YAMAHA Drag Star FORUM
FAQFAQ  Mapa GoogleMapa Google  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Drag czy VTX?
Autor Wiadomość
Maniu_85 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 2005
Wiek: 39
Dołączył: 01 Lip 2010
Posty: 340
Skąd: KONIN / TUREK
Wysłany: 2011-04-22, 12:03   

To masz dopiero dobrze :)
 
 
marecki 



Model: RS1700
Rocznik: 2005
Wiek: 59
Dołączył: 14 Lut 2009
Posty: 910
Skąd: WARSZAWA
Wysłany: 2011-04-22, 12:15   

Maniu_85, tak czytam twoje posty i to że wentylator jeszcze się nie włączył hmm... to dziwne jeśli jeździsz i po zatrzymaniu po krótkim czasie powinien się załączyć chyba że coś jest nie tak.
_________________

 
 
miodzik 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2005
Wiek: 44
Dołączył: 17 Sie 2009
Posty: 717
Skąd: ST
Wysłany: 2011-04-22, 15:08   

Maniu_85, Lepiej sprawdź bezpieczniki od wentylatora.
_________________
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów." - Stanisław Lem
Ulica to nie tor.
 
 
witek1965 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 14512
Skąd: Gdzieś
Wysłany: 2011-04-22, 17:10   

tak się zastanawiam czy lament jaki podnosicie jest słuszny. Puszka też ma chłodnicę, w zasadzie 99%. Zagrzać to cholerstwo do załączenia się wentylatorów to trzeba upału jak cholera i stania lub podjeżdżania w korku. Silnik w puszcze jest zamknięty w.puszce, osłonięty nierzadko od dołu. Silnik w motocyklu na wierzchu, potężne radiatory cylindrów, chłodnica niczym nie przysłonięta. Dlaczego miałby Maniu mieć coś nie tak z bezpiecznikami. Maksymalne temperatury tego miesiąca nie przekraczały jeszcze 22 st. Czy wy aby nie przesadzacie ?

[ Dodano: 2011-04-22, 17:13 ]
co będzie jak latem przygrzeje do +38 w cieniu jak ubiegłego roku ?
_________________
Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest



***** ***
 
 
marecki 



Model: RS1700
Rocznik: 2005
Wiek: 59
Dołączył: 14 Lut 2009
Posty: 910
Skąd: WARSZAWA
Wysłany: 2011-04-22, 20:55   

Sa dwa wytłumaczenia tego tematu. Albo Maniu nie jeździ albo ma coś nie halo z wentylatorem.Te potężne radiatory w VTX to atrapa.A temperatura zewnętrzna nie ma zbyt wiele do rzeczy. Zimową porą jak przepalałem moto to wentylator tysz się załączał.
A po co lament ? a po to żeby w sezonie mógł polatać a nie myśleć co z motorem.
Amen ;D ;D ;D
_________________

 
 
witek1965 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 14512
Skąd: Gdzieś
Wysłany: 2011-04-22, 22:22   

marecki napisał/a:
Zimową porą jak przepalałem moto to wentylator tysz się załączał


dla mnie to dziwne zjawisko jest, ale skoro tak piszesz to wiesz. W każdym bądź razie dobrze wiedzieć, że tak ma być.
marecki napisał/a:
A po co lament

Zapytałem tylko
Cytat:
czy lament jaki podnosicie jest słuszny


no i wynika z twojej wypowiedzi, że tak. Nie mogę spierać się, bo nie jestem i nie byłem uzytkownikiem VTX-a
_________________
Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest



***** ***
 
 
Maniu_85 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 2005
Wiek: 39
Dołączył: 01 Lip 2010
Posty: 340
Skąd: KONIN / TUREK
Wysłany: 2011-04-22, 22:53   

marecki napisał/a:
Maniu_85, tak czytam twoje posty i to że wentylator jeszcze się nie włączył hmm... to dziwne jeśli jeździsz i po zatrzymaniu po krótkim czasie powinien się załączyć chyba że coś jest nie tak.


Dziś miałem okazje przekonać sie że działa. Po trasie około 80km gdy zatrzymałem motocykl przed garażem i gasząc go po chwili usłyszałem jakiś dźwięk, zerkam na silnik a tu wentylator sie kręci :-) Też miałem małe obawy czy napewno jest sprawny :) Orientujesz się może czy po zgaszeniu moto wentylator automatycznie też zostaje wyłączony? Czy może wyłączy się sam gdy ostudzi do odpowiedniej temperatury motocykl?
 
 
witek1965 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 14512
Skąd: Gdzieś
Wysłany: 2011-04-22, 23:19   

Maniu_85 napisał/a:
Czy może wyłączy się sam gdy ostudzi do odpowiedniej temperatury motocykl?
w puszkach chodzi aż ostudzi to odpowiedniej temperatury. Ale najlepiej powie ci Marecki lub ktoś inny z posiadaczy
_________________
Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest



***** ***
 
 
Maniu_85 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 2005
Wiek: 39
Dołączył: 01 Lip 2010
Posty: 340
Skąd: KONIN / TUREK
Wysłany: 2011-04-22, 23:59   

Wydaje mi się że tu też tak jest a raczej powinno tak być.
 
 
miodzik 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2005
Wiek: 44
Dołączył: 17 Sie 2009
Posty: 717
Skąd: ST
Wysłany: 2011-04-23, 20:37   

W service manual-ach przy czynnościach wymagających ciepłego silnika jest napisane, aby silnik pracował do momentu włączenia wentylatora. Na obrotach jałowych są dwa zjawiska, które powodują że silnik bardziej się grzeje niż w normalnej pracy:
- brak przepływu powietrza do chłodzenia cieczy w chłodnicy,
- niskie obroty pompy wody.
Kumpel w CBR też myślał, że wentylator jest niepotrzebny, bo nigdy się nie włączał. Raz wrócił z latania i postawił przed garażem, po czym zaczął rozmawiać przez komórkę. Maszyna pracowała z 15 minut i wywaliła płyn chłodniczy korkiem. Okazało się, że bezpiecznik wentylatora był przepalony. Tekst którym rzucił dziewczynie do słuchawki do tej pory wywołuje uśmiech na naszych twarzach "Ty ku**wo nie na spodnie" lol
_________________
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów." - Stanisław Lem
Ulica to nie tor.
 
 
Maniu_85 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 2005
Wiek: 39
Dołączył: 01 Lip 2010
Posty: 340
Skąd: KONIN / TUREK
Wysłany: 2011-04-23, 20:48   

U mnie działa dzis też sie właczył przed garażem na chwile :-)
 
 
marecki 



Model: RS1700
Rocznik: 2005
Wiek: 59
Dołączył: 14 Lut 2009
Posty: 910
Skąd: WARSZAWA
Wysłany: 2011-04-23, 20:52   

Maniu_85, to możesz być spokojny o spodnie :hahaha: :hahaha: :hahaha:
_________________

 
 
Maniu_85 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 2005
Wiek: 39
Dołączył: 01 Lip 2010
Posty: 340
Skąd: KONIN / TUREK
Wysłany: 2011-04-23, 23:50   

Cieszy mnie to :-)
 
 
Ziółek 



Model: DS 125
Rocznik: 1997
Dołączył: 12 Maj 2009
Posty: 1425
Skąd: 4 planeta
Wysłany: 2011-04-24, 06:56   

miodzik napisał/a:
Na obrotach jałowych są dwa zjawiska, które powodują że silnik bardziej się grzeje niż w normalnej pracy:
- brak przepływu powietrza do chłodzenia cieczy w chłodnicy,


Dlatego w każdej instrukcji do motocykla chłodzonego tylko powietrzem producent zabrania trzymania motocykla na wolnych obrotach dłużej niż kilka minut. Tylko kto to czyta ? ;d
_________________
"Mówimy sobie na Ty. Nie ma między nami jakichś zadrażnień. Czujemy się fantastycznie w naszej grupie."
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group