YAMAHA Drag Star FORUM
FAQFAQ  Mapa GoogleMapa Google  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Air Induction System (AIS)
Autor Wiadomość
witek1965 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 60
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 14539
Skąd: Gdzieś
Wysłany: 2009-07-15, 21:05   Air Induction System (AIS)

Czy ktoś może mi powiedzieć co takiego przedstawia załączone zdjęcie?



Starsze modele tego nie mają.
_________________
Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest



***** ***
Ostatnio zmieniony przez Anula 2016-11-29, 00:24, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
PUNIO 



Model: DS 650 Classic
Rocznik: 2006
Wiek: 58
Dołączył: 19 Gru 2008
Posty: 235
Skąd: Poznań
Wysłany: 2009-07-16, 00:12   

witek1965 - to takie ustrojstwo do uzyskania czystszych spalin stosowane tylko w wersjach na Kalifornię z tego co mi wiadomo
 
 
Rebelsoul 



Rocznik: 1999
Wiek: 45
Dołączył: 17 Paź 2008
Posty: 92
Skąd: pomorskie
Wysłany: 2009-07-16, 17:18   

To się nazywa Air Induction System (AIS). Piszą o tym w serwisówce. Jest to system do dopalania niespalonych spalin. Ma on zredukować emisję węglowodorów. Temperatura potrzebna do dopalenia to ok. 600-700 st. C.
Ot taki ekologiczny bełkot.
_________________

 
 
Rebelsoul 



Rocznik: 1999
Wiek: 45
Dołączył: 17 Paź 2008
Posty: 92
Skąd: pomorskie
Wysłany: 2009-07-16, 21:43   

Witek niedowiarku jeden, już w serwisie tylko czekają, żeby ci powiedzieć co to jest. Bo tam tacy dobrzy ludkowie pracują :) i tylko czekają komu tu pomóc, phi :) Wrzuciłbym te dwie strony z serwisówki, ale mi sie nie chce. To dopalanie nie dzieje się w samym tym urządzonku, ale ono jedynie dostarcza dodatkowej dawki powietrza i podaje je na "exhaust port", po polskiemu nie wiem, gdzieś na wylocie spalin. Nie wiem czy to nie jest odpowiedzialne za strzały z wydechów. Znalazłem artykuł na ten, jak mi się wydaje, temat:
http://www.nightskycustom.../vstar1100.html
_________________

 
 
Jawos 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 2007
Dołączył: 08 Cze 2009
Posty: 87
Skąd: Konin prawie ;)
Wysłany: 2009-07-16, 21:48   

W tym ustrojstwie nie dopalają się spaliny, dlatego może być plastikowe.
To jest zawór i filtr powietrza w układzie wydechowym. Jego zadaniem jest dostarczanie dodatkowego powietrza do układu wydechu, aby niespalone częsci mieszanki mogły się dopalić w układzie wydechowym.
Zapobiega również strzałom z wydechu, gdy raptownie zamkniemy manetkę, bo wtedy ten zawór się również zamyka, działa on na zasadzie podciśnienia.
 
 
fazzi 



Rocznik: 2008
Wiek: 57
Dołączył: 27 Sie 2008
Posty: 2691
Skąd: Jankes
Wysłany: 2009-07-16, 21:53   

to badziewie jest czesto usuwane i moto nabiera podobno zwawosci :)
 
 
Rebelsoul 



Rocznik: 1999
Wiek: 45
Dołączył: 17 Paź 2008
Posty: 92
Skąd: pomorskie
Wysłany: 2009-07-17, 11:06   

W artykule, który podałem powyżej gość pisze, że demontuje ten układ właśnie po to, żeby się pozbyć tych strzałów. Jawos, myślę, że ten układ nie eliminuje strzałów, a właśnie je powoduje, skoro jest odpowiedzialny za dopalanie spalin. Ilość strzałów z pewnością zależy od tego czy wszystko jest dobrze poustawiane, gaźniki, zawory i takie tam :) Nie wiem, mechaniorem nie jestem, ale tak sobie kombinuję, że to coś w ten deseń.
_________________

 
 
witek1965 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 60
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 14539
Skąd: Gdzieś
Wysłany: 2009-07-17, 13:24   

Rebelsoul napisał/a:
W artykule, który podałem powyżej gość pisze, że demontuje ten układ właśnie po to, żeby się pozbyć tych strzałów. Jawos, myślę, że ten układ nie eliminuje strzałów, a właśnie je powoduje, skoro jest odpowiedzialny za dopalanie spalin. Ilość strzałów z pewnością zależy od tego czy wszystko jest dobrze poustawiane, gaźniki, zawory i takie tam :) Nie wiem, mechaniorem nie jestem, ale tak sobie kombinuję, że to coś w ten deseń.


To w takim razie, skoro u mnie się strzelić nie da, spalanie mam na poziomie 4,6-4,8 litra to znaczy, że mam wszystko poustawiane miodzio. "Strzał w gaźnik" nie jest dobrym objawem.
_________________
Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest



***** ***
 
 
Jawos 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 2007
Dołączył: 08 Cze 2009
Posty: 87
Skąd: Konin prawie ;)
Wysłany: 2009-07-17, 15:26   

Rebelsoul napisał/a:
myślę, że ten układ nie eliminuje strzałów, a właśnie je powoduje, skoro jest odpowiedzialny za dopalanie spalin.

I Yamaha zamontowała to, aby Dragusie strzelały z rury... :hahaha:

Strzały w wydech występują wtedy, gdy niedopalona (bogata) mieszanka opuszcza wydechy, bo dostaje wtedy dawkę tlenu potrzebną do zapłonu.
Wystepują najczęściej po gwałtownym zamknięciu przepustnicy.
W Dragusiu Jawoski działa to tak, jak powinno, moto ma wydechy Vance&Hince i nie strzela z rury... (niestety)
ku wielkiej rozpaczy Jawoski...
 
 
monkton 



Model: DS 1100 Custom
Rocznik: 1999
Wiek: 52
Dołączył: 11 Mar 2009
Posty: 575
Skąd: Irlandia
Wysłany: 2009-08-17, 23:36   SYSTEM DOPALANIA SPALIN xvs1100

1.Czy ktos to zdemontowal ?
2.Czy po zdemontowaniu poprawila sie kultura pracy (osiagi) ?
3.Czy ma ktos rocznik '99 z tym czyms ?

[ Dodano: 2009-08-17, 23:59 ]
Ad 3. Każdy powinien to miec jak nie ma, to powinien miec zaślepki.
Ostatnio zmieniony przez vaaks 2011-01-02, 14:26, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
empiq 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 2002
Wiek: 50
Dołączył: 25 Sie 2008
Posty: 739
Skąd: Koluszki/Warszawa
Wysłany: 2009-08-18, 10:17   

Czołem, mój Śfagier zdemontował - z 2001 rocznika. Ma puste wydechy , poprawy osiągów raczej nie doświadczył, zyskał miejsce w schowku :) i ładne chromowane zaślepki.
_________________
Janinka sprzedana ;( niech wiernie służy nowemu Panu.
 
 
monkton 



Model: DS 1100 Custom
Rocznik: 1999
Wiek: 52
Dołączył: 11 Mar 2009
Posty: 575
Skąd: Irlandia
Wysłany: 2009-08-19, 09:48   

Poszperalem troche po necie , poczytalem rozne fora i z tego co widze ten system (AIS) to tylko przeszkadza . Nawet CLYMER pisze ze przez to moga byc strzaly w tlumik (backfire). Zrobili go dla ekologii ale czy to faktycznie pomaga tego nie wiem, ale znalazlem wiecej za tym zeby sie tego pozbyc. Baron nawet za chyba 80 $ sprzedaje zaslepki na to, ale jeden meksykanin ominal to w bardzo prosty sposob . Olanie tego ukladu poprawia prace silnika i latwiej ustawic gazniki. A oto sposob sprytnego wasatego meksykanina : http://www.youtube.com/watch?v=TCmlzoUAbxE meksykanin nawet napisal ze poprawilo sie lekko spalanie takze do dziela.
 
 
soft 



Model: MS1900
Rocznik: 2008
Wiek: 54
Dołączył: 21 Sie 2008
Posty: 1489
Skąd: Zamość
  Wysłany: 2009-08-21, 15:30   

Zrobiłem (kill AIS) wczoraj metodą wąsatego mexa.

- lepiej wkręca się na obroty (tak mi się wydaje..)
- strzelanie w tłumiki zredukowane o 99%
- nie pali kolanek na żółto ani na fioletowo (wcześniej też nie paliło)
(na trasie ok. 100 km w którą wyskoczyłem przetestować moto "pyknął w tłumik" tylko ze 2 razy). Mam wolne wydechy COBRY i strzały przed rozłączeniem AIS-a były nieodłączne.

Nie mogłem wytestować V-max bo nie miałem gdzie... więc nie wiem.
Jeszcze jedno wrażenie ..... motocykl zrobił się "twardszy" i nie chodzi o amortyzatory a o manetkę gazu. Trochę inaczej reaguje na dodanie i odjęcie gazu .... może lepiej... ale to odczucie subiektywne.

Jeżeli zrobi ktoś też takie odpięcie (całość zajmuje ok. 10 minut pracy ) proszę o dopisanie swoich spostrzeżeń.
 
 
shipp 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2005
Wiek: 58
Dołączył: 07 Lut 2009
Posty: 2411
Skąd: Kwatera Główna
Wysłany: 2009-08-21, 19:09   

Ja dzisiaj to odłączyłem, ale z racji ciągłej ulewy nie przetestowałem jeszcze w trasie. Wrażenie mam takie, że motocykl jakby mniej równo pracuje a wydechy jakby głośniejsze. Ale może to tylko moje subiektywne odczucie.
_________________
I tak zawsze... no zawsze...
 
 
Ziółek 



Model: DS 125
Rocznik: 1997
Dołączył: 12 Maj 2009
Posty: 1425
Skąd: 4 planeta
Wysłany: 2009-08-21, 21:01   

Zrobiłem to od razu jak monkton zapodał link. Nie pisałem żeby najpierw przetestować.
Na początku po pierwszej jeździe (ok 15 km) pomyślałem rewelacja bo strzelanie w wydechy ustąpiło w 90%, ale po kilku dniach jazdy powiem że gówno... strzela tak jak strzelało a ten pierwszy wypad to był wyjątek, bo już druga i następne jazdy waliło w tłumiki tak jak zawsze.

W/g mnie strzelania można zredukować tylko regulując gaźniki (dyszami składu mieszanki). Po sezonie mają mi to zrobić w warsztacie w Bliznem koło W-wy.

Reszta parametrów pracy motocykla bez zmian, właściwie nic się nie zmieniło, a przynajmniej nie zauważam.

Jak ktoś widzi jakąś różnicę to może poprostu efekt placebo ? ;p
_________________
"Mówimy sobie na Ty. Nie ma między nami jakichś zadrażnień. Czujemy się fantastycznie w naszej grupie."
 
 
soft 



Model: MS1900
Rocznik: 2008
Wiek: 54
Dołączył: 21 Sie 2008
Posty: 1489
Skąd: Zamość
Wysłany: 2009-08-21, 22:02   

Z tym strzelaniem mam dore porównanie, gdyż ostatnio w trasie z nudów sprawdzałem kiedy i przy jakim paliwie najwięcej wali w tłumik. Jechałem praktycznie non stop 2000 km i tankowałem różne paliwo na różnych stacjach.
Najlepiej moto zbiera się na paliwie z shella (ta lepszejsza 95 oktan - nazwy nie pamiętam)
najmniej jednak wali w tłumik na 98 oktan - ale już nie z shella - bo oni takowej nie mają.

Miałem zatankowaną 95 shellowską (v power chyba) i porównywałem strzelanie z AIS-em i bez.
Kiedy z AIS-em strzelało najbardziej ? .... gdy motocykl miał ponad 70 stopni celsiusza - czyli rozgrzany, gdy droga miała spadek i zjeżdżałeś z nieg z dosyć dużą prędkością na biegu z zamkniętą przepustnicą.
Waliło średnio co 3 sekundy w tłumik.
Teraz powtarzałem taką sytuację i jadąc ze sporą prędkością - zamykając przepustnicę nic takiego nie zauważyłem.
Noo prawie nie zauważyłem ... ale to Pikuś .... pan Pikuś.
 
 
monkton 



Model: DS 1100 Custom
Rocznik: 1999
Wiek: 52
Dołączył: 11 Mar 2009
Posty: 575
Skąd: Irlandia
Wysłany: 2009-08-22, 02:18   

Strzelanie to jakas porazka dzisiaj kopnalem sie ok 300 km i bylo spoko do postoju. Po chyba 180km postuj na jakies 15 minut . Odpalenie no i kurna znowu strzaly jak dawniej za kilka kilometrow znowu postuj. Odpalenie i cisza juz do konca drogi nawet z gorki. O co chodzi nie wiem.
 
 
pan_wiewiorka 



Model: SYMPATYK
Dołączył: 08 Paź 2008
Posty: 2735
Skąd: we mnie moc?
Wysłany: 2009-08-22, 10:29   

A moze masz mieszanke zle dobrana i czas na regulacje?
_________________
Zabijcie wszystkich. Bóg rozpozna swoich.
 
 
shipp 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2005
Wiek: 58
Dołączył: 07 Lut 2009
Posty: 2411
Skąd: Kwatera Główna
Wysłany: 2009-08-22, 14:28   

Dzisiaj polatałem z odłączonym systemem i chyba nie ma różnicy. Wprawdzie nie strzelał w tłumik a mi wydawał się jakby żwawszy, ale obawiam się że to efekt przypominający placebo. Wyjeżdżę jeszcze zbiornik i zobaczę jaki wpływ ma to na spalanie, niemniej czuję że raczej podłączę to spowrotem.
_________________
I tak zawsze... no zawsze...
 
 
monkton 



Model: DS 1100 Custom
Rocznik: 1999
Wiek: 52
Dołączył: 11 Mar 2009
Posty: 575
Skąd: Irlandia
Wysłany: 2009-08-22, 20:14   

Wiewior tydzien temu regulowalem gazniki (podcisnienie) i zawory, na regulacje mieszanki nie mam sprzetu :( I tak po regulacji jest lepiej niz bylo, albo to tylko takie wrazenie, bo chce zeby bylo... Najchetniej pojechalbym na cos takiego : http://www.youtube.com/watch?v=hJfFkyMr9ok jezeli ktos rozumie te szlaczki to prosze o tlumaczenie :) i ten moto chyba ma wywalony system bo nie widze tych rurek. Moze zaslepienie cylindrow dziala lepiej niz odwrocony wezyk ?? Za dwa tygodnie maja przyjsc nowe gumki do przepustnicy to wtedy zajme sie testowaniem na powaznie. Ale dzisiaj polatalem troche z kumplem on jechal przodem to slyszalem kiedy strzela a u mnie cisza :) takze cos na rzeczy musi byc . Popytajcie swoich doktorow moze czesc z nich bedzie miala to samo zdanie na temat AIS i wtedy sie wysnuje jakies wnioski. Poki co sie jezdzi.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group