YAMAHA XVS 650, 950, 1100, 1300, 1600, 1700, 1900 FORUM

Mechaniczny - HYPERCHARGER W DS 650

marian00 - 2008-06-19, 11:48
Temat postu: HYPERCHARGER W DS 650
Witam, wiem ze wkoncu ten temat bedzie poruszony na Naszym mlodym forum wiec postanawiem zrobic to pierwszy...
A mianowicie czy jest sens zakladac hypercharger do Draga 650??

ManiekOp - 2008-08-08, 09:00

Jeśli liczysz na " MOCY PRZYBYWAJ " daj sobie spokój szkoda kasyprawie tysiaka trzeba wydac a efekt tylko wizualny . Brak Ci mocy zmien draga na 1100
daro1980 - 2008-08-21, 15:48
Temat postu: Re: Hypercharger w 650
marian00 napisał/a:
Witam, wiem ze wkoncu ten temat bedzie poruszony na Naszym mlodym forum wiec postanawiem zrobic to pierwszy...
A mianowicie czy jest sens zakladac hypercharger do Draga 650??


no wiec przetestowałem ten temat na swoim sprzęcie wcale nie licząc na magiczne MOCY PRZYBYWAJ bo nie o to chodzi w Dragach ...ale konkrety ... Hypek zaciągnięty z firmy Kuryakyn ze stanów ... wersja specjalnie do 650 w komplecie filtr K&N oraz Dyno JET ... po założeniu (mam puste wydechy) moto dostało bardziej basowego brzemienia no i lepiej ciągnie od dołu (1200 - 2800) jest to zauważalna różnica .... jeżeli chodzi o prędkość max czy większe przyspieszenie to różnicy odczuwalnej niema - przynajmniej ja nie widzę .... poprawił sie natomiast wygląd motocykla bo gdziekolwiek stanę na światłach i puchy z prawej mam to widzę jak komentują ruszające sie przepustnice... no i co najważniejsze spalanie mam na tym samym poziomie .... tak ze ogólnie mogę powiedzieć ze warto założyć Hypek choćby dla poprawy brzmienia naszego pupila ....

pan_wiewiorka - 2008-10-12, 21:29

daro1980, możesz podać dokładny namiar skąd sprowadziłeś? Dystrybutor Kuryakyn na Polskę życzy sobie ok. 900PLN. Jakie dodatkowe operacje musiałeś zrobić? Chodzi mi przede wszystkim o konieczność regulacji (gaźnik?). Montowałeś sam czy jednak u fachowca?
Kozak_Barabasz - 2008-10-12, 23:02

Niestety każda ingerencja w osiągi silnika wiąże się z wyregulowaniem gaźników ... ;/
Nie ważne, czy montujemy nowy tłumik (również rozwiercamy stary), zmieniamy na inny filtr powietrza czy dajemy inne dysze w gaźniki, musi być regulacja gaźników.
Dobrze mają motocykliści z wtryskiem paliwa ... Tam samoczynnie zmieniają się parametry.

daro1980 - 2008-10-13, 20:36

Kozak_Barabasz napisał/a:
Niestety każda ingerencja w osiągi silnika wiąże się z wyregulowaniem gaźników ... ;/
Nie ważne, czy montujemy nowy tłumik (również rozwiercamy stary), zmieniamy na inny filtr powietrza czy dajemy inne dysze w gaźniki, musi być regulacja gaźników.
Dobrze mają motocykliści z wtryskiem paliwa ... Tam samoczynnie zmieniają się parametry.


zamówiłem z oficjalnej strony Kuryakyn a transport przy okazji zalatwil znajomy ( lecial akurat) co do regulacji to jest banal dwie dysze do wymiany w gaźniku i śruba od wolnych obrotów trza pomachać i po wszystkim , generalnie wszystko ładnie opisane i jak to amerykanie preferują full komplecik... u mnie był jednak wiekszy problem bo mam puste rury i po tej zmianie walił jak z armaty ale podjechałem na stacje diagnostyczna sonda od składu mieszanki w rurę i kolejna regulacja bo mieszanka była jeszcze za uboga na wolnych .... po tym zabiegu gada pięknie ...

Kamyk - 2008-12-22, 18:40

Kupiłem draga, który ma to już zamontowane. Nie wiem, czy daje to moc, bo nie jeździłem dragiem bez tego. Ale na pewno, jest efekt wizualny. Po prostu bajer, ludzie to oglądają i każdy się pyta co to? Ja im opowiadam "różne" historie, niezły ubaw
shipp - 2009-02-18, 13:02

Tak sobie czytam... Skoro nie przybywa ani oczuwalnej mocy ani prędkości, to po co wchodzic w duże koszta? No, chyba że chodzi o efekt wizualny, to OK. Jak gust to gust, trzeba dogodzic.
Kuzyn /mechanik/ twierdzi, że hyprecharger powinien sprawdzac się dopiero przy większych prędkościach, ma to związek z ilością i ciśnieniem powietrza zasysanego do silnika. Ja chyba jedynie zmienię dekiel na jakiś "ornamentny" i tyle.
PS. Stożek jakoś nie pasuje mi do Draga, no, chyba że przerobionego na obniżone solo, wtedy może i nieźle wyglądac.

Corvius - 2009-02-19, 00:14

www.motorownia.pl - większość asortymentu na sklepie niestety brak katalogu w necie ;/
Adam - 2009-02-19, 10:58

Corvius napisał/a:
kuryakyna no i cena nie jest jakaś strasznie duża


Dzwoniłem i 1200plnów jednak cena troszke straszy, wydaje mi sie że trzeba trafić na okazje, widziałem aukcie na allegro tylko do wild stara hypercharger do tego komplet dysz dyno jet licytacja skończyła się 609zł.

A kto mi napisze czym sie różni hypercharger do wild stara/road star, może by go jakoś wcisnoł do drag stara?

Corvius - 2009-02-19, 18:33

rzecz polega na tym ze: pół roku temu sprężareczka kosztowała 999 :D ale dolar poszedł w gore ;/ przynajmniej tak to tłumaczą.... a rożnica polega na troche innym montażu i bodajże wielkości filtra oraz ilosci dostarczanego powietrza... ale nie pamiętam dokładnie ocb - tłumaczył mi to mechanik z motorowni no ale podobnie przestraszyłem sie ceny :D
Kozak_Barabasz - 2009-03-16, 00:23

Dla mnie hypercharger ma wyglądać i troszkę dodawać dźwięku a nie mocy ;)

Kurczę muszę przekręcić dziadka :D

tel. 601400055
Salon sprzedaży
MOTOROWNIA POZNAŃ
ul. Krauthofera 58
Oficjalny dystrybutor KURYAKAN na Polskę.

Cena niecałe 1200zł ... roll

Filmik
Filmik
Filmik

Kozak_Barabasz - 2009-03-18, 16:35

Diodowy Hypercharger
Normalnie zakładam to :D

Najlepiej prezentuje się ostatni lol

Strona producenta

Skull Air Cleaner Kits for Metric Cruisers 1299zł


Hi-Five Air Cleaner for Metric Cruisers 1199zł


Twin Velocity™ Plus 1199zł


Pro-Series Hypercharger™ for Metric Cruisers


Pro-R Hypercharger™ for Metric Cruisers


Hypercharger™ Kits for Metric Cruisers 1299zł


Stinger Trap Door nakładka na Hypercharger™ Kits for Metric Cruisers

monkton - 2009-04-01, 11:54

jest jeszcze cos takiego kosztuje chyba 15 dolcow
pan_wiewiorka - 2009-04-01, 11:56

monkton, a co to jest? :wink:
monkton - 2009-04-01, 12:10

pan_wiewiorka napisał/a:
monkton, a co to jest? :wink:

to sie nazywa "Yamaha Speedstar Chrome Air Cleaner Assembly" i jest chyba produktem Yamahy ale jak widac na obrazku, nie wszystko im wyszlo ;) chcieli poprawic ale cos nie tego raczej , mysle ze wpuszcza wiecej powietrza niz oryginalny filtr ale brzydkie jak psia kupa .

DRAD - 2009-04-08, 22:12

Hyper w 650ccm
http://www.youtube.com/wa...E19bmNUohY&NR=1

EDDIE - 2009-10-25, 16:14

Czy ktoś wie, czy coś takiego:



http://www.cruisercustomi...Star_650_Custom




lub takiego:




http://www.cruisercustomi...roduct_ID=14406

to tylko jakieś nakładki, czy może imitacje hyperchargera ? Bo coś za tanie to mi się wydaje...

1janbo - 2009-10-25, 16:18

EDDIE, powinny kosztować ok 250$ ;/
EDDIE - 2009-10-25, 17:03

No właśnie o to mi chodzi, to pierwsze kosztuje 12,59$, a drugie 46,79$.
Może to są atrapy? Jeśli tylko dało by się to założyć dla samego wyglądu, to ja bym się pisał na coś takiego.

patryk_c - 2009-10-25, 19:48

No chłopy :hahaha:

To daliście ognia.

Te produkty to zestaw do rozbudowy / modyfikacji Hyper'ów.

Zrobili dopisek małą czcionką - "zdjęcie przedstawia Hypercharger Pro R sprzedawany osobno" ;D

Dawid Z. - 2009-10-25, 19:59

Patrykc ma rację też się na to naciąłem, ale jak do końca przeczytałem to okazało się że to tylko zestaw do rozbudowy a hypercharger kosztuje ok $250.
dragini - 2009-11-26, 12:27

Czy ktoś ma może zamocowane to cudo w swoim dragu. Endriu chyba bardzo uderzył się w główkę i od miesiąca nie słyszę nic innego tylko HyperCharger, HyperCharger.
Podobno w piątek negocjuje cenę. Nie ma dyskusji.
Najgorsze, że nie bardzo wie jak to zamocować.

Nie wiem czym tu się podniecać.......

Darol - 2009-11-26, 13:03

Ja mam w swoim 1100 zamocowane ,w komplecie powinna być instrukcja montażu i dysze do wymiany w gaźnikach bo będzie dostawał duzo więcej powietrza.,ja zakładałem to z kumplem i o ile samo urządzenie podłączyć jest prosto to z wyminą dysz już troche więcej zachodu ale efekt super jak dekielki się ruszają i ogólnie super.

Dragini jest czym ...................

Xavier - 2009-11-26, 14:59

Rozumiem że moc silnika wzrasta wraz z większą ilością powietrza ale mam pytanie czy spalanie bardzo idzie w górę ?
EDDIE - 2009-11-26, 15:07

Wiadomo, że coś z niczego nie zrobisz. Nie przejmowałbym się spalaniem, pół litra nie stanowi. Największa różnica w spalaniu może być w związku ze stylem jazdy, tutaj różnice dochodzą do 50% i więcej...
Darol - 2009-11-26, 15:11

Eddi ma racje wzrost spalania jest niewielki mój na trasie przy predkości 100-120 pali około 5,5 jeżeli sie troche wiecej pobawic prawą manetka to wiadomo ............. ale jaka frajda :)
shipp - 2009-11-27, 11:42

Darol napisał/a:
Ja mam w swoim 1100 zamocowane ,w komplecie powinna być instrukcja montażu i dysze do wymiany w gaźnikach bo będzie dostawał duzo więcej powietrza.,ja zakładałem to z kumplem i o ile samo urządzenie podłączyć jest prosto to z wyminą dysz już troche więcej zachodu ale efekt super jak dekielki się ruszają i ogólnie super.

Dragini jest czym ...................

Mój osobisty kuzyn, nawet niezły mechanik, twierdzi z całym przekonaniem że aby wyciągnąć z silnika jak najwięcej samą tylko kombinacją dolotu powietrza, trzeba robić wszystko, aby luft dostawał się do gaźnika pod jak największym ciśnieniem i był maksymalnie schłodzony. Hypercharger ma częściowo za zadanie spełnić te warunki więc pewnie oprócz walorów widokowo estetycznych, dodaje jakiegoś pałera sprzętowi.

Darol - 2009-11-27, 13:11

O j daje daje jeszcze jak jest pusty wydech
patryk_c - 2009-11-27, 16:41

Darol napisał/a:
O j daje daje jeszcze jak jest pusty wydech


Dobrze mówi - tęgi wlot powietrza, spore dysze w gaźniki i pokaźne puste wydechy - efekt murowany ;D

krotom - 2011-02-19, 23:17

czy hypercharger zdemontowany z 650-ki pasuje do 1100-ki ?
witek1965 - 2011-02-20, 03:22

shipp napisał/a:
Kuzyn /mechanik/ twierdzi, że hyprecharger powinien sprawdzac się dopiero przy większych prędkościach, ma to związek z ilością i ciśnieniem powietrza zasysanego do silnika.



shipp napisał/a:
Mój osobisty kuzyn, nawet niezły mechanik, twierdzi z całym przekonaniem że aby wyciągnąć z silnika jak najwięcej samą tylko kombinacją dolotu powietrza, trzeba robić wszystko, aby luft dostawał się do gaźnika pod jak największym ciśnieniem i był maksymalnie schłodzony. Hypercharger ma częściowo za zadanie spełnić te warunki więc pewnie oprócz walorów widokowo estetycznych, dodaje jakiegoś pałera sprzętowi.


Być może jest tak jak pisze Shipp. Mnie ciekawi co powoduje ten wzrost ciśnienia powietrza ? Przecież wewnątrz jest filtr powietrza, przeważnie K&N
jako, że ciekawski jestem zbuszoałem trochę sieci i znalazłem info, że hyperchangery wymagają zmiany dysz w motocyklu, więc to nie tylko sama sprawa powietrza, ale rónież większej ilości paliwa co powinno skutkowac wzrostem mocy. Na innych forach motocyklowym na ten temat panują równe opinie. Jedni twerdzą,że przyrost mocy jest odczuwalny, inni, że to tylko ładny bajer.

Na koniec dodam, że pod wysoka ceną kryje się nie tylko puszka z motylkami, ale komplet dysz i filtr K&N . Teraz cena : czy jest wysoka-jeżeli wiąże się z nią wzrost mocy i poprawa wyglądu, tgo w porównaniu z ozdobnym http://www.lidor.pl/Produ...v_star_650.html filtrem powietrza, który nic nie daje opócz poprawy estetyki wcale nie jest wysoka

Teraz pytanie, czy faktycznie wzrost mocy jest ?

Darol, patryk_c, a sprawdził to ktoś na hamowni. Ile więcej tego powera dają puste wydechy w połączeniu z tęgim wlot powietrza jaki daje Hypercharger

krotom napisał/a:
z 650-ki pasuje do 1100-ki ?



Cytat:
Hyperchargery (czyli metalowa obudowa filtra powietrza z motylkami) są identyczne niezależnie od motocykla.
Natomiast do każdego hyperchargera potrzebna jest dedykowana do danego moto przejściówka/złącze do podłączenia do chwytu powietrza do gaźników.
Czyli trzeba szukać adaptora umożliwiającego podłączenie hyperchargera
cytat zaczerpnięty z sieci
FhissT - 2011-02-20, 10:51

fajnie to wygląda... ale za takie koszta hmm ja bym się zastanowił, chyba że w dragu miałbym już wszystko!

dla mnie słowo "hypercharger" zawsze kojarzyło sie z turbodoładowaniem silnika... a to to taka zabawka.

patryk_c - 2011-02-21, 09:34

witek1965,

niestety nie było okazji, żeby dostać się na hamownie...

W swoim 650 przez zimę wymieniłem filtr, dysze i wydechy. Potem jeszcze na śmietnik poszedł układ dopalania spalin.

Ze względu na to że to goły custom był, to było czuć różnicę. Nie wiem czy przyrost będzie odczuwalny przy cięższym / mniej opływowym zestawieniu ... :nie_wiem:

A, jeszcze jedno - ja montowałem u siebie filtr Hi-Five a nie Hypercharger. Też spora pucha z wielką wkładką K&N:




Zasada jest taka, że jeżeli majstrujesz przy dopływie powietrza, to obowiązkiem jest dopasować pozostałe elementy odpowiadające za mieszankę i ciśnienie w silniku - czyli innymi słowy sama wymiana wydechów, czy samo dołożenie Hyper'a da odwrotny efekt - np. dziurę w mocy, strzelanie itp...

F.I.P. Berek - 2011-07-04, 20:23

Właśnie 3 godzinki temu doleciałem sprzętem z Polski do Holandii - pierwszy lot po założeniu hyperchargera. Chyba jeszcze będzie wymagał trochę regulacji, bo między 90 a 110 km/h nezbyt równo silnik się kręcił, ale w przedziale 110- 140 wyrażny wzrost dynamiki jazdy - jakby był stworzony do takich prędkości. Pogoda generalnie gówniana,jeszcze za niemiecką granicą deszcz (właściwie ulewa) ciągnął się do Magdeburga, czyli ok. 200 km od Świecka, ale na ten odcinek miałem towarzystwo harlejowca zza Odry toteż przelecieliśmy jakby nie padało - 130 do 140 chociaż lało,że miejscami delikatny problem z widocznościa był. Wiem,że to nic mądrego ale może dzieci nie czytają. Silny deszcz mam wrażenie,że nie przeszkadzał nowej zabaweczce - jeżeli gażnik łyknął trochę wody to nie słyszałem aby się skarżył... Od 150 do 160 ciu bez zmian, czyli idzie, ale bez przekonania. Niemcy przejechane od Świecka do Venlo, ni stąd ni zowąd, w 6 godzin.
woytas - 2011-07-07, 17:36

po zmianie wydechów na puste i założeniu hypka niestety strasznie łapał powietrze i dusił sie, trzeba było zmienić dysze (w zestawie sprzedażnym były dedykowane do pustych, z jedna przegrogą i dwiema przegrodami - często podają w istrukcji rodzaj dysz względem marki wydechu) oraz podnieść iglicę o jeden zabek. Filtr nasączony olejkiem przeznaczonym do niego i prawie jest dobrze.....przy 80-100 km/h daje sie jeszcze ciutkę odczuć nierówna pracę podczas stałej prędkości. (podczas przyspieszania i zwalniania jest okey) Pozostały zakres prędkości działa bardzo dobrze. Spalanie 0,5l większe.
http://www.youtube.com/watch?v=LggJXUe_fM4

F.I.P. Berek - 2011-07-07, 22:05

woytas
wrzuć sobie irydowe świeczki to "zbijesz" te pół literka...Ja mam wrażenie,że przy jezdzie do 120 km/h spalanie nie wzrosło, dopiero powyżej ma apetyt - ale cóż, trochę lepiej zapierdala to niech tam sobie pali...

woytas - 2011-07-08, 07:18

irydy już ma od dawna :)
F.I.P. Berek - 2012-07-17, 08:47

Podczas pobytu w Polsce zmieniłem dysze na największe z zestawu ( rok temu po założeniu hyperchargera gazniki dostały średnie dysze ) - w drodze powrotnej do Holandii (miniony weekend) zostały przetestowane. To o czym pisałem rok temu wzniosło się o szczebelek wyżej - powyżej 120 km/h moto aż się rwie żeby jechać. Jak na ten typ motocykla można powiedzieć, że nabrał agresywnego charakteru. Nie dane mi było sprawdzić maksymalnej prędkości, bo bardzo mocno wiało i niestety nie w plecy. Spalanie raczej bez zmian.

[ Dodano: 2012-07-29, 18:32 ]
W ostatnich dniach wystrugałem sobie nową pokrywkę do hypka - trzy szóstki dodają parę koni diabelskiej mocy...

hubi - 2020-01-24, 09:52

Witam.
Czy przy okazji montażu hyperchargera w Drag-u 650 ktoś przerabiał pedał hamulca tylnego.
Ja zakupiłem swojego Draga wyposażonego w hyperchargera i dość mocno przeszkadza mi on w obsłudze tylnego hamulca. Zastanawiałem się czy sama stopka pedału hamulca pasowała by od XV 1600 ?
https://allegro.pl/oferta/dzwignia-pedal-hamulca-tyl-yamaha-xv1600-road-star-7730955245
??

Reno - 2020-06-22, 07:51

też mam zamontowany w 650. Dałem z drugiej ręki 500 z wysyłką. Wygląda fajnie :)



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group