YAMAHA XVS 650, 950, 1100, 1300, 1600, 1700, 1900 FORUM

Mechaniczny - WYCISZACZE KOMINÓW

vaaks - 2010-12-23, 10:31
Temat postu: WYCISZACZE KOMINÓW
Ponieważ jestem zasypywany na PW pytaniami dotyczącymi wyciszaczy, wyjaśniam co następuje:
Są to wyciszacze skomponowane przeze mnie do kominow mojego draga na podstawie wiedzy uzyskanej z netu.
Podstawowy element wyciszający dedykowany do harrego kupilem w firmie
http://www.mad-riders.com/ po 18 zetów/szt.
Reszta wykonana metodą p. Słodowego w domowym kąciku majsterkowicza.
Dopiero je założyłem i odpaliłem w garażu - jest ciszej i dźwięk jest w moim odczuciu OK. Ja jestem zadowolony z efektu.
Nie miałem okazji wykonać próby trakcyjnej - poczekam do wiosny.
OPIS.
- rura 2" z kwasówki zakończona tuleją o śr.wew. dopasowanej do rury wydechu i nachodząca na nią na gł. ok. 3 cm.
Wewnątrz umieszczony DB killer siatkowy w odległości ok. 10cm od końca wylotu rury komina; wykonanie proste - sitko umywalkowe z kwasówki z max. rozwierconymi otworami wtłoczone w tuleję.
Drugi koniec rury osadzony w tulei dystansowej i zamknięty wyciszaczem. Całość zamocowana jedną śrubą do oslony wydechu.

[ Dodano: 2010-12-23, 10:34 ]
CD.

areks72 - 2010-12-23, 10:39

Ja jak włożyłem w Cobry wyciszacze (niby z USA) ;p to może było ciszej, ale jazdy niestety nie było. Wg mnie 30% mniej ;/ A w zasadzie głośny bardziej mi odpowiada.. ;D
witek1965 - 2010-12-23, 14:25

areks72 napisał/a:
ale jazdy niestety nie było. Wg mnie 30% mniej


może to uściślić. Co to znaczy jazdy nie było. Stracił moc?

areks72 - 2010-12-23, 17:52

Tak. Duuużo słabszy.. No, na pewno istotne jest jak te wyciszacze są wykonane, ale w przypadku moich tak jest.
vaaks - 2010-12-23, 18:11

areks72, jeżeli wyciszacze są wykonane nieprawidłowo to będziesz nimi dławił silnik, a więc będzie on słaby. Poza tym tak jak wiercąc oryginały zaleca się wykonać regulację, tak montując wyciszcze należałoby zrobić to samo. Widzialem już wyciszcze w postaci zaślepionej rurki z kilkoma otworami, a to musi dławić silnik.
arekw711 - 2010-12-23, 18:27

Cytat:
Widzialem już wyciszcze w postaci zaślepionej rurki z kikoma otworami, a to musi dławić silnik.

A macie jakieś fotki różnych wyciszaczy bo właśnie mam robic sobie i teraz już nie wiem bo mogę jeszcze zamówic do mioich wydechów u gościa co je robił sam teraz nie wiem

vaaks - 2010-12-23, 18:29

arekw711, Poszukaj tu www.mad-riders.com
A poza tym wpisz w google db killer.

areks72 - 2010-12-23, 19:45

Ja mam podobne tylko że wm moich są z obu stron takie same zakończenia.

http://moto.allegro.pl/tl...1362805126.html

edzio - 2011-01-09, 19:03

Ja zawodowo trochę zajmuję się też przyciszaniem kominów ,dorbiam Db-Killery itp w sportówkach i w Czoperach.Mogę podpowiedzieć co i jak wykonać oraz odstąpić jakieś materiały jeśli kto chce się pobawić w to samodzielnie-(rurki perforowane,materiały tłumiące).

http://allegro.pl/ducati-...1389034559.html

witek1965 - 2011-01-09, 19:25

areks72, edzio,

Proszę wklejać zdjęcia i opisy. Linki do allegro za kilka-kilkanaście dni będą nieaktywne żadnej korzyści z nich nie będzie.

Dag - 2011-01-09, 21:57

Ktos obliczal czy jest roznica w opuszczeniu spalin z silnika czy to ma wplyw czy nie ... czy moze robicie to na zasadzie jest ciszej ale konsekwencji nie znamy??
Maniu_85 - 2011-02-01, 14:05

Może ktoś polecić jakies wyciszacze do COBRY które spełniają swoje zadanie i nie dławią silnika na mocy.
DPU - 2011-02-01, 15:44

Nie kupuj tych http://www.conrad-motors....4&category_id=7
Wyciszają około 30% więc nie warto za tą cene

Maniu_85 - 2011-02-01, 15:53

A coś takiego jak sie sprawuje???
kostass - 2011-02-01, 15:54

DPU napisał/a:
Nie kupuj tych http://www.conrad-motors....4&category_id=7
Wyciszają około 30% więc nie warto za tą cene


30%? Ja uwazam ze moze z 10-15 % jest ciszej ..... prawie niezauwazalnie . Dopiero jak owinałem te wkładki tasma do kolektorów to dało to zadowalajacy efekt . Moze nawet za bardzo . Niestety nie miałem jeszcze mozliwoscu sprawdzic jak takie wytłumione moto jezdzi .

[ Dodano: 2011-02-01, 15:56 ]
Maniu_85 napisał/a:
A coś takiego jak sie sprawuje???


Jak dla mnie to jest zwykla głosna przelotówka . Perforacja nadaje odpowiednia barwe dzwieku . Tez mam cos podobnego tylko to sa te "głosne" wkładki .

maniek - 2011-02-01, 15:58

Zamiast kombinować z wyciszeniem załóż oryginały na jedno wyjdzie , poza tym kierowcy puszek i tak cię nie zauważą ale na głośnym wydechu na pewno usłyszą ;D
DPU - 2011-02-01, 16:06

kostass, ja użyłem maty do tłumików no i .... moto prawie nie chciało jechać :(
Szybciej zdejmowałem niż zakładałem

kostass - 2011-02-01, 16:12

No własnie i tu jest problem .... to kusi i to neci . Wyciszenie potrzebuje na wypadek gdybym jechal gdzies , gdzie policja nie ma fantazji i od razu kasuje tych ktorzy za bardzo hałasuja . A kierowcy faktycznie bardzo dobrze mnie słysza nawet z kilku kilometrów . Klakson jest zbedny i tak go nie słychac jak jade . ;D .
Maniu_85 - 2011-02-01, 21:55

To jaka ma być przelotówka wyciszająca skoro ta na foto jest głośna?? Może ktoś wkleić zdjęcie?
PSZEMAS - 2011-03-14, 17:54

a czy do takiego typu wydechów też znajdę jakieś wkłady wyciszające czy muszę kombinować coś sam


edzio - 2011-03-14, 21:11

PRZEMAS -musiałbym dokałdnie oblukać twoje kominy i czy dało by się przez te kolana na końcach przecisnąć coś w ten deseń:

http://w946.wrzuta.pl/obr...iller_-_edhaust
http://w946.wrzuta.pl/obr...iller_-_edhaust

To jest wprawdzie do Aprilli RSV 1000 i w nich to funkcjonuje.Trzeba zrobić na podobną zasade podobnie w twoim.

PSZEMAS - 2011-03-15, 10:53

Edzio te kolana są dość mocno wygięte i nie wiem czy da się włożyć to co przysłałeś w linku.

Dzięki za podpowiedź i pokombinuję coś (może takie jak pokazałeś tylko z mniejszym kołnierzem).

Jak sobie nie poradzę będę do ciebie pisał.

stiko - 2011-03-30, 23:58

Witam,zamontowałem dziś db killery produkcji własnej w kooperacji ze szwagrem ;D i muszę przyznać że jestem bardzo zadowolony z efektu.Muszę przyznać ,że wzorowaliśmy się na wyciszaczu firmy Kaliński znalezionym na allegro i zaadaptowanym na własne potrzeby i możliwości. Db killer zrobiliśmy z rury stalowej o średnicy 36mm , ściance 2mm i długości ok 30 cm produkcji niemieckiej ,z dwoma grodziami i pierścieniami fi 50.mocowane na śrubę 6 .Przyznam ,że robione były "na szybko" ale efekt zadowalający.Poniżej załączam fotki i filmik i które zrobiłem przed montażem i po. Jeśli ktoś by na takie reflektował to jest możliwość produkcji,oczywiście z dostosowaniem średnicy pierścieni do każdego fi rury wydechowej.



a tutaj filmik PRZED WYTŁUMIENIEM oraz PO WYTŁUMIENIU

Dawid Z. - 2011-03-31, 00:24

Super sprawa.
jorg - 2011-03-31, 20:29

dwa tygodnie temu zamontowałem wyciszacze firmy Kaliński.Dzisiaj zaglądam i jednego brakuje :shock: ,zgubiłem :cry: Trzeba jednak dobrze je przykręcić,szkoda a takie były fajne ;D
vaaks - 2011-03-31, 20:35

jorg, i dwie stówy w d....ę. ;/ Ale masz wzór łatwo dorobisz.
jorg - 2011-03-31, 20:48

vaaks napisał/a:
jorg, i dwie stówy w d....ę. ;/ Ale masz wzór łatwo dorobisz.


już napisałem do Kalińskiego czy dorobi jedną sztukę i za ile,szkoda ale mam to w d...e.teraz przykręcę na dwie śruby i na klej :koksik:

Dawid Z. - 2011-03-31, 20:50

Złóż reklamację, że zgubiłeś bo jedna śruba nie wystarcza żeby utrzymać na miejscu wyciszacz.
miodzik - 2011-04-03, 17:10

jorg napisał/a:
vaaks napisał/a:
jorg, i dwie stówy w d....ę. ;/ Ale masz wzór łatwo dorobisz.


już napisałem do Kalińskiego czy dorobi jedną sztukę i za ile,szkoda ale mam to w d...e.teraz przykręcę na dwie śruby i na klej :koksik:


Wyjara klej w pizdu, chyba że użyjesz uszczelniacza do wydechów (mogę Ci trochę odstąpić). Dobrze przykręć i będzie git.

jorg - 2011-04-03, 17:20

miodzik napisał/a:

Wyjara klej w pizdu, chyba że użyjesz uszczelniacza do wydechów (mogę Ci trochę odstąpić). Dobrze przykręć i będzie git.


Kaliński napisał,ze oni używają kleju LOCTITE 243,Miodzik trzymaj ten uszczelniacz do wydechów jak przyjdzie nowy wyciszacz to do ciebie przyjadę.

Peters - 2011-04-03, 18:51

stiko napisał/a:
zamontowałem dziś db killery produkcji własnej w kooperacji ze szwagrem

Zrobiłem dzisiaj z kolegą stiko koło 280 km i powiem wam że te wyciszacze sprawują się rewelacyjnie , basowe brzmienie pozostało ,a w głowie nie huczy .

witek1965 - 2011-04-03, 20:02

jorg napisał/a:
oni używają kleju LOCTITE 243
typowy klej do rozłącznych połączeń gwintowych. Również polecam.
MARCIN V-STAR - 2011-04-03, 21:12

jakiej średnicy otwory wierciłeś w tych wyciszeniach ?
miodzik - 2011-04-03, 21:23

jorg napisał/a:
miodzik napisał/a:

Wyjara klej w pizdu, chyba że użyjesz uszczelniacza do wydechów (mogę Ci trochę odstąpić). Dobrze przykręć i będzie git.


Kaliński napisał,ze oni używają kleju LOCTITE 243,Miodzik trzymaj ten uszczelniacz do wydechów jak przyjdzie nowy wyciszacz to do ciebie przyjadę.

Mam to i to. Będą czekać na Ciebie.

vaaks - 2011-04-03, 21:32

MARCIN V-STAR, ja wierciłem fi 10 i wystarczy.
stiko - 2011-04-03, 21:49

dokładnie tak ,fi 10 i jest ok
MARCIN V-STAR - 2011-04-04, 18:19

dzięki jutro w pracy zacznę budowę tylko ja muszę zrobić na rurę 73mm

a jeszcze jedno wyciszenie montowaliście na końcu wydechu czy głębiej ?

stiko - 2011-04-04, 21:56

jakieś 3-4 cm od końca
FhissT - 2011-04-11, 13:16

ostatnio tez namówili mnie żeby zrobić wyciszacze, bo armagedon był za każdym razem jak wyjeżdzałem swoja gwiazda, na schodzeniu z obrotów był głośniejszy jak przy dawaniu po garach słyszalny z kilometra... na początku wiadomo fajnie ale jednak to przesada.
zrobione na szybko, przy browarach ale efekt super, dostał fajnego bulgotu, nie ma aż takiego piekielnego wyziewu na schodzeniu z obrotów no i czacha nie boli, dalej jest głośno ale juz w taki bardziej cywilizowany sposób, wrzuce fotki jak to wygląda... i wtenczas zapytam czy warto nawiercać rurkę która idzie środkiem i co to daje?

kostass - 2011-04-11, 15:10

moj eksperyment zeby wyciszacze owinąc jeszcze tasma do owijania kolektorów samochodowych nie przyniósł oczekiwanych rezultatów . Moto owszem ciche ja skuter ale tez i mocy skutera dostało . 80 to max z górki , o wyprzedzeniu kogos poza rowerzysta nie mogło byc mowy . Szybka akcja i po kłopocie ... tz moto juz jezdzi ale znów daje po uszach . Skoro tak spada moc , to nawet delikatne owiniecie moze miec wpływ na osiagi . Ktos moze sie w tym zakresie wypowiedziec .
vaaks - 2011-04-11, 16:55

To zrozumiałe, ze jak owiniesz wyciszacze to zablokujesz swobodny wyplyw spalin, a tym samym zadusisz silnik. Jeżeli chcesz skutecznie wyciszyć bez utraty mocy - sprawdzone - to kup, albo zrób takie jak na foto, efekt zapewniony.
kostass - 2011-04-11, 20:23

Właśnie mam tego typu , ale mimo ze to wyciszacze to i tak dają po uszach.
vaaks - 2011-04-11, 20:47

kostass, kupiłeś czy sam konstruowałeś? Pytam, bo jeżeli robiłeś sam czy uwzględniłeś w środku przegrodę. Bo jeżeli nie i wkładki są przelotowe dla spalin, to nie uzyskasz wyciszenia.
kostass - 2011-04-12, 09:29

Kupiłem je w firmie ktora sprzedaje Cobry . Maja dokładnie taka konstrukcje jak pokazałeś na rysunku . Uwazasz ze jakos mozna je jeszcze wyciszyć ? Z tymi wyciszaczami sa jeszcze troche za głosne .
Ziółek - 2011-04-12, 09:31

kostass, Na pewno mają w środku te przegrody które pokazał vaaks ? Z takim przegrodami nie powinno już być tego pierd..nięcia na wysokich obrotach.

Właśnie ta przegroda niweluje bezpośrednie uderzenie decybeli na zewnątrz. A suma przekrojów otworków pozwala na swobodny przepływ całości spalin.

kostass - 2011-04-12, 09:50

mają , maja . Dokąłdnie je oblukałem . Chyba będę eksperymentował z tasmą i mapą zapłonów . Ale na początek w wolnej chwili sprawdze ile decybeli jest. Piedniecie jest i na niskich i na wysokich obrotach .

[ Dodano: 2011-04-12, 09:51 ]
Jak przyjedziesz do Gniezna to posłuchasz .... na wiedźmowisku miałem głosne wydechy .

vaaks - 2011-04-12, 09:58

kostass, taśmę bym sobie darował. Ważne jest to, aby wyciszacze były dopasowane do kominów i aby był taki jak na rysunku przepływ spalin. Ich funkcja polega na zmniejszeniu ciśnienia i prędkości gazów spalinowych. Jezeli jeszcze jest za głośno, to być może jest za swobodny ich wypływ - za dużo otworów, przepływ obok wyciszaczy.
kostass - 2011-04-12, 10:04

no nie wiem .... moze zasłonić część otworów ?
vaaks - 2011-04-12, 10:12

Spróbuj zobaczysz jaki będzie efekt.
kostass - 2011-04-12, 10:46

bede kombinował , dzieki za pomoc .
Ziółek - 2011-04-12, 11:13

Analizując przepływ spalin w tłumikach oryginalnych, doszedłem do wniosku że nie da się wyciszyć tłumików o cienkich końcówkach bez utraty mocy (np w Cobry) bo zwyczajnie nie ma tam miejsca na swobodny przepływ spalin.

Porównajcie sobie oryginalne wydechy jak dużo mają miejsca na przepływ spalin (dlatego są tak grube).

Jeśli zmniejszamy ilość otworów to jednocześnie zwiększamy opór spalinom a to ewidentna utrata mocy. Oczywiście można szukać akceptowalnego balansu moc/głośność. :nie_wiem:

Jedynym rozwiązaniem były by bardzo długie wkłady a takich zwyczajnie nie ma. :?

majkelpl - 2011-04-12, 12:39

Ziółek napisał/a:

Jedynym rozwiązaniem były by bardzo długie wkłady a takich zwyczajnie nie ma. :?


Mozna kupic dwie pary wyciszaczy i wlozyc je jeden za drugim do wydechow, ale .... ja pytam poco ?
Dawno temu stosowalem jeszcze zwykle metalowe "szczotki do szorowania" czy jak to sie tam zowie.
Wiekszosc w motocyklach takiech jak moj ma calkowicie puste kominy i ma nie oryginalne .... zazwyczaj wlasnie Cobry lub V&H i jest git.
Słysza Cie to od razu szukaja gdzie jestes :dumny:

MARCIN V-STAR - 2011-04-19, 23:41

wyciszyłem swoje cobry a oto efekt
na początku troche sie kocyk postrzępił i fruwały nitki ale po 5 minutach było ok
http://www.youtube.com/watch?v=BOVbiyUVQFQ

vaaks - 2011-04-20, 08:45

MARCIN V-STAR, szkoda, że nie pokazałeś na fotach sposobu wyciszenia. Im więcej propozycji rozwiązań technicznych, tym możliwości większego wyboru. Kominy ładnie gadają.
Robrob - 2011-04-20, 20:03

Marcin mam pytanie czy na twoich kominach masz logo cobry
MARCIN V-STAR - 2011-04-20, 21:07

na tłumikach niema logo są tylko numery na uchwytach (uszach) do przykręcenia napis cobra jest na opaskach zaciskowych
Ziółek - 2011-04-20, 21:29

A ja kwa... stwierdziłem że skoro płacę ponad 5 żł za litr wachy to chociaż wrażenie chce zrobić na widzach. Nie zakładam już żadnych wyciszaczy. Jako że coraz starszy jestem i słuch słabnie więc coraz lepiej znoszę te tamtamy :czoper: :P
marek-stom - 2011-04-20, 22:30

Masz racje bo taki sprzęt pokazać trzeba z hałasem . lol
kostass - 2011-04-21, 09:04

A ja nadal bede eksperymentował na dzwiękiem . Wpadłem na nowy pomysł . Tak jak wczesniej owijałem tasma wyciszacze co spowodowało zdłąwienie silnika , teraz owinę głosne wydechy . Do Spinningowa musze sie z tym uporac bo Krolik w koncu zastrajkuje i nie bedzie chciał jezdzic . Ale moze ktos wyrazi opinie dotyczaca mojego nowego pomysłu .
vaaks - 2011-04-21, 09:13

Powtórzę to co napisałem w jednym z poprzednich postów:
Ich /wyciszaczy/ funkcja polega na zmniejszeniu ciśnienia i prędkości wypływu gazów spalinowych.

Kostas jeżeli to uzyskasz tym co chcesz zrobić - zrób, zobaczymy jaki będzie skutek. Ja wątpię w pozytywny.
Uważam, że wyciszacze wg wzoru Kalinskiego całkowicie eliminują uciążliwość "zagłośności".

kostass - 2011-04-21, 09:33

Ale ja mam o takiej samej konstrukcji jak Kalisnskiego . A moze to sa i jego , nie wiem na produkcie nie było zadnych oznaczen . Chciałbym jednak zbic jeszcze kilka db.

[ Dodano: 2011-06-11, 23:51 ]
Metoda prób i błedów doszedłem do tego ze silnik słychac bardziej niz wydechy i nie czuc zauwazalnie zeby moto było zdławione. Tak jak wczesniej pisałem ma wyciszacze do Longów Cobry . Konstrukcja taka jak wyciszacze od Kolinskiego albo nawet to sa te same . Ale do rzeczy . Najpierw owinałem tasma do owijania klektorów wydechowych 1 rzad otworów w koncowej częsci wyciszacza . Dalo to pewna poprawe ale po kilkugodzinnej jezdzie jeszcze długo dzwoniło mi w uszach . Teraz owinalem kolejny rzad otworów tym razem przed przegroda , dało to wyrazny efekt i jest zdecydowanie ciszej . Co najwazniejsze nie czuc spadku mocy . Takie rozwiazanie ma jednak pewna wade , nie jest trwałe i zeby wrocic do pelnego i głebokiego basu trzeba trzeba wyciagnąc wkladki i zdac tasmę . Trwałe tez nie jest , wczesniej załozone opaski w częsci były troche przepalone i zsuneły sie z miejsca gdzie je załozyłem . Teraz piszac wpadłem na pomysł zeby zamiast owijac tasma na zewnątrz , w srodka włozyc 2 pierscienie , przyspawac do nich druty które dochodziłyby do koncówek wydechów , w ten sposob mozna by sterowac glosnoscia bez wyjmowania i wkładania wkładek . Ten pomysł bede wdrazal w długie zimowe wieczory .

Bakteria77 - 2014-05-13, 20:56

Ciężko będzie, ponieważ są to dwie przegrody połączone rurką, tutaj masz wszystko na ten temat http://yamaha-dragstar.pl...r=asc&start=100 ( w ostatnim poście na 6 stronie masz zdjęcie tej rurki )
lenio - 2015-10-08, 21:00
Temat postu: DB-kilery
Witam.Postanowiłem troszke wyciszyć wydechy i w DB kilerach zrobiłem małe modyfikacje, wcześniej były przelotowe, obecnie zrobilem przegrode na początku i w środku DB Kilera , motocyklem pojeżdziłem z 10 min i jak narazie jest ciszej o ok 30% ale mam pytanie czy taka ingerencja nie zaszkodzi silnikowi, może ktoś ma podobne lub wie coś na ten temat z góry dziękuje , czekam na newsy


scaliłem, zanim założysz nowy temat przeczytaj regulamin//pyra

[ Dodano: 2016-05-13, 20:06 ]
Moje spostrzeżenie po paru setkach km , w DB kilerach przelotowych zrobilem 2 przegrody w środku i na początku i zauważyłem że kominy lekko się przebarwiły w miejscu pierwszej przegrody (na początku) po za tym wszystko OK.

jaca1971 - 2018-03-31, 13:52

Witam, postanowiłem odświeżyć kotleta, mam w dragu takie dwa kominy z wygiętymi końcówkami i cięte na szage.W środku jest wspawany jakiś kiler zdjęci poniżej, pytanie brzmi jak to zdziebko wyciszyć nie tracąc basowe brzmienia, ale żeby stróże prawa się nie czepiali.Myslalem co by wsadzić do kilera takie stalowe walkowate wycieraczki do czyszczenie kotlow CO, i jakoś to zabezpieczyć jakimś pierścieniem z śrubą rozporową. Co wy na to da to coś czy szkoda roboty? A może jest inny sposób?
teper - 2018-03-31, 14:10

one powinny się wyciągać i wtedy można owinąć ale z tego co pamiętam z innego forum to nie wiele to daję bo do owinięcia są inne konstrukcyjnie db killery
jaca1971 - 2018-03-31, 14:30

Owinąć nie za bardzo, bo są tylko 3 dziury w rzędzie, a spaliny idą pod te dziury takim kolanem widocznym na foto.Dlatego myślałem o tych stalowych wyciorach od czyszczenia piecy.
tygrys - 2018-04-02, 10:17

Te wyciory niewiele dadzą - ja stosowałem do wyciszenia zwykłe okrągłe ze stalowej "wełny" zmywaki do naczyń , chyba po 1,50 zeta . Po trzy do komina - różnica w głośności znaczna i bas zachowany . Robiłem taki walcowaty koszyczek z drutu 2 mm bez spawania tylko dwa pierścienie średnicy wew. wydechu , między pierścienie zmywaki i trzema drucikami przetkniętymi po brzegach zmywaków skręciłem lekko po obwodzie pierścieni . I tak jak napisałeś jedna śruba szóstka nierdzewna z długą nakrętką jako "śruba rozporowa". Jeszcze tylko cienkim drucikiem wiązałem w dwóch miejscach koszyczek do tej śruby , żeby nie latał przód - tył . Szybki tani sposób , a wypróbowany i skuteczny.
jaca1971 - 2018-04-02, 12:20

Czyli co, kilera zostawić a za nim zrobić koszyczek, czy napchac do kilera tej wełny stalowej? No i pytanie drugie czy robiłeś po tym wyciszeniu regulację gaźnikow?
tygrys - 2018-04-02, 22:59

Właśnie tak - za kilerem włożyć koszyczek z wełną . Ja robiłem to w V-enie 1600 na wtrysku . Żadnych zmian nie zauważyłem w sensie ; utrata mocy , zmiany pracy silnika itp. Przy badaniu głośności na stacji diagnostycznej zrobiło się ze 112 decybeli na 98 . Kolega założył też do V-ena ale 1500 na jednym gaźniku - miał zupełnie pusty wydech - jeden i włożył cztery szt.zmywaków , żadnych regulacji nie robił i spadło mu na badaniu 20 decybeli . Co więcej , żona zaczęła z nim jeździć , bo wcześniej twierdziła , że "hałas jej łeb urywa" .
To nie muszą być akurat zmywaki , można użyć obojętnie jakiej wełny stalowej , znajomek użył wełny do cyklinowania parkietów , też ponoć z dobrym skutkiem (nie miałem możliwości porównania).

Ryszard1962 - 2018-04-02, 23:14

Potwierdzam zeznania tygrysa , w VN 1500 NOMAD wydechy wybebeszone , napchałem zmywaków 5 sztuk na komin , przegląd przeszedł śpiewająco , później miałem trochę jazdy z ich usunięciem ale ze wszystkim można sobie poradzić
jaca1971 - 2018-04-03, 20:20

Super, w sobotę będę działał z tą wełną stalową to dam znać jak u mnie podziała. Zrobię pomiar poprzez aplikację wiem że to g... Warte, ale będę miał jakieś odniesienie przed i po wyciszeniu. Jeżeli macie jeszcze chęć pisać to napiszcie czy to jest trwałe nie wypala się? Czy z biegiem czasu nie zawala się?
tygrys - 2018-04-04, 21:40

Ja jeździłem dwa sezony około 18 tyś.km i nic się nie działo , kolega rozpoczął w drugie święto czwarty - przed chwilą zadzwoniłem po info i powiedział , że zapomniał zupełnie o zmywakach lol i też nic się nie dzieje.
BenWito - 2019-02-12, 20:15

Odświeżam temat, gdyż zakupiłem wyciszenia do wydechów Cobra, (oryginalne DB-kiler Cobry dedykowane do tych wydechów) lecz żeby je założyć najpierw muszę wysunąć z wydechów strumienice. I to okazał się nielada wyczyn, bo w żaden sposób nie mogę ich wyciągnąć.
Czy ktoś może przerabiał już ten temat i ma opracowany patent na ich wyciągnięcie.
Będę wdzięczny za podpowiedź.

FhissT - 2019-02-15, 21:11

A ja sie tylko pochwale ze moje dbKillery z Ali za 9 zl para robia robote ;)
kusy - 2019-02-17, 11:51

Musisz twardy pręt na końcu zagiąć w haczyk. Wkładasz do środka i zahaczając za nakrętkę w strumiennicy ciągniesz do siebie. Bardzo pracochłonne,ale skuteczne.
BenWito - 2019-02-17, 15:34

Dziękuję, będę działał.
spajk77 - 2019-02-20, 18:32

BenWito napisał/a:
Odświeżam temat, gdyż zakupiłem wyciszenia do wydechów Cobra, (oryginalne DB-kiler Cobry dedykowane do tych wydechów) lecz żeby je założyć najpierw muszę wysunąć z wydechów strumienice. I to okazał się nielada wyczyn, bo w żaden sposób nie mogę ich wyciągnąć.


rozumiem, ze odkreciles sruby trzymajace strumiennice?

BenWito - 2019-02-23, 12:39

Tak, odkręciłem, ale poradziłem sobie z problemem inaczej, po prostu kupiłem oryginalne fabryczne wydechy, a Cobry wystawiłem do sprzedaży.
Dzięki.

1janbo - 2019-02-23, 14:06

FhissT napisał/a:
A ja sie tylko pochwale ze moje dbKillery z Ali za 9 zl para robia robote ;)


Coś więcej? Fota? Namiary? Link?

Niestety, mnie też to chyba będzie czekać... Niemcom nie wytłumaczę, że F-16 musi hałasować

spajk77 - 2019-02-23, 23:34

1janbo napisał/a:
Niestety, mnie też to chyba będzie czekać... Niemcom nie wytłumaczę, że F-16 musi hałasować


jedziesz do niemca to druciakow napchaj.

tqmeh - 2019-02-24, 10:51

1janbo napisał/a:
Niemcom nie wytłumaczę, że F-16 musi hałasować


Jak będziesz jechał normalnie to nic nie musisz tłumaczyć ;)

Swietna sprawa to możliwość regulacji, posiadam taki wydech w mojej Yadwini - rewelacja

OldDiver - 2020-07-09, 12:58

Czy ktoś spotkał się DB killerami do wydechów SilverTail KO2 ?
SATURIAN - 2020-07-09, 18:28

Miałem w dragu silver taile i miały dwa komplety wyciszaczy , ale czy to były K02 , tego nie pamiętam . Ale jaki to problem , dorobić takie jak potrzeba i tyle .
OldDiver - 2020-07-09, 19:02

SATURIAN, Ale te wyciszacze to były jakieś firmowe czy samoróbki ? Studiuje internety i wychodzi mi ze do tego typu kominów nie było db killerów. Teoretycznie to się załatwia doborem wkładów. Są wkłady "race" - głośnie i "homologowane" - niby odpowiednie. Mam te homologowane a na przeglądzie serwisant i tak kreci nosem.
SATURIAN - 2020-07-09, 20:14

Te wyciszacze , to były oryginalne wkłady , dwa komplety , cichsze i głośniejsze , w komplecie fabrycznym razem z rurami .
OldDiver - 2020-07-09, 20:20

SATURIAN, Takie coś masz na myśli ->
SATURIAN - 2020-07-09, 20:27

Coś podobnego ...
OldDiver - 2020-07-09, 20:34

To wg mojej wiedzy (bo wymieniałem to coś) jest istotnym elementem wydechu SilverTail ale w dwóch wariantach. I nie nazwał bym tego DB killerem … chyba że pusta rura była by traktowana jako właściwy wydech.

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group