Otwarty przez: ciecio 2017-10-16, 08:33 |
Rozmiar tylnej opony a konstrukcja ramy? |
Autor |
Wiadomość |
patryk_c
Model: RS1700
Rocznik: 2006
Wiek: 45 Dołączył: 23 Lip 2009 Posty: 750 Skąd: Warszawa Bemowo
|
Wysłany: 2009-07-27, 21:14 Rozmiar tylnej opony a konstrukcja ramy?
|
|
|
Witam,
Piszę z pytaniem, czy któryś z Kolegów dokonywał "grubszej" ingerencji w tylne koło Drag'a?
Chodzi mi zastosowanie nowej obręczy z kapciem 200 lub 210 mm - taki drobny fat ass - a opona jak w Warrior
Czy ktoś wie lub słyszał z jakimi zmianami w konstrukcji ramy lub napędu wiąże się taka modyfikacja? Może ktoś zna koszt.
Pozdrawiam.
P |
Ostatnio zmieniony przez moondek 2010-07-29, 15:01, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
monkton
Model: DS 1100 Custom
Rocznik: 1999
Wiek: 50 Dołączył: 11 Mar 2009 Posty: 575 Skąd: Irlandia
|
Wysłany: 2009-07-27, 21:17
|
|
|
szukalem czegos takiego do 1100 "wide kit" niestety bez skutku w sensie zeby kupic i podmienic tak jak to mozna zrobic we wspomnianym warriorze do warriora cos takiego kosztuje 2500$ cena raczej zaporowa |
|
|
|
|
pan_wiewiorka
Model: SYMPATYK
Dołączył: 08 Paź 2008 Posty: 2735 Skąd: we mnie moc?
|
Wysłany: 2009-07-27, 22:57
|
|
|
A o gasiennicy nie myslales? |
_________________ Zabijcie wszystkich. Bóg rozpozna swoich.
|
|
|
|
|
pajakbielsko
Model: DS 650 Classic
Rocznik: 2003
Wiek: 110 Dołączył: 19 Lis 2008 Posty: 1364 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 2009-07-27, 23:03
|
|
|
ponoć im szerzej, tym bardziej nie da sie skręcać Sprawdzone? |
_________________ http://wesolaszkola.net/
|
|
|
|
|
zen
Model: SYMPATYK
Wiek: 46 Dołączył: 11 Gru 2008 Posty: 900 Skąd: Wielkopolanie/PNT
|
Wysłany: 2009-07-27, 23:29
|
|
|
pajakbielsko napisał/a: | ponoć im szerzej, tym bardziej nie da sie skręcać Sprawdzone? |
Tył aż tak mocno nie przeszkadza, poza tym to jeszcze zależy od profilu, na mega szerokim laczku trochę się na zakrętach czujesz, jakbyś się przewracał |
|
|
|
|
pan_wiewiorka
Model: SYMPATYK
Dołączył: 08 Paź 2008 Posty: 2735 Skąd: we mnie moc?
|
Wysłany: 2009-07-28, 07:59
|
|
|
Szeroki lacz ma bardzo niski boczny profil dlatego głębokie złożenie się może doprowadzić do gleby ze względu na bardzo małą powierchnię styku. Nie jesteśmy w Hameryce aby zakładać na tył wałek szerokości walca. Ale jak ktoś chce na kwadratowo wchodzić w zakręty, to łaj not roll |
_________________ Zabijcie wszystkich. Bóg rozpozna swoich.
|
|
|
|
|
patryk_c
Model: RS1700
Rocznik: 2006
Wiek: 45 Dołączył: 23 Lip 2009 Posty: 750 Skąd: Warszawa Bemowo
|
Wysłany: 2009-07-28, 09:05
|
|
|
Dla pewności, żeby nie było niedomówień nie chodzi mi o robienie małego potworka na walcu drogowym w takim stylu:
Odwoływałem się do Y Warrior bo ma fabrycznie tylny kapeć 200 mm. Nie wydaje mi się żeby to już był kataklizm...
Czy zatem jest ktoś, kto takiej przeróbki dokonywał lub zbierał dane na jej temat?
Pozdr.
P |
|
|
|
|
monkton
Model: DS 1100 Custom
Rocznik: 1999
Wiek: 50 Dołączył: 11 Mar 2009 Posty: 575 Skąd: Irlandia
|
Wysłany: 2009-07-28, 20:30
|
|
|
poszukalem jeszcze raz i znalazlem do 1100 szeroki kapec |
|
|
|
|
patryk_c
Model: RS1700
Rocznik: 2006
Wiek: 45 Dołączył: 23 Lip 2009 Posty: 750 Skąd: Warszawa Bemowo
|
Wysłany: 2010-01-24, 23:24
|
|
|
Odświeżę temat...
Skoro pojawili się nam na forum Czarodzieje z Iławy, to może okaże się, że znajdzie się odpowiedź.
Skoro koledzy będą robić sobie wydechy, to może ja znajdę chwilę żeby wpaść do Power Choppers z tydzień przed Grunwaldem... hmm... podkuć sobie rumaka
Pozdrawiam,
PC |
_________________
|
|
|
|
|
power choppers
Model: SYMPATYK
Dołączył: 19 Paź 2008 Posty: 19 Skąd: Iława
|
Wysłany: 2010-02-18, 00:35
|
|
|
Witam. Sprawa "upchania szerokiego koła z opona do Drag Stara nie jest prosta ze względu na wał napędowy, ale nie jest niemożliwa, na oponę około 220 konieczna jest zmiana wahacza oraz modyfikacja wału napędowego poprzez dodanie elementu składającego się z 2 przegubów krzyżowych i łącznika. Cały zabieg z pewnością nie należy do najtańszych.
Można także zmienić tylny błotnik na głębszy i odpowiednio wyprofilowany, który nada motocyklowi bardziej masywny wygląd i jest zdecydowanie tańszym zabiegiem od tego wspomnianego wyżej.
Ciekawie także wygląda połączenie masywniejszego tyłu z pługiem na ramie (pomiędzy kołem przednim a ramą) co wizualnie obniża motocykl oraz sprawia ze wydaję się bardziej zwarty.
Oczywiście podejmujemy się takim wyzwaniom.
Pozdrawiam Power Choppers |
_________________ Power Choppers - budowa, stylizacja i naprawa motocykli
|
|
|
|
|
jaroslav
Model: SYMPATYK
Rocznik: 2001
Dołączył: 14 Lip 2009 Posty: 33 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2010-02-18, 09:52
|
|
|
a jaki najszerszy kapeć można zastosować w xvs650 bez (poważnej) ingerencji w wahacz?
pzdr |
_________________ Wrrum |
|
|
|
|
kostass
Model: SYMPATYK
Rocznik: 2009
Dołączył: 02 Lut 2009 Posty: 2111 Skąd: GŁ Grupa Łódzka
|
Wysłany: 2010-02-18, 10:38
|
|
|
a ja mam pytanie . PO CO ? Skoro fabryka tak wymysliła to po co zmieniać rozmiar opony skoro jej szerokość ma istotny wpływ na bezpieczenistwo i komfort jazdy. W Polsce czy nawet w Europie nie mamy prostych az po horyzont wiec papugowanie tego co robia w USA nie ma sensu. Nawet typowe choppery nie bardzo zdaja egzamin na naszych drogach pełnych winkli . Mnie tez sie podobaja szerokie laczki ale to jeszcze nie powód zeby przerabiac pol motoru zeby takowe załozyc. Motor ma jezdzic i dawac przyjemnosc z jazdy a wyglad to sprawa drugorzedna . Oczywiscie wypieszczona laleczka cieszy oko . |
_________________ Garfield i .... w oczekiwniu na nowego Ogryzka |
|
|
|
|
jaroslav
Model: SYMPATYK
Rocznik: 2001
Dołączył: 14 Lip 2009 Posty: 33 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2010-02-18, 12:42
|
|
|
kostass, sam sobie częściowo odpowiedziałeś na zadane pytanie: wypieszczona laleczka cieszy (moje) oko
Drogi w USA nie zawsze są takie równe, proste i bez zakrętów. Po co to robić? Nie stać mnie w tej chwili, żeby sobie sprawić motocykl customowy. Nie sądzę, aby przez trochę szerszą oponę z tyłu jakoś drastycznie spadło bezpieczeństwo czy wygoda jazdy. Są bardziej istotne przeróbki, które pogarszają komfort, o nich tu nie piszemy.
Poza tym nie chodzi o papugowanie USA, w Europie i Polsce też robią piękne rzeczy, które można małpować;). A xvs jest wdzięczną maszyną do takich zmian. Wygląd ma dość klasyczny plus kilka własnych modyfikacji i mamy "prawdziwego customa, nie tylko z nazwy
Co nie podlega dyskusji - jazda jest w tym wszystkim najważniejsza, a winkle to jej esencja. Nie zgodzę się jednak, że wygląd to sprawa tylko drugorzędna. Wg mnie wygląd jest bardzo istotny. No i ostatecznie to wydaje mi się, że tak do 250 z tyłu nie powinno być wielkich problemów z jazdą pokooj |
_________________ Wrrum |
|
|
|
|
power choppers
Model: SYMPATYK
Dołączył: 19 Paź 2008 Posty: 19 Skąd: Iława
|
Wysłany: 2010-02-18, 12:50
|
|
|
Dokładnie, szerokie koło z tyłu średnio do 250 to jeszcze normalna jazda, oczywiście trzeba brać po uwagę ze na uskokach może trochę bujać motocyklem, ale to jest także odczuwalne na zwykłych kapciach. Co do wykładania w zakrętach na szerokiej oponie: trzeba dobrać odpowiednią oponę do felgi, nie może być zbyt szeroka na wąską felgę i odwrotnie. |
_________________ Power Choppers - budowa, stylizacja i naprawa motocykli
|
|
|
|
|
Corvius
Model: SYMPATYK
Rocznik: 2007
Wiek: 35 Dołączył: 08 Lut 2009 Posty: 247 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2010-02-18, 13:02
|
|
|
dobra
jaroslav napisał/a: | a jaki najszerszy kapeć można zastosować w xvs650 bez (poważnej) ingerencji w wahacz? |
to ja powtórzę pytanie? |
_________________ Cagiva Raptor 1000ccm w sportowej V!!!
"Hasta La V-ictoria Siempre!"
Uczyłem się indyjskich tradycji, szukałem wyciszenia, ćwiczyłem jogę, uczyłem się "Kamasutry", spróbowałem herbatę "Lipton" i zdecydowałem: DALEJ PIĆ WÓDKĘ |
|
|
|
|
power choppers
Model: SYMPATYK
Dołączył: 19 Paź 2008 Posty: 19 Skąd: Iława
|
Wysłany: 2010-02-18, 13:28
|
|
|
Przy oryginalnym profilu opony 170mm, przerwa pomiędzy oponą a wałem wynosi 12mm.
Opona 180 wejdzie na pewno.
Nie wiem jak zachowa sie 190 na tej feldze. Jest szansa, że może być dobrze, niestety pewności nie mam. |
_________________ Power Choppers - budowa, stylizacja i naprawa motocykli
|
|
|
|
|
Corvius
Model: SYMPATYK
Rocznik: 2007
Wiek: 35 Dołączył: 08 Lut 2009 Posty: 247 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2010-02-18, 20:47
|
|
|
no i o taką odpowiedz chodziło
a tu macie przerobiona 650 (wnioskuje po bębnie z tyłu)
http://www.youtube.com/wa...feature=related
[ Dodano: 2010-02-21, 20:46 ]
cytując komentarz właściciela VS z tego filmiku: http://www.youtube.com/watch?v=6QJFiPqdvRE
yup. with no problems at all. sorry it took so long to get back. haven't been on the tube in a while. I've got the equivalent of about $10-$15,000 worth of work done to the bike already. I should have it back by this thursday when my seat is finished but yeah the 200 fits just fine. it looks very close but you have about about 1/2 n inch or so from the shaft.
a dla tych co nie kumają - pisze ze metzler 200 pasuje idealnie... ciekawe |
_________________ Cagiva Raptor 1000ccm w sportowej V!!!
"Hasta La V-ictoria Siempre!"
Uczyłem się indyjskich tradycji, szukałem wyciszenia, ćwiczyłem jogę, uczyłem się "Kamasutry", spróbowałem herbatę "Lipton" i zdecydowałem: DALEJ PIĆ WÓDKĘ |
|
|
|
|
patryk_c
Model: RS1700
Rocznik: 2006
Wiek: 45 Dołączył: 23 Lip 2009 Posty: 750 Skąd: Warszawa Bemowo
|
Wysłany: 2010-02-22, 09:23
|
|
|
Dzięki za wyczerpujące info pokooj
A jak Panowie by widzieli taką modyfikację - opona właśnie sugerowane przez was 180 mm plus taki tylny błotnik jak poniżej:
No i wtedy tablica ze światłem stopu na bok...
A, i żebym nie zapomniał - musi być miejsce dla Plecaczka
Pozdrawiam, |
_________________
|
|
|
|
|
power choppers
Model: SYMPATYK
Dołączył: 19 Paź 2008 Posty: 19 Skąd: Iława
|
Wysłany: 2010-02-25, 11:57
|
|
|
Wszystko jest do zrobienia, przy przerabianiu tylnych błotników na takie jak na fotkach, trzeba brać pod uwagę to, że zawieszenie musi mieć tulejkę zmniejszającą skok zawieszenia oraz musi być utwardzone ( wtedy błotnik ładnie przylega po obwodzie koła i nie zmienia sie drastycznie z kierowcą na pokładzie) Co do tego zdjęcia, to zależy czy felga ma zostać oryginalna czy zamiana na aluminiową.
Co do opony 200, to całkiem możliwe na oryginalnej feldze, ponieważ zrobi się większy balon, a rzeczywista szerokość opony nie bedzie wynosiła 200mm. |
_________________ Power Choppers - budowa, stylizacja i naprawa motocykli
|
|
|
|
|
DREAMER
Rocznik: 1998
Wiek: 33 Dołączył: 04 Maj 2010 Posty: 65 Skąd: Granowo-WLKP
|
Wysłany: 2010-05-18, 16:18
|
|
|
Witam czy istnieje możliwosc zmian seryjnego tylnego koła na większe , chodzi mi glownie o zmiane wielkosci felgi na 18 lub 17 cali.Na zdjeciu honda shadow z wiekszym kołem
http://img.youtube.com/vi/mqzZ5BIEkMk/0.jpg
Nie chodzi mi o zmiane szerokosci opony do 200 czy wiecej tylko o wieksza felge.Czy mozna tylko wymienic szprychy na wieksze i obrecz i zalozyc wieksza opone.Moze jest mozliwosc zalozenia kola od innego moto.Prosze o wskazowki
[ Dodano: 2010-05-17, 19:35 ]
Błotnik bedzie chyba wymagał przerobki |
_________________ Dla mnie istnieje tylko dzisiaj i nie obchodzi mnie nic więcej. Jeśli kiedyś uda ci się trwać w teraźniejszości, staniesz się szczęśliwym człowiekiem. |
|
|
|
|
|