YAMAHA XVS 650, 950, 1100, 1300, 1600, 1700, 1900 FORUM

Elementy nadwozia - WYMIANA OLEJU W AMORTYZATORACH ORAZ WYMIANA USZCZELNIACZY .

marek42 - 2009-01-24, 18:32
Temat postu: WYMIANA OLEJU W AMORTYZATORACH ORAZ WYMIANA USZCZELNIACZY .
PANOWIE jak wykonac wymiane oleju w amortyzatorach jaki olej najlepiej wlac i jak przeprowadzic wymiane uszczelniaczy czy mozna to zrobic samemu czy lepiej zlecic to fachowcom.POZDRO.
Madźka - 2009-02-16, 17:54

marek42 napisał/a:
PANOWIE
i panie lol

tutaj masz całkiem sensowny opis wymiany simmeringów i oleju w lagach http://www.motogen.pl/art...eniu,art16.html

sporo tego jest w necie, sprawa raczej nie wymaga wizyty u mechanika

Cebula - 2009-04-21, 20:37

No to ja się zapytuje, koleżanki i koledzy, ile oleju muszę wlać do każdej lagi? mam draga z 1998 roku pojemność 650. Nowe uszczelniacze już mam zamówione, pozostaje kwestia oleju- właśnie, ile i jaki ?? ? czy jak dam gęstszy to zawieszenie będzie bardziej twarde? Zaczęło cieknąć więc coś trza z tym zrobić a dutków nie mam żeby w serwisie zrobili więc proszę o poradę pozdrawiam :nie_wiem: :poddajesie:
PUNIO - 2009-04-22, 00:30

kwestia gęstszego oleju - powinno być twardsze zawieszenie (opinia mechanika z serwisu Yamahy) - ja tam za wymianę zapłaciłem chyba ponad 300 zeta
mmmmat - 2009-04-22, 07:09

Zalanie gestszego oleju zmienia siłe tlumienia przy szybkim ugieciu amortyzatora olej stawi wiekszy opor w tlumiku stad niby ta twardosc ale najelpiej wymienic sprezyny lub dorobic tulejki ale wiadomo troszke inne koszta bo amorki w dragu to kisiel niesamowity
Cebula - 2009-04-22, 09:23

No fajnie wszystko powiedzmy że o gęstości oleju już wiemy ale jeszcze jedno pytanie ... ile tego oleju wlać do każdego amortyzatora wie ktoś ?? ????? wymieniał ktoś sam ? szukałem po necie i nie za bardzo coś znalazłem na temat ilości oleju do modelu Drag Star 650.
Nobody - 2009-08-20, 10:28

Witam,

Do DS (miękki przód niestety) polecam zalać olej 15W, gęstszy niż oryginał 10W. Przez to zawieszenie się utwardza, mniej dobija, ma lepszy feedback. Jest może nieco mniej komfortowo, ale zdecydowanie bezpieczniej, szczególnie przy dużym obciążeniu i awaryjnym hamowaniu.
Można wlać kilkanaście cm3 więcej, wtedy będzie jeszcze twardziej (zmniejsza się poduszka powietrzna).
Ja leję Motula ForkOil 15W.

Wymiana oleju jest prosta:
- odkręcić koło i błotnik,
- poluzować górną śrubę/korek,
- wykręcić lagę z półek,
- odwórcić zlewając stary olej, popompować trochę żeby wypluć resztki,
- zalać nowym :)

Dla DS650 zalać 507cm3, poziom od krawędzi rury 95mm (amortyzator ściśnięty, bez sprężyny). Można zalać nieco więcej, efekty będą jak wspomniałem wyżej.

pozdrawiam!
N.

monkton - 2009-08-20, 14:29

Wlasnie lania wiecej nie polecam i plukania tez. Nie polecam za "moim" mechanikiem. CLYMER tez zaleca rozkrecenie lag i pisza zeby zalac SAE 10W 464cc, poziom oleju mierzony od gory przy maxymalnie scisnietym amorku z wyjeta sprezyna 108mm (4.25 cala)i od razu dajesz nowe uszczelki z tego co zaslyszalem to groszowa sprawa.
Piwo bo robocie wyjdzie chyba drozej ;) .

witek1965 - 2010-05-13, 21:41

No i wkońcu ile tego oleju na kazda lage, bo niedługo też mi przyjdzie wymieniać olej. I jeszcze jedno pytanie, jakie sa zastosowane fabrycznie uszczelnienia : http://www.larsson.pl/?c=...NQ==&bid=111735 zwykłe firmy Athea, czy z kapturkami http://www.larsson.pl/?c=...OA==&bid=111735 japan i jeszcze pytanie. Na fotce Athea sa dwa simeringi, a na drugiej dwa simeringi i dwa kapturki osobno ?
pandzioch2003 - 2010-05-13, 22:57

Fabrycznie w Naszych lagach jest olej 10W. W kazdym wypadku tzn. w 650 i 1100 nie podaje sie ilosci oleju w dm3 czy ml, tylko odleglosc lustra oleju od gornej krawedzi lagi( w ustawieniu wsunietej lagi w golen i bez sprezyn. I tak dla 1100 dla obu modeli jest taka sama wielkosc , a dla 650 jest roznica miedzy customem i classic'iem. Jutro sprawdze w katalogu autodaty i napisze z 100% pewnoscia.
Co do oferty Larssona, to jezeli masz cale i niepopekane uszczelniacze przeciwkurzowe(kapturki) to mozesz zamowic tylko uszczelniacze ( ja tak zrobilem ) i jest ok.

witek1965 - 2010-05-13, 23:18

hydrargyrum, pandzioch2003, wielkie podziękowania. 507 cm sześciennych. I skąd wziąć te 14 cm, skoro sprzedają w literkach, wypić się nie da, wylać szkoda. Nie lubię marnować niczego bezsensownie. Zawsze pod górkę
Tylko żeby sprawdzić stan uszczelniaczy trzeba zdjąć lagi. Hm, wymiana powinna byc po 20 kkm o ile pamiętam, mam 18 kkm, jak nie będę szalał, to nie zrobię więcej jak 4 kkm, więc chyba nic się nie stanie jak przeholuję troszkę i wymienię na jesieni ?

pandzioch2003 - 2010-05-14, 19:17

Kurde wpisywale juz dzisiaj dane ilosci oleju i nie widze tego postu - krasnoludki wyniosly.
A xvs 650 custom 114mm odleglosc lustra oleju od krawedzi
xvs650 classic 95mm.
W xvs 1100 custom i classic maja taka sama wielkosc 108mm.
Powodzenia.Olej 10W

witek1965 - 2010-05-14, 19:27

Masz rację, ale skoro producent określił, że po 20kkm olej jest już wystarczająco zużyty, ze należy go wymienić to zapewne na jakiejś podstawie. Nie chcę nawet zastanawiać się nad wpływem naszych dróg, bo japoniec pewnie nie miał o tym pojęcia inaczej kazałby wymieniać chyba po 10 tyś albo szybciej.

I jeszcze jedno pytanko. Nobody proponuje wlać olej 15W co powinno troche usztywnić przód. Znalazłem Motula do Lag 20W, czy wlać taki, czy będzie za gęsty i zawieszenia okaże się za twarde. Fabryka leje 10W



edit vaaks

witek1965 - 2010-05-15, 00:30

Filmik jak wymienić olej w zawieszeniu porządnego motocykla.

http://www.scigacz.pl/Wym...zego,12549.html

nowyyamaha650 - 2010-06-07, 15:27
Temat postu: Witam 114 mm na zlożonym i bez sprężyny
Witam dzwoniłem do serwisu w Łomiankach (W-wa) 87rok-650 drag custom to 114mm na złożonym bez sprężyny od krawędzi. właśnie wymieniam .pozdrawiam nowy
Andrzej11 - 2010-06-20, 23:28

XVS 650 Classic.Zalałem lagi olejem 15W ( motulem), jest rewelacyjnie moim zdaniem.Przestało praktycznie dobijać i znikneło nurkowanie,spokojnie można się złozyć w zakręcie (na nierównym asfalcie).Po zalaniu olejem 15W to ja kieruje wreście xvs-em a nie on mną.

[ Dodano: 2010-06-20, 23:36 ]
Kolega zalał lagi w xvs 650 customie olejem 20W.Przód zrobił się bardzo twardy, na postoju lagi uginają się z 5 cm, moim zdaniem są za "twarde".

Merlin - 2010-07-10, 10:52

Andrzej11 napisał/a:
XVS 650 Classic.Zalałem lagi olejem 15W ( motulem), jest rewelacyjnie moim zdaniem.Przestało praktycznie dobijać i znikneło nurkowanie,spokojnie można się złozyć w zakręcie (na nierównym asfalcie).Po zalaniu olejem 15W to ja kieruje wreście xvs-em a nie on mną.

[ Dodano: 2010-06-20, 23:36 ]
Kolega zalał lagi w xvs 650 customie olejem 20W.Przód zrobił się bardzo twardy, na postoju lagi uginają się z 5 cm, moim zdaniem są za "twarde".


Napisz, czy jeździsz sam czy z plecaczkiem (jakie obciążenie)
To był Motul 15W medium/heavy?
Zamierzam wymienić olej w lagach i przymierzam się właśnie do Motula medium/heavy 15W.

witek1965 - 2010-11-21, 15:23

Dla tych, którzy sami nie boja się wziąć spraw w swoje ręce kilka fotek co i jak po kolei.

Na początek demontujemy wszystko co nam będzie przeszkadzało. W moim przypadku to była szyba, koło ( nie odkręcać na chama osi, najpierw poluzować śrubę zabezpieczająca oś przed wykręceniem, linka prędkościomierza, błotnik. oraz zacisk hamulcowy.

Podnosimy motocykl do góry i stawiamy na czymś stabilnym ( np ze 4 deski kanałowe) tak czy siak ma stać stabilnie i pewnie.

Odkręcamy górna polkę, wykręcając po każdej stronie śrubę ( klucz imbusowy lub inaczej zwany jeszcze hex) oraz ta wielka chromowaną śrubę na środku. Wcześniej odkręcamy kierownicę i kładziemy delikatnie na lampie ( odłożyć jakiś kawałek koca)


w moim przypadku ta śruba trzyma jeszcze górny uchwyt szyby.
Po zdjęciu górnej półki zdejmujemy osłony widoczne na fotce

po zdjęciu której otrzymamy dostęp do śrub trzymających lagę w dolnej półce


.Odkręcamy te śruby i w zasadzie nic już nam lagi nie trzyma, można ja swobodnie wyjąć.


Mamy amortyzator na wierzchy. Trzeba go teraz rozczłonkować.
a) odkręcamy dona śrubę kluczem inbusowym
b) odkręcamy górną śrubę trzymającą sprężynę (uwaga zachować ostrożność, żeby nie wystrzeliła i nie skaleczyła)


Zlewamy cały zużyty olej, który mamy w teleskopie.

Rozkładamy teleskop na części:

Wyciągamy zabezpieczenie simeringu, które jest pod zabezpieczeniem przeciw kurzowym i lekko szarpiąc rura teleskopową w górę wszystko nam ładnie wyjdzie.

Tak wygląda amortyzator w częściach.





Po umyciu, wytarciu i przejrzeniu wszystkiego zabieramy się za składanie wszystkiego do kupy.
1.
2.
3.
4. skręcamy od dołu
5. wkładamy w kolejności pierścień, simering (nowy) i pierścień oraz zabezpieczenie simeringu.









i na końcu przeciw kurzowy

nie musi być nowy, jeżeli nie ma oznak zużycia.

Mamy lagę gotowa do zalania olejem, co też czynimy używając odpowiedniego oleju. Producent zaleca o gęstości 10 W ja natomiast zastosowałem 15W ponieważ jeżdżę z plecaczkiem, a Drag słynie z tego, ze ma zbyt miękkie zawieszenie przednie.



Do XVS 650 jest to ilość 507 centymetrów sześciennych.

Kończymy składać amortyzator, czyli :
]1. wkładamy sprężynę pierścień ( wygląda jak zwykła podkładka)



2. tą rurkę ( nie wiem jak się nazywa)
mocno ściskamy i zakręcamy śrubą . mamy całkowicie skręcony, zalany amortyzator. Teraz trzeba kilka razy ponaciskać go, żeby przepompować olej do dolnej części i wsadzić amortyzator z powrotem do motocykla. Porządnie, ale bez przesady dokręcić śruby dolnej półki, pozakładać osłony , dokręcić górną półkę, założyć kierownicę.
Założyć błotnik, koło, dokręcić linkę prędkościomierza, złożyć oś przednią i skręcić, zabezpieczyć oś śrubą przed wykręceniem.

Na koniec szmatka i pucowanko tego wszystkiego co nam się udało przy okazji zapaprać, zbieramy narzędzia i zadowolenie z siebie otwieramy

i raczymy sie zawartością.


P.S. skoro zadalismy sobie tyle trudu, zdejmując kierę i półkę górną i lagi, to aż prosi się o przesmarowanie łożysk główki ramy. To tylko jeszcze dwie śruby, ale potrzebna jest pomoc drugiej osoby. Samemu nie utrzymamy w ręce wszystkiego a po co odpinać linki itd.

jaro - 2010-11-21, 15:33

witek1965, Pięknie :brawo:
Najbardziej podoba mi się zakończenie. ;D

Długi63 - 2010-11-21, 16:30

:ok:
Przed wyjęciem lagi z dolnej półki dobrze jest zaznaczyć jej położenie tak żeby wróciła w swoje miejsce ;)

Arcon - 2011-02-09, 14:04

Ja mam pytanko - jeśli nic nie cieknie, to też trzeba wymieniać uszczelniacze przy wymianie oleju, czy można sobie darować? A tę śrubę mocującą sprężynę, to trzeba w jakiś specjalny sposób wykręcać (chodzi mi o to uważanie, żeby sprężyna nie wystrzeliła)? Witek na zdjęciu wykręca ją kluczem, trzymając amortyzator w ręce - nie trzeba imadła ani nic takiego?
wolf - 2011-02-09, 14:15

Jak nic nie cieknie i nie przepuszczaja Ci uszczelniacze a chcesz zaoszczedzic to tylko wymieniasz olej ;d Ta srobe na gorze lagi poprostu trzymaj 1 reka a 2 odkrecaj kluczem, przy koncu gwintu lap ja ciut mocniej bo wystrzeli (i mozesz zgubic w zakamarkach garazu) ale sila dosc znikoma, lapy Ci nie urwie ;D
witek1965 - 2011-02-09, 19:11

Arcon, ostatnie zwoje odkręcaj ręką bez użycia klucza lekko dociskając ( dziwnie brzmi) w momencie jak odkręcisz ostatni zwój sprężyna będzie cisnąć na nakrętkę i twoja dłoń, ale bedąc na to przygotowanym nie wystrzeli niespodziewanie w niewiadomym kierunku. Za to dolną subę, którą odkręca się imbusem 8 mm proponuję poluzować jak lagi są jeszcze razem z kołem. Inaczej koniecznie trzeba w imadło, a po czorta. Jeżeli nic nie cielknie to po prostu wylej olej, górą i dołem , skręć dół i zalej od góry i wszycho. Nie zapomnij o browcu na koniec. Jakby coś przy robocie nie szło to fon

Dzisiaj dowiedziałem się w zaprzyjaźnionym sklepie z warsztatem, ze najlepszym na rynku olejem do lag jest olej Bel-Ray High Performance Fork Oil. Cena za litr 48 zł, więc nie jest droższy od innych. Występuje w lepkościach od 2,5W do 30W

winiar - 2011-02-09, 19:26

Witek pisałeś o wymianie i obawach po 20 tyś km. ja wymieniłem po 18 tyś bo nie wiedziałem w jakim stanie jest i czy ktoś coś w nich mieszał. W serwisie pytałem z ciekawosci i mówią, że te kolejne 20 tyś mam z głowy. Zakładają, ze błąd nawet 5 tyś jest w zasadzie tolerowany i nie ma "dramatycznego" znaczenia trzymanie się dokładnego przebiegu. Nepewno racja, że nasze drogi pomagaja w zużyciu ale wydaje mi się, że te 2,3 czy 5 tyś nie robi tak wielkiego znaczenia a ważne jest by wogóle go wymienić choćby po tych 25 tyś km.
sly1078 - 2011-02-09, 20:38

wymieniajcie olej nie rzadziej niż co 3 lata ja zaniedałem i prawdopodobnie olej zmienił się w jakąś fest śmierdzącą ciecz która zmasakrowała mi uszczelniacze
arekw711 - 2011-02-10, 15:48

Cytat:
Do XVS 650 jest to ilość 507 centymetrów sześciennych.
czyli ponad póół litry ale w dwóch lagach ? A w 1100 jest więcej bo zamierzam w tym roku wymienic
Arcon - 2011-02-10, 17:03

No właśnie, tak głupio - w sumie 1014 ml. Może ktoś z okolic ma na zbyciu 14 ml Motula 15W? :)
witek1965 - 2011-02-10, 17:51

Arcon, tym co mają XVS 1100 zostaje . tam wchodzi 450 na jedną. Niesprawiedliwość jakaś.
Arcon - 2011-02-11, 20:48

witek1965 napisał/a:
Za to dolną subę, którą odkręca się imbusem 8 mm proponuję poluzować jak lagi są jeszcze razem z kołem. Inaczej koniecznie trzeba w imadło, a po czorta.


Witku, a to się tak da? Przecież tam wtedy będzie przeszkadzać oś od koła?? W ogóle odkręcanie (i przykręcanie) tej dolnej śruby jakoś do mnie nie przemawia, przecież ja będę kręcić śrubą, a tam w środku to ustrojstwo będzie kręcić się razem z nią. W serwisówce każą przytrzymywać "to coś" z drugiej strony takim dłuuuugim kluczem, ale nie mam czegoś takiego. :nie_wiem: Muszę ją odkręcać, nie da się całego oleju wylać tylko tą stroną od góry?

witek1965 - 2011-02-11, 22:14

Arcon, Masz rację . Oś trzeba wykręcić i dopiero poluzować. Przed odkręceniem osi trzeba wykręcić śrubę zabezpieczającą. Lagi są ściśnięte jeszcze w półce i spięte błotnikiem to tak jakby były w imadle
Arcon napisał/a:
W serwisówce każą przytrzymywać "to coś" z drugiej strony takim dłuuuugim kluczem


a co to takiego ten długi klucz. Nawet nie wiem jak wygląda i jak miałbym go użyć.
Ja po prostu ścisnąłem delikatnie w imadle i odkręciłem, a że jest to upierdliwe i łatwo można przesadzić ze ściśnięciem to lepiej poluzować wcześniej. A jak się poluzuje, a na pewno się da poluzować, jak lagi są jeszcze w moto , to potem bajka i nie trzeba wstawiać w imadło.

Trzeba odkręcić tą śrubę i spuścić olej jaki tam jest. Nie wiem, czy wyleje się wszystko górą.
Ponadto jak chcesz wymienić uszczelnienia to bardzo ułatwia sprawę.

[ Dodano: 2011-02-11, 22:25 ]
Wg tego filmiku nie trzebatej śruby odkręcać. Olej sie da wypompować. http://www.scigacz.pl/Wym...zego,12549.html

Arcon napisał/a:
a tam w środku to ustrojstwo będzie kręcić się razem z nią.


zastanawia mnie to, bo już ktoś kiedyś pisał o tym, ze mu się kręciło i za cholerę nie mógł wykręcić. :nie_wiem: ale mi się nie kręciło. Odkręciłem bez problemu.

Arcon - 2011-02-11, 22:52

Dzięki Witku, będę działał, jakbym sobie nie mógł z czymś poradzić, to będę prosił o pomoc - ale mam cichą nadzieję, że nie będzie takiej potrzeby lol
witek1965 - 2011-02-11, 22:56

Kurcze najlepiej by było zrobić pokazówkę na jakimś zlocie.
Arcon - 2011-02-11, 23:00

witek1965 napisał/a:
zastanawia mnie to, bo już ktoś kiedyś pisał o tym, ze mu się kręciło i za cholerę nie mógł wykręcić.


No właśnie, ja też gdzieś to czytałem, i że chłopaki robili jakiś patent w postaci śruby (nakrętki?) przyspawanej do kawałka pręta zbrojeniowego - po to, żeby "to coś" przytrzymać od środka amorka.

witek1965 - 2011-02-11, 23:05

Arcon napisał/a:
chłopaki robili jakiś patent w postaci śruby (nakrętki?) przyspawanej do kawałka pręta


czyli ten długi klucz z serwisówki.Mi się to nie przytrafiło, a robiłem dwukrotnie, więc dlatego nie wiem co jest grane. Pewnie jakby mi się to przytrafiło to był szukał sposobu. Tylko staram się przypomnieć i za pierona nie mogę, w co ten klucz tam miałby się wsadzić :nie_wiem:

[ Dodano: 2011-02-11, 23:09 ]
to jest ten element.
1.

W tą węższa stronę wkręca się ta śruba, a od tej szerszej ze sprężyna trzeba by blokować, a tam jak pamiętam nie ma nic do zaparcia. Szkoda, że teraz dopiero o tym mowa, jak jest poskładane wszystko do kupy.

Arcon - 2011-02-11, 23:15

Powinien być jakiś wpust, w necie piszą o sześciokącie 27 mm.
kiszka - 2011-02-12, 10:13

Ja mam problem,dolna śruba imbusowa (tzw,spustowa ) ruszyła ciężko i idzie opornie-a wogule się nie wykręca :beczy: :beczy:
Co jest grane miało być tak pięknie :shock: :shock:
W drugiej goleni jeszcze nie ruszyłem,nie wiem co mnie tam spotka-bo mam problema i jestem :evil: :evil: :evil: :evil:

wolf - 2011-02-12, 11:52

Arcon napisał/a:
witek1965 napisał/a:
zastanawia mnie to, bo już ktoś kiedyś pisał o tym, ze mu się kręciło i za cholerę nie mógł wykręcić.


No właśnie, ja też gdzieś to czytałem, i że chłopaki robili jakiś patent w postaci śruby (nakrętki?) przyspawanej do kawałka pręta zbrojeniowego - po to, żeby "to coś" przytrzymać od środka amorka.

No prawdopodobnie ja to kiedys pisalem ;p i u mnie wszystko szlo pieknie az do momentu gdy chcialem wykrecic ta srube... niestety krecila sie ona z calym tym ustrojstwem w srodku i kupa...
Tez czytalem ze jakis tam wieloklin jest w Yamahe stosowany ale u mnie po zagladnieciu w glab lagi nic takiego nie bylo widac, po przestudiowaniu serwisowki tez zobaczylem ze potrzeba tam jakis klucz ktory blokuje to ustorjstwo z srodka a jak to mi 1 mechanior tlumaczyl to wsadza sie go w ta dziurke ze zdjecia witka1965 i wtedy to jakos blokuje i ze taki klucz musialby kupic na zamowienie za jakies 200zl.
Czytalem tez o patecie zeby scisnac zawieszenie do srodka i probowac odkrecic... , tez nie pomoglo :evil:
Wiec poleglem nikt nie mogl tego rozkrecic i wyladowalem wkoncu z lagami w serwisie Yamahy gdzie mnie niezle skroili a na pytanie co to za klucz tam ma byc zeby to mozna bylo odkrecic, stwierdzili ze oni nic takiego nie maja tylko ze to trzeba kluczem pneumatycznym potraktowac i ze wtedy on jakos ma szybko i mocno uderzyc w srobe ktora powinna poscic. Nie wiem czy tak zrobili ale to im sie udalo bo uszczelniacze i olej wymienili.
Niby prosta robota... ale przez takie gow.... mozecie utknac na amen ;/ wiec oby wam sie udalo :)

Arcon - 2011-02-12, 15:18

No właśnie, może być problem - a nawet jak da się odkręcić, to później może nie dać się porządnie przykręcić, i wtedy, jak sądzę, dołem może sączyć się olej. Chyba trzeba będzie zespawać sobie taką nakrętkę 27 mm (M18) na przedłużce 50 cm...

Przy okazji - znalazłem jeszcze taki artykuł na temat demontażu lag: LINK

kiszka - 2011-02-14, 20:54

Po wielu trudach,główkowaniu i analizach-udało się rozebrać,goleń gdzie śruba kręciła się :brawo: :brawo: .to jest tragedia-jezeli ktoś nie musi rozbierać amorków to niech tego nie robi( no jak cieknie to muss) (a zwłaszcza jak nikt tam jeszcze nie zaglądał).Śruby są na kleju,mnie to spotkało.A klucz to bujda-prześwietlone na wylot nie ma opcji aby był tam jakiś kant,krawędź,albo coś co może przypominać-sześciokąt albo kwadrat.Gładka stożkowa rurka zakończona na końcu gwintem,no chyba że wbijają to na chama i robi wtedy krawędź,opcja pneumatycznym kluczem odkręcić-jest taka ale trzeba go posiadać :roll:
witek1965 - 2011-02-14, 21:18

kiszka napisał/a:
jezeli ktoś nie musi rozbierać amorków to niech tego nie robi( no jak cieknie to muss)


zastanawiam się, czy nie dałoby się wydłubać simeringu bez rozbierania. Jeżeli założyć, że simering jest do wywalenia, to można pokusić się o potraktowanie go brutalnie, wsadzając coś cienkiego i zarazem twardego miedzy goleń a uszczelnienie i podważając. W końcu musi się poddać, a jak powstanie jakaś deformacja to sie go wyciągnie. Założenie to już bajka.

wolf - 2011-02-14, 21:26

kiszka no ale pochwal sie czym zes to odkrecil wkoncu ;p albo jakim patentem
kiszka - 2011-02-14, 21:52

Można spróbować patent Witka-ciekawy i może łatwy..
A ja-ostre wiertło 12,wiertarka-spokój i cierpliwość (nie ma mowy o rozwierceni lub czegoś uszkodzeniu).
Pod śruba znajduje się miedziana podkładka więc niema możliwości abyś zię dobrał do goleni wiertłem, a wiertło 12 idealnie skrawa tylko główkę sróby,ścina ją i zostaje na wiertle.
Wydaje mi się że nawet w serwisie goście by się troili jak to odkręcić i to było chyba jedyne rozwiązanie aby uniknąć uszkodzenie czegoś w goleni.

Arcon - 2011-02-14, 21:53

A toś mnie zastrzelił, a ja właśnie zdemontowałem lagi i miałem zabrać się za rozkręcanie :P

Jest jeszcze opcja, że w 650 i 1100 jest inaczej. Zajrzałem do serwisówki 1100 i tam jest narysowana zupełnie inna końcówka tego "specjalnego klucza" - czterościenna i stożkowa, tak jakby faktycznie trzeba było wbić na chama. W 650 jest narysowany sześciokąt. Odkręcę górę, zleję olej i zajrzę, może coś będzie widać 8)

kiszka - 2011-02-14, 22:41

Właśnie ma serwisówke do 1100 i ten klucz mnie zaskoczył gdzie i jak.
Jego końcówka jest stożkowa tam by pasowała ale jet tam gładko..
Arcon rozkręcaj rób zdjęcia i dawaj tu.Powodzenia.

witek1965 - 2011-02-15, 07:04

kiszka napisał/a:
A ja-ostre wiertło 12,wiertarka-spokój i cierpliwość (nie ma mowy o rozwierceni lub czegoś uszkodzeniu).

Czasami radykalne rozwiązania są najlepsze. Wyciągasz potem to ustrojstwo, wykręcasz i dajesz nową śrubę. Na szczęście jest typowa. Tylko trzeba uważać, żeby nie założyć 10.9, bo następne wiercenie może być masakra.

kiszka - 2011-02-15, 07:20

witek1965 napisał/a:
Czasami radykalne rozwiązania są najlepsze

Masz racje-miałem tyle szczęścia że śruby nie były twarde bo bym sie zapłakał przy wierceniu.Noi myślę że następnego wiercenia już nie będzie.. lol lol

witek1965 - 2011-02-15, 17:46

kiszka, Wszystko OK, ale powiedz mi jeszcze jedno. Skoro był cyrk z odkręceniem, to jak sie zakręciła ? przecież prze zakręcaniu tez musiało się kręcić w kółko ?
kiszka - 2011-02-15, 19:40

witek1965 napisał/a:
Skoro był cyrk z odkręceniem, to jak sie zakręciła ? przecież prze zakręcaniu tez musiało się kręcić w kółko ?

Właśnie NIE-sam się zdziwiłem :shock: :shock: przekręciłem ją parę razy tak aby szła leciutko poskładałem wszystko,wkręcam idzie leciutko nic się nie kręci w środku doszło poczułem opór i już :shock: :shock: :shock:

Arcon - 2011-02-15, 21:35

Ja sobie odpuściłem rozkręcanie lag. Wylałem stary olej, zajrzałem do środka... a tam faktycznie ani śladu sześciokąta. ;/ A ponieważ uszczelniacze elegancko trzymają, więc dałem sobie spokój - wlałem nowy olej i poskładałem wszystko do kupy. Przy okazji, jednak zawsze troszkę oleju gdzieś w środku lagi zostanie (bez rozkręcania) - i jeden litr akurat wystarczył na oba amorki.

A więc jakby co, to mam na zbyciu litr Motula 15W i komplet uszczelniaczy :-)

Dawid Z. - 2011-02-15, 22:02

Czytając ten temat naszło mnie, w niedługim czasie, na wymianę oleju w lagach. Pytanie jakie , gdzie i za ile można kupić uszczelniacze do Lag. Z góry dziękuję.
witek1965 - 2011-02-16, 17:09

Dawid Z., Larsson I ASO Yamaha. Ja akurat użyłem Athena.
http://www.larsson.pl/ind...NQ==&bid=111926 same uszczelniacze olejowe oraz http://www.larsson.pl/ind...OA==&bid=111926

Dawid Z. - 2011-02-16, 22:54

witek1965 napisał/a:
Dawid Z., Larsson I ASO Yamaha. Ja akurat użyłem Athena.
http://www.larsson.pl/ind...NQ==&bid=111926 same uszczelniacze olejowe oraz http://www.larsson.pl/ind...OA==&bid=111926


Dzięki , dogadałem się z Arcon. Dzięki jeszcze raz.

Rychu - 2011-03-01, 17:05

ja zakupiłem dzisiaj uszczelniacze tourmax (made in japan) - komplet (bez panewek) 139zł. Ide zakładac i zobaczymy jak się będzie sprawować. A może ktoś już używa(ł) takich?
witek1965 - 2011-03-01, 18:46

Rychu napisał/a:
komplet (bez panewek)
panewek ?
Rychu - 2011-03-01, 23:39

Tuleja ślizgowa -> panewka. Często przy okazji warto sprawdzić stan tulejki I w razie "w" wymienić. Cena w aso ok 85-95zl/szt. Są 2.
witek1965 - 2011-03-02, 00:30

Rychu, w takim razie źle cię zrozumiałem.
Rychu napisał/a:
uszczelniacze tourmax (made in japan) - komplet
. Wydawało mi się, że chodzi o uszczelniacze olejowe i kurzowe. tylko takie komplety uszczelnień spotkałem http://www.larsson.pl/ind...OA==&bid=111735 tuleja, o której piszesz, występuje osobno.
prawdopodobnie chodzi o poz. 13

Powinno się jeszcze pamiętać o takim drobiazgu http://www.larsson.pl/ind...NA==&bid=111735 . Zabezpieczenie uszczelnienia może się zniekształcić, czy skorodować i wtedy jest mało przydatne.

[ Dodano: 2011-03-02, 00:34 ]
Wg. Manuala powinno się wymienić na nową.

arekw711 - 2011-03-16, 10:29

Mam pytanie do tych którzy już rozbierali , nie da się wymienic oleju bez ściągania lag ? tak jak w innych moto była śrubka spustowa w ladze u dołu ?
witek1965 - 2011-03-16, 18:30

arekw711, ta śruba jest także z Dragach, ale czy to jest śruba spustowa ? :nie_wiem: czy to jest jej zadanie. Próbuj, przecież nic nie tracisz. jak się uda, zdasz relację.

[ Dodano: 2011-03-16, 18:31 ]
śruba - element nr 8 na rysunku powyżej.

[ Dodano: 2011-03-24, 16:19 ]
Potwierdzam, że do zblokowania konkretnie elementu nr 10 można posłuzyć sie kluczem, z tym, ze nie jest to do końca tak jak napisał Arcon. W moim 2002 classicu wypadało by uzyć klucza stożkowego
Arcon napisał/a:
tak jakby faktycznie trzeba było wbić na chama
, ale jak na razie odkręcało sie bez problemu.

a w customie 1998 jest zakończenie na sześciokąt 30mm na wierzchołkach ( mój błąd, że nie zrobiłem fotki. Taki klucz zrobiony z nakrętki M20 i przyspawanego odpowiednio długiego pręta będzie super. W środku jest zakończenie jak w nasadce 12-stotokątnej i taka nakrętka (lub łeb śruby) elegancko to zblokuje. Powinno również dać się odkręcić jak lagi sa jeszcze zaciśnięte w półkach . Sprężyna na tyle ściska ten element, że da się rozkręcić (dokręcić się dało bez problemu) Dziś z Blackbartem poradziliśmy sobie ................ kijem od szczotki :hahaha:

[ Dodano: 2011-03-24, 16:22 ]
I jeszcze jedno-zawsze, ale to zawsze najpierw zakręćcie tą śrubę z dołu a potem lejcie olej-ja zrobiłem dzisiaj odwrotnie :hahaha: i oczywiście olej miałem na podłodze, a nie tam gdzie powinien. Byłem z tego powodu bardzo :evil: :evil: :evil: , ale Blackbart mi wybaczył, zakupił olej i dokończyliśmy robotę.

atsoz - 2011-04-12, 21:47

Wymiana oleju okazała się banalnie prosta. Kilka śrubek do odkręcenia i po sprawie. Wątpliwości pojawiły się przy nalewaniu nowego ze względu na jego denaturatowy kolor. W książce piszą, że lać należy SAE 10W a ja nalałem SAE 10 (bez "W").
Pytanie zatem: czy to taki sam olej czy jest jakaś różnica?

[ Dodano: 2011-04-12, 22:06 ]
Popatrzyłem jeszcze raz na to co kupiłem. Na butelce stoi SAE10 ale w opisie na stronie sklepu wyraźnie SA 10W zatem chyba wszystko w porządku.
http://www.biltema.no/no/...-10W-Standard1/

witek1965 - 2011-04-12, 22:54

atsoz, znasz trochę norweski. ja nie znam, ale Google znają. To jest olej do

Cytat:
Na przednie widelce i amortyzatory do motocykli i motorowerów. 1 l.

Czyli dobry olej.
No i po angielsku FRONT FORK FLUID. To na pewno dobry olej. A brakiem literki W na opakowaniu sie nie przejmuj. Ot taka polityka firmy

Pancernik - 2011-05-03, 09:43

Ja jeszcze w kwestii gęstości oleju. Osobiście zdecydowanie polecam 20W. Mam teraz taki w lagach i nawet nie ma porównania do 10W jaki jest firmowo. 10W może i się sprawdza w Japonii, czy innych cywilizowanych krajach. Po zalaniu 20W od razu lepsza charakterystyka prowadzenia, przy ostrzejszym hamowaniu nie dobija do końca, a po dziurach i spowalniaczach wreszcie jedzie normalnie a nie płynie jak kadilak przy okazji nabawiając choroby morskiej.

Powiem szczerze, że nie jestem sobie w stanie wyobrazić jazdy na 10tce motocyklem z plecaczkiem i jeszcze jakimś bagażem.

Dawid0407 - 2011-06-14, 23:12

Wymieniłem dziś własnoręcznie olej w lagach i :
- jestem mile zaskoczony - to bardzo prosta czynność - należy tylko uwazać aby niczego nie zgubić
- olej jest tani a uszczelnienie drogie - jeśli nic nie ciekinie to simeringów nie warto zmieniać
- olej 10 W jak dla nie (100kg) to super kompromis pomiędzy komfortem jazdy a panowaniem nad motocyklem
- nie wlewajcie więcej niż trzeba - ja tak zrobiłem i musiałem rozkręcać wszystko jeszcze raz
- zuwazyłem że na obu goleniach jest natłoczony napis 5W - co to może znaczyć? olej 5W? ten który zlewałem był czerowny, nowy - bezbarwny

witek1965 - 2011-06-15, 01:24

Dawid0407 napisał/a:
olej jest tani a uszczelnienie drogie - jeśli nic nie ciekinie to simeringów nie warto zmieniać


ciekawe. Olej oscyluje między 44-49 zeta, uszczelnienia 49 zeta.

Dawid0407 napisał/a:

nie wlewajcie więcej niż trzeba - ja tak zrobiłem i musiałem rozkręcać wszystko jeszcze raz
a konkretnie co się działo ? i co rozumiesz poprzez więcej niż trzeba ?

[ Dodano: 2011-06-15, 01:27 ]
Dawid0407 napisał/a:
zuwazyłem że na obu goleniach jest natłoczony napis 5W - co to może znaczyć? olej 5W? ten który zlewałem był czerowny, nowy - bezbarwny


logicznie rzecz biorąc to 5W oznacza lepkość, ale serwisówka mówi o 10W.

Cytat:
Quantity (each front fork leg)
0.464 L
Recommended oil
Yamaha fork and shock oil 10W
or equivalent




Ja jeżdżę z plecaczkiem, wiec preferuję 15W. Co do koloru, to co producent to kolor. Bel Ray jest zielony, Motul bursztynowy, bezbarwnego ( kolor wody) jeszcze nie spotkałem. Możesz podać co to za olej - pełna nazwa i producent ?

[ Dodano: 2011-06-15, 01:31 ]
sprawdziłem z ciekawości swoje golenie w classcu-brak jakiegokolwiek wytłoczenie. Zrób fokę i pokaż to jak możesz

Dawid0407 - 2011-06-15, 23:06

Co do ceny - olej kosztował mnie 30 zł - uszczelnienie (tylko te główne - przeciwpyłowych nie kupowałem) 65 zł - ale nie zmieniałem i tych ..
Oto mój olej http://valvoline-uk.com/i...e21e09b34ff0d00
NIestety wlałem go za dużo (bo po lekturze tego tematu wywnioskowałem że tak będzie lepiej) - okazało sie za twardo - dużo za twardo.
Natłoczenia wybacz witek1965, ale dziś ich nie sfotografuję.. juz a późno - ale były dziwne ... jakby nie oryginalne

witek1965 - 2011-06-16, 01:14

Dawid0407, Valvoline to bardzo dobra firma, wiec olej jest OK. Musiałeś chyba sporo przelać, ja przelałem po 10 centymetrów sześciennych i było si. Sporo dałeś za te uszczelnienia, no ale to jest wolny rynek, zaoszczędziłeś na oleju.
remol71 - 2011-08-24, 20:03

Uszczelniacze są OK i nic nie cieknie, więc nie będę rozbierał amortyzatorów, a chcę wymienić olej na 15W. Teraz konkretne pytanie. Czy jak zleję olej górą to wyleci wszystko, czy nie i czy wtedy trzeba spuszczać resztę dołem i wykręcać tę wredną śrubę ??
witek1965 - 2011-08-24, 22:15

remol71, zleci wszystko góra. Po wylaniu "popompuj" kilka razy amorem i wszystko wyjdzie. Pozostanie tylko na ściankach, ale to chyba nie apteka.
remol71 - 2011-08-24, 22:27

witek1965 napisał/a:
remol71, zleci wszystko góra. Po wylaniu "popompuj" kilka razy amorem i wszystko wyjdzie. Pozostanie tylko na ściankach, ale to chyba nie apteka.


Tak też myślałem. Zapytałem na wszelki wypadek. Nawet lepiej że to nie apteka, bo może się uzbiera brakujace 7cm3 :) Dzięki.

rafuss - 2012-02-02, 19:18

koledzy a powiedzcie czy 1L wystarczy tego oleju na wymianę w lagach Drag Stara 650 ? A może ktoś posiada rozmiar/nr katalogowy uszczelniaczy wewnętrznych w lagach kupił bym sobie szybciej przed wymianą oleju co by być już przygotowanym ;p
witek1965 - 2012-02-02, 19:20

nie wystarczy. Brakuje po klika cm3 na lagę ;/ dokładnie 7 cm3 .Najlepiej kupić 2 l do spółki z posiadaczem 1100. Starczy da obu ;D
rafuss - 2012-02-02, 19:24

witek1965 napisał/a:
nie wystarczy. Brakuje po klika cm3 na lagę ;/ Najlepiej kupic 2 l do spółki z posiadaczem 1100. Starczy da obu ;D
Dzięki za info

[ Dodano: 2012-02-02, 20:58 ]
A może ktoś posiada rozmiar/nr katalogowy uszczelniaczy wewnętrznych w lagach kupił bym sobie szybciej przed wymianą oleju co by być już przygotowanym ;p

nevon - 2012-04-14, 18:24

Zabrałem się także za wymianę oleju i uszczelniaczy.

ALE niestety kręci się dolna śruba i jak na złość moja wiertarko/wkrętarka nie łapie wiertła 12 więc też nie rozwiercę jak podpowiadał Kiszka

Próbowałem stare uszczelniacze robabłać, jednak nie wiem czy da się to zrobić dobrze bez ryzyka uszkodzenia lagi. Kombinowałem ale jest opór i nie nie chce się poddać.

ma ktoś jakiś pomysł lub wiertarkę na mokotowie w wawie ;) ?
przy okazji jaka dokładnie tam jest śruba? (długość i średnia)

W czasie kombinacja zrobiła się jeszcze jednak niespodzianka, lagi się zablokowały na dole, niemogę ich wyciągnąć, maja luz jakieś 1mm, co mogło się stać ?

Górną śrubę, odkręciłem wylałem olej. Nie wiem co z tym dalej począć...

witek1965 - 2012-04-14, 21:50

nevon, Po pierwsze nic nie wierć.

Weź klucz imbusowy 8 mm- długi bit 75-80 mm, osadź w uchwycie wiertarki. Do lagi włóż specjalny klucz, który zablokuje, to coś, co się kręci. Wierz mi lub nie, ale najprostsze rozwiązania są najskuteczniejsze. Tym specjalnym kluczem może być ..................kij do miotły. Włącz lewe obroty i kręć jednocześnie blokując od środka kijem. Kilkanaście obrotów i wykręci się - 100%. Przetestowane 10-ciokrotnie. ( w pięciu motkach wymieniałem olej w lagach) Kolejnym specjalnym kluczem, który ci ułatwi zadanie włożenia nowych uszczelnień - simeringów, jest ...... rura kanalizacyjna fi 50mm. To żadna ściema . Idealnie pasuje. Tylko delikatnie uderzaj bo "specjal klucz" z PCV się po prostu połamie.To, że się zblokowało to pryszcz. Stuknij młotkiem przez drewienko i odskoczy.

http://yamaha-dragstar.pl...der=asc&start=0 tu masz krok po kroku opisane.
Śruba która cię męczy jest tam również pokazana. To zwykła śruba imbusowa z łbem walcowym M8

Banditos - 2012-04-14, 22:23

Witek to nawet z g...a narzędzie zrobi ;p
nevon - 2012-04-17, 12:40

Kombinowałem tak, widać używałem za mało siły ;) bałem się że coś mogę tam uszkodzić ale skoro metoda sprawdzona to nieco zmodyfikowałem z racji braku imadła i pomocnika:

skonstruowałem 'klucz' z kija do grabi z leroy merlin:

na dole jest taki ścięty stożek, na niego dość mocno nabijamy teleskop.
Kij zostawiamy na dole, 'rączkę' u mnie śrubokręta przytrzymujemy nogami, kluczem imbusowym (byle sięgał) łapiemy kręcimy śrubę, goleń trzymamy i lekko ciągniemy do góry, kręcimy kluczem w lewo.
Jak się kręci to coś to nabijamy mocniej. Kręcimy poczujemy że coś wychodzi:


Rura kanalizacyjna faktyczni - super narzędzie :) też bym się głowił jak to bezpiecznie wbić :)

witek1965 - 2012-04-17, 14:28

nevon, :brawo: wierzyłem, że ci się uda. grunt to się nie poddawać. Wykorzystaj "specjalne" narzędzie do osadzenia uszczelnienia. Dobra robota :okok:

[ Dodano: 2012-05-31, 17:00 ]
W dniu dzisiejszym wymieniłem olej w lagach ( bez wymiany uszczelnień) bez wyjmowania lag z motocykla. Tylko kierę trzeb było zdjąć oraz koło ;D Zalałem olejem 15W

dziera - 2013-01-28, 22:12
Temat postu: przednie amortyzatory
Witam wszystkich bardzo serdecznie :) . Czy ktoś z Was spotkał się może z takim typem przedniej lagi w V star 1100 jak na załączonym przeze mnie zdjęciu ? . Chodzi mi o to ile oleju do niej zalać ? . Jak ją rozebrałem było w niej 115 mm oleju ( 200 mm od krawędzi rurki). Przednie zawieszenie w ogóle nie pracowało . Wylany olej był gęsty jak miód . Czy zalać tyle samo ? Wyczytałem tu na forum że 108 mm od krawędzi ma być poziom. Tu było 200 mm od krawędzi. Z góry dziękuje za odpowiedzi :)
johnypl - 2013-01-28, 22:29

dobrze wyczytałeś, około 0,464L na lagę, 108mm od krawędzi, Fork oil 10w
witek1965 - 2013-01-29, 01:20

rozbierałem lagi w 650 i w 1100, ale te bebechy mi wyglądają jakby z innego motocykla :nie_wiem: , więc ilość oleju może być inna .

johnypl, podał ilość oleju do lag fabrycznych.
Jedno jest pewne, oleju miałeś za mało, no i gęstość coś nie tak.
Przeczytaj temat od początku, a sam zobaczysz.

Valdi - 2013-03-06, 23:14

Dzisiaj wymieniłem olej w lagach.Rozebrałem wszystko na części pierwsze.Moje flaki w amorkach wyglądają inaczej niż te na powyższych zdjęciach.Olej był syf totalny,uszczelnienia natomiast w dobrym stanie ,więc nie wymieniałem.Po takiej operacji wiem,że sama wymiana oleju nie ma najmniejszego sensu.W środku jest tyle syfu do wyczyszczenia,że wlanie nowego oleju nic raczej nie daje.Do wszystkich którzy sie wahają mówię,aby sie nie bali i zrobili to we własnym zakresie.To proste czynnosci,a raczej każdy facet ma coś z mechanika i lubi majsterkować.Żaden serwis Wam tak dpbrze tego nie zrobi,jak Wy sami.Nikt nie będzie pucował tego detal po detalu pół dnia,bo kasa mu ucieka.A Ty masz czas i zrobisz to dobrze i dokładnie.
I nie trzeba żadnych specjalnych narzędzi,przemyślnych kluczy,trzonków od szczotek i innych kijów, do śruby,która się kręci.O jej rozwiercaniu już nawet nie wspomnę.Ta śruba wkręcona jest w tłumik i jak chcesz,możesz ją odkręcić spokojnie zaraz po wyjeciu koła,jak lagi masz jeszcze zamontowane. Wtedy sprężyna w lagach dociska tłumik i ten sie nie kręci przy wykręcaniu tej śruby.Od razu spuścisz olej z lagi ,a potem możesz zatkać otwór kawałkiem szmaty,bo resztki oleju będą się jeszcze sączyły i paprały Ci miejsce pracy i narzędzia.Teraz możesz spokojnie wymontować lagi i dokonać ich rozbiórki i wyczyszczenia wnętrza.Przy okazji oczywiście warto przesmarowac na nowo łożyska w główce ramy i zlikwidować ewentualny luz.Całość za jednym zamachem.Zwróciłem także uwagę na fakt,iż uszczelniacz w lagach posiada trzy wargi uszczelniające,w tym dolna i górna ze sprężynką.Jest także górny uszczelniacz z wargą przeciwpyłową.Sprzedawcy cześci czesto mówią,że nie ma tam górnego uszczelniacza z wargą przeciwpyłową,gdyż lagi są osłonięte kielichami,co w tym przypadku nie jest prawdą.Także sprzedając nam właściwy uszczelniacz podają taki z jedną tylko sprężynką na dolnej wardze.Warto więc wcześniej wiedzieć co masz założone w swoich lagach,aby kupić to,co faktycznie masz założone.I nie sugerować się do końca informacjami posiadanymi przez sprzedawcę.Jemu czasami zależy tylko na sprzedaży,i to niekoniecznie tego co potrzebujesz.

Ian Hagen - 2013-03-11, 11:14

W xvs 1100 custom i classic maja taka sama wielkosc 108mm.
Powodzenia.Olej 10W > szybkie pytanie ale z wszystkimi gratami w środku (sprężyna uszczelniacze itd.) czy bez?

Valdi - 2013-03-11, 14:18

Amortyzator ma być poskładany w całości ,ale bez sprężyny i rzecz jasna wszystkiego co nad nią /tuleja i podkładka/.Następnie wciśnięty do końca i wtedy wlewsz powoli.Rozsuwasz suwmiarkę na 108mm i głębokościomierz wkładasz do rury opierając suwmiarke o jej brzeg.Najlepiej z pomocą latarki wnętrze obserwować do momentu styku oleju z końcem głębokościomierza.Przepompować po wlaniu powiedzmy 400ml aby olej wypełnił wnętrze i potem tylko dolać do 108mm.
Ian Hagen - 2013-03-12, 23:21

Dzieki :)
Leonn - 2013-04-23, 00:22

a czy mozna dolać te brakujące 14 cm3 starym olejem czy lepiej zostawić po 500 ml i nie mieszac starego (który może być innej lepkości) bo wydawać kolejne 50 zł dla 14 cm3 troche mija się z celem
witek1965 - 2013-04-23, 00:47

Leonn napisał/a:
a czy mozna dolać te brakujące 14 cm3 starym olejem
jak nie ma innego wyjścia to tak zrób. Przefiltruj go przez filtr do kawy (wiem, że to będzie trwało). Jak nie dolejesz, to jakby go było za mało. Może przejdź się do jakiegoś warsztatu i poproś o te 20 cm3 i dolej po 10 na lagę. No i proponuje 15W.
gery73 - 2013-05-18, 13:55

Czy ktoś mi powie kto odkręcał lagi czy podczas odkręcenia górnej nakrętki, ale nie luzując śrub na dolnej półce laga pozostanie na swoim miejscu czy ucieknie w dól ? Muszę wymieni nakrętki bo są paskudne i nie wiem czy rozbierać wszystko czy mogę wymieni tylko same śruby.

Ps : Tak przy okazji mi się nasunęło - czy nie dało by się wymieniać oleju w lagach za pomocą odsysacza oleju odkręcając tylko górne śruby ?

Pozdrawiam gery73

witek1965 - 2013-05-19, 20:28

gery73, możesz śmiało wymieniać te śruby. Miałem szybę, która mocowana była tymi samymi śrubami w górnej półce.
gery73 napisał/a:
Ps : Tak przy okazji mi się nasunęło - czy nie dało by się wymieniać oleju w lagach za pomocą odsysacza oleju odkręcając tylko górne śruby ?


raczej nie. Nawet nie raczej, a na 100%. Przecież nie wyssiesz tego oleju, który jest w goleni, ale można wymienić olej nie zdejmując lag. Bez wymiany uszczelniaczy rzecz jasna. Trzeba odkręcić dolne śruby. Niestety jest to związane z demontażem koła, ponieważ są one w lagach przysłonięte szpilką. Olej sam ścieknie. Zakręcisz je i wlejesz olej od góry. Jam tak raz to uczynił, ponieważ zapomniałem o podkładce miedzianej. A już nie chciało mi się ponownie demontować lagi i się udało. Oczy mi sie otworzyły, jak zobaczyłem uszczelkę (podkładkę miedzianą) na dnie naczynia do którego spuściłem olej. (swoją drogą te podkładki powinny być nowe)

gery73 - 2013-05-19, 21:27

Ok dzieki. Ale zeby bylo jasne chodzi mi o odkrecenie srub tych pod ktorymi jest juz sprezyna lagi - mowisz ze smialo moge odkrecac? Nie te ktore s iskaja lage i do ktorych zazwyczaj montuje sie szybe
witek1965 - 2013-05-19, 22:09

gery73 napisał/a:
czy podczas odkręcenia górnej nakrętki, ale nie luzując śrub na dolnej półce laga pozostanie na swoim miejscu czy ucieknie w dól ?

Piszesz bardzo niejasno.
Laga jest zamocowana w dolnej i górnej półce. Śruba, pod która jest sprężyna, to korek, a dokładnie, to jest po kolei : korek, pod korkiem jest taka rurka, pod rurka podkładka i dopiero sprężyna.
Tą śrubę, korek możesz odkręcić śmiało. On nie ma nic współnego z mocowanie lagi, natomiast uważaj, żeby nie wystrzelił i nie wybił ci oka. Odkręcaj kluczem nasadowym i cały czas lekko dociskaj. Jak poczujesz, że już jest odkręcony, powoli odpuszczaj docisk. Inaczej może ci sprężyna wystrzelić.

[ Dodano: 2013-05-19, 22:14 ]
Na pierwszej stronie tego tematu jest rozebrana laga w częściach. Na pierwszej fotografii widnieje korek, oraz śruba mocująca rurę teleskopową (część lagi) w górnej półce. Pod korkiem jest wszystko co opisałem wyżej, a co jest na fotce 7. Na fotce 6 odkręcam korek

gery73 - 2013-05-20, 07:09

Chodzi wlasnie o te korki. Teraz wszystko jasne. Dzieki serdeczne.

Pozdrawiam gery73

Maniu_85 - 2013-05-27, 18:44

Moje moto było u mechaniora (zaczeła pocić sie lewa laga) Pojawiał się na niej olej w małej ilości.

Teraz przód jest dużo sztywniejszy twardszy.

Wymieniono uszczelniacze pyłowe te na zewnatrz (stare troszke spękane na gumie były).

Uszczelniacze olejowe nowe i nowy olej w lagach, stary mi pokazywał był tak przepalony i śmierdzący że szok :-) Chyba od nowości nie ruszane.

No i najgorsze to cena 340zł za robote z materiałem a czy to drogo czy nomalnie? ktoś wymieniał z was w jakimś serwisie lub u mechanika ile płaciliście???

bynioboss - 2013-05-27, 20:27

Wymieniłem olej i uszczelniacze w DS 650, zapłaciłem 250 zet.
Maniu_85 - 2013-05-27, 20:29

4 uszczelniacze? no to dałem 90zł więcej.
gery73 - 2013-05-27, 21:11

Mnie wymiana oleju kosztowala 62 zlote. Nie wymienialem uszczelniaczy. Z uszczelniaczmi bylo by 150. Naprawde powinno sie to robic samemu zdjecie kola i odkrecenie trzech srub imbusowych to banal.
Maniu_85 - 2013-05-27, 21:21

U mnie chodziło o wymiane uszczelniaczy, nigdy tego nie robiłem nie wiedziałem ile oleju itd więc wolałem to zlecić komuś kto w tym siedzi. A że ktoś ceni swoją prace normalne ważne żeby było dobrze.
Leonn - 2013-10-02, 23:39

Valdi napisał/a:
Amortyzator ma być poskładany w całości ,ale bez sprężyny i rzecz jasna wszystkiego co nad nią /tuleja i podkładka/.Następnie wciśnięty do końca i wtedy wlewsz powoli.Rozsuwasz suwmiarkę na 108mm (w moim przypadku 95mm) i głębokościomierz wkładasz do rury opierając suwmiarke o jej brzeg.



mam pytanie...właśnie jestem po wymianie płynu w amortyzatorach...lagi rozkładałem doszczętnie no i po ponownym poskładaniu i zalaniu każdej po 507 ml moja odległość od krawędzi lagi do lustra płynu wynosi 115 mm (rozlałem butelke 1000ml równo po 500 i dolalem do kazdej lagi po 7 cm3 strzykawką ) - rozkładam ręce i nie wiem dlaczego osiągnąłem taką odległość i czy mam dolewać płynu dalej - żeby nie okazało się że mam za twarde zawieszenie lub coś ułoży się/dobije dopiero podczas jazdy (wersja CLASSIC z tego co wiem powinienem mieć 95 mm)


czy ktoś wie dlaczego tak mam i czy odległość mierzona od lustra cieczy ma być na pewno bez sprężyny??

[ Dodano: 2013-10-03, 09:50 ]
Dodam jeszcze że mam wątpliwości co do zamontowania żółtego plastikowego zakończenia tłoczka

czy najpierw wkładamy wg zdjęcia tj. tłoczek (1) w rure (3) i następnie od drugiej strony rury zakładamy ten plastikowy korek (2) (ps. korek nie wchodzi do końca w rure i wystaje około 1 cm czy należy go wbić by się zrównał z krawędzią rury?)

czy składać to tak jak wg rysunku nałożyć korek (2) na tłoczek (1) i całość włożyć w rure (3)

[ Dodano: 2013-10-03, 17:35 ]
Hmm nikt nie ma żadnego pomysłu co może być powodem zbyt małego tanu oleju pomimo wlania wymaganej ilości?

witek1965 - 2013-10-03, 20:49

Leonn napisał/a:
Dodam jeszcze że mam wątpliwości co do zamontowania żółtego plastikowego zakończenia tłoczka
tak jak na zdjęciu i rysunku - poz 11.29

http://yamaha-dragstar.pl...der=asc&start=0

wszystko opisane i pokazane na zdjęciach.

Leonn - 2013-10-04, 00:17

złożyłem motocykl i od razu zauważyłem że zawieszenie jest twardsze, ale pracuje prawidłowo - co do oleju to zlałem łącznie z 2 lag okolo 780 ml brunatno rdzawego płynu (to by tłumaczyło zbyt miękkie zawieszenie i nie do końca prawidłową pracę na nierównościach) a przy nalewaniu wyszlo mi 532 ml na lagę by osiągnąć 95 mm od górnej krawędzi rury do lustra oleju chyba że opakowanie Fork Oil nie zawierało pełnego litra i to pierwsze 500 liczone po podziałce na opakowaniu nie zawierało równo 500 ml.... jutro przetestuje na drodze.

Co do tego żóltego plastikowego zakończenia ze sprężynką w środku to stwierdziłem ze nie ma innego sposobu zamontowania jak tylko założyć od dołu na wystającą końcówkę tłoczka którego wcześinej wkładamy do górnej rury teleskopu (tak jak na rysunku poniżej - części podobne ale to nie laga od DS)

przy okazji mam pytanie czy pod chromowaną nakrętką górnej półki jest podkładka? bo wczesniej mialem zamontowany na niej zegarek na tulei a teraz gdy zakłądam podkladkę nie mogę już włożyć tego zegarka w tuleję bo nakrętka jest za wysoko

[ Dodano: 2014-01-11, 00:55 ]
Odkopie temat

Jakiego dokładnie rozmiaru powinien być uszczelniacz przedniego zawieszenia przy XVS 650 CLASSIC 10.2001 rok bo spotkałem się z różnymi zdaniami

jedni mówią że powinien być to
41-53-8/9,5

a inni że
41-53-8/10,5

pytam bo zauważyłem po wymianie że gdzieś powolutku ucieka mi olej z jednej lagi - pisze gdzieś bo jeszcze nie zlokalizowałem wycieku ale gdzie może cieknąć jak kropla wisi na osłonie i malutka plamka jest na podłodze pod nią więc postawiłem na uszczelniacz (podczas wymiany płynu rozbierałem lagi ale nie wymieniałem uszczelniaczy - mój błąd)

wiadrowod - 2014-01-11, 01:24

witam !
zabrałem się za zimowe wybebeszanie swojej gwiazdki !
i mam kilka pytań:
1- jakie uszczelniacze proponujecie do DS 650 classic ( chodzi o firmę ) - będę wdzięczny za linki
2 - czy zalanie 1 lagi równym 500 ml nie będzie za małą ilością ?
3 -jaki olej lać najlepiej ( firma ) wleje 10 w bo lubię pływać i nie przeszkadza mi to nawet przy jeździe z plecaczkiem a wiem że poprzednik również lał 10 :)

Leonn - 2014-01-11, 11:33

1: teraz jest taka technologia produkcji ze praktycznie każdy odpowiedni nowy uszczelniacz według rozmiarów i danych katalogowych będzie spełniał swoją rolę - jak masz więcej kasy kup droższy jak mniej kup tańszy

2: Wątpie żeby ktoś to praktykował i sprawdzał skoro olej w lagach nie wymienia sie za często - ja zrobiłem tak że wlałem po 500 ml nowego BEL-RAY 15 i do tego 7 ml taniego amortyzolu 15

3: Polecam Bel-Ray 15 - w cale nie jest za twardy i również motocykl ładnie pływa a przynajmniej masz większa pewność zachowania się przedniego koła podczas hamowania na polskich drogach - katalog podaje 10W ale nie zapominajmy że DS to Japoński motocykl i śmiem przypuszczać że 10W to producent przewidział na japońskie drogi a nie polskie koleiny i wszędobylskie dziury



PS nadal mnie zastanawia czy do DS 650 classic 2001 powinien być uszczelniacz 41-53-8/10,5 czy może 41-53-8/9,5 ->jak ktoś wie to piszczie

wiadrowod - 2014-02-18, 20:20

ok czyli do DS Classica do jednej lagi idzie 507 ml oleju , 95 mm od krawędzi złożonej lagi bez sprężyny ?

i jest jeszcze jedna sprawa ... troszkę kłopotliwa nawet ... rozebeszyłem przód już jakiś czas temu i jest kłopot ... na konspekcie widnieją 2 sprężyny mała gruba i długa gruba ... ja po rozłożeniu mam 3 ... te z konspektu no i 1 dodatkową ... grubości dosłownie sprężyny długopisowej, taka miękka, a wielkość podobna do mniejszej z konspektu ale o połowę krótsza i teraz jest problem bo za cholerę nie mogę sobie przypomnieć skąd ja ją wyciągnąłem ... kojarzy mi się że z tłoczka ale nie jestem pewien ... będę wdzięczny za pomoc ! !!

witek1965 - 2014-02-19, 13:56

Leonn napisał/a:
PS nadal mnie zastanawia czy do DS 650 classic 2001 powinien być uszczelniacz 41-53-8/10,5 czy może 41-53-8/9,5 ->jak ktoś wie to piszczie
ja kupowałem w Larssonie wg tego co mi pokazał katalog i wyszło, że 41-53-8/10,5 niestety nie posiadam już starych, żeby je zmierzyć. Nie wiedzieć dlaczego, te 41-53-8/9,5, tego samego zresztą producenta Athea kosztują połowę mniej ;D
wiadrowod - 2014-02-24, 09:14

ok problem rozwiązany z tą sprężyną :P i z płynami :)
Jarek74 - 2014-03-08, 13:48

Lagi wróciły z polerki, poskładałem, dałem nowe uszczelniacze (przeciw-kurzowe były ok), nowe podkładki miedziane, zalałem olejem do poziomu 108mm i skręciłem, wygląda że wszystko jest ok. Z tym, że z litrowej butelki MOTUL-a zostało mi 25-30ml, a powinno 72, Albo butelka była lekko oszukana ;/ albo to efekt tego, że wszystko było wymyte w benzynie, suche, bez grama starego oleju, suma summarum, ważne że można składać motonga :)
Coroner - 2014-04-14, 10:18
Temat postu: Jaki olej, sprężyny i jakie uczczelniacze (drag z koszem)
Witam szanownych Kolegów i Koleżanki...Mam u siebie wymienione sprężyny na progresy, 50-tkę oleju więcej(nie wiem jakiego), przód wytrzymał 2000 km i teraz się leje (przypomnę jazda z koszem). Chcę to zrobić teraz samemu ponieważ straciłem zaufanie do swego mechaniora amo drag dał się już poznać. Od samego początku przód dobijał, warto tu przy okazji zaznaczyć iż przednie koło zostało zmienione z 18 calowego na 16 calowe od Clasica. Kpl. uczczelniczy zakupiony oryginalny... Jaki olej? 15 czy może 20? Czy raczej powinienem szukać przodu od Clasica? Pomóżcie...
Tosiek - 2014-05-24, 20:17

Zabrałem się za wymianę oleju w lagach i przy okazji poleruje same lagi - zaczął pojawiać się brzydki nalot i wżery.

Jednak zauważyłem że ta biała plastikowa prowadnica (pierścień) jest pęknięta (widać ja na tym zdjęciu od witek1965) - czy można zamówić ten element w serwisie albo gdzieś indziej?



witek1965 - 2014-05-24, 20:30

Tosiek, jeżeli dobrze widzę to będzie element 5BN-23193-00-00. Ale dla Pewności napisz do ETEK. U niego też możesz zamówić.
Tosiek - 2014-05-24, 20:36

witek1965 dzięki! Nie mogłem się doszukać symbolu :-)
witek1965 - 2014-05-24, 22:46

Tosiek, sprawdź tu https://www.motorcyclespa...rk-349832.aspx, zawsze mogę się mylić. Oczy już nie te. ;/
Tosiek - 2014-05-27, 08:31

Pisałem do ETEK ale się nie odzywa, jest inna możliwość kontaktu?
Etek - 2014-05-27, 10:08

Siemka - zapierdol troszki i nie mam czasu załadować....
Według mnie to element 5EL2337600 - 65 złotych 2 sztuki.

Tosiek - 2014-05-27, 10:37

Dzięki Etek! No to teraz jestem w kropce :P

W modelu ANC jest to co podał witek1965, a w NC jest to co podał Etek :(

[ Dodano: 2014-05-27, 11:00 ]
Dodzwoniłem się do serwisu i po VINie doszliśmy, że jednak to co wskazał witek1965 pasuje do mojej Jadźki - Etek dzięki za fatygę!

witek1965 - 2014-05-27, 16:06

Tosiek napisał/a:
Dodzwoniłem się do serwisu i po VINie doszliśmy
Etek, to ASO Yamahy
Tosiek - 2014-05-27, 19:37

Cytat:
Etek, to ASO Yamahy

Domyśliłem się ale że chłop zajęty to nie zawracałem więcej d... ;-)

Kzrider - 2014-07-02, 22:14

Witam

Dziś rozkręcałem mojego Dragona 650 Custom 98. Mocowałem się z nieszczęsną śrubą jak wszyscy (prawie) poprzednicy. W końcu w warsztacie odkręcili mi pneumatycznym.

Za to w środku jest miejsce na złapanie specjalnym kluczem. Dla pewności i potomności zrobiłem fotki i wymiary. Z tych wymiarów można zrobić klucz z długiej śruby i odpowiednich nakrętek.

Pierdolnik, który trudno odkręcić:



Wymiar większy:



Wymiar mniejszy:


witek1965 - 2014-07-03, 19:29

Kzrider, niestety to nie jest regułą. Tylko raz i też w customie spotkałem się z takim rozwiązaniem. Inne już niestety tego nie posiadały. tam wchodzi łeb śruby, lub nakrętka M20 ( 30mm) Dorobienie klucza bajecznie proste, kawałek pręta, nakrętka i poprzeczka. Spawanie 2 minuty. Szkoda, że to nie jest regułą w tym amorach ;/
Tosiek - 2014-07-03, 20:38

Tak, u mnie w Classicu 1100 z 2001 jest gładko ;-)
Kzrider - 2014-07-04, 15:17

witek1965 napisał/a:
Kzrider, niestety to nie jest regułą. Tylko raz i też w customie spotkałem się z takim rozwiązaniem. Inne już niestety tego nie posiadały. tam wchodzi łeb śruby, lub nakrętka M20 ( 30mm) Dorobienie klucza bajecznie proste, kawałek pręta, nakrętka i poprzeczka. Spawanie 2 minuty. Szkoda, że to nie jest regułą w tym amorach ;/


Ktoś chyba wcześniej pisał w tym wątku, że Drag z 98 ma to, co pokazałem a późniejsze już nie. Szkoda, bo to całkiem rozsądny patent.

Z drugiej strony mi odkręcili kluczem pneumatycznym. Podejrzewam, że długi imbus 8 plus wiertarka i imadło też załatwią sprawę. Spróbuję na drugim jak też mi zacznie przeciekać.

Tosiek - 2014-07-04, 15:18

Ja poluzowałem śrubę gdy miałem lagi jeszcze zapięte w Dragu, odkręciło się bez problemu
Kzrider - 2014-07-04, 15:22

Tosiek napisał/a:
Ja poluzowałem śrubę gdy miałem lagi jeszcze zapięte w Dragu, odkręciło się bez problemu


Próbowałem tak samo ale nie dało rady. Śruba była mega zapieczona. Czułem, że wszystko w środku się kręci.

Red. - 2015-01-21, 02:29

Mam pytanie odnośnie dolnej śruby skręcającej lagi z goleniami (ta na imbus którą trudno wykręcić). Ktoś się orientuje jaki tam jest skok gwintu? Ewentualnie gdzie taką śrubę dostanę?
witek1965 - 2015-01-21, 02:45

to jest zwykła śruba metryczna M8. Dostaniesz ją w każdym sklepie gdzie są sprzedawane śruby. No może poza marketami typu Castorama, bo tam tylko "gumowe" i z łbem sześciokątnym. Proś o śrubę M8 z łbem walcowym, klasy 8.8. Możesz jeszcze zafundować sobie nowa podkładkę miedzianą
Obserwer - 2015-01-22, 19:40



Witek myślę , że Red. pyta o śrubę oznaczoną nr 8 na obrazku.
Nie wiem jak jest DS 650 , ale w moim xvs 1300 jest M 10x1 .
Dzisiaj rozbierałem .

witek1965 - 2015-01-23, 01:23

Obserwer napisał/a:
ale w moim xvs 1300 jest M 10x1
dałbym głowę, że w XVS 650 i XVS 1100 jest M8 . O tej samej śrubie mowa, rzecz jasna. nr 8
Jednakże, po wróceniu do pierwszych stron i przypomnieniu czym odkręcałem, dochodzę do wniosku, że masz rację. Skoro klucz 8 mm, to gwint powinien być M10, a średnica łba 16 mm.
Tak, masz racje, mój błąd :wstyd: . To będzie M10, gwint metryczny zwykły.

Red. - 2015-01-23, 01:52

@Obserwer ma rację, jest to śruba M10x1, dzięki za odpowiedzi, już zamówiłem i czekam na paczkę. :)
Madburn - 2015-01-27, 12:29

Witek pisał o tym żeby mieć przygotowane sprężynki (takie "pogietę" pierścienie segera ;)

ja proponuje poza uszczelniaczami kupić zestaw np. http://www.allballsracing.com/38-6085.html
a to dlatego ze zawiera wszystko a szczególnie tuleje ślizgowe z brązu do lag - mogą wyglądać cacy ale co szkodzi wymienić - zużyte na pewno będą w tym wieku ;)

czacha871 - 2015-06-06, 22:12

Panowie, czy ktoś z Was podpowie, jakie rozmiary mają rury lag w DS 650 classic z 2007r.? W sklepach są tylko rury lag do 2004r.?
Uryś - 2015-06-06, 22:25

czacha871, zadzwoń do serwisu, powinni wiedzieć
Bulioner - 2015-11-22, 14:33

pandzioch2003 napisał/a:
Kurde wpisywale juz dzisiaj dane ilosci oleju i nie widze tego postu - krasnoludki wyniosly.
A xvs 650 custom 114mm odleglosc lustra oleju od krawedzi
xvs650 classic 95mm.
W xvs 1100 custom i classic maja taka sama wielkosc 108mm.
Powodzenia.Olej 10W


Powołując się na powyższe. Mam draga 1100.
Właśnie wymieniam oloej. Zmierzyłem odległość od lustra i jak w mordę mam 135 mm w lewej i 142 w prawej. Rozumiem, że ktoś wlał za mało?
Lagi są suche więc raczej nie wylał się olej.

BenWito - 2016-12-09, 20:47

Witam
Postanowiłem, że sam zacznę zajmować się moim moto, a nie ja do tej pory oddawałem go do mechanika, ale początki są trudne, nawet bardzo, więc wybaczcie mi ignorancję. Chciałem ściągnąć przednie lagi no i nie wiem jak zdemontować górną chromowaną osłonę amortyzatora tj. nr 44 na załączniku. Odkręciłem kierownicę i śrubę mocującą do górnej półki i nie wiem czy odkręcać śrubę 18.37, bo żeby mi się amortyzator nie rozleciał.
Proszę o radę i pomoc.

witek1965 - 2016-12-09, 21:56

BenWito, zerknij do pierwszej strony. Po zdjęciu półki, wyjmij chromowane osłony , odkręć lagi od dolnej półki i masz amor na zewnątrz. O ile pamiętam, to nie jest przykręcona
BenWito - 2016-12-09, 22:16

Wszystkie posty przeanalizowałem i za ch...ę nie wiem jak to ugryść. Po prostu przystawiło mnie.
Leonn - 2017-04-04, 23:38

Panowie chcę wymienić olej uszczelniacze olejowe i pyłowe w lagach XV 1900 - wie ktoś jak się za to zabrać czy może jest gdzieś jakiś tutorial - czy oddać do serwisu.... nie ukrywam że wolał bym to zrobić sam (w DS 650 sie udało)- uszczelniacze i olej 10W BelRay już kupiłem
kusy - 2017-04-05, 00:06

Skoro już robiłeś to dasz radę. Serwisówka do ręki i jazda.Podam Ci kilka "myków" które zaoszczędzą czas i nerwy. Po pierwsze musisz sobie dorobić klucz aby odkręcić ośkę. Rissery odkręca się pod półką a nie pod kierownicą. Podczas montażu musisz raz założyć lagi bez górnych szklanek aby ustawić je na równi z górną półką. Czyli wkładasz lagi,montujesz górną półkę,ustawiasz,dokręcasz lagi przy dolnej półce. Wtedy zdejmujesz górną półkę,zakładasz szklanki i montujesz półkę z powrotem. W razie niejasności pytaj.
Jacek6 - 2017-04-05, 06:21

Półkę do wymiany oleju w amorach musi demontować ?
kusy - 2017-04-05, 11:25

Szklanki zasłaniają śruby mocujące lagi w dolnej półce. Aby wyjąć górne szklanki należy zdjąć górną półkę.
Jacek6 - 2017-04-05, 12:02

OK. Rozumiem.
jendrek420 - 2017-04-06, 09:22

Witam. Mam pytanie odnośnie ilości oleju w amortyzakorach DS250 z 2003r.
witek1965 - 2017-04-06, 16:00

http://www.tunisiebuzz.co...nual_393743.pdf to znajdziesz servis manual do twojego motocykla.
Gepard - 2017-06-09, 18:11

Witam
Właśnie dzisiaj wymieniałem olej w moim dragu 650 z 2002r. Pierwsze co zrobiłem to wyciągnąłem ośkę i chciałem odkręcić te dolne śruby żeby spuścić olej, niestety kręciły się w obu lagach, więc długo się nie zastanawiając poluzowałem górne śruby amortyzatorów te co pod nimi jest sprężyna. Następnie poluzowałem śruby w półkach i wyciągnąłem amortyzatory.
Oczywiście wcześniej zdjąłem błotnik i zacisk hamulca.
Olej w lagach po 30.000 km MASAKRA cały brązowy i śmierdzący. Wlałem nowy W 15 do 114 mm od góry. Poskładałem wszystko do kupy i jazda kontrolna. Teraz mi nie dobija przy hamowaniu i jest wszystko OK. Dodam że robiłem to zupełnie sam po raz pierwszy i powiem że każdy może to zrobić, wszystko zajęło mi 40 minut. Tak że nie bójcie się bo to zupełnie prosta sprawa.

tomboj - 2017-06-09, 18:30

Mam nadzieję, że dobrze wszystko w środku wypłukałeś. :)
Gepard - 2017-06-09, 19:35

Wydaje mi się że dobrze wypłukałem nawet ile się dało to powycierałem :-) A teraz płukam się od środka browarkiem bo dzisiaj już nigdzie nie jadę :-)
kusy - 2017-06-09, 21:22

Bardzo dobrze,że nie udało ci się wykręcić tych śrub. Zaoszczędziłeś sobie dużo niepotrzebnej roboty. To nie są śruby spustowe. One łączą goleń z lagą.
Leonn - 2017-07-07, 11:58

Witam. Podłączę się do tematu.
Wczoraj wymieniłem uszczelniacze przedniego zawieszenia w XV1900 - lecz po wymianie napotkałem problem a mianowicie po skręceniu wszystkiego bolec blokady kierownicy nie trafia w otwór w ramie - brakuje jakies 1,5mm przez co nie da się zablokować kierownicy- rozkręciłem jeszcze raz motocykl żeby poluzować górne śruby trzymające golenie i dokręcić górną półkę lecz półka ani drgnie. Blokada nadal jest za wysoko względem otworu - dlaczego tak się dzieje a wcześniej wszystko było dobrze

Jedyną zmianę jaką dokonałem to przełożenie podkładki dolnej osłony - wcześniej była założona pod półką czyli położona na dolnej osłonie a teraz ułożona jest na półce pod nakrętkami dolnej osłony goleni tak jak widziałem na instrukcji (nr 40) i na nią przychodzi gumowy pierścień nr 42

dodatkowo zapytam czy nakrętki goleni powinny licować z półką ? bo u mnie brakuje jakieś 3,5 mm tak jak na zdjęciu - tak było skręcone wcześniej to nie zmieniałem położenia

miodzik - 2017-07-07, 12:22

Leonn napisał/a:
Witam. Podłączę się do tematu.
Wczoraj wymieniłem uszczelniacze przedniego zawieszenia w XV1900 - lecz po wymianie napotkałem problem a mianowicie po skręceniu wszystkiego bolec blokady kierownicy nie trafia w otwór w ramie - brakuje jakies 1,5mm przez co nie da się zablokować kierownicy- rozkręciłem jeszcze raz motocykl żeby poluzować górne śruby trzymające golenie i dokręcić górną półkę lecz półka ani drgnie. Blokada nadal jest za wysoko względem otworu - dlaczego tak się dzieje a wcześniej wszystko było dobrze

Jedyną zmianę jaką dokonałem to przełożenie podkładki dolnej osłony - wcześniej była założona pod półką czyli położona na dolnej osłonie a teraz ułożona jest na półce pod nakrętkami dolnej osłony goleni tak jak widziałem na instrukcji (nr 40) i na nią przychodzi gumowy pierścień nr 42

dodatkowo zapytam czy nakrętki goleni powinny licować z półką ? bo u mnie brakuje jakieś 3,5 mm tak jak na zdjęciu - tak było skręcone wcześniej to nie zmieniałem położenia

Są za głęboko osadzone. Coś Ci nie gra w odległości półki górnej od dolnej. Tak na oko ;)

Leonn - 2017-07-07, 16:40

Chyba coś sobie przypominam..... na elemencie nr 5 poniższego rysunku bezpośrednio pod półką górną mam taki pierścień gumowy wyglądający jak podkładka grubości gdzieś 3-4 mm może to ona powoduje te niedociągnięcia bo widzę że na schemacie jej nie ma. Za to pod nakrętką nr 7 nie mam żadnej podkładki a czy możliwe że pod tą nakrętką stosuje się gumową podkładkę?? Chyba znów czeka mnie rozbieranie w takim razie chociaż wcześniej wszystko było skręcone z tą gumową podkładką i blokada działała.
Matthletic - 2017-08-06, 15:31

Jestem po wymianie oleju i uszczelniaczy w lagach. Wszystko mam już zamontowane, ale jeden lag jest wyżej od drugiego o 1mm. Czy to coś poważnego? Popuścić wszystkie śruby łącznie z ośką koła, ustawić lagi i dopiero skręcić?
kusy - 2017-08-07, 08:12

Wystarczy poluzować śruby w półkach i ustawić lagę.
sliwadamian - 2018-04-09, 22:08

Panowie,
plastik na samym dole lagi- bialo kremowy, tloczek powinien w nim swobodnie chodzic góra doł ?
w moim przypadku tloczek przez niego nie przechodzi i nie sprzezyna z tuleja wystaja okolo 20 cm ponad lage , nie moge tego scisnac :/

Leonn - 2018-04-10, 08:25

Plastik na końcu się nie porusza po a co do sprężyny nie pamiętam ile wystaje ale pamiętam że nigdzie siły do złożenia nie używałem - sprężyna na pewno za dużo wystaje - na pewno dobrze zapamiętałeś jak rozkładałeś??

Przy składaniu reszty tj. osłony, podkładki, półka itd pamiętaj o kolejności ja pomyliłem nie z tej strony założyłem dużą podkładkę osłony lagi i później rozbierałem jeszcze raz bo blokada kierownicy nie trafiała o 1 mm w otwór.

W tym motocyklu wszystko pasuje jak w zegarku i składanie czegokolwiek nie wymaga używania zbytnio siły

szymek - 2018-09-02, 14:11

W kwestii ilości oleju skorzystałem ze stronki poleconej mi w serwisie i również ją polecam:
https://www.dobierz-olej....ycle&m=78&d=639

Jacek6 - 2018-09-02, 16:08

szymek napisał/a:
W kwestii ilości oleju skorzystałem ze stronki poleconej mi w serwisie i również ją polecam:
https://www.dobierz-olej....ycle&m=78&d=639

Jesteś pracownikiem, czy na umowę zlecenie ?
Yamaha zaleca do Vanture 1300 po 2000rp do widelca 5W, na jakiej podstawie sugerujecie (Motule) 10W ?

witek1965 - 2018-09-03, 21:49

Jacek6, w przypadku XVS 1100 i XVS 650 zgadza się dobrany olej z rekomendacją producenta, może zwykła pomyłka w przypadku Ventury ?
Jacek6 - 2018-09-03, 22:05

witek1965 napisał/a:
Jacek6, w przypadku XVS 1100 i XVS 650 zgadza się dobrany olej z rekomendacją producenta, może zwykła pomyłka w przypadku Ventury ?

Witek, może pytanie było do kogoś innego i ten ktoś nie potrzebuje adwokata ?

rothar - 2018-09-09, 15:20

mam problem po skreceniu wszystkiego razem , juz z zalozonym uszcelniaczem caly amortyzator nawet nie drgnie a powinien sie przeciez ruszac - wyglada na ro ze ta plastikowa koncowka- na zdjeciu jakos sie blokuje w srodku i nie wiem co dalej mam robic

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group