YAMAHA Drag Star FORUM
FAQFAQ  Mapa GoogleMapa Google  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Otwarty przez: ciecio
2017-10-16, 08:33
Rozmiar tylnej opony a konstrukcja ramy?
Autor Wiadomość
patryk_c 



Model: RS1700
Rocznik: 2006
Wiek: 45
Dołączył: 23 Lip 2009
Posty: 750
Skąd: Warszawa Bemowo
Wysłany: 2009-07-27, 21:14   Rozmiar tylnej opony a konstrukcja ramy?

Witam,

Piszę z pytaniem, czy któryś z Kolegów dokonywał "grubszej" ingerencji w tylne koło Drag'a?

Chodzi mi zastosowanie nowej obręczy z kapciem 200 lub 210 mm - taki drobny fat ass - a opona jak w Warrior ;>

Czy ktoś wie lub słyszał z jakimi zmianami w konstrukcji ramy lub napędu wiąże się taka modyfikacja? Może ktoś zna koszt.

Pozdrawiam.
P
Ostatnio zmieniony przez moondek 2010-07-29, 15:01, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
monkton 



Model: DS 1100 Custom
Rocznik: 1999
Wiek: 50
Dołączył: 11 Mar 2009
Posty: 575
Skąd: Irlandia
Wysłany: 2009-07-27, 21:17   

szukalem czegos takiego do 1100 "wide kit" niestety bez skutku w sensie zeby kupic i podmienic tak jak to mozna zrobic we wspomnianym warriorze :( do warriora cos takiego kosztuje 2500$ cena raczej zaporowa
 
 
pan_wiewiorka 



Model: SYMPATYK
Dołączył: 08 Paź 2008
Posty: 2735
Skąd: we mnie moc?
Wysłany: 2009-07-27, 22:57   

A o gasiennicy nie myslales? :huh:
_________________
Zabijcie wszystkich. Bóg rozpozna swoich.
 
 
pajakbielsko 



Model: DS 650 Classic
Rocznik: 2003
Wiek: 110
Dołączył: 19 Lis 2008
Posty: 1364
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2009-07-27, 23:03   

ponoć im szerzej, tym bardziej nie da sie skręcać ! Sprawdzone?
_________________
http://wesolaszkola.net/
 
 
zen 



Model: SYMPATYK
Wiek: 46
Dołączył: 11 Gru 2008
Posty: 900
Skąd: Wielkopolanie/PNT
Wysłany: 2009-07-27, 23:29   

pajakbielsko napisał/a:
ponoć im szerzej, tym bardziej nie da sie skręcać ! Sprawdzone?


Tył aż tak mocno nie przeszkadza, poza tym to jeszcze zależy od profilu, na mega szerokim laczku trochę się na zakrętach czujesz, jakbyś się przewracał ;)
 
 
pan_wiewiorka 



Model: SYMPATYK
Dołączył: 08 Paź 2008
Posty: 2735
Skąd: we mnie moc?
Wysłany: 2009-07-28, 07:59   

Szeroki lacz ma bardzo niski boczny profil dlatego głębokie złożenie się może doprowadzić do gleby ze względu na bardzo małą powierchnię styku. Nie jesteśmy w Hameryce aby zakładać na tył wałek szerokości walca. Ale jak ktoś chce na kwadratowo wchodzić w zakręty, to łaj not roll
_________________
Zabijcie wszystkich. Bóg rozpozna swoich.
 
 
patryk_c 



Model: RS1700
Rocznik: 2006
Wiek: 45
Dołączył: 23 Lip 2009
Posty: 750
Skąd: Warszawa Bemowo
Wysłany: 2009-07-28, 09:05   

Dla pewności, żeby nie było niedomówień nie chodzi mi o robienie małego potworka na walcu drogowym w takim stylu:



Odwoływałem się do Y Warrior bo ma fabrycznie tylny kapeć 200 mm. Nie wydaje mi się żeby to już był kataklizm...



Czy zatem jest ktoś, kto takiej przeróbki dokonywał lub zbierał dane na jej temat?

Pozdr.
P
 
 
monkton 



Model: DS 1100 Custom
Rocznik: 1999
Wiek: 50
Dołączył: 11 Mar 2009
Posty: 575
Skąd: Irlandia
Wysłany: 2009-07-28, 20:30   

poszukalem jeszcze raz i znalazlem do 1100 szeroki kapec
 
 
patryk_c 



Model: RS1700
Rocznik: 2006
Wiek: 45
Dołączył: 23 Lip 2009
Posty: 750
Skąd: Warszawa Bemowo
Wysłany: 2010-01-24, 23:24   

Odświeżę temat...

Skoro pojawili się nam na forum Czarodzieje z Iławy, to może okaże się, że znajdzie się odpowiedź.


Skoro koledzy będą robić sobie wydechy, to może ja znajdę chwilę żeby wpaść do Power Choppers z tydzień przed Grunwaldem... hmm... podkuć sobie rumaka ;D


Pozdrawiam,
PC
_________________
 
 
power choppers 



Model: SYMPATYK
Dołączył: 19 Paź 2008
Posty: 19
Skąd: Iława
Wysłany: 2010-02-18, 00:35   

Witam. Sprawa "upchania szerokiego koła z opona do Drag Stara nie jest prosta ze względu na wał napędowy, ale nie jest niemożliwa, na oponę około 220 konieczna jest zmiana wahacza oraz modyfikacja wału napędowego poprzez dodanie elementu składającego się z 2 przegubów krzyżowych i łącznika. Cały zabieg z pewnością nie należy do najtańszych.


Można także zmienić tylny błotnik na głębszy i odpowiednio wyprofilowany, który nada motocyklowi bardziej masywny wygląd i jest zdecydowanie tańszym zabiegiem od tego wspomnianego wyżej.

Ciekawie także wygląda połączenie masywniejszego tyłu z pługiem na ramie (pomiędzy kołem przednim a ramą) co wizualnie obniża motocykl oraz sprawia ze wydaję się bardziej zwarty.

Oczywiście podejmujemy się takim wyzwaniom.


Pozdrawiam Power Choppers
_________________
Power Choppers - budowa, stylizacja i naprawa motocykli
 
 
jaroslav 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 2001
Dołączył: 14 Lip 2009
Posty: 33
Skąd: Kraków
Wysłany: 2010-02-18, 09:52   

a jaki najszerszy kapeć można zastosować w xvs650 bez (poważnej) ingerencji w wahacz?

pzdr
_________________
Wrrum
 
 
kostass 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 2009
Dołączył: 02 Lut 2009
Posty: 2111
Skąd: GŁ Grupa Łódzka
Wysłany: 2010-02-18, 10:38   

a ja mam pytanie . PO CO ? Skoro fabryka tak wymysliła to po co zmieniać rozmiar opony skoro jej szerokość ma istotny wpływ na bezpieczenistwo i komfort jazdy. W Polsce czy nawet w Europie nie mamy prostych az po horyzont wiec papugowanie tego co robia w USA nie ma sensu. Nawet typowe choppery nie bardzo zdaja egzamin na naszych drogach pełnych winkli . Mnie tez sie podobaja szerokie laczki ale to jeszcze nie powód zeby przerabiac pol motoru zeby takowe załozyc. Motor ma jezdzic i dawac przyjemnosc z jazdy a wyglad to sprawa drugorzedna . Oczywiscie wypieszczona laleczka cieszy oko .
_________________
Garfield i .... w oczekiwniu na nowego Ogryzka
 
 
jaroslav 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 2001
Dołączył: 14 Lip 2009
Posty: 33
Skąd: Kraków
Wysłany: 2010-02-18, 12:42   

kostass, sam sobie częściowo odpowiedziałeś na zadane pytanie: wypieszczona laleczka cieszy (moje) oko

Drogi w USA nie zawsze są takie równe, proste i bez zakrętów. Po co to robić? Nie stać mnie w tej chwili, żeby sobie sprawić motocykl customowy. Nie sądzę, aby przez trochę szerszą oponę z tyłu jakoś drastycznie spadło bezpieczeństwo czy wygoda jazdy. Są bardziej istotne przeróbki, które pogarszają komfort, o nich tu nie piszemy.

Poza tym nie chodzi o papugowanie USA, w Europie i Polsce też robią piękne rzeczy, które można małpować;). A xvs jest wdzięczną maszyną do takich zmian. Wygląd ma dość klasyczny plus kilka własnych modyfikacji i mamy "prawdziwego customa, nie tylko z nazwy ;p

Co nie podlega dyskusji - jazda jest w tym wszystkim najważniejsza, a winkle to jej esencja. Nie zgodzę się jednak, że wygląd to sprawa tylko drugorzędna. Wg mnie wygląd jest bardzo istotny. No i ostatecznie to wydaje mi się, że tak do 250 z tyłu nie powinno być wielkich problemów z jazdą pokooj
_________________
Wrrum
 
 
power choppers 



Model: SYMPATYK
Dołączył: 19 Paź 2008
Posty: 19
Skąd: Iława
Wysłany: 2010-02-18, 12:50   

Dokładnie, szerokie koło z tyłu średnio do 250 to jeszcze normalna jazda, oczywiście trzeba brać po uwagę ze na uskokach może trochę bujać motocyklem, ale to jest także odczuwalne na zwykłych kapciach. Co do wykładania w zakrętach na szerokiej oponie: trzeba dobrać odpowiednią oponę do felgi, nie może być zbyt szeroka na wąską felgę i odwrotnie.
_________________
Power Choppers - budowa, stylizacja i naprawa motocykli
 
 
Corvius 


Model: SYMPATYK
Rocznik: 2007
Wiek: 35
Dołączył: 08 Lut 2009
Posty: 247
Skąd: Poznań
Wysłany: 2010-02-18, 13:02   

dobra

jaroslav napisał/a:
a jaki najszerszy kapeć można zastosować w xvs650 bez (poważnej) ingerencji w wahacz?


to ja powtórzę pytanie?
_________________
Cagiva Raptor 1000ccm w sportowej V!!!

"Hasta La V-ictoria Siempre!"

Uczyłem się indyjskich tradycji, szukałem wyciszenia, ćwiczyłem jogę, uczyłem się "Kamasutry", spróbowałem herbatę "Lipton" i zdecydowałem: DALEJ PIĆ WÓDKĘ
 
 
power choppers 



Model: SYMPATYK
Dołączył: 19 Paź 2008
Posty: 19
Skąd: Iława
Wysłany: 2010-02-18, 13:28   

Przy oryginalnym profilu opony 170mm, przerwa pomiędzy oponą a wałem wynosi 12mm.
Opona 180 wejdzie na pewno.
Nie wiem jak zachowa sie 190 na tej feldze. Jest szansa, że może być dobrze, niestety pewności nie mam.
_________________
Power Choppers - budowa, stylizacja i naprawa motocykli
 
 
Corvius 


Model: SYMPATYK
Rocznik: 2007
Wiek: 35
Dołączył: 08 Lut 2009
Posty: 247
Skąd: Poznań
Wysłany: 2010-02-18, 20:47   

no i o taką odpowiedz chodziło :D

a tu macie przerobiona 650 (wnioskuje po bębnie z tyłu)

http://www.youtube.com/wa...feature=related

[ Dodano: 2010-02-21, 20:46 ]
cytując komentarz właściciela VS z tego filmiku: http://www.youtube.com/watch?v=6QJFiPqdvRE

yup. with no problems at all. sorry it took so long to get back. haven't been on the tube in a while. I've got the equivalent of about $10-$15,000 worth of work done to the bike already. I should have it back by this thursday when my seat is finished but yeah the 200 fits just fine. it looks very close but you have about about 1/2 n inch or so from the shaft.


a dla tych co nie kumają - pisze ze metzler 200 pasuje idealnie... ciekawe
_________________
Cagiva Raptor 1000ccm w sportowej V!!!

"Hasta La V-ictoria Siempre!"

Uczyłem się indyjskich tradycji, szukałem wyciszenia, ćwiczyłem jogę, uczyłem się "Kamasutry", spróbowałem herbatę "Lipton" i zdecydowałem: DALEJ PIĆ WÓDKĘ
 
 
patryk_c 



Model: RS1700
Rocznik: 2006
Wiek: 45
Dołączył: 23 Lip 2009
Posty: 750
Skąd: Warszawa Bemowo
Wysłany: 2010-02-22, 09:23   

Dzięki za wyczerpujące info pokooj


A jak Panowie by widzieli taką modyfikację - opona właśnie sugerowane przez was 180 mm plus taki tylny błotnik jak poniżej:



No i wtedy tablica ze światłem stopu na bok...

A, i żebym nie zapomniał - musi być miejsce dla Plecaczka :hahaha:


Pozdrawiam,
_________________
 
 
power choppers 



Model: SYMPATYK
Dołączył: 19 Paź 2008
Posty: 19
Skąd: Iława
Wysłany: 2010-02-25, 11:57   

Wszystko jest do zrobienia, przy przerabianiu tylnych błotników na takie jak na fotkach, trzeba brać pod uwagę to, że zawieszenie musi mieć tulejkę zmniejszającą skok zawieszenia oraz musi być utwardzone ( wtedy błotnik ładnie przylega po obwodzie koła i nie zmienia sie drastycznie z kierowcą na pokładzie) Co do tego zdjęcia, to zależy czy felga ma zostać oryginalna czy zamiana na aluminiową.

Co do opony 200, to całkiem możliwe na oryginalnej feldze, ponieważ zrobi się większy balon, a rzeczywista szerokość opony nie bedzie wynosiła 200mm.
_________________
Power Choppers - budowa, stylizacja i naprawa motocykli
 
 
DREAMER 



Rocznik: 1998
Wiek: 33
Dołączył: 04 Maj 2010
Posty: 65
Skąd: Granowo-WLKP
Wysłany: 2010-05-18, 16:18   

Witam czy istnieje możliwosc zmian seryjnego tylnego koła na większe , chodzi mi glownie o zmiane wielkosci felgi na 18 lub 17 cali.Na zdjeciu honda shadow z wiekszym kołem

http://img.youtube.com/vi/mqzZ5BIEkMk/0.jpg

Nie chodzi mi o zmiane szerokosci opony do 200 czy wiecej tylko o wieksza felge.Czy mozna tylko wymienic szprychy na wieksze i obrecz i zalozyc wieksza opone.Moze jest mozliwosc zalozenia kola od innego moto.Prosze o wskazowki

[ Dodano: 2010-05-17, 19:35 ]
Błotnik bedzie chyba wymagał przerobki
_________________
Dla mnie istnieje tylko dzisiaj i nie obchodzi mnie nic więcej. Jeśli kiedyś uda ci się trwać w teraźniejszości, staniesz się szczęśliwym człowiekiem.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group