YAMAHA XVS 650, 950, 1100, 1300, 1600, 1700, 1900 FORUM

Elektryka - CHECK ENGINE

sztanga1000 - 2008-07-28, 22:34
Temat postu: CHECK ENGINE
Od czego jest ta pomaranczowa kontrolka pierwsza z prawej??
Sylwek - 2008-07-28, 22:41

Witamy w naszym gronie.Ta lampka jest to lampka awaryjna silnika,powinna gasnąć zaraz po uruchomieniu moto.
sztanga1000 - 2008-07-28, 22:51

a jak zgsanie a po jakims czasie czasami sie zapala to co to moze oznaczac zapalilem go hodzi na dwa gary rowno nie stuka a ni nic podobnego lampka sie nie palila a po czasie jak dodalem gazu to sie zapalila moze byc ze ma zamalo oleju albo cos takiego bo ja go dopiero kupilem i jeszcze nic nie wymienialem
Sylwek - 2008-07-28, 23:09

Sprawdź poziom oleju, to po pierwsze. po drógie należy mu się wymiana oleju,świec,filtrów.Wtedy nie powinno być problemów.
Kozak_Barabasz - 2008-07-29, 09:20

Ta pomarańczowa lampka fachowo nazywa się CHECK ENGINE (czytaj. CZEK ENDŻAJ).
Drag Star posiada już komputer, który stale monitoruje pracę silnika.
Dzięki temu po podłączeniu pod komputer mamy pełny obraz listy błędów.

zbymus - 2008-08-03, 22:04

Jeśli Ci nie pomoże wymiana świec to myślę że trzeba wyregulować gażniki.Sam raczej tego nie zrobisz.Chodzi tu o skład mieszanki paliwowo- powietrznej.
Sibil - 2008-08-17, 17:35

albo jakis kabelek sie poluzowal i widzi to jako blad ;) spr podstawowe rzeczy i powinno sie wyjasnic
Długi63 - 2008-09-28, 12:04

U mnie jest trochę inaczej. Po przełączeniu kluczyka w pozycję START gasną wszystkie oprócz neutralnej. Trochę dziwne. Czy nie powinno być tak, że kontrolka ładowania i check engine gasną po odpaleniu moto ? I czy któraś z nich jest od poziomu oleju ?
empiq - 2008-09-30, 11:56

Długi63 - u mnie tak samo - gaśnie wszystko chwilkę po włączeniu zapłonu (oprócz neutrala)
i potem po odpaleniu silnika nic się nie zmienia . Tak powinno być. ;)
pozdr
empiq

krokodyl - 2009-02-26, 21:04
Temat postu: kontrolka "engine trouble"
W któryś tam weekend zimowy postanowiłem odpalić mojego Draga, żeby sobie trochę pochodził. Poza tym byłem ciekawy, czy w ogóle odpali bo garaż niestety nie jest ogrzewany. Wyciągnąłem więc maszynę przed garaż, odpaliłem tak jak trzeba na ssaniu. Jak złapał trochę temperatury to je wyłączyłem i wziąłęm się za sprzatnie w garażu. Nie wiem ile to trwało, ale pewnie z 10- 15 minut. W każdym razie jak podszedłem do motocykla to świeciła się kontrolka "engine trouble". Doszedłem do wniosku, że za długo był włączony na postoju i silnik złapał za dużą temperaturę bo zabrakło chłodzenia. Kolejny weekend był akurat bardzo ciepły więc przejechałem się dla sprawdzenia jakieś 80 km wkoło Sochaczewa i wszystko było OK.
Czy możecie ewentualnie potwierdzić, albo obalić moją teorię i czy zdarzyło się komuś, że ta kontrolka zapaliła się podczas jazdy? Co wtedy robić? Poczekać aż silnik wystygnie, czy wręcz przeciwnie, wydostać się z jakiegoś mega korka, żeby silnik złapał trochę wiatru w żebra?

marecki - 2009-02-26, 21:13

Ja tej zimy kilka krotnie odpalałem swojego Draga.Na początku wystawiałem go z garażu ale ostatnie 2 razy nie.Chodził po 10 20 minut i nic mu się nie działo choć zagrzany był na 100%. Nie zauważyłem żeby kontrolka się zaświeciła W korkach nawet w największe upały. ;D
shipp - 2009-02-27, 07:09

Najczęściej kontrolka świeci, kiedy jest zbyt niski stan oleju w silniku albo zawalony filtr powietrza. W Twoim przypadku nie musi tego oznaczac, ale ja bym sprawdził. roll
Dawid Z. - 2009-02-27, 10:53

Panowie Ja miałem ten sam problem był "Zbyt niski poziom oleju" i jak stał w prostej pozycji to lampka zgasła a jak był pochylony na stopce to znowu się zaświeciła. Więc dolałem olej i znowu wszystko wróciło do normy. Może masz ten sam problem więc sprawdź i zrób to co" shipp " Powiedział.
Robo - 2009-02-27, 12:37

Parę razy zapaliła mi się kontrolka podczas jazdy /było to jak olej w silniku jeszcze nie był rozgrzany a ja nieźle odkręciłem/. Po chwili gdy odpuściłem kontrolka gasła. Stan oleju był w normie.
krokodyl - 2009-02-27, 19:49

Dzięki Chłopaki.
Mam zatem pierwszy trop - olej. Sprawdzę jutro.
Szkoda tylko że nie wiem czym mój stary dla mnie nowy Drag jest zalany. Chyba najlepiej jak przed sezonem po prostu go wymienię na nowy.

marecki - 2009-02-28, 21:11

Mogę ci doradzić ZAWSZE po zakupie nowego sprzętu /motor samochód......../ należy wymienić olej. OLEJ to podstawa nawet jeżeli sprzedający informuje że dopiero co wymienił ! ! !
krokodyl - 2009-02-28, 21:17

Jasna sprawa i rzecz jasna dzięki za dobre rady ;>
Zdecydownie wymieniam: olej, świece i filtr powietrza. Póki co przejechałem jakieś 250 km i wydaje się ,że ze sprzętem wszystko w porządku. Pozostało dokupić mu tylko kilka gadżetów ;p

stach - 2009-04-06, 02:43
Temat postu: kontrolka "engine trouble"
Czy ktoś zna kody komputerka?

Objaw: Po wyłączeniu zapłonu w/w mruga 4x odstęp 4x itd.

1janbo - 2009-04-06, 07:35

Choć nie znam mocno tematu, podobnie kiedyś miałem, z tym, że kontrolka nie gasła... Powstało to po rozładowaniu akumulatorka i ponownym włożeniu... Poradzili mi, żebym ponownie aku rozłączył na jakieś 30 minut i przeszło...
stach - 2009-04-06, 10:28

Dzięki za szybką reakcję, ale na 100% nie to. Aku było wyjmowane do ładowania. Akumulator sprawny, moto odpala na dotyk. Problem pojawia się przy nagrzanym silniku, podczas jazdy gdy odkręcam do wyprzedzania "Moja Gwiazda" traci moc jak by nie paliło na jedną świece (są sprawne)i zapala się w/w kontrolka. Po przejechaniu jakiegoś odcinka spokojnie moc wraca, a kontrolka gaśnie, ale po wyłączeniu komputer chce mi powiedzieć co mu dolega (takie odnoszę wrażenie) - ale ja nie znam jego języka.
Krzysztof252 - 2009-04-06, 14:40

Witam, zgadzam się z Kolegami.... Jak moto stoi w pionie, wszystko jest OK.
Nawet przy oleju MAX, jak jest pochylony na stopce, to kontrolka zaświeca się.
Pozdrawiam

krokodyl - 2009-04-06, 21:34

No to ja teraz powiem, a zacząłem ten wątek ;D , że po wymianie i uzupełnieniu oleju przestała się "zaświecać"!, więc chyba poziom oleju ma coś do tego.
Z drugiej strony teraz uważam, żeby nie chodził za długo bez jazdy, bo wtedy rura nabiera kolorów... :dumny:

mikssdaniel - 2009-04-15, 20:56

Robo napisał/a:
Parę razy zapaliła mi się kontrolka podczas jazdy /było to jak olej w silniku jeszcze nie był rozgrzany a ja nieźle odkręciłem/. Po chwili gdy odpuściłem kontrolka gasła. Stan oleju był w normie.

Po wymianie oleum mam identycznie. Stan oleju na środku pomiędzy min i max. Jutro idę dolać do maksymalnego stanu i mam nadzieję że mu przejdzie.

Ale to niezły patent na ostrzeżenie:
Nie odkręcaj za bardzo, najpierw rozgrzej silnik 8)

Brat Mniejszy - 2009-06-12, 14:44

Czy to jest normalne, ze chwile po wlaczeniu zaplonu CHECK ENGINE gasnie, jak odpalam draga to kontrolka ta swieci sie tak dlugo (krotko) jak dlugo trzymam starter. Jak silnik chodzi to kontrolka juz nie swieci.
jaro - 2009-06-12, 14:52

kontrolka CHECK ENGINE gaśnie 2-3 sekundy po przekręceni kluczyka w pozycję ON i później już nie powinna się zapalać.
Cosmoo - 2009-06-21, 15:25

Witajcie dobrzy ludzie. Mam dylemat,a po w/w niestety nie mogę stwierdzić o co chodzi w moim przypadku..Mam dragusie od lutego.Dwa miesiące temu wracając z trasy i podkręcając troszku manetę..nagle zapaliła mi się czerwona lampka od oleju.Po powrocie zmieniłem olej( bo czas już był odpowiedni).Sądziłem,że spalił troszkę oleju i czujnik powiadomił mnie o pewnych brakach.Olej zmieniłem miesiąc temu..a wczoraj znów wracając z dłuższej trasy i pozwalając sobie na prędkości 150-160 km/h.szczególnie przy wyprzedzaniu, lampka....znów się zapaliła.Zgłupiałem teraz do reszty...o co kaman?
Spaliny czyste..tak by spalał olej(?),bo nigdzie nie widać,aby uciekał. Będę wdzięczny za sugestie.

dadamos - 2009-06-21, 18:55

Cosmoo możliwe że masz to co się Merlinowi przytrafiło. zajżyj TUTAJ Pozdro
Piterson - 2009-06-26, 13:27

Kontrolka CHECK ENGINE, po przekręceniu kluczyka w pozycję ON, zawsze powinna się zapalić na 2-3 sekundy. Sygnalizuje w ten sposób, że wszystkie elementy układu sprawdzającego są ok i silnik jest kontrolowany. Po 2-3 sekundach lampka gaśnie, niezależnie od tego, czy odpalimy silnik, czy też nie. Warto na to zwracać uwagę, bo zawsze może się zdażyć, że na przykład spali się żaróweczka i gdy naprawdę coś złego zacznie się dziać z silnikiem, nie będziemy tego świadomi.
Brat Mniejszy - 2009-06-27, 22:51

Bez majstrowania przy motorze problem zapalajacej sie kontroliki w czasie odpalania sam sie rozwiazal, nie mam pojecia co sie stalo, ale chyba moj motor potrafi sie sam leczyc/reperowac, bo juz jest ta jak powinno - swieci tylko chwilke po przekreceniu kluczyka.
bandrze - 2010-06-25, 23:03

Stary temat ale wraca. Co jakis czas przy róznych okolicznościach i nie związanych ze sobą zapala się i gaśnie "check engine " (żółta kontrolka). Jakies pomysły?
A.R.T. - 2010-06-26, 18:49

U mnie rowniez zapala sie kontrolka silnika w czasie jazdy przy mocnym odkreceniu gazu. cry Po wyłaczeniu silnika kontrolak mruga 4 razy, czy ktos sie orientuje co oznacza ten kod 4.
Ico moze byc nie tak-poziom oleju sprawdzalem jest max.

A.R.T. - 2010-07-03, 19:18
Temat postu: kod 4 - co sygnalizuje
czy ktos spotkał sie z kodem silnika 4 (kontrolka silnika zapala sie przy ostrzejszym dodawaniu gazu np.wyprzedzanie, po wyłączeniu silnika kontrolka mruga 4 razy).
co to oznacza.?????

p.s.
zadałem juz to pytanie w dziale kontrolki ale to chyba zbyt ogólny temat. ;/
nikt nic nie napisal -czyzby to był odosobniony przypadek ?? ? :beczy:
zieloni sory za zdublowanie pytania(mam nadzieje ze teraz ktos cos doradzi.)

zen - 2010-07-03, 20:00

To jest błąd czujnika prędkości, ale z czego dokładnie sie bierze, to może jakiś posiadacz clymera albo haynessa pomoże.
DUDAS - 2010-08-04, 00:35

Witam serdecznie, moze udalo sie wam juz ustalic co CZek Endzajn oznacza? Jechalem ostatnio na Woodstock i ta sama sprawa.. mocniej gazu odkrecilem (wysokie obroty na obojetnie jakim biegu) i lampeczka wyskakiwala.. Olej sprawdzony i w normie.. a zeby tego bylo malo ze wzgledu na brak mozliwosci zatrzymania po przejechaniu jaksi 20 km jak go zgasilem ( tak zazwyczaj owa lampka gasla i problem ..."znikal") moto juz nei odpalil... i zapychaj go Panie o 4 nad ranem na wioskach.. mialem tez wtedy wlaczone halogeny, ale 200km smigal i odpalal bez probemu a tu jak kontrolka zaswiecila to juz nie odpalil.. ostatnie 50 km bez halogenow a aku i tak sei nie naladowal bo po zaparkowaniu tez juz nei odpalil..
Jakies pomysly.. ?? :nie_wiem:

bartek_p - 2010-08-04, 00:58

4 błyśnięcia speed sensor
3 błyśnięcia Throttle position sensor (TPS) czujnik położenia przepustnicy
W obu przypadkach lampka zapala się podczas jazdy

DUDAS - 2010-08-04, 09:53

Dziekuje, ale co to konkretnie oznacza i jak sie z tym uporac..? mozna wymienic takei sensory/czujniki?
Czy ktos posiada ww clymera lub haynessa, mam wlasnei taki problem i nie wiem jak sie w niego wgryzc ;) :nie_wiem: :poddajesie: :poddajesie:

bartek_p - 2010-08-04, 18:20

speed sensor. Pisałem o tym wczoraj w innym temacie
bartek_p - 2010-08-04, 18:40

może być uszkodzony czujnik, rozłączony lub uszkodzony przewód
bartek_p - 2010-08-04, 18:58

nie mam zielonego pojęcia, ani jak biegną przewody, ani gdzie jest czujnik, ani też jak jest skonstruowany. Daj @ to ci wyślę service manual. Jak znajdę chwilę czasu żeby posiedzieć nad schematem to ci napisze gdzie to wszystko jest
A.R.T. - 2010-08-05, 01:06

najpierw musisz odczytac kod jaki jest generowany przez kontrolke silnika
czyli jesli kontrolka sie zapali np. wczasie jazdy zatrzymujesz sie gasisz moto czerwonym włacznikiem na kierze i czekasz ile razy blysnie kontrolka , ilosc blyskow to nr kody jak znasz kod to wtedy wiadomo co jest nie tak.

u mnie byl kod 4 czyli czujnik predkosci i faktycznie chwile przed tym jak zaczela zapalac sie kontrolka przestal dzielac prędkosciomierz okazalo sie ze padl tzw. ślimak napedy linki predkosciomierza ,po wymianie jest ok (koszt slimaka w serwisie ok 230 pln.-wymiana własnoręcznie)

sinus - 2011-06-06, 13:52

U mnie niedawno pojawił się ten sam syndrom. Przy odkręceniu manetki podczas wyprzedzania zapaliła się żółta kontrolka, po czym po zgaszeniu sygnalizowała kod "4".
Przeglądając wcześniej różne wątki tego forum przeczytałem, że przyczyną może być olej - dolałem, problem się nie pojawiał, natomiast dzisiaj sytuacja ponowiła się w identycznych okolicznościach: podczas wyprzedzania prędkościomierz pokazał mi jakieś 140 km/h, i w tym samym momencie zapaliła się kontrolka. Po wyłączeniu silnika - kod "4".

Czy ktoś może na 100% potwierdzić, że "4" to rzeczywiście czujnik prędkości? Gdzie można znaleźć znaczenie kodów liczbowych tej kontrolki?

Z góry wielkie dzięki za wszelką pomoc.

Dawid Z. - 2011-06-06, 14:14
Temat postu: Engine Problem
Znalazłem takie coś na ten temat z tym,że jest po Angielsku. ( nie mam czasu na tłumaczenie) Jak ktoś chce to jak będę wolniejszy to mogę przetłumaczć.
sinus - 2011-06-06, 15:11

Wielkie dzięki!
Teraz mam pewność, że to nie był olej, ale rzeczywiście czujnik prędkości. Kamień spadł mi z serca :brawo:

Z angielskim u mnie nie ma problemu lol

Dawid Z. - 2011-06-06, 15:32

sinus napisał/a:
Wielkie dzięki!


To super ,że mogłem pomóc

Arcon - 2011-06-06, 16:16

Hmmmm... a to aby na pewno dotyczy 650-tki? Bo ja na schemacie nie widzę za cholerę żadnego speed sensora, i prawdę powiedziawszy, nawet nie mam pojęcia, gdzie mógłby takowy być.
Dawid Z. - 2011-06-06, 16:37

To jest z książki "CLYMER" Yamaha V Star 1100 1999-2009.
bandrze - 2011-06-06, 17:15

a jest tam błąd 5 krótkich i 8 szybkich błysków czli tzw 13?
Arcon - 2011-06-06, 17:22

No to koledze sinusowi taka wiedza nie pomoże.
sinus - 2011-06-07, 08:44

Arcon napisał/a:
No to koledze sinusowi taka wiedza nie pomoże.

To fakt...
Wydaje mi się jednak, że problem oleju mogę wykluczyć. Jak wcześniej wspomniałem, po pierwszej tego typu sytuacji wziernik oleju wskazywał poziom ok. 1/3 "oczka", więc postanowiłem dolać ok. 250 ml. Wycieków nie stwierdzono, a od tamtego czasu przejechałm może 200 - 300 km, po czym identyczna sytuacja pojawiła się wczoraj.
W obu dotychczasowych przypadkach lampka zapalała się przy dość gwałtownych przyspieszeniach przy prędkościach oscylujących w okolicach 120 - 140 km/h. Dlatego też zacząłem wiązać tę sytuację z przytoczonym wcześniej kodem wady.
Cóż, wypada nadal poszukiwać przyczyny.
Czy oficjalne serwisy Yamahy dysponują katalogiem wad dla mojego modelu i rocznika? Ma ktoś takie doświadczenie?

WADERA - 2011-06-07, 08:50

u mnie jest to samo, z tym, że zaczeło się jak padł prędkościomierz a raczej to http://allegro.pl/slimak-...1608287847.html
DPU - 2011-06-07, 09:29

Czy wyciągałeś/wymieniałeś ostatnio aku?
sinus - 2011-06-07, 09:39

Nie. Nic nie robiłem z akumulatorem od czasu zakupu Draga, tj. od marca br. Akumulator jest jeszcze od poprzedniego właściciela.
DPU - 2011-06-07, 10:19

Jak wymieniałem aku to check engine zaświecał mi się jak mocniej odkręcałem gaz - stąd moje pytanie.
Usunięcie aku na 5 minut i ponowny montaż rozwiązał problem. Niestety moje "mądrości" tobie nie pomogą :(

witek1965 - 2011-06-11, 12:05

sinus napisał/a:
Z angielskim u mnie nie ma problemu lol


Zrób kolegom przysługę i daj opis po polsku ;D

sinus - 2011-06-14, 09:22

Zatem podaję moje własne tłumaczenie. Przy czym zaznaczam, że nie jestem mechanikiem, dlatego jeśli jakaś podana przeze mnie nazwa jest błędna lub istnieje bardziej trafne określenie - poprawcie mnie.

Podaję rzędami wg poziomego układu tabeli:

Tabela 5 Kody wad w systemie auto-diagnozy

(nagłówki tabeli) Kod || Element || Stan (sytuacja) || Bezpieczne działanie w razie uszkodzenia

3 lub 15 || Czujnik pozycji przepustnicy || Odłączony / zwarty || Ustawia czujnik w pozycji całkowicie otwartej
3 lub 16 || Czujnik pozycji przepustnicy || Zamknięty / zacięty || Ustawia czujnik w pozycji całkowicie otwartej
4 lub 42 || Czujnik prędkości || Wadliwy puls czujnika || - - -
33 || Cewka zapłonowa nr 1 || Zwarta sonda pierwotna || Zawór elektromagnetyczny odcięcia paliwa nr 1 włączony
34 || Cewka zapłonowa nr 2 || Zwarta sonda pierwotna || Zawó elektromagnetyczny odcięcia paliwa nr 2 włączony
57 || Zawór elektromagntyczny odcięcia paliwa nr 1 || Odłączony / zwarty || - - -
58 || Zawór elektromagnetyczny odcięcia paliwa nr 2 || Odłączony / zwarty || - - -

=====
Przepraszam za dość chaotyczny układ, ale nie miałem pomysłu jak to tutaj umieścić.

pikopako - 2013-05-08, 12:12

Witam Panowie,
tak się składa że i ja mam problem z kontrolką check engine a dokładnie po sprawdzeniu tabeli kodów chodzi o czujnik położenia przepustnicy, dziwne w tym wszystkim jest to że motor jeździ normalnie, nie gaśnie ma wolne obroty. Szczerze jednak przyznam że irytuje mnie fakt samego świecenia kontrolki.
Macie może pomysł jak to rozwiązać oczywiście bez demontażu żarówki czujnika :) pozdrawiam

Arcon - 2013-05-08, 12:46

Jeśli auto-diagnoza sygnalizuje problem z TPS, to zapewne tak jest. Motocykl jeździ, bo system ustawia wtedy zapłon tak, jak przy maksymalnie otwartej przepustnicy, ale nie jest to ustawienie optymalne. Sprawdź TPS - albo wypadła kostka (bądź zaśniedziała), albo trzeba wymienić czujnik. Jest to opisane w serwisówce na stronie 7-50.
pikopako - 2013-05-08, 13:03

Dzięki za info, zabiorę się za to w najbliższym czasie.

[ Dodano: 2013-05-21, 07:35 ]
Witam ponownie, zdemontowałem właśnie TPS okazał się uszkodzony, próbowałem szukać na allegro ale lipa nie ma nic, może mi coś polecicie? A i jeszcze jedno pytanko czy po założeniu nowego TPS trzeba coś ustawiać lub regulować? pozdro

michal1100 - 2015-02-23, 07:53
Temat postu: problem z CHECK ENGINE
Witam Forumowiczów,
Po zimie odpaliłem swoja gwiazdę i po krótkiej przejażdżce wystąpił problem z paląca się a raczej migająca kontrolka silnika. Sprawdzałem kilka razy, na zimnym siniku wszystko jest ok pali na dotyk i równo chodzi problem zaczyna się po rozgrzaniu przejechaniu kilku kilometrów. Zaczyna migać kontrolka silnika. Dziwna sprawa bo nie świeci cały czas ale miga. Po wyłączeniu czerwonym przyciskiem lampka zapala się 12 razy. Z tego co wyczytałem na forum oznacza to kod błędu nr 12. Przez trzy dni z rzędu sprawdzałem i jest dokładnie ten sam objaw. Co to może oznaczać????. Nigdzie nie udało mi się znaleźć co oznacza kod nr 12. Zanim udam się do warsztatu chciałbym poznać Wasza opinię. Maszynka to XVS 1100 z 2004r.
Dodam jeszcze że nie zauważyłem jakiś niepokojących objawów pracy silnika
Z góry dziękuję za pomoc



Przeniosłem tutaj. Zanim zadasz pytanie, szukaj czy wcześniej ktoś już nie pytał // PSZEMAS

Robrob - 2015-02-23, 17:07

pikopako napisał/a:
czy po założeniu nowego TPS trzeba coś ustawiać lub regulować
trzeba ale musisz sprawdzić w serwisówce jakie powinien mieć ustawienie, jest tam bardzo mały ruch, ale parametry zmieniają się znacząco
Sohff - 2015-03-08, 20:53

No i niestety pierwszy w tym roku dłuży wypad zamiast radością zakończył się zdegustowaniem :ryczy: .
Po przejechaniu 10 km padł mi prędkościomierz i licznik przebiegu, a po chwili załączyła się kontrolka silnika.
Według w/w opisu kontrolka wskazuje awarię czujnika prędkości.

Czy ktoś z Was może podpowiedzieć gdzie w XVS 1100 znajduje się owy czujnik prędkości i jak można sprawdzić czy to aby na pewno czujnik jest winowajcą :poddajesie: ?
Sprawdzałem bezpieczniki ale wszystkie wyglądają w porządku.
Jutro mam przegląd i mam nadzieje że diagnosta nie doczepi się do tego.

Madburn - 2015-03-08, 20:58

co prawda check engine nie miałem ale wskazówka lata jak chce a LCD znika jak niedomaga regulator napięcia - pomierz napięcia i wyczyść styki na konektorach może styknie bo nie styka ? :)
Sohff - 2015-03-08, 21:16

LCD wskazuje przebieg total bez żądnych migotań, ale nie dodaje przejechanych km, to samo jest z licznikiem dziennym, tzn po wyzerowaniu cały cały czas pokazuje "0" niezależnie ile km zrobię. Wskazówka prędkościomierza ani drgnie.
Po wyłączeniu zapłonu i ponownym odpaleniu moto, kontrolka silnika gaśnie i do póki nie zacznę jeździć kontrolka jest zgaszona.
Zostawiłem moto na chodzie przez około 10 min i kontrolka nie zaświeciła się, ale wystarczyło żebym przejechał paręset metrów i problem powrócił.

stasork - 2015-03-08, 22:12

Miałem podobny problem. Sprawdź bezpiecznik 5A, są zaraz koło „schowka” na narzędzia.
witek1965 - 2015-03-08, 22:22

stasork napisał/a:
Sprawdź bezpiecznik 5A



Sohff napisał/a:
Sprawdzałem bezpieczniki ale wszystkie wyglądają w porządku.

Sohff - 2015-03-09, 08:03

Niestety bezpieczniki są w porządku :( . Też o tym pomyślałem na samym początku.
Czy ktoś się orientuje czy czujnik prędkości to nie przypadkiem takie małe coś obok skrzynki bezpiecznikowej, trochę poniżej i z prawej?
Zakładam że czujnik jest gdzieś blisko kardana wiec to by mi pasowało. Czy da się sprawdzić w jakiś sposób poprawność jego działania?

junak - 2015-03-13, 23:13

witam, nie moglem znalesc powitalni wiec sie tu przywitam:) nie dawno odpaliłem swojego draga, i tu mi swieci po zapaleniu zolta kontroleczka-5 razy normalnie i 8 razy szybciej mruga.. help:P co to i gdzie to i jak to naprawic, olej wymienilem, swiece jutro, mechanicznie fajnie dziala, mam zalozonefo hyperchargera ale nie wiem czy ma to cos do rzeczy:[

przywitaj sie tam http://yamaha-dragstar.pl/viewforum.php?f=18 //pyra

matekvw - 2017-02-16, 20:03

pytanko czy ktoś z was miał taki kod błędu 6 wolnych błysków i 6 szybkich a po tych kolejno 6 błysków i 7 szybkich niemam pojęcia z czego to się wzieło może ktoś pomoże :oops:

[ Dodano: 2017-02-18, 20:28 ]
sprawdziłem wszystko co się dało przeczytałem chyba wszystkie porady na tym forum ale nic jak paliła tak się kontrolka tak się pali motocykl pali od strzała tylko się pali czeck jak zgaszę silnik jest 6 wolnych błysków i zaraz 7 szybkich itp :beczy:

Ryszard1962 - 2017-04-27, 11:03

Witam , piszę w imieniu kolegi Alpaga99 który pomyka Dragiem 650 , po uruchomieniu silnika i po kilku minutowej jego pracy zapaliła się ta żółta kontrolka , po wyłączeniu silnika czerwonym przyciskiem kontrolka miga 4 razy - przerwa i ponownie 4 razy , z tego co koledzy piszą powyżej , oznacza to walnięty czujnik prędkości , ale o ile się nie mylę licznik w 650 jest napędzany linką , więc pytanie - jest w 650 ten czujnik czy go brak?? Motocykl odpala idealnie , pracuje na ssaniu perfekt , po wyłączeniu ssania też na wolnych jest ok. ale delikatny ruch manetką - i maszyna się dusi , kaszle , itp.

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group