YAMAHA Drag Star FORUM
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
praktyczna charakterystyka butów na Draga
Autor Wiadomość
krotom 



Model: SYMPATYK
Posty: 2828
Skąd: brać czas i chęci
Wysłany: 2010-03-22, 10:02   praktyczna charakterystyka butów na Draga

Na wstępie wyjaśniam dlaczego tworze nowy temat (czyt. jestem kandydatem na jelenia :P ), otóż na tym subforum odnosicie się do konkretnych modeli/marek...ale nigdzie nikt nie wymienia "podstaw" co taki but powinien mieć, na co zwracać uwagę przy zakupie.

Jako że jestem na etapie szukania interesuje mnie:
- jaka podeszwa-protektor ?
- jaka długość cholewy, koniecznie muszą być do łydek ?
- czy mają mieć jakieś okucia-wzmocnienia ?
- ... i takie tam życiowe rady praktyków

I dlaczego wojskowe "glany" się nie nadają ! ?
_________________


AB Rh+
 
 
fazzi 



Rocznik: 2008
Wiek: 50
Posty: 2724
Skąd: Jankes
Wysłany: 2010-03-22, 10:51   

glany to buty w ktorych jezdzi spora grupa ludzi poniewaz maja ten klimat, swietna podeszwe, trwarda piete i nosek ale niestety wieje przez sznurowania.
jak dla mnie dobry but to taki ktory nie przemaka w czasie deszczu i ma porzadna gruba podeszwe z bieznikiem :)
Wysokie buty uchronily mnie kilka razy od poparzenia od kominow w czasie przepychania moto gdy zamiast grubych spodni ze skory smigam w lato w bojowkach, wiec to rowniez zaleta, do tego dodam jeszcze ze wzmocnienie piety i palcow pozwala uniknac powaznych obrazen stopy.
 
 
empiq 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 2002
Wiek: 43
Posty: 746
Skąd: Koluszki/Warszawa
Wysłany: 2010-03-22, 11:13   

i może porady umieszczać zbiorczo w pierwszym poście? ( w ten sposób powstanie charakterystyka buta doskonałego!!! :)

Usztywnienie (ochronę) w przedniej części (tu gdzie w Glanach sznurowanie i język jest)
_________________
Janinka sprzedana ;( niech wiernie służy nowemu Panu.
 
 
fazzi 



Rocznik: 2008
Wiek: 50
Posty: 2724
Skąd: Jankes
Wysłany: 2010-03-22, 11:22   

zeby bylo jasne to to jest bezpieczny but motocyklowy i tylko od nas zalezy z czego zrezygnujemy na rzecz klimatu cruiserowego ;p
 
 
Xavier 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 33
Posty: 824
Skąd: JANKES-ANDRYCHÓW
Wysłany: 2010-03-22, 11:50   

Ja również stoję przed zakupem butów - jeżdżąc w deszczu nauczyłem się że but musi być nie przemakalny :D bo inaczej szklanki wody z butów się leją...

Glany bardzo mi pasują do stylu cruiserowego i pewnie będę w nich jeździł gdy będę miał 100% pewności że będzie sucho na drodze. Wiart mi nie przeszkadza bo długi język w bucie załatwi sprawę.

Natomiast na pewno będę musiał sobie sprawić jakiś but na mokry asfalt i deszcz... woda spod koła idzie prosto na but więc musi być tak zrobiony aby jej nie puścił do środka.
_________________
W rytmie V2 przejechane już:
Yamaha XVS 1100 - 28 545 km (2016: 6743 km | 2015: 4013 km | 2014: 10 962 km | 2013: 6827 km)
Yamaha XVS 650 - 44 893 km (2012: 12 330 km | 2011: 15 543 km | 2010: 17 020 km)

Stan na koniec 2016: 23 141 m
 
 
 
fazzi 



Rocznik: 2008
Wiek: 50
Posty: 2724
Skąd: Jankes
Wysłany: 2010-03-22, 11:55   

Xavier napisał/a:
Ja również stoję przed zakupem butów - jeżdżąc w deszczu nauczyłem się że but musi być nie przemakalny :D bo inaczej szklanki wody z butów się leją...

Glany bardzo mi pasują do stylu cruiserowego i pewnie będę w nich jeździł gdy będę miał 100% pewności że będzie sucho na drodze. Wiart mi nie przeszkadza bo długi język w bucie załatwi sprawę.

Natomiast na pewno będę musiał sobie sprawić jakiś but na mokry asfalt i deszcz... woda spod koła idzie prosto na but więc musi być tak zrobiony aby jej nie puścił do środka.

niestety dlugi jezyk nie zalatwia sprawy bo i tak wieje a tam gdzie wiele wleci rowniez woda, mozna miec sznurowane buty z przodu ale jezyk musi byc wszysty jak w butach gorskich czyli do samej gory i wtedy woda sie wleje dopiedo przez gore cholewki
 
 
Xavier 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 33
Posty: 824
Skąd: JANKES-ANDRYCHÓW
Wysłany: 2010-03-22, 11:57   

Słuszna uwaga. Dlatego takie buty nadają się tylko na suchy asfalt gdy jest w miarę słonecznie.
_________________
W rytmie V2 przejechane już:
Yamaha XVS 1100 - 28 545 km (2016: 6743 km | 2015: 4013 km | 2014: 10 962 km | 2013: 6827 km)
Yamaha XVS 650 - 44 893 km (2012: 12 330 km | 2011: 15 543 km | 2010: 17 020 km)

Stan na koniec 2016: 23 141 m
 
 
 
vaaks 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 2007
Wiek: 69
Posty: 2562
Skąd: PWL
Wysłany: 2010-03-22, 12:06   

Na przemakanie jest prosty sposob - ochraniacze przeciwdeszczowe.
_________________
Młodość przychodzi z wiekiem. S. Tym
Robią nam tak dobrze, że dobrze nam tak.
Był:
DS 650
DS 1100
Honda Varadero 1000
Jest: Suzuki DL 650
 
 
krotom 



Model: SYMPATYK
Posty: 2828
Skąd: brać czas i chęci
Wysłany: 2010-03-22, 12:28   

względem tych dużych, ciężkich buciorów to mam obawy czy będę przez nie "czuł" dźwignie zmiany biegów ;/
_________________


AB Rh+
 
 
MarMar 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 2008
Posty: 1118
Skąd: Waleniowo
Wysłany: 2010-03-22, 12:41   

Krotom-ja również mam podobne obawy,buty kupione,podeszwa gruba,usztywniane palce i pięta.Jeszcze w nich nie jezdzilem...

[ Dodano: 2010-03-22, 12:44 ]
A nabyłem coś takiego.Może ktoś używa?
_________________
...........................................................
Jest - FJR1300AS
Były: DragStar 650, MS1300
 
 
BtS 



Rocznik: 1998
Posty: 147
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2010-03-22, 12:46   

Glany jako-takie to ładny wygląd..
Ale można kupić wojskowe buty desantowe - język wszyty, więc nic nie przemaka
utwardzony nosek, usztywniona kostka, twarda podeszwa, zabezpieczona pięta.

Jesli ktoś chce troszkę gorszy wygląd, ale niższą cenę i te same właściwości - buty "robocze" dobrej klasy.

Na ogół skórzane, usztywniane, nieprzemakalne, wyglądają jak mix butów trekingowych i "desantów"
 
 
jaro 



Model: MS1300
Rocznik: 2007
Wiek: 50
Posty: 3628
Skąd: Pruszków
Wysłany: 2010-03-22, 14:18   

MarMar,mam identyczny krój inna firma. Najlepsze buty to te nie sznurowane i dość wysokie.
_________________
Tam gdzie kończą się Reguły tam zaczyna się Pruszków!


V Star 1300
HOW TO DISMANTLE AN ATOMIC BOMB
 
 
ttom 



Model: RS1700
Rocznik: 2005
Wiek: 50
Posty: 1662
Skąd: Nomad
Wysłany: 2010-03-22, 20:05   

MarMar, mam identyczne ! ;D
Jeszcze nie jeździłem, ale mocno się czaję... Weekend deszcz, dzisiaj zimno... cry
Kupowałeś w kraju ? Bo ja z Amerykanowa dostałem...

Mają wszystko o czym pisał fazzi. Nie są za wysokie i jedyny niepewny ich punkt to to, że zamykane są na zamek ekspresowy od wewnętrznej strony. Nie wiem czy zamek nie puści wody... Ale pożyjemy to się przekonamy...
_________________
Road Star Midnight

Bo w życiu chodzi o to, żeby nadać mu sens... :pokooj:

Organizator XVII Zlotu - Morsownia II
 
 
MarMar 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 2008
Posty: 1118
Skąd: Waleniowo
Wysłany: 2010-03-22, 20:21   

O, to widzę ze my tak po sasiedzku bedziemy w takich samych bucikach śmigać ;D ;D ;D
Ja swoje dostalem tez ze Stanów.
_________________
...........................................................
Jest - FJR1300AS
Były: DragStar 650, MS1300
 
 
patryk_c 



Model: RS1700
Rocznik: 2006
Wiek: 40
Posty: 766
Skąd: Warszawa Bemowo
Wysłany: 2010-03-22, 21:50   

Ja mogę bardzo polecać nowy typ butów bojowych armii hamerykaneckiej....

Doskonałe podeszwy - w zasadzie to najnowsze modele Vibram, mocna, bieżnikowana, ale nie za gruba, daje świetne oparcie i jednocześnie noga nie czuje się jak w chodakach. Oczywiście benzyno i olejo odporne.

Nowoczesne materiały - do wyboru od Gore lub DuPont w typie Cordura, no i oczywiiście skóra jako podstawa.

Moje Army Combat Boot mają protektor palcy, wzmocnonioną piętę, nowy patent stabilizujący kostkę (kilka pasów materiału kontr wszytych - niby taka klatka).

Język wszyty przez całą długość cholewki. Wkładka antybakteryjna i przeciwzapachowa ( pokooj ), oraz od wewnętrznej strony odpowietrzenie.

Szybkie przelotki sznurówek i same sznurówki o wykończeniu a'la skóra rekina - maateriał blokuje ruch wsteczny - rozwiązanie się graniczy z cudem ;D

Góra cholewki zakończona na miękko, a sama cholewka profilowana - szczególnie z tyłu do kształtu łydki, dobrze trzyma piętę i asekuruje ahillesa z całą kostką.


Ja mam w jasnym beżu ale opcji kolorystycznych i wersji głównego materiału jest sporo.


Nie wyobrażam sobie nic praktyczniejszego i wygodniejszego - porównuję ze swoimi Martensami, glanami czy butami typu worker boot (takie kawaleryjki z okrągłym noskiem)


A na dokładkę pasują do jeansów i można w nich do ludzi wyjść ... I nie muszą być czarne pokooj
_________________
 
 
 
mikssdaniel 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 2018
Wiek: 37
Posty: 298
Skąd: USA/VA
Wysłany: 2010-03-23, 06:58   

patryk_c napisał/a:
Ja mogę bardzo polecać nowy typ butów bojowych armii hamerykaneckiej....


Ok. Zalety już znamy ale jaka cena?
 
 
Azmadan 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 2007
Wiek: 37
Posty: 424
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2010-03-23, 08:54   

mikssdaniel napisał/a:
patryk_c napisał/a:
Ja mogę bardzo polecać nowy typ butów bojowych armii hamerykaneckiej....


Ok. Zalety już znamy ale jaka cena?


i dokładny model... / sklep... o co pytać :P
 
 
 
patryk_c 



Model: RS1700
Rocznik: 2006
Wiek: 40
Posty: 766
Skąd: Warszawa Bemowo
Wysłany: 2010-03-23, 23:01   

Jeżeli chodzi o dokładny model / producent to > tu jest link <




Tak wyglądają.


Moją parę kupiłem w godnym polecenia demobilu w warszawskich Markach - gdzieś na tyłach Makro. Jakieś 2 lata temu zapłaciłem za nie koło 350 albo 380 pln - nie pamiętam już (podobnie jak nazwy sklepu ;D )


Myślę że można znaleźć je też gdzie indziej jako że to oficjalne kontraktowe buty armii powinny być w tego typu sklepach.


Na stronie Rocky Boots w sekcji western są też bardziej cywilne buty, z przeznaczeniem do też do jazdy i wszystkimi dodatkami...

Pozdrawiam.
_________________
 
 
 
aks 


Model: RS1700
Rocznik: 2006
Wiek: 41
Posty: 322
Skąd: Warszawa/Rzeszów
Wysłany: 2010-03-24, 00:03   

Ja na moto jeżdzę w takich butach. Mają kilka warstw skóry, są antyalergiczne, mają utwardzone przody i dobrze chronią kostkę. Dodatkowo język jest wszyty na całej długości buta. Wszystkie szwy są gumowane. Jak narazie nie przemokły i nie miałem z nimi problemu. A buty używam w sumie od 4 lat (wcześniej tylko w nich chodziłem).
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Style mod. by Latoch: Oferta