YAMAHA XVS 650, 950, 1100, 1300, 1600, 1700, 1900 FORUM

Elementy nadwozia - OPONY-oznaczenia, opisy opon

witek1965 - 2010-01-19, 23:46
Temat postu: OPONY-oznaczenia, opisy opon
Chciałbym stworzyć temat typowo informacyjny. Zawrę w nim opisy i fotki opon przeznaczonych do naszych motocykli.

1.
Tutaj są oznaczenia jakie występują we wszystkich typach opon


link nr 2

Jeżeli linki nie będą działać opis poniżej bedzie bardzo pomocny

Opony - oznaczenia opon samochodowych.
Skróty dotyczące opon osobowych i dostawczych:

* (...) - homologacje do montażu fabrycznego
* FR - opona ma zabezpieczenie przed uszkodzeniem krawędzi felgi
* ML - opona ma pierścień ochronny na boku (wzmocniona struktura wewnętrzna)
* FP - ochraniacz felgi
* cord - ochrona felgi na ściance bocznej opony
* no lbl - brak kolorowego napisu na boku opony
* OE - opony na pierwszym wyposażeniu
* RF lub Reinf. - (reinforced) - opona o podwyższonym indeksie nośności, dodatkowo wzmacniana. Uwaga: W przypadku opon dostawczych RF jest mniejszym wzmocnieniem niż C, dlatego przed zastosowaniem zalecemy sprawdzenie w instrukcji czy dopuszczalna jest opona RF czy musi być C.
* R/F lub RFT - opony Run Flat (technologia "jazda bez powietrza"; opony pozwalające na kontynuowanie jazdy w przypadku nagłej utraty ciśnienia)
* SSR [self supporting runflat tyre] - opona w technologii runflat (technologia "jazda bez powietrza"; opony pozwalające na kontynuowanie jazdy w przypadku nagłej utraty ciśnienia)
* TL - opona bezdętkowa
* XL - opona wzmacniana o podwyższonym indeksie nośności
* WP- opona w przygotowaniu
* rear - opona przeznaczona na tylną oś pojazzdu
* G1- Czujnik kontroli cisnienia
* RIGHT - Opona do montażu po prawej stronie samochodu
* LEFT - Opona do montażu po lewej stronie samochodu
* RA - Opona dostępna do wyczerpania stanów magazynowych
* B - homologacja grupy Volkswagen
* C1 - Homologacja Dodge Viper
* K1 - homologacja Ferrari
* MO - homologacja Mercedes
* N, N0, N1, N2, N3 - homologacja Porsche
* * lub M3 - homologacja grupy BMW
* C - oznaczenie opon o wyższej nośności-typowo dostawczych
* # - wersja bieżnika stosowana w wyposażeniu fabrycznym

Skróty dotyczące tylko opon 4x4

* BSW - czarny bok opony
* ORWL - białe kontury liter na boku opony
* RWL, RW - białe litery na boku opon terenowych
* RB - czarne litery na boku opon terenowych
* RB - osłona felgi
* WP - opona w przygotowaniu
* G1 - Czujnik kontroli cisnienia
* B - homologacja grupy Volkswagen
* C1 - homologacja Dodge Viper
* MO - homologacja Mercedes
* N0, N1, N2, N3 - homologacja Porsche
* * lub M3- homologacja grupy BMW

Indeksy prędkości

Indeks prędkości opon określa z jaką maksymalną prędkością może się poruszać pojazd w nie wyposażony. Jeśli indeks nie wyższy niż H (do 210km/h), to brane jest pod uwagę maksymalne obciążenie opony zgodnie z jej indeksem nośności. Przy indeksach wyższych niż H (210 km/h), zakłada się proporcjonalnie mniejsze dopuszczalne obciążenie wraz ze wzrostem prędkości.

* J - do 100 km/h
* K - do 110 km/h
* L - do 120 km/h
* M - do 130 km/h
* N - do 140 km/h
* P - do 150 km/h
* Q - do 160 km/h
* R - do 170 km/h
* S - do 180 km/h
* T - do 190 km/h
* H - do 210 km/h
* V - do 240 km/h
* W - do 270 km/h
* Y - do 300 km/h
* VR - powyżej 210 km/h
* ZR - powyżej 240 km/h

Indeksy nośności

Indeks nośności określa maksymalny dopuszczalny nacisk na oponę. Jeśli użyjemy opon ze zbyt niskim indeksem nośności, opony mogą ulec zniszczeniu. W związku z tym, nie zaleca się stosowania opon z niższym indeksem niż zalecany przez producenta. Niestety nie wystarczy po prostu podzielić maksymalną dopuszczalną masę Twojego auta przez cztery. Nośność odnosi się do wartości dynamicznych a nie statycznych. Np.przy nagłym hamowaniu masa pojazdu może w dużym stopniu zostać przeniesiona na przednią oś. Dlatego nie pozostaje nic innego, jak sprawdzenie tej wartości w instrukcji auta.



*

50 - 190 kg / na oponę
*

51 – 195 kg / na oponę
*

52 – 200 kg / na oponę
*

53 – 206 kg / na oponę
*

54 – 212 kg / na oponę
*

55 – 218 kg / na oponę
*

56 – 224 kg / na oponę
*

57 – 230 kg / na oponę
*

58 – 236 kg / na oponę
*

59 – 243 kg / na oponę
*

60 – 250 kg / na oponę
*

61 – 257 kg / na oponę
*

62 - 265 kg / na oponę
*

63 - 272 kg / na oponę
*

64 - 280 kg / na oponę
*

65 - 290 kg / na oponę
*

66 - 300 kg / na oponę
*

67 - 307 kg / na oponę
*

68 - 315 kg / na oponę
*

69 - 325 kg / na oponę
*

70 - 335 kg / na oponę
*

71 - 345 kg / na oponę
*

72 - 355 kg / na oponę
*

73 - 365 kg / na oponę
*

74 - 375 kg / na oponę
*

75 - 387 kg / na oponę
*

76 - 400 kg / na oponę
*

77 - 412 kg / na oponę
*

78 - 425 kg / na oponę
*

79 - 437 kg / na oponę
*

80 - 450 kg / na oponę
*

81 - 462 kg / na oponę
*

82 - 475 kg / na oponę
*

83 - 487 kg / na oponę
*

84 - 500 kg / na oponę
*

85 - 515 kg / na oponę
*

86 - 530 kg / na oponę
*

87 - 545 kg / na oponę
*

88 - 560 kg / na oponę
*

89 - 580 kg / na oponę
*

90 - 600 kg / na oponę
*

91 - 615 kg / na oponę
*

92 - 630 kg / na oponę
*

93 - 650 kg / na oponę
*

94 - 670 kg / na oponę
*

95 - 690 kg / na oponę
*

96 - 710 kg / na oponę
*

97 - 730 kg / na oponę
*

98 - 750 kg / na oponę
*

99 - 775 kg / na oponę
*

100 - 800 kg / na oponę
*

101 - 825 kg / na oponę
*

102 - 850 kg / na oponę
*

103 - 875 kg / na oponę
*

104 - 900 kg / na oponę
*

105 - 925 kg / na oponę
*

106 - 950 kg / na oponę
*

107 - 975 kg / na oponę
*

108 - 1000 kg / na oponę
*

109 - 1030 kg / na oponę
*

110 - 1060 kg / na oponę
*

111 - 1090 kg / na oponę
*

112 - 1120 kg / na oponę
*

113 - 1150 kg / na oponę
*

114 - 1180 kg / na oponę
*

115 - 1215 kg / na oponę
*

116 - 1250 kg / na oponę
*

117 - 1285 kg / na oponę
*

118 - 1320 kg / na oponę
*

119 - 1360 kg / na oponę
*

120 - 1400 kg / na oponę
*

121 - 1450 kg / na oponę
*

122 - 1500 kg / na oponę
*

123 - 1550 kg / na oponę
*

124 - 1600 kg / na oponę
*

125 - 1650 kg / na oponę
*

126 - 1700 kg / na oponę

Dla indeksów prędkości VR, ZR, V, W, Y:

* Dla opon kategorii VR maksymalne obciążenie podawane jest dla prędkości 210km/h.
* Dla opon kategorii ZR maksymalne obciążenie podawane jest dla prędkości 240km/h.
* Dla opon z indeksem V należy zmniejszyć obciążenie o 3% co 10km/h w zakresie od 210 do 240km/h.
* Dla opon z indeksem W należy zmniejszyć obciążenie o 5% co 10km/h w zakresie od 240 do 270km/h.
* Dla opon z indeksem Y należy zmniejszyć obciążenie o 5% co 10km/h w zakresie od 270 do 300km/h.

Oznaczenia opon motocyklowych


1 Nazwa marki i zarejestrowane logo
2 Wyraża maksymalne obciążenie opony w funtach przy określonym ciśnieniu (PSI)
3 Nazwa linii produktu
4 Strzałki określają kierunek obrotu opony w zależności od miejsca montażu (przód - tył)
5 Szerokość (mm)
6 Stosunek wysokości opony do szerokości. Stosunek ten nie jest oznaczony w przypadku, gdy szerokość wyrażona jest w calach (np. 3.50 - 18)
7 Kod konstrukcji opony: opony diagonalne ("-"), diagonalne z opasaniem ("B") i opony radialne ("R"). Typ konstrukcji opony determinuje jej wytrzymałość na przeciążenia oraz parametry użytkowe.
8 Średnica obręczy wyrażona w calach
9 Współczynnik obciążenia, określa maksymalne dopuszczalne obciążenie opony
10 Symbol prędkości, określa maksymalną dopuszczalną prędkość podczas jazdy
11 Typ opony. Opona bezdętkowa to TL - TUBELESS. Tak oznaczona opona nie wymaga zastosowania dętki TT - TUBE TYPE tak oznaczona opona wymaga zastosowania dętki
12 Rodzaj homologacji według ECE R 75
13 Rodzaj bieżnika
14 Skrót od wyrażenia ‘Department of Transportation' ‘Ministerstwo Transportu'
Oznacza, iż opona jest zgodna z przepisami wydanymi przez Ministerstwo Transportu USA i Kanady
15 Data produkcji tzw. DOT. pierwsze 2 cyfry oznaczają tydzień a trzecia rok produkcji.
________________________________________
Jak interpretować opis oznaczeń na oponach?
Przykład oznaczenia opony: 160/60 R 16 70 W
160 - szerokość opony w mm
60 - stosunek wysokości do szerokości opony
R - radialna konstrukcja osnowy
16 - średnica felgi w calach
70 - współczynnik nośności w kg
W - współczynnik prędkości
________________________________________
Współczynniki prędkości:
Index P Q R S T H V ZR W Y
Prędkość max. 150 160 170 180 190 210 240 >240 270 300
________________________________________
Współczynniki nośności:
Współczynnik 50 60 70 80 90 100
Nośność [kg] 190 250 335 450 600 800
________________________________________

Inne symbole umieszczane na oponach :
• M/C - oznaczenie opon przeznaczonych tylko do motocykli. Wyróżnia opony i felgi motocyklowe od tych, które można stosować w innych pojazdach.
• "A" - przykład oznaczenia opony w wersji specjalnej. Litera identyfikuje wyjątkową konstrukcję opony dedykowanej do określonego modelu pojazdu.
• NHS - (NOT FOR HIGHWAY SERVICE) - opona na tor bez homologacji na użytkowanie drogowe.


Teraz przejdźmy do konkretnych opon tylnych

1.Opony motocyklowe PIRELLI MT 66
170/80 15 S - do 180 km/h 77 M/C TT
170/80 15 H - do 210 km/h 77 TL M/C





Pirelli MT 66 ROUTE- specjalny produkt dla segmentu motocykli typu chopper / cruiser

* optymalnie dobrany materiał dla niskiej wagi opony i zwiększonego komfortu,
* duża głebokość profilu dla dużych przebiegów i dobrych właściwości jezdnych na mokrej nawierzchni
* profil opony w typowym stylu "Custom", rowki wzdłużne na przedniej oponie i szerokie segmenty profilu w centralnej opony gwarantują dużą stabilność przy jeździe na wprost

2. METZELER ME 880 Marathon WW

170/80 15 S - do 180 km/h 77 M/C TT
170/80 15 H - do 210 km/h 77 TL M/C



Elegancka i niezawodna opona x-ply (lub konwencjonalna), doskonale dopasowana do stylu motocykli Touring Cruiser o dużej pojemności skokowej. Charakterystycznym elementem jest biały bok opony.

* Dopracowanie szczegółów i elegancja wykończenia to elementy wyróżniające ekskluzywne motocykle Cruiser.
* Profil o pojedynczym promieniu opony doskonale pasuje do zachowania się pojazdu i zapewnia wysoki stopień kontroli we wszystkich warunkach, wraz z bardzo dobrą stabilnością przy dużej prędkości i maksymalnym komfortem jazdy.
* Rysunek rowków bieżnika gwarantuje wysokie odczucie bezpieczeństwa na mokrej nawierzchni, prawidłowy drenaż i optymalną wydajność kilometrową.

3. DUNLOP K555

170/80 15 S - do 180 km/h 77 M/C TT
170/80 15 H - do 210 km/h 77 M/C TT
170/80 15 H - do 210 km/h 77 M/C TT
170/80 15 H - do 210 km/h 77 TL M/C

Oponka naprawdę bardzo dobra. Świetna przyczepnaść w zakrętach, rewelacyjnia na suchej jak i mokrej nawierzchni, bardzo dobrze odprowadza wodę co znacznie poprawia komfort jazdy nawet w deszczu :) . Nie zakładajcie jakiś tanich podróbek , bo to nie ma sensu... Bezpieczeństwo najważniejsze!! Opinia Użytkownika zaczerpnięta z sieci



4.Opony motocyklowe szosowe AVON Venom AM42 Rear


170/80 15 H - do 210 km/h 83 TL


VENOM - opony turystyczne do motocykli typu Cruiser i ciężkich motocykli turystycznych

Motocykle, które pokonują długie trasy mogą być mocno dociążone bagażem. Potrzebują opony, która sprosta temu zadaniu. Taką właśnie oponą jest AVON Venom

Rzeźba bieżnika zapewnia niski poziom hałasu, na co zwrócono szczególną uwagę, aby daleką podróż uczynić jak najbardziej komfortową.
Dzięki konstrukcji karkasu i kompozycji mieszanki, Venom cechuje się niskim oporem toczenia. Uzyskano bardzo dobrą wydajność kilometrową oraz niższe zużycie paliwa. Venom konstruowano również z myślą o stabilności podczas pokonywania zakrętów.

Ponieważ sporo Cruiser'ów i turystyków jest bardziej obciążona niż inne motocykle - Venom jest dostępny w wyższych niż standardowe indeksach nośności. Występuje także w wersji o białych bokach (opony oznaczone WWW) oraz z białym paskiem na boku opony (oznaczenie NWW).

Motocykle typu Custom mają wyglądać atrakcyjnie i wyjątkowo. Jest to możliwe dzięki oponom Venom. Bieżnik AM42 występuje także w nietypowych rozmiarach, nawet 330/30R17!

Rozmiar to oczywiście nie wszystko. Parametry jezdne też muszą być na najwyższym poziomie. Dlatego nawet jeśli droga jest mokra - cicha praca oraz stabilność i wyczucie pozostają atutem tych opon.
Swoim niepowtarzalnym wyglądem opona AVON Venom nada styl oraz charakter każdej, nawet najbardziej dzikiej maszynie.
Cechy

* Niski poziom hałasu
* Długa żywotność dzięki niskim oporom toczenia
* Wyśmienita stabilność w zakrętach oraz przy dużych prędkościach
* Dobry komfort jazdy
* Szeroki wachlarz rozmiarów
* Dostępne są opony dodatkowo wzmacniane, przeznaczone do motocykli ciężkich lub mocno dociążonych
* Bieżnik występujące również w wersji z białym bokiem oraz z białym paskiem na boku opony (opony osobno umieszczone w ofercie z oznaczeniem odpowiednio WWW oraz NWW)

5.Opony motocyklowe DUNLOP D404

170/80 15 S - do 180 km/h 77 M/C TT
170/80 15 S - do 180 km/h 77 M/C TT G



Szeroka paleta rozmiarowa dla modeli Custom i Cruiser.

D404 wywodzi się od niezwykle skutecznych profili Harleya Davidsona. Przygotowana z myślą o wysokich osiągach, opona ta oferuje komfort jazdy na najwyższym poziomie, również w przypadku ciężkich motocykli. D404 jest dostępna w niektórych rozmiarach także jako opona przednia i tylna z czarnym lub białym wykończeniem ściany bocznej.
Inne cechy charakterystyczne:

* specjalne wykonanie dla określonych motocykli
* opona pojawiająca się często na pierwszym wyposażeniu
* duża ilość homologacji

6.Opony motocyklowe METZELER ME 880 Marathon


170/80 15 H - do 210 km/h 77 TL MBS



Linia opon o bardzo wysokich osiągach dla ciężkich motocykli cruiser. Doskonały wygląd i konstrukcja high-tech.

* Miękka mieszanka oferuje maksymalną przyczepność i pozwala wykorzystać moment zachowując pełną kontrolę pojazdu.
* Specjalne opasanie zaprojektowane w celu zapewnienia wyjątkowego komfortu jazdy i wysokiej stabilności przy jakiejkolwiek prędkości, również przy pełnym obciążeniu.
* Rysunek bieżnika z centralnymi, ustawionymi w linii rowkami, które ujednolicają profil i wysoka wydajność kilometrowa, by zwiększyć do maksimum przyjemność jazdy.

[ Dodano: 2010-01-20, 01:39 ]
7.Opony motocyklowe szosowe PIRELLI NIGHT DRAGON

170/80 15 H - do 210 km/h 76 TL M/C



IRELLI NIGHT DRAGON NOWOŚĆ 2008, opony dedykowane do motocykli V-Twin - chopper, cruiser i custom

Całkowicie nowa opona Pirelli o bezkompromisowej trakcji jest odpowiedzią na potrzeby i wymagania jakościowe rynku motocykli typu V-Twin.
Night Dragon - koncepcja i inspiracja

* Inspiracja: Pasjonaci Harley Davidson oraz entuzjaści V-Twin'ów, miłośnicy tuningu oraz ci, którzy wymagają tego co najlepsze dla swoich motocykli
* Użytkowanie: Kręte drogi, miejskie trasy, oraz autostrady
* Zalety: Wyśmienite własności oraz interesujący wygląd

Night Dragon: Jak przenieść moc na drogę

Płaszczyzna styku z nawierzchnią jest kluczowym elementem wpływającym na wydobycie maksymalnych możliwości opony.W Pirelli Night Dragon płaszczyzna ta zyskała nowy kształt i wymiar. W porównaniu do najlepszego z konkurentów o 8% zwiększono powierzchnię styku opony z nawierzchnią. Pozwoliło to na użycie wytrzymalszych składników przy podniesieniu poziomu przyczepności.
Styl i właściwości idą w parze

Agresywny wzór bieżnika o przeznaczeniu typowo szosowym stanowi połączenie stylu i właściwości, dając pewność prowadzenia i zaufanie od pierwszych metrów dzięki stabilności oraz trakcji. Opona przednia posiada wzór bieżnika rozcinający warstwę wody, aby oczyścić asfalt dla opony tylnej. Tylna natomiast, wyposażona w rowki kalibrowane miedzy centralną sekcją bieżnika oraz krawędziami efektywnie rozprasza pozostałą wodę. Zyskano dzięki temu wysoką odporność na poślizg hydrodynamiczny oraz stabilne zachowanie podczas jazdy po wilgotnym.

* Układ rowków bieżnika zoptymalizowano pod kątem jednolitego i szybkiego nagrzewania opony
* Doskonała stabilność i trakcja
* Kompaktowy wzór bieżnika maksymalizuje powierzchnie styku z nawierzchnią
* Większa powierzchnia gumy zapewnia trakcję i przyczepność w każdej sytuacji
* Struktura utrzymuje rowki bieżnika otwarte również podczas dynamicznej jazdy

CECHA KORZYŚĆ
Innowacje z zakresu rzeźby bieżnika Koncentracja rowków tam gdzie są niezbędne Idealne wyważenie miedzy właściwościami a stylem
Nowe rozwiązania w zakresie struktury Idealna równowaga miedzy sztywnością i elastycznością, Zoptymalizowany rozkład ciśnienia na powierzchni stylu opony z nawierzchnią Wysoki komfort jazdy Utrzymanie motocykla niezależnie od kata pochylenia, niezrównane własności na wilgotnych drogach,
Nowy profil opon na przód i tył Najlepsze rozwiązanie dla zachowania toru jazdy w zakrętach i kierowalności Szybka reakcja
Przyczepność i trakcja: nowe granice

* Mieszanka polimerów o wysokiej zawartości TG - stabilność na mokrych nawierzchniach
* Trzy składniki mieszanki - wysoka odporność mechaniczna oraz poprawione prowadzenie.
* Mniejsze odległości molekularne - większy kontakt powierzchni opony z nawierzchnią i lepsza przyczepność

Asortyment

Na początku gama rozmiarów obejmować będzie te najważniejsze w segmencie stosowane w takich motocyklach jak Harley Davidson Road King, Harley Davidson Road Glide, Harley Davidson Street Glide, Harley Davidson Electra Glide, i modele Harley Davidson Sporster. Oczywiście znajdą się również radialne wersje opon z wyższymi indeksami prędkości pod modele Harley DavidsonV-Rod, jak również cos dla pasjonatów innych V-Twin'ów chcących poprawić nie tylko własności jezdne swoich maszyn, ale również nadać im styl.

8.Opony motocyklowe szosowe BRIDGESTONE Exedra G702 Rear

170/80 15 S - do 180 km/h 77 TT
170/80 15 H - do 210 km/h 77 TL K30
170/80 15 H - do 210 km/h 77 TT VS1400



Przeznaczone przede wszystkim dla amerykańskich typu motocykli, w Exedra zapewnia długą serię 700 kilometrów, natychmiast dobrą stabilność, łatwość obsługi i komfort jazdy. G700 serii popularnego oryginalnego sprzętu wyboru wiele najnowszych amerykańskich i rodzaj typu motocykli, takich jak Yamaha Royal Star, Kawasaki Vulcan, itp. Centrum rowka na przedniej oponie oferuje wysokiej prędkości stabilność. Duże rowki w przedniej i tylnej opony, zapewniają doskonałą wydajność mokrej nawierzchni.

9.Opony motocyklowe szosowe BRIDGESTONE Exedra G544 Rear

170/80 15 H - do 210 km/h 77 TL R1200C



Exedra G544 - tylne opony diagonalne

Seria opon Exedra stanowi oryginalne wyposażenie oraz homologowane do wielu produkowanych do dziś najnowszych modeli motocykli japońskich.

Jest to opona o konstrukcji diagonalnej zapewniającej niskie opory toczenia i co za tym idzie, długi przebieg.
Cechy:

* Technicznie zaprojektowany wzór bieżnika z zygzakowatymi nacięciami oraz blokami w kształcie litery V zapewnia dobrą trakcję i stabilność prowadzenia.
* Jednolite środkowe żebro zapewnia dobre prowadzenie na prostej, a solidna mieszanka gumy zwiększa żywotność opony.
* Ogólnie Bridgestone zapewnia komfortową i bezpieczną jazdę.

Oryginalne wyposażenie:

Bridgestone Exedra G544 jest tylną oponą montowaną jako wyposażenie oryginalne w motocyklach Kawasaki VN800A Vulcan, Suzuki VS750 Intruder, Suzuki VS1400GLP/X Intruder oraz Suzuki VS800GL/X Intruder.

10.Opony motocyklowe szosowe BRIDGESTONE Exedra G546 Rear

170/80 15 S - do 180 km/h 77 TT



Exedra G546 - oryginalne ogumienie diagonalne

Seria opon Exedra stanowi oryginalne wyposażenie oraz homologowane do wielu produkowanych do dziś oraz najnowszych modeli motocykli japońskich.

Bridgestone Exedra G546 jest tylną oponą zaprojektowaną, aby spełniać duże wymagania stawiane przez motocyklistów ceniących komfort i stabilne prowadzenie.
Oryginalne wyposażenie:

Jest montowana jako wyposażenie oryginalne w motocyklach Honda VT600C Shadow VLX /DLX, Honda VT1100C3 Aero, Triumph Bonneville America oraz Yamaha V Star 1100 Custom.
Cechy:

* Wykazuje doskonałe właściwości prowadzenia.
* Budowa diagonalna tej opony z serii Exedra zapewnia niskie opory toczenia i co za tym idzie, długi przebieg.
* Zoptymalizowany profil z zygzakowatym żebrem środkowym zapewnia dobre prowadzenie na prostej, a technicznie zaprojektowany wzór bieżnika zapewnia lepszą trakcję.

11.Opony motocyklowe szosowe AVON Venom AM42 Rear WWW


170/80 15 H - do 210 km/h 83 TL biały bok opony



VENOM - opony turystyczne do motocykli typu Cruiser i ciężkich motocykli turystycznych

Motocykle, które pokonują długie trasy mogą być mocno dociążone bagażem. Potrzebują opony, która sprosta temu zadaniu. Taką właście oponą jest AVON Venom

Rzeźba bieżnika zapewnia niski poziom hałasu, na co zwrócono szczególną uwagę, aby daleką podróż uczynić jak najbardziej komfortową.
Dzięki konstrukcji karkasu i kompozycji mieszanki, Venom cechuje się niskim oporem toczenia. Dzięki temu uzyskano bardzo dobrą wydajność kilometrową oraz niższe zużycie paliwa. Venom konstruowano również z myślą o stabilności podczas pokonywania zakrętów.

Ponieważ sporo Cruiser'ów i turystyków jest bardziej obciążona niż inne motocykle - Venom jest dostępny w wyższych niż standardowo indeksach nośności.

Motocykle typu Custom mają wyglądać atrakcyjnie i wyjątkowo. Jest to możliwe dzięki oponom Venom. Bieżnik AM42 występuje także w nietypowych rozmiarach, nawet 330/30R17!

Rozmiar to oczywiście nie wszystko. Parametry jezdne też muszą być na najwyższym poziomie. Dlatego nawet jeśli droga jest mokra - cicha praca oraz stabilność i wyczucie pozostają atutem tych opon.
Swoim niepowtarzalnym wyglądem opona AVON Venom Custom nabierze i nada styl każdej, nawet najbardziej dziekiej maszynie.
Cechy

* Niski poziom hałasu
* Długa żywotność dzięki niskim oporom toczenia
* Wyśmienita stabilność w zakrętach oraz przy dużych prędkościach
* Dobry komfort jazdy mimo niskiego profilu opon
* Szeroki wachlarz rozmiarów
* Dostępne są opony dodatkowo wzmacniane, przeznaczone do motocykli ciężkich lub mocno dociążonych
* Opona z białym bokiem.

12. Opony motocyklowe szosowe DUNLOP K555 WWW

170/80 15 H - do 210 km/h 77 TL M/C



Specjalnie zaprojektowana tylna opona radialna w klasach S i H, np: do Hondy VT 600C/VT 1100C

[ Dodano: 2010-01-20, 01:48 ]
OPONY PRZEDNIE 130/90/16



[ Dodano: 2010-01-20, 01:58 ]
1.Opony motocyklowe PIRELLI MT 66 Front

130/90 16 H - do 210 km/h 67 TL



Pirelli MT 66 FRONT- specjalny produkt dla segmentu motocykli typu chopper / cruiser

* optymalnie dobrany materiał dla niskiej wagi opony i zwiększonego komfortu,
* duża głebokość profilu dla dużych przebiegów i dobrych właściwości jezdnych na mokrej nawierzchn
* profil opony w typowym stylu "Custom", rowki wzdłużne na przedniej oponie i szerokie segmenty profilu w centralnej opony gwarantują dużą stabilność przy jeździe na wprost

2.Opony motocyklowe DUNLOP D404 Front


130/90 16 S - do 180 km/h 67 TT
130/90 16 H - do 210 km/h 67 TL J
130/90 16 H - do 210 km/h 67 TL X
130/90 16 H - do 210 km/h 67 TT
130/90 16 H - do 210 km/h 67 TT P



D404
Szeroka paleta rozmiarowa dla modeli Custom i Cruiser.

D404 wywodzi się od niezwykle skutecznych profili Harleya Davidsona. Przygotowana z myślą o wysokich osiągach, opona ta oferuje komfort jazdy na najwyższym poziomie, również w przypadku ciężkich motocykli. D404 jest dostępna w niektórych rozmiarach także jako opona przednia i tylna z czarnym lub białym wykończeniem ściany bocznej.
Inne cechy charakterystyczne:

* specjalne wykonanie dla określonych motocykli
* opona pojawiająca się często na pierwszym wyposażeniu
* duża ilość homologacji

3.Opony motocyklowe METZELER ME 880 Marathon Front

130/90 16 H - do 210 km/h 67 TL



Linia opon o bardzo wysokich osiągach dla ciężkich motocykli cruiser. Doskonały wygląd i konstrukcja high-tech.

* Miękka mieszanka oferuje maksymalną przyczepność i pozwala wykorzystać moment zachowując pełną kontrolę pojazdu.
* Specjalne opasanie zaprojektowane w celu zapewnienia wyjątkowego komfortu jazdy i wysokiej stabilności przy jakiejkolwiek prędkości, również przy pełnym obciążeniu.
* Rysunek bieżnika z centralnymi, ustawionymi w linii rowkami, które ujednolicają profil i wysoka wydajność kilometrowa, by zwiększyć do maksimum przyjemność jazdy.

[ Dodano: 2010-01-20, 02:01 ]
Opony motocyklowe METZELER ME 880 Marathon Front NWS jest to odmiana opony z białym pasem

[ Dodano: 2010-01-20, 19:13 ]
Opona ta występuje również z białym bokiem (NWS) wda białe paski i WW duży biały boczny pas.

4.Opony motocyklowe szosowe AVON Roadrunner AM20 Front

130/90 16 H - do 210 km/h 73 TL


Roadrunner: opona turystyczna dla motocykli typu Cruiser

AVON Roadrunner AM20 oferuje dobre właściwości w róznorodnych warunkach pogodowych. Głęboka rzeźba bieżnika efektywnie usuwa wodę spod opon. Kontur opon ukształtowany został specjalnie dla progresywnej jazdy charakterystej w położeniu ukośnym podczas zakrętów.

Wszystkie te zalety opon Roadrunner gwarantują radość z jazdy zarówno na prostych jak i w zakrętach.
Cechy

* Wzór bieżnika gwarantuje doskonałe odprowadzenie wody spod opon
* Progresywna charakterystyka w położeniu ukośnym dla pewnej i swodobnej jazdy
* Wyśmienita stabilność skutkuje wysokim komfortem jazdy.


5.Opony motocyklowe szosowe BRIDGESTONE Exedra G703 Front

130/90 16 H - do 210 km/h 67 TL
130/90 16 H - do 210 km/h 67 TT
130/90 16 H - do 210 km/h 67 TT L VN1500N



typowa opona motocyklowa stosowana w motocyklach typu cruiser.

6.Opony motocyklowe szosowe BRIDGESTONE Exedra G721 Front


130/90 16 H - do 210 km/h 67 TL VN1600



7.Opony motocyklowe szosowe DUNLOP D404 WWW Front

130/90 16 H - do 210 km/h 67 TL (HARLEY.D)
130/90 16 H - do 210 km/h 67 TT



Duży wybór dla posiadaczy motocykli zwykłych oraz typu cruiser

D404 powstała w oparciu o legendarny już wzór bieżnika Harley-Davidson, świetnie nadaje się do starszych maszyn, do wyboru czarne lub białe boki
Zaprojektowana z myślą o długich dystansach i dużym obciążeniu. Zapewnia komfort jazdy i niski stopień hałasu kół.
Główne korzyści

* Konstrukcja z odchylonymi warstwami - komfort jazdy plus duża ładowność
* Składniki bieżnika: zapewniają doskonałą proporcję pomiędzy przyczepnością i przebiegiem.
* Wzory bieżnika, tak z przodu, jak i z tyłu, niezwykle ułatwiają usuwanie wody i poprawiają przyczepność na mokrym podłożu
* Wygięty rowek centralny - daje świetną stabilność na prostej drodze

Większość z opisanych tutaj opon występuje również w rozmiarze 110/90/19 do modeli Custom

Mam nadzieje, że założony przeze mnie temat i zgromadzone w nim informacje okaże się pomocny.

Proszę użytkowników opon o wyrażanie swoich opinii na ich temat, jak również dodawanie innych opon, które użytkują, a które nie znalazły się na powyższym zestawieniu.

Teraz Wasze Adnotacje

EDDIE - 2010-01-21, 21:31

Proszę Moda o dopisanie w pierwszym poście linka do tematu gdzie będziemy dyskutowali o oponach, cenach i wyborze opon - http://yamaha-dragstar.pl...p?p=83359#83359
W tym temacie zamieszczajmy opisy nowych opon lub konkretne charakterystyki opon z internetu.


--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


OPONY DURO


Opony zaprojektowane z zastosowaniem najwyższej jakości naturalnej i syntetycznej gumy. Zapewniają doskonałą wytrzymałość i długie użytkowanie. Opony Duro od lat sprawdzają się w najtrudniejszym terenie, na szosach i drogach całego świata.
Od ponad 50 lat, dzięki niezłomnemu duchowi, nowoczesnym laboratoriom i produkcji na najwyższym światowym poziomie, firma Duro nieustannie się rozwija. Swoim klientom oferuje najszerszy wachlarz opon do motocykli, skuterów o znakomitych parametrach.


TYŁ









PRZÓD






fazzi - 2010-04-08, 11:05

ciekawy test opon moze , moze by go gdzies dac zeby nie utonal w gaszczu naszych wypicin :hahaha:
http://www.conti-bike.pl/t4.php

Jeżyk - 2011-01-30, 13:55

Co jakiś czas musimy wymieniać opony i zawsze jest dylemat, które wybrać.
Przedstawię tutaj kilka propozycji, a każdy z nas, co dany model już użytkował, niech wyrazi na jego temat swoją opinię.
Prosiłbym o opinie motocyklistów, co bezpośrednio byli użytkownikami danego modelu, bez przedstawiania zasłyszanych opinii.
Ci co zdążyli już przetestować kilka modeli, niech o każdym z nich napiszą kilka słów oraz przedstawią zwycięzcę swojego porównania.

Bridgestone Exedra G703/G702- przód i tył



Continental Milestone CM1/CM2- przód i tył


Dunlop D404


Dunlop K555- przód i tył



Metzeler ME880 Marathon


Michelin Commander


Shinko R230 Tour Master


Ja dotychczas przetestowałem:

Dunlop D404 - opona komfortowa, dobra na suchy i mokry asfalt , szybko się ściera.

Metzeler ME880 Marathon - opona komfortowa, dobra na suchy asfalt, śliska na mokrym- zdarzało mi się złapać ślisk tylnego koła podczas hamowania i to nie awaryjnego, wysoka trwałość.

Pirelli Route MT66


Mój wybór - to Dunlop D404, ze względu na lepsze zachowanie na mokrym.

Merlin - 2011-01-30, 16:33

Użytkuję już drugi komplet Bridgestone Exedra G703/G702.
Jestem z nich zadowolony.
Dobrze sprawują się na bardzo mokrej drodze.
Wada, dość drogie.
Niestety, nie mam porównania z innymi firmami.

maniek - 2011-01-30, 17:44

Miałem dunlopy D404 teraz Pirelli Routh i uważam że są o niebo lepsze i pewniejsze cena porównywalna do wymienionych ;d ;D teraz częściej trę gmolami o asfalt :koksik:
witek1965 - 2011-01-30, 19:34

posiadam Brigstone Exedra G 702 i G 703 . Jeździło mi się na nich dobrze, więc w ubiegłym roku zakupiłem nówkę sztukę na tył również EXEDRE G 702.
jaro - 2011-01-30, 19:43

Jeździłem 650 na Brigstone Exedra G 702 i G 703 i potwierdzam opinie Merlina i Witka super oponki świetne na mokrym z moich obserwacji lepsze od Metzelera.
CaponeAl - 2011-07-24, 17:24

Mam takie pytanie czy oponę o oznaczeniu TT, czyli dętkową idzie założyć na alusa bez dętki i będzie trzymać ciśnienie? Ja dzisiaj zobaczyłem, że mam założoną na przód oponę Dunlop 404F TT i nie ma tam dętki. Przejechałem już 3000 km i nic, ale może coś z tym powinienem zrobić? Czy ktoś może mi to wyjaśnić? Jak to jest możliwe? :shock:
witek1965 - 2011-07-24, 19:52

jest to co najmniej dziwne.
CaponeAl - 2011-07-24, 20:02

Dziwne ale prawdziwe. Mam na przednim kole oponę Dunlop 404F Tube Type i nie ma tam dętki. :)
Z tego co wiem to nie jestem jedyny. Może wypowie się ktoś kto również ma alusy i opony Dunlop. :shock:

vaaks - 2011-07-24, 20:24

CaponeAl, wiesz na pewno, ze nie masz dętki? Masz alusy? W bezdętkowej feldze wentyl wychodzący z niej jest uszczelniony gumą, jeżeli nie, to masz dętkę.
CaponeAl - 2011-07-24, 20:26

Mam alusy i wentyl uszczelniony gumą więc dętki na 100% niet. Co ciekawe z tyłu mam oponę bezdętkową Dunlop K555 Tubeless. A co jeszcze bardziej ciekawe to takie opony założono mi w serwisie Yamaha. :)
vaaks - 2011-07-24, 20:36

No i wszystko jasne; nie masz się czym przejmować jak trzyma ciśnienie ;D
CaponeAl - 2011-07-24, 20:40

Mam wrażenie, że jaja sobie robisz.
Fakt od 3000 km ciśnienie jest ok, nawet nie drgnie, ale po co Dunlop w takim razie wypuszczałby oponę 404F TL skoro TT daje radę? :shock:

vaaks - 2011-07-24, 21:19

CaponeAl napisał/a:
ale po co Dunlop w takim razie wypuszczałby oponę 404F TL skoro TT daje radę?

Jestem jak najdalszy o tego co nazywasz robieniem jaj.
Nie wszyscy mają alusy, a większość jeździ na szprychowych i dla nich są TL.


poprawiam się TT. ;D

CaponeAl - 2011-07-24, 21:24

vaaks napisał/a:
Nie wszyscy mają alusy, a większość jeździ na szprychowych i dla nich są TL.

Chyba błąd - TL to bezdętkowe więc do szprychowych kół to TT ?

illusion - 2011-07-24, 21:30

vaaks, strzeliłeś zonka .... dla kół szprychowych wymaganę sa dętki więc zdecydowanie dla nich opony TT a nie TL ....
vaaks - 2011-07-24, 21:59

Sorry, rzeczywiście zonk przez nieuwagę i chyba jeden browar za dużo :oops: dzięki za czujność, na was zawsze mozna liczyć ;D
CaponeAl - 2011-07-24, 22:10

Pytanie brzmi. Jak to możliwe, że udało się napompować oponę dętkową bez dętki i że ona trzyma ciśnienie? Z tego co pamiętam, to bezdętkowe są inaczej skonstruowane, mają jakiś kołnież uszczelniający.
soft - 2011-07-24, 22:15

Wcześniej jeździłem na Dunlopach - chyba 404 - Teraz mam Bridgestone Xedra G850 (opona do Stratolinera)
Różnica kolosalna Xedra trzyma się jak przyklejona, bardzo dobra opona. Dunlop czasami uciekał z pod dupki co podnosiło znacznie poziom adrenaliny w zakrętach.

CaponeAl - 2011-07-25, 09:46

Poszukałem w necie i znalazłem czym różni się opona dętkowa od bezdętkowej. :)
Otóż:
W odróżnieniu od opony dętkowej opona bezdętkowa jest w środku wyłożona cieńką warstwą gumy zabezpieczającej przed nagłym ujściem powietrza w przypadku przebicia opony. Dodatkowo boczny rant opony również wyłożony jest miękką gumą w celu dokładnego uszczelnienia jej na feldze.

W myśl powyższego, jeżeli macie prostą felgę aluminiową to bez problemu można założyć na nią oponę dętkową (bez dętki) i napompować. Cały ten ukła będzie super działał, tzn. nie będzie tracił ciśnienia, ale wystarczy że najedziecie na gwóźdź lub inne cholerstwo i bum. Powietrze zejdzie nagle a wy zaliczycie ostatni lot łabędzia. :evil:
To tyle w telegraficznym skrócie.
Czekam na odpowiedź serwisu co mają zamiar zrobić z moją oponą. Założą dętkę czy dadzą prawidłową oponę? Hm, jak się dowiem to napewno napiszę.

Otrzymałem odpowiedź i tu :shock:
Firma Dunlop stoi na stanowisku, że jeżeli na alusa założona została opona TT bez dętki i trzyma ona ciśnienie to nie należy się tym przejmować, bo wszystko jest OK.
Konstrukcyjnie opony TT i TL są ponoć identyczne z jedną różnicą w oponie bezdętkowej w środku występuje ożebrowanie, które po założeniu do niej dętki mogło by spowodować przetarcie się dętki. Jeżeli natomiast na koło bezdętkowe założona jest opona dętkowa to wszystko jest ok.
Jak dla mnie tłumaczenie dość dziwne. Po co w takim razie robić dwa rodzaje opon?
No ale ja się na tym nie znam i pozostaje przyjąć mi to tłumaczenie.

witek1965 - 2011-07-25, 20:11

CaponeAl napisał/a:
mają jakiś kołnież uszczelniający.
mają. Dędkowa ma jeden drut, bezdętkowa dwa druty w stopce w odstępie koło siebie. Konstrukcja felgi umożliwia uszczelnienie.
CaponeAl - 2011-07-25, 21:16

Teraz już nic nie wiem. :nie_wiem:
Mogę tak jeździć czy nie? Czy nikt nie miał takiego przypadku? :shock:
Z serwisem i to autoryzowanym serwisem yamaha chyba już się nie dogadam, bo oni stoją na stanowisku, że wszystko jest ok i można tak jeździć. Kupić nową oponę to zbyt kosztowne jak dla mnie. Jednym słowem znowu lipa.

winiar - 2011-07-25, 21:36

CaponeAl, na Twoim miejscu zapytałbym jakie opony montują do nowych motocykli a do tego poprosił na piśmie, że takie ogumienie montuje się w taki sposób i do takich motocykli i nadal jeździł jesli tak Ci napiszą. Jeżeli coś się stanie masz podkładkę by nawet z nimi się sądzić. Nie może być tak, że autoryzowany serwis robi co chce i montuje coś co chyba nie do końca powinnno być. Może nie mam racji tak twierdząc ale według mnie jeśli opona jest bezdentkowa to niech taka będzie a jeśli według producenta powinna posiadać dętkę to niech ona tam będzie.
CaponeAl napisał/a:
Firma Dunlop stoi na stanowisku

w tym przypadku niech może Dunlop Ci to potwierdzi na piśmie?

CaponeAl - 2011-07-25, 21:42

Zrobiłem już tak jak radzisz. Napisałem do serwisu o ustosunkowanie się na piśmie i wysłałem maila do Dunlop Europe z prośbą o wyjaśnienie problemu. Zobaczymy co będzie.
Wiesz jak coś się stanie to już raczej nie ja dochodziłbym swoich praw (chodzi o przednią oponę).
Czy w tym kraju naprawdę każdy każdego musi załadować w ch...... bo inaczej źle będzie spał? Czy może tylko ja mam takiego pecha?

winiar - 2011-07-25, 21:44

CaponeAl, nie miałem na myśli czegoś aż tak strasznego pisząc "jak coś się stanie". Wiesz jak jest czasem? wystarczy nawet mały szlif a potem nie ma kto płacić za naprawę. Oby tak nie było...
witek1965 - 2011-07-25, 22:04

CaponeAl napisał/a:
wysłałem maila do Dunlop Europe z prośbą o wyjaśnienie problemu. Zobaczymy co będzie.
Jak Dunlop napisze, że można stosować na felgę przystosowana do opon bezdętkowy oponę TT bez założenia dętki to dopiero będą jaja. :nie_wiem: Dla mnie odpowiedź jest prosta, no ale poczekajmy
CaponeAl - 2011-07-25, 22:12

Dla mnie odpowiedź też jest jasna ale warto poczekać teraz i tak mam 2 tygodnie przerwy od moto.
A tak BTW to nie wiem czy da radę dętkę do alusa wsadzić, to znaczy czy otwór na wentyl nie jest za duży?

witek1965 - 2011-07-25, 22:22

CaponeAl napisał/a:
to znaczy czy otwór na wentyl nie jest za duży?
nie odgrywa to wiekszej roli, jeżeli nie jest w stanie z niego wypaść. Po napompowaniu dętka rozpiera oponę i wentyl siedzi na swoim miejscu. Ponadto ta szeroka główka wentyla robi takie wrażenie.
Wentyl ma rowek wokoło tak, żeby osadził się szczelnie. Dokładnie 11 mm.
(Wiem bo wierciłem w opryskiwaczy i osadzałem-miałem dość pompowania pompką. teraz tylko kompresor podpinam i moment gotowy do użycia)

CaponeAl - 2011-07-25, 22:25

Oki, wiec poczekam na odpowiedzi, a jak już sytuacja będzie beznadziejna to wsadzę dętkę i już (najtańsze rozwiązanie). Ale serwisowi nie odpuszczę, choćbym miał całą emeryturę na sądy wydać.
soft - 2011-07-25, 22:30

CaponeAl napisał/a:
Napisałem do serwisu o ustosunkowanie się na piśmie i wysłałem maila do Dunlop Europe z prośbą o wyjaśnienie problemu


I właśnie tak trzeba ..... 8) koniecznie musisz dać info co odpowiedzieli.

CaponeAl - 2011-07-26, 13:18

Ok mam odpowiedzi. Teoretycznie opony TT i TL to te same opony. Mógłbym spokojnie jeździć na tej co mam i nic nie powinno się stać, ale dla lepszego samopoczucia Dunlop zaleca wymianę na właściwą. :)
Myślę, że problem został rozwiązany.

nurek301 - 2011-07-26, 13:33

Jestem na etapie zakupu nowej dętki i nie wiem co to znaczy w życiu codziennym, Typ kominka 41,5G/86°, taki opis przy dętce znalazłem w Larssonie.

[ Dodano: 2011-07-26, 13:34 ]
Czy to oznacza boczny wentyl ?

[ Dodano: 2011-07-26, 15:47 ]
Czy ta dętka będzie ok chodzi mi o wentyl, klik ?

witek1965 - 2011-07-26, 21:21

CaponeAl napisał/a:
Teoretycznie opony TT i TL to te same opony
o rany, ni róbcie jaj. Różnic jest sporo. Wystarczy poczytać w sieci. Tak naprawdę napisał ci przedstawiciel Dunlopa ? To dlaczego nie teoretycznie bezdętkowe są ok 20% droższe ? Chyba taka polityka firmy. :poddajesie: :poddajesie: :poddajesie:
winiar - 2011-07-26, 21:27

CaponeAl, nie bardzo rozumiem taką odpowiedz i mnie to nie przekonuje. Jeśli są takie same to po jaką cholerę mają różne oznaczenie? co do ceny się nie wypowiadam bo jej nie znam ale sam nawet pisałeś o różnicach w budowie. Jakieś to dziwne :nie_wiem:
CaponeAl - 2011-07-26, 21:28

Przedstawiciel dunlopa powiedział, że zaleca wymianę na TL i to jest oficjalne stanowisko.
Prywatnie natomiast stwierdził, że praktycznie to takie same opony.
Wiadomo, że ja będę się trzymał oficjalnego stanowiska i chcę mieć oponę taką jak powinna być czyli TL i tyle. :)

W tym kraju jak Cię w ch.... nie zrobią to nie zasną.

witek1965 - 2011-07-26, 22:10

Cytat:
Prywatnie natomiast stwierdził, że praktycznie to takie same opony.


no tak, 4 patenty psu w dupę, różnica w konstrukcji opony, przede wszystkim w stopce, pryszcz, odpowiedni kształt felg do opon bezdętkowych, taki mały niuans, różnica w cenie przypadkowa, wcale nie związana z konstrukcją ( chyba trzeba dac popalić kierowcom za oszczędność na dętce), wszak to praktycznie ta sama opona tylko za większą kasę. Zwiększone bezpieczeństwo-przypadek. :nie_wiem:

CaponeAl - 2011-07-26, 22:12

Tak jak napisałem. W tym kraju jak Cię w ch.... nie zrobią to nie zasną. Tak jest ze wszystkim. Począwszy na głupim filtrze powietrza za 2 złote poprzez opony, a na moto skończywszy.
I jeszcze Ci dopier...., że się pierdół czepiasz i nie ma o co kopii kruszyć, bo oni mają doświadczenie i są szanowani, a ty człowieku jesteś upierdliwcem choć chcesz tylko wyegzekwować to za co zapłaciłeś. :evil:

witek1965 - 2011-12-31, 18:08

Opis budowy i oznaczenia opon motocyklowych
jac644 - 2012-01-09, 18:14

CaponeAl no i jak z tą oponą? Zmieniłeś? Ja u siebie sprawdziłem i z przodu też mam dętkową na alu feldze.
Jeżyk - 2012-03-20, 15:51

Moja klasyfikacja dotychczas używanych opon :

Dunlop D404
- na suchym - dobry
- na mokrym - dobry

Metzeler ME880 Marathon
- na suchym - dobry
- na mokrym - niedostateczny

Teraz mam założone Pirelli Route MT66
Opinie napisze po sezonie użytkowania

petro - 2012-03-21, 21:41

A z takim kapciem ktoś się może z was próbował?
Bridgestone Spitfire 11R - tył

bodi - 2012-05-06, 01:00
Temat postu: Re: OPONY-oznaczenia, opisy opon
witek1965 napisał/a:
12. Opony motocyklowe szosowe DUNLOP K555 WWW

170/80 15 H - do 210 km/h 77 TL M/C

Specjalnie zaprojektowana tylna opona radialna w klasach S i H, np: do Hondy VT 600C/VT 1100C


Zaraz, zaraz - czy rzeczywiście to jest opona radialna? Wg oznaczenia jest diagonalna.
Widzę, że są też bidiagonalne (Michelin Commander II, Pirelli Night Dragon - btw, kosztuje 666pln ;) ) - to chyba lepiej ?
Ale radialna?

witek1965 - 2012-05-06, 19:38

bodiniusz, ja te opisy kopiowałem, to nie jest mój tekst tylko producenta, lub e-sklepu.

[ Dodano: 2012-05-06, 19:39 ]
Istnie równiez możliwość, że źle wkleiłem opis, tzn od innej opony. 5 za czujność, bo masz rację. Moderatora proszę o dokonanie stosownej korekty.

A tu dla zainteresowanych opis oznaczeń opon motocyklowych http://www.oponeo.pl/arty...n-motocyklowych

tfalat - 2012-08-30, 17:25

Odświeżę trochę temat, bo mam pytanie. Jaka jest różnica pomiędzy:
a) Metzeler ME880 Marathon, a
b) Metzeler ME880 Marathon WW???
Gdzieś wyczytałem (w przepastnych czeluściach internetu), że WW oznacza White Wall... czy to oznacza, że różnica jest tylko "optyczna"? Czy może są jakieś inne różnice - "techniczne", np. rodzaj mieszanki itp.[/b]

witek1965 - 2012-08-30, 17:28

tfalat napisał/a:
Gdzieś wyczytałem (w przepastnych czeluściach internetu),

A wystarczyło przeczytatc ten temat od strony 1.


http://www.yamaha-dragsta...t=opony&start=0

tfalat - 2012-08-30, 17:34

witek1965- Tak wiem, to już kilka razy przeczytałem, ale chciałem się dowiedzieć czy oprócz tego że "Charakterystycznym elementem jest biały bok opony. " są jeszcze jakieś różnice w stosunku do "standardowego" Metzelera Marathona (bez WW).
witek1965 - 2012-08-30, 18:05

tfalat, przeczytaj opis konkretnego modelu opony o tym samym rozmiarze, tym samym indeksie prędkości itd. z oznaczeniem WW i bez tego oznaczenia.
Samo oznaczenie mówi, że te dwie opony się różnią :

METZELER ME 880 Marathon 170/80B15 77H MBS M/C TL

METZELER ME 880 Marathon WW 170/80-15 77H M/C TL

tfalat - 2012-08-30, 18:15

witek1965, dzięki! Nie przyglądałem się dokładnie oznaczeniem, bo dla tego samego rozmiaru można znaleźć opony (tego samego producenta, ten sam model, w tym również ME880) z różnymi oznaczeniami (vide: katalog METZELERA na ich stronie), ale faktycznie w przypadku tego (interesującego nas) rozmiaru oprócz kwestii wizualnej są również różnice techniczne (np. diagonalna/diagonalna z opasaniem). Pozdrawiam!
Kyokushin - 2012-09-27, 21:22

Jeżdżę z przodu na Pirelli Sport Demon (110/90/18) z tyłu Pirelli Night Dragon (170/80/15).
http://www.pirelli.com/ty...port_demon.html
http://www.pirelli.com/ty...ght_dragon.html

Wcześniej miałem Dunlopy K555, co prawda były 4 letnie i już nie miały zbyt wiele bieżnika.
Może to właśnie od tego zależało, ale na tym zestawie Pirelek jest dużo lepiej w kwestii trakcji i hamowania. Wybrałem ten zestaw dlatego bo po te opony są miękkie, dobre na mokrym, opóźniają moment blokowania koła.

etma102 - 2013-02-25, 21:23

Szukam opon z białym rantem co polecacie. Temat nie jest wcale tki prosty, chciałem opony Dunlop 404 www ale okazało sie że na tył już nie produkują tych opon. Szukam dobrych opon ale nie Metzerela, a więc jakie ?
PrzemekN - 2013-02-27, 20:06

etma102 napisał/a:
Szukam opon z białym rantem co polecacie. Temat nie jest wcale tki prosty, chciałem opony Dunlop 404 www ale okazało sie że na tył już nie produkują tych opon.


Pod koniec zeszłego roku kupiłem nowe D404 WW na przód i na tył.
Według tego, co się dowiedziałem, produkcja nie została wstrzymana

etma102 - 2013-02-28, 17:21

A gdzie kupiłeś i ile zapłaciłeś.
Pytałem o te opony w paru miejscach i powiedzieli, że Dunlop 404 ww na tył nie ma w ofercie.

PrzemekN - 2013-03-01, 11:09

Intermotors Zielona Góra.
A jeżeli chodzi o cenę, to kupiłem kupę części i cena była pakietowa

Cibus - 2013-11-10, 14:08

Witam wszystkich.

Proszę o pomoc w wyborze opony na przód z linii Pirelli MT 66 Route. Obecnie mam założoną oponę Bridgestone Battlax BT 45 F 3,25-19 54 H. Szukam od dłuższej chwili i szczerze mówiąc wiem coraz mniej, a nie chciałbym kupić złej gumy. Znalazłem podobną tzn. Pirelli MT 66 Route 3.00/R19 49H ale martwi mnie różnica 3,25 w Bridgstonach a 3,0 w Pirelli. W ofercie Pirelli nie znalazłem opony 19'' z parametrem 3,25.
Pytanie czy można jej użyć ? Jak nie to proszę o propozycje innych produktów Pirelli MT 66 Route które można założyć do mojego Dragstara 650 z 1997 roku.

wolf - 2013-11-10, 15:24

Cibus, jesli masz Customa to ta opona bedzie idealna http://www.oponeo.pl/dane...-s-przod-tt-m-c Choc widze teraz troche drogo maja, wiec mozesz poszukac na innych stronkach z oponami lub czekac na lepsza oferte, bo ja w zeszlym roku pod koniec sezonu dalem u nich za ta opone z przesylka 266zl ;D
Cibus - 2013-11-10, 15:48

Dzięki Wolf. Drążąc cały czas temat też znalazłem tą ofertę. Drogo może jest ale i tak najtaniej. Chociaż łamię się czy akurat w Oponeo kupować ponieważ mają złe opinie wśród internautów. Nie miałeś z nimi problemów?
wolf - 2013-11-10, 17:37

Cibus, zadnych problemow, dzwonili, uzgadniali, wyslali za pobraniem, ja tam polecam, ale tak jak mowie wolalbym poczekac na lepsza cene.
robnar - 2016-01-07, 08:44

Witam. Musze przed sezonem zmienic opony. Moj DS 1100 z przodu ma 110/90/18 i tu zaczyna sie mały problem. Otóz przewracam strony oponiarskie i skompletowanie tego samego modelu jest troche trudne.
Moje pytanie do szacownych kolegów brzmi, czy dramatem jest zakladanie opon roznych producentów?
Mam na oku pirelke MT66 route tył w "1opony1", powiedziano mi, ze max maja opony 24 miesięcy, tylko gdzie znalezc przod do kompletu?

PSZEMAS - 2016-01-07, 08:56

robnar poszukaj na Oponeo i znajdziesz bez problemu. W opisie masz 1100 Classic a przednie koło w wymiarze który podałeś jest od Customa.
Tatuś - 2016-01-07, 09:24

Custom ma wymiar przedniej opony 19/90/100. ten który podał robnar jest pośredni między Classiciem a Customem
PSZEMAS - 2016-01-07, 09:32

Tatuś napisał/a:
Custom ma wymiar przedniej opony 19/90/100. ten który podał robnar jest pośredni między Classiciem a Customem
na pewno ? Ty podałeś wymiar Customa ale od 650-tki a on ma 1100.


Jak miałem u siebie w 650 założone Heidenau i nie mogę narzekać.
Dla przykładu masz aukcję http://www.allegromat.pl/aukcja180618

robnar - 2016-01-07, 09:39

Sooorka cuuustom. Zly opis startowy he. Dzięki za poprawe.
Jestem jego posiadaczem od pazdziernika zeszlego juz roku.
Opona przod to 110/90/18

wemar - 2016-01-07, 11:34

robnar napisał/a:
Moje pytanie do szacownych kolegów brzmi, czy dramatem jest zakladanie opon roznych producentów?

Nie ma to najmniejszego znaczenia.

Tatuś - 2016-01-07, 11:51

PSZEMAS,
masz rację - zwracam honor - szybciej napisałem niż pomyślałem.

robnar - 2016-01-08, 08:14

PRZEMAS w oponeo na 18stke to bida wielka jest.
Znalazlem metzelerke 2012 r. za 320 zl tyle, ze TL (bezdetkowa) .
Czy moge ja lutowac na przod wraz z dętką do DS 1100 customa (szprychówka)?
Czy ktos testowal takie rozwiazanie?

remol71 - 2016-01-08, 08:15

Czy Metzeller produkuje w Chinach ?
robnar - 2016-01-08, 08:27

Myśle, że nie, hehe. Znalazlem ją na "inopony pl" jest to jednak juz ponad trzylatka.
witek1965 - 2016-01-08, 15:19

robnar napisał/a:
Znalazlem metzelerke 2012 r. za 320 zl tyle, ze TL (bezdetkowa) .
Czy moge ja lutowac na przod wraz z dętką do DS 1100 customa (szprychówka)?

z dętka rzecz jasna tak. Nie ma żadnych przeciwwskazań.

robnar - 2016-01-08, 16:37

Witek, dzięki. A tył tez mogę bez problemu bezdętkówke z dętką zakładać?
Full bore m66 usa. Słyszałem w miarę dobre opinie o niej?

Tatuś - 2016-01-08, 18:44

Do każdej bezdętkowej opony możesz włożyć dętkę. Gorzej gdybyś chciał jeździć bez na oponie dedykowanej do używania z dętką - chociaż może na dobrych felgach by Ci się udało.
leks1 - 2017-02-14, 23:25

Witam. Trochę stary temat, ale nie znalazłem bardziej odpowiedniego.
Czy ktoś jest w stanie wydać opinię o Michelin Commander II - warto/nie warto, szukać czegoś innego ? ewentualnie jakiego producenta ?
Potrzebuję cały komplet.
pozdrawiam

witek1965 - 2017-02-15, 01:13

mam takową na tylnym kole i na pewno zakupię na przednie.
robert_p (vel Hipis) - 2017-02-15, 09:38

witek1965 napisał/a:
mam takową na tylnym kole i na pewno zakupię na przednie.


Również miałem , latałem (DS650), złych opinii na jej temat nie słyszałem.

ps.
Choć w USA widziałem kilka wątków, że szybko ją zajechali.
Ale też jeden z naszych Kolegów forumowych zarzynał ją, już jako slicka ;D

leks1 - 2017-02-17, 15:53

robert_p napisał/a:
Choć w USA widziałem kilka wątków, że szybko ją zajechali.


Szybko to znaczy ?? (sezon, dwa ?? )

witek1965 - 2017-02-18, 01:07

leks1 napisał/a:
(sezon, dwa ? ?)
co to za miara ? ja rozumiem przejechane mile, kilometry, ale sezon, czy dwa nie jest kompletnie żadnym wyznacznikiem ? :nie_wiem:
jeden zrobi 2 kkm, drugi 10kkm, a trzeci 35 kkm w sezonie. I co powiesz jak ten trzeci napisze, zajechałem w sezon opony ? szrot ?

wemar - 2017-02-19, 08:04

leks1 napisał/a:
robert_p napisał/a:
Choć w USA widziałem kilka wątków, że szybko ją zajechali.


Szybko to znaczy ?? (sezon, dwa ?? )

Kilka tygodni. ;D

pyra - 2017-02-19, 09:21

znaczy doooobre, że tak długo wytrzymały przy takim stylu jazdy ;D a swoja drogą już niedługo ogłoszenie będzie: moto bezwypadkowe, nie katowane, od emeryta ;D
robert_p (vel Hipis) - 2017-02-19, 13:11

wemar, a ile zrobiłeś na tych Miśkach ? Mówiłeś ale nie pamiętam :(
Myślę , że Twój przypadek zjechania ich na maxa, będzie najbardziej wiarygodny :)
Tylko pytanie, ile razy startowałeś tak jak ten koleś na filmie co zapodałeś ? :)

wemar - 2017-02-19, 17:07

Nie jeździłem tak jak ten gość z filmu - mój dość specyficzny dolot nie pozwala na takie efekty, poza tym MC II bardzo dobrze "klei" więc trudno jest zerwać przyczepność. Poniżej wygląd opon po 22 tyś mil, czyli 35 tyś km. Gaźnik HSR, ręka swawolna lub jazda w dwie osoby z dużym obciążeniem (całość cirka ebałt 550kg). Od czasu wykonania fotek opony kulały się jeszcze cały sezon - tył został wymieniony na koniec 2016, choć przyznaję, że szerokość slicka na środku wielu mogłaby przerazić - ok 8 cm, ale opona nie mimo to opona nie była płaska. Nie pomagało jej też to, że po przeniesieniu prawej pedału hamulca pod spacerówkę, przez co stał się bardziej dostępny, bez ruszania stopy ze spacerówki, zdecydowanie częściej używałem tylnego hebla, niż to ma zazwyczaj miejsce. Mimo tego opona nie miała problemów z przyczepnością do końca, a tuż przed wymianą zaliczyłem jeszcze kilka startów równoległych na 1/4 mili. Tył do wymiany przejechał 27 tyś. mil (ok. 43 tyś km).
Przód planuję wymienić w okolicy maja, przed wyprawą do Włoch - obecnie przy tym samym przebiegu co tył ma na środku ok. 1,5 mm bieżnika. Pewnie dociągnie jeszcze pod ok. 45-47 tyś km.
Tak dla porównania - Bridgestone Exedra na tyle przy takim samym stylu jazdy, przy przebiegu 13 tyś mil (ok. 21 tyś km) wyglądała dużo, dużo gorzej, płaska na środku, a ogólny profil był kwadratowy, z wyraźnym załamaniem na krawędzi użytecznego wykorzystania szerokości bieżnika.
Przód

Tył

leks1 - 2017-02-23, 18:54

witek1965 napisał/a:
leks1 napisał/a:
(sezon, dwa ? ?)
co to za miara ? ja rozumiem przejechane mile, kilometry, ale sezon, czy dwa nie jest kompletnie żadnym wyznacznikiem ? :nie_wiem:
jeden zrobi 2 kkm, drugi 10kkm, a trzeci 35 kkm w sezonie. I co powiesz jak ten trzeci napisze, zajechałem w sezon opony ? szrot ?


Masz racje może i miara z dupy, ale od czegoś trzeba zacząć pytać :8

wemar
Dzięki za kompletne info.

A jakie macie doświadczenia z innymi oponami ?

pyra - 2017-02-23, 20:29

mało napisano ? http://yamaha-dragstar.pl/viewtopic.php?t=225
leks1 - 2017-02-24, 09:35

pyra napisał/a:
mało napisano ? http://yamaha-dragstar.pl/viewtopic.php?t=225


Ok nie mało, ale od czterdziestej siódmej strony czyli cały poprzedni rok nie było wzmianki o przebiegach 8)

... no i dwie pierwsze strony przydatne, z pozostałych pięćdziesięciu paru, nie znalazłem informacji, których szukałem (może być że źle szukałem, wiem że nie które "szukajki" forumowe potrzebują szczególnej formy wpisu, którą nie zawsze znam).

Tematów o oponach jest trochę, nie da się tego jakoś skonsolidować ?
Zadałem pytanie w tym bo jest podwieszony, jeśli coś nie tak zrobiłem to sorry, ale podobno "kto pyta, ten nie błądzi" 8)

Pozdrawiam.

witek1965 - 2017-02-24, 19:47

leks1, spoko, nie denerwuj się. To, że mało napisano to wcale nie jest źle. Najczęściej ludzie piszą o czymś co jest złe. A jak nikt nie napisał, że Micheliny są złe, to już jest dobrze.
leks1 - 2017-02-26, 19:13

witek1965 dzięki.

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group