YAMAHA XVS 650, 950, 1100, 1300, 1600, 1700, 1900 FORUM

Zakup - Moto ze Stanów - warto sprawdzić -CARFAX, ATOCHECK

Krzych - 2009-03-07, 15:03
Temat postu: Moto ze Stanów - warto sprawdzić -CARFAX, ATOCHECK
Polecam, aby przed zakupem motocykla z Usa sprawdzić sobie raport Carfax o tym sprzęcie, oczywiście po nr VIN. Zawarte tam są informacje o jego przeszłości dot. serwisów, wypadków, kolizji, zmian właściciela itp. Zanim kupiłem swoją maszynę kilka okazało się "trefnych" niestety.

Generalnie na stronie Carfax, lub na Alle... są dostepne takie usługi za mniejsze pieniądze i z przetłumaczeniem na polish!

1janbo - 2009-03-07, 15:33

...a jak co, mam zaufanych chłopaków w Stanach, moja Gwiazda jest z NJ lol
Grzegorz Anis - 2009-03-07, 15:50

Moja jet z Illinois z miasteczka Naperville a wypłynęła z Calumet Harbor w Chicago
pan_wiewiorka - 2009-03-07, 17:37

A moja jest ze Stanó z Poznania :acdc:
migdał - 2009-03-07, 18:09

Kalifornia Słupsk Serwis ;p
Masa - 2009-03-07, 19:06

Moja z Alabamy ;)
shipp - 2009-03-07, 19:34

Moja Gwiazda z Karoliny Północnej /stąd chyba te piórka na zbiorniku, pewnie jakiś wódz indiański jeździł?/ :howk:
Sylwek - 2009-03-07, 23:32

Floryda ;D
Masa - 2009-03-08, 00:06

Hehe mój ma tylko takie szare ognie(aerografy) a wogóle to ostatnio widziałem taką gwiazdke na allegro...identico jak moja:)
pan_wiewiorka - 2009-03-08, 15:07

Masa, była faktycznie. Spóźniłem się kilka godzin ale od tego samego sprzedającego wziąłem swoją. Tylko płomienie czerwone na czerwieni ;D
Masa - 2009-03-08, 15:44

pan_wiewiorka, nie wiem czy te płomienie były z salonu czy ktoś sobie osobiście zrobił aerograf?
pan_wiewiorka - 2009-03-08, 22:52

Masa, są fabryczne. Spójrz na moją galerię i porównaj. Jeśli masz w ten deseń, to z całą pewnością.
Masa - 2009-03-09, 10:41

Mam trochę inne-zresztą pewnie widziałeś na alle..... stał taki....
był identyczny classic.

pan_wiewiorka - 2009-03-09, 18:34

Masa, szary z Poznania z lekko wgiętym bakiem od strony szyby?
Masa - 2009-03-09, 22:09

pan_wiewiorka, nie nie, dokladnie nie pamietam miejscowosci ale byl czarny(tak jak mój) z szarymi ogniami.....(ten odcien szarego jest bardzo ciemny dlatego z 10 metrow juz nie widac tych ognii...)byl nie ubrany (tak jak moj)
co tu duzo mowic identico jak moj hehe:)
pewnie na ulicy bym ich nie rozpoznał:)

Zdzich - 2009-03-10, 15:01

Moja gwiazdka jest z Connecticut. Ale właściciel nie spłacał kredytu i Chittenden Bank wystawił ją na licytację. Stąd dobra cena.
Grzesiekmet - 2009-03-11, 19:42

Witam,

Jestem przyszlym wlascicielem Drag Stara.
Poszukuje osoby, kotra ma dojscie do bazy CARFAX'a i ktora (odplatnie) moze pomoc w pozyskaniu raportow.

Moze jakas "obywatelska inicjatywa"

W zasadzie to moge nawet wystawic kaske na dostep, jesli sa chetni pozniej (dostep jest tylko przez 30 dni) na raporty i "piwko" za fatygę (nie che na tym zarobic, jedynie podzielic ból )

Jak cos, to dajcie Zn na PW lub GG (500797)

Pozdrowionka dla wszystkich!

Krzych - 2009-03-11, 20:44

Grzesiekmet napisał/a:
Poszukuje osoby, kotra ma dojscie do bazy CARFAX'a i ktora (odplatnie) moze pomoc w pozyskaniu raportow.


Grzesiek ja swoją maszynę też chciałem sprawdzić bezpośrednio przez Carfax, ale lepiej przez gości na allegr... Za dużo mniejszą kasę( 9 lub 15 zł). Tylko zanim wpłacisz to podaj mu Vin, aby sprawdził czy jest wogóle cokolwiek(bo czasem jak nic się nie działo to nie ma nic i nie musisz płacić).

Powodzenia w poszukiwaniach ;)

Zdzich - 2009-03-11, 21:22

Jezeli nic nie działo się z motorkiem to może nie być w bazie Carfax. Sam to możesz sprawdzić bez pieniędzy na stronie www.carfax.com Dopiero kiedy darmowe zapytanie da Ci informację ze są zarejestrowane jakieś zdarzenia, warto zapłacić żeby zobaczyć co to za zdarzenia.
A tak poza tym to mogę polecić faceta w Stanach który dostarczył moje moto i zrobił to profesjonalnie, szybko i niedrogo: www.usachopper.pl

Grzesiekmet - 2009-03-11, 22:18

czesc!

dzieki za informacje.

niestety Panowie z all... nie moga nic zdzialac. Generalnie uzywaja tylko Autocheck - a ta baza nie pokazuje nic (wyslalem VIN).
niestety na stronie vincheck widze, ze motocykl uczestniczyl w kolizji w paźdz. 2007. (tak z innej beczki, to 90% motocykli sprowadzanych jest wlasnie po mniejszym lub wiekszym zdarzeniu). Co mnie zastanawia, to motocykl ma tylko 1 kuczyk, co moze oznaczac ze ubezpieczyciel dokonal likwidacji (bez prawa do rejestracji) :(
Z drugiej strony jak ogladalem motocykl, to jest piekny, bez sladow jakis zdarzen.... Ale oczy moga mylic, szczegolnie ze zacmione pieknem sprzetu..... :) ))

Carfax pokazuje 1 rekord - zastanawiam sie czy nie jest to tylko informacja o wyjechaniu pojazdu z salonu...

@Zdzichu - dzieki za namiar, poszperam :)

dzieki i jesli macie koledzy jeszcze jakies rady to serdecznie z gory dziekuje

pozdrawiam,

[ Dodano: 2009-03-11, 23:12 ]
witam,

no i sprawdzielm.
z raportu CARFAX wynika, ze motocykl mial kolizje i zostal zaklasyfikowany jako "SALVAGE", co oznacza wyplate odszkodowania i likwidacje pojazdu przez firme ubezpieczajaca :(

ech,no i chyba poszukiwania sie zaczna od nowa...... ;(

.... morale ZERO.......

yapkovitz - 2009-03-12, 07:26

Zabawie sie w adwokata diabla. Co sadzicie o hipotetycznej sytuacji, gdy osoba zajmujaca sie sprowadzaniem motocykli z USA, "zalatwia" fikcyjne uszkodzenie pojazdu a tym samym obniza jego wartosc i jako juz uszkodzony sprowadza do UE, placac mniejsze clo od wartosci pojazdu. Taki pojazd bedzie pokazywany przez Carfax jako uszkodzony.
pan_wiewiorka - 2009-03-12, 07:59

Tym samym, przy ewentualnej odsprzedaży, strzelasz sobie w ten sposób w stopę :naucho:
1janbo - 2009-03-13, 17:26

yapkovitz, a po co kombinować? Urzędy za Odrą liczą podatki od wysokości podanej na dokumencie zakupu. Nikt nie karze Ci płacić w Polsce. Tam nasz 19% VAT, sam policz... Moja Gwiazda "w zakupie" była na 1000$ ;D i przeszło... lol
Grzesiekmet - 2009-03-27, 20:27

Witam,

Poniewaz pojawiaja sie od kolegow pytania co do zakupu motocykla postanowilem napisac kilka słów, ktore moga pomoc przy zakupie motocykla. To jest to czego ja sie nauczylem po 1 miesiacu poszukiwan moto (wciaz nie kupilem, ale juz jestem baaaaardzo blisko :) )) )

1. Zacznij od sprawdzenia VINu. Proponuje te strony:

http://www.motoverse.com/tools/vin/yamaha.asp

lub

http://www.analogx.com/CONTENTS/vinview.htm

dodatkowo zadzwon do dealera Yamahy w Polsce i popros o zdekodowanie VINu. Oni powiedza Ci jaki byl oryginalny kolor i rynek docelowy. Niestety Yamaha nei prowadzi bazy danych serwisow motocykli (jeszcze), gdzie mozna sprawdzic wiecej szczegolow.


2. Wszystkie pojazdy sprowadzane z USA sa rejestrowane w bazach danych na okolicznosc wypadku i innych zdarzen, wymagajacych wyplaty ubezpieczenia. Sprawdz te strony:

https://www.nicb.org/cps/...l/vincheck.html

tutaj dowiesz sie czy motocykl byl kradziony i czy uczestniczyl w wypadku.
Jesli pojawi sie w bazie danych pod nazwa SALVAGE oznacza to, ze pojazd zostal przejety przez firme ubezpieczeniowa (wlasciciel zostawil go w roliczeniu za odszkodowanie). Dzieje sie tak, jesli naprawa pojazdu kosztuje wiecej niz 75% wartosci pojazdu w chwili zaistnienia zdarzenia. W przypadku motocykla wystarczy podejrzenie uszkodzenia ramy i mamy taki status. Istnieja jeszcze 2 inne statusy oznaczajace, ze pojazd zostal przeznaczony na czesci, lub w 100% zezlomowany.

sprawdz dodatkowo strone:

http://www.carfax.com/

mozesz szarpnac sie na dostep na 30 dni (40$) lub poszukac na allegro gosci, ktorzy taki dostep maja i za 15 pln dostarcza Ci raport.


UWAGA:

a). Handlarze NIE sprowadzaja motocykli bezwypadkowych!!! One sa za drogie.
b). w przypadku transportu motocykla z USA jest (teoretyczny) problem wynikajacy z tego, ze motocykl przez 3 tygodnie siedzi w sordowisku mgly wody morskiej (sól), a to bardzo zle wplywa na elektryke i lakier. (kontener pod poklademjest za drogi dla handlarza).
c). motocykl sprowadzony z USA wymaga (teoretycznie) zamiany reflektora i wypiecia podswietlenia kierunkowskazow - ale nikt tego nie robi

3. Pozycz elektroniczny miernik grubosci powloki lakierniczej. Ja badajac bak znalazlem na bezwypadkowym motocyklu 1mm szpachli....

4. Sprawdz, czy kąt skretu kierownicy jest taki sam w lewo jak i w prawo.

5. Sprawdz stan ogranicznika skretu kierownicy. To taka "mala" blacha, ktora jest przy glowce ramy i ogranicza ruch kierownicy - dotyka skrajnych pozycji dolnej polki. Jesli motocykl solidnie dostal, to blacha bedzie uszkodzona.

6. sprawdz luzy w glowce ramy

7. idz do autoryzowanego serwisu Yamahy. tam za 350 PLN (cena z Krakowa) sprawdza Cie ogolnie motocykl, zbadaja kompresje, zmierza rame na specjalizowanym sprzecie pomiarowym.

8. Przespij sie przez tydzien z oferta (mnie to zajelo nawet dluzej ;) ). Nie napalaj sie. Ja podczas sprawdzania motocykla bylem tak podjarany, ze chcialem kupic nawet bity. Jejku, jak ja sie teraz ciesze, ze nie kupilem....

9. Odwiedz komisy, dealera. Moze oni moga Ci cos sprowadzic z Niemiec. Ale uwaga. Drag w dobrym stanie (rocznik ~2003) kosztuje ~4700 Euro. Jesli kosztuje 4500 to po dniu jest sprzedany. 5000 to cena wyjsciowa. To sa aktualne ceny z niemiec. Wiec sam sobie odpowiedz na pytanie - jak to jest, ze motocykl sprowadzony z USA kosztuje 20tys za rocznik 2006....

10. Pogadaj z kolegami z forum - sa co najmniej 2 super (moim zdaniem skromnym) oferty :) na dzien dzisijeszy.

11. oczywiscie dokladnie ogladnij motocykl, posluchaj czy rowno chodzi, zobacz na przednie kolanko wydechu (czy nei ma zbyt duzych przebarwien), przejedz sie - rozpedz sie, pusc kierownice (na chwile oczywiscie ;) ), zahamuj.

12. sprawdz dokumenty, ksiazke serwisowa. Zobacz czy sa wpisy (pierwszy gwarancyjny powinien byc po 600 milach = 1000 km. To wazne - motocykl jest na dotarciu. Potem co rok lub 6000 mil)

13. Kazdy motocykl sprowadzony z USA posiada dokument w ktorym w "TITLE" jest inforacja nt stanu motocykla w momencie sprzedazy. Tutaj mkoze widniec status SALVAGE lub inny. Czesto handlarze rejestruja motocykl, aby nie pokazywac tego dokumentu kupujacemu.... Popros o fakture zakupu, aby zobaczyc ile gosc zaplacil za motocykl. PAMIETAJ - nikt za darmo nei rozdaje dobrych motocykli.....

14. Najlepiej kupic motocykl od wlasciciela, nie od handlarza. Wtedy pogadacie, poznasz czlowieka - to bardzo wazne. Zaden motocyklista nie wcisnie Ci zlomu, nikt kto jezdzi motocyklem nie bedzie narazal drugiego czlowieka na niebezpieczenstwo.

15. Sprawdz przebieg - ja osobiscie z rezerwa podchodze do motocykla, ktory majac 5 lat ma przebieg 2000 mil...... Silniki w Dragach 1100 sa niewysilone, przebiegi rzedu 30tys km nie sa niczym czego mozna sie obawiac.

16. Najwazniejsze - nie napalaj sie. ja po tygodniu zaloby (wtedy jak nie kupilem bitego) znalazlem super motocykl, od pewnego czlowieka za mniejsze pieniadze.... Motocykl, w ktorego ktos serce wlozyl, a nie traktowal jako towaru, na ktorym mozna niezle zarobic....

To na razie tyle (ale elaborat napisalem - mam nadzieje ze Admin nie wywali od razu do kosza). Jak sie czegos wiecej naucze lub sobie przypomne ( a juz "lykam magnez jak emeryt....") to dopisze.

Zycze wszystkim przyszlym uzytkownikom wiele szczescia przy zakupach i zadowolenia z jazdy (no sobie tez tego zycze :) )

pozdrawiam,

jaro - 2009-03-27, 20:50

Duże brawa i niskie pokłony za wyczerpujące podejście do tematu. Widać, że się przygotowałeś na pewno komuś się to przyda.
empiq - 2009-03-27, 21:04

no no Gratuluje podejścia! :) trza wrzucić do tematu co sprawdzić przed zakupem albo wystawić jako główne przy zakup .
Ludziom co pierwszego draga kupują się przyda!!! :)

pan_wiewiorka - 2009-03-27, 21:32

Grzesiekmet, sam doświadczyłem i lepiej bym nie napisał. Ogromne ukłony :uklon:
1janbo - 2009-03-27, 23:07

Grzesiekmet, dałeś Kolego do pieca, ale nic dodać... noooo, może jedynie, że najlepsi są zaufani kolesie w Hamerykanowie, którzy poszukają moto na miejscu... mnie się udało i kupiłem prawie nówkę z przebiegiem 7 tys. z groszem...
Masa - 2009-03-27, 23:36

"Zaden motocyklista nie wcisnie Ci zlomu, nikt kto jezdzi motocyklem nie bedzie narazal drugiego czlowieka na niebezpieczenstwo. " przy tym nie był bym taki pewien Grzesiekmet, ale naprawde szacun za tą rozrawke heh:)
To powinno wisieć na bramach komisów ;p

Sylwek - 2009-03-28, 08:46

VINCheck Theft Record
JYAVP11E91A018098 has not been identified as a vehicle listed in the VINCheck Theft Records.

VINCheck searches records which are updated regularly as additional information is reported.
VINCheck Salvage Record



Further information is available through Carfax. JYAVP11E91A018098 has not been identified as a vehicle listed in the VINCheck Total Loss Records.

VINCheck searches records which are updated regularly as additional information is reported.

Przetłumaczy mi to ktoś ?? ? Może być w skrócie.

Grzesiekmet - 2009-03-28, 09:04

@Sylwek

Twoj motocykl nie widnieje w bazie pojazdow kradzionych, ani nie widnieje w bazie pojazdow zlikwidowanych przez ubezpieczyciela (nie ma statusu SALVAGE) ani innego

pozdr.

Sylwek - 2009-03-28, 09:07

Tak myślałem :brawo: Dzięki :brawo:
Kozak_Barabasz - 2009-03-28, 19:44

Grzesiekmet proponuję przekopiować twoją wypowiedź gdzieś do innego działu, ponieważ w tym za 2tygodnie wszystko się skasuje a szkoda twego postu ...
TomHal - 2009-04-02, 13:23

Grzesiekmet, widzę że tak jak ja narazie węszysz zanim coś kupisz. Przyznam się szczerze że Twoja praca domowa jest na 10 w tym co ja zrobiłem wg mnie na 5 :) .
Kozak ma rację Twój post winien trafić jako info do odczytu dla potomnych. W jednym jednak muszę wylać swój żal. Czekałem szukałem i doczekałem się że zielony podrożał i Star który miałem kupić za 24000 kosztuje teraz 29000. Tak na boku - jesteś z Krakowa, czy masz wyrobione zdanie co do kolegów z www.motocykleusa.pl którzy bazują w Brzesku koło Krakowa. Niebędę ukrywał że intersuje mnie jedna z gwiazdek w ich ofercie. Pozdro

Grzesiekmet - 2009-04-02, 13:35

witam @TomHal

nie znam w ogole tych ludzi z Brzeska - trudno mi sie jakos wypowiadac w zwiazku z tym.
Powodzenia zycze.

Ja w sobote jade sfinalizowac zakup, kurcze, juz godziny odliczam..... Ale napiecie....

pozdr,

TomHal - 2009-04-02, 13:41

No Ci tylko pozazdrościć. Będzia zmianka w nicku he,he. No to hulaj kolego :skuter:
DRAD - 2009-04-08, 22:39

TomHal napisał/a:
Grzesiekmet, widzę że tak jak ja narazie węszysz zanim coś kupisz. Przyznam się szczerze że Twoja praca domowa jest na 10 w tym co ja zrobiłem wg mnie na 5 :) .
Kozak ma rację Twój post winien trafić jako info do odczytu dla potomnych. W jednym jednak muszę wylać swój żal. Czekałem szukałem i doczekałem się że zielony podrożał i Star który miałem kupić za 24000 kosztuje teraz 29000. Tak na boku - jesteś z Krakowa, czy masz wyrobione zdanie co do kolegów z www.motocykleusa.pl którzy bazują w Brzesku koło Krakowa. Niebędę ukrywał że intersuje mnie jedna z gwiazdek w ich ofercie. Pozdro


A co konkretnie chcesz kupić???

pan_wiewiorka - 2009-04-09, 08:55

drag_rad napisał/a:
A co konkretnie chcesz kupić???

Śmiem twierdzić, że motórrr :czoper:

TomHal - 2009-04-10, 06:57

he,he jasne że motór :) ) Tak naprawdę namierzam Road Star w Classicu. Wygląda do złudzenia jak Drag co zresztą widać na moich fotkach i prowadzi się tak samo. Różnica? Deczko większy i cięższy aaa i dłusze cylindy ale średnica ta sama co Drag.
Wojtekk - 2009-07-02, 15:04

TamHal - czy coś udało Ci się dowiedzieć o ludziach z Brzeska, troche mnie V-Star 1100 u nich interesuje
janekd1 - 2009-09-23, 20:44

Witam.
Żeby nie zaśmiecać , doklejam się do wątku (wiem że nie jest za świeży, ale mam nadzieję, że ktoś go znajdzie) ;p ;
Przed zakupem sprawdziłem motórek u gościa na All....o w bazie carfax. Prawie wszystko jest OK. za wyjątkiem jednego wykrzyknika.

"Alert! Severe problems were reported by a state Department of Motor Vehicles (DMV). This vehicle does not qualify for the
CARFAX Buyback Guarantee"

Dostałem też tłumaczenie "po POLSKU" ale brzmi to trochę dziwnie (jakiś elektr. translator)
Ze znajomością angielskiego nie jest u mnie źle, ale nie bardzo czaję o co w tym temacie chodzi :poddajesie: . Bardzo bym prosił o ew. przetłumaczenie na language dla ludzi z PL.
Prawdopodobnie jutro będę już właścicielem tej gwiazdy, więc mam nadzieję że to nic groźnego.
Dzięki i pozdrawiam.

Edit:
I nie wiem dlaczego na ramie jest rocznik 2001, a carfax wskazuje na 2002 ?? ?

arekw711 - 2009-09-24, 12:31

Niektóre motocykle tak jak i samochody produkowane pod koniec roku są już z następnego roku bo wiedzą że już w tym roku i tak się nie sprzedadzą
zen - 2009-09-24, 16:31

janekd1 napisał/a:
Witam.
Żeby nie zaśmiecać , doklejam się do wątku (wiem że nie jest za świeży, ale mam nadzieję, że ktoś go znajdzie) ;p ;
Przed zakupem sprawdziłem motórek u gościa na All....o w bazie carfax. Prawie wszystko jest OK. za wyjątkiem jednego wykrzyknika.

"Alert! Severe problems were reported by a state Department of Motor Vehicles (DMV). This vehicle does not qualify for the
CARFAX Buyback Guarantee"


Masz cały raport czy tylko ten darmowy fragment? Jak cały, to podaj cały.
Oznacza to tyle, że pojazd się nie kwalifikuje do programu gwarancji wykupu (CARAFX odkupi każdy pojazd, który był czysty w ich raporcie, a okazał się mieć jakiekolwiek zdarzenia zarejestrowane w DMV) Jeśli sie nie kwalifikuje, to znaczy, że coś w DMV było zarejestrowane, i to daje do myślenia. Szczególnie słówko "severe", czyli "poważne". Bardzo często może być popowodziowy (najmniej widać z zewnątrz), sporo takich gratów przyleciało do polski

janekd1 - 2009-09-24, 18:29

arekw711 napisał/a:
Niektóre motocykle tak jak i samochody produkowane pod koniec roku są już z następnego roku bo wiedzą że już w tym roku i tak się nie sprzedadzą

Wiem, rozumiem, ale wydaje mi się, że powinna być zgodność nr-ów: VIN (m.in zawiera rok produkcji) i rocznika wybitego na tabliczce.
Co do raportu "carfax" to mam cały, ale to już i tak nie istotne. Zabrałem znajomego mechanika, coby obejrzał moto. Wygląda zupełnie inaczej niż na zdjęciach które dostałem z raportem (na zdjęciu ma szlifnięty lewy bok, a w rzeczywistości z obu stron jest pokiereszowany). Silnik był zdejmowany, wydechy też jakby nie pasują. Koleś stwierdził, że mógł być przywieziony jako dawca, a to co zostało z innego przypięli temu.
Ponoć podstawa to się nie napalać, a druga rzecz to podobno nie ma okazji. Raczej nie będę sobie zawracał głowy tym egz., tak więc jestem dalej poszukującym.
Dzięki za pomoc.
Pozdrawiam.

Xavier - 2009-10-07, 22:19

Pytanko:

Na początku nowego roku będę się już przymierzał do zakupu Gwiazdeczki. Przeglądam cały czas oferty i porównując ceny sprowadzenie motocykla ze stanów wychodzi całkiem opłacalnie. Czy ktoś z Was ma jakieś dojścia w USA do motocykli i ewentualnie jest w stanie pomóc w sprowadzeniu wymarzonego V-stara 650 Classic ?

CaponeAl - 2009-10-20, 09:42

A propos wpisów w Carfax. Mój świeży nabytek ma wpis "Wrak" w Carfax, a wrakiem nie jest. Hm, cóż czasem ludzie puszczają przez ubezpieczalnię żeby było taniej. Owszem miał wypadek ale uszkodzenia były znikome i po dokładnej ekspertyzie wszystko z moto jest git. Wiem, wiem przy odsprzedaży będzie problem, ale to się wtedy zobaczy. :)
szczepan - 2009-10-22, 09:41

Czy ktoś może podać tak dla laika jakie dokumenty są potrzebne żeby bezproblemowo przywieźć moto ze stanów i zarejestrować w polandzie?

Załóżmy że będzie to nowy sprzęt i sprowadzany przez powiedzmy Hamburg:
- faktura zakupu
- tłumaczenie faktury na niemiecki?
- opłaty?
- inne?
............

KOSA - 2009-12-27, 21:44

Cześć Xavier !
Jeśli dalej interesuje cie kontakt z kimś ze Stanów kto może ci coś ściągnąć Draga
to ja mam telefon i maila do gościa co ściąga
mi właśnie miesiąc temu ściągnął Draga
jak coś to daj znać

witek1965 - 2009-12-27, 21:49

szczepan, może tu znajdziesz kilka pomocnych wskazówek

http://motocykle.svasti.o...prowadzanie.htm

Etap Gdynia zamień na etap Hamburg

KOSA - 2009-12-27, 22:30

od tego gościa dostajesz papiery do ręki i idziesz do rejestracji 188zł i nic poza tym cie nie interesuje
a wcześniej dostajesz jeszcze fotki ze stanów motorka który znalazł koleś i co najważniejsze jak sobie go zaklepiesz po obejrzeniu fotek
to po przywiezieniu go do polski do Tarnowa bo tam są dostarczanie jak nie będzie ci się podobał nie musisz go brać
nic nie płacisz wcześniej tylko tyle co ci powie ile za niego z kosztami opłat które są wliczone w cenę motoru

szczepan - 2009-12-28, 09:17

witek1965, dzięki za wskazówki.
KOSA, jakoś nie widzę kontaktu do tego gościa :nie_wiem: Możesz podać?

KOSA - 2009-12-29, 09:18

to jest mail deppl@vp.pl do Krzyśka w USA
a to telefon do gościa w Tarnowie przez niego wszystko idzie 501707289 Sławek najlepiej do niego najpierw zadzwonić i obgadać co i jak

Xavier - 2010-01-02, 23:20

KOSA - dziękuję za info! - Sprawdzę opcję! :D
KOSA - 2010-01-06, 20:48

jak cos bedziesz mial na oku od nich to pochwal sie moj mail robert306@o2.pl z chęcią zobacze
wojo - 2010-01-14, 22:30

http://www.otomoto.pl/ind...how&id=M1635833
Jak ktos szuka ładnego draga z usa to polecam, fajnie wyposazony, z gwarancja bezwypadkowosci wychodzi na gotowo ok. 19660zł z wszystkim bez transportu, gadalem z tym gosciem wyslala mi zdjecia ma dosc jasne i przejrzyste warunki, moto za 3tyg w polsce po zaplaceniu zadatku. Pozdrawiam

indianer - 2012-03-06, 22:25
Temat postu: moto ze stanów
Witam!
Mam pytanie czy można odkupić sprowadzony moto z usa , od kolegi który go jescze nie zarejestrował?
Jak to wyglada potem z rejestracją?
Może ktoś coś wie?
Pozdrawiam!
S.R

krotom - 2012-03-07, 07:19
Temat postu: Re: moto ze stanów
forumowa wyszukiwarka wie :dumny:

:szukaj:

jusza - 2012-06-07, 13:23
Temat postu: Przeniesiony z działu "Przy piwie".
Na podstawie VIN można sprawdzić stan prawny, nie jest możliwym sprawdzenie historii i stanu technicznego.

Ale Ci, którzy myślą o zakupie/sprowadzeniu motocykla amerykańskiego, niech zainwestują ~50zł w CARFAX. W USA cała historia motocykla "spływa" do tego dokumentu (ew. wypadki, kolizje, naprawy, aukcje, no i to co najważniejsze - stan licznika).
Są firmy w sieci, które ogłaszają takie usługi.

CARFAX (w przypadku zainteresowania - niestety tylko - amerykańskim motocyklem) jest wskazanym źródłem wiedzy, ponieważ są w sieci firmy, które ogłaszają usługi korekty licznika.

gery73 - 2012-07-27, 21:57

Lepszy jest Autocheck ponieważ ma więcej danych.
illusion - 2012-07-28, 00:02

jusza napisał/a:
W USA cała historia motocykla "spływa" do tego dokumentu

... niestety bardzo często nie spływa cała historia , oglądałem rozpieprzone maszyny bez wpisów , z idealnie czystym raportem więc proszę nie wprowadzać innych w błąd taką informacją

gery73 napisał/a:
Lepszy jest Autocheck
, zgadza sie w 100% , dla ściąganych samochodów Carfax , dla motorów Autocheck przy czym będę powtarzał jak mantrę że "czysty " vin to dopiero połowa sukcesu
spider - 2013-01-20, 19:47

Koledzy moze mi ktos sprawdzic historie w usa
JYAVP11E82A022385

Toledo - 2013-09-28, 12:14

A jak jest z rejestracją i przeglądami, czy nie ma z tym później problemów?

Pozdrawiam.

sq5naz - 2013-09-28, 23:23

Z badaniami technicznymi to zależy gdzie robisz. Jeden diagnosta jest mniej łaskawy, inny bardziej. Lampę przednią można ostatecznie wymienić, a w kierunkowskazach np. podkleić styki taśmą.
tqmeh - 2017-02-15, 12:47

Uwaga na takie przypadki

Cytat:
Złom przywieziony z zagranicy nie stanie się autem - wyrok NSA

Sprowadzonego z USA jako odpad harleya-davidsona można jedynie oddać do stacji demontażu.

Naczelny Sąd Administracyjny potwierdził w wyroku, że wydana przez głównego inspektora ochrony środowiska decyzja nakazująca przekazanie do utylizacji sprowadzonego z USA jako odpad motocykla jest zgodna z prawem i prawidłowa.
Organ prawidłowo zastosował przepisy ustawy o odpadach – wskazała Iwona Niżniak-Dobosz, sędzia NSA. – W tej sprawie najważniejsze znaczenie ma fakt, że motocykl posiadał wystawiony przez władze stanu Teksas dokument, z którego wynikało, że nie nadaje się do naprawy.
Może jedynie służyć za źródło części zamiennych albo złomu – podkreśliła sędzia. Dodała, że skoro pojazd był zaopatrzony w taki dokument i jako odpad został do Polski sprowadzony, nie mógł zostać dopuszczony do obrotu na podstawie opinii biegłego stwierdzającej, że zniszczony w 62 proc. pojazd odpadem jednak nie jest.



klik

witek1965 - 2017-02-15, 15:36

popieram w całej rozciągłości. I uważam, że nie ma co uważać na taaaaaaaaaaakie przypadki, tylko takich przypadków powinno być jak najwięcej- zezłomowanie. Podobnie zresztą jak z samochodami. Ludzie często oddają oszczędności życia, żeby spełnić swoje najskrytsze marzenie i dosiąść legendy, a okazuje się, że dosiadają szrotu ze znaczkiem HD,mimo iż zapłacili za dobry motocykl.
Podobnie zresztą jak z samochodami. Trochę to się zmniejszyło, ale pamiętam, bo w końcu koło mnie przechodził szlak zza Odry. Często gęsto samochody te wyglądały jak eksponaty Hasiora.
San swego czasu sprowadziłem kilka samochodów, na najróżniejsze sposoby, od przedpłaty na malucha poczynając, poprzez składaki, pełne cło ( jakoś nikogo nie przerażało jak dzisiaj zapłacenie 6 kafli w UC ) i nigdy nie miałem "obciętego briefu".
Nie zawsze można mieć Clean Title, ale nie zawsze też salvage oznacza kompletny szrot.
czasami zdarzają się jednak dziwne niuanse.
Aczkolwiek ciekawi mnie odpowiedź na pytanie, czy ten motocykl był faktycznie zniszczony w 62%, czy też wartość naprawy wynosiła 62% wartości pojazdu. Bo to jest znaczna różnica.

[ Dodano: 2017-02-15, 15:37 ]
tqmeh napisał/a:
klik
pełna treść po wykupieniu dostępu ;/
tqmeh - 2017-02-16, 06:16

witek1965 napisał/a:
pełna treść po wykupieniu dostępu


Dlatego pełna treść jest powyżej zacytowana ;)

DRAGON - 2017-03-09, 19:19

Czy wpis SALVAGE w raporcie AutoCheck dyskwalifikuje motocykl ?
teper - 2017-03-10, 18:01

DRAGON napisał/a:
Czy wpis SALVAGE w raporcie AutoCheck dyskwalifikuje motocykl ?



NIE

arekw711 - 2020-06-19, 21:07

Mam prośbę czy ktoś może sprawdzić moto JYAVP11E46A091371
SATURIAN - 2020-06-20, 21:29

Wykup sobie na allegro raport ze stanów . Niewielkie pieniądze a coś tam będziesz wiedział .
witek1965 - 2020-06-21, 12:38

względnie bezpośrednio na stronie czy Carfax czy Autocheck.

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group