YAMAHA Drag Star FORUM
FAQFAQ  Mapa GoogleMapa Google  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: 1janbo
2010-11-15, 09:54
ŚWIECE - FAJKI - KABLE WN
Autor Wiadomość
fazzi 



Rocznik: 2008
Wiek: 56
Dołączył: 27 Sie 2008
Posty: 2691
Skąd: Jankes
Wysłany: 2010-11-15, 14:02   

swiece irydowe sa zdecydowanie lepsze niz zwykle a jesli chodzi o regulacje gaznikow to mysle ze to wcale nie jest konieczne jesli gwiazdka dobrze jezdzi, gdyby mieszanka byla byla drastycznie zla to efekt bylby taki jak na ssaniu czyli moto po nagrzaniu by gaslo. Jesli zas chodzi o wymiane swiec to pamietaj ze po wymianie nalezy moto odpalic i przejechac sie aby nowe swiece dobrze wygrzac, bo to zdecydowanie poprawia ich pozniejsza prace.
 
 
HELLOWEEN 



Model: SYMPATYK
Wiek: 58
Dołączył: 20 Mar 2010
Posty: 1557
Skąd: Nomad
Wysłany: 2010-12-06, 13:49   

Świece NGK to chyba najlepsze na rynku światowym.Era Boscha i Championa dawno sie skończyła ze względu na tajwańsko-chińską produkcję i małą innowacyjność technologiczną.Popatrz tylko gdzie świece są produkowane i czy na pewno są do Twojego moto i....kupuj.
_________________
Bądź zawsze sobą! Pojebanych też lubią...

Oprócz marzeń warto też mieć wódkę i fajki...

Światem rządzi miłość. Ja na przykład kocham się napić...
 
 
pandzioch2003 



Rocznik: 2002
Wiek: 42
Dołączył: 06 Mar 2009
Posty: 198
Skąd: Łódź
Wysłany: 2010-12-06, 14:33   

HELLOWEEN, pamietaj ze NGK japonska jest ok, ale prdukowana w Turcji czesto bywa gorsza od starej oryginalnej świeczki.
_________________
Współtowarzysze
ISRA 31256
 
 
HELLOWEEN 



Model: SYMPATYK
Wiek: 58
Dołączył: 20 Mar 2010
Posty: 1557
Skąd: Nomad
Wysłany: 2010-12-06, 14:42   

HELLOWEEN napisał/a:
gdzie świece są produkowane i czy na pewno są do Twojego moto

Napisałem wyraźnie!Japan-ok,reszta(Tajwan,Korea,itp.)szmelc.Już chyba wolałbym nasze Iskry założyć,bo chociaż kasy tyle nie trzeba wydać.
_________________
Bądź zawsze sobą! Pojebanych też lubią...

Oprócz marzeń warto też mieć wódkę i fajki...

Światem rządzi miłość. Ja na przykład kocham się napić...
 
 
Kozak_Barabasz 



Model: BĘDZIE
Wiek: 34
Dołączył: 01 Maj 2008
Posty: 1435
Skąd: Poznań / Konin
Wysłany: 2011-02-01, 16:20   

Nie miałem tych świec ale sporo czytałem o nich i podzielę się swoją teoretyczną wiedzą (inni nie będą musieli przeszukiwać internetu).

Świece irydowe w porównaniu ze zwykłymi:
- zwiększona trwałość (około 2-3razy rzadziej się wymienia niż zwykłe),
- lepsze przewodzenie (mocniejsza iskra),
- lepsza praca silnika,

Tyle teorii, praktyka przyjdzie po 50tys km przejechanych ;)
Świece 3 razy droższe od tradycyjnych.
Platynowych się nie opłaca bo cenowo wychodzą tak samo co irydowe.
_________________
OFERTA KIA używane www.nowickikalisz.otomoto.pl / www.nowicki.otomoto.pl
 
 
jusza 


Model: SYMPATYK
Rocznik: 2011
Wiek: 60
Dołączył: 11 Paź 2008
Posty: 367
Skąd: Kraków
Wysłany: 2011-02-01, 16:30   

Na razie na świecach irydowych przejechałem ok. 20 tys km. Zapłaciłem ok. 20zł za sztukę (tyle kosztują w USA). Silnik po odpaleniu szybciej się rozgrzewa - szybciej można zamknąć ssanie. W jego pracy i osiągach nie zauważyłem różnicy.
 
 
patryk_c 



Model: RS1700
Rocznik: 2006
Wiek: 45
Dołączył: 23 Lip 2009
Posty: 750
Skąd: Warszawa Bemowo
Wysłany: 2011-02-24, 22:13   

http://www.e3sparkplugs.com/

POWERMADD/COBRA E3 SPARK PLUGS





Właśnie poczytałem sobie opinie z Hameryki o tym wynalazku - i wychodzi na to że bomba. W dodatku pierwsze info dostałem od zaufanych mistrzów od dłubania w Gwiazdach właśnie zza oceanu.

Nowy kształt elektrody zmienia podobno kierunek zapłonu i poprawia cały proces spalania.

Motorniczy piszą że działa.

Do DS 1100 pasują o symbolu E3.34. Ja szukam do RS 1700 E3.36. Jak się by ktoś napatoczył to ja poproszę o sygnał :pokooj:
_________________
 
 
marius 



Model: MS1900
Rocznik: 2010
Wiek: 52
Dołączył: 16 Sty 2010
Posty: 115
Skąd: Łańcut
Wysłany: 2011-03-15, 20:25   

Ponawiam mój temat o świecach irydowych DENSO; Wyjeździłem na nich 2 baki paliwa i dało się zauważyć: większa moc silnika tj. lepsze przyśpieszenie, około 5% mniejsze zużycie paliwa, stabilniejsze obroty i jak pisał JUSZA silnik po odpaleniu szybciej się rozgrzewa - szybciej można zamknąć ssanie.
_________________
marius
 
 
witek1965 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 14512
Skąd: Gdzieś
Wysłany: 2011-03-15, 20:47   

marius, świece Irydowe to na pewno dobry wybór-trwałość i niezawodność, w końcu iryd,
Co do reszty to zaprezentuj wynik z hamowni, zwłaszcza to przyspieszenie i wzrost mocy. Zbiornik paliwa od momentu zapalenia na zimnym silniku do ostatniej kropli na świecach irydowych i to samo na świecach standardowych. Ja na jednych i tych samych świecach ma rozbieżność w zużyciu paliwa nie 5% tylko 18%, w którą strone to sobie sam zinterpretuj. 4,6 l/100 i 5,5l/100 też bywało. I o czym to świadczy ?

[ Dodano: 2011-03-15, 21:01 ]
Cytat:
-świece irydowe i sportowe kable wysokiego napięcia - dobra i mocna iskra w dobrą stronę nigdy nie jest zła! Nie dostaniemy więcej mocy od irydowych czy platynowych świec ale szansa na to, że w tuningowanym silniku posłużą dłużej jak nowe jest zdecydowanie większa niż nasze stare zwykłe, brudne świeczki. pamietajmy o ich poprawnym zgapowaniu czyli ustawieniu elektrod od siebie o wartość podaną w serwisówce! Dla zygzaka 600E jest to 0.8mm. Wielu tunerów wkręcając nowe świece do silnika tak stara się je ustawić licząc zwoje gwintu by po pełnym wkręceniu ich otwarta część między elektrodami był skierowana w kierunek jazdy. Ponoć coś to daje. Czy faktycznie? Nikt nie potwierdził na hamowni jeszcze.


cytat z innego forum. Temat poświęcony rasowaniu przecinaka
_________________
Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest



***** ***
 
 
Bakteria77 



Model: RS1700
Rocznik: 2004
Wiek: 25
Dołączył: 24 Kwi 2010
Posty: 1551
Skąd: Lubuskie
Wysłany: 2011-03-15, 21:45   

Które świece będą lepsze irydowe czy platynowe?
 
 
krotom 



Model: SYMPATYK
Dołączył: 23 Paź 2009
Posty: 2821
Skąd: brać czas i chęci
Wysłany: 2011-03-28, 13:54   

marius & Dawid Z. do tablicy !

Meldować jak te Wasze świeczki się sprawują. Pisać szybko, bo na dniach chce dokonać zakupu.

[ Dodano: 2011-03-28, 13:55 ]
adam1968, a coś więcej ? Jakiej marki ? Ile na nich przejechałeś ?
_________________


AB Rh+
 
 
robroy 


Rocznik: 1998
Wiek: 47
Dołączył: 09 Kwi 2011
Posty: 15
Skąd: witków
Wysłany: 2011-04-10, 17:46   

Mam pytanie dotyczące fajek. zwróciłem uwagę że w moim DS 650 są dwie
inne fajki. TD T-137 krótka zgięta i TD T-139 długa prosta. chciałem kupić dwie nowe ale w sklepie nie mieli w katalogu fajek do ds 650. ta sytuacja powtórzyła się również w innym sklepie. Udałem się w końcu do autoryzowanego serwisu yamahy. Tam usłyszałem że nie mają innych niż oryginalne które muszą sprowadzić. cena 40 euro za sztukę. Proszę podpowiedzcie mi jakie mają być te fajki i oznaczenia no i gdzie je kupić.
_________________
W ŻYCIU PIĘKNE SĄ TYLKO CHWILE, TA CHWILA TO JAZDA MOTOCYKLEM.
 
 
witek1965 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 14512
Skąd: Gdzieś
Wysłany: 2011-04-10, 20:56   

4XY-82370-00-00 30 $
4TR-82370-00-00 35 $

jedna jest prosta, druga lekko kątową. (w zasadzie jak będzie prosta to sie nic nie stanie). Gdzie kupić poza serwisem :nie_wiem:


Pytanie, czy nie można zastosować od innego motocykla lub puszki ? :nie_wiem:

[ Dodano: 2011-04-10, 21:10 ]
Napisz tutaj, może dorobią ci #
http://www.sentech.pl/kontakt
_________________
Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest



***** ***
Ostatnio zmieniony przez witek1965 2011-04-21, 11:38, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
patryk_c 



Model: RS1700
Rocznik: 2006
Wiek: 45
Dołączył: 23 Lip 2009
Posty: 750
Skąd: Warszawa Bemowo
Wysłany: 2011-05-19, 22:54   

Zmodyfikowałem w mojej Gwieździe cały układ.

Poniżej zdjęcie nowych cewek, kabli WN oraz świec. Takie same zestawy dostępne są do XVS 650 i 1100.



Dziś była pierwsza jazda :shock:

Jest bomba :pokooj:
_________________
 
 
Grzegorz Anis 



Model: MS1300
Rocznik: 2008
Wiek: 58
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 1069
Skąd: Chelm
Wysłany: 2011-05-19, 23:02   

patryk_c, przyjacielu, wszystko Ok, ale co daje taki zestaw, w czym zmienia pracę silnika ?
_________________
Organizator V meetingu "WILD EAST" Drag Star
 
 
patryk_c 



Model: RS1700
Rocznik: 2006
Wiek: 45
Dołączył: 23 Lip 2009
Posty: 750
Skąd: Warszawa Bemowo
Wysłany: 2011-05-19, 23:37   

Kable WN to 10.4mm "ThunderVolt50" to jedne z najbardziej zaawansowanych technicznie przewodów na rynku ze względu na niską impendancję na poziomie 50 ohmów na stopę - czyli minimalizuje opór prądu płynącego z cewki.

Dokładając do tego cewki Dyna dające wartości iskry koło 30 000 voltów i tęgą energię mamy zestaw który koledzy przerabiający Gwiazda w USA przetestowali na wielu maszynach i twierdzą że motor łatwiej odpala, płynniej i mocniej pracuje oraz poprawia się zurzycie paliwa.

Założenie jest takie że tak mocna iskra pozawala dopalić więcej paliwa, które normalnie pozostaje w cyklu pracy cylindra. Po rozebraniu silnika wychodzi nawet że zawory się doczyszczają. Testy na hamowni pokazują wzrost mocy o jakieś 2 koniki - tylko po montażu tego tentegesa ...


A świece... hmm... znowu chodzi o dokładniejsze spalenie tego co trafia do cylindra. ten patent z kształtem elektrody daje szybszy i mocniejszy zapłon, w dodatku ukierunkowany ku dołowi i wytwarza większe ciśnienie w cyklu pracy.

To tyle.


Obiecuję poedzielić się swoimi obserwacjami po przejechaniu większego kawałka :pokooj:
_________________
 
 
Marcin880 


Model: SYMPATYK
Rocznik: 2003
Wiek: 35
Dołączył: 27 Maj 2011
Posty: 5
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 2011-05-27, 07:32   

Cześć!!!
Chłopaki co może być przyczyna "padania" świecy mam moto jakieś półtora mies i juz 3 razy wymieniałem świece w tym raz irydowe ;/ dodam jeszcze ze pada tylko jedna w 2 garze tzn tym bliżej tylnego koła, dlaczego tak sie dzieje?? :ryczy: POZDRAWIAM :dumny:

[ Dodano: 2011-05-27, 11:13 ]
dodam jeszcze ze swieca w pierwszym garze jest biała a w drugim czarna :beczy:
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony przez vaaks 2011-05-27, 08:44, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Kozak_Barabasz 



Model: BĘDZIE
Wiek: 34
Dołączył: 01 Maj 2008
Posty: 1435
Skąd: Poznań / Konin
Wysłany: 2011-05-30, 14:46   

Jak zawsze kilka opcji:
- może miałeś pecha co do tych świec na tym 2 garze :P (żartuję),
- sprawdź przewody wysokiego napięcia w raz z fajkami (coś słabiej łączy),
- sprawdź ciśnienie sprężania w obu cylindrach.


Obstawiałbym jednak coś z układem zapłonowym (cewka, fajki, kable)
_________________
OFERTA KIA używane www.nowickikalisz.otomoto.pl / www.nowicki.otomoto.pl
 
 
Marcin880 


Model: SYMPATYK
Rocznik: 2003
Wiek: 35
Dołączył: 27 Maj 2011
Posty: 5
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 2011-05-30, 20:57   

sprawdziłem fajki cewki i swiece i wszystko gra poprostu przełożyłem je i cały czas cos nie gra na 2 garze;/ cisnienie też sprawdziłem i jest ksiażkowe 10 bar...
macie moze jakies inne pomysły??
pozdrawiam
 
 
Kozak_Barabasz 



Model: BĘDZIE
Wiek: 34
Dołączył: 01 Maj 2008
Posty: 1435
Skąd: Poznań / Konin
Wysłany: 2011-05-30, 21:20   

To sprawdź jeszcze gaźnik.
Może rozregulowały się i inna mieszanka jest podawana na 2 gar.
Nic innego mi już do głowy nie przychodzi ....
_________________
OFERTA KIA używane www.nowickikalisz.otomoto.pl / www.nowicki.otomoto.pl
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group