YAMAHA XVS 650, 950, 1100, 1300, 1600, 1700, 1900 FORUM

Mechanika - Synchronizacja gaźników

LARRY - 2008-10-30, 21:21
Temat postu: Synchronizacja gaźników
Proszę podpowiedzcie mi jak synchronizować gaźniki w Dragstar 650.
Może macie jakiś schemat.

soft - 2008-10-30, 21:31

Shemat nie jest potrzeby - potrzebne sa mierniki podciśnienia tzw. wakuometry (2 sztuki).
Jeżeli nie masz ... to nie kupuj - daj zarobić warsztatowi.
Za synchro draga zapłacisz max 100 zł .... i może zrobią jeszcze regulacje składu mieszanki

Jeżeli masz wakuometry, wężyki z trójnikiem i paliwo w oddzielnym zasobniku to można się za to brać ....

LARRY - 2008-10-31, 09:43

Jestem z zawodu mechanikiem samochodowym i lubię sobie pogrzebać przy sprzętach choć z motorami nie miałem do czynienia. Więkrza przyjemność z jazdy jest jak sam sobie możesz naprawić przynajmniej dla mnie. Ja po prostu pytam się o poradę
Jacek - 2008-11-02, 09:01

Ja zrobiłem wakuometr z przeźroczystego wężyka paliwowego, dwóch igieł do zastrzyków i oleju silnikowego. Jest bardzo dokładny i kosztował mnie tylko parę złotych. Kupujesz ok. 3 metry wężyka paliwowego o średnicy 5 mm, dwie jak najcieńsze igły do zastrzyków. Do wężyków wlewasz ok 10 cm3 oleju silnikowego, tego samego jaki masz w silniku. Przycinasz bardzo delikatnie końce igieł, ale tylko samą końcówkę, żeby nie przebiła ścianek wężyka. Tam przycięte igły wkładasz z obydwóch stron w wężyk i wakuometr już gotowy.
Robo - 2008-11-03, 08:22

Istnieje wiele stereotypów mówiących o tym że synchronizacja gaźników jest trudna. Moim zdaniem to nic trudnego /tylko do pierwszej regulacji podchodziłem z namaszczeniem/, jedyną trudnością jest brak przyrządu pomiarowego /wakuometrów lub rurek z olejem itp./ i oczywiście w zależności od motocykla dostanie się do gaźników i króćców ssących /w niektórych motocyklach trzeba rozebrać pół pojazdu/. Nie lubię tworzyć technicznej prozy więc poszperałem w necie i znalazłem interesujący nas temat.
Opis dotyczy o dziwo VS 650 a więc motocykla któremu poświęcony jest ten temat.
http://www.650ccnd.com/sync.htm

Nobody - 2008-11-03, 14:17

Witam,

Synchro gaźników to nic trudnego, może ją wykonać każdy w miarę kumaty użytkownik DSa. A za cenę jednej synchronizacji w warsztacie, można sobie kupić wakuometry na zawsze. Synchronizację powninno się robić przynajmniej raz do roku na początku sezonu i po każdym dłubaniu w gaźnikach lub regulacji zaworów (zmiana podciśnienia w kanałach ssacych!). Synchro gaźników ma właśnie na celu wyrównanie podciśnienia mieszanki dostarczanej przez gaźniki do głowic i dalej cylindrów.
Do synchronizacji trzeba posiadać 2 wakuometry (można całkiem tanio kupić w necie) lub zrobić samemu z przezroczystego wężyka czy szklanych rurek i oleju silnikowego, jak postapił Jacek.
Jak się zabrać do synchronizacji?


1. Doprowadzamy silnik do normalnej temperatury pracy

2. Kontrolujemy wartość obrotów biegu jałowego, powinna wynosić 1150-1250 RPM (dla DS650). Ew. korygujemy ją pokrętłem regulacyjnym 1, z rys. gs0.gif Tu przydaje się zewnętrzny obrotomierz, pobierający impulsy z kabla WN którejś ze świec.

3. Zdejmujemy opaskę i gumowy kapturek tylko z jednego z kroćców pomiarowych 1, rys. gs1.gif. Uwaga na gorące cylindry!

4. Podłączamy pierwszy waku do kroćca, zapamiętujemy odczyt, nastepnie do tego samego kroćca podłączamy drugi waku.

5. Jeżeli odczyty są ok to znaczy że mamy zestrojone wakuometry, jeżeli nie to drugi waku trzeba dostroić do wskazań pierwszego (zaworkiem lub ilością oleju w rurce). Bez zestrojonych na tym samym cylindrze wakuometrów, cała zabawa nie ma sensu!

Przy zdejmowaniu kapturków z kroćców pomiarowych silnik zmienia obroty, to naturalne zjawisko bo dostaje się "lewe powietrze" przez krociec. Po podłączeniu waku wszystko powinno wrócić do normy.

6. Zdejmujemy kapturek z opaską z drugiego kroćca i tak zestrojone waku podłączamy do obu kroćców. Uwaga na gorące cylindry!

7. Jeżeli wskazania obu waku są ok, to gaźniki są zsynchronizowane, w przeciwnym wypadku wyrównujemy ich wskazania śrubką regulacyjną 1 rys. gs2.gif, znajdującą się między gaźnikami. Obroty silnika moga się teraz zmienić. Korygujemy obroty silnika biegu jałowego na prawidłowy zakres 1150-1250 RPM.

8. Robimy krótką przygazówkę (pół sek.), po zejściu na wolne obroty odczytujemy wskazania waku i ew. poprawiamy synchronizację i korygujemy obroty silnika.

9. Powtarzamy punkt 8 2-3 razy.

10. Jesli wszystko jest OK, odłączamy waku, zakładamy kapturki i opaski na kroćce pomiarowe.

11. Otwieramy browara i cieszymy się z własnoręcznie wykonanej synchronizacji gaźników naszego DSa :)



Powodzenia, pozdrawiam!
N.

Nobody - 2008-11-04, 16:06

Witam,

Nie oddawajcie mi tu cześci ops bo nie o to chodzi, tylko o pomoc dla Was przy serwisowaniu Waszych motocykli. Naprawdę sporo można zrobic samemu, przy okazji poznając maszynę i wiedząc o niej coraz więcej, a zaoszczędzoną kasę przeznaczyć na dobre ciuchy, akcesoria do moto, paliwo czy prezent dla Kobiety, żeby dała czasem pośmigać na moto :) . To nie znaczy że chcę aby warsztaty motocyklowe świeciły pustkami, raczej zależy mi na podnoszeniu świadomości motocyklistów. Niestety warsztaty w PL często jeszcze żerują na niewiedzy motonitów i robią ich w przysłowiowego balona, rżnąc kasę za byle drobiazgi przy akompaniamencie "tajemnych terminów" typu synchronizacja gaźników. W DS jest to do zrobienia w ok. 30 minut i powinno kosztować max 50 PLN. To cena głównie za wiedzę, jak to zrobić i za posiadanie waku i obrotomierza. A jeśli kosztuje więcej, wskażcie mi ten warsztat, rzucę moją robotę i chętnie się tam zatrudnię :)
50 PLN/ 0,5h = 800 PLN/ dzień x 20 dni = 16.000 PLN / miesiąc. Nawet po odliczeniu kosztów to chyba nieźle, co? To oczywiście daleko idące uproszczenie, ale...

Pamiętacie jak na drogach królowały PF126p? Każdy w przydomowym garażu, stodole czy pod blokiem sam sobie naprawiał malucha i był specem od przerywacza, zaworów czy łącznika dźwigni zmiany biegów (śledzia). Myślicie że technika motocyklowa jest dużo bardziej skomplikowana? ;)

Grzebię trochę w motocyklach, więc z przyjemnością Wam podpowiem co nieco od czasu do czasu.

Pozdrawiam!
N.

LARRY - 2008-11-04, 18:03

Szacuneczek dla Ciebie może mogłbyś podpowiedzieć jeszcze jak się zabrać za regulację zaworów w naszych dragach i czy trzeba je regulować co 6000 km. Czy to jest zależne z synchronizacją.
Nobody - 2008-11-04, 21:24

Witam,

O zaworach w DS650 napiszę jak będę miał trochę więcej czasu, opis będzie nieco dłuższy. Domyślam się że przy DS1100 jest podobnie, ale w nim nie grzebałem. Robię to w swoim 1100 ale tam mam 16 zamiast 4 zaworów :)

Regulacja zaworów w DS nie jest skomplikowana, ale wymaga cierpliwości i czystości, sporo elementów trzeba z DSa odkręcić żeby się tam dobrać. I warto się zaopatrzyć w klucz dynamometryczny, większość śrub przy zaworach ma momenty dokręcania 10 Nm. Jak ktoś ma łapę Gustlika, można je przeciągnąć, choc przy odrobinie zdrowego rozsądku nie będzie to łatwe.

Co do przebiegu 6kkm, jak by nie patrzeć DS to olejak, warto pilnować zaworów, ale nie dajmy się zwariować. Przy normalnej eksploatacji nie przekraczał bym więcej jak 8kkm między regulacjami. Po regulacji zaworów trzeba synchronizować gaźniki, odwrotnie nie :)

pozdrawiam!
N.

Jacek - 2008-12-29, 19:16

W nawiązaniu do mojej wypowiedzi na temat wykonania wakuometru przesyłam szkic jego wykonania. Przepraszam wszystkich za taki poślizg ops
Jeżyk - 2008-12-30, 13:08

Jacek ,
dziękujemy bardzo :)

Adam - 2009-02-25, 12:26
Temat postu: Regulacja Gaźników
Może mi ktoś napisać czy synchro gaźników i regulacja gaźników to jest to samo?
Jeżeli są to dwie różne sprawy to wiecie jak reguluje się gaźnik ?

dadamos - 2009-02-25, 13:47

Przy synchronizacji gaźników chodzi o ustawienie przepustnic obrotowych w taki sposób, żeby podciśnienie w króćcach ssących było jednakowe w każdym cylindrze, dzięki czemu każdy z nich jest równomiernie napełniany. Uzyskujemy równą prace silnika, mniejsze wibracje oraz dynamiczne przejście silnika na wyższe obroty. Regulacji jako takiej podlega wiele innych elementów. Było to poruszane na tym forum a na pewno jeżeli chodzi o kwestię synchronizacji jak zauważył vaaks świetnie opisał to kolega Nobody
krzysztof - 2009-04-25, 19:58

Panowie jest mały problem.
Gdzie znajduje się śruba do synchronizacji gaźników w Drag Starze 1100 rok 2006 bo na pewno nie tam gdzie w 650 . Tak więc nie mogę wykonać tej czynności, podpowiedzcie gdzie jej szukać.

zbymus - 2009-11-21, 23:01

Czy synchronizację gaźników robi się przy zdjętym filtrze powietrza?
Czy w DS 650 do synchronizacji służą te wtręty plastikowe w gaźnikach są one pod króćcem dolotowym do filtra.
Jak mam zdjęty filtr to przy gwałtownym dodaniu gazu moto dławi się czy to normalne?

shipp - 2009-11-21, 23:09

Synchro robi się przy założonym filtrze. Przy zdjętym może się dławic, ponieważ oprócz filtracji powietrza filtr odpowiada za regulowanie ciśnienia w układzie, podobnie jak wydechy. Zdjęcie filtra może wpłynąc na zwiększenie dawki dostarczanego powietrza do gaźnika przez co zmienia się jej skład. Przykładowo przy wymianie filtra powietrza na stożkowy pełnego przepływu konieczna jest regulacja składu mieszanki i synchro gaźników.
fazzi - 2009-11-26, 11:33

a ja mam glupie pytanie ;D
Przeczytalem opis jak sie to robi i gdybym to robil wezykiem nie widze problemu ale jak zaloze wakunometry to chyba trzeba wiedziec jaka jest wlasciwa wartosc wskazan, bo inaczej nie bede wiedzial ktory gaznik wyregulowac aby wyrownal sie z drugim. Mowiac prosciej aby wyrownac cisnienie(lub podcisnienie) mozna albo wyrownac podnoszac w jednym lub obnizajac w drugim i cisnienie bedzie wyrownane ale jego wartosc rozna w obydwu przypadkach.

monkton - 2009-11-26, 13:24

Ja jak regolowalem u siebie podcisnienie to nie zwracalem uwagi na wartosci, najwazniejsze zeby bylo rowno lub w miare rowno. Jezeli jednak kogos interesuja wartosci to dla XVS1100 CLYMER podaje 34.7 - 37.3 kPa (260 - 289 mm Hg [10.2 - 11.4 in. Hg]) i robi sie to ze zdjetym filtrem powietrza po uprzednim wyregolowaniu zaworow. Pierwsza probie synchronizacji nie udala sie, trzeba bylo wymienic gumowo - metalowy element laczacy gaznik z cylindrem bo byl juz troche sparcialy , wymienilem tez kilka uszczelek i po ponownym podlaczeniu bylo juz rowno. Jak widac na wyrownanie cisnienia ma wplyw kilka czynnikow nie tylko wystarczy pokrecic srobka . CLYMER pisze jeszcze ze najpierw trzeba wyregolowac zawory , potem sprawdzic cisnienie w cylindrach i dopiero regolowac podcisnienie gaznikow.
arekw711 - 2009-12-01, 17:22

Ja mam pytanko odnośnie waku zrobionego z wężyka trzeba oczywiście rozgrzać sprzęta ale potem chyba go zgasic i podpiąć wężyki i ponownie odpalić bo po podłączeniu jednego olej pójdzie do góry :nie_wiem: myślę że trzeba zgasic i podpiąć obydwa ? ? Kto regulował ? ?
fazzi - 2009-12-06, 16:47

rozumie, ze sam to robiles w swojej maszynie :) co wy na to aby przy okazji wykonywania czynnosci w naszych maszynach robic fotki aby potem zrobic maluala z opisem i fotkami na forum?
tutaj mozna zobaczyc cos takiego , chociaz uciazlie jest wlaczanie tych fotek, nasze forum ma mozliwosc wklejania fotek wiec to nie problem

http://forum.motocyklisto...howtopic=110862

GhostRider - 2009-12-16, 21:13

Arekw711...wakuometry podłącza się od razu...rozgrzewasz, bo potem łapy sobie poparzysz...a jak nie robiłeś synchro to lepiej oddaj to komuś kto robił...np. MŁA ;)
power choppers - 2009-12-23, 19:07

Co do synchronizacji gaźników trzeba brać pod uwagę to ze wakuometry słabej jakości szaleją, i nie są zbyt dokładne. Druga rzecz: podczas eksploatacji zużywają sie przepustnice, które potrafią zmieniać odczyt na zegarach. Dlatego polecam aby taką czynność wykonywał ktoś z pojęciem i doświadczeniem. Wbrew pozorom znacznej ilości motocyklistów synchronizacja gaźników to nie tylko to, że silnik chodzi po niej równo, to bardzo ważna czynność eksploatacyjna!
Gilba - 2010-05-25, 23:43

Znalezione w sieci - opis synchronizacji gaźników do XVS650.
Może to Wam się przyda:
www.webslingercycles.com/Docs/CarbSync.pdf

romus - 2010-05-27, 22:56

Panowie... spokojnie, synchronizacja gaźników to jedna z naprostrzych czynności jakie każdy motocyklista mający choć jedną prawą rękę bez problemów sam może sobie wykonać.
Jeśli nie robimy tego zawodowo to wydawanie kasy na wakuometry mija się z celem. Jeśli już mamy dwa wakuometry nie zapomnijmy o ich zsynchronizowaniu tzn. podpinając jeden a potem drugi do tego samego krućca, oba zegary powinny wskazywać identycznie to samo.
Jeśli robimy to dla własnej potrzeby myslę że bez sensu jest wydawać kasę na tanie wakuometry, lepiej kupić rurkę, dwie igły, trochę oleju i pewnie cieszyć się większą dokładnością niż tanich zegarów.
Dla robiących to pierwszy raz to 20 minut roboty, a dla robiących to po raz drugi to też 20 minut roboty z przerwą na papierosa i wypicie piwka łacznie.
Jutro spróbuje wygospodarować trochę czasu i przygotować pomocny materiał, dla adeptów tajemnej magii i jakże powaźnie brzmiącej nazwy - synchronizacja gaźników.

romus - 2010-06-01, 22:35

No Panowie, mam nadzieję że docenicie to że jestem zapracowanym człowiekiem, to co ściągniecie było robione w późnych godzinach nocnych bez najmniejszego przygotowania do tematu (...) sam sobie operatorem, żeglarzem i okrętem(...)
synchronizacja gaznikow_cz. 1

http://www.youtube.com/wa...eature=youtu.be

romus - 2010-06-03, 10:43

dodałem cz.2

http://www.youtube.com/wa...eature=youtu.be

kostass - 2010-06-03, 17:37

Koledzy a moze ktos mi odpowie jaki wpływ na jazde moze miec synchro gazników?
romus - 2010-06-03, 18:51

mmmmat napisał/a:
Trzeba było pokazać jak po regulacji się olej w rurce zachowuje i jak reaguje podczas regulacji śrubką .

Te końcówki rurki które został zamknięte by nie wylał się olej na nowo należy otworzyć by nałożyć je przy gaźnikach? czy tam masz potem jakieś przejściówki

Filmik pierwsza klasa


Po regulacji olej ma stać w miejscu, nie może ciągnąć w żadną ze stron. Podczas kręcenia śrubką w prawo będzie ciągło olej w jedną stronę rurki, a gdy będziemy kręcić w drugą stronę będzie podchodzić w drugą stronę. Cały bajer w tym żeby tak ustawić tę śrubkę by był "złoty środek"

Te końcówki rurki (tłumiki) nie są po to by się olej nie wylał, tylko po to by bezpieczniej panować nad podciśnieniem. Zakładasz końcówki rurki, na króćce ssące, w rurce masz już tłumiki (zobacz cz.1 filmu) oddalone od końców rurki. Ewentualnie kombinujesz jakąś opaskę na rurkę założoną na króćce , by było szczelnie - to podstawa regulacji. miedzy cylindrami jest gorąco więc rurka łatwo uszczelnia się i zaciska pod wpływem ciepła, np taką opaską jak ja pokazałem w części pierwszej.

ps. Zawory, gaźnik, kardan, hamulce... i inne podstawowe czynności serwisowe mam już za sobą (robiłem przed sezonem), ale jeśli będzie potrzeba możemy pomyśleć nad innymi filmikami instruktażowymi.
Pozdrawiam. romuś

Cebula - 2010-06-29, 10:18

Na jednym króćcu mam zaślepkę więc spoko , jednak drugi wylot nie jest zaślepiony tylko podłączony ma wężyk z urządzenia które dopala spaliny , czy do synchronizacji mam po prostu ściągnąć ten wężyk i podłączyć mój wakuometr czy jakoś tak coś takiego podobnego ?
wie ktoś ?
cebula.

szerszeń - 2010-07-27, 17:46

A ja kupiłem wakuometry ;/ Tego patentu z rurką to jeszcze nie znałem, jest trochę mniej precyzyjny jaj ustawianie na wakuometrach, ale bardzo prosty i pomysłowy. Brawo romus za filmiki:)
fazzi - 2010-07-27, 17:53

jak nie zestroisz wakunometrow to sie moze okazac ze sposob z rurka jest dokladniejszy ;D
musisz sprawdzic obydwa na tym samym gazniku :)

szerszeń - 2010-07-28, 18:42

masz racje ;p za każdym razem przy balansowaniu gaźników na koniec przekładam waku z lewego króćca na prawy i odwrotnie, żeby uwiarygodnić odczyt :) W sumie można by wyregulować moto przy pomocy jednego waku, ale to by była straszna pierdologia, lepiej kupić wężyk i dwie igły ;D
fazzi - 2010-11-11, 19:39

ten wezyk dziala jak U-rurka i poziom sie sam ustawia na rowno a po podlaczeniu do gaznikow jesli jest nie rowno krecisz srubka i wyrownujesz podcisnienie w gaznikach.
mark500 - 2010-11-11, 20:19

fazi - wiem jak to działa! pytałem o coś innego / jak podłączyć do 1100?/
Eisvogel - 2010-11-11, 21:28

Witam. Ten filmik instruktazowy jest super :) ale tez mam pytanie jak wykonac synchro w 1100 ?

Pozdrawiam

rybak68 - 2010-11-12, 09:46

Eisvogel,musisz zdjąć obudowę filtra powietrza,za nią jest końcówka do podłączenia waku(lub wężyka)na krućcu przedniego cylindra.Na końcówki jest założony,na jedną gumowy kapturek,a na drugą wężyk od AIS,ściągasz to podpinasz przyrząd do synchro,odpalasz moto i regulujesz śrubą do synchronizacji.Czasem może być konieczna korekta wolnych obrotów,to ta śruba z plastikowym pokrętłem.Miłej zabawy ;d
Eisvogel - 2010-11-13, 00:09

rybak68 dzieki za podpowiedz :) i jeszcze jedno czy po podlaczeniu tego wezyka zakladamy filtr powietrza spowrotem i dopiero zabieramy sie do roboty ? i gdzie znajduje sie ta srubka do synchro ( moze jakies foto ) bo nie chcial bym krecic jakas inna :hahaha:

Pozdrawiam

rybak68 - 2010-11-13, 22:46

Synchro w 1100 robisz przy zdjętym filtrze,zakładasz go dopiero po skończeniu roboty.Śrubka do synchronizacji jest za tą srebrną osłoną z lewej strony moto od strony przedniego cylindra.Sześciokątny łeb z możliwością zastosowania krzyżaka,nie da się pomylić ;D Rób spokojnie a napewno się uda ;D
Dawid Z. - 2011-01-03, 17:36

Zakupiłem taki oto zestaw wakuometrów.

Included with this kit are the following accessories to enable easy connection to your bikes vacuum take off ports:

2x PRECISION MADE GAUGES WITH INDIVIDUAL DAMPING
1x SUPPORT BRACKET (FOR HANDS FREE USE)
2x FLEXI HOSES
2x VALVES
1x 180MM EXTENSION.
1x 65mm EXTENSION.

FOR USE ON TWINS, But Can Also Be Used On.
TRIPLES AND 4 CYLINDER MACHINES USING KEIHIN, MIKUNI, AMAL, or DELLORTO CARBS & MANY MORE!



PROFESJONALNY WAKUOMETR (SYNCHRONIZATOR) służący jako zestaw do ustawiania gaźników motocyklowych dwucylindrowych

Zestaw zawiera:
- 2 precyzyjne zegary z indywidualnym tłumieniem
- 1 szt. uchwyt (na którym umieszczamy zegary i nie musimy ich trzymać, mamy wolne ręce.)
- 1 szt. adapterów 180 mm
- 1 szt. adapterów 65 mm
- 2 elastyczne wężyki
- 2 szt. zaworków redukcyjnych

Do użycia( ustawienia) w pojazdach 2 cylindrowych wyposażonych w gaźniki firm KEHINI,MIKUNI,AMAL, albo DELLORTO i wiele inych.

[ Dodano: 2011-01-06, 17:58 ]
doszły dzisiaj . Tak wyglądają w realu.

FhissT - 2011-01-29, 11:44

apropos regulacji zaworów w DS 1100... jak przewiduje producent co ile tys km? w 1100 są po 2 zawory na cylinder no nie?

wg mnie regulacje zaworów powinno sie robic po synchro gaźników. nie warto obu czynności rozciągać w czasie...

Rafcon - 2011-01-29, 14:51

mnie uczono że najpierw regulacja zaworów a potem synchro gaźników
MIKI - 2011-01-29, 18:30

FhissT napisał/a:
apropos regulacji zaworów w DS 1100... jak przewiduje producent co ile tys km? w 1100 są po 2 zawory na cylinder no nie?

wg mnie regulacje zaworów powinno się robić po synchro gaźników. nie warto obu czynności rozciągać w czasie...
Regulacje zaworów zawsze powinno się robić przed synchronizacją gaźników. Jeżeli, któryś z zaworów np. będzie nie domykał nie uzyskasz odpowiedniego podciśnienia w gaźnikach i wtedy synchronizacja robi się bez celowa, ponieważ po regulacji zaworów podciśnienie będziesz miał już inne. ;p
FhissT - 2011-01-31, 13:16

macie chłopaki racje, najpierw regulacja zaworów a potem synchro gaźników...

jak jest w instrukcji do DS 1100? co ile tys km nalezy to robić?

arekw711 - 2011-01-31, 15:43

Do roku 2005 jeżeli się nie mylę ale jeszcze sprawdzę jak dotrę do domu co 6 tys. km po roku 2005 co 10 tys km
Bakteria77 - 2011-03-28, 19:10

Cytat:
Jezeli jednak kogos interesuja wartosci to dla XVS1100 CLYMER podaje 34.7 - 37.3 kPa (260 - 289 mm Hg [10.2 - 11.4 in. Hg])


potrzebuję takie dane dotyczące 650, może ktoś pomóc

Pipen - 2011-03-31, 18:51

nie wiem gdzie to podpiąc więc pisze tutaj:

czy wężyk wydchodzący z dwóch gazników to normalna rzecz???
kiedy w niego dmucham słyszę powietrze w gaźnikach

TO NORMALNE??

Czy może z spadł ?? ?

patryk_c - 2011-03-31, 19:21

Napisałem to raz już, ale gdzieś wcięło posta, na szczęście był krótki, to napiszę raz jeszcze ...

Dlaczego synchronizacja gaźników ?

Poprawcie mnie jeśli się mylę, ale ja do tej pory znalazłem w DSie jeden gaźnik :nie_wiem:

Aktualnie w dużej Gwieździe też nie wiem gdzie jest drugi?

To czemu "synchronizacja gaźników" ?

Bakteria77 - 2011-03-31, 19:35

Cytat:
] wartosci to dla XVS1100 CLYMER podaje 34.7 - 37.3 kPa (260 - 289 mm Hg [10.2 - 11.4 in. Hg])


Cytat:
potrzebuję takie dane dotyczące 650, może ktoś pomóc


chciałem ponowić prośbę, przecież wśród tylu motórzystów lol chyba najdzie się ktoś, kto zna takie dane

marek-stom - 2011-03-31, 21:43

Pipen ten wężyk schodzący na sam dół to PRZELEW -a o ten chodzi ? /jak dmuchasz to właśnie do gaż . powietrze wpada/
Bakteria77 - 2011-04-05, 09:45

może takie informacje mówią ludziom że są dwa gaźniki

Cytat:
Gaźnik


2 gaźniki MIKUNI BSR37


Cytat:
Dzięki zmianom w gaźnikach i zastosowaniu katalizatora motocykl może podołać normie czystości spalin Euro 2.


a to wszystko z
Cytat:
http://www.ndp.cba.pl/index.php?option=com_content&view=article&id=10:yamaha-drag-star-1100&catid=8:yamaha&Itemid=6


a żeby było śmieszniej to cytat z tego forum z działu Dane techniczne
Cytat:
Gaźniki
CLASSIC oraz CUSTOM
Typ x ilość: BDS28 x 2
Producent: MIKUNI

witek1965 - 2011-04-05, 12:56

Czy aby patryk_c, nie umieścił nam rysunku z XVS 125 ?



[ Dodano: 2011-04-05, 12:57 ]

HORSZCZAR - 2011-04-05, 17:35

witek1965, patryk_c, w Dragusiach są dwa gaźniki a w Road Starach jeden i o co chooozi :nie_wiem:
majkelpl - 2011-04-07, 14:28

Nie, czemu porzadek. Moze zwyczajnie mylace sa pojecia. Jeden gaznik a podzial na dwa krócce dolotowe ?
Moze tak myslac zarowno w 1600 jak i 1700 sa "dwa" gazniki ?
Wyciagalem z 650 i z 1600 i jak dla mnie sa tam wstawione po jednym gazniku.
Co innego rzędowa 4 w ktorej sa cztery gazniki po jednym na kazdy cylinder, ot co.

Arcon - 2011-04-07, 15:24

ttom napisał/a:
majkelpl, wychodzi, że ktoś Ci jeden zajumał...


Możliwe, możliwe :pokooj: A tak poważnie - jeśli są dwie gardziele, dwie przepustnice i dwa króćce - to chyba mamy do czynienia z dwoma gaźnikami? :poddajesie:

ttom - 2011-04-07, 15:27

Bardziej się już nie da... ;D
Arcon - 2011-04-07, 15:41

Na TYM FILMIE ładnie widać, że to są dwa identyczne gaźniki. Przepustnice są połączone wspólną osią, dlatego jest tylko jeden komplet linek gazu. Przewód dolotowy wchodzi pomiędzy gaźniki i tam ma trójnik, rozdzielający paliwo. Z mojej strony koniec tematu, bo to się robi bicie piany.
patryk_c - 2011-04-07, 15:55

:gazeta:


Douczyłem się, no i pozostaje mi tylko powiedzieć - przepraszam za zamieszanie

:uklon3:





No ale przynajmniej coś się działo :pokooj:

żmija - 2011-04-11, 20:46

Jestem po synchronizacji, korzystałem z wakuometra CARBTUNE PRO. Wakuometr precyzyjny, nie wymaga zestrojenia. Regulacja poszła bardzo sprawnie, chociaż w pewnym momencie zaczęło mi się wszystko " rozjeżdżać ". Przyczyną była wysoka temperatura pomiędzy cylindrami, gdyż końcówki wężyków popękały i zasysały lewe powietrze. Wymiana na grubościenne załatwiła sprawę. Prawdopodobnie zbyt długo bawiłem się regulowaniem i producent nie przewidział, że wężyk może być poddany przez dłuższy czas działaniu wysokiej temperatury.
MIKI - 2011-04-11, 23:43

Żmija schładzałeś wężyki w lodówce, czy może coś innego? ;D bo widzę że otwarta...
żmija - 2011-04-12, 11:34

Lodówka, głównie do browara ;D , a właściwie robi za szafkę warsztatową ;D , jestem ekologiczny ;d
Ryszard - 2011-04-26, 23:14

Witam wszystkich, jestem nowy na forum i już od razu proszę o pomoc,
próbuję zrobić synchronizację gaźników w ds 1100 i nie mogę znaleźć tej właściwej śruby do regulacji. DS z 2007r z USA.
Z góry dziękuję za pomoc.
Ryszard :poddajesie:

Ziółek - 2011-04-26, 23:46

Każda nowa osoba na forum najpierw odwiedza ten dział: http://yamaha-dragstar.pl/viewforum.php?f=18 Zapraszam.
adajeto - 2011-06-25, 21:05

Cześć.
Przeleciałem te 4 strony i jestem trochę w kropce. trochę się wymieszało 650 i 1100. Mam v-starkę 1100 z 2002 i koniecznie potrzebuję zsynchronizować gaźniki. Wiem, gdzie jest regulacja - dzięki Wam, ale nie wiem, gdzie faktycznie są te króćce, do których należy podłączyć waku. Kierując się Waszymi wskazówkami, po zdjęciu filtra powietrza odłączyłem przewód gumowy ze sprężynującą opaską i nałożyłem na króciec przewód waku - ta samo z drugiej strony. Po włączeniu silnika z odłączonych przewodów wypłynęła benzyna. Dlatego też zaślepiłem odłączone gumowe przewody, ale po chwili od włączenia silnik zaczął tracić obroty i zgasł, a wakumetry stały w miejscu.
Gdyby ktoś poczuł się, jak się się z tego powodu czuję i miał wiedzę oraz ochotę pouczyć mnie, to proszę o przesłanie dokładnej informacji, jak rozwiązać problem. Będę mile zaskoczony, jeśli do opisu będzie dołączone foto lub rysunek. Może być na Tym Forum, ew. adajeto@buziaczek.pl.

fazzi - 2011-06-26, 17:22

w serwisowce sa dokladne rysunki i opis (niestety po ang) ale jak sie to robi wiesz wwiec to chyba nie problem
adajeto - 2011-06-27, 10:32

Witam ponownie. Jestem już po synchronizacji. Problemem było znalezienie króćców. Nie przyszło mi do głowy, że jeden ustawiony jest poziomo, a drugi poziomo. Na jednym jest gumowy kapturek, a na drugim wężyk. W każdym razie dzięki za odpowiedzi i podpowiedzi. Pozdrawiam.
MIKI - 2011-06-27, 23:08

adajeto napisał/a:
Problemem było znalezienie króćców. Nie przyszło mi do głowy, że jeden ustawiony jest poziomo, a drugi poziomo.
Jak jeden i drugi są ustawione poziomo to co za problem????? ;p
adajeto - 2011-06-28, 10:24

...łatwiej znaleźć - przynajmniej dla początkującego, jak ja...
Ruffi - 2011-12-14, 22:24

Bakteria77 nie wiem czy potrzebujesz jeśli nie to będzie dla zainteresowanych
dla 650
-vacucm at idle speed 220mm Hg czyli podciśnienie przy prędkości biegu jałowego
-maximum vacuum difference between cylinders 10 mm Hg czyli maksymalna różnica podciśnienia pomiędzy cylindrami
dla 1100
-vacucm at idle speed 260 to 280 mm Hg czyli podciśnienie przy prędkości biegu jałowego od/do
-maximum vacuum difference between cylinders 10 mm Hg czyli maksymalna roznica podciśnienia pomiędzy cylindrami
Źródło HAYNES
PZDR

teodor2424 - 2011-12-20, 23:10

A ja mam pytanie: Jak Prawidłowo wyregulować poziom paliwa w komorach pływakowych?? Nie mam Draga lecz Bulldoga 1100 ale to ten sam silnik i gaźnik, więc regulacja będzie tak samo.
I najbardziej interesuje mnie od czego i jak mierzyć poziom, bo gaźniki nie sa ze sobą połączone równo tylko obrócone o pewien kąt, i płaszczyzna styku pokrywy komory pływakowej z gaźnikiem również nie jest równoległa do poziomu, więc w którym miejscu przyłożyć wężyk sprawdzający aby odczyt był właściwy?? No i od jakiego znaku mierzyć??
A może pomiar ma być wykonany jak na tym filmie?? od 2:30 minuty :
http://www.youtube.com/watch?v=_CX9bN4AJvc

Poziom chciałbym ustawić teraz kiedy mam wyjęte gaziory, bo później to będzie trudniejsza sprawa z dojściem.

robroy - 2012-04-29, 21:33

Witam. Mam takie pytanie odnośnie drag stara 650. Założyłem puste wydechy i motor chodzi fatalnie. robiłem synchronizacje gaźników, regulacje luzów zaworowych. Wymieniłem fajki świece i wszystkie filtry. przestawiłem iglice w najwyższy punkt. Skład mieszanki 72.Bez zmian moto "duka" a nie jedzie. Nie przyspiesza płynnie tylko z jakimiś oporami aż nim trzepie. Pytanie czy wymiana przepustnic na większe coś pomoże? jeśli tak to na jakie?
gery73 - 2012-06-07, 20:51

Pytanko jest takie bo V-starze 650 z systemem dopalania spalin jeden króciec gaźnikowy jest podłączony wężykiem do tego ustrojstwa na dole. Czy synchro gaźników robi się zdejmując wężyk z tego króćca czy jakoś inaczej ?


Pozdrawiam gery

żmija - 2012-06-07, 20:54

O synchronizacji 650-tki jest TU
gery73 - 2012-06-07, 20:56

No to to ja wiem pytanie dotyczy dopalania spalin a raczej czy synchro robi sie odłączając ustrojstwo do dopalania czy jakos inaczej

gery

żmija - 2012-06-07, 21:07

Gery, synchro robisz wg informacji na stronie którą podałem, jeżeli tam nie ma informacji o instalacji dopalania spalin to nic nie odłączasz. Podłączasz wakuometr pod zaznaczone końcówki i regulujesz śrubą, wcześniej ustawiasz obroty biegu "jałowego" na 1150-1250 i to wszystko, powodzenia ;D
gery73 - 2012-06-08, 09:00

Jasne tylko do jednego z króćców jest podłączone dopalanie spalin(żeby podłączyc wakuometr musze odłączyc dopalanie spalin - chyba że jakiś trójnik ), drugi jest zaślepiony tak jak powinno być - no i zgłupiałem :)

Trza będzie metodą prób pokombinować

pozdro gery

[ Dodano: 2012-06-13, 21:56 ]
Mam jeszcze jedno pytanko - mam wakuometry i jak je podłączam do króćców za pomocą rurki to mi wskazania strasznie wariują, ale jak wężyki ścisnę czyli zmniejszę podciśnienie to odczyty się uspokajają. Jak czytałem opis waku wykonanego z rurek igieł i oleju to czy igły spełniają rolę czegoś w rodzaju zaworu zwrotnego coby odczyt nie szalał ?

pozdrawiam

[ Dodano: 2012-06-28, 13:47 ]
Może odpowiem samemu sobie, ale w V-starach z dopalaniem spalin synchronizacje gaźników robi się po odłączeniu instalacji dopalania od przedniego króćca ssącego. Pozdrawiam

radekopo - 2012-08-24, 14:03

http://www.youtube.com/watch?v=YhomLFebOVc

[ Dodano: 2012-08-24, 20:00 ]
Koledzy podpowiedzcie proszę co robię nie tak...
Mam wszystko zrobione i podłączone jak na flmiku http://www.youtube.com/watch?v=YhomLFebOVc
Efekt jest taki że moto nie ma wolnych obrotów muszę go lekko na ssaniu trzymać i o odpaleniu odrazu pociąga olej do króćca tego który jest pod filtrem powietrza.Tak że nie jestem w stanie niczego poregulować.Co mam zrobić?

Marecki75 - 2013-10-13, 14:55

Ryszard napisał/a:
Witam wszystkich, jestem nowy na forum i już od razu proszę o pomoc,
próbuję zrobić synchronizację gaźników w ds 1100 i nie mogę znaleźć tej właściwej śruby do regulacji. DS z 2007r z USA.
Z góry dziękuję za pomoc.
Ryszard :poddajesie:


No włąśnie , mam to samo pytanie. Uzupełnię je o zdjęcia ( na filmikach z działu "krok po kroku ..." - Irek dzięki :) , nie widać wyraźnie śruby regulacyjnej).
Czy to jest ta na pierwszej fotce? Czy na drugiej ?
https://plus.google.com/photos/107670902536158091868/albums/5934220837298346657
Z góry dziękuję za odpowiedź. Pozdrawiam :)

vaaks - 2013-10-13, 17:53

Na drugiej.
Marecki75 - 2013-10-13, 18:45

vaaks, dzięki :)

[ Dodano: 2015-02-15, 17:05 ]
Fajny film dla posiadaczy 1100. Krok po kroku pokazane jak samodzielnie zrobić synchronizację : https://m.youtube.com/watch?v=MPJMYU_Ub2Y

arkady007 - 2015-05-24, 19:29

Moi Drodzy
Należy jednak pamiętać o podstawach a tu ten wątek pominięto:
1. jak chcesz regulować gaźniki to najpierw MUSISZ wyregulować zawory (bo inaczej regulacja gaźników jest bez sensu)
2. Skontrolować lub wymienić świece zapłonowe (należy zrobić to co trzeba)
3. Zakupić browar... lol
4. Regulować gaźniki

Uwaga Niektórzy producenci zalecają regulację z filtrem powietrza założonym, ale moim zdaniem tak się powinno regulować zawsze (w takich warunkach jak pracuje silnik)

Powodzonka ;d

[ Dodano: 2015-05-24, 19:32 ]
O rety zapomniałem o jednym!
Gaźniki powinny być wyczyszczone!!! (nie z zewnątrz - bo to wpływu na ich pracę nie ma, ale wewnątrz (choć komora pływakowa i dysze)

griswald - 2015-08-18, 23:35

Po przeczytaniu tematu zauważyłem, że niektórzy twierdzą żeby synchronizację przeprowadzić z filtrem powietrza a inni, że bez filtra. W moim motocyklu bez filtra trwa to może minutę a z założonym filtrem jest nie do wykonania. Wakuometr własnej produkcji i po odpaleniu motocykla olej ,,ucieka" w jedną stronę i za żadne skarby nie da się go ustabilizować. Zawory wyregulowane, filtr czysty. Wychodzi na to, że synchronizacja musi być wykonana bez filtra, czy coś u mnie nie gra i jakieś elementy są niesprawne ?
Lucash79 - 2015-08-19, 10:00

W DS650 też miałem kłopot z synchronizacją gaźników, ale okazało się, że rurka wychodząca z króćca ssącego była luźna i jeden gaźnik był zabrudzony. Po "wklejeniu" rurki i wyczyszczeniu gaźnika - synchronizacja była robiona z filtrem powietrza (bez problemu).
arkady007 - 2015-08-19, 18:46

Kolego Griswald
Polecam sprawdzić jeszcze jedno:
weź sobie zmywacz do hamulców (lub ostatecznie dezodorant) i popryskaj na zapalonym silniku po gaźnikach i króćcach do gaźników (tylko z czuciem - krótkie pryski).
Zobacz czy nie zmieniają się obroty - jak tak - tzn bierze gdzieś lewe powietrze - dlatego masz problem z regulacją.
życzę powodzonka :)

griswald - 2015-08-20, 04:22

Dzięki za sugestie, jutro sprawdzę jedno i drugie. Zastanawia mnie tylko to, że gdyby wężyk miał nieszczelność czy nawet króćce były nieszczelne to byłyby tak samo nieszczelne i z filtrem i bez filtra a tu takie rozbieżności. Jedno powietrze przez jeden filtr i do jednego airboxa... sprawdzę
arkady007 - 2015-09-07, 19:38

Jacek
Nie namawiaj Koleżeństwa do zła!
Regulacja zaworów w motocyklach jest zarąbiście ważna i z moich doświadczeń wynika, że po przebiegu zalecanym przez fabrykę trzeba było choć kilka przeregulować (tez miałem dotychczas 16 szt).
Pominięcie tego powoduje, że zawory zaczynają być podparte (zostają uchylone) i nie ma jak odprowadzić ciepła z trzonka - i się wypalają niestety.
Później nie ma kompresji i d....
Ja zalecam regulacje i przeglądy - co najmniej tak jak mówi serwisówka...
ArekW nie musisz gasić moto, na zapalonym ściągasz kapturki. Trochę się zadławi ale nie ma strachu :)

tasmanski - 2016-04-18, 14:22

Hejka,

Mam kilka pytan odnosnie synchronizacji.
Jak rozumiem, cale to waku wlasnej roboty musi byc idealnie symetryczne?
Inaczej mowiac czy nasze tlumiki z igiel powinny byc w takiej samej odleglosci od koncow rurek, ramiona tego 'U' zrobionego z rurki powinny miec jednakowa dlugosc?
I czy przed podlaczeniem do kroccow poziom oleju w obydwu ramionach powinien byc jednakowy?
Powod dla ktorego pytam to filmik (nr 2, czas 02:50 do 02:59 na przyklad) na ktorym wyraznie widac roznice poziomow przed rozpoczeciem synchronizacji.
Dzieki wielkie.

arkady007 - 2016-04-21, 16:00

Kolego
Ideału nie musi być ale ważne jest:
1. Długość przewodów przyłączeniowych, ich średnica i materiał - musi być taka sama (wyjaśnienie poniżej).
2. Ilość oleju musi być taka sama (w obu vel 3 vel 4 ramionach U-Rurek) - powód - masa słupa cieczy musi być taka sama
3. Tłumiki powinny być na tej samej długości (od tego zależy dokładność pomiaru) ale jak nie możesz zrobić to się nie sprzeciwiaj. Różnica jest taka, że przewód przyłączeniowy ma jakąś elastyczność i poddaje się pod podciśnieniem (drga - kurcząc się i wracając do pozycji wyjściowej).
Na filmiku jest różnica - bo nie były równo wyregulowane cylindry/gaźniki.

tasmanski - 2016-04-21, 18:45

Dzieki za wyjasnienie. Po prostu zasugerowalem sie filmikiem, gdzie widac wyraznie roznice poziomow PRZED uruchominiem silnika (to oczywiste, ze przy niewyregulowanych gaznikach prze pracujacym silniku bedzie widac roznice-przeciez o to chodzi w regulacji- zeby ew. roznice weliminowac...).
Nie jestem pewien czy samo podlaczenie rurek do kroccow przy WYLACZONYM silniku wywolywalo od razu roznice? Czy tak wlasnie jest?

arkady007 - 2016-04-21, 19:41

Ten miernik podciśnienia mi wygląda na rtęciowy. Rtęć ma tak - że potrafi zostać w ostatnim położeniu (tak jak w termometrze rtęciowym). Pewnie to stąd.
molpol - 2017-05-08, 19:25
Temat postu: Serwis śląsk Katowice Sosnowiec i okolice
Witam Czy możecie polecić mi jakiś serwis ze śląska jestem z Dąbrowy Górniczej który mógłby wykonać regulację i ogólnie przejrzeć motocykl z wymianą olejów. Mój v-star ma wydechy vanca filtr akcesoryjny i wydaje mi się że dość nie równo pracuje .

proponuje najpierw http://yamaha-dragstar.pl/viewtopic.php?t=9

potem http://yamaha-dragstar.pl/viewforum.php?f=18

WADERA

darek_p69 - 2017-06-07, 16:27

Witam
Jaki kluczyk (rozmiar) służy do regulacji tej śrubki ? 8 jest za duży... chcę zakupić właściwy.
Dzięki za info.

[ Dodano: 2017-06-08, 08:36 ]
już wiem, to jest 7

arekw711 - 2017-06-13, 19:38

Cytat:

Witam
Jaki kluczyk (rozmiar) służy do regulacji tej śrubki ? 8 jest za duży... chcę zakupić właściwy.
Dzięki za info.



klucz 7 tak jak w virago

przemo8206 - 2018-01-02, 22:14

Witam, jestem nowy na forum, mam pytanie co do synchronizacji drag stara XVS 650, czy z byt rozgrzany silnik może zaburzyć prawidłową synchronizację gaźników? bo u mnie wyglądało to tak ,że jak bardzo się rozgrzał to olej w wężyku ciągło w tylny cylinder , i śrubą do synchronizacji nie dało się wyregulować bo jak kręciłem w jedną stronę to ciągło bardziej w tylny cylinder , a jak kręciłem w drugą to silnik nie równo pracował. czy ktoś już tak miał ?? ?
kacper7460 - 2018-03-11, 10:56

Witam wszystkich posiadaczy DRAG-ów.
W związku z tym, że nieuchronnie zbliża się sezon... potrzebuję pomocy, a może bardziej podpowiedzi...
Otóż... na jesieni postawiłem mojego DRAGA w garażu, przez zimę wymieniłem filtry i olej, a ostatnio przed wyjazdem na badanie diagnostyczne mój DRAG zimny nie zapalił na ssaniu, ale bez problemu pali bez ssania. Zauważyłem jednak, że ma troszeczkę podwyższone obroty. Przy próbie uruchamiania na ssaniu strzela w tłumik. W poprzednim sezonie nie było żadnych problemów. I tu właśnie potrzebna jest mi podpowiedź - czym to może być spowodowane? Woda w gaźniku?

tygrys - 2018-03-11, 16:09

Proponuję Ci , żebyś pojeździł trochę (150-200km) zanim zaczniesz "grzebać" przy gaźnikach . Ten objaw "strzela w tłumik" jest oznaką za bogatej mieszanki - za dużo paliwa , a za mało powietrza . Uruchamiając "ssanie" właśnie to robisz - wzbogacasz mieszankę dla łatwiejszego rozruchu zimnego silnika. Jeżeli po przejechaniu 100-200 km objawy nie ustąpią , to proponuję żeby dać mu troszkę więcej powietrza - śrubka najczęściej na płaski śrubokręt , ale zazwyczaj ciężko jest dostać się tam , bo jest wkręcana od dołu w okolicy komory pływakowej i jest mosiężna . Trzeba ją lekko wykręcić - najlepiej robić to po pół obrotu i próba , żeby w "razie draki" zawsze można było wrócić do ustawienia wyjściowego .
georgeiii - 2020-02-23, 11:48

Panowie mam pytanie do tematu - po regulacji zaworów, synchronizacji gaźników i ustawieniu obrotów (wszystko wg tematu i serwisówki) motocykl przy schodzeniu w wysokich obrotów nadal strzela lekko z wydechów. Jest jakiś sposób żeby to zredukować lub wyeliminować?

Dzięki za pomoc z góry :>

larry7 - 2021-04-18, 11:27

masz zbyt bogatą mieszankę. Gaźnik podaje zbyt dużo paliwa.
O ile dobrze pamiętam to z boku gaźnika powinny być śruby do regulacji składu mieszanki - schowane pod gumowymi zaślepkami, na płaski śrubokręt. Każda z tych śrub powinna być wykręcona o tyle samo obrotów - nie pamiętam ile ma tych obrotów ale serwisówka powinna o tym mówić.
Można to jednak wyregulować metodą prób i błędów. Proponuję rozwiązanie jakie zastosowałem w moim Royal Star:
1. rozgrzej silnik do normalnej temperatury pracy i koniecznie wyłącz ssanie
2. wyłącz silnik
3. wkręcasz obie śruby regulacji mieszanki do oporu (tylko nie na chama bo zerwiesz gwinty- kręć delikatnie aż poczujesz opór. Licz obroty podczas wkręcania bo przez to dowiesz się czy miałeś jednakowe ustawienia na obu gaźnikach
4. teraz obie śruby wykręć o jakieś 3 pełne obroty.
5. uruchom silnik - jeśli będzie się dławił i nierówno pracował to wykręć obie śruby o pół obrotu lub więcej w razie potrzeby
6. jak już będzie w miarę równo pracował to jedź na jazdę próbną zabierając ze sobą śrubokręt
7. podczas jazdy próbnej wykonaj hamowanie silnikiem (redukuj biegi jadąc z górki). Jeśli będzie strzelał z wydechów wykręć śruby regulacji o kolejne pół obrotu i znowu próba hamowania silnikiem. I tak do skutku aż przestanie strzelać. W trakcie regulacji kontroluj również ustawienie poziomu wolnych obrotów.
8. po ustawieniu składu mieszanki przeprowadź synchronizację gaźników.

I jeszcze jedna ważna rzecz - zanim zaczniesz cokolwiek dłubać przy tej regulacji sprawdź proszę w jakim stanie masz świece i w razie potrzeby wymień je na nowe.

remol71 - 2021-04-18, 12:14

A ja proponuję zacząć od sprawdzenia poziomu paliwa w komorze pływaka. Wygląda to na nieszczelne zaworki.
larry7 - 2021-04-18, 13:06

też możliwe ale najłatwiej sprawdzić czy jest dobrze ustawiony skład mieszanki
SATURIAN - 2021-04-18, 13:29

A ja proponuję zacząć od sprawdzenia szczelności wydechu , po prostu podokręcaj wszystkie śruby na wydechu , to jest najprostsze , potem zacznij sprawdzać gaźniki .
larry7 - 2021-04-19, 09:11

za strzały z wydechu nie odpowiada nieszczelny układ wydechowy tylko w zdecydowaniej większości zły skład mieszanki. Jeśli jest zbyt bogata to paliwo się nie spala w komorze tylko zostaje wyrzucone do wydechu i stąd te strzały.
Rozmawiałem kiedyś z bardzo dobrym mechanikiem który mi powiedział, że w ogromnej większości motocykli z gaźnikiem jest źle ustawiony skład mieszanki bo któryś z poprzednich właścicieli "naprawiał i czyścił" gaźnik nie mając o tym pojęcia. W związku z tym powykręcał wszystkie możliwe śrubki, wypłukał, wydmuchał i poskręcał bez wiedzy o tym, że te od składu mieszanki mają być dokręcone a właściwie odkręcone w odpowiedni sposób. I faktycznie u mnie w RS 1300 tak było. Mam 4 gaźniki i 4 śruby regulacji składu mieszanki - każda była odkręcona o inną ilość obrotów i mimo synchronizacji, wyregulowanych zaworów, nowych świec moto waliło w wydechy. Poświęciłem 10 minut na regulację i po temacie.
W przypadku DS 650 nominalne wykręcenie śrub to 2,5 obrotu. Pracy na 2 minuty więc proponuje od tego zacząć.

SATURIAN - 2021-04-19, 10:15

Larry , to byś się zdziwił .
larry7 - 2021-04-19, 11:14

może i bym się zdziwił jednak jak pisałem najczęstszym powodem jest złe ustawienie i od tego trzeba zacząć. Zawsze najpierw sprawdza się podstawowe tematy i jeśli to nie przynosi efektu to można szukać dalej - może i w wydechach...
Bemol - 2021-04-19, 13:36

Słyszałem, że w przypadku rozwierconych kominów strzelanie jest nieuniknione.
witek1965 - 2021-04-19, 20:41

jeżeli jest wywalona tylko ostatnia ścianka, to nie powinno to mieć żadnego wpływu i w mojej 650 nie miało. To juz jest wylot. Nie nzastepuje zmiana ciśnienia. Co innego jak się wywali całe bebechy. Ale nawet przy fabrycznych kominach, nie ruszanych "sranie ogniem" jest przypadkiem znanym. Powodem jest zbyt bogata mieszanka. I nie dotyczy to tylko motocykli. W samochodach z gaźnikiem to zjawisko równiez występowało. Ba, nawet w kosiarkach do trawy potrafi walnąć. Podstawa to dobrze wyregulowany skład mieszanki. Pytanie ilu mechaników posiada urządzenie do podłączenia w wydech lub chociaż swiece colortune ? Można na słuch, ale takich speców to juz chyba za wielu nie ma.
remol71 - 2021-06-06, 09:11

witek1965 napisał/a:
Powodem jest zbyt bogata mieszanka.

Bzdura.

witek1965 - 2021-06-07, 00:17

remol71,
Cytat:
Ale nawet przy fabrycznych kominach, nie ruszanych "sranie ogniem" jest przypadkiem znanym. Powodem jest zbyt bogata mieszanka.
Czy w przypadku zbyt bogatej mieszanki, cześc niespalonego paliwa nie trafia do układu wydechowego, gdzie ulega może ulec zapłonowi, czego efektem może być "strzelanie" wydechu. Jeśli uwazasz, że jest to niemozliwe, to rozwiń temat. Zawsze warto sie czegoś nauczyć.
remol71 - 2021-06-07, 17:50

witek1965,
Było na ten temat wiele razy. Poszukaj sobie na Forum. Ja z doświadczenia nie wdaję się z Tobą w dyskusje :D

witek1965 - 2021-06-07, 20:02

A ja chciałem u Ciebie zweryfikowac swoje informacje. Czyz nie po to jest forum dyskusyjne ?
Możliwe, że żyje w nieswiadomości. Zawsze byłem przekonany, że za bogata mieszanka powoduje przegrzewanie sie układu wydechowego( z wypaleniem katalizatorów włącznie) w związku z tym o czym pisałem, a w ostateczności plucie ogniem, zbyt uboga, to zbyt wysoka temperatura spalania w cylindrach, co owocuje np. wypalaniem gniazd zaworowych. Dotyczy to ogólnie silników jako takich, nie tylko i wyłącznie motocyklowych. No, ale widać jestem w błędzie. W zasadzie w erze sond lambda i wielu innych czujników, czyli ogólnie pojętego strerowania elektronicznego nie ma się zbytnio czym przejmować. W zasadzie to mi nie musisz odpowiadac, ale wyjasnij autorowi pytania, bo najprawdopodobniej wprowadziłem go w bład i naraziłem na koszty regulacji składu mieszanki. LwG i szerokości

wiadrowod - 2023-08-14, 00:09

Hej mam prośbę. Czy może ktoś wstawić fotkę z oznaczonymi śrubami do regulacji mieszanki w gaźniku xvs 650 . Będę ogromnie wdzięczny
witek1965 - 2023-08-15, 17:05

wiadrowod, mogę co najwyżej podrzucić na maila serwisówkę

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group