YAMAHA XVS 650, 950, 1100, 1300, 1600, 1700, 1900 FORUM

Zabezpieczenia - Kłódki, łańcuchy, blokady na tarczę

pan_wiewiorka - 2008-12-04, 06:37
Temat postu: Kłódki, łańcuchy, blokady na tarczę
Wszelkiego typu zabezpieczenia, nawet Xena, zostały już rozpracowane (pianka poliuretanowa załatwia sprawę, czasmi nawet szpilka). AC, niestety, jest kosmicznie drogie (można za to kupić super wydechy i trochę innego ubrania). Sposoby są oczywiscie. Obecnie wożę ze sobą łańcuch 2m z patentową kłódką i ogniwami 1cm średnicy w oplocie. Spinam: koło->gmol->lampa lub koło->lampa. Zawsze blokuję kierownicę. Na przyszły sezon będę montował alarm, prawdopodobnie zbliżeniowy (ok. 500PLN) - nie z Allegro. Te ze 200PLN można sobie zastosować do resoraka.
Sylwek - 2008-12-04, 09:01

I na nic jak złodzieje zrobią coś takiego evil 5 sekund...........
http://www.widelec.pl/wid..._motocykl_.html

pan_wiewiorka - 2008-12-04, 09:14

Dlatego należy szukać miejsca do postoju blisko słupa lub innego elementu, do którego można przypiąć.
Swoją drogą, jakbym złapał skurwysyna, który chciałby podprowadzić mi Gwiazdkę, to zginąłby śmiercią męczennika.

fazzi - 2008-12-04, 13:37

widzialem test markowych łańcuchow i nawet te najdrozsze przecinal gosc nozycami w kilkanascie sekund i jedyna moje refleksja po obejrzeniu ze jesli łańcuch to tak zalozony aby nie mozna go bylo polozyc na ziemi w szczęce nozyc
Madźka - 2008-12-04, 19:57

mając potężne nożyce (chyba hydrauliczne?) możesz przeciąć oryginalne łańcuchy w kilkadziesiąt sekund.
Ale jeszcze nie słyszałam żeby się to komuś ze znajomych przytrafiło.

Ja stawiam na łańcuch oxforda, i też zawsze zbam żeby ani kawałeczek nie leżał na ziemi tylko ciasno przylegał do ramy i koła

fazzi - 2008-12-04, 20:02

przeciecie oxforda to czas nasisku na polowe ogniwa i zmiana na 2 polowe ogniwa ;D ale gosc kladl nozyce 1 ramieniem na podlodze a na druga dzwignie naciskal calym cialem, nie da sie tak zrobic z lancuchem w powietrzu
Kozak_Barabasz - 2008-12-04, 20:31

Są tak naprawdę 2 rodzaje złodziei:

1. Zwykłe podwórkowe złodzieje, posługujący się prostymi narzędziami (większość zabezpieczeń ich odstrasza).
2. Tacy właśnie jak na filmiku Sylwka

Dlatego osobiście jestem za GPSem.
Miałem przetestować te urządzenie już 2 miesiące temu ale polski producent jakoś nie przysłał na testy ...

pan_wiewiorka - 2008-12-04, 21:21

GPS? Hmmm... niewielki zapalnik radiowy + 2kg trotylu pod siedzeniem. Zapalnik uruchamiany zdalnie. Jakby wywaliło takiego skurwiela w kosmos, to inni by się zastanowili. Szkoda byłoby Gwiazdki ale poświęciłaby się w imię wyższych celów.
Kozak_Barabasz - 2008-12-04, 21:33

pan_wiewiorka napisał/a:
Szkoda byłoby Gwiazdki ale poświęciłaby się w imię wyższych celów.

To w ostateczności jakbym nie mógł odnaleźć swej zguby ;)

pan_wiewiorka - 2008-12-04, 22:12

Kozak_Barabasz napisał/a:
To w ostateczności jakbym nie mógł odnaleźć swej zguby

Pies ogrodnika ;D

Grzegorz Anis - 2008-12-04, 22:20

Kozak_Barabasz napisał/a:
Dlatego osobiście jestem za GPSem.

No to proszę , załatwiają od ręki ! !
http://sklep.e-ego.com.pl...onta-p-748.html

Kozak_Barabasz - 2008-12-04, 22:52

Grzegorz Anis napisał/a:
No to proszę , załatwiają od ręki ! !

Za taką cenę to muszą ;/

fazzi - 2008-12-04, 23:06

kozak popraw te "kludki" i "lanczuchy", bo cie nauczycielka z jez polskiego ukamieniuje ;D
moondek - 2008-12-05, 10:09

Marnym pocieszeniem może być to, że 'armatura" nie cieszy się dużym zainteresowaniem wśród złodziei... Ale wiadomo, że zawsze jakiś debil się znajdzie...
Podobno najlepsza metoda to zamontowanie w ścianie specjalnego uchwytu (w ścianie, a nie w podłodze!), przez który przewlekamy łańcuch. Uchwyt ten jest mocowany do ściany dużymi kołkami rozporowymi. Do zestawu dołączany jest specjalny punktak kulowy, którym likwidujemy krzyżak na śrubie, żeby nie można było odkręcić tego uchwytu. Łńcuch musi być cały czas nad ziemią, wtedy najtrudniej jest go przeciąć (złodziej nie może zastosować dźwigni, opierając jedno ramię nożyc o podłogę). To nie jest metoda na 100% pewna, niemniej podobno najbardziej utrudnia robotę złodziejowi. No i jej minus jest taki, że można ją zastosować tylko w swoim garażu.

steeldog - 2008-12-05, 11:25

a może zabierać ze sobą kierownicę i siodełko :-) ?
moondek - 2008-12-05, 11:33

steeldog napisał/a:
a może zabierać ze sobą kierownicę i siodełko :-) ?

Plandeka "niewidka" byłaby lepszym rozwiązaniem...

Sylwek - 2008-12-05, 11:43

moondek napisał/a:
Uchwyt ten jest mocowany do ściany dużymi kołkami rozporowymi.

Zamiast kołków proponuję kotwę chemiczną bo kołek to jednak da radę wyrwać a po zamocowaniu na kotwę to musisz wyrwać z pustakiem ....

fazzi - 2008-12-05, 15:56

Jak zlodziej juz wejdzie do garazu to nie potrzebuje kilkunastu sekund jak na ulicy i jest pewne, ze skoro fatygowal sie aby do niego sie dostac zamiast ukrasc inny motocykl z kraweznika to bez maszyny nie wyjdzie. W srodku moze spokojnie uzyc nozyc hydraulicznych a te czesto maja 200at cisnienia i tna w kazdej pozycji ;D
steeldog - 2008-12-05, 19:45

no i wychodzi że nie ma zabezpieczenia na 100 procent
pan_wiewiorka - 2008-12-05, 19:53

steeldog napisał/a:
no i wychodzi że nie ma zabezpieczenia na 100 procent

Durex właśnie tak to tłumaczy ;)

Jacek - 2008-12-05, 19:58

fazzi napisał/a:
przeciecie oxforda to czas nasisku na polowe ogniwa i zmiana na 2 polowe ogniwa ;D ale gosc kladl nozyce 1 ramieniem na podlodze a na druga dzwignie naciskal calym cialem, nie da sie tak zrobic z lancuchem w powietrzu
Nie gniewaj się, ale nie rozumiem tego co napisałeś.
fazzi - 2008-12-05, 21:15

ja sie nie gniewam :)
chodzi o to ze te drogie lancuchy daja gwarancje ze zlodziejowi zajmie ich zniszczenie 5 min a prawda wyglada tak: http://pl.youtube.com/watch?v=VC3hFr8p2ck&NR=1

moondek - 2008-12-05, 22:44

Mój Oxford wytrzymał tylko 14 sek. Załamka...
fazzi - 2008-12-06, 00:06

moondek napisał/a:
Mój Oxford wytrzymał tylko 14 sek. Załamka...

nie zdramatyzuj blokade oxforda otwiera sie gumowym wezykiem w 3 sek, wiec i tak jestes wygrany ;D
http://pl.youtube.com/wat...feature=related

Madźka - 2008-12-06, 01:07

ten U lock to akurat jeden z najtańszych modeli.. ale i tak porażka

też podobne filmiki, mimo to kupiłam
jestem zdania że i tak taki łańcuch odstraszy dużą część potencjalnych złodzieji
lepiej mieć taką blokadę niż żadną

fazzi napisał/a:
Mój Oxford wytrzymał tylko 14 sek. Załamka...


moondek mógłbyś rozwinąć?

fazzi - 2008-12-06, 01:18

te 14 sekund to wynik z 1 filmiku :)
moondek - 2008-12-07, 02:42

fazzi napisał/a:
te 14 sekund to wynik z 1 filmiku :)


Dokładnie tak jak mówi Fazzi :)
Całe szczęście, że mam troszkę inny zamek w kłódce (przeciw rozwierceniowy) ale i tak w przypadku tych 14 sekund to juz nie ma żadnego znaczenia... ;)

areks72 - 2011-04-06, 08:47

No, od tamtego czasu coś się zmieniło? Jakieś nowości? Co zakupiliście z tego typu rzeczy? Podzielcie się z innymi :)
silver - 2011-04-06, 19:42

Kupiłem blokadę Moto Detail, która w tamtym roku wygrała test w "motocyklu":
http://www.emotos.pl/inde...-hamulcowa-dl33

dodatkowo zakupiłem też łańcuch:
http://www.emotos.pl/inde...uch-moto-detail

za komplet zapłaciłem 260 PLN + przesyłka.

Zalety w poniższym art.:
http://www.motocykl-onlin...d-motocyklowych

areks72 - 2011-04-06, 20:15

Silver, dzięki :)
Dawid Z. - 2011-04-06, 20:20

Z tego co czytałem na różnych stronach internetowych to bardzo chwalą sobie łańcuch i kłódkę firmy ABUS.
jaro - 2011-04-06, 20:23

Co to znaczy ? kto chwali ? użytkownicy tych łańcuchów ?
Dawid Z. - 2011-04-06, 20:47

jaro napisał/a:
Co to znaczy kto chwali użytkownicy tych łańcuchów


Popatrz tu.
http://www.google.pl/sear...s+chain+reviews

KrzysiekDGL - 2011-04-09, 10:34

Ja mam zabezpieczenie bardzo dobre... Garaż 10 metrów przed blokiem skierowany wjazdem dokładnie w moje okna... No i jeszcze armię mocherowych babek- plotkarek, które za firanką mają całodobowe dyżury, więc w razie forsowania bram garażu dostanę cynk na bank:)

(hehehe a tak poważnie jak miałem 16 lat a rodzice wybyli gdzieś do rodzinki, to jak wrócili to już na klatce schodowej dowiedzieli się, że z piątku na sobotę Krzysztof (czyt. JA) wracał o 4 nad ranem do domu) :roll:

marek-stom - 2011-04-09, 20:26

To dobrze bo porządni ludzie wracają nad ranem do domu.8)
Robrob - 2011-04-10, 16:28

pod domem to nie problem, u mnie jest tak garaż, przed garażem auto, a po działce słusznego wzrostu owczarek niemiecki, ale jak zabezpieczyć poza domem.
Ziółek - 2011-05-27, 11:49

Wczoraj zakupiłem taką blokadę. Zdam relację na jej temat jak ją trochę po użytkuję.
http://sklep.scigacz.pl/d...ml?cPath=99_885

marcin1969 - 2011-05-27, 12:42

Ziółek, Zakładam, że zabezpieczenie sprawdza się w momencie próby kradzieży. Czyżby ktoś się na Twój motocykl już "zasadził"? ;)
wolf - 2011-05-27, 12:48

Ziółek, jako ze mam ja juz od roku to zdam Ci moja relacje ;p
+zawsze jest co zalorzyc na kolo i dodatkowe zabezpieczenie
+blokada z alarmem firmowa
+ladny wyglad
+nie wyje od glosnych wydechow innych moto
-no coz, jak ja kupowalem to wydawalo mi sie, ze inni nie beda mogli wrecz dotknac mota zeby nie zawylo a tu gdzie tam... jak zalozysz to mozesz jeszcze spokojnie cos klasc na moto czy wrecz na nim usiasc, wiec tu lipa z czuloscia
-lipa tez, ze w zabezpieczeniu za tyle kasy nie ma zadnego pokrowca zeby schowac w niego blokade, ktora jest ladna ale wozona luzem w schowku ma tendencie do znacznego rysowania
-wpieniajace jest wkladanie baterii po zimie (bo ja ja wyjolem na zime) gdzyz troche slabo wszystko sie zazebia i alarm zaczyna wyc Ci w lapach, ze uszy bola i masz ochote to pieprz... o sciane
-u mnie w 650 szkoda ze nie da sie zalozyc w ta przerwe wieksza miedzy tarcza, gdyz nie dostaje tam blokadka i trzeba celowac w oczka w tarczy na szybko, zeby nie wlaczylo sie cholerstwo
Jak narazie tyle mam spostrzezen :dumny:

Ziółek - 2011-05-27, 13:43

marcin1969, To raczej ma być taki odstraszacz dosiadaczy a nie zabezpieczenie.
Narazie (tfu tfu) nie było chętnych na mój sprzęt. ;p


wolf, Moja nie pozwala dosiąść sprzętu bez wycia. Aczkolwiek nie jest super czuła. Uważam że to nawet lepiej bo nie będzie wyć z byle powodu. Pokrowiec sobie zrobię z pokrowca na okulary słoneczne ;p Na moje tarcze wchodzi w podłużne otwory.

kostass - 2011-05-27, 13:51

Ziółek jak sie spotkamy to powiem ci jak mam zabezpieczonego Grafielda
Zaker - 2011-05-27, 16:10

wolf napisał/a:
Ziółek, jako ze mam ja juz od roku to zdam Ci moja relacje

jeden minus - ciężka ta Xena

witek1965 - 2011-05-27, 18:43

Zaker napisał/a:
jeden minus - ciężka ta Xena
co ,świadczy, że jest z solidnego metalu, a nie szajsu. Mam i chwalę, na plecach nie noszę
maja - 2012-01-18, 21:47

To może coś takiego , zwykłe kłódki posiadające atesty w kwocie ok 60 PLN. Posiadają klasę bezpieczeństwa 4 .

1.GERDA HSS 632 Z
2.LOB Granit 2 KWG2

Tosiek - 2012-03-12, 14:47

To może coś takiego ? Łańcuch z kłódką i alarmem ?

http://naxa.pl/akcesoria....o=blokada_alarm

Myślałem też o tej Xenie

Mnich - 2012-03-14, 13:43

Gdzieś słyszałem, że można kupić lagę mocowaną do tarczy hamulca i ramy/lagi koła (?) właśnie z alarmem. Ktoś widział taki wynalazek?
Tosiek - 2012-03-16, 10:28

Ktoś wie gdzie można kupić zabezpieczenie Xena XX-15 ? Spokojnie można kupić XN-14 ale boję się, że 47 mm to będzie za mało. Otwór od krawędzi tarczy jest w odległości 46,5 mm i krawędź jest prosto zakończona, a te blokady mają zakończenie półokrągłe.
witek1965 - 2012-03-16, 17:13

Tosiek, a na jaki otwór chcesz zamontować ? Ja mam xx6 i mocuję na otworach wentylacyjnych na tarczy. Masz zamiar założyć na "nitowaniu" lub jeszcze poniżej ?
A wracając do twojego pytania-gdzie kupić. Tutaj http://sklep.scigacz.pl/d...wo-p-22225.html

Tosiek - 2012-03-17, 20:12

witek1965, wolf narzekał na celowanie w te otworki ;-) I czytałem, że 6 mm to jednak za mało i lepiej więcej. A co do tego sklepu to dzwoniłem i będą mieć w połowie maja, zresztą jak wszędzie gdzie zaprowadził mnie wujek Google. Liczyłem na jakieś info o sprzedaży spod lady ;-)
bioly - 2012-04-10, 08:14

Czy zna ktoś jakiś sklep sprzedający łańcuchy zabezpieczające w większym wyborze niż Abus i nic więcej? Po głowie mi chodzi połączenie łańcucha takiego jak tutaj (czyli o solidnej grubości, twardości, przekroju conajmniej kwadratowym itp, z kółkiem do przełożenia na jednym końcu): http://www.sklep-motocykl...0cm-p-5423.html z kłódką atestowaną taką jak tutaj, lub podobną: http://www.allegromat.pl/aukcja103453

Problem w tym, że nigdzie nie mogę znaleźć samego łańcucha, a wydanie prawie 600zł, żeby kupić tego Abusa to przesada, zwłaszcza, że chcę mieć dwa łańcuchy... Jakieś pomysły, przeciwskazania, porady?

witek1965 - 2012-04-15, 13:15

Cytat:
witek1965, wolf narzekał na celowanie w te otworki ;-) I czytałem, że 6 mm to jednak za mało i lepiej więcej.


da się ucelować bez problemu, a co do wytrzymałości. Na miejscu i tak nikt tego nie będzie rozwalał, ani ucinał. A warsztacie to już nawet bolec fi 25 nie będzie stanowił problemu. W najgorszym wypadku odkręca tarczę i zamontują drugą drugą.

Tosiek - 2012-07-06, 13:02

Kupiłem XX15 w scigacz.pl (przez Allegro), właśnie dotarła paczka i zabezpieczenie wygląda mocarnie :-) W weekend przetestuje jadąc na Słowacje.
Dzarko - 2012-07-10, 07:44

Ja sobie umyśliłem kupić coś takiego:
http://www.linplast.pl/pr...h_kwadratowych/
W wersji 1,5 metra 9mm. Plus coś takiego:
http://www.lob.pl/prodVie...alakiem-KWG2,PL
Da radę?

kostass - 2012-07-10, 08:05

Mam podobny łańcuch Abusa , ale.... widziałem tez film jak sie rozprawiano z takimi zabezpieczeniami . Góra kilkanascie sekund i łańcuch przecięty , no fakt nożyce mieli olbrzymie a i trochę siły musieli użyć . Lepeij miec kilka mniejszych i niespodziewanych zabezpieczeń niż jedno duże i widoczne . A najlepiej nie zostawiac motoru bez opieki w szemranych okolicach
Tosiek - 2012-07-10, 08:53

Zabezpieczenie działa, znaczy zakłada się i już ;-) Ma wbudowany tryb uśpienia, jak nie jest używane to bateria nie jest (prawie) zużywana - trzeba je wzbudzić (jak nie pisknie po załączeniu, to trzeba otworzyć i zamknąć jeszcze raz).

Do tego mam jeszcze łańcuch z kłódką i alarmem od Naxy, to tak bardziej na pokaz.

Alarm o tyle jest dobry, że nie zapomnisz go ściągnąć nim ruszysz ;-)

Dzarko - 2012-07-10, 10:10

To chyba jest najlepsze:

http://www.motocyklowo.pl...50_cm-3554.html

pyra - 2012-07-10, 17:30

za te pieniądze to masz regularny alarm
Dzarko - 2012-07-10, 19:55

Ale co daje alarm? To co w samochodzie, czyli że wszyscy mają go gdzieś? Bo zasadniczo w miastach nikt na alarmy nie zwraca uwagi. Podjadą busem, staną we 4, dźwigną moto, powyje 20 sekund przed zamknięciem drzwi i jazda. W alarmy to ja nie wierzę specjalnie. Jak w nocy wyje z pół godziny i spać nie daje, to ktoś się może zainteresować.
JOKER - 2012-07-10, 21:18

Ja mam i łańcuch i alarm. Jak w Jadzi włączy się alarm to od razu dzwoni do mnie na komórę i się skarży.
Dzarko - 2012-07-10, 22:04

JOKER napisał/a:
Ja mam i łańcuch i alarm. Jak w Jadzi włączy się alarm to od razu dzwoni do mnie na komórę i się skarży.


A ileż takie cudo kosztuje? Musi mieć zasięg stojąc?

JOKER - 2012-07-10, 22:36

No musi mieć, ale zasięg komórkowy. Utrzymanie 5zł rocznie :) Całe te cudo, razem z odpalaniem silnika z pilota kosztowało mnie około 550zł.
Dzarko - 2012-07-11, 05:56

Możesz coś bliżej podać? Firma, model?
JOKER - 2012-07-11, 08:04

Każdy alarm ma praktycznie odpalanie z pilota. Ja mam coś takiego:

http://www.allegromat.pl/aukcja111161

Do tego jest jeszcze dialer gsm

http://www.allegromat.pl/aukcja111163

tylko ten który jest tutaj na aukcji jest razem z alarmem, ale znowu ten alarm nie ma odpalania silnika z pilota, znajomy który mi to montował ma takie dialery chyba po 100zł.


Mój koszt to był 130zł alarm + 100zł dialer GSM + 50zł telefon do dialera, i jakieś 250zł montaż.

Dzarko - 2012-07-11, 09:44

OK, fajne. W sumie to może bym coś takiego sobie załatwił. A odpalanie z pilota jak się ma do ssania, cewki, etc?

[ Dodano: 2012-07-11, 15:37 ]
W Castoramie to znalazłem:

http://tinyurl.com/cnd3dxy

Wygląda naprawdę nieźle. 213 złotych to kosztuje.

kostass - 2012-07-11, 20:43

Joker sorry ale to co masz to troche prymitywne . Zapoznaj sie z ofertą firmy alarmiks z Torunia .
JOKER - 2012-07-11, 21:31

kostass napisał/a:
Joker sorry ale to co masz to troche prymitywne . Zapoznaj sie z ofertą firmy alarmiks z Torunia .



Prymityw nie prymityw, puki co niezawodny. Firma alarmiks faktycznie robi wypas alarmy, ale gdzie go niby schować ? Pod siedzisko ni cholerę nie wejdzie, no i te dodatkowe wyjścia, nie wiem na ile są potrzebne, oczywiście można je fajnie wykorzystać, ale i tak mało które moto ma alarm. Tego typu alarmy mam zamontowane w sklepach, i wtedy faktycznie jest to potrzebne, w motocyklu spokojnie wystarczy ten chinol który mam, no i nie łatwo się do niego dostać. Jeżeli chodziło Ci o namierzanie satelitarne, to i u mnie też można.


[ Dodano: 2012-07-11, 22:33 ]
Dzarko napisał/a:
A odpalanie z pilota jak się ma do ssania, cewki, etc?



Hmmmm.... a bo ja wiem. Codziennie motocykl palę przynajmniej 10 razy, na razie nie zauważyłem żadnych zmian.

OldDiver - 2012-07-22, 08:38

Jestem na etapie myślenia o alarmie. Zaszokowała mnie cena tego "chinola" propagowanego przez JOKERa. Znalazłem na terenie Wrocławia taką ofertę - http://kaboauto.pl/alarmy-motocyklowe-c-13.html .Ceny są szokująco niskie !
Dzarko - 2012-07-22, 08:50

Ja z przodu mam blokadę tarczy, do tego kupiłem łańcuch Oxford HD 1500mm z oczkami 9,5mm i standardowa blokada kierownicy. Jeśli ktoś się przez to przebije, to chyba przebije się przez wszystko bo będzie zawodowcem. Ale tacy to raczej motocykle więcej warte biorą na cel.
pyra - 2012-07-22, 08:53

a ilu ludzi i czasu potrzeba do podniesienia moto i wrzucenia do busa? cięcie łańcuchów już było- sekundy.
wszelkie zabezpieczenia uspokajają nasze sumienie i ............... wymagania ubezpieczyciela ;D

Dzarko - 2012-07-22, 08:58

No do tego dążę. Jak się ma motocykl za 150 000 to się jakiś Cage zasadzi i ukradnie w 60 sekund. A na zwykłego, szukającego okazji dresa to chyba wystarczy blokada na koło i przypięcie hartowanym łańcuchem do latarni.
pyra - 2012-07-22, 09:00

Dzarko napisał/a:
ukradnie w 60 sekund.

16 sekund ;D

Dzarko - 2012-07-22, 09:10

http://www.oxprod.com/ind...d=18&pid=145&p=

O taki mam.

http://www.jula.pl/blokad...otocykla-620035

I taką blokadę.

Wiem, że to nic wielkiego, ale...

OldDiver - 2012-07-22, 09:24

Może nie "chinol" i to polski producent http://www.proxima.pl/ind...=oferta&sub=mot . Ma homologację.
Ma ktoś z tym urządzeniem jakieś doświadczenie?

johnypl - 2012-07-22, 10:49

OldDiver, i Ty naprawdę wierzysz, że wyprodukowane w Polsce ? ;/ A tak na poważnie, to bd zabezpieczenia.
OldDiver - 2013-02-16, 11:21

Googluję w temacie blokady Xena i wyczytałem że PZU "uznaje" tą blokadę i daje za nią zniżki. Ale na stronie PZU nie mogłem takiej informacji znaleźć, potwierdzić. Czy ktoś na ten temat ma jakąś wiedzę ?

Napotkałem też negatywą opinię o tym produkcie (może to już było) - http://www.honda-cbr.pl/f...stwo-t1699.html

kris sps20xx - 2013-02-16, 11:43

ja ma 2 kłodki z biedronki z alarmem,i jedna żółta blokade..o takie..;)
OldDiver - 2013-02-16, 12:02

kris sps20xx, Czyli założyłeś że ... w ilości siła ?
spider - 2013-02-16, 12:18

to sa tylko marne spowalniacze
http://www.youtube.com/watch?v=VC3hFr8p2ck

Endrju - 2013-02-16, 13:03

Spider. Masz rację ale jak założysz taki spowalniacz to jakoś spokojniej śpisz
kris sps20xx - 2013-02-18, 08:28

OldDiver napisał/a:
kris sps20xx, Czyli założyłeś że ... w ilości siła ?


jeszcze jedna na tylnej tarczy jest wyjąca kłodka... ;D
w kupie siła... :brawo:

witek1965 - 2013-02-18, 09:39

OldDiver napisał/a:
Napotkałem też negatywą opinię o tym produkcie
w tym artykule są napisane również bzdury. Kto posiada Xenę, ten wie gdzie się minięto z prawdą. No, ale cóż, jakoś trzeba kombinować.
Druga sprawa, że wystarczy porządnie zmrozić korpus i pęknie jak kryształ po uderzeniu czymś ostrym. Pierwsze blokady skrzyń biegów (te zewnętrzne) tak łamano. Gość jest strasznie zdziwiony, że ścianka taka cienka, a co nie widać przed zakupem ? Niech sobie kupi wielkości melona, będzie miał grubszą .

A odnośnie zniżki w PZU, to Waść o AC pytasz ? Na stronie niekoniecznie muszą umieścić wykaz, które zabezpieczenia są honorowane, a które nie.

Ogólnie, to można sobie na tarczę przyczepić 10 takich najróżniejszych blokad. co to za różnica skoro w 20 sekund można wsadzić do busa lub dużego vana motocykl. Taka blokada ma tylko co najwyżej odstraszyć smarkaterię, która chce pobawić się manetkami.

https://www.youtube.com/watch?v=D96QM-lzLM8

od 3:14

OldDiver - 2013-02-18, 09:46

witek1965 napisał/a:
w tym artykule są napisane bzdury
To w takim razie w "innych" też piszą bzdury?

Zniżki - miałem na myśli AC.

witek1965 - 2013-02-18, 09:53

OldDiver, jak kiedykolwiek się spotkamy to mi przypomnij, udowodnię ci w którym miejscu tego artykułu napisano bzdurę, tylko weź go ze sobą.
Zerknij, że edytując dodałem słowo "również"

[ Dodano: 2013-02-18, 10:00 ]
OldDiver, zerknij sobie jeszcze tu : http://www.xenasecurity.c.../alarm/showall/ i pokaż mi, który model jest wykonany z żeliwa

[ Dodano: 2013-02-18, 10:00 ]
tak więc wyłapałem już co najmniej dwie bzdury

OldDiver - 2013-02-18, 10:12

witek1965,
Spoko.
Rozważam zakup jakiegoś zabezpieczenia - blokady. Czytając to forum (i Ciebie też) "pochyliłem" się nad Xeną. I googlując co miedzy innymi wyczytałem:
- alarm niestabilnie działa
- alarm czasami po sezonie pada i zostaje nam droga kłódka
- da sie go rozpieprzyć przy pomocy młotka i przecinaka
- Firma wycofała niektóre modele ze sprzedży - nie sprawdziły się
to takie zastrzezenia które mi utkwiły.
A najbardziej do mnie trafia opinia że kazda "dobra" kłódka Gerdy jest lepsza i tańsza od Xeny. No ale może na Xene PZU daje obnizkę i dlatego jak na razie podtrzymuję zainteresowanie Xeną . (nawet sciągnąłem szablon do wyboru modelu w zaleznosci od tarczy ;D ).

[ Dodano: 2013-02-18, 10:20 ]
witek1965 napisał/a:
który model jest wykonany z żeliwa
. "Jest" - czas teraźniejszy. A może kiedyś były modele żeliwne, a może podróby ?
witek1965 - 2013-02-18, 10:21

OldDiver, posiadam ksenę i :

alarm działa i nie padł jeszcze, a ni nie wymieniałem baterii, zapewne da się ją rozpieprzyć za pomocą młotka i przecinaka - taka to już uroda wysoko hartowanych stopów stali, a jeszcze jak to zmrozić, to już bajka - pytanie, która blokada się temu oprze.

No i Xena Xenie nierówna. 160 zeta i 300 zeta. Skoro jest różnica w cenie, to musi być i w jakości.

Cytat:
A najbardziej do mnie trafia opinia że kazda "dobra" kłódka Gerdy jest lepsza i tańsza od Xeny.



Atestowana kłódka Gerdy to też spory, wydatek, zwłaszcza za certyfikowaną Zircon 106/116 w cenie 355 do 405 http://www.one1.pl/klodki.html
czy chociażby HSS 632Z za połowę tej ceny. Pytanie czy da się założyć na tarczę
GERDA ZIRCON

Spełnia swoje zadanie w zakresie, o który napisałem wcześniej - odstraszacz.

Madburn - 2013-03-06, 13:30

ja mam lancuch spawany, hartowany z drutu 12mm + Gerda HSS - wyszlo cos 90zl w ciastoramie


a co do klodek czy tych alarmow - większość na tarcze wystarczy podwazyc i da się zdjąć z tarczy

lancuchy sa dość skuteczne ... poki nie leza na ziemi - wtedy metrowe obcinaczki i poniżej 20s po lancuchu czy klodce - jedno ramie przecinaka klada na ziemi a na drugie napierają ciężarem ciala - wiec żeby utrudnić to trzeba by kolo opleść gdzies pod błotnikiem i do wahacza lapac - żeby nie było gdzie nożyc wsadzić

a klodki z tzw disklock czyli gerda HSS czy ta zircon - proponuje sprawdzić na youtube - lockpicking disk lock - jest trudnij niż zwykla wkladke , jest odporna na bumpkey, i trzeba mieć skomplikowany przyrząd - niemniej da sie to tez w pol minuty otworzyć

naszych chyba tak nie kradna za bardzo - problemem jest masa - to nie scigarka która dwóch karkow wkłada do busa - choć 3 karkow już da rade pewnie :/

filipesku - 2013-04-23, 21:22

Tu jest całkiem niezły sposób na dobry łańcuch http://arbiter.pl/zdjecie/6192, użytkownik AdamP proponuje zakup łańcucha górniczego o sporej wytrzymałości http://www.fasing.pl/inde...n=page&page=36, do tego kłódka. Ponoć cały zestaw wynosi ok 100 zł.
Merlin - 2013-04-23, 21:32

Waga zestawu 5 kg, no i kłódka Topex. Jaka wytrzymałość górniczego łańcucha na rozerwanie czy na przecięcie?
Nie mnie nie przekonuje.

filipesku - 2013-04-23, 22:00

Tu jest norma na ten łańcuch http://www.aip.com.pl/13,pn-g-46701, jeśli ktoś się zna może ocenić (ja niestety nie :( ). No i oczywiście nie bierzemy pod uwagę kłódki Topex.
OldDiver - 2013-05-01, 18:37

W jakiej pozycji bolca przechowywać Xenę ? Czy jest jakiś "mechanizm" wyłączania zasilania elektroniki ?
Andrzej666 - 2013-05-02, 09:58

To ja może takie głupie pytanie na początek... jaki rozmiar trzpienia pasuje do blokad tarczy w Drag Star 1100 Custom? Nie mam akurat motocykla pod ręką, a chciałbym już coś zamówić... po reckach i opiniach, pewnie produkt OXFORD Quartz.

Pozdrowienia

OldDiver - 2017-07-09, 13:13

"W jakiej pozycji bolca przechowywać Xenę ? Czy jest jakiś "mechanizm" wyłączania zasilania elektroniki ?"

Przeczytałem dokładnie instrukcję, rozebrałem ponownie blokadę i wychodzi na to że po włożeniu baterii elektronika jest cały czas pod napięciem niezależnie od położenia bolca. Moim zdaniem w przypadku przewidywanego dłuższego nieużytkowania wskazanym jest wyciągniecie baterii.

[ Dodano: 2017-07-09, 14:12 ]
Pojechałem na miasto. Zostawiłem moto na ulicy i zabezpieczyłem Xeną. Zazbroiła się prawidłowo, ale po kilku minutach włączył się alarm. Tak że po kilku razach odczepiłem zabezpieczenie. Pomyślałem, ze bateria już pada, słonce mocno grzało. :nie_wiem: W garażu założyłem ponownie i też alarm się włączał. Rozebrałem ją ;p przetarłem, przeczyściłem co się dało i jak na razie OK.
Czy ktoś coś takiego miewał ?

witek1965 - 2017-07-09, 20:09

OldDiver napisał/a:
Czy jest jakiś "mechanizm" wyłączania zasilania elektroniki ?"
tak, wyjąć baterię

[ Dodano: 2017-07-09, 21:12 ]
Cytat:
Czy ktoś coś takiego miewał ?
ja, ale nie od razu. Po dłuższym czasie, na pewno ponad dwa lata minęło, bo inaczej bym reklamował w ramach gwarancji. Musiałem wyjąc baterie, bo włączała się alarm po kilkun minutach, a czasami kilkunastu sekundach od zapięcia. Nigdy sie nie właczał jak bolec był otwarty. Iczaej wyłaby podczas transportu w sakwie. Tak więc
OldDiver napisał/a:
"W jakiej pozycji bolca przechowywać Xenę ?
nasuwa się samo przez się.
OldDiver - 2017-07-10, 06:34

Ja przechowuję Xenę z wciśniętym bolcem i nic się nie dzieje.
Zrobię test garażowy - nałożę ją na tarczę tak aby nie spadła ale nie wcisnę bolca. Zobaczymy czy się zazbroi.

[ Dodano: 2017-07-10, 13:11 ]
Założyłem Xenę na tarczę bez wciśniętego bolca - blokada się prawidłowo zazbroiła i było wszystko OK - dopiero po ruszeniu zaczęła wyć. Po zdjęciu z tarczy wyć przestała. Mój wniosek: układ czujników i alarmu jest niezależny od układu mechanicznego - bolca.
Jak przemyślałem swój przypadek "z miasta" to mogło tak być że założyłem blokadę na pierwszy z brzegu otwór przy zewnętrznej krawędzi tarczy, tak że układ optyczny nie był lub nie był całkowicie zasłonięty tarczą, co może skutkowało tym włączaniem się alarmu.
Po kilku próbach i blokowania bolcem na otworach wewnętrznych - wycie nie wystąpiło.
Więc Panowie - z bolcami to tylko daleko i głęboko. ;p

burza - 2017-07-10, 12:32

OldDiver napisał/a:
Ja przechowuję Xenę z wciśniętym bolcem

OldDiver napisał/a:
Założyłem Xenę na tarczę bez wciśniętego bolca

OldDi, a co Ty chcesz od Xeny ?

:nie_wiem: :nie_wiem: :nie_wiem:

OldDiver - 2017-07-10, 12:44

;D
robert_p (vel Hipis) - 2017-07-10, 13:21

Ja mam tak , że ladnie się uzbraja, jest piknięcie. Ale przy poruszeniu też tylko pika, tak ostrzegawczo. Nie chce zawyć :( Mieliście może tak ? Bateria padła ?
OldDiver - 2017-07-10, 13:27

robert_p napisał/a:
że ladnie się uzbraja, jest piknięcie
U mnie nie jest to pikniecie a taki jeden nawet donośny "gwizd".
robert_p (vel Hipis) - 2017-07-10, 13:41

OldDiver napisał/a:
robert_p napisał/a:
że ladnie się uzbraja, jest piknięcie
U mnie nie jest to pikniecie a taki jeden nawet donośny "gwizd".


Czyli tak samo jak u mnie :)

OldDiver - 2017-07-10, 14:14

robert_p, ... no ale po ruszeniu to u mnie jest wycie że plomby wypadowywują.
robert_p (vel Hipis) - 2017-07-10, 14:18

A umnie niestety tylko ostrzegawcze pikanie. I znowu się uzbraja... :beczy:
OldDiver - 2017-07-10, 14:25

Jak długo bateria "siedzi" w ... tym urządzeniu o nazwie Xena ;p ??

Ja mam Xenę 3 - 4 lata. Chyba w pierwszą zimę wyciągnąłem baterię, a potem .... mi się nie chciało.

robert_p (vel Hipis) - 2017-07-10, 14:52

Podobnie i u mnie. Baterii nigdy nie wyciągałem :)
A mam taką : http://images.sklepy24.pl...-bolec-14mm.jpg

OldDiver - 2017-07-10, 15:13

U mnie jest koloru pomarańczowego, i jakaś wersja ... extra głośna. To może tu pies jest pogrzebany z tymi tylko piknięciami.
Zykfyr - 2019-07-21, 19:49

Przepraszam za odkopywanie tematu , ale jestem na etapie kupna blokady na tarczę z alarmem , na oku mam model xeny xx-15 , czy ktoś użytkuje? jak jest czuła? czy podejdzie bez problemu na tarcze do draga 1100? czy może w tej sumie dostanę 'lepszą' blokadę u innego producenta? A może nie opłaca się wogole przepłacać i niższe modele tańsze o połowe wychodzą na to samo?

Wiem , ze jak ktoś chce ukraść moto to żadne zabezpieczenie nie podziała , bardziej mi chodzi o 'straszak' i wycie alarmu(tak wiem o pianie) dla przypadkowych złodziejaszków jak moto jest na parkingu podczas podróży no i pewnie jakiś tam komfort psychiczny , że nie zostawiłeś jaśki samopas ;) .

Druga opcja to Abus Granit X-Plus 8077 ale cena jest drugie tyle... a nie mówiąc już o modelu 8008...
Pozdro

witek1965 - 2019-07-21, 20:30

Xena, zapomniałem już jaki to model, popsuła się dość szybko. Alarm włączał się kiedy chciał i wył jak wściekły. Mechanicznie działa bez zarzutu. Czy pasuje do tarczy XVS 1100 - musisz sam sprawdzić jakie masz możliwości na tarczy. Moja ma trzpień sporo mniejszy.
pyra - 2019-07-21, 20:39

Hartmann u-lock bez alarmu, za to dobry wynik w teście.
robert_p (vel Hipis) - 2019-07-22, 06:17

Mam xenę xx10, wtey był to najwyższy model, już chyba 4 lata. Nie narzekam :) Alarm bardzo głośny, działa ok.
Mialem już przy DS650 a więc do 1100 też zapewne podejdzie ale lepiej sprawdzić.

Beny - 2019-07-22, 13:32

mam Abus Granit X-Plus 8077 Xena chyba głośniejsza
wymieniałem już baterie (bez problemu dwa palce AAA)
Abus solidniejszy większy cięższy i w testach chyba lepiej wypada.

ja jestem zadowolony

Gandalf - 2019-07-22, 21:12

pyra napisał/a:
Hartmann u-lock bez alarmu, za to dobry wynik w teście.

Podpisuje się pod tym co Pyra napisał ... a nawet więcej ;D
Temat rozważałem kilka lat temu, kiedy zastanawialem się nad jakimś godnym uwagi zabezpieczeniem i doszedłem wówczas do nasteępujacych wniosków:

> Patrząc na dostępne w Internecie filmiki przecięcie blokady zajmuje do 1 min. przy zastosowaniu przenośnej szlifierki kątowej - w chwili obecnej żaden problem (Anglia jest w tym zakresie świetnym przykladem), np.
https://www.wykop.pl/link...-dalo/strona/2/
Przy tym niszczymy blokadę "fizycznie" , czyli ewentualną wbudowanego w nią "wyjca" możemy zdezaktywować w tym samym czasie, albo krótszym ;/

> Zapakowanie motocykla na lawetę, pakę, czy do busa, zajmuje 30 - 60 sek. , przykład:
https://www.sadistic.pl/s...la-vt423999.htm
czy tutaj:
https://youtu.be/xTW9EFLRKU8

Jak się dokładnie obejrzy te i inne filmiki widać, że skutecznie nie da się zabezpieczyć motocykla, można jedynie jak najbardziej utrudnić potencjalnemu zlodziejowi jego przemieszczenie, przez zablokowanie obu köł. Blokowanie tylko przodu jest mało skuteczne, ponieważ można wrzucić luz, podnieść przednie koło i przytoczyć motocykl. Dlatego obecnie stasuje dwie niezależne blokady:
- na przód u-lock'a z hartowanym trzpieniem o przekroju 14 mm i budowie uniemożliwiającej otworzenie po jednokrotnym przecięciu pręta. Przy tym zakładam go tak, aby przechodził przez obie tarcze (idealnie dopasowuje się w duże, okrągłe otwory na tarczach hamulcowych). Mozna też wykorzystać go do przypięcia ramy motocykla o jakiś stały element otoczenia;
- na tyle blokadę w postaci "grzybka" o średnicy trzpienia dostosowego do podłużnych otworów w tarczy hamulcowej. Wcześniej stosowalem tradycyjną blokadę, ale nie wytrzymała próby czasu - kiedyś o niej zapomniałem i przetaczając motocykl ją ... uszkodzilem (okazało się że na tyle skutecznie, że się rozpadła i dało się ją zdjąć, wowczas straciłem zaufanie do tego typu blokad , a była "renomowana" ;D )

Co do konkretnej firmy, to mi akurat wymiarami przypadł OnGuard, ale dopasowywalem blokady bardziej pod kątem rozmiarów trzpieni i materiału z jakiego są wykonane, a nie konkretnych modeli i ich testow. Bo tak ja wspominałem na początku - według mojej oceny każda blokada się podda szlifierce kątowej , co najwyżej będzie to trwalo trochę dłużej niż wspomniany 60 sek. (przy przekroju 14 mm nozycami nie podjedziesz, no chyba że hydraulicznymi ;D ).

Co do alarmów, hmmm ... szczerze darowałem sobie juz na samym początku, bo wątpię w ich skuteczność w ciągu 60 sek, które złodzieje potrzebują na spokojne załadowanie motocykla do samochodu, lub ich fizyczną dezaktywację. Natomiast blokowanie obu kół, to według mnie najskuteczniejsza metoda na zniechęcenie potencjalnych złodziei, chociaż ostatecznie i tak uznaje poprostu ubezpieczenie od kradzieży :dumny:

Zykfyr - 2019-07-28, 19:05

Dzięki wszystkim za odpowiedzi !
W końcu zdecydowałem się na disc locka - potrzebowałem coś na zabezpieczenie gdy moto stoi chwilę na parkingu kiedy ja coś zwiedzam itp. także gabaryty(tutaj u-locki) i ciężar(te największe łańcuchy) też miały znaczenie. Pewnie na u-locka i łańcuch z kotwą do ściany zdecydowałbym się gdybym myślał , jak zabezpieczyć moto w garażu ale nie mam takiej potrzeby (alarm z czujkami ruchu itd.).

Trafiło na blokadę którą posiada również Beny , Abus Granit Detecto X Plus 8077 , pierwsze wrażenia pozytywne , kawał ciężkiego żelastwa. Co do czułości alarmu tutaj ciekawie , raczej nie ma możliwości o przypadkowych alarmach , motocykl spokojnie można delikatnie nawet 'puknąć' w kierownicę i alarm się nie załącza dopiero jak się delikatnie mocniej szarpnie ta zacznie wyć - także przypuszczam ,że takie sytuacje jak w Xenie , że niektórym od deszczu/wiatru nawet potrafiła zawyć raczej nie powinny występować ale to wyjdzie z czasem. Ogólnie jakieś szersze wrażenia będę mógł napisać pewnie po sezonie (oby nie musiała przechodzić prawdziwego testu na złodzieju ;) ).
Oczywiście w dobie przenośnych szlifierek akumulatorowych nic się nie obejdzie.
https://www.youtube.com/watch?v=3m2hCDblvac W tym filmiku koleś przecina ww blokadę , teoretycznie trochę mu to zajmuje czasu ale pewnie dlaczego , że nie chciał uszkodzić tarczy moto ;) Co najciekawsze,blokadę można założyć 'wyżej' na górnej części tarczy, zdecydowanie bliżej lagi a duży błotnik classica robi tutaj dodatkowe ograniczenie w taki sposób, że koleś nie będzie miał tak wygodnego podejścia do trzpienia blokady jak na filmie.Pozdro !

Ps. Tego disc-locka nie idzie założyć na tylną tarcze do draga 1100 gdyby ktoś był ciekawy.
Ps.2 Alarm mógłby być głośniejszy (jest 100db , xena ma 120db) chociaż ciężko oczekiwać , ze będzie głośniejszy od szlifierki ;) .

witek1965 - 2019-07-28, 19:45

oby nigdy nie musiał być potrzebny

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group