YAMAHA XVS 650, 950, 1100, 1300, 1600, 1700, 1900 FORUM

Prawo - dane techniczne niezbędne do rejestracji

tomek70 - 2011-01-28, 16:00
Temat postu: dane techniczne niezbędne do rejestracji
Witam,koledzy potrzebuję danych technicznych do yamacha xva 1100 custom -może wyjaśnię w jakim celu-otóż mam moto z usa i żeby go zarejestrować odebrałem dowód tymczasowy aby udać się do stacji diagnostycznej .Wszystko pięknie, tylko pani z urzędu nie wiedziała co wpisać w ten dowód, twierdząc, że na stacji mi to uzupełnią.Ok-jadę na stację, a tam miły pan prosi mnie o wydrukowanie z internetu danych technicznych, bo nie ma skąd ich wziąść. No i tu prośba do was o te dane.To znaczy dane tech. są na forum,ale nie wiem czy skrót "xva" jest istotny,ponieważ ja mam taki wpis w akcie własności (model-XVA). A w internecie znajduje dane tylko do "xvs". To tyle-
koszerny - 2011-01-28, 16:06

może to ci pomoże http://yamaha-dragstar.pl/viewtopic.php?t=253
witek1965 - 2011-01-28, 16:06

tomek70 napisał/a:
(model-XVA)
trochę dziwne, ale szukaj danych pod XVS.
Ponadto najpewniej napisać maila z prośbą do przedstawiciela Yamahy.

tomek70 - 2011-01-28, 16:10

koszerny napisał/a:
może to ci pomoże http://yamaha-dragstar.pl/viewtopic.php?t=253

dzięki koszerny ale to już widziałem :)

witek1965 napisał/a:
Ponadto najpewniej napisać maila z prośbą do przedstawiciela Yamahy.


Chyba tak zrobie-dzięki witek (o wynikach powiadomie , jak się uda cos zdobyć)

jaro - 2011-01-28, 17:50

tomek70, Zmień stację diagnostyczną. Najprostsze rozwiązanie, co to za stacja, że nie mają danych motocykla.
koszerny - 2011-01-28, 17:59

jaro napisał/a:
tomek70, Zmień stację diagnostyczną. Najprostsze rozwiązanie, co to za stacja, że nie mają danych motocykla.

a może zacząć od tego co to za model XVA czy czasem to nie jest błąd :nie_wiem:
co do stacji to sporo właśnie o takie dane prosi właściciela motocykla
sam miałem ten problem przy pierwszym przeglądzie ale podałem dane techniczne i gość nawet wpisał przegląd na 2 lata

tomek70 - 2011-01-28, 18:11

koszerny napisał/a:
a może zacząć od tego co to za model XVA czy czasem to nie jest błąd
co do stacji to sporo właśnie o takie dane prosi właściciela motocykla
sam miałem ten problem przy pierwszym przeglądzie ale podałem dane techniczne i gość nawet wpisał przegląd na 2 lata

To znaczy taki jest wpis na akcie własności i taki pani wpisała na dowód tymczasowy. Jutro pojade do sklepu yamaha do zielonej góry i spróbuje to wyjaśnić, natomiast sądze, że facet ze stacji nie będzie robił problemu-tylko nie widze w forumowych danych dopuszczalnej ładowności(choć nie wiem czy jest to potrzebne :roll: ).

koszerny - 2011-01-28, 18:18

tomek70 napisał/a:
To znaczy taki jest wpis na akcie własności i taki pani wpisała na dowód tymczasowy.

lepiej to teraz wyjaśnić by przy sprzedaży nie było problemu

Dawid Z. - 2011-01-28, 19:09

To najlepiej podjechać do rzeczoznawcy i napisze Ci wszystko co ma być i jest to najlepszy dokument dla zarejestrowania motocykla.
sławo69 - 2011-01-28, 19:30

..
Cytat:
.nie widze w forumowych danych dopuszczalnej ładowności(choć nie wiem czy jest to potrzebne ).
Wkarcie pojazdu jest mowa o dopuszczalnej masie całkowitej , o ładowności nie ma.
dziekan_alzair - 2011-01-28, 19:38

dopuszczalna ładowność DS 650 classic według mojej wiedzy to 180 Kg
jaro - 2011-01-28, 19:55

Dawid Z. napisał/a:
To najlepiej podjechać do rzeczoznawcy

Po co ? Żeby wydać nie potrzebnie kilka stówek. Stacja diagnostyczna która nie ma tych danych to chuj nie stacja i trzeba jechać do takiej która ma te dane.

tomek70 - 2011-01-28, 20:03

jaro napisał/a:
Stacja diagnostyczna która nie ma tych danych to chuj nie stacja i trzeba jechać do takiej która ma te dane.
_________________

Może i racja jaro popytam tu i tam.

Dawid Z. - 2011-01-28, 20:07

jaro napisał/a:
Po co Żeby wydać nie potrzebnie kilka stówek.


A po to ,że jak rejestrowałem swoje moto to wydział komunikacji zarzyczył sobie taki papierek, nie akceptują ze stacji diagnostycznej.

jaro - 2011-01-28, 20:28

Dawid Z., Podarowałbyś sobie pisanie takich pierdoł na forum, bez uprzedniego sprawdzenia czy to prawda.
Do zarejestrowania motocykla sprowadzonego np. USA potrzebne jest
1Tłumaczenie oryginalnego dowodu rejestracyjnego i oczywiście tenże dowód
2 przegląd techniczny
3 faktura zakupu
I tyle w październiku rejestrowałem i nie pisz, że może coś się zmieniło, bo od dawnaaaaaaaaa nic się nie zmieniło.

[ Dodano: 2011-01-28, 20:30 ]
A dwa lata temu rejestrowałem z Anglii i zamiast faktury miałem umowę kupna i potrzebny był pit 27 chyba.

Dawid Z. - 2011-01-28, 20:36

jaro napisał/a:
Dawid Z., Podarowałbyś sobie pisanie takich pierdoł na forum, bez uprzedniego sprawdzenia czy to prawda.


Nie piszę żadnych pierdoł na forum tylko prawdę to musiałem osobiście zrobić jak rejestrowałem swój motocykl, bo w dowodzie nie było dopuszczalnego nacisku na oś. i dopuszczalnej masy całkowitej.
Ja rok temu rejestrowałem i to było potrzebne, faktura i opłata skarbowa. Więc jak masz problem to na PW.

winiar - 2011-01-28, 20:38

był burdel i jest. każdy pomimo ogólnego prawa stanowi własne urzędnicze tz. miejscowe. ja mam wpis XVS 11000 i tak mi jest z tym dobrze. jedyny taki drag w kraju a co !
Dawid Z. - 2011-01-28, 21:08

jaro napisał/a:
Dawid Z., Podarowałbyś sobie pisanie takich pierdoł na forum, bez uprzedniego sprawdzenia czy to prawda.


A poza tym to piszę to z własnego doświadczenia.

koszerny - 2011-01-28, 21:34

jaro napisał/a:
pisanie takich pierdoł na forum

jaro każdy pisze to co wie z własnych doświadczeń
ja akurat miałem bardzo podobnie tak jak ty
jednak propozycja Dawida w tym przypadku jest lepsza bo wtedy wyjaśni się czy to jest model XVS czy XVA
tak jak pisałem wcześniej ja bym to wyjaśnił przed zarejestrowaniem by później nie mieć problemu przy sprzedaży

wolf - 2011-01-28, 22:38

koszerny napisał/a:
może to ci pomoże http://yamaha-dragstar.pl/viewtopic.php?t=253

Wydrokuj wszystko z tego tematu na pewno w wiekszosci Ci to pomoze, ale i pewnie kilku pierdółl zabraknie, jak np tego nacisku na os. Ja niestety mialem 650, bo tak to podal bym ci wszystko co trzeba. Musisz niestety tak jak ja, mimo szczerych checi pomocy z forum szukac reszty wlasnorecznie :roll: i niektorych danych. Koles na stacji niby powinien miec wszystkie dane ale jednak zadko mozna to spotkac a to i tak szczescie ze chce wpisac Ci to co mu dajesz a nie odsyla Cie do rzeczoznawcy ;p
Tym XVA sie zbytnio nie przejmuj i tak koles na stacji wpisze Ci co mu podasz a potem gupia baba w rejestracji przepisze to co ona napisal. Wiec podaj mu dobrze dane.

Dawid Z. - 2011-01-28, 23:20

wolf napisał/a:
pewnie kilku pierdol zabraknie, jak np tego nacisku na os.


W razie, gdyby na stacji diagnostycznej miał z tym problem to poproś kogoś kto ma takie same moto, żeby wziął dowód rejestracyjny i z Tobą podjechał, Koleś ze stacji przepisze z Tego dowodu.

koszerny - 2011-01-28, 23:47

Dawid Z. napisał/a:
wolf napisał/a:
pewnie kilku pierdol zabraknie, jak np tego nacisku na os.


W razie, gdyby na stacji diagnostycznej miał z tym problem to poproś kogoś kto ma takie same moto, żeby wziął dowód rejestracyjny i z Tobą podjechał, Koleś ze stacji przepisze z Tego dowodu.

Dawid a ty nie masz przy sobie dowodu jako jedyny nasz ten model o który chodzi (z tych osób które tu się wypowiedziały)
chyba że będzie potrzebny od modelu XVA i od tego powinien zacząć - jaki ma model motocykla
trzeba zrobić fotki i na email mu podesłać

Dawid Z. - 2011-01-28, 23:56

koszerny napisał/a:
Dawid a ty nie masz przy sobie dowodu jako jedyny nasz ten model o który chodzi (z tych osób które tu się wypowiedziały)


Niestety dowód jest w Polsce a ja jeszcze w Anglii.

ttom - 2011-01-29, 00:18

wolf napisał/a:
ale i pewnie kilku pierdol zabraknie

Mi zabrakło tylko mocy. W instrukcji fabrycznej też nie ma... Podałem gościowi 40 kucy, a on sobie to przeliczył na kW i gitarrra...

witek1965 - 2011-01-29, 02:12

jaro, nie ma powodu się unosić. Tak jak pisze winiar, burdel jest w Wydziałach Komunikacji Urzędów Powiatowych. każdy c...j na swój strój. .Dla Przykładu w Polkowicach nie zarejestrujesz pojazdu z Anglii ( po przekładce wszystkiego) a gdzie indziej bez problemu. Takie dane to powinny być w bazie danych zarówno urzędów jak i Okręgowych Stacji Diagnostycznych
Do pkt. 3 dodałbym również tłumaczenie - przynajmniej w Polkowicach sobie życzą.
Oraz dodatkowo opłatę na poczet przyszłego recyklingu.
A jeżeli pojazd pochodzi z UE to jeszcze zaświadczenie o zapłaconym VAT w kraju pochodzenia.

tomek70 - 2011-01-29, 09:17

Wielkie dzięki za pomoc koledzy, (jak by co dostałem skan dow. rejestr.czarnego na e-maila)-jeszcze raz bardzo dziękuję
P.S.Napisze co z tego wynikło.

jaro - 2011-01-29, 10:56

Powino być XVS1100
oznaczenie XVS1100/A to classic

wolf - 2011-01-29, 11:27

witek1965 napisał/a:
jaroOraz dodatkowo opłatę na poczet przyszłego recyklingu.

Eeee w przypadku motocykli, z tego co ja mialem to nie dotyczy, tylko samochodow :)
tomek70 napisał/a:
Wielkie dzięki za pomoc koledzy, (jak by co dostałem skan dow. rejestr.czarnego na e-maila)-jeszcze raz bardzo dziękuję
P.S.Napisze co z tego wynikło.

No tylko dane z dowodu nie wystarcza kolesiowi bo musi wiecej rubryczek zapelnic ;p
Oto jak wyglada Dokument Identyfikacji Pojazdu, ktory mi diagnosta wypelnial. Zobaczysz co jest do wypelnienia i jakie dane sa Ci potrzebne. Moimi sie nie sugeruj bo mam 650 ;p
Tak samo z tym XVA ja np mialem w doku z USA XVS65 tylko a teraz mam normalnie wpisane V-Star 650 ;p

koszerny - 2011-01-29, 12:35

więc może ja zapodam od 1100
HORSZCZAR - 2011-01-29, 12:41

tomek70, jak chcesz to wyślij mi VIN na PW w poniedziałek wyślę go do znajomego do Yamahy i po temacie, sprawdzi Ci co i jak
witek1965 - 2011-01-29, 14:14

tomek70 napisał/a:
To znaczy dane tech. są na forum,ale nie wiem czy skrót "xva" jest istotny,ponieważ ja mam taki wpis w akcie własności (model-XVA)


jaro napisał/a:
Powino być XVS1100
oznaczenie XVS1100/A to classic


już kiedyś ktoś pisał o podobnym błędzie w dokumentacji. Potem faktycznie jest problem. Tomek ma XVA 1100 i może mieć problem, jak się uprą upierdliwe jakieś mendy, bo takiego motocykla nie ma.
A w dowodzie rejestracyjnym USA też jest XVA ?

tomek70 - 2011-01-29, 15:54

witek1965 napisał/a:
A w dowodzie rejestracyjnym USA też jest XVA


Witek ja mam tylko akt własności i tam stoi:model XVA-że tak powiem jak byk. :) :)
Zaczekam tylko na info od Horszczara, wezme te ściągi od was, pożycze kask i jade do rejestracji, nie ma co czekać :> :>

witek1965 - 2011-01-29, 16:01

trzymam kciuki, że przejdzie
koszerny - 2011-01-29, 17:24

witek1965 napisał/a:
XVA 1100 i może mieć problem, jak się uprą upierdliwe jakieś mendy, bo takiego motocykla nie ma.

właśnie od początku o tym piszę
i dlatego lepiej to wyjaśnić niż powielać dokumenty z błędem

witek1965 - 2011-01-30, 01:15

koszerny napisał/a:
i dlatego lepiej to wyjaśnić niż powielać dokumenty z błędem

mnie raz sie udało. Zjadłem jedna literkę ( albo cyfrę) w nr VIN na umowie. Pani w Wydziale Komunikacji poleciła mi przekreślić nr VIN, napisać jeszcze raz i się podpisać. W celnym przeszło, bo to ich nie obchodzi, aczkolwiek wskazali na błąd. W dokumentach było natomiast OK.

wolf - 2011-01-30, 12:35

Ja tam bym sie nie przejmowal, w celnym czy na jakich kolwiek dokumentach niech sobie bedzie to XVA, tak jak u mnie bylo XVS65. Najwazniejszy to i tak VIN. Potem tylko u kolesia na przegladzie pilnuj zeby tak jak mi wpisal w miejscu,model handlowy np u mnie V-Star 650 i potem juz wpisuj co trzeba tak samo na dokumentach w rejestarcji. A babka poprostu to przepisze i juz... u mnie w dowodzie po XVS65 nie ma sladu tylko mam V-Star 650. ;D
tomek70 - 2011-02-03, 17:56

Witam koledzy-kilka słów podsumowania-otóż wszystko załatwione pozytywnie , tzn. mam dokument od rzeczoznawcy i pan od przeglądu wprowadził XVS do dokumentów, natomiast w urzędzie miejskim nikt nie robił problemów z tego tytułu. Mam już tablicę rej.-przykręconą ;d ! .
Wnioski:
-jeżeli nie macie cierpliwości do wydzwaniania i wyjaśniania dokumentacji sprowadzonych moto ze stanów, to polecam cały ten zabieg zepchać na sprzedawcę.
-lub polecić o ile to możliwe zarejestrować na polskie blachy sprzedawcy, wówczas ominie was cały ten bałagan.
P.S. Jedno muszę przyznać -kolega który mi sprzedał moto był cały czas pod telefonem i nie było problemu z pomocą z jego strony. No ale to już inna bajka.
To tyle.

Dawid Z. - 2011-02-03, 19:20

tomek70 napisał/a:
tzn. mam dokument od rzeczoznawcy


Widzisz JARO jednak taki dokument się przydał i nie pisałem bzdur. :browarek:

jaro - 2011-02-03, 19:39

tomek70 napisał/a:
w urzędzie miejskim nikt nie robił problemów z tego tytułu

koszerny - 2011-02-03, 21:38

jaro napisał/a:
tomek70 napisał/a:
w urzędzie miejskim nikt nie robił problemów z tego tytułu

jaro tak nikt nie robił bo były już inne dokumenty czyli przegląd
najważniejsze że wszystko jest OK :brawo: :brawo:

HORSZCZAR - 2011-02-03, 21:40

Sorki ale nie udało mi się dobić do kumpla ;/
chudy - 2019-03-13, 15:46

Nie chcę zakładać nowego wątku, więc pisze w tym.
Idzie wiosna i kupujemy nowe maszyny i idziemy je sobie rejestrować. I tu uwaga! Musimy mieć ważny przegląd techniczny jeszcze na co najmniej 30 dni. Inaczej nie zarejestrujemy żadnego pojazdu. Właśnie to przerabiam. Bardzo miła pani przyjęła mi dokumenty ale musiałem ganiać pilnie do diagnostyka.
LWG

witek1965 - 2019-03-14, 01:01

W sumie wyszłona Twoja korzyść. Za miesiąc miałbyś jedno więcej zajęte miejsce w dowodzie
chudy - 2019-03-14, 20:55

Ale jedną wyprawę mniej do Wydz.Komunikacji

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group