YAMAHA XVS 650, 950, 1100, 1300, 1600, 1700, 1900 FORUM

Mechaniczny - RISERY

Maniu_85 - 2010-12-06, 20:04
Temat postu: RISERY
Może mi ktoś powiedzieć czy seryjnie wychodzą dwa rodzaje mocowań kierownicy?? Takie jak na załączonych foto?? Czy takie mocowania to kwestia modelu czy moze różnie montowali w różnych wersjach?
marian00 - 2010-12-06, 20:38

Te pierwsze do 2003 r a te drugie chyba po ale nie jestem pewny
vaaks - 2010-12-06, 20:39

Te na 1. fotce miałem w 650, te na 2. mam w 1100 silverado. A jak jest - nie wiem.
Maniu_85 - 2010-12-06, 20:52

To i to zdjęcie pochodzi z wersji 1100 może i to kwestia rocznika!
KOSA - 2010-12-06, 21:07

te mocowania są uzależnione od rocznika produkcji ja mam 1100 z 2003 i mam takie jak na 1 fotce a kolega ma z 2005 i już ma te z 2 fotki zresztą zwróć uwagę na prędkościomierz też się różni
illusion - 2010-12-06, 22:03

Rodzaj mocowania raczej napewno nie zależy od rocznika . W moich "europejskich" DS 650 z 2003 i teraz w DS 1100 z 11.2006. jest mocowanie jak na pierwszym foto . Prawdopodobnie rodzaj mocowania zależy od pochodzenie i wersji wykonania ale czy na 100 % ? :nie_wiem:
kiszka - 2010-12-06, 22:08

Nie no ja mam V-stara z 03 na szprychach,to od rocznika weszły alosy.Tylko custom nie dostał nigdy alosa.
Do półki górnej masz przymocowaną kierownice,no mocowania kierownicy (pat.zdj.2).a do całej półki dolnej i górnej amortyzatory.A szklanki to ta częśc amortyzatora-stała co wychodzi z półki (pat.zdj.2 część chromowa).

[ Dodano: 2010-12-06, 22:10 ]
illusion napisał/a:
jest mocowanie jak na pierwszym fot

A to jestem zaskoczony-ale masz na alosach. ?

piwu - 2010-12-06, 22:21

Z moich obserwacji wygląda to tak:

Zdjęcie pierwsze przedstawia mocowanie zwykłych wersji Classica i Customa, a na pewno tych co szły na Europe.
Drugie przedstawia mocowanie wersji Silverado.

Oczywiście moge sie mylić ;)

MIKI - 2010-12-06, 22:55

Maniu tu masz od groma i jeszcze trochę zdjęć do porównania http://yamaha-dragstar.pl...=164684#164684, jak jesteś spostrzegawczy to wnioski Ci się same nasuną ;p
fazzi - 2010-12-06, 22:57

jasne ze 2 fotka to silverado, wersja europejska do konca miala risery i polke z 1 fotki podobnie jak szprychy byly w modelach z 2009r
Zdzich - 2010-12-14, 13:52

No jak juz jest taki temat to powiedzcie prostemu człowiekowi co to są risery?
Czy elementy bezposrednio mocujące kierownicę zawsze się tak nazywają? Czy tylko jakieś elementy tuningowe?

zen - 2010-12-15, 00:03

Ten element jest zwyczajowo nazywany riserem, ale źródłosłów wskazywałby raczej na tuningowe pochodzenie. DLaczeo pytasz? W każdym warsztacie i sklepie raczej będą wiedzieli co to jest.
Zdzich - 2010-12-17, 14:02

Pytam bo kiedyś mnie ktoś zapytał skąd mam takie risery, a ja nie wiedziałem w ogóle o co chodzi. Czy to są jakies specjalne tuningowe elementy, czy zawsze sie to tak nazywa. Ja mam tuningowe wysokie i odchylone do tyłu. Uważam je za najlepszą przeróbkę jaką dokonano w tym motocyklu. Powodują one że moja pozycja na motorze jest bardzo wygodna.
jaro - 2010-12-17, 14:24

Zdzich, Zrób fotki z kilku ujęć i podaj wysokość twoich raiserów. Bo też noszę się z zamiarem wymiany na wyższe i bardzie wygięte w stronę kierowcy.
zen - 2010-12-19, 14:43

Jako że ja z metra cięty tez przymierzam się do riserów o podobnej konstrukcji. Niestety wszystkie, które mi się podobały kosztują krocie :/
jaro - 2010-12-19, 16:25

Średnica otworu 25,4 mm
Wysokość całkowita 152,4 mm
Wysokość do środka otworu 114,3 mm
Średnica u góry 50mm
Średnica u dołu 30mm
Cena około 150 zł

Zdzich - 2010-12-22, 22:03

Tak to wygląda u mnie (Ale dlaczego na zdjęciu wyszło takie brudne to nie wiem :hahaha: ).
HORSZCZAR - 2010-12-22, 22:13

jaro, a czy linki trzeba wymieniać?
Zdzich - 2010-12-22, 22:22

HORSZCZAR napisał/a:
jaro, a czy linki trzeba wymieniać?


Pytanie co prawda nie do mnie - ale ja mam linki wymienione - przynajmniej przewód hamulcowy na 100 %.

jaro - 2010-12-23, 08:20

Zależy, jakie wysokie risery sobie założysz byś może do tylko trochę wyższych nie będzie trzeba, ale raczej trzeba liczyć się z wymianą linek i przewodów.

[ Dodano: 2010-12-23, 08:22 ]
Zdzichu jeszcze wysokość. ?

Zdzich - 2010-12-23, 19:49

Nie bardzo potrafię to zmierzyć - pomiędzy rurą kierownicy a półką do której są mocowane risery jest około 10 cm
jaro - 2010-12-24, 07:15

Zdzich, Oto chodziło to znaczy, że masz 4 calowe risery. A napisz jeszcze czy z tymi riserami możesz swobodnie wykorzystać oparcie kanapy w czasie jazdy wiesz, o co chodzi. Mam takie same kanapy, ale przy krótkich riserach (orginał) jak się oprę wygodnie to rączki trochę za krótkie. Więc pomyślałem o wyższych i wygiętych w stronę siedzenia tylko zastanawiałem się, jakiej wysokości, dobrze kombinowałem, bo myślałem o takich 4-5 cali.
Zdzich - 2010-12-24, 08:33

Właśnie dlatego uważam że te risery są najmądrzejszą przeróbką mojego motocykla. Powodują że moja pozycja jest bardziej wyprostowana, swobodnie opieram się plecami o oparcie siedzenia. Kiedy jeżdżę w tekstylnym ubraniu siadając muszę zwrócić uwagę na zaginającą się na plecach kurtkę, bo potem gniecie podwinięta.
Mimo że kierownica jest podniesiona to jej końcówki sa opuszczone tak, że ręce mam swobodnie oparte, więc nie drętwieją.
Nie chciałbym mędrkować bo nie mam doświadczenia, ale myślę że takie ustawienia trzeba dopasować do swojego wzrostu i upodobań. Ja miałem to szczęście że poprzedni właściciel mojego motocykla był prawdopodobnie mojej postury. :dziadek:

Dawid Z. - 2010-12-25, 15:06

Zdzich a mógłbyś opkazać na fotce w całości jak to wygląda na Dragu.??
Zdzich - 2010-12-26, 15:54

Dawid Z. napisał/a:
Zdzich a mógłbyś opkazać na fotce w całości jak to wygląda na Dragu.??


Nie wiem jak to pokazać. Ale wiele moich zdjęć jest na Picasa. Można tam zajrzeć.
Myślę że tam lepiej widać pozycję na motocyklu

A.R.T. - 2011-01-05, 00:28

jaro mam pytanie masz moze jakies namiary na te risery ktore pokazałeś na fotkach?, dostepne sa gdzies w Polsce? czy tylko import zostaje ;/

p.s.
widzialem ze sprzedajesz swoje orginaly wiec pewnie kupiłeś juz drugie czy to właśnie te z fotek czy moze cos innego.

jaro - 2011-01-05, 07:19

Na pewno ktoś sprzedaje to w Polsce może Polkom. Ja jeszcze sobie nie kupiłem, ale rzeczywiście chcę sprzedać swoje. Będę sobie sprowadzał z hameryki tam większy wybór.
A.R.T. - 2011-01-26, 20:22

jeśli chodzi o risery mogę polecić firmę http: www.tokart.eu
osobiście nabylem :

cena 220pln ;D

wolf - 2011-01-28, 22:42

A.R.T. pochwal sie jak to wyglada na moto. Zmieniales kiere do tego? linki pasowaly orginalne?
A.R.T. - 2011-01-28, 23:22

pochwale sie ;D ale najszybciej za tydzień narazie risery leżą i czekają na wolną chwile .
kiere zostawiam orginalną linki sie zobaczy, ale przewód hamulcowy bende napewno dorabiał jest za krótki ;/

FhissT - 2011-01-31, 18:39

qrde fajna sprawa te risesy! u mnie do mojej prostej szerokiej łopaty naprawde by pasowało! dużo jest babrania sie z ich założeniem?

ja na dragu mam teraz pozycje prawie jak na scigu 8)

seba75 - 2011-02-25, 19:01
Temat postu: risery demontaż
Witam. Zabrałem sie do wymiany riserów kierownicy i mam problem ze sciagnieciem starych.Nie moge ich ruszyć.Próbowalem rozryszać na boki (ruszają sie trochę na gumowej tuleji).Proba wybicia od dołu też się nie powiodła.Może podpowiecie jakiś sposób ich usunięcia zamin coś rozwalę.

[ Komentarz dodany przez: Ziółek: 2011-02-25, 19:17 ]
Nie zakładaj nowych tematów gdy istnieją już na forum. Przenoszę.

jaro - 2011-02-25, 19:14

Nawet się nie pytam czy odkręciłeś je pod półką. Muszą wyjść po prostu się zapiekły, popsikaj jakimś odrdzewiaczem lub innym smarnym typu WD-40.
seba75 - 2011-02-25, 19:27

śruby odkręciłem ;D Popsikałem WD40 i poczekam do rana. Czy przy zapieczeniu na amen istnieje możliwość że wybiję też tuleje gumowo-metalowe?
jaro - 2011-02-25, 19:45

Jak nie pójdzie jutro, to znowu popsikaj poczekaj nawet 3-4 dni ciągle psikając. I próbuj nimi kręcić raczej niż je wybijać, jak go przekręcisz to wyjdzie.
seba75 - 2011-02-25, 19:59

Troche z innej beczki.Pewnie jak ściągnę stare risery to sie wyjasni a tymczasem zastanawiam się jak zamontuję nowe risery które mają podstawę kwadratu w miejsce okrągłych oryginalnych. Czy trzeba dawać jakąś okrągłą podkładkę żeby nowy riser dotykał półki na większej powierzchni?Pod starymi jest chyba wgłębienie z czarną uszczelką i zastanawiam się czy trzeba będzie je wypełnić.
grzechu - 2011-02-25, 20:48

risery sa mocowane do półki przez tuleje gumowo metalowe po to zeby drgania na kierownicy zniwelowac jak przykrecisz na stale będa na sztywno i tyle
seba75 - 2011-02-25, 20:56

Dzieki za info.Myśle że manetki iso grips Kuryakyn załatwia sprawe większych drgań kierownicy.

[ Dodano: 2011-02-25, 20:40 ]
Właśnie założyłem nowe risery i niemiła niespodzianka -nie mogę do końca skręcić kierownicy, przeszkadza obudowa licznika.Będę musiał kupic inne risery!Ostrzeżenie dla wszystkich posiadaczy DS 650 classic risery 3,5 " pull back 1,5" do naszych maszyn nie pasują

jaro - 2011-02-26, 08:20

seba75, Daj fotkę tych riserów.
seba75 - 2011-02-26, 11:43

Brakuje około 1,5 cm luzu żeby nie dotykały obudowy zegara(przy maksymalnym wychyleniu kierownicy.Zmówiłem już proste 4" na ebay.
A.R.T. - 2011-02-26, 16:47

seba75 podejrzewam że gdyby były trochę wyższe to wszystko było by ok.

a to moje risery juz po montażu, brakuje jeszcze dłuższych linek i zamocowania\przedłużenia instalacji elektrycznej ;d tzn. linki juz są zamontowane ale nie mam aktualnych fot ;D

seba75 - 2011-02-26, 20:10

Też tak myślę (przynajmniej 4,5").Za tydzień będę miał proste 4" i będzie bez problemu.Chciałbym uniknąć wymiany linek.Mam nową kierownicę Lucas Mystic high, która jest trochę niższa od oryginalnej.Wszystko razem powinno pasować do standardowych linek.A tak w razie czego jak się oblicza długość nowych linek?
A.R.T. - 2011-02-26, 22:18

seba75, długość linki (najpierw dorobiłem sprzęgło myślałem ze gazu będą pasowały oryginalne jak sie je inaczej ułoży,jednak nic z tego nie wyszło ;/ ) obliczyłem na oko, mniej więcej o tyle dłuższe ile wyższe sa nowe risery czyli ok 10cm ,i to był błąd linka sprzęgła była za długa i klamka ciężko sie wciskała w maksymalnych wychyleniach kiery w lewą stronę . Okazało się że wystarczyło wydłużyć o 5 cm i tak zrobiłem z linkami gazu a sprzęgła skróciłem o 5 cm ;D
najlepiej zmontuj wszystko do kupy i wtedy będziesz wszystko widział ;D

seba75 - 2011-03-10, 21:09

Operacja zakończona sukcesem. Linki oryginalne pasują.
F.I.P. Berek - 2011-07-14, 22:12
Temat postu: Risery
Czy ktoś z Forumowiczów ma założone risery z poprowadzonymi przez nie kablami ? Przymierzam się do upchnięcia kabli w kierze i interesują mnie risery nadające się do takiej opcji.
fuko - 2011-07-14, 22:44

a są wogóle takie riser'y? ja nie spotkałem a poluje na jakies fajne. z racji mocowania to wątpię aby były takowe.
jaskul12 - 2012-04-10, 22:40

kupilem silveradi 1100 2008 rok i ma drugi rodzaj mocowania kiery pozdrawiam
Pirania_LM - 2013-09-09, 12:38

Czy mógłby ktoś podsumować i odpowiedzieć na nw. pytanie ? jakie risery zastosować do DS 1100 Classic, by przesunąć kierownicę bliżej kierownika i ją podnieść ? Wiem, że błędne zastosowane niektórych riserów powoduje problem ze skręcaniem ( risery uderzają w obudowę licznika ) oraz wymuszają wymianę wszystkich linek i przewodu hamulcowego ( A tego chciałbym uniknąć ) :nie_wiem: Muszę coś pomyśleć, bo przy dłuższej jeździe wyprostowane ręce powodują, że łokcie mnie bolą jak cholera.
Miron - 2013-09-09, 18:28

Pirania_LM, mam wszystko czego szukasz, wystarczyło popatrzeć w sobotę jak mam założone ;D
Pirania_LM - 2013-09-09, 19:33

Miron, no jakoś dałem ciała :evil:
Miron - 2013-09-09, 19:50

Risery to najmądrzejsza rzecz, którą można zastosować do naszych motongów. Maksymalne przy których nie trzeba zmieniać linek to 4,5 cala i pasi wszystko.
jaro - 2013-09-09, 19:54

ja mam takie jak z linka, tylko 5 calowe
http://www.ebay.ca/itm/7-...44a42a7&vxp=mtr

Pirania_LM - 2013-09-09, 19:57

jaro, przerabiałeś linki i przewody ?
Miron - 2013-09-09, 20:03

jaro napisał/a:
ja mam takie jak z linka, tylko 5 calowe
http://www.ebay.ca/itm/7-...44a42a7&vxp=mtr

Ja mam te same i może to 5 cali ale na pewno maximum

Pirania_LM - 2013-09-09, 20:06

Miron, muszę obejrzeć, nie chcę kupować w ciemno.
jaro - 2013-09-09, 20:16

Pirania_LM, tylko przewód hamulcowy, kupiłem nowy o kilka centymetrów dłuższy. resztę przewodów i linki trochę przełożyłem.
Miron - 2013-09-09, 20:20

Pirania_LM, spokojnie popatrzysz u mnie
Miron - 2013-09-09, 20:20

Pirania_LM, spokojnie popatrzysz u mnie
jaro - 2013-09-09, 20:23

Nie wiem czy dobrze widać risers, ale mam taka pozycję na motocyklu.
Pirania_LM - 2013-09-09, 20:30

jaro, pozycja zajebista, właśnie chodzi mi o kąt położenia rąk względem kierownicy.
mike79 - 2016-05-04, 13:43

Zakupiłem i zamontowałem metrowa kierownicę ale na ryginalnych riserach troszke za nisko chce kupic z Tokarta
http://www.tokart.eu/skle...ierownice-fi-1/
i mam pytanie jakie szpilki potrzebuje bo oryginalnych nie da sie chyba przełozyc do nowych riserów?

mike79 - 2016-05-04, 21:49

No fakt, zasugerowałem się podpunktem RISERY, szukajka znalazła. Prosze o przeniesienie tematu do odpowiedniego działu ;d

[ Dodano: 2016-05-05, 08:30 ]
F.I.P. Berek napisał/a:
Będę, kurwa, znowu pytał - a gdzie tu tuning mechaniczny ?

W zasasadzie mogłeś odpowiedzieć, byłoby prosciej i szybciej... :nie_wiem:

mike79 - 2016-05-05, 09:33

Cytat:
Szkoda, bo potęguje to tylko bałagan i w ewentualnym dotarciu do poszukiwanych tematów z pewnością nie pomaga...

Bałagan to zrobił ktoś kto rozpoczął nowy temat, jezeli zauważono błąd trzeba było dla porządku przenieść do właściwego działu...F.I.P. Berek, a ty panie kolego nie jesteś wszechwiedzącym, jedynie słusznie myślącym mędrcem majacym wyłączność na komentarze, które na pewno nie sa w odpowiednim dziale, bo do tego są uwagi do moderatorów, więc nie wymądrzaj się jak "smerf ważniak".
Ponowiłem swój post w odpowiednim dziale bo jak napisałem, zmyliłamnie szukajka i przyznałem sie do błedu...a ty jeżeli nie znasz odpowiedzi na moje pytanie, to prosze, nie wcinaj się, bo po co :nie_wiem:

F.I.P. Berek - 2016-05-05, 09:55

Chłopcze, wyluzuj.
mike79 - 2016-05-05, 09:58

:dumny: F.I.P. Berek, słuszna uwaga...
mike79 - 2016-05-05, 11:41

F.I.P. Berek, jesteś fachowcem zdaje sie wiec może jednak pomożesz
http://yamaha-dragstar.pl/viewtopic.php?t=17185

F.I.P. Berek - 2016-05-05, 12:00

Odpowiedź zależy od tego jak jest osadzony oryginalny riser w półce. Jeżeli jest osadzony na stabilizatorze ( są różne : guma/ tuleja, guma/ szpilka, plastikowa tuleja ) to potrzebujesz wiedzieć co faktycznie łączy riser z półką. Jak to będzie jasne to będziesz znał odpowiedź. Ja nie grzebałem się w półkach od draga 1100 więc Ci nie mogę odpowiedzieć.
mike79 - 2016-05-05, 12:06

Z tego co wiem to tuleja gumowo -metalowa
F.I.P. Berek - 2016-05-05, 12:14

Ok. To chyba jakoś tak: http://www.yamahapart.com...78f9eb/steering

...czyli szpilka przechodząca przez stabilizator. Rozmiaru nie podano. Stawiam na M12. Ale po prostu sprawdź - pod półka masz nakrętki od szpilki - zobacz co tam jest i już wiesz.

mike79 - 2016-05-05, 12:25

F.I.P. Berek napisał/a:
Ale po prostu sprawdź - pod półka masz nakrętki od szpilki - zobacz co tam jest i już wiesz

...chciałem tego uniknąć z lenistwa, mimo wszystko trzba bedzie sie ruszyc i samemu sprawdzić. Te nakretki pod półka troszke inaczej wygladają :nie_wiem: Risery chyba jednak zamówie bez szpilek, które dorobię na miejscu po odbiorze, dzięki bardzo.

F.I.P. Berek - 2016-05-05, 12:31

Przypuszczam, że są tam nakrętki kołpakowe. Minutę zajmie odkręcenie jednej aby mieć pewność co do rozmiaru szpilki. Inwestujesz w minutę czasu, aby nie tracić go później...
mike79 - 2016-05-05, 12:37

:dumny: :dumny: :dumny:

[ Dodano: 2016-05-05, 18:14 ]
Wychodzi na to, że M10. Dzieki.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group