YAMAHA XVS 650, 950, 1100, 1300, 1600, 1700, 1900 FORUM

Elektryka - KIERUNKOWSKAZY W DRAG STARZE

marian00 - 2008-08-02, 13:02
Temat postu: KIERUNKOWSKAZY W DRAG STARZE
Witam, czy wie może ktoś jak odłączyć przednie kierunki w V-starze 650 żeby nie świeciely caly czas tylko w momencie włączeni kierunki??!!
Pozdrawiam marian00

Sylwek - 2008-08-02, 17:39

kolego.Pierwsze pytanko :jakie masz żarówki w kierunkach.Ja mam amerykańską wresję i kierunki świecą się cały czas i mrugają jak włączysz kierunek.W lampie są żarówki 2włóknowe,Wystarczy że zmienisz je na jednowłóknowe.Pozdro.
adun2 - 2008-08-02, 23:48

Ja podkleiłem taśmą izolacyjną te styki żarówek, z których jest odejście na oświetlenie stałe i nie ma potrzeby wymiany żarówki. Jak się przepali to wymienię na jednowłóknową.
Pozdro.

Kozak_Barabasz - 2008-11-17, 00:47

sly1078 napisał/a:
a może ktoś by chciał się zamienić na kierunk,i mi akurat bardziej podobają się świecące albo może ktoś wie jak zamontować żarówkę 2-wu włóknową ?

W Polsce nie wolno tak jeździć ;)
Co do samego zamontowania żarówki ...
Włożyć żarówkę to nie problem, problemem jest aby to świeciło ;)
Gdybym miał to przerabiać to pociągnąłbym kabel od światła stopu (również podświetlania tablicy).

adun2 - 2008-11-18, 08:23

Moim skromnym zdaniem, z punktu widzenia bezpieczeństwa na drodze, lepiej mieć nie podświetlone kierunki (pomijając oczywiscie aspekt zgodnosci z przepisami). Nie podświetlone kierunki sa bardziej widoczne - większy kontrast zapalania sie i gaśnięcia kierunku. Różnica w mocy żarówek to (o ile dobrze pamiętam) 7W / 21W. Niby sporo ale ...
Oczywiście podświetlone kierunki są efektowne, ale bezpieczeństwo na pierwszym miejscu.

Zdzich - 2009-01-16, 21:57

Nie jest tak łatwo wymienić dwuwłóknową żarówkę na jednowłóknową. Ta amerykańska ma niesymetrycznie ustawione występy o które jest zaczepiana, jeden wyżej a drugi niżej. W takie gniazdo nie będzie pasowała nasza normalna jednowłóknowa żarówka ze względu na symetrycznie rozstawione występy. Ja zamierzam poprzecinać kabelki które zasilają to słabsze włókno. Podklejanie taśmą jakoś mi nie leży. Ale oczywiście po obcięciu kabelków trzeba je zabezpieczyć żeby nie zrobić zwarcia. Ja kupiłem koszulkę termokurczliwą.
grzechu - 2009-01-16, 22:21

tak naprawde nic nie trzeba przecinać wystarczy odłączyć na złączce w reflektorze i tyle zaden problem tylko po co ?
opisana sytuacja jest dla mnie niezrozumiała gośc chyba wogóle nie widział auta albo miał kryzys życiowy i chciał sie zabic niemiało to nic wspólnego ze swiecącymi kierunkami przecież jasno i wyrażnie widać kiedy kierunkowskaz sie świeci a kiedy nie
ja tam mam tak zwane obrysówki i na dotatek zrobiłem sobie jeszcze tylne czerwone

Zdzich - 2009-04-20, 21:17

Ja już to przećwiczyłem. Nie trzeba podklejać. Wystarczy w głównym reflektorze na kostce odłączyć kabelki - najlepiej doświadczalnie sprawdzić które. :nadrutach: Jak tak zrobiłem do przeglądu, ale teraz z powrotem podłączyłem. Ostatnio nawet policmajstrom się podobało, nic nie mówili, tylko że moturek ładny. :capone: Jednak im więcej świateł tym lepiej jesteś widoczny. O wymianie żarówek nawet nie myśl bo problem jest w uchwytach, w żarówkach dwuwłóknowych jest całkowicie innych uchwyt, niesymetryczny. :gwizd2:
grzechu - 2009-06-13, 17:44
Temat postu: przerywacz kierunkowskazów
może ktoś przerabiał standartowy przerywacz 5 pinów na jakiś inny uniwersalny bo coś nie moge zakumać podłączeń tego który miałem
schemat xvs 650 posiadam ale jakoś nie bardzo go mogę rozszyfrować tym bardziej że na schemacie jest co innego niż u mnie mój drag jest z 2004 a schemat przedstawia 97r
a może ma ktoś schemat do 2004roku to chętnie skorzystam

Dawid Z. - 2010-01-07, 21:25
Temat postu: Kierunkowskazy tył.(obniżenie mocy żarówek)
Witam.
Mam problem z kierunkami z tyłu, oryginalnie żarówki były 21W. Ja po zmianie kierunków musiałem wstawić żarówki 5W. tylko takie weszły w oprawę. Problem polega na tym, że jak włączę kierunki to mrugają bardzo szybko tak jakby przekaźnik dostawał sygnał,że są spalone. Więc żeby oszukać przekaźnik to muszę zastosować jakiś opornik lub coś takiego. Czy Ktoś mógłby obliczyć jaki opornik mogę zastosować żeby kierunki zaczęły mrugać z normalną częstotliwością.

Lokis - 2010-01-08, 00:06

Żarówka 21W pobór prądu - 1,75A.

Żarówka 5W - pobór prądu - 0,42A.
Aby przerywnik pracował prawidłowo należy zwiększyć pobór prądu w tym celu należy równolegle podłączyć rezystancję wypadkową 9,02 Ohm. Najbliższy w typoszeregu jest 10 Ohm. Wydzielana moc na tym rezystorze trochę poniżej 16W. Dlatego rezystor musi być większej mocy. Tu masz linka do rezystorów dużej mocy: http://cyfronika.home.pl/iark1p2_2.htm.
Najbliższy do użycia 25 Watowy


Oczywiście zakładam że z przodu masz nadal 21W żarówki.

Dawid Z. - 2010-01-08, 09:39

Lokis napisał/a:
Żarówka 21W pobór prądu - 1,75A.

Żarówka 5W - pobór prądu - 0,42A.
Aby przerywnik pracował prawidłowo należy zwiększyć pobór prądu w tym celu należy równolegle podłączyć rezystancję wypadkową 9,02 Ohm. Najbliższy w typoszeregu jest 10 Ohm. Wydzielana moc na tym rezystorze trochę poniżej 16W. Dlatego rezystor musi być większej mocy. Tu masz linka do rezystorów dużej mocy: http://cyfronika.home.pl/iark1p2_2.htm.
Najbliższy do użycia 25 Watowy





Oczywiście zakładam że z przodu masz nadal 21W żarówki.

Tak z Przodu mam 21W.
Dzięki wieklie spróbuje tak zrobić jak napisałeś. Dam znać czy działa.

[ Dodano: 2010-01-08, 09:43 ]
Czyli muszę kupić 2 takie rezystory po jednym z każdej strony.

[ Dodano: 2010-01-08, 09:52 ]
Lokis potrzebuję jeszcze żebyś ,oczywiście jak możesz podał mi który to ma być ten rezystor 25W- atowy. jest tam tak dużo, że nie wiem który bo mają za dużo symboli i szczerze mówiąc nie wiem który mam kupić.

[ Dodano: 2010-01-08, 10:09 ]
I czy mogę założyć taki.
WVS1R/17 Rezystory drutowe stojące - 17W - 10% [1R-22k]
Rezystor, 4-17W 10%

Tolerancja: ± 10%

Seria: SBCHE

Temperatura pracy: -55°C do +250°C

Typ: uzwojenie drutowe ceramiczne

Napięcie, znamionowe: 500V dc

Współczynnik temperaturowy: ± 200ppm/°C

Napięcie znamionowe, DC: 350V

Średnica, wyprowadzenia: 0.8mm

Długość, wyprowadzenia: 30mm

Temperatura, całkowita, przy mocy znamionowej: 70°C

EDDIE - 2010-01-08, 22:20

Dobre Krotom, dobre :hahaha:

Lokis napisał/a:
Aby przerywnik pracował prawidłowo należy zwiększyć pobór prądu w tym celu należy równolegle podłączyć rezystancję wypadkową 9,02 Ohm. Najbliższy w typoszeregu jest 10 Ohm. Wydzielana moc na tym rezystorze trochę poniżej 16W. Dlatego rezystor musi być większej mocy. Tu masz linka do rezystorów dużej mocy: http://cyfronika.home.pl/iark1p2_2.htm.



Trzeba skompensować spadek mocy o wartości 16W, temu odpowiada rezystancja 9,02 Ohm. 10 Ohm też będzie dobre według mnie, bo odchyłka jest mała i nie wpłynie na zauważalną różnicę w częstotliwości migania kierunków.

Lokis napisał/a:
Najbliższy do użycia 25 Watowy


Czy nie powinno być 25 Ohmowy ? Pisałeś wszak o rezystorach...

-----------------------

empiq - 2010-01-09, 11:34

Dawid - a nie lepiej przy okazji już zmienić kierunki na LEDowe?
(mam i polecam) i do tego przerywacz do kierunków i mniejszy pobór prundu :) (bez strat na rezystorach) ?
cała operacja w moim wypadku to koszt około 190 PLN (kierunki plus przerywacz)

[ Dodano: 2010-01-09, 11:35 ]
tym bardziej że w Anglii możesz sobie bez problemu na amerykańskim ebaju kupić :)

Cebula - 2010-01-09, 12:31

empiq poradź jaki to przerywacz zakupić do ledów bo rozumiem że do żarowych jest inny .
Dawid Z. - 2010-01-09, 13:45

empiq napisał/a:
Dawid - a nie lepiej przy okazji już zmienić kierunki na LEDowe?
(mam i polecam) i do tego przerywacz do kierunków i mniejszy pobór prundu (bez strat na rezystorach)
cała operacja w moim wypadku to koszt około 190 PLN (kierunki plus przerywacz)


Z tego co już zrobiłem to nie dam rady nic innego bo mam kierunki zamontowane na sakwach bocznych. Zrobię z tym opornikiem i będzie ok.

[ Dodano: 2010-01-09, 13:46 ]
Fotka

empiq - 2010-01-09, 14:56

Cebula ja kupiłem w Yamaha Łódź (liberty Motors) 67 PLN jeśli mnie pamięć nie myli. (do żarowych masz zamontowany oryginalnie) myślę że w Wawie też powinni mieć (s Larssona nie pasował bo musimy mieć 3 stykowe a oni mieli tylko dwu stykowe. ) najlepiej w Yamaha zamówić. (jakiś tydzień z okładem na to w Łodzi czekałem)
Dawid - kumam - chyba CI pozostają żarówki :( (chyba że znajdziesz żarówkę LED pasującą do Twoich gniazd)
Ja LEDy założyłem z dwóch powodów
1. Padł mi przedni lewy kierunek -(taka korozja że trzeba by było cały wymieniać)
2. Ledowe mi się wydawały ładniejsze od naszych "krowich placków" (że zacytuję kolegę W.)

Cebula - 2010-01-09, 15:44

empiq a jak oceniasz moc świecenia ledów w dzień? widać coś tam ? ja myślałem wymienic kierunki na ledy i postojówki oraz stopy w ramach oszczędności prądu :)
Lokis - 2010-01-11, 00:00

EDDIE napisał/a:
Lokis napisał/a:
Najbliższy do użycia 25 Watowy


Czy nie powinno być 25 Ohmowy ? Pisałeś wszak o rezystorach...


No mówimy o rezystorach.Tak najogólniej nie wdając się w szczegóły, na rezystorze wytraca się moc w postaci ciepła. Jak dasz np rezystor 0,125W (125mW) to się zjara bo nie jest w stanie odprowadzić takiej ilości ciepła jaka się wytworzy. Wymagany rezystor mniej wiecej o parametrach 9,2 Ohm o mocy 16W. Teraz trzeba poszukac coś co mniej wiecej temu odpowiada.

Te rezystory co dał EDDIE są nawet lepsze(praktyczniejsze) od tego co ja zapodałem.
Moc 20W czyli OK. 15 Ohm powinno też być OK. Sprawdze tylko jakie duże będa różnicę.

Brakuje 0,48 A. Powinny migać z częstotliwością tak w połowie pomiędzy tym co miałeś a tym co teraz masz. Jak Ci to nie odpowiada szukaj coś pomiędzy 10-12 Ohm.

empiq - 2010-01-12, 13:20

Cebula napisał/a:
empiq a jak oceniasz moc świecenia ledów w dzień? widać coś tam ? ja myślałem wymienic kierunki na ledy i postojówki oraz stopy w ramach oszczędności prądu :)


Dla mnie super - obawiałem się że będą świecić ciemniej ale okazało się że świecą bardzo ok - wyraźnie i jasno.
tu masz zdjęcie jak wyglądają :
http://p1.bikepics.com/pi...396975-full.jpg

(polecam takie jak moje - szersze - Śfagier ma węższe i moim zdaniem widoczne są ciut mniej - ale też dają radę - nie żeby jakoś nie było ich widać - testowane w pełnym słońcu, ale wolę takie grubsze tym bardziej że Drag mały nie jest :)
jedyna ich wada to brak homologacji w Polsce - ale już dwa przeglądy przeszły bez problemów :)
generalnie polecam i super wyglądają jak pisałem wcześniej
na stopa się nie zdecydowałem.
Zresztą Cebula - co ja się będę rozpisywał - kierunki do pooglądania w URSUSIE :) (daleko nie masz a nawet Ci mogę prezentację świecenia zapodać! :) )

Dawid Z. - 2010-01-12, 15:43

Zrobiłem a koszt niewielki 10 zł. Podłączyłem tak Rezystory (3 szt.na stronę) ,że otrzymałem 8,7 Ohma.
MaxVarEmreis - 2010-03-07, 15:06

No i z opisu aukcji wynika, że to 21W/5W. Z instrukcji która posiadam do przodu wchodzą 23W/8W.
arekw711 - 2010-03-10, 18:51

Mam te co cały czas były oryginał 12V 23/8W trzy bolce na obudowie
ttom - 2010-03-27, 19:52
Temat postu: Jak działają amerykańskie kierunkowskazy ?
Wczoraj w trakcie śmigania kilka razy zauważyłem, że kierunki się same wyłączyły, ale nie za każdym razem i nie udało mi się tego zasymulować na postoju.
Ktoś zna mechanizm tego wyłączania ?
Nie jest to zwłoka czasowa, bo na postoju się nie wyłączyły...

pandzioch2003 - 2010-03-27, 20:22

Jak to same wylaczyly?
Po wlaczeniu i skreceniu same sie wylaczyly?
Nie smogales puszka ;p

Jacek - 2010-03-27, 20:38

ttom, Nie możliwe żeby się same wyłączały. Wyłącznik kierunkowskazów jest mechaniczny i jego konstrukcja nie ma możliwości automatycznego wyłączania, tak jak ma to miejsce w samochodowych przełącznikach zespolonych.
ttom - 2010-03-27, 20:40

Jak to mądrzy ludzie piszą... RTFM ! ops

Cytuję za oryginalną instrukcją dołączoną do mojego moto:
"Since this model is equipped with a self-canceling system, the turn signal lights will self-cancel after the vehicle has traveled both about 150m and for approximately 15 seconds."

Instrukcja jest z 2006, a moto 2007 roku.

I wszystko jasne... Na postoju nie zadziała, bo nie jedzie, a na drodze często wyłączałem wcześniej sam... Przetestuję to jeszcze dokładnie na jakiejś mało uczęszczanej trasie... Ale wygląda to miodnie... lol

i jeszcze coś... Na okładce instrukcji mam
XVS65W(C)
XVS65AW(C)
XVS65ATW(C)
65 zamiast 650 jak widywałem wcześniej w tych z netu...
Ciekawe, co jeszcze mnie zaskoczy ?

Gucio68 - 2010-03-27, 20:49

U mnie przy V-Star 1100 jest tak samo jak u ttoma ;D
RafV - 2010-03-27, 20:52

Nie jestem pewien, ale wydaje mi się, że tak to działa. Też mam maszynę z amerykanowa i chyba też kiedyś też miałem taką sytuację, że same zgasły, ale na 100% nie jestem pewien
Focus - 2010-03-27, 20:57

Po 300 metrach same się wyłączają...
soft - 2010-03-27, 20:59

Virago były wyposażone w takie przerywacze (były 2 modele przerywaczy z czego jeden z wyłącznikiem "czasowo-odległościowym". Czytałem o tym na forum virago ...
Czytałem też, że aby to cudo zadziałało musi być podłączone pod licznik kilometrów. (to tak na wypadek jakby ktoś chciał zastosować to rozwiązanie w Dragach)

shipp - 2010-03-27, 21:14

Focus napisał/a:
Po 300 metrach same się wyłączają...

Ciekawe jak to liczą? Jakieś synchro z licznikiem?
U mnie chyba się nie wyłączają, a mam oridżinal amerykańca. Sprawdzałem w garażu, włączyłem i czekałem i... nic.

bartek_p - 2010-03-27, 21:36

Tak jest
W większości wirażek i w wielu DS'ach kierunki się same wyłączają.
po przejechaniu 150 m kierunki się wyłączają.
na postoju świecą cały czas, a jak ruszymy to się wyłączają.

Od razu napiszę, że nie da się tego zaadoptować do wersji która nie jest w to fabrycznie wyposażona.

Pozostaje czekać, aż znajdę chwilę czasu.

Sylwek - 2010-03-28, 23:54

Nie wiem jak to działa ale w moim Vstarku też przestają mrugać po jakimś czasie . Niejednokrotnie jak czerwone ( sygnalizator ) pali się długo to muszę włączać kierunek ponownie .
ttom - 2010-03-29, 16:57

No widzicie... Gdybym nie napisał, to byście nie wiedzieli, że macie automat... :hehe:
Nagrodą, oczywiście, podzielimy się... ;D

fajrant - 2010-04-04, 22:51
Temat postu: Zaparowane Kierunkowskazy :(
Witam,

Czy komuś z Was również parują od środka kierunkowskazy ? U mnie ten problem występuje w dwóch kierunkowskazach zwłaszcza po umyciu gwiazdki lub podczas deszczowych dni. Wiadomo, że za ten problem odpowiedzialna jest nieszczelna uszczelka. Teraz jednak rodzi się pytanie: która uszczelka, bo jest ich 3 na jeden kierunkowskaz (okrągła pod klosz, mocująca żarówkę, oraz pod zamocowanie kierunkowskazu do stelaża) ? Czy ktoś z Was miał podobny problem i go rozwiązał ? Z góry dziękują za pomoc :)

Novy - 2010-04-04, 23:25

Problemu nie miałem, ale w zeszłym sezonie, po jednej trasie w ulewnym deszczu,
okazało się, że w przednim, lewym kierunkowskazie mam do połowy wody.
Tak, że nawet żarówka pływała, ale mimo to skubana nadal działała.

Wina tkwiła w zewnętrznej uszczelce (tej wokół klosza). Naprawa nie wymagała
nawet wymiany, a jedynie rozebrania, oczyszczenia i starannego ułożenia uszczelki
na krawędzi. Jeśli chodzi o parowanie, to ta przy mocowaniu do stelaża też może
mieć znaczenie. Zdemontuj całość przeczyść i dokładnie złóż - powinno pomóc.

1janbo - 2010-04-04, 23:32

Dobrym sposobem na parujące kierunki jest nawiercenie małych otworków w dolnych częściach kloszy.

Rozwiązuje problem parowania oraz zbierania się ewentualnych "przecieków'.

Ravallo - 2010-04-04, 23:47

jakiez to proste i genialne, zaparowane kierunki w krainie deszczowców to czesta przypadłośc, a tu dziurka i po problemie :)
sory za OT

1janbo - 2010-04-05, 11:04

Zwróćcie uwagę na "twardość" włącznika kierunkowskazów.

O czym mówię? Jeśli "ręcznie" chcecie wyłączyć kierunek wciskacie dźwignie centralnie do środka. Wyczuwalny jest delikatny opór. Jeśli ten sam manewr zrobicie na uprzednio wyłączonym kierunku - oporu tego nie ma.

Opór wyczuwalny jest również, jeśli Gwiazda sama uzna, że czas wyłączyć kierunek i zrobi to sama. Mimo, że kierunkowskaz nie świeci (sam się wyłączył) opór na dźwigni jest wyczuwalny. :nie_wiem:

Zatem - rozwiązanie nie polega na mechanicznym wyłączeniu kierunkowskazów, bajer jest bardziej skomplikowany.

fajrant - 2010-04-05, 13:02

Dziękuję za rady :)

Swoją drogą postanowiłem sprawdzić dokładnie problem i okazało się, że uszczelka pod mocowanie stelaża z kierunkowskazem jest w kiepskim stanie (porozrywana). Próba jej ponownego montażu dała jeszcze gorszy efekt (rozpadła się). Zamówiłem nową w Yamaha Motor Polska (koszt to ok. 20 zł i 1 tydzień czekania na sprowadzenie). Mam nadzieję, że to załatwi sprawę. Jeżeli chodzi o sposób mocowania tej uszczelki, to moim skromnym zdaniem nie jest to dobre rozwiązanie (w Customie wygląda to o wiele lepiej).

fazzi - 2010-04-05, 13:04

mysle ze brak uszczelki i dziurka na jedno wychodzi :)
bartek_p - 2010-04-05, 13:06

Kurka nie chce mi się szukać na forum virago tego tematu. WK na pewno sypał by cytatami jak z rękawa.

Przerywaczem steruje układ który liczy przejechany dystans i czas świecenia kierunków, ot cała filozofia.
Wydaje mi się że tworzenie dokładnie tak samo działającego układu jest bez sensu, chyba że ktoś ma dużo samozaparcia.

Nie lepiej po prostu pamiętać żeby wyłączyć kierunek??

krotom - 2010-04-05, 15:32

znalazłem u Nich tylko to
witek1965 - 2010-04-05, 15:36

bartek_p napisał/a:

Nie lepiej po prostu pamiętać żeby wyłączyć kierunek??


albo zastosować brzeczek, który bardzo łatwo ukryć i wpiąć w instalację.

vaaks - 2010-04-05, 17:06

Może ktoś odczytać i wrzucić symbol przerywacza kierunkow w wersji amerykańskiej?
Dawid Z. - 2010-04-10, 00:00
Temat postu: Przerywacz kierunków.
vaaks napisał/a:
Może ktoś odczytać i wrzucić symbol przerywacza kierunkow w wersji amerykańskiej?


Tu znalazłem takie coś.
http://cgi.ebay.com/ebaym...=item1e5903257a

zen - 2010-04-10, 14:37

Tak, to jest to.
dragbiker - 2010-04-20, 20:41

a to niezły bajer! faktycznie, potwierdzam kierunki same się wyłączają. Ciekawe czym jeszcze nasze maszyny nas zaskoczą. roll
mmmmat - 2010-04-21, 17:00

Też to cudo mam mam chyba jeszcze 2 sztuki XVS1100 TURN SIGNAL FLASHER
takie jak na fotce

senio - 2010-04-21, 19:36

Jest to i dobre i niedobre rozwiązanie. Zmieniając pas ze skrajnego prawego na lewy i odwrotnie, nieraz brakuje metrów i trzeba ponownie załączyć kierunek bo się wyłączy za wcześnie. Wiele razy musiałem ponownie go włączać przy jednym manewrze. Ale więcej robi dobrego niż złego moim zdaniem ten bajer, bo o ile ja generalnie pamiętam (odruch) o wyłączaniu kierunku, niektórzy latają na włączonym całymi kilometrami.
Etek - 2010-04-21, 20:17

no i właśnie nie dalej jak w październiku rozmawiałem o tym z Jeżykiem.. ale niestety zrobiliśmy test "na sucho" czyt. podczas postoju.
kierunkowskaz nie wyłączył się... myślę sobie, zmienić dilera już czas ;D
po ostatnim śmiganku jestem pewny - diler dobrze się spisuje. wyłączają się po ok. 300 m

gardel - 2010-04-29, 01:37

mam to samo w kierunkach pod lightbaramy evil
jutro je rozbiore i spr jak wyglada uszczelka, moze mam tak samo dojechana jak Ty ;p

Dawid Z. - 2010-05-02, 01:39

grzechu napisał/a:
może ktoś przerabiał standartowy przerywacz 5 pinów na jakiś inny uniwersalny bo coś nie moge zakumać podłączeń tego który miałem


Przerywacz pięcio pinowy stosują w wersji amerykańskiej z tego względu, że ma tzw. zapominacz kierunkowskazów. Zostaw go sobie bo to jest dobre wyjście a jak Ci nawalił to kup używkę. Tu masz więcej na ten temat.
http://www.yamaha-dragsta...rywacz&start=20

A tak na marginesie to gdzie znajduje się owy przerywacz???

[ Dodano: 2010-05-03, 02:10 ]
Proszę o podpowiedź gdzie się znajduje owy przerywacz w naszych Niuniach?

[ Dodano: 2010-05-03, 15:11 ]
A tak na marginesie to gdzie znajduje się owy przerywacz???

[ Dodano: 2010-05-03, 02:10 ]
Proszę o podpowiedź gdzie się znajduje owy przerywacz w naszych Niuniach?

patryk_c - 2010-05-31, 13:30
Temat postu: Problem z kierunkami - lewy świeci w sposób ciągły...
Jak w temacie.

Po włączeniu kierunkowskazu prawego wszystko działa jak należy.

Po włączeniu lewego wszystkie trzy kierunki świecą w sposób ciągły. Nie przechodzą do pracy przerywanej nawet po jakimś czasie od włączenia, nie "zaskakują" w prawidłowy tryb co pewien czas...

:poddajesie:



Wszystkie kierunki - przód, lusterka, tył - są na diodach LED. Przerywacz wymieniony już wcześniej.

Do mojej stłuczki było wszystko OK - obecnie po odebraniu moto mam taki problem evil ... leżałem na prawej, a nie działa lewa strona ?


Z zabawy instalacją - w czasie "odbudowy" moto tylne kierunki zostały przeniesione na wahacz z błotnika.


Ma ktoś może pomysł co z tym zrobić, bo wypadało by na wyjazd do Poznania mieć sprawne oświetlenie... ;/

Dawid Z. - 2010-05-31, 13:44

No to miałem ten sam problem jak przerobiłem na LEDy. Żarówki, przerywacz i to samo się daiało co u Ciebie, w końcu się wkur..... i zmieniłem na stary przerywacz i żarówki. Też szukałem problemu i nie znalazłem. Dlatego powróciłem do stanu pierwotnego.
powo - 2010-06-02, 10:32

dziwny objaw, wyglada jakby kierunki dostały na stałe + z zasilania,
podaj moze jaki masz przerywacz popatrze na jego schemat czy mozliwa jest taka usterka

Pawlo - 2010-06-03, 23:00
Temat postu: KIERUNKOWSKAZY W DRAG STARZE
Czy zdażyło się komuś aby kierunkowskazy przechodziły w tryb awaryjny? Taka sytuacja powtarza się co jakiś czas, zawsze po wcześniejszym użyciu. Bywa że da się wyłączyć dopiero za 3 razem
HORSZCZAR - 2010-06-03, 23:04

Pawlo, poszukaj na forum było już o tym pisane, związane jest to najprawdopodobniej z alarmem, chyba że nie masz alarmu ?
marian00 - 2010-06-03, 23:08

Ja tak mam w Suzuki
Sprawa wyglada nastepujaco:
Poniewaz zarówno Drag jak i moje VL nie jest seryjnie wyposazone w awaryjne to ktos dokladajac alarm wymyslil sobie ze wyposazy go sobie w awaryjne
A dziala to bardzo prosto, po kazdym wlączeniu kierunku musi on mignac chyba 4 razy i wtedy dopiero mozna wyłączyc bez zadzialania awaryjnych, jezeli wyłączysz kierunek wczesniej włączą sie awaryjne...
Taki oto bezsensowny gadzet
To tyle co mialem do powiedzenia ;D ;D

Pawlo - 2010-06-03, 23:10

Alarm jest założony przez serwis. Poprzedni właściciel nie zauważył problemu.
Anula - 2010-06-03, 23:30

marian00 napisał/a:
po kazdym wlączeniu kierunku musi on mignac chyba 4 razy i wtedy dopiero mozna wyłączyc bez zadzialania awaryjnych
Ma rację , tak to działa, poprzedni właściciel widocznie się do tego stosował.
Pawlo - 2010-06-04, 00:09

Sprawdzę rano czy tak i u mnie zadziała

[ Dodano: 2010-06-04, 23:11 ]
Sprawdziłem, rzeczywiście opanowałem dzisiaj kierunkowskazy. Teraz to wiem nawet jak włączyć specjalnie awaryjne.

patryk_c - 2010-06-06, 01:41

Analizy problemu ciąg dalszy:

- dziś zauważyłem, że nie włącza się sygnalizacja pracy lewego kierunkowskazu

- przy prawym działa normalnie

Czyli pewnie jeżeli część prądu nie jest urzytkowana na zasilenie wskaźnika w konsoli, to LEDy maką go za dużo i świecą...

Chyba :nie_wiem:


Czekam na dalsze podpowiedzi!

Lokis - 2010-06-06, 01:53

A świeca wszystkie kierunki? Może jeden nie świeci. Przy Led'ach ważna jest polaryzacja żarówki ledowej. Może gdzieś + z - jest pomylony. Nic innego nie przychodzi mi do głowy.
patryk_c - 2010-06-06, 12:22

Wszystkie żarówki kierunki świecą po obu stronach.

Jak wymieniałem na LED'y to zauważyłem że (sorry za brak fachowości) jak jest odrobinę za dużo prądu to nie migają a świecą (wystarczyło odłączyć jedną lampę - punkt poboru prądu) - mam podejrzenie że to ciągłe świecenie jest skutkiem tego że prąd po uruchomieniu lewego kierunku nie idzie na tą lampkę sygnalizacji w konsoli... (czy to możliwe ? )

:nie_wiem:


:poddajesie:

pandzioch2003 - 2010-06-06, 23:51

Jak na moj gust to jest jakis problem z sama instalacja kierunkow( kablami) w nie przerywaczem. Przerywacz jest jeden i obsluguje na zmiane lewa i prawa strone. Jezeli na jednej stronie dziele to dlaczego mialby na drugiej stronie nie dzialac. Przerywacz daje prad na wlacznik, a nim dopiero wybieramy na ktora strone podajemy napiecie - lewa lub prawa. Co do nieswiecenia kontrolki od kierunkow, to sprawa sie ma tak, ze wedlug schematu do tej kontrolki sa podlaczone dwa przewody "plusowe" od kierunkow z obu stro - lewy i prawy. Jak sygnal jest podawany z lewych zarowek to prad plynie do kontroli, przeplywa przez nia i plynie do masy poprzez zmasowana we wlaczniku instalacje prawych kierunkow. A moze wlacznik wyczysc? Czy przeniesione tylne kierunki na wachacz maja mase podlaczona z kabli czy z masy wachacza?Moze tan jest pies pogrzebany?
Wedlug mnie na 100% nie przerywacz tylko kable.
Sorki za dlugosc wywodu :)

bartek_p - 2010-06-07, 00:16

Niektóre przerywacze do ledów takie cyrki robią
Blicher_Groube - 2010-06-08, 10:01
Temat postu: Kierunek na 12V32/3CP.B
W moim V-star 650 classic przeszła byrna opisana jako Stanley 12V32/3CP.B i za pierona jasno-ciężkigo nie umia dostać takowej do podmiany (nawet na INTER-LUMEN tworzą jakieś problemy i każą mi robić sesję zdjęciową sagiej byrnie, coby się jej podziwać). Czy kieryś z forumowiczów może mi zapodać jakiegoś sklepa lub magazyna?
A może jakiś sensowny zamiennik?...

arekw711 - 2010-06-09, 18:47

obawiam się że u nas nie kupisz chyba tylko amerykanowo niestety
pandzioch2003 - 2010-06-09, 21:46

A skad wyjales taka zarowke?
Zdzich - 2010-06-09, 23:00

A czy to chodzi o dwuwloknowa (2 wlokna) zarowke do kierunkowskazow? Ja takie mam. Stosowane sa w Polsce w samochodach ciezarowych, tylko maja calkiem inne oznaczenie.

Przepraszam za brak polskich liter - ale pisze w hotelu.

Blicher_Groube - 2010-06-10, 03:15

Ta byrniasto żarówka jest do kierunków. Jest bagnetowo i dwuwłuknisto. Jeśli można dać zamiennik, to prosza o symbol...
DPU - 2010-09-07, 13:56

Macie jakieś namiary gdzie kupić dwuwłóknowe i pomarańczowe żarówki do kierunków?
witek1965 - 2010-09-07, 15:16

DPU, praktycznie zero problemu z dostępnością

http://sklep.motorek.pl/i...5w-pomaranczowa

DPU - 2010-09-07, 18:40

Dzieki witek1965, ale czy będzie pasić? Moto mam z Hameryki i nie dokońca wiem co zamówić. Przeglądałem wątki o kierunkach i bolce symetryczne/niesymetryczne tyle watów a tyle watów.
arekw711 - 2010-09-07, 19:07

Niestety w Polsce oryginalnej nie dostaniesz . W stanach kosztuje 16,50 $ za sztukę + wysyłka .Możesz coś kombinowac z tą z linku Witka1965
arekw711 - 2010-09-09, 09:30

Cytat:
Jak się przepali to wymienię na jednowłóknową.

A wiesz że żarówka ma trzy bolce mocujące ? Nie znajdziesz u nas takiej nawet jednowłóknowej

MIKI - 2010-09-10, 11:28

arekw711 napisał/a:
Cytat:
Jak się przepali to wymienię na jednowłóknową.

A wiesz że żarówka ma trzy bolce mocujące ? Nie znajdziesz u nas takiej nawet jednowłóknowej
Ktoś tu wcześniej pisał, że wystarczy spiłować jeden zbolcy i wszystko będzie siii ;D
PrzemoM - 2010-10-16, 11:54

Ja u siebie mam tak samo, i już nieraz zdarzyło się że jechałem dłuższy czas na awaryjkach i już nieraz mnie to mocno wkurzało że musiałem się wychylać żeby sprawdzić czy nie są włączone awaryjki. marian00 dzięki za podpowiedź jak się włanczają awaryjki bo do końca to dla mnie nie było jasne ,teraz już się wszystko zgadza. Pozdro.
piwu - 2010-10-17, 21:13

Alarm Patrol Line ma taką funkcję informowania o jakiejś usterce czy nieprawidłowości. Jak poszukasz serwisówki tego alarmu usuniesz wadę. Miałem tak u mnie w Virago (padła wstrząsówka) i w dragu, starczyło wprowadzić w tryb serwisowy i z powrotem w normlany.
vaaks - 2010-11-28, 18:16

Wygląda na to, że będę musiał wymienić białe klosze kierunków na żółte, bo nigdzie nie mogę znaleźć żarówek dwuwłóknowych żółtych. Może macie jakieś namiary.
jaro - 2010-11-28, 18:27

vaaks, Zastosuj jednowłóknowe żółte nie potrzebujesz świateł pozycyjnych. Wystarczy w lampie rozłączyć dwa kabelki i już nie będzie pozycji.
Arcon - 2010-11-28, 18:41

vaaks, nie ma takich żarowek. Ja szukałem jednowłóknowych żółtych z symetrycznym mocowaniem ("normalne" żółte mają mocowanie asymetryczne) i też w zwykłych sklepach nie znalazłem. Kupiłem za 10 zł żółtą farbkę do żarówek i pomalowałem.
jaro - 2010-11-28, 18:41

Raczej nie powinno się nic stać, ale można na wszelki wypadek rozłączyć w lampie, ja tak zrobiłem.
HELLOWEEN - 2010-11-28, 18:51

Vaaks,popatrz na alledrogo.Przed chwilą wpisałem w motoryzacji:żarówka dwuwłóknowa pomarańczowa,szukaj w tyt. i opisach i wyskoczyły mi 3 pozycje z czego jedna właśnie taka jak szukasz!Cena 27 zyla zdaje się. :uklon3:
(nr.aukcji:1336926337 zdaje się)

jaro - 2010-11-28, 19:16

http://www.cruisercustomi...__Filament_____
Ziółek - 2011-02-23, 14:25

arekw711 napisał/a:
Cytat:
Jak się przepali to wymienię na jednowłóknową.

A wiesz że żarówka ma trzy bolce mocujące ? Nie znajdziesz u nas takiej nawet jednowłóknowej


Czy znalazłeś u nas gdzieś takie żarówki ? Ja mam właśnie na 3 bolce. Na dwuwłóknowości mi nie zależy bo i tak rozłączyłem w lampie jedno włókno.

arekw711 - 2011-02-23, 14:52

Cytat:
Czy znalazłeś u nas gdzieś takie żarówki ? Ja mam właśnie na 3 bolce.

niestety u nas nie kupisz ja kupowałem w stanach cena :shock: po 16 $ sztuka

kostass - 2011-02-23, 15:23

Wystarczy spiłowac niepasujacy bolec i gra muzyka .
arekw711 - 2011-02-23, 16:46

Cytat:
Wystarczy spiłowac niepasujacy bolec i gra muzyka .

Powiedz jeszcze który żeby spiłowac ten odpowiedni

Ziółek - 2011-02-23, 16:51

kostass napisał/a:
Wystarczy spiłowac niepasujacy bolec i gra muzyka .

Ale dostępne w Polsce żarówki mają dwa bolce naprzeciw siebie. Jak spiłuję jeden to na jednym będzie się to trzymać w gnieździe ? No chyba że zapałką się dociśnie ;d

marian00 - 2011-02-23, 19:45

Ziółek napisał/a:
kostass napisał/a:
Wystarczy spiłowac niepasujacy bolec i gra muzyka .

Ale dostępne w Polsce żarówki mają dwa bolce naprzeciw siebie. Jak spiłuję jeden to na jednym będzie się to trzymać w gnieździe ? No chyba że zapałką się dociśnie ;d


Bedzie sie trzymac ;D Ja w swojej Yamaszce mialem tak oba kierunki... Z tym ze nie trzeba spiłowac całego tylko co chwile przymierzac az wkoncu wejdzie

Ziółek - 2011-02-26, 13:16

jaro napisał/a:
http://www.cruisercustomizing.com/detail.cfm?model_id=0&Category_ID=5&manufacturer_ID=308&product_ID=9154&sblid_name=Clear_Alternatives_Amber_Bulb__Dual__Filament_____


Patrząc na zdjęcie to te żarówki maja jednak dwa bolce.

Sprawdziłem jakie mam żarówki w motocyklu zamontowane.
Kierunki przód to trzybolcowe dwuwłóknowe żarówki 12V 23/8W
Kierunki tył to dwubolcowe (ale nie symetrycznie) jednowłóknowe żarówki 12V 21W

Nie miał chłop kłopotu to se motor kupił w Ameryce ... :ryczy:

arekw711 - 2011-02-26, 14:46

Tutaj są tylko cena była inna :nie_wiem: widocznie teraz potaniały
http://www.chicagocycle.com/index.htm

Ziółek - 2011-02-26, 21:52

arekw711, Możesz podać linka do produktu ? Szukam i za Chiny nie znajduję...

[ Dodano: 2011-02-26, 22:11 ]
Znalazłem:
http://partsfinder.online...e=13&A=548&B=40

A tu jest do V-Stara:
http://partsfinder.online...e=13&A=527&B=38

7 USD za szt.

witek1965 - 2011-02-27, 01:20

a nie lepiej byłoby założyć kierunkowskazy europejskie i odłączyć niepotrzebny przewód. Kłopot z żarówkami odpada i ewentualne problemy z diagnosta na przeglądzie ?
Ziółek - 2011-02-27, 01:26

witek1965,Jasne że lepiej. Tu jest mój numer konta: 540001234589987858654558
Poprosze o przesłanie 2 x $163.22 + 2 x $164.52

witek1965 - 2011-02-27, 01:28

Ziółek, są jeszcz etak zwane zamienniki, ale zapewne nie interesują cię takowe.

[ Dodano: 2011-02-27, 01:30 ]
60 zł sztuka do Dagstara. Nie wiem czy do Stratolinera są takie same.

[ Dodano: 2011-02-27, 01:31 ]
Ziółek napisał/a:
Tu jest mój numer konta: 540001234589987858654558
błedny numer konta. System BZWBK odrzucił :beczy:

[ Dodano: 2011-02-27, 01:34 ]
metalowe , chromowane 85 zł sztuka
pasuja do : - XV 125 VIRAGO

- XV 250 VIRAGO

- XV 535 VIRAGO

- XVS 650 DRAG STAR

- XV 750 VIRAGO

- XV 1000 VIRAGO

- XV 1100 VIRAGO

- VXS 1100 DRAG

- VXM 1200 VMAX

- XVZ 1300 ROYAL STAR

Dawid Z. - 2011-03-20, 23:06
Temat postu: Przypominacz kierunków do wersji europejskich XVS.
Szukałem na necie i znalazłem takie coś. Jest to przypomninacz do włączonych kierunkowskazów. Po 20-stu mrugnięciach włączonego kierunkowskazu włącza się głośny 80 db dźwięk. Z tym ,że mam pytanie czy ktoś już to stosuje i jak się to podłącza.?

W razie czego wrzucę link.
http://shop.ebay.co.uk/?_...-All-Categories

bartek_p - 2011-03-20, 23:35

Plus, minus, a ten trzeci do przerywacza.
A ten na dole to przerywacz z wbudowanym buzerem, wystarczy wymienić oryginalny przerywacz

Dawid Z. - 2011-03-20, 23:44

bartek_p napisał/a:
wystarczy wymienić oryginalny przerywacz

Tak ,ale w oryginalnym są inne ustawienia złączek.

[ Dodano: 2011-03-20, 23:44 ]
bartek_p napisał/a:
Plus, minus, a ten trzeci do przerywacza.


Do przerywacza do którego przewodu bo są 2.

[ Dodano: 2011-03-20, 23:54 ]
bartek_p napisał/a:
Plus, minus, a ten trzeci do przerywacza.


Jak dla mnie to jest prawy, lewy kierunek i minus.

bartek_p - 2011-03-21, 23:02

są dwa, jeden którym prąd przychodzi do przerywacza, drugim wychodzi :)
Musisz sprawdzić wskaźnikiem na którym masz przerywany impuls, nie pamiętam koloru

Dawid Z. - 2011-03-21, 23:09

Ok. i jak to podłączę to ma działać na 100%. I jeszcze jedno który byś sam sobie kupił???
Pipen - 2011-03-30, 07:49

Jako młody jedno małe pytanko
Mam uszkodzony przerywacz ( brak kierunkowskazów) i chciałbym go wymienić lecz nie wiem gdzie dokladnie się on znajduje.
Proszę o pomoc

Dawid Z. - 2011-03-30, 20:37

W 1100 znajduje sie przy stacyjce pod pokrywami plastikowymi. Z tego co wiem to żeby zdjąć w 650 nie trzeba zdejmować siedzeń i baku. także powodzenia przy wymianie.
witek1965 - 2011-03-30, 21:33

Dawid Z. napisał/a:
Z tego co wiem to żeby zdjąć w 650 nie trzeba zdejmować siedzeń i baku...


Bak trzeba zdjąć, żeby zdemontować te plastiki, ale to nie jest wielki problem.

grzechu - 2011-03-30, 21:37

Pipen, przerywacz w 650 jest przy akumulatorze
Pipen - 2011-03-30, 21:41

jak on dokładnie wygląda bo to chyba jakaś mała kostka co?? no i ile mniej wiecej kosztuje __
Dawid Z. - 2011-03-30, 21:44
Temat postu: Przerywacz
Tak to wygląda i cena jest ok. 70 zł.
Pipen - 2011-03-30, 21:49

wiec tak dokładnie gdzie go znajdę:)
marek-stom - 2011-03-30, 22:08

Jest obok akumulatora -popatrz dokładnie i zobaczysz
Pipen - 2011-03-30, 22:11

Więc dzięki wielkie:)
witek1965 - 2011-03-30, 22:19

jak nie dostaniesz oryginała to zawsze możesz kupić od byle jakiej puszki, np. Kaszlaka, VW za jakieś 10 zeta.

[ Dodano: 2011-03-30, 22:20 ]
lub założyć uniwersalny

Pipen - 2011-03-30, 22:31

no i o to chodzi :) coś sie wymyśli. Dzięki jeszcze raz :) 8)
magdaaa - 2011-04-17, 22:38

witam czy moze ktos mi pomoc? mam problem z kierunkowskazami v-star 1100 było tak:włączałam je, jak zapomniałam wyłaczyc to mialam sygnam dzwiekowy wduszeniem na srodku moglam kierunkowskazy wyłaczyc, nie wyłaczały mi sie czasowo! teraz cos sie zepsuło. przestał działac sygnał niewyłączonych kierunkowskazow po drugie jak chce wyłaczyc to wlączaja mi sie awaryjne nigdy wczesniej tak sie nie działo i potem mam problem zeby to wyłaczyć, czasami kierunek sam mi sie wyłaczy tez wczesniej tak nie bylo! czasami widze ze wariuje kontrolka kierunkow o co w tym chodzi?

[ Komentarz dodany przez: krotom: 2011-04-18, 10:08 ]
koleżankę odsyłam do działu przywitalni - tako rzecze Regulamin !

Dawid Z. - 2011-04-17, 22:45

Z tego co piszesz to może być jakieś małe zwarcie w obwodzie kierunkowskazów ( po myciu ) ewentualnie przerywacz kierunkowskazów.
bartek_p - 2011-04-17, 23:51

Niestety serwis, trzeba alarm przeprogramować. Niestety nie dysponuję programatorem :(
Ale w Rapidzie Ci zrobią bez problemu

magdaaa - 2011-04-20, 23:43

dziekuje za podpowiedz! to prawda okazało sie ze na jednej kostce jest zwarcie i stad moje problemy a;e kiz wszystko ok. dziekuje za pomoc. pozdrawiam
gang69 - 2011-05-11, 21:42

Dzisiaj zauważyłem że co kilka sekund kierunki migają mi dwa razy szybciej i normalnie dwa razy szybciej i normalnie .Jak wyłączę silnik to problem znika-migają normalnie.Co im może być?
miodzik - 2011-05-11, 21:56

Zmierz miernikiem napięcie ładowania na akku. Jak w normie (chyba 14.6V) to się nie przejmuj i czekaj aż coś zdechnie.
Dawid Z. - 2011-05-11, 22:08

Może być przerywacz, ewentualnie regulator napięcia.
Kozak_Barabasz - 2011-05-11, 22:09

Albo coś na styku przy jakiejś żarówce (wyjmij wszystkie żarówki i przeczyść styki) albo wariuje przerywacz.

Miodzik 14,6v to za dużo (max 14,4v)- ale trudno i tak uzyskać taką wartość napięcia.
Zresztą ona nie ma na nią tak dużego wpływu.
Na nieodpalonym moto jest napięcie tylko z aku jakieś 12,4-12,6v i mrugają normalnie, jak odpalisz moto będziesz miał 14-14,4v i też mrugają normalnie.

gang69 - 2011-05-11, 22:23

dzięki jutro się pobawię.
apstryk - 2011-05-12, 12:01

Jak będą migać szybciej, to sprawdź wszystkie żarówki.
Jak mi przepaliła się z tyłu, to właśnie ta przednia migała dwa razy szybciej. A ponieważ włókno przepalonej żarówki huśtało się i czasem zaczepiało o swój drugi koniec, wtedy żarówka znowu "działała" i częstotliwość migania znów była prawidłowa.

gang69 - 2011-05-12, 20:56

Mi działo się tak lewo prawo ale dzisiaj strzeliłem trasę do Chudowa i problem znikł.Wydaje mi się że aku mógł być niedoładowany i przez to.Na razie będę czekał aż się to pojawi (oby nie).Pozdro
tomboj - 2012-04-24, 22:20

Proszę o podanie namiarów, gdzie w necie mogę zakupić żarówki do przednich kierunkowskazów w wersji amerykańskiej, dwuwłókowe pomarańczowe 23/8W, trzy bolce na obudowie. jakoś nie mogę znaleźć, a dobrze byłoby mieć w zapasie.
soft - 2012-04-24, 22:34

W Polsce nie kupisz, w serwisie chcą 70 zł za sztukę i miesiąc oczekiwania.
W USA w serwisach Yamahy koszt od 7$ do 9$. Poza serwisami także w USA ciężko kupić.

EDDIE - 2012-04-24, 22:49

A czy to nie jest taka żarówka - http://www.allegromat.pl/aukcja104945
witek1965 - 2012-04-24, 23:04

soft napisał/a:
W Polsce nie kupisz
kupisz bez najmniejszego problemu, tylko trzeba szukać. Są zarówno na alledrogo, jak i w sklepach motoryzacyjnych. Kupiłem w tamtym roku i zgubiłem gdzieś :beczy:


http://www.allegromat.pl/aukcja104946 nie szukając zbyt długo

bodi - 2012-04-24, 23:07

Hej, ja też mam takie żarówki - z 3 bolcami (jeden wyżej, dwa niżej).
Na razie działają, ale chętnie kupiłbym na zapas.

Może zbierzemy się w kilku i przesyłka wyjdzie nam taniej?

Pozdrawiam...

tomboj - 2012-04-24, 23:10

Zadałem, pytanie sprzedającemu, czy żarówka jest pomarańczowa z trzema bolcami na obudowie. Napiszę jak otrzymam odpowiedź.
bodi - 2012-04-24, 23:12

A może taki bajer - żarówki chromowane, żeby nie było poświaty?
Mają 2 bolce, ale nie na przeciwko, tylko 150stopni... będą pasowały?

http://www.ebay.com/itm/1...s-/400079541553

grzechu - 2012-04-24, 23:12

dwuwłóknowe pomarańczowe 3 bolcowe mozna np w polkomie kupić
tomboj - 2012-04-25, 20:22

W linkach, które podaliście są żarówki z dwoma bolcami na obudowie.
bodi - 2012-04-25, 21:08

Ale w moim te dwa są pod innym kątem niż 180, więc może ok
rockfor2 - 2012-05-23, 13:38
Temat postu: Dwa pytania w kwestii obwodu elektrycznego
Witam wszystkich

Proszę wybaczyć, iż nie przedstawiłem się na forum, ale zadaje pytanie w imieniu Taty, właściciela pięknego Draga 1100, który z przyczyn technicznych nie może sam tu wejść :/ (żeby nie było, sam jeżdżę virago 750, więc nie tak daleko od jabłoni ;) )

Bardzo proszę o odpowiedź na dwa pytania, szukałem po takach i przeglądając tematy, jak nie znalazłem to sorry i proszę o link :)

Pytanie 1: Zakładając sytuację, gdzie przednie migacze moto to standardowe kierunki Draga, a tylne migacze są LED'owe (o pomijalnie małym poborze prądu), to w obwodzie elektrycznym, ze względu na spadki napięć, lepiej umieścić opornik 7,5 ohm czy 10 ohm?

Pytanie 2: Czy dodana w obwodzie oporność może być pojedyncza dla całego obwodu, czy należy rozdzielić ją na dwa oporniki i wpiąć w każdą połowę obwodu pojedynczo?

Dziękuje z góry za odpowiedzi.

remol71 - 2012-05-23, 14:16

rockfor2,

Ad. 1. Ja bym dał 6.8ohm 20W równolegle.

Ad. 2. Rezystory oddzielnie dla obwodu kierunkowskazów prawych i lewych.

rockfor2 - 2012-05-23, 21:25

Dzięki serdeczne!

Rockfor2 zapraszam do przywtalni, 1 Pkt regulaminu. Bemol

mike - 2013-05-21, 21:06

Witam,założyłem 4 kierunki ledowe,z pierwszym problemem chyba sobie poradzę a mianowicie wszystkie 4 mrugają jednocześnie,jutro wymiana kontrolki migaczy na diodę mam nadzieję ze pomoże,następny problem który był już wcześniej(jakieś wynalazki kierunki) to że za szybko mrugają,teraz jak to zrobić żeby było dobrze,chciałem kupić przerywacz led ale są 2 i 3 pinowe a u mnie jest 5
jędrek - 2013-09-11, 21:35
Temat postu: Demontaż kierunkowskazów XVS 650 Custom
Chciałbym przełożyć tylne kierunkowskazy pod tablicę rejestracyjną (coś na wzór wersiji Classic) ponieważ na motocyklu nie mieszczą się nowe sakwy.

Jak zdemontować obudowę i odkręcić od wsporników (bananów) bez przecinania przewodów doprowadzających napięcie do żarówki ?

Czy gniazdo żarówki da się jakoś wyjąć nie uszkadzając tych cieniutkich kabelków ?

artek - 2013-09-12, 08:16

... odkręcasz śruby, rozpinasz konektory i masz na wierchu kupujesz lub robisz na wzór http://www.roadstyler.com...pshop&Itemid=1, przykręcasz kierunku, łaczysz (kable wystarczają na długość), odpowiednimi śrubami z płaskim łbem maskujesz otwory pozostałe po demontażu i po robocie ... aaa ... piwko w międzyczasie ...

[ Dodano: 2013-09-12, 08:17 ]
... aaa ... kierunki przenosisz na uchwyt pod tablicę rejestracyjną ...

jędrek - 2013-09-12, 15:08

Nie wiedziałem, że te kabelki połączone są poprzez konektory.
Rozkręciłem obudowę (pomarańczowy klosz), wyjąłem żarówkę, odkręciłem śrubkę ale nie potrafiłem rozłączyć kabelków bo nie widziałem żadnych konektorów. Chciałem wyciągnąć na siłę gniazdo żarówki ale kabelek jest za krótki i dałem sobie spokój.

W którym miejscu są połączenia na te konektory ?

Rydelek - 2013-09-13, 13:45

Jedrek patrzac od tylu na moto,lewa strona pod blotnikiem,tam sa u mnie :-D
jędrek - 2013-09-13, 19:55

Dobra poradziłem sobie w trochę inny sposób, rozwiązanie siłowe ale ważne, że skuteczne ;p
megadeth - 2013-12-30, 19:59

Witam! rozleciał mi się w srodku przełącznik kierunkowskazow.Czy ktoś może wie jak połączona jest blaszka która przełacza kierunki z przełącznikiem do którego przylutowane są kable? tak to opisałem w skrócie ,ale za bardzo nie wiem jak to opisać! Najlepszy był jakiś przekroj, jak ten cały bajzel jest zbudowany!
remol71 - 2013-12-31, 19:47

jędrek,

Kable idą do tylnej lampy, a potem zawracają do kierunkowskazów na bokach błotnika. Nic nie trzeba przycinać. Rozłączasz konektory, dajesz wspornik przy tablicy przekładasz kable przez otwór i gra gitara. Ja tam nie widzę miejsca dla rozwiązań siłowych.

jędrek - 2014-01-05, 20:01

remol71 problem rozwiązałem już jakiś czas temu, przeróbki dokonałem przed jesiennymi Bieszczadami i wszystko wygląda zajebiście i nawet działa ;p

Jednak w dalszym ciągu nie wiem gdzie zlokalizowane są te konektory, czy są w kloszu tylnej lampy, czy pod błotnikiem ?
Jest to już dla mnie nieistotne ale jak spotkamy się na wiosennych Bieszczadach to pokażesz mi dla świętego spokoju w którym miejscu są te konektory.

Cytat:
Ja tam nie widzę miejsca dla rozwiązań siłowych.

Ja pracuję w takim zawodzie gdzie rozwiązania siłowe stosowane są na każdym kroku ;D

remol71 - 2014-01-05, 20:03

jędrek napisał/a:
problem rozwiązałem już jakiś czas temu


Zauważyłem, gdy browca dokończyłem :D

dzem - 2018-01-11, 01:13
Temat postu: Zwarcie po wymianie kierunkow
Witam posiadam v star 1100 rok 2001. Kupiłem go z oryginalnymi kierunkami ale byl juz przerobiony na europe. Kto i jak to zrobil nie mam pojecia ale kable do kierunkow byly 3. Teraz zmienilem kierunki (nie led) cale metalowe. Podłączylem je wedlug wskazan probowki i teraz taki problem sie pojawil. Wlaczajac prawy, kierunki działają ale kontrolka na liczniku się nie włacza. Gdy włącze lewy kierunek to zamryga dwa razy włącznie z kontrolką poczym przepala sie bezpiecznik. Co to moze byc. Jedyna różnica miedzy tymi kierunkami a tamtymi jest taka ze oryginalne byly zamontowane w sposub odizolowujący od reszty motocykla ale te sa w calosci metalowe i nie mam mozliwosci ich odizolowania od ramy. Choc wpadlem wlasnie na pomysl by kierunki wisialy na kablach odkrecone od motocykla i wtedy zobacze czy tez bedzie sie palil bezpiecznik. Jesli macie jakies sugestie to bardzo prosze o pomoc. Pozdrawiam
jaro - 2018-01-11, 07:02

W amerykańskiej wersji kierunki pełnią też rolę świateł pozycyjnych, dlatego są trzy kable do każdego kierunkowskazu. Jeden to masa(-) i dwa plusy do tego żarówka dwuwłóknowa. Wystarczy znaleźć i odłączyć odpowiedni kabel, tyle teoria. Pytanie czy wszystko podłączyłeś prawidłowo. Rozkręć lampę i sprawdź od początku, tam wszystko jest. Sprawą oczywistą jest to że jak wywala bezpiecznik to jest jakieś zwarcie.
Nebiros - 2018-01-11, 14:10

Hej. Kierunkowskazy tylne w drag star 650, zamocowane po bokach mają uniwersalny rozmiar? Chcę je wymienić, ponieważ jedna odmówiła współpracy i chcę zamówić nowe przez internet. Wygląda to u mnie tak:
https://zapodaj.net/2efd0dd7a33fa.jpg.html
https://zapodaj.net/bbc3686eba250.jpg.html ,
zimny browarek za pomoc :>

dzem - 2018-01-28, 20:58

Wyszlo że jeden z kierunków miał wewnętrzne zwarcie. Oizolowalem co trzeba i wszystko wróciło do normy.
mobilek70 - 2018-03-18, 19:16

A ja mam pytanko mam wersję amerykańską i kierunki palą się razem z pozycją co jak wiem nie jest zgodne z naszymi przepisami jakie są wasze doświadczenia bardzo się smerfy czepiają bo nie wiem czy odłączyć ?
witek1965 - 2018-03-18, 19:52

jeden przewód odłączasz i po sprawie.
Ja wykorzystałem do światełek pozycyjnych w lightbarach ;D

Jacek6 - 2018-03-18, 19:53

Do mnie przez 5 lat nikt się nie doczepił. Na przeglądzie rejestracyjnym (5szt) też nie ...
chudy - 2018-03-18, 21:00

Kiedyś pytałem mojego diagnostę o to i potwierdzam słowa Jacek6,
mobilek70 - 2018-03-18, 21:51

Dzięki za odpowiedź wobec powyższego zostaje jak było jest pięknie :)
stefankr - 2018-03-24, 14:36

Witam. Koledzy, jest po problemie. W tamtym roku byłem na przeglądzie i w 2 miejscach zwracali mi na to uwagę i oczywiście nie chcieli podbić Dow. Rej. Pojechałem do 3 i przegląd przeszedł bez problemów. Diagnosta sam mi powiedział, że odnośnie świateł w Amerykanach, zmieniły się przepisy i światełka mogą świecić w migaczach.
Pozdrawiam Stefan

shaq - 2018-08-09, 12:43

Byłem teraz na przeglądzie. Diagnosta powiedział, że światełka mogą świecić w kierunkach, ale na biało. Na pomarańczowo nie mogą. Kazał na przyszły rok odpiąć kabelek, albo zmienić na ledy dual color.
witek1965 - 2018-08-09, 20:37

shaq napisał/a:
albo zmienić na ledy dual color.
plus rezystor, żeby przerywacz nie dostał apopleksji.
Jacek6 - 2018-08-09, 20:42

Ktoś znalazł na chińskim alli dual biało żółte na "amerykański" przód ??
shaq - 2018-08-10, 11:15

No trochę z tym słabo z kuli tych 3 bolców. Przeróbka może być trochę szersza. Znalazłem na stronie:
http://www.sklepledowy.pl...CW-OPTICON/1000

żarówki, oporniki i gniazda. Gniazda można by wymienić na dwubolcowe żarówki.


Chociaż bardziej mi się podoba przeróbka wszystkich kierunkowskazów z użyciem przerywacza led bez dodatkowych oporników. Opisał to Arkady007 - post z 18.09.2015 w wątku

http://yamaha-dragstar.pl...tlenie&start=60

Viking - 2019-03-27, 06:50

Cholera nie działa mi prawy kierunek. Co może być..? Bezpieczniki te cztery są ok...
Robrob - 2019-03-27, 06:55

spalona żarówka, uszkodzona wiązka między kierunkiem a bezpiecznikami, lub ta sam wiązka tylko utlenione styki na kostkach
Viking - 2019-03-27, 10:53

Ale nie działa przód i tył po prawej stronie. Kontrolka na liczniku też nie miga.
OldDiver - 2019-03-27, 13:20

Viking, A co miga gdy włączysz lewe kierunki ?
Viking - 2019-03-27, 13:42

Lewe kierunki działają.. A prawy w ogóle. Nawet kontrolka na liczniku nie działa.
OldDiver - 2019-03-27, 13:55

Viking napisał/a:
Lewe kierunki działają.
… i wtedy kontrolka też ?
witek1965 - 2019-03-27, 13:56

przełącznik kierunkowskazów sprawdzony ?
OldDiver - 2019-03-27, 14:12

witek1965 napisał/a:
przełącznik kierunkowskazów sprawdzony ?
Kurna ! Wyprzedziłeś mnie :(
Gandalf - 2019-03-28, 16:45

Viking napisał/a:
Cholera nie działa mi prawy kierunek. Co może być..? Bezpieczniki te cztery są ok...


A napięcie przy kostce bezpieczników sprawdzałeś (czy dochodzi do samych bezpieczników) ?

OldDiver - 2019-04-16, 16:04

Co zrobić nieskomplikowanego aby lekko zwolnić częstotliwość kierunków? Przy przeglądzie rejestracyjnym Pan lekko marudził ze mam trochę za szybko.
Merlin - 2019-04-16, 17:58

Zmienić przerywacz.
OldDiver - 2019-04-16, 18:56

Przerywacz jest dobry, tylko moja interwencja w układ elektryczny (sygnał dźwiękowy) lekko zwiększyła częstotliwość.
witek1965 - 2019-04-16, 21:11

OldDiver napisał/a:
tylko moja interwencja w układ elektryczny (sygnał dźwiękowy) lekko zwiększyła częstotliwość.
a to niby w jaki sposób eis to stało ?
Moze zamiast zmieniać częstotliwość kierunkowskazów warto wywalić to cholerstwo ?

OldDiver - 2019-04-17, 07:19

Równolegle do lampki kierunków wpiąłem układ z brzęczykiem (gdzieś tam wyżej chyba to opisałem) i tak się stało.
ciecio - 2019-04-19, 18:35

OldDiver, Spróbuj dać na plusie do brzęczka diodę prostowniczą, jest szansa że pomoże.
OldDiver - 2019-04-19, 18:42

Tam już jest układ Gretza wpięty równolegle do lampki i za nim dopiero brzęczyk.
ciecio - 2019-04-19, 21:10

OldDiver,jakoś w instalacji prądu stałego nie znajduję zastosowania dla mostka Gretza :mysli:
Podrzuć schemat tego wynalazku albo podrzuć linka do miejsca w którym to opisałeś.
Jak będzie wiadomo co tam masz to łatwiej będzie pomóc

OldDiver - 2019-04-20, 08:47

Znalazłem. Zacznij czytać od http://www.yamaha-dragsta...EAczyk&start=60
Nie wiem jak działa, na jakiej zasadzie działa tu przekaźnik przerywacza. Drzewiej bywało że był to styk element bimetalowy który nagrzewał się i schładzał. I im większy prąd płynął to szybciej się nagrzewał i migacze szybciej migały. I podejrzewam że tak u mnie się stało - buzer zmniejszył impedancję i spowodował zwiększenie prądu / zmniejszenie czasu nagrzewania bimetalu. O ile taki przekaźnik tu jest.

[ Dodano: 2019-04-21, 08:13 ]
... bo pomyślałem aby np. wpiąć jakiś regulowany rezystor aby zwiększyć impedancje układy kontrolka + brzęczyk i doprowadzić do stanu wyjściowego przed ingerencją.

tomaxcr - 2019-09-24, 21:04

u mnie pojawił się problem, otóż lewy kierumek działa tył i przód ale nie kontrolka w licznki (myślałem że źaróweczka spalona ale dobra się okazało) a jak włącze prawy o kierunki nie świecątylko sama kontrolka, pomiary na prawym kierunku gniazda kontrolki daja wartości do max 8 V, proba na samym aku. jakies sugestie??

bardzo ciekawe, na załączonym silniku migacze działaj ok, a kontrolka na liczniku była tylko nóżka odgięta, ciekawe nie rozumiem czemu :poddajesie: , no i przy okazji bezpiecznik spaliłem od kierunków :nie_wiem:

[ Dodano: 2020-01-15, 22:54 ]
witajcie, troche ugrzązłem z tematem awaryjnych pierwsza rzecz nie moge znależć schematu kierunków do mojego motorku, te co mam z manuala sie nie zgadza bo mam przerywacz 5 pin i nigdzie nie moge znalezc jak jest podłaczony. chciałbym po pierwsze zamienic zarówki na ledy i załozyc awaryjne, wiem ze zaruwek nie musze zmieniac w sumie ale wtedy musze dołozyc przekaznik. zatem

1. schemat kierunków xvs 1100 2003 us - podłaczenie przerywacza 5 min

2. jaki przerywacz na 5 pin pod ledy (nr obecnego to 066500-4660 denso)

dzieki za pomoc


Po mału przegryzam się przez temat

dotyczy wersji us gdzie przerywacz ma 5 pinów bo posiada wersje samokasowania :)

schemat juz mam ewidetnie trzeba szukac pod kodem v-star bo niunia zza oceanu, ale dalej brakuje typu przerywacza do ledow

kolejna podpowiedz

do oryginalnego przerywacza mozna wlutowac rezytor i nie tracimy kasowania sie kierunków albo przerabiamy i podlaczamy do kostki z mostkiem, albo podpinamy przerywacz pod led na 2 pin ale wtedy chyba tez tracimy kasowanie. trudne to

1. https://www.youtube.com/watch?v=eL_jWtRPCow

2. https://www.youtube.com/watch?v=B7hmee8LQAY

3. https://www.youtube.com/watch?v=kRIB2pf0He0

i co teraz chyba wlutowanie rezystora i podpiecie awaryjnych

[ Dodano: 2020-01-15, 23:02 ]
co myślicie o wersji nr 1 ktoś próbował i jak rezystor 0.33 ohm moze zastapic 4 rezystory przy kierunkach??

bartek19933 - 2021-12-11, 16:29

Cześć, posiadam Yamahę V-star 650 z USA. założyłem sobie żarówki Dual Color LED w miejsce poprzednich żarówek kierunkowskazów. Jako, że w pojazdach z USA często kierunkowskazy świecą się słabym światłem jako pozycyjne to wymyśliłem sobie, że wymienię żarówkę na taką z białą pozycją i będą one działać jako światła do jazdy dziennej.

W tym momencie moje światła do jazdy dziennej świeca się po włączeniu zapłonu, a po uruchomieniu silnika włączają się automatycznie światła mijania - co jest niezgodne z przepisami. Powinny świecić albo światła do jazdy dziennej, albo mijania/drogowe.

Jak rozwiązać ten problem? Standardowy przekaźnik dedykowany dla świateł mijania nie zadziała, bo tam podłącza się światła pozycyjne, a moje pozycyjne to właśnie dzienne. Natomiast jeśli podłącze mijania to dzienne faktycznie znikną, ale po włączeniu drogowych znowu zaczną działań.

Co by tu poradzić? Z góry dziękuję za pomoc.

SATURIAN - 2021-12-11, 16:55

Jeździj i nie zawracaj sobie tym głowy . Większość z nas tak ma . Nie mów tylko , że kominy też masz fabryczne , czyli bardzo ciche :czoper:
bartek19933 - 2021-12-11, 18:10

Ano mam ciche i mi to pasuje :) .

Czuję, że w takim stanie diagnosta może nie podbić przeglądu - te białe ledy świeca dość mocno - każda z tych żarówek LED świeci tak, jak zwykła 21 Watowa żarówka. W standardzie światło pozycyjne świeci z mocą tylko 8W, więc jest różnica.

marek_c4 - 2021-12-11, 18:21

bartek19933 napisał/a:
... Czuję, że w takim stanie diagnosta może nie podbić przeglądu ....

To może na czas wizyty u diagnosty po prostu odłączyć ;)

witek1965 - 2021-12-11, 22:14

Zacznijmy od rego, że pytasz jak tu w zgodzie z przepisami załączać niedozwolone przepisami oświetlenie. :shock: A dlaczego niedozwolone ?, bo niehomologowane.
Każda lampa ma homologację, ale w zestawieniu ze źródłem światła, a te jest ścieśle określone w warunkach homologacji. Nie jest nim zastosowany owych Dual Color LED.


bartek19933 napisał/a:

W tym momencie moje światła do jazdy dziennej świeca się po włączeniu zapłonu, a po uruchomieniu silnika włączają się automatycznie światła mijania
coś tu panie kolego jest nie tak. U mnie po włączeniu zapłonu z automatu włączają się światła mijania i pozycyjne. I tak jest w amerykanach. Ale o tym później.
bartek19933 napisał/a:
Jako, że w pojazdach z USA często kierunkowskazy świecą się słabym światłem jako pozycyjne
kolejna nieścisłość - kierunkowskaz w amerykanach musisz traktowac jako lampę zespoloną. W lampach kierunkowskazów jest żarówka dwuwłókowa , jedno włókno świeci jako kierunkowskaz, bardzo wyraźnie i tylko wtedy kiedy załczysz je włącznikiem kierunkowskazów a drugie jako światło pozycyjne, włączajace się od razu po włączeniu zapłonu.
Identycznie jak w tylnej lampie, pozycyjne cały czas plus tablica (To to samo źródło światła), stopu wtedy kiedy nacisniesz klamke lub dźignie pedału hamulca.
Jak nie chcesz mieć problemów, które Cię nurtują, to wypnij jeden przewód od świateł pozycyjnych w lampkach kierunkowskazów, kup sobie wkład od skody 105, odejdzie ci kolejny problem, światła synchronicznego, tam jest miejsce na żarówkę pozycyjną i podłącz odłączony przewód do niej i masz jak książka pisze. Bez DRL, które sobie zrobiłeś. Ale rozumiesm, że chcesz mieć te DRL.
Albo wykorzystaj ten przewód jako dzienne i pozycyjne, używając przekaźnika zwierno rozwieranego np. 12V 30/40A zwierno rozwierny 4120

Światła mijania mogą się świecić razem z pozycyjnymi, natomiast nie mogą ze światłami DRL, które sobie zrobiłeś wstawiając mocne LED.

Natomiast światła DRL mogą świecić się ze światłami pozycyjnymi jak najbardziej, więc przekaźnik zwierno rozwierny załatwi sprawę zapewne. W momencie jak włączysz światła mijania, dzienne i pozycyjne niestety też, się odłączą. Tylko w jakim celu mają w ogóle świecić w takim razie ?


Wszyscy łamiemy przepisy, chcąc żebyśmy byli na drodze widoczni. Jeżeli dodatkowe oświetlenie będzie homologowane, to problem jest mniejszy, natomiast przy niehomologowanym źródle światła występuje już większy problem. Ty zastosowałeś niehomologowane i tym się zbytnio nie martwisz ? tylko tym jak je włączyć w zgodzie z przepisami ?

Jeżeli Twoje światła mijania zapalają się dopiero po uruchomieniu silnika, to znaczy, że albo sam zamontowałeś automatyczny włącznik świateł, który reaguje jak napięcie wzrośnie powyżej 13,X Volta (już nie pamiętam ile ), czyli jak zacznie ładować "alternator", albo ktoś to zrobił i o tym nie wiesz.
Ja również sobie takie coś zaserwowałem, bo chwila nieuwagi i po akumulatorze. Tylko jaki sens jest na tą chwilę jaką potrzeba na odpalenie, żeby świeciły się DRL ? :nie_wiem:

https://www.mpartner.com....ing-p-1109.html
jeżeli trzeba, to załóż dwa, ale nie sądzę, żeby trzeba było. Możesz również te DRL podłączyć całkowicie osobnym zasilaniem.

Masz kilka wariantów, coś wymyślisz. Najlepiej zamontuj dwa światła przeciwmgłowe led z homologacją i masz problem z głowy. Beda palić się razem z mijani, natomiast co najwyżej grozi ci mandat za nieuzasadnione użycie, czyli np. w warunkach dobrej widocznośći.

bartek19933 - 2021-12-24, 09:48

witek1965 napisał/a:
Zacznijmy od rego, że pytasz jak tu w zgodzie z przepisami załączać niedozwolone przepisami oświetlenie. :shock: A dlaczego niedozwolone ?, bo niehomologowane.
Każda lampa ma homologację, ale w zestawieniu ze źródłem światła, a te jest ściśle określone w warunkach homologacji. Nie jest nim zastosowany owych Dual Color LED.

Tak, masz rację. Żarówki Dual Color LED wstawiłem dla testów, zobaczyć jak to będzie wyglądać. Lubię takie "Restomody" czy "Sleepery", gdzie pojazd wygląda na w miarę standardowy, a jest wyposażony w nowoczesne zdobycze technologii.
Na tyle mi się ten patent zx DUAL Color LED spodobał, że postanowiłem, że zostaje. Tym bardziej, że kierunkowskaz jest lepiej widoczny niż oryginalnie :)

witek1965 napisał/a:

kolejna nieścisłość - kierunkowskaz w amerykanach musisz traktowac jako lampę zespoloną. W lampach kierunkowskazów jest żarówka dwuwłókowa , jedno włókno świeci jako kierunkowskaz, bardzo wyraźnie i tylko wtedy kiedy załczysz je włącznikiem kierunkowskazów a drugie jako światło pozycyjne, włączajace się od razu po włączeniu zapłonu.
Identycznie jak w tylnej lampie, pozycyjne cały czas plus tablica (To to samo źródło światła), stopu wtedy kiedy naciśniesz klamke lub dźwignie pedału hamulca.

Działa to dokładnie tak, jak mówisz.

witek1965 napisał/a:
Jak nie chcesz mieć problemów, które Cię nurtują, to wypnij jeden przewód od świateł pozycyjnych w lampkach kierunkowskazów, kup sobie wkład od skody 105, odejdzie ci kolejny problem, światła synchronicznego, tam jest miejsce na żarówkę pozycyjną i podłącz odłączony przewód do niej i masz jak książka pisze. Bez DRL, które sobie zrobiłeś. Ale rozumiesm, że chcesz mieć te DRL.
Albo wykorzystaj ten przewód jako dzienne i pozycyjne, używając przekaźnika zwierno rozwieranego np. 12V 30/40A zwierno rozwierny 4120.

Światła mijania mogą się świecić razem z pozycyjnymi, natomiast nie mogą ze światłami DRL, które sobie zrobiłeś wstawiając mocne LED.

Natomiast światła DRL mogą świecić się ze światłami pozycyjnymi jak najbardziej, więc przekaźnik zwierno rozwierny załatwi sprawę zapewne. W momencie jak włączysz światła mijania, dzienne i pozycyjne niestety też, się odłączą. Tylko w jakim celu mają w ogóle świecić w takim razie ?

Wszyscy łamiemy przepisy, chcąc żebyśmy byli na drodze widoczni. Jeżeli dodatkowe oświetlenie będzie homologowane, to problem jest mniejszy, natomiast przy niehomologowanym źródle światła występuje już większy problem. Ty zastosowałeś niehomologowane i tym się zbytnio nie martwisz ? tylko tym jak je włączyć w zgodzie z przepisami ?

Ten wkład od Skody 105 z miejscem na żarówkę pozycyjną będzie pasował do obudowy lampy Drag Stara? To by była właśnie dobra opcja, żeby dołożyć żarówkę pozycyjną do reflektora przedniego.
Rozwiązałbym to w taki sposób za pomocą przekaźnika: skoro światła mijania automatycznie zaświecają się po włączeniu silnika, a jeden z pinów przekaźnika daje i tak napięcie wtedy, jak nie ma zasilania w pinach sterujących to podłączyłbym te światłą właśnie pod ten pin. Z zasady działania przekaźnika jeśli włączyłbym światła DRL moje (wtedy zastosowałbym włącznik 0/1 w przypadku DRL) to odłączyłoby wtedy mijania - takie połączenie by mnie satysfakcjonowało. Włączone światła DRL moim włącznikiem - odcięte zasilanie świateł mijania przez przekaźnik, wyłączone światłą DRL - przekaźnik włącza światła mijania. Wszystko tak, jak w przypadku podłączenia do samochodu, ale podłączenie na odwrót :D .


witek1965 napisał/a:
Jeżeli Twoje światła mijania zapalają się dopiero po uruchomieniu silnika, to znaczy, że albo sam zamontowałeś automatyczny włącznik świateł, który reaguje jak napięcie wzrośnie powyżej 13,X Volta (już nie pamiętam ile ), czyli jak zacznie ładować "alternator", albo ktoś to zrobił i o tym nie wiesz.
Ja również sobie takie coś zaserwowałem, bo chwila nieuwagi i po akumulatorze. Tylko jaki sens jest na tą chwilę jaką potrzeba na odpalenie, żeby świeciły się DRL ? :nie_wiem:

Motocykl zakupiony od firmy sprowadzającej je z USA. Sam niczego nie montowałem (oprócz ładowarki do tel :D ), nie zauważyłem również nigdzie żadnego modułu sterującego światłami (a może gdzieś jest ukryty?). To mój pierwszy motocykl i myślałem, że tak właśnie to działa w oryginale. Przekręcam kluczyk - świecą pozycyjne, włączam silnik - włączają się mijania (przełącznik mam tylko mijania/drogowe). Po wyłączeniu motocykla z przycisku światła mijania nadal świecą, gasną dopiero w momencie przekręcenia kluczyka w pozycję 0.


witek1965 napisał/a:
Masz kilka wariantów, coś wymyślisz. Najlepiej zamontuj dwa światła przeciwmgłowe led z homologacją i masz problem z głowy. Beda palić się razem z mijani, natomiast co najwyżej grozi ci mandat za nieuzasadnione użycie, czyli np. w warunkach dobrej widocznośći.


Takie światłą również chciałbym zamontować, żęby poprawić widoczność drogi po zmroku. Miałem tę nieprzyjemność jechać po zakończeniu sezonu po ciemku (czego przeważnie unikam) i jakość oświetlenia drogi nie byłą zbytnio zadowalająca. Jakieś raduy, aby poprawić widoczność po zmroku? Może zarówka typu "Night breaker" polepszyłaby sprawę :D ? Coś tego typu: KLIK, ewentualnie coś takiego (chyba najlepsza, ale najdroższa): KLIK

Edit:
Tak to wygląda aktualnie u mnie (jeszcze przed zmianą przerywacza): YOUTUBE

witek1965 - 2021-12-27, 02:42

bartek19933 napisał/a:
Ten wkład od Skody 105 z miejscem na żarówkę pozycyjną będzie pasował do obudowy lampy Drag Stara?
inaczej bym ci nie proponował. Sam mam zamontowane.
bartek19933 napisał/a:
otocykl zakupiony od firmy sprowadzającej je z USA. Sam niczego nie montowałem (oprócz ładowarki do tel :D )
no to sam nie wiem. U mnie tak było, więc żeby nie rozładować aku, zamontowałem sobie taki włacznik. Może w XVS 650 jest inaczej, ale dlaczego tak miałoby być :nie_wiem:

Nie polecę nikomu świadomie żarówek o zwiększonej mocy. Jeśli lustro w lampie jest z tworzywa, to może się stopic pod wpływem wiekszej temperatury. Natomiast żarówki o zwiększonej jasności jak najbardziej, ale trzeba się liczyć z wcześniejszym zuzyciem.

bartek19933 napisał/a:
Tak to wygląda aktualnie u mnie (jeszcze przed zmianą przerywacza): YOUTUBE

daj epo oczach ;D

bartek19933 - 2021-12-28, 17:51

Cytat:
inaczej bym ci nie proponował. Sam mam zamontowane.

Poszperałem i dokładnie ten wkład nazywa się WESEM RE 13811, może komuś się przyda nazwa :D . Myślałem o dołożeniu jakichś dodatkowych świateł pozycyjnych z homologacją, ale ciężko o takie (chyba nikt nie kombinuje tak, jak ja).
Ten wkład do SKODY ma inną budowę od mojego amerykańskiego? Te europejskie oświetlają podobno bardziej prawą stronę, a te amerykańskie chyba wszystko po równo. Zdarzyło mi się jadąc w nocy, że ktoś "mignął mi długimi" jakbym go oślepiał. Być może to kwestia właśnie wkładu amerykańskiego (albo po prostu źle ustawione światło).

Cytat:
Nie polecę nikomu świadomie żarówek o zwiększonej mocy. Jeśli lustro w lampie jest z tworzywa, to może się stopic pod wpływem wiekszej temperatury. Natomiast żarówki o zwiększonej jasności jak najbardziej, ale trzeba się liczyć z wcześniejszym zuzyciem.

Ta OSRAM 64193NB200 ma moc 55W/60W, więc mam nadzieję, że mi nic nie stopi :) .

Cytat:
daje po oczach ;D

Na żywo jest okej, bardzo ładnie świeci. To film i zdjęcia wychodzą tak, jakbym miał elektrownie w kierunkowskazach :D

bremi - 2021-12-28, 18:04

witam ,jesli na przeglądzie upierdliwy pan stwierdzi na kloszach oznakowania USA to nie zaliczysz .przeglądu
witek1965 - 2021-12-28, 23:28

bartek19933 napisał/a:
Ten wkład do SKODY ma inną budowę od mojego amerykańskiego?
no oczywiście. Jest zgodny z przepisami europejskimi, czyli asynchroniczny. Doświetla prawa stronę
bartek19933 napisał/a:
Ta OSRAM 64193NB200 ma moc 55W/60W, więc mam nadzieję, że mi nic nie stopi :) .
taka to co innego. Miałem na myśli ta 75 W

bremi napisał/a:
jesli na przeglądzie upierdliwy pan stwierdzi na kloszach oznakowania USA
no własnie dtalego zaproponowałem wkład lampy od skody 105, produkcji polskiej Wesem. Homologowany.
SATURIAN - 2021-12-29, 09:45

Teraz chyba jest już dopuszczone oświetlenie symetryczne w motocyklach .
witek1965 - 2021-12-29, 21:06

SATURIAN napisał/a:
Teraz chyba jest już dopuszczone oświetlenie symetryczne w motocyklach .
z naciskiem na chyba.

http://isap.sejm.gov.pl/i...O/D20162022.pdf
strona 59.

światła mijania inne warunki - ostatnia część tabeli


1) powinny być
asymetryczne i oświetlać
drogę po prawej stronie
na większą odległość niż
po lewej stronie26),
2) jeżeli światła mijania
wykorzystują jako źródło
światła moduły LED lub
strumień świetlny źródła
światła zastosowanego w
światłach mijania
przekracza wartość 2000
lumenów, to korektor
pochylenia reflektorów
pojazdu musi działać
automatycznie,
3) jeżeli strumień
świetlny źródła światła
zastosowanego w
światłach mijania
przekracza wartość 2000
lumenów, to urządzenie
do oczyszczania
reflektorów przednich
jest obowiązkowe.

No chyba, że jest gdzieś napisane inaczej to podaj źródło. Ja nie znalazłem, a kolo mi zagroził, że mi nie podbije następnym razem dowodu, więc za 65 zeta, po prostu to olałem i wymieniłem.

SATURIAN - 2021-12-30, 13:21

Witek , rzuć okiem na załącznik nr 6 , pkt. 26 , str. 69 .
witek1965 - 2021-12-30, 18:30

SATURIAN, ja to czytałem. Diagnosta upierał się, więc nie chciałem polemizować nie mając pewności. Warto byłoby zapytać Krzysia Jadzi, ale on nie zagląda na forum. On jest z tego co zrozumialem diagnostą.
Pozwoliłem więc sobie napisać do ekspertów z PISKP. Jest duże prawdopodobieństwo, że masz rację, a ja się dałem w....ć.

SATURIAN - 2021-12-30, 18:46

Zobaczymy co odpiszą .
witek1965 - 2021-12-30, 18:53

ano. O o lie odpiszą. Wysłałem do trzech ;D , a co to szkodzi ;D
bremi - 2021-12-31, 15:00

Na ostatnim przeglądzie diagnosta (od kilku lat ta sama stacja)wyjaśnił że w momencie podbicia dowodu przy złych kloszach i w razie kontroli drogowej stacja może stracić koncesję to tyle .
Na pocieszenie byle jakiej pogody ,Portugalia w listopadzie. Wszystkiego najlepszego w nowym roku

SATURIAN - 2021-12-31, 18:11

bremi napisał/a:
Na ostatnim przeglądzie diagnosta (od kilku lat ta sama stacja)wyjaśnił że w momencie podbicia dowodu przy złych kloszach i w razie kontroli drogowej stacja może stracić koncesję to tyle


A jakie to są złe klosze ?

bremi - 2022-01-01, 18:29

z cechami USA ,a nie dopuszczonymi do ruchu w Polsce.
bartek19933 - 2022-01-02, 12:28

Widzę, że niezła dyskusja rozgrzała :)

A co myślicie o reflektorach LED dostępnych na Allegro np: LINK DO AUKCJI? Niby opinie dobre, ale czy świeci chociaż tak dobrze, jak oryginalny reflektor?

Jeszcze chodzi mi po głowie pozbycie się tylnego błotnika z lampą i zastąpienie go specjalną blaszką (chyba sam bym ją wystrugał) z lampą LED. Zdjęcie podglądowe w załączniku.

SATURIAN - 2022-01-02, 14:21

Mam takie , świecą w miarę nieźle , ale czy perfekcyjnie , tego nie wiem nie sprawdzałem . Jadąc w nocy przy dużym ruchu , nikt mi nie mrugał , że go oślepiam .
witek1965 - 2022-01-03, 14:23

SATURIAN, masz całkowitą rację. Diagnosta na naszej stacji był chyba przewrażliwiony, lub niedouczony, a ja gamoń jeden, dałem się zrobic w ............

Cytat:
26) Stosuje się do pojazdu zarejestrowanego po raz pierwszy po dniu 30 czerwca 1976 r. oraz motocykla wyposażonego w światła mijania z żarowymi źródłami światła oraz modułami LED. W motocyklach dopuszcza się stosowanie symetrycznych świateł mijania
z żarowymi źródłami światła oraz modułami LED. Dodatkowo, w motocyklach o pojemności skokowej silnika > 125cm3, mogą być
zastosowane światła symetryczne wyposażone w wyładowcze źródła światła.


jak najbardziej ma zastosowanie do lamp amerykańskich, mimo iż nie ma tam homologacji E ( juz nie dopytywałem, czy w tej kwestii jest jakieś porozumienie itd)

co do kierunkowskazów to obowiązuje barwa - żółta samochodowa
co do świateł postojowych to obowiązuje - barwa biała, a dla motocykla biała lub żółta samochodowa w ilości 1 lub 2.

bremi - 2022-01-03, 16:55

tak , ok ale lampa motocyklowa to też światła drogowe at muszą być asymetryczne i to zapewnia klosz z homologacją E-
SATURIAN - 2022-01-03, 17:01

Witek , :browarek:
witek1965 - 2022-01-03, 22:21

bremi napisał/a:
ale lampa motocyklowa to też światła drogowe at muszą być asymetryczne
włącz drogowe i sprawdź czy są asymetryczne.
bartek19933 - 2022-01-25, 17:42

Witajcie ponownie. Doszedł do mnie właśnie między innymi (żarówki) wkład WESEM 13811, o którym wspominałem wcześniej.

Ktoś wie jak to wymienić :D ? Po odkręceniu oryginalnej lampy w tylnej jej części znajdują się elementy metalowe, które "sterują" wysokością świecenia żarówki. Są też miejsca (w szarym plastiku), gdzie te metalowe elementy są przytwierdzone subkami do specjalnych miejsc w oryginalnym kloszu. Wystarczy odkręcić ten metal, wkład wyjdzie razem z tym szarym plastikiem pod spodem i wymienić klosz czy inaczej to wygląda lol ?

Oryginalny tył lampy wygląda tak jak TUTAJ .

Natomiast zakupiony wkład WESEM wygląda TAK

EDIT: Czy ktoś wie, dlaczego do kostki z światłami drogowymi idą aż dwa kable żółte w zielone paski :D ? Do masy też idą dwa, ale wyczaiłem, że to masy od kierunkowskazów.

bartek19933 - 2022-03-13, 15:17

Szukam informacji jak wyjąć piny z kostki dochodzącej do przerywacza w XVS 650. Mam przerywacz do LEDowych kierunkowskazów i słabo wchodzą nowe dorobione przewody, przez co wypadają z tej kostki. Chciałbym wyjąć te piny z kostki i zaizolować dobrze, żeby nie wypadały i żeby nie było zwarcia :) . Istnieją takie piny z blaszką, które trzymają je w takich kostkach, ale tam takich nie widzę i nie wiem gdzie to trzyma, że nie da rady wyjąć :shock: .

Ps: Wkład reflektora z powyższego posta okazał się zbyt duży. Pewnie pasuje do wersji Classic, w Custom jest mniejszy, zwróciłem. Dodatkowo spreparowałem światła pozycyjne adaptując je od TIRa w postaci obrysówek lol .


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group