|
YAMAHA XVS 650, 950, 1100, 1300, 1600, 1700, 1900 FORUM
|
|
Elektryka - REGULATOR NAPIĘCIA V-Star 1100
senio - 2010-05-01, 23:44 Temat postu: REGULATOR NAPIĘCIA V-Star 1100 Przeszukałem forum. Nie znalazłem odnośnie 1100. Odnośnie 650 jest tu :
http://yamaha-dragstar.pl...er=asc&start=20
Chodzi mi o to gdzie jest umiejscowiony regulator napięcia w V-Starze 1100 Calsic. Nie chcę rozkopać pół motocykla żeby go odnaleźć. Może ktoś już to odkrył i się podzieli informacją gdzie go szukać ?. Najlepiej łopatologicznie odkręć to i to i tam jest. Fotka umiejscowienia regulatora mile widziana
Jak był taki temat proszę o wskazanie go bo nie mogę znaleźć.
kiszka - 2010-05-02, 07:51
Kapa taka mała pod wydechem-troszkę trudno odkręcić i wyjąc regler z przykręconym wydechem.
http://yamaha-dragstar.pl/download.php?id=3040
edit vaaks
senio - 2010-05-02, 10:03
kiszka napisał/a: | Kapa taka mała pod wydechem-troszkę trudno odkręcić i wyjąc regler z przykręconym wydechem. |
Rozumiem w takim razie że pod tą pokrywką tak ?
pandzioch2003 - 2010-05-02, 10:39
Dokladnie pod ta pokrywa. Tyle ze jest ja trudna zdjec, bez zdejmowania wydechow.
senio - 2010-05-02, 11:17
pandzioch2003 napisał/a: | Dokladnie pod ta pokrywa. Tyle ze jest ja trudna zdjec, bez zdejmowania wydechow. |
Ok.Dzięki. Zlokalizowany i wyjęty. Raczej do wymiany bo ma przerwana gumową izolację a ładowanie jest na poziomie 18wolt. Po odpaleniu lightbarów ładuje normalnie 13 wolt ale to dlatego że więcej alternator nie wydoli podać.
pandzioch2003 - 2010-05-02, 11:30
Jak bedziesz kupowal to zwroc uwage na gniado pod wtyczke - sa dwa rodzaje - na male i duze piny.
senio - 2010-05-02, 12:49
pandzioch2003 napisał/a: | Jak bedziesz kupowal to zwroc uwage na gniado pod wtyczke - sa dwa rodzaje - na male i duze piny. |
Wiem już bo popatrzyłem sobie na te regulatory yamahy. Mój jest na cienkich pinach 6 sztuk o symbolu SH650D-11. ten wydaje mi się identyczny :
http://cyklo-motorelektry...products_id/322
Macie jakieś inne źródła może bardziej sprawdzone / potwierdzone odnośnie kupna takiego regulatora.
krzycho_r - 2011-06-24, 01:15
Witaj
Przydażyła mi się kilka dni temu mała awaria. Jadwiga zaniemogła.
Wybrałem się z kumplem do Augustowa , ale niestety po krótkim postoju na kawę w Mikołajkach kontrolki zgasły natychmiast po naduszeniu przełącznika rozrusznika.
Sprawdziłem bezpieczniki- Oki.
Czyżby aku , który założyłem w maju ?
Aku był tak goracy, że nie dało się go wziąć w łapy. Sprawdziłem go na zwarcie cienkim kabelkiem i diagnoza była jedna- zero prundu.
Do domu wróciłem na "holu"
Jadźka dostała nowy akumulator . Po pomiarze ładowania okazało się , że ma 18V na wolnych obrotach i rośnie. Regulatorek do wymiany. Udało mi sie załatwić jakieś używki , ale i te były padnięte. W końcu w prezencie dostałem nowy regulatorek od Hondzi(wiekszej mocy). Po przelutowaniu kabelków wszystko działa jak należy. Przejechałem 500 km i już tak zostanie. Szkoda tylko , że Jadwiga puściła się z Hondzią
P.S.
Jestem bogatszy o nowe doswiadczenie
Kozak_Barabasz - 2011-06-27, 14:32
Dlatego fajne są bajeranckie chromowane wskaźniki napięcia na kierownicę
Cieszyć się tylko, że napięcie było na poziomie 18v a nie znacznie wyższym ......
Wtedy cała elektryka by się ładnie popaliła ..... (bezpieczniki nic by nie pomogły).
Merlin - 2011-06-27, 16:44
krzycho_r napisał/a: | W końcu w prezencie dostałem nowy regulatorek od Hondzi(wiekszej mocy). Po przelutowaniu kabelków wszystko działa jak należy. Przejechałem 500 km i już tak zostanie. Szkoda tylko , że Jadwiga puściła się z Hondzią
P.S.
Jestem bogatszy o nowe doswiadczenie |
Napisz coś o sposobie przerobienia, kosztach przeróbki, cenie regulatora z Hondy.
krzycho_r - 2011-06-28, 12:48
Kozak_Barabasz napisał/a: | ...
Cieszyć się tylko, że napięcie było na poziomie 18v a nie znacznie wyższym ......
Wtedy cała elektryka by się ładnie popaliła ..... (bezpieczniki nic by nie pomogły). |
Napięcie na aku było 18 Volt na tylko na wolnych (jak pisałem wcześniej)
Na średnich siegało grubo ponad dwadzieścia kilka Volt. Widziałem sfajczone zegary i całe motocykle , dlatego nie próbowałem nawet sprawdzić jakie napięcie osiąga na wyzszych obrotach.
A co do wskaźnika , to w Junaku posiadam amperomierz zaadoptowany z Triumph'a
I myślę o czymś podobnym do Jadwini.Ważne , aby był to Amperomierz nie Voltomierz.
Merlin napisał/a: |
Napisz coś o sposobie przerobienia, kosztach przeróbki, cenie regulatora z Hondy. |
Tak jak pisałem wcześniej regulator dostałem za free , a przeróbka... no cóż potrzebne było jedynie gniazdo ze starego regulatorka i przylutować kabelki. Trochę cyny kilka centymetrów koszulki i izolacji - to całe koszta.
Jeśli interesuje Cię dokładny opis podłączenia to mogę zrobić fotki
Budyniasty - 2014-09-19, 14:06
CZy w customie regiel jest w tym samym miejscu co w classicu? (r.2000)
i jakie ma oznaczenie? też takie samo jak w classicu?
Bulioner - 2017-06-22, 19:11
A ja mam taki problem, że padły mi już dwa rygle. Pierwszy rok temu. Dopóki akumulator mógł, to ratował instalację. Jak się ugotował, to wszystko zabłysło, sfajczyły się wszystkie żarówki i zgasło. Na szczęście była noc więc zauważyłem i zgasiłem moto. Dzięki temu po wymianie regla działało jak trzeba. Problem tylko, że zamontowałem zamiennik (oryginały mają cenę z czapy). Wytrzymał koło 6000 km. Padł na ostatniej paradzie tym razem robiąc zwarcie.
Pytanie: jaki zamiennik użyć żeby wytrzymał i nie było dużo przeróbek. Swoją drogą na zdrowy rozum regul to regul. Napięcia z alternatora i odbiór w większości moto jest podobny. Skąd pomysł na taką cenę regulatora akurat w Dragu?
wojs40 - 2018-07-08, 12:33 Temat postu: REGULATOR NAPIĘCIA V-Star 1100 - ot Powiedzcie proszę jaka jest różnica między regulatorami napięcia? Otóż można kupić nówkę do DS 1100 za 100 zł i można kupić za 350 zł. Czy warto?
witek1965 - 2018-07-08, 20:10
Bulioner napisał/a: | Skąd pomysł na taką cenę regulatora akurat w Dragu? |
sam sobie odpowiedziałeś
Cytat: | Pytanie: jaki zamiennik użyć żeby wytrzymał i nie było dużo przeróbek. |
Bulioner napisał/a: | oryginały mają cenę z czapy | jeżeli jest to zamiennik, to nie ma żadnych przeróbek.
[ Dodano: 2018-07-08, 20:21 ]
https://www.partzilla.com...4XY-81960-00-00 jak na oryginał, to cena do przyjęcia
arkadiuk - 2018-07-17, 17:44
Cześć,
Z góry przepraszam jeśli pominąłem podobny do mojego temat , lecz szukałem czytałem i nie znalazłem
Do rzeczy, Aku zaczął mi płatać figle ( częste rozładowywanie, a nawet brak doładowania po ok 40km jazdy)- ładowałem w domu akumulator 12h prądem ok 1A i pomierzyłem napięcia po założeniu do moto i niespodzianka:
-Napięcie na aku przy wyłączonym zapłonie 12,75V
- Napięcie na aku przy wolnych obrotach ok 14,2V
aleee...
- po odkręceniu manetki pojawia się napięcie ok 18V
czyżby Regulator walnięty?
witek1965 - 2018-07-17, 21:49
raczej tak. 18V to zdecydowanie za dużo.
arkadiuk - 2018-07-18, 19:14
Jak myślicie? Jest szansa, że aku jeszcze chwilę pożyje po wymianie regulatora (który zresztą już do mnie jedzie)?
wojs40 - 2018-07-19, 12:47
No cóż, ja bym na razie nie kupował nowego, podjedź do elektryka samochodowego i tam ci sprawdzą sprawność obecnego akumulatora. Wtedy podejmiesz decyzję.
jedrula - 2018-10-09, 15:57 Temat postu: regulator napięcia Koledzy. Podczas wymiany regulatora w mojej Yadwidze zauważyłem jeszcze jedną wtyczkę (niebieską). Może ktoś wie do czego ona jest?
mike79 - 2019-02-06, 18:16
Odswieżam temat, czy ktoś w ostatnim czasie wymieniał rega i ma jakiś sprawdzony zamiennik, co polecacie?
waldorf - 2019-02-06, 20:15
W ubiegłym roku kupowałem w firmie Motor Fun Marcin Wagner oczywiście przez internet.Bez problemu za jakieś 120 zeta.Producenta nie pamiętam bo kartonik mam w garażu.Moto śmiga bez problemu.
mike79 - 2019-02-07, 09:32
waldorf, ano dzięki za opinię
woloo - 2019-08-27, 19:25
Prośba o pomoc. Moja V-Starka 1100 A rocznik 2001 padła. W trakcie jazdy najpierw zaczęły przerywać wskazania na prędkościomierzu, potem prędkościomierz całkiem zgasł, a po kilku kilkunastu kilometrach silnik zaczął przerywać i po chwili zamilkł. Sprzęt odholowany do domu. Sprawdzam akumulator – trup. Poczytałem i diagnoza – regulator napięcia. Wymontowałem go. Jest na nim tylko oznaczenie SH650D-11.
Czy możecie mi potwierdzić diagnozę? A jeżeli tak, to jaki regulator kupić. Bo jak szukam na aukcjach po modelu motocykla, to tych różności jest co nie miara. Z wyglądu mój najbardziej pasuje do tego:
https://allegro.pl/oferta/regulator-napiecia-xvs-125-250-650-1100-drag-star-8371252618
może mój ma tylko krótsze piny. Poza tym gniazdo i kształt radiatora taki sam.
I jeszcze pytanie – jak sprawdzić napięcie alternatora. Jak mi przyjdzie nowy akumulator, to może w celu weryfikacji sprawdziłbym czy alternator daje odpowiednie napięcie. Żeby nie okazało się że to nie regulator.
Bemol - 2019-08-27, 22:08
woloo, ten regulator będzie pasował. Jak Ci przyjdzie nowe aku to podłącz i sprawdź jakie masz ładowanie.
mike79 - 2019-08-28, 11:12
woloo, kup i zamontuj woltomierz, będziesz miał diagnostykę cały czas np. https://pl.gearbest.com/other-motorcycle-accessories/pp_009596023187.html?wid=1433363¤cy=PLN&vip=17567654
woloo - 2019-08-28, 16:50
mike79 diagnostyka bieżąda diagnostyką. Ale teraz muszę moją Vstarkę jeszcze naprawić. Znalazłem opis jak zweryfikować alternator. Z gróbsza. Wtyczka do regulatora ma dwa rzędy po trzy piny. W jednym rzędzie są trzy białe kable z alternatora. Oporność pomiędzy nimi powina być 0,36 - 0,44 Oma i żadne z nich nie powinien mieć zwarcia do masy. U mnie jest OK. Zamówiłem wieęc regulator. Pochwalę się jak wszystko zacznie działać.
[ Dodano: 2019-08-31, 14:26 ]
No i udało się. Okazało się że stary regulator nie przestał ładować ale dawał za duże napięcie (18-20V). Zabił więc akumulator i spalił żarówkę lampy. Więc: nowy akumulator, nowy regulator, nowa żarówka. To było było na tyle strat. Po wymianie wszystko działa. Napięcie ładowania 14 - 14,5V. Muszę jeszcze rzeszywiście na przyszłość zaopatrzyć się we wskaźnik napięcia.
mike79 - 2019-09-02, 21:35
woloo napisał/a: | mike79 diagnostyka bieżąda diagnostyką. Ale teraz muszę moją Vstarkę jeszcze naprawić. |
Domyślam się ...no i gratuluje, wielu z nas przeżywało to samo, dlatego napisałem o woltomierzu
PS u mnie zabił dwa aku w trasie...
chudy - 2019-09-03, 10:37
Można zakupić gniazda USB z woltomierzem, będzie wtedy 2 w 1
woloo - 2019-09-08, 22:21
chudy napisał/a: | Można zakupić gniazda USB z woltomierzem, będzie wtedy 2 w 1 |
Też o tym myślałem. Ale większość takich dodatków jest ... po prostu brzydka. Chyba jednak coś takiego zakupię i zamontuję w mało widocznym miejscu
|
|