowe. |
_________________ XV1900 Stratoliner Midnight |
|
|
|
|
patryk_c
Model: RS1700
Rocznik: 2006
Wiek: 45 Dołączył: 23 Lip 2009 Posty: 750 Skąd: Warszawa Bemowo
|
Wysłany: 2011-06-28, 15:43
|
|
|
soft napisał/a: | podesty są mało boberkowe |
Łojtam Łojtam
|
_________________
|
|
|
|
|
bollilo
Model: SYMPATYK
Rocznik: 2004
Dołączył: 05 Kwi 2011 Posty: 32 Skąd: Rybnik
|
Wysłany: 2011-06-29, 08:19
|
|
|
Patryc_c dzięki za komentarz, na twoją opinię najbardziej czekałem.
Tomo twoja maszyna jest fenomenalna. O coś takiego dokładnie mi chodzi. Nie typowy bobber "light", tylko ciężka goła maszyna. Jak możesz wrzuć kilka fotek twojego cudeńka i ile cię to wyniosło.
[ Dodano: 2011-07-01, 22:00 ]
Zaletą 650 nad 1100 w takim projekcie jest to, że tylny błotnik zdejmuje się z podporą. W ten sposób można w powrócić do stanu poprzedniego bez uszczerbku. Pytanie tylko po co.
W chwili obecnej skłaniam się w kierunku zakupu lekko obitego draga. Części zdjęte będą raczej trudno zbywalne, a przerabianie przy ewentualnej sprzedaży też mijałoby się z celem.
Wracając jednak do samej wizji bobbera.
Bardzo podoba mi się tylny błotnik przykręcony na stałe do tylnego koła. Minusem takim jest bezwzględne podróżowanie w pojedynkę. Tylny błotnik zamontowany, tak jak tradycyjny, mocno odstaje od koła ale pozwala na zamontowanie symbolicznego zidelka dla plecaczka. Tu mam mały dylemat.
Mam również pytanie do ludzi, którzy mieli do czynienia z siedzeniami przedstawionymi powyżej, tzn. "nie kanapami", komfort podejrzewam, że jest mniejszy, ale jak bardzo.
Czy na dystansach, powiedzmy 100km można wysiedzieć? |
|
|
|
|
mozek
Rocznik: 1997
Wiek: 39 Dołączył: 25 Gru 2010 Posty: 55 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2012-02-28, 14:03
|
|
|
bollilo, czy są jakieś postępy w projekcie. Jestem bardzo ciekawy jak dalej się to potoczyło. |
|
|
|
|
tomo
Model: DS 650 Custom
Rocznik: 1997
Wiek: 41 Dołączył: 18 Mar 2010 Posty: 14 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 2017-06-06, 13:30
|
|
|
jakby co mój bobber jest na sprzedaż po 8 latach weekendowej jazdy, gdyby ktoś chciał, to zapraszam do stolicy na oględziny, cytując autora wpisu: "maszyna jest fenomenalna" |
|
|
|
|
|