YAMAHA Drag Star FORUM
FAQFAQ  Mapa GoogleMapa Google  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Filtr powietrza -wymiana.
Autor Wiadomość
Marek Krywko 


Rocznik: 2008
Wiek: 52
Dołączył: 21 Cze 2010
Posty: 3
Skąd: Rumia
Wysłany: 2010-09-26, 02:20   Filtr powietrza -wymiana.

Mam takie pytanie-moze ktos wie a na pewno WIE! dlaczego przy wymianie filtra powietrza wyciekl spod niego olej okolo 50 ml motocykl kupilem nowy z salonu i to byla pierwsza wymiana filtra po 8000 mil(robilem to sam nie jest jak wiemy skomplikowane) zdziwil mnie tylko ten olej??? motocykl nigdy nie "lezal" wiec skad ten olej? i czy to jest normalne dizeki z gory za odpowiedz -pytalem mechanika to cos "burczal pod nosem nie wyraznie" chyba chlop nie byl w temacie.NARA
 
 
jaro 



Model: BĘDZIE
Rocznik: 2009
Wiek: 55
Dołączył: 24 Sty 2009
Posty: 3767
Skąd: Pruszków
Wysłany: 2010-09-26, 08:12   

Bo Drag Star tak ma i nie należy się tym przejmować w każdym egzemplarzu występuje ta przypadłość. Jest to olej z odmy, pod filtrem jest rurka z koreczkiem, którą należy, co jakiś czas zlać olej z filtra. Bez stresu kolego ;D
_________________
Tam gdzie kończą się Reguły tam zaczyna się Pruszków!


V Star 1300, RS 2008r, RS 2009r, RS 2011R
HOW TO DISMANTLE AN ATOMIC BOMB
 
 
wojtel 


Rocznik: 2002
Wiek: 47
Dołączył: 28 Lip 2009
Posty: 22
Skąd: Puławy
Wysłany: 2010-09-26, 10:32   

Nie chciało Ci się Marku skorzystać z opcji szukaj, bliźniaczo podobny temat jest nawet na tej samej stronie http://yamaha-dragstar.pl/viewtopic.php?t=5901. I tak bez przywitania, będzie pewnie ostrzeżenie.
_________________
...gubiąc gdzieś po drodze prawdę swą i sens...
 
 
fazzi 



Rocznik: 2008
Wiek: 56
Dołączył: 27 Sie 2008
Posty: 2691
Skąd: Jankes
Wysłany: 2010-09-26, 10:36   

przywital sie , tylko dosc dziwnie :hahaha:
http://yamaha-dragstar.pl...e92d9aa2#149832
 
 
Marek Krywko 


Rocznik: 2008
Wiek: 52
Dołączył: 21 Cze 2010
Posty: 3
Skąd: Rumia
Wysłany: 2010-09-26, 15:16   

Dzieki za "podpowiedz"
 
 
Kojot110 



Rocznik: 2003
Wiek: 57
Dołączył: 28 Sty 2011
Posty: 5
Skąd: Banie
Wysłany: 2011-01-28, 19:05   

Witam, a ja mam pytanko bo posiadam filtr powietrza K&N i czym go domowym sposobem wypłukać? Słyszałem, że można to zrobić wodą z ludwikiem. ale czy to prawda? czy trzeba zaopatrzyć sie w specja. Pozdrawiamlne produkty do czyszczenia i smarowania
 
 
Colmann 



Model: DS 650 Classic
Rocznik: 1999
Wiek: 42
Dołączył: 16 Gru 2010
Posty: 40
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2011-03-24, 20:18   

Ja K&N wpierw dokładnie wydmuchuję powietrzem a potem ciepła woda właśnie z płynem dokładnie płuczę i psikam olejem do filtrów i tak po każdym 1000km
wiem wiem po co tak często a no po to bo grunt to dużo powietrza i czystego powietrza a ręce mi od tego nie odpadną no i silnik uchronię przed agonią
Bo co jak co ale drobinki piasku potrafią wykończyć silnik widziałem efekty osobiście kilka razy :shock:
_________________
ŻYCIE TO NIE BAJAK!!!
NIE TRAĆ CZASU WSIĄDŻ NA SWGO BAJKA...
I RUSZAJ TAM GDZIE WIATR RAZEM Z TOBĄ GNA :P
 
 
patryk_c 



Model: RS1700
Rocznik: 2006
Wiek: 45
Dołączył: 23 Lip 2009
Posty: 750
Skąd: Warszawa Bemowo
Wysłany: 2011-03-24, 20:36   

jaro napisał/a:
Jest to olej z odmy, pod filtrem jest rurka z koreczkiem, którą należy, co jakiś czas zlać olej z filtra. Bez stresu kolego ;D



Jaro, ma generalnie rację - ale zawsze można dążyć do doskonałości i ...


Filtr odmy i kolektorek oleju :pokooj:

_________________
 
 
miodzik 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2005
Wiek: 44
Dołączył: 17 Sie 2009
Posty: 718
Skąd: ST
Wysłany: 2011-03-24, 22:15   

Mnie bardziej zastanawia, gdzie jest odma z tylnego cylindra :nie_wiem:
_________________
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów." - Stanisław Lem
Ulica to nie tor.
 
 
witek1965 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 14512
Skąd: Gdzieś
Wysłany: 2011-03-25, 11:15   

miodzik napisał/a:
gdzie jest odma z tylnego cylindra :nie_wiem:



Miodzik nie gniewaj się, ale ty nie wiesz co to jest odma w ogóle.

Odma to odpowietrzenie skrzyni korbowej eliminujący nadciśnienie. Najprostsza to zwykła rurka skierowana na zewnątrz, (nie wolno już stosować takich rozwiązań)Nowoczesne odmy to połączenie skrzyni korbowej z przewodem ssącym pomiędzy filtrem a przepustnica. ( to w puszkach), stąd w starszych podjechawszy silnikach zasyfiony olejem filtr powietrza). To w skrócie.

Tutaj trochę więcej o przedmuchach itd.
_________________
Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest



***** ***
 
 
miodzik 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2005
Wiek: 44
Dołączył: 17 Sie 2009
Posty: 718
Skąd: ST
Wysłany: 2011-03-25, 19:30   

Popatrz, byłem święcie przekonany że skrzynki zaworowej. Człowiek całe życie się uczy.
_________________
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów." - Stanisław Lem
Ulica to nie tor.
 
 
soft 



Model: MS1900
Rocznik: 2008
Wiek: 53
Dołączył: 21 Sie 2008
Posty: 1489
Skąd: Zamość
Wysłany: 2011-03-25, 20:13   

miodzik napisał/a:
Popatrz, byłem święcie przekonany że skrzynki zaworowej. Człowiek całe życie się uczy.


Tłok idąc do dołu wywołuje ciśnienie w skrzyni korbowej (taka stara nazwa), idąc zaś do góry wywołuje podciśnienie.
Teoretycznie można by było założyć odmę w skrzyni korbowej - tak jak miał to robiony Junak, ale ilość oleju która by się odmą wydostawał była by zatrważająca.
Skrzynia korbowa jest połączona kanałem w którym pracuje łańcuszek rozrządu z "jak nazwałeś skrzynią zaworową" czyli z głowicą. Z głowicy wyprowadza się odmę, gdyż to jest najwyższy punkt silnika i ilość rozbryzganego oleju w tym miejscu, oraz jego pęd nie jest tak duży jak w skrzyni korbowej. Dlatego wystarczy jedną z głowuic połączyć z filtrem aby to do niego właśnie dmuchało i zasysało na przemian powietrze i tam też skraplał się wyrzucony w nadmiarze olej.

Ps. teraz przeczytałem artykuł o przedmuchach do którego link jest wyżej.
Ktoś kto to pisał napisał iż odma jest tylko do przedmuchów, a to nie prawda.
Odma ma za zadanie po pierwsze równoważyć ciśnienie wywołane ruchem tłoków, a w następnej marginalnej kolejności likwidować skutki przedmuchów, które powinny byc zlikwidowane przez remont silnika.
Ten artykuł powinien ukazać się w młodym techniku w 1970 r., w tym czasie technika dopuszczała takie przedmuchy.
 
 
witek1965 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 14512
Skąd: Gdzieś
Wysłany: 2011-03-26, 02:20   

soft napisał/a:
Odma ma za zadanie po pierwsze równoważyć ciśnienie wywołane ruchem tłoków, .


Masz 100% racji, tylko, że niektórzy nazywają przedmuchami to zjawisko, jak również minimalne przedostawanie się gazów pomiędzy szczelinami pierścieni. Dlatego zawsze ustawia się je co 120st, względem siebie żeby to zjawisko zminimalizować.Ja zawsze nazywałem przedmuchami skutki przedostawania się gazów oraz ucieczki kompresji spowodowanej zużyciem pierścieni tłokowych.

soft napisał/a:
Teoretycznie można by było założyć odmę w skrzyni korbowej


tak mają praktycznie wszystkie silniki spalinowe ( przynajmniej te stosowane w puszkach)

Jeżeli w Dragach jest wysoko, ponad skrzynia korbowa jak piszesz w "skrzynce zaworowej" w cylindrze, to jestem winny przeprosiny Miodzikowi, co czynię niniejszym.
_________________
Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest



***** ***
 
 
polo35 



Model: SYMPATYK
Wiek: 37
Dołączył: 22 Maj 2011
Posty: 58
Skąd: Świdnica
Wysłany: 2011-06-07, 01:20   Filtr Powietrza

Witam! gdzie znajdę filtr powietrza w Ds, ? ponieważ szykuję się do wymiany filtrów oraz oleju ? a nie mam pojęcia gdzie taki filtr się znajduje , szukałem na forum ale nie mogę znaleźć , jeśli był taki temat proszę o podpowiedź?
_________________
Honda VTX 1800 Retro 2002r.
 
 
krotom 



Model: SYMPATYK
Dołączył: 23 Paź 2009
Posty: 2821
Skąd: brać czas i chęci
Wysłany: 2011-06-07, 06:54   

filtr powietrza masz pod tą dużą okrągłą kopułką, którą masz tuż przy prawym kolanie podczas jazdy 8)
_________________


AB Rh+
 
 
polo35 



Model: SYMPATYK
Wiek: 37
Dołączył: 22 Maj 2011
Posty: 58
Skąd: Świdnica
Wysłany: 2011-06-07, 12:08   

Tak myślałem że tylko tam będę mógł go znaleźć, bo niby gdzie indziej :) dzięki Krotom za dokładną podpowiedź :d
_________________
Honda VTX 1800 Retro 2002r.
 
 
Orzechowy 


Rocznik: 1999
Wiek: 44
Dołączył: 20 Sty 2012
Posty: 4
Skąd: Katowice
Wysłany: 2013-04-23, 18:31   

Witam,

Podepnę się pod temat. Podczas wymiany filtra powietrza zauważyłem dość niechlujnie wyglądające coś, wyglądające jak stary klej. Podpinam zdjęcia robione komórą, przepraszam za marną jakość ale istotę sprawy przedstawiają.

Na drugim zdjęciu widać że "klej" nie pokrywa całego obwodu, jest szczelina. Czy moglibyście rzucic okiem i doradzić co z tym fantem zrobić? Czy ta szczelina powinna być uszczelniona? Jeśli tak to czym? Po raz pierwszy samodzielnie wymieniałem płyny i filtry więc nie wiem kto to popełnił, zanim oddam moto do fachowca chcę wyeliminować pierdoły.

Muszę nadmienić, że moje 2oo ma istotną usterkę - przy prędkościach powyżej 80/90km/h i odkręceniu gazu do np. wyprzedzania silnik traci moc, dławi się, przerywa i wydaje się jakby jechał na jednym garze. Podobna sytuacja występuje na wzniesieniach. Popuszczam gazu, wracam do 80tki i jest stabilnie. Przy niższych prędkościach nie zauważyłem problemu.

Zamierzam wziąć się za ten temat, przejrzałem wątki dot. podobnych problemów kolegów i znam sugestie dotyczące świec, fajek, kabli, cewek, kompresji.... Zanim pójdę tą drogą prosiłbym o diagnozę tego filtra, bo może to jest źródło problemu?

W zeszłym roku była robiona synchronizacja, czyszczenie gaźników, nowe świece i filtry (łącznie z f. paliwa) - te same objawy.

Dzięki za opinie, pozdrawiam!

[ Dodano: 2013-04-23, 18:33 ]
2gie zdjęcie

DSC00379.JPG
zdjecie 2
Plik ściągnięto 173 raz(y) 221.65 KB

DSC00378.JPG
zdjęcie 1
Plik ściągnięto 180 raz(y) 292.17 KB

 
 
monkton 



Model: DS 1100 Custom
Rocznik: 1999
Wiek: 51
Dołączył: 11 Mar 2009
Posty: 575
Skąd: Irlandia
Wysłany: 2013-04-23, 21:57   

Kojot110 napisał/a:
Witam, a ja mam pytanko bo posiadam filtr powietrza K&N i czym go domowym sposobem wypłukać? Słyszałem, że można to zrobić wodą z ludwikiem. ale czy to prawda? czy trzeba zaopatrzyć sie w specja. Pozdrawiamlne produkty do czyszczenia i smarowania

Ja swój stary wrzuciłem do pralki ,był potem czysty ale funkcji swojej nie spełniał, trzeba było kupić nowy. Wcześniej próbowałem go reanimować oryginalnymi smarami ale był tak zajebany , że nic mu nie pomagało. Do czyszczenia możesz użyć WD40, ale czym go później domowym sposobem naoliwić to nie mam pojęcia. Lepiej wydaj te parę groszy i kup polecane specyfiki K&N.

[ Dodano: 2013-04-23, 21:00 ]
Orzechowy a skąd masz moto? Może jest zdławiony? W UK i Irlandii (i pewnie w innych krajach też) motocykle się kastruje żeby młodzi adepci jazdy nie przeginali.
 
 
Orzechowy 


Rocznik: 1999
Wiek: 44
Dołączył: 20 Sty 2012
Posty: 4
Skąd: Katowice
Wysłany: 2013-04-24, 13:53   

Monkton: moto sprowadzony właśnie z UK, kurcze to może być właściwy trop...
Nie wiesz w jaki sposób to sprawdzić i czy "oddławienie" to robota na poziomie amatorskim, czy trzeba oddać maszynę do mechanika?
 
 
monkton 



Model: DS 1100 Custom
Rocznik: 1999
Wiek: 51
Dołączył: 11 Mar 2009
Posty: 575
Skąd: Irlandia
Wysłany: 2013-04-24, 19:04   

Robi się to kilkoma metodami z tego co się orinetuję. Jedna to jakieś blaszki gdzieś przy gaźniku chyba, druga to najprostsza nie da rady manety przekręcić do końca, i trzecia to jakieś zwężki w dyszach czy gdzieś . Spytam fachowca to powiem coś więcej. Zobacz czy nie ma gdzieś jakiegoś znaczka "restricted" czy coś takiego. Z drugiej strony to nie słyszałem żeby ktoś dławił XVS bo mieści się w normach...
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group