YAMAHA XVS 650, 950, 1100, 1300, 1600, 1700, 1900 FORUM

Elektryka - REGULATOR NAPIĘCIA V-Star 1100

senio - 2010-05-01, 23:44
Temat postu: REGULATOR NAPIĘCIA V-Star 1100
Przeszukałem forum. Nie znalazłem odnośnie 1100. Odnośnie 650 jest tu :

http://yamaha-dragstar.pl...er=asc&start=20

Chodzi mi o to gdzie jest umiejscowiony regulator napięcia w V-Starze 1100 Calsic. Nie chcę rozkopać pół motocykla żeby go odnaleźć. Może ktoś już to odkrył i się podzieli informacją gdzie go szukać ?. Najlepiej łopatologicznie odkręć to i to i tam jest. Fotka umiejscowienia regulatora mile widziana :)

Jak był taki temat proszę o wskazanie go bo nie mogę znaleźć.

kiszka - 2010-05-02, 07:51

Kapa taka mała pod wydechem-troszkę trudno odkręcić i wyjąc regler z przykręconym wydechem.
http://yamaha-dragstar.pl/download.php?id=3040






edit vaaks

senio - 2010-05-02, 10:03

kiszka napisał/a:
Kapa taka mała pod wydechem-troszkę trudno odkręcić i wyjąc regler z przykręconym wydechem.


Rozumiem w takim razie że pod tą pokrywką tak ?


pandzioch2003 - 2010-05-02, 10:39

Dokladnie pod ta pokrywa. Tyle ze jest ja trudna zdjec, bez zdejmowania wydechow.
senio - 2010-05-02, 11:17

pandzioch2003 napisał/a:
Dokladnie pod ta pokrywa. Tyle ze jest ja trudna zdjec, bez zdejmowania wydechow.


Ok.Dzięki. Zlokalizowany i wyjęty. Raczej do wymiany bo ma przerwana gumową izolację a ładowanie jest na poziomie 18wolt. Po odpaleniu lightbarów ładuje normalnie 13 wolt ale to dlatego że więcej alternator nie wydoli podać.

pandzioch2003 - 2010-05-02, 11:30

Jak bedziesz kupowal to zwroc uwage na gniado pod wtyczke - sa dwa rodzaje - na male i duze piny.
senio - 2010-05-02, 12:49

pandzioch2003 napisał/a:
Jak bedziesz kupowal to zwroc uwage na gniado pod wtyczke - sa dwa rodzaje - na male i duze piny.


Wiem już bo popatrzyłem sobie na te regulatory yamahy. Mój jest na cienkich pinach 6 sztuk o symbolu SH650D-11. ten wydaje mi się identyczny :

http://cyklo-motorelektry...products_id/322

Macie jakieś inne źródła może bardziej sprawdzone / potwierdzone odnośnie kupna takiego regulatora.

krzycho_r - 2011-06-24, 01:15

Witaj

Przydażyła mi się kilka dni temu mała awaria. Jadwiga zaniemogła. :beczy:

Wybrałem się z kumplem do Augustowa , ale niestety po krótkim postoju na kawę w Mikołajkach kontrolki zgasły natychmiast po naduszeniu przełącznika rozrusznika.
Sprawdziłem bezpieczniki- Oki.
Czyżby aku , który założyłem w maju ?
Aku był tak goracy, że nie dało się go wziąć w łapy. Sprawdziłem go na zwarcie cienkim kabelkiem i diagnoza była jedna- zero prundu.

Do domu wróciłem na "holu"
Jadźka dostała nowy akumulator . Po pomiarze ładowania okazało się , że ma 18V na wolnych obrotach i rośnie. Regulatorek do wymiany. Udało mi sie załatwić jakieś używki , ale i te były padnięte. W końcu w prezencie dostałem nowy regulatorek od Hondzi(wiekszej mocy). Po przelutowaniu kabelków wszystko działa jak należy. Przejechałem 500 km i już tak zostanie. Szkoda tylko , że Jadwiga puściła się z Hondzią :>

P.S.
Jestem bogatszy o nowe doswiadczenie

Kozak_Barabasz - 2011-06-27, 14:32

Dlatego fajne są bajeranckie chromowane wskaźniki napięcia na kierownicę ;)
Cieszyć się tylko, że napięcie było na poziomie 18v a nie znacznie wyższym ......

Wtedy cała elektryka by się ładnie popaliła ..... (bezpieczniki nic by nie pomogły).

Merlin - 2011-06-27, 16:44

krzycho_r napisał/a:
W końcu w prezencie dostałem nowy regulatorek od Hondzi(wiekszej mocy). Po przelutowaniu kabelków wszystko działa jak należy. Przejechałem 500 km i już tak zostanie. Szkoda tylko , że Jadwiga puściła się z Hondzią :>

P.S.
Jestem bogatszy o nowe doswiadczenie


Napisz coś o sposobie przerobienia, kosztach przeróbki, cenie regulatora z Hondy.

krzycho_r - 2011-06-28, 12:48

Kozak_Barabasz napisał/a:
...
Cieszyć się tylko, że napięcie było na poziomie 18v a nie znacznie wyższym ......

Wtedy cała elektryka by się ładnie popaliła ..... (bezpieczniki nic by nie pomogły).


Napięcie na aku było 18 Volt na tylko na wolnych (jak pisałem wcześniej)
Na średnich siegało grubo ponad dwadzieścia kilka Volt. Widziałem sfajczone zegary i całe motocykle , dlatego nie próbowałem nawet sprawdzić jakie napięcie osiąga na wyzszych obrotach.
A co do wskaźnika , to w Junaku posiadam amperomierz zaadoptowany z Triumph'a
I myślę o czymś podobnym do Jadwini.Ważne , aby był to Amperomierz nie Voltomierz.


Merlin napisał/a:


Napisz coś o sposobie przerobienia, kosztach przeróbki, cenie regulatora z Hondy.

Tak jak pisałem wcześniej regulator dostałem za free , a przeróbka... no cóż potrzebne było jedynie gniazdo ze starego regulatorka i przylutować kabelki. Trochę cyny kilka centymetrów koszulki i izolacji - to całe koszta.
Jeśli interesuje Cię dokładny opis podłączenia to mogę zrobić fotki

Budyniasty - 2014-09-19, 14:06

CZy w customie regiel jest w tym samym miejscu co w classicu? (r.2000)
i jakie ma oznaczenie? też takie samo jak w classicu?

Bulioner - 2017-06-22, 19:11

A ja mam taki problem, że padły mi już dwa rygle. Pierwszy rok temu. Dopóki akumulator mógł, to ratował instalację. Jak się ugotował, to wszystko zabłysło, sfajczyły się wszystkie żarówki i zgasło. Na szczęście była noc więc zauważyłem i zgasiłem moto. Dzięki temu po wymianie regla działało jak trzeba. Problem tylko, że zamontowałem zamiennik (oryginały mają cenę z czapy). Wytrzymał koło 6000 km. Padł na ostatniej paradzie tym razem robiąc zwarcie.
Pytanie: jaki zamiennik użyć żeby wytrzymał i nie było dużo przeróbek. Swoją drogą na zdrowy rozum regul to regul. Napięcia z alternatora i odbiór w większości moto jest podobny. Skąd pomysł na taką cenę regulatora akurat w Dragu?

wojs40 - 2018-07-08, 12:33
Temat postu: REGULATOR NAPIĘCIA V-Star 1100 - ot
Powiedzcie proszę jaka jest różnica między regulatorami napięcia? Otóż można kupić nówkę do DS 1100 za 100 zł i można kupić za 350 zł. Czy warto?
witek1965 - 2018-07-08, 20:10

Bulioner napisał/a:
Skąd pomysł na taką cenę regulatora akurat w Dragu?


sam sobie odpowiedziałeś
Cytat:
Pytanie: jaki zamiennik użyć żeby wytrzymał i nie było dużo przeróbek.
Bulioner napisał/a:
oryginały mają cenę z czapy
jeżeli jest to zamiennik, to nie ma żadnych przeróbek.

[ Dodano: 2018-07-08, 20:21 ]
https://www.partzilla.com...4XY-81960-00-00 jak na oryginał, to cena do przyjęcia

arkadiuk - 2018-07-17, 17:44

Cześć,
Z góry przepraszam jeśli pominąłem podobny do mojego temat , lecz szukałem czytałem i nie znalazłem ;)

Do rzeczy, Aku zaczął mi płatać figle ( częste rozładowywanie, a nawet brak doładowania po ok 40km jazdy)- ładowałem w domu akumulator 12h prądem ok 1A i pomierzyłem napięcia po założeniu do moto i niespodzianka:

-Napięcie na aku przy wyłączonym zapłonie 12,75V
- Napięcie na aku przy wolnych obrotach ok 14,2V

aleee...

- po odkręceniu manetki pojawia się napięcie ok 18V

czyżby Regulator walnięty?

witek1965 - 2018-07-17, 21:49

raczej tak. 18V to zdecydowanie za dużo.
arkadiuk - 2018-07-18, 19:14

Jak myślicie? Jest szansa, że aku jeszcze chwilę pożyje po wymianie regulatora (który zresztą już do mnie jedzie)?
wojs40 - 2018-07-19, 12:47

No cóż, ja bym na razie nie kupował nowego, podjedź do elektryka samochodowego i tam ci sprawdzą sprawność obecnego akumulatora. Wtedy podejmiesz decyzję.
jedrula - 2018-10-09, 15:57
Temat postu: regulator napięcia
Koledzy. Podczas wymiany regulatora w mojej Yadwidze zauważyłem jeszcze jedną wtyczkę (niebieską). Może ktoś wie do czego ona jest?
mike79 - 2019-02-06, 18:16

Odswieżam temat, czy ktoś w ostatnim czasie wymieniał rega i ma jakiś sprawdzony zamiennik, co polecacie?
waldorf - 2019-02-06, 20:15

W ubiegłym roku kupowałem w firmie Motor Fun Marcin Wagner oczywiście przez internet.Bez problemu za jakieś 120 zeta.Producenta nie pamiętam bo kartonik mam w garażu.Moto śmiga bez problemu.
mike79 - 2019-02-07, 09:32

waldorf, ano dzięki za opinię :)
woloo - 2019-08-27, 19:25

Prośba o pomoc. Moja V-Starka 1100 A rocznik 2001 padła. W trakcie jazdy najpierw zaczęły przerywać wskazania na prędkościomierzu, potem prędkościomierz całkiem zgasł, a po kilku kilkunastu kilometrach silnik zaczął przerywać i po chwili zamilkł. Sprzęt odholowany do domu. Sprawdzam akumulator – trup. Poczytałem i diagnoza – regulator napięcia. Wymontowałem go. Jest na nim tylko oznaczenie SH650D-11.
Czy możecie mi potwierdzić diagnozę? A jeżeli tak, to jaki regulator kupić. Bo jak szukam na aukcjach po modelu motocykla, to tych różności jest co nie miara. Z wyglądu mój najbardziej pasuje do tego:
https://allegro.pl/oferta/regulator-napiecia-xvs-125-250-650-1100-drag-star-8371252618
może mój ma tylko krótsze piny. Poza tym gniazdo i kształt radiatora taki sam.
I jeszcze pytanie – jak sprawdzić napięcie alternatora. Jak mi przyjdzie nowy akumulator, to może w celu weryfikacji sprawdziłbym czy alternator daje odpowiednie napięcie. Żeby nie okazało się że to nie regulator.

Bemol - 2019-08-27, 22:08

woloo, ten regulator będzie pasował. Jak Ci przyjdzie nowe aku to podłącz i sprawdź jakie masz ładowanie.
mike79 - 2019-08-28, 11:12

woloo, kup i zamontuj woltomierz, będziesz miał diagnostykę cały czas np. https://pl.gearbest.com/other-motorcycle-accessories/pp_009596023187.html?wid=1433363&currency=PLN&vip=17567654
woloo - 2019-08-28, 16:50

mike79 diagnostyka bieżąda diagnostyką. Ale teraz muszę moją Vstarkę jeszcze naprawić. Znalazłem opis jak zweryfikować alternator. Z gróbsza. Wtyczka do regulatora ma dwa rzędy po trzy piny. W jednym rzędzie są trzy białe kable z alternatora. Oporność pomiędzy nimi powina być 0,36 - 0,44 Oma i żadne z nich nie powinien mieć zwarcia do masy. U mnie jest OK. Zamówiłem wieęc regulator. Pochwalę się jak wszystko zacznie działać.

[ Dodano: 2019-08-31, 14:26 ]
No i udało się. Okazało się że stary regulator nie przestał ładować ale dawał za duże napięcie (18-20V). Zabił więc akumulator i spalił żarówkę lampy. Więc: nowy akumulator, nowy regulator, nowa żarówka. To było było na tyle strat. Po wymianie wszystko działa. Napięcie ładowania 14 - 14,5V. Muszę jeszcze rzeszywiście na przyszłość zaopatrzyć się we wskaźnik napięcia.

mike79 - 2019-09-02, 21:35

woloo napisał/a:
mike79 diagnostyka bieżąda diagnostyką. Ale teraz muszę moją Vstarkę jeszcze naprawić.

Domyślam się lol lol ...no i gratuluje, wielu z nas przeżywało to samo, dlatego napisałem o woltomierzu ;D

PS u mnie zabił dwa aku w trasie...

chudy - 2019-09-03, 10:37

Można zakupić gniazda USB z woltomierzem, będzie wtedy 2 w 1 :)
woloo - 2019-09-08, 22:21

chudy napisał/a:
Można zakupić gniazda USB z woltomierzem, będzie wtedy 2 w 1 :)


Też o tym myślałem. Ale większość takich dodatków jest ... po prostu brzydka. Chyba jednak coś takiego zakupię i zamontuję w mało widocznym miejscu lol


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group