|
YAMAHA XVS 650, 950, 1100, 1300, 1600, 1700, 1900 FORUM
|
|
Mechanika - KONSERWACJA ZACISKU HAMULCOWEGO
vaaks - 2011-04-28, 13:59 Temat postu: KONSERWACJA ZACISKU HAMULCOWEGO Krótka instrukcja konserwacji zacisku hamulcowego.
1. Narzędzia i materiały fot.1
- klucz 12
- klucz10
- szczoteczka druciana
- szczoteczka do zębów
- płyn do mycia alufelg / nieagresywny /
- smar do tłoczków
- smar miedziany
- dodatkowo w zależności od potrzeb 1-2 piwa
2. Luzujemy śrubę 3 i odkręcamy śruby 1, 2, 4. / fot. 3 /
3. Zdejmujemy zacisk z tarczy /fot. 4 /
4. Wyjmujemy klocki i myjemy zacisk spryskując preparatem do felg używając szczoteczek i spłukując obficie wodą /fot. 5 /
5. Naciskając klamkę hamulca i przytrzymując drugi tłoczek wysuwamy pierwszy / fot. 6 /, dokładnie szmatką zwilżoną preparatem czyścimy go i smarujemy smarem do tłoczków / fot. 7 /
6. Wciskamy tłoczek do obudowy i powtarzamy te same czynności z drugim tłoczkiem / fot. 8 /
7. Smarujemy prowadnice klocków smarem miedzianym / fot. 9 /
8. Smarujemy smarem miedzianym sworznie uchwytu klocków / fot. 10 /
9. Składamy zacisk, zakładamy na tarczę i mocujemy śrubami / fot. 11 /
10. Kilkakrotnie pompujemy klamką do uzyskaniu oporu.
11. Cieszymy się z własnoręcznie wykonanej konserwacji.
FOTKI
1. http://www.fotosik.pl/zdjecie/3dad9493f1402d3f
2. http://www.fotosik.pl/zdjecie/8c977682e6cee792
3. http://www.fotosik.pl/zdjecie/11bfe9fc28d6bf6a
4. http://www.fotosik.pl/zdjecie/fcfecccddc4051af
5. http://www.fotosik.pl/zdjecie/fcfecccddc4051af
6. http://www.fotosik.pl/zdjecie/c9f179855864d4d9
7. http://www.fotosik.pl/zdjecie/3773bde0385c152c
8. http://www.fotosik.pl/zdjecie/fc99891352be6756
9. http://www.fotosik.pl/zdjecie/8ce7cd8d2caeba94
10. http://www.fotosik.pl/zdjecie/f4c1a9f24eaa546f
11. http://www.fotosik.pl/zdjecie/dadd4d5ccba903c8
Arcon - 2011-04-28, 14:57
vaaks, nic nie piszesz (albo ja jestem ślepy) o gumowych uszczelkach tłoczków i jakichś osłonkach przeciwkurzowych. Na fotkach też nie widzę. Coś się z nimi robi, czyści, wymienia?
witek1965 - 2011-04-28, 15:18
Arcon, uszczelki tłoczków są wewnątrz zacisku. Trzeba uważać wkładając ponownie tłoczek, żeby wszedł prostu, bo inaczej może ściąć uszczelnienie. ( mnie się tak zdarzyło w zacisku puszki). Generalnie nie robi się z nimi nic. Można delikatnie posmarować wazeliną techniczną, lub silikonem w płynie do konserwacji wszelkiego rodzaju gum. Wymienia się jak są nieszczelne ( uwaga drogie)
remol71 - 2011-08-24, 13:55
Mała korekta. Sworzni zacisków nie należy smarować smarem miedziowym. Z doświadczenia wiem, że to bąd i zaciski staną. Proponuję ATE Plastilube.
fazzi - 2012-09-04, 11:27
tloczkow lepiej calkowicie nie wyciagac, bo one w srodku i tak sa czyste i lepiej wyczyscic ta wystajaca czesc, ktora ulegla zabrudzeniu, nie bedzie wtedy problemow z nieszczelnoscia i odpowietrzaniem
duoma - 2012-09-04, 11:34
Tłoczki łatwo się wyciąga i łatwo wkłada, uszczelka tłoczka jeżeli nie jest uszkodzona i nie widać wycieków to jest sprawna. Ja smaruję tłoczek smarem do tłoczków (rozpuszcza się w płynie hamulcowym) Dobry opis.
dziekan_alzair - 2012-09-04, 15:32
Sworznie można też posmarować smarem grafitowym z domieszką ATE z mogo doświadczenia i testów mieszanka nie do zatarcia....
VAKSIU napisałeś że potrzeba też od jednego do dwóch piwek ale nie widzę ich wśród narzędzi a napoje chłodzące w trakcie pracy są dość potrzebne
gery73 - 2012-09-06, 12:52
To jak to to tak wszystko w powietrzu robicie - nie odkręcacie przewodu hamulcowego i zacisk na stół ? - czy coś źle zrozumiałem. I płyn po wyjęciu cylinderków nie wylatuje ?
I kluczyk 8 do odpowietrznika jeszcze się przyda.
Ja robie tak że cały zacisk zdejmuje i spuszczam płyn hamulcowy - zacisk na stół tłoczki wyjmuje czyszcze, smaruje składam jak kolega nowe klocki, nowy płyn odpowietrzenie i rura.
A tłoczków wewnątrz nie ma sęsu smarować DOT4 ma takie właściwości smarujące że nie zastąpi tego żaden smar, a ponadto każdy smar rzekomo stosowany do tłoczków rozpuści sie w DOT4 - więc po co jak nie trzeba. Smarujemy prowadnice i powierzchnie klocka przylegające do cylinderków.
pozdrawiam gery73
witek1965 - 2016-12-06, 22:38
BenWito napisał/a: | a przy okazji chyba to nie jest normalne gdy przednie koło podniesionego moto wprawiam w ruch to słychać jak klocki trą po tarczy która zresztą posiada dziwne porysowania i koło jest wyhamowywane. | być może nie odbijają tłoczki i klocki lekko, bo lekko ale dociskając do tarczy. Rysy mogą być spowodowany czymś co dostało się między klocek a tarczę czy kiepskiej jakość klockiem, jak również zużyciem klocka. Trzeba zdjąć zacisk i sprawdzić.
Clinton - 2016-12-07, 08:55
BenWito napisał/a: | ... chyba to nie jest normalne gdy przednie koło podniesionego moto wprawiam w ruch to słychać jak klocki trą po tarczy która zręsztą posiada dziwne porysowania i koło jest wyhamowywane... |
Hamulec tarczowy ma to do siebie, że zawsze klocki delikatnie trą o tarczę hamulcową. Jast to słyszalne. Natomiast w żaden sposób tarcie nie może powodować oporów. Jeżeli pokręcisz kołem i ono się kręci, kręci, kręci... a tylko słychać tarcie to jest wszystko ok. Jeżeli natomiast pokręcisz kołem a ono się zaraz zatrzyma to masz do regeneracji zacisk.
|
|