Filtr powietrza -wymiana. |
Autor |
Wiadomość |
Marek Krywko
Rocznik: 2008
Wiek: 52 Dołączył: 21 Cze 2010 Posty: 3 Skąd: Rumia
|
Wysłany: 2010-09-26, 02:20 Filtr powietrza -wymiana.
|
|
|
Mam takie pytanie-moze ktos wie a na pewno WIE! dlaczego przy wymianie filtra powietrza wyciekl spod niego olej okolo 50 ml motocykl kupilem nowy z salonu i to byla pierwsza wymiana filtra po 8000 mil(robilem to sam nie jest jak wiemy skomplikowane) zdziwil mnie tylko ten olej??? motocykl nigdy nie "lezal" wiec skad ten olej? i czy to jest normalne dizeki z gory za odpowiedz -pytalem mechanika to cos "burczal pod nosem nie wyraznie" chyba chlop nie byl w temacie.NARA |
|
|
|
|
jaro
Model: BĘDZIE
Rocznik: 2009
Wiek: 55 Dołączył: 24 Sty 2009 Posty: 3767 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 2010-09-26, 08:12
|
|
|
Bo Drag Star tak ma i nie należy się tym przejmować w każdym egzemplarzu występuje ta przypadłość. Jest to olej z odmy, pod filtrem jest rurka z koreczkiem, którą należy, co jakiś czas zlać olej z filtra. Bez stresu kolego |
_________________
V Star 1300, RS 2008r, RS 2009r, RS 2011R
HOW TO DISMANTLE AN ATOMIC BOMB
|
|
|
|
|
wojtel
Rocznik: 2002
Wiek: 47 Dołączył: 28 Lip 2009 Posty: 22 Skąd: Puławy
|
Wysłany: 2010-09-26, 10:32
|
|
|
Nie chciało Ci się Marku skorzystać z opcji szukaj, bliźniaczo podobny temat jest nawet na tej samej stronie http://yamaha-dragstar.pl/viewtopic.php?t=5901. I tak bez przywitania, będzie pewnie ostrzeżenie. |
_________________ ...gubiąc gdzieś po drodze prawdę swą i sens... |
|
|
|
|
fazzi
Rocznik: 2008
Wiek: 56 Dołączył: 27 Sie 2008 Posty: 2691 Skąd: Jankes
|
|
|
|
|
Marek Krywko
Rocznik: 2008
Wiek: 52 Dołączył: 21 Cze 2010 Posty: 3 Skąd: Rumia
|
Wysłany: 2010-09-26, 15:16
|
|
|
Dzieki za "podpowiedz" |
|
|
|
|
Kojot110
Rocznik: 2003
Wiek: 57 Dołączył: 28 Sty 2011 Posty: 5 Skąd: Banie
|
Wysłany: 2011-01-28, 19:05
|
|
|
Witam, a ja mam pytanko bo posiadam filtr powietrza K&N i czym go domowym sposobem wypłukać? Słyszałem, że można to zrobić wodą z ludwikiem. ale czy to prawda? czy trzeba zaopatrzyć sie w specja. Pozdrawiamlne produkty do czyszczenia i smarowania |
|
|
|
|
Colmann
Model: DS 650 Classic
Rocznik: 1999
Wiek: 42 Dołączył: 16 Gru 2010 Posty: 40 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: 2011-03-24, 20:18
|
|
|
Ja K&N wpierw dokładnie wydmuchuję powietrzem a potem ciepła woda właśnie z płynem dokładnie płuczę i psikam olejem do filtrów i tak po każdym 1000km
wiem wiem po co tak często a no po to bo grunt to dużo powietrza i czystego powietrza a ręce mi od tego nie odpadną no i silnik uchronię przed agonią
Bo co jak co ale drobinki piasku potrafią wykończyć silnik widziałem efekty osobiście kilka razy |
_________________ ŻYCIE TO NIE BAJAK!!!
NIE TRAĆ CZASU WSIĄDŻ NA SWGO BAJKA...
I RUSZAJ TAM GDZIE WIATR RAZEM Z TOBĄ GNA
|
|
|
|
|
patryk_c
Model: RS1700
Rocznik: 2006
Wiek: 45 Dołączył: 23 Lip 2009 Posty: 750 Skąd: Warszawa Bemowo
|
Wysłany: 2011-03-24, 20:36
|
|
|
jaro napisał/a: | Jest to olej z odmy, pod filtrem jest rurka z koreczkiem, którą należy, co jakiś czas zlać olej z filtra. Bez stresu kolego |
Jaro, ma generalnie rację - ale zawsze można dążyć do doskonałości i ...
Filtr odmy i kolektorek oleju
|
_________________
|
|
|
|
|
miodzik
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2005
Wiek: 44 Dołączył: 17 Sie 2009 Posty: 718 Skąd: ST
|
Wysłany: 2011-03-24, 22:15
|
|
|
Mnie bardziej zastanawia, gdzie jest odma z tylnego cylindra |
_________________ "Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów." - Stanisław Lem
Ulica to nie tor.
|
|
|
|
|
witek1965
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14512 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2011-03-25, 11:15
|
|
|
miodzik napisał/a: | gdzie jest odma z tylnego cylindra |
Miodzik nie gniewaj się, ale ty nie wiesz co to jest odma w ogóle.
Odma to odpowietrzenie skrzyni korbowej eliminujący nadciśnienie. Najprostsza to zwykła rurka skierowana na zewnątrz, (nie wolno już stosować takich rozwiązań)Nowoczesne odmy to połączenie skrzyni korbowej z przewodem ssącym pomiędzy filtrem a przepustnica. ( to w puszkach), stąd w starszych podjechawszy silnikach zasyfiony olejem filtr powietrza). To w skrócie.
Tutaj trochę więcej o przedmuchach itd. |
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
|
|
|
|
|
miodzik
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2005
Wiek: 44 Dołączył: 17 Sie 2009 Posty: 718 Skąd: ST
|
Wysłany: 2011-03-25, 19:30
|
|
|
Popatrz, byłem święcie przekonany że skrzynki zaworowej. Człowiek całe życie się uczy. |
_________________ "Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów." - Stanisław Lem
Ulica to nie tor.
|
|
|
|
|
soft
Model: MS1900
Rocznik: 2008
Wiek: 53 Dołączył: 21 Sie 2008 Posty: 1489 Skąd: Zamość
|
Wysłany: 2011-03-25, 20:13
|
|
|
miodzik napisał/a: | Popatrz, byłem święcie przekonany że skrzynki zaworowej. Człowiek całe życie się uczy. |
Tłok idąc do dołu wywołuje ciśnienie w skrzyni korbowej (taka stara nazwa), idąc zaś do góry wywołuje podciśnienie.
Teoretycznie można by było założyć odmę w skrzyni korbowej - tak jak miał to robiony Junak, ale ilość oleju która by się odmą wydostawał była by zatrważająca.
Skrzynia korbowa jest połączona kanałem w którym pracuje łańcuszek rozrządu z "jak nazwałeś skrzynią zaworową" czyli z głowicą. Z głowicy wyprowadza się odmę, gdyż to jest najwyższy punkt silnika i ilość rozbryzganego oleju w tym miejscu, oraz jego pęd nie jest tak duży jak w skrzyni korbowej. Dlatego wystarczy jedną z głowuic połączyć z filtrem aby to do niego właśnie dmuchało i zasysało na przemian powietrze i tam też skraplał się wyrzucony w nadmiarze olej.
Ps. teraz przeczytałem artykuł o przedmuchach do którego link jest wyżej.
Ktoś kto to pisał napisał iż odma jest tylko do przedmuchów, a to nie prawda.
Odma ma za zadanie po pierwsze równoważyć ciśnienie wywołane ruchem tłoków, a w następnej marginalnej kolejności likwidować skutki przedmuchów, które powinny byc zlikwidowane przez remont silnika.
Ten artykuł powinien ukazać się w młodym techniku w 1970 r., w tym czasie technika dopuszczała takie przedmuchy. |
|
|
|
|
witek1965
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14512 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2011-03-26, 02:20
|
|
|
soft napisał/a: | Odma ma za zadanie po pierwsze równoważyć ciśnienie wywołane ruchem tłoków, . |
Masz 100% racji, tylko, że niektórzy nazywają przedmuchami to zjawisko, jak również minimalne przedostawanie się gazów pomiędzy szczelinami pierścieni. Dlatego zawsze ustawia się je co 120st, względem siebie żeby to zjawisko zminimalizować.Ja zawsze nazywałem przedmuchami skutki przedostawania się gazów oraz ucieczki kompresji spowodowanej zużyciem pierścieni tłokowych.
soft napisał/a: | Teoretycznie można by było założyć odmę w skrzyni korbowej |
tak mają praktycznie wszystkie silniki spalinowe ( przynajmniej te stosowane w puszkach)
Jeżeli w Dragach jest wysoko, ponad skrzynia korbowa jak piszesz w "skrzynce zaworowej" w cylindrze, to jestem winny przeprosiny Miodzikowi, co czynię niniejszym. |
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
|
|
|
|
|
polo35
Model: SYMPATYK
Wiek: 37 Dołączył: 22 Maj 2011 Posty: 58 Skąd: Świdnica
|
Wysłany: 2011-06-07, 01:20 Filtr Powietrza
|
|
|
Witam! gdzie znajdę filtr powietrza w Ds, ? ponieważ szykuję się do wymiany filtrów oraz oleju ? a nie mam pojęcia gdzie taki filtr się znajduje , szukałem na forum ale nie mogę znaleźć , jeśli był taki temat proszę o podpowiedź? |
_________________ Honda VTX 1800 Retro 2002r. |
|
|
|
|
krotom
Model: SYMPATYK
Dołączył: 23 Paź 2009 Posty: 2821 Skąd: brać czas i chęci
|
Wysłany: 2011-06-07, 06:54
|
|
|
filtr powietrza masz pod tą dużą okrągłą kopułką, którą masz tuż przy prawym kolanie podczas jazdy |
_________________
AB Rh+ |
|
|
|
|
polo35
Model: SYMPATYK
Wiek: 37 Dołączył: 22 Maj 2011 Posty: 58 Skąd: Świdnica
|
Wysłany: 2011-06-07, 12:08
|
|
|
Tak myślałem że tylko tam będę mógł go znaleźć, bo niby gdzie indziej dzięki Krotom za dokładną podpowiedź |
_________________ Honda VTX 1800 Retro 2002r. |
|
|
|
|
Orzechowy
Rocznik: 1999
Wiek: 44 Dołączył: 20 Sty 2012 Posty: 4 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 2013-04-23, 18:31
|
|
|
Witam,
Podepnę się pod temat. Podczas wymiany filtra powietrza zauważyłem dość niechlujnie wyglądające coś, wyglądające jak stary klej. Podpinam zdjęcia robione komórą, przepraszam za marną jakość ale istotę sprawy przedstawiają.
Na drugim zdjęciu widać że "klej" nie pokrywa całego obwodu, jest szczelina. Czy moglibyście rzucic okiem i doradzić co z tym fantem zrobić? Czy ta szczelina powinna być uszczelniona? Jeśli tak to czym? Po raz pierwszy samodzielnie wymieniałem płyny i filtry więc nie wiem kto to popełnił, zanim oddam moto do fachowca chcę wyeliminować pierdoły.
Muszę nadmienić, że moje 2oo ma istotną usterkę - przy prędkościach powyżej 80/90km/h i odkręceniu gazu do np. wyprzedzania silnik traci moc, dławi się, przerywa i wydaje się jakby jechał na jednym garze. Podobna sytuacja występuje na wzniesieniach. Popuszczam gazu, wracam do 80tki i jest stabilnie. Przy niższych prędkościach nie zauważyłem problemu.
Zamierzam wziąć się za ten temat, przejrzałem wątki dot. podobnych problemów kolegów i znam sugestie dotyczące świec, fajek, kabli, cewek, kompresji.... Zanim pójdę tą drogą prosiłbym o diagnozę tego filtra, bo może to jest źródło problemu?
W zeszłym roku była robiona synchronizacja, czyszczenie gaźników, nowe świece i filtry (łącznie z f. paliwa) - te same objawy.
Dzięki za opinie, pozdrawiam!
[ Dodano: 2013-04-23, 18:33 ]
2gie zdjęcie
DSC00379.JPG zdjecie 2 |
|
Plik ściągnięto 173 raz(y) 221.65 KB |
DSC00378.JPG zdjęcie 1 |
|
Plik ściągnięto 180 raz(y) 292.17 KB |
|
|
|
|
|
monkton
Model: DS 1100 Custom
Rocznik: 1999
Wiek: 51 Dołączył: 11 Mar 2009 Posty: 575 Skąd: Irlandia
|
Wysłany: 2013-04-23, 21:57
|
|
|
Kojot110 napisał/a: | Witam, a ja mam pytanko bo posiadam filtr powietrza K&N i czym go domowym sposobem wypłukać? Słyszałem, że można to zrobić wodą z ludwikiem. ale czy to prawda? czy trzeba zaopatrzyć sie w specja. Pozdrawiamlne produkty do czyszczenia i smarowania |
Ja swój stary wrzuciłem do pralki ,był potem czysty ale funkcji swojej nie spełniał, trzeba było kupić nowy. Wcześniej próbowałem go reanimować oryginalnymi smarami ale był tak zajebany , że nic mu nie pomagało. Do czyszczenia możesz użyć WD40, ale czym go później domowym sposobem naoliwić to nie mam pojęcia. Lepiej wydaj te parę groszy i kup polecane specyfiki K&N.
[ Dodano: 2013-04-23, 21:00 ]
Orzechowy a skąd masz moto? Może jest zdławiony? W UK i Irlandii (i pewnie w innych krajach też) motocykle się kastruje żeby młodzi adepci jazdy nie przeginali. |
|
|
|
|
Orzechowy
Rocznik: 1999
Wiek: 44 Dołączył: 20 Sty 2012 Posty: 4 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 2013-04-24, 13:53
|
|
|
Monkton: moto sprowadzony właśnie z UK, kurcze to może być właściwy trop...
Nie wiesz w jaki sposób to sprawdzić i czy "oddławienie" to robota na poziomie amatorskim, czy trzeba oddać maszynę do mechanika? |
|
|
|
|
monkton
Model: DS 1100 Custom
Rocznik: 1999
Wiek: 51 Dołączył: 11 Mar 2009 Posty: 575 Skąd: Irlandia
|
Wysłany: 2013-04-24, 19:04
|
|
|
Robi się to kilkoma metodami z tego co się orinetuję. Jedna to jakieś blaszki gdzieś przy gaźniku chyba, druga to najprostsza nie da rady manety przekręcić do końca, i trzecia to jakieś zwężki w dyszach czy gdzieś . Spytam fachowca to powiem coś więcej. Zobacz czy nie ma gdzieś jakiegoś znaczka "restricted" czy coś takiego. Z drugiej strony to nie słyszałem żeby ktoś dławił XVS bo mieści się w normach... |
|
|
|
|
|