YAMAHA XVS 650, 950, 1100, 1300, 1600, 1700, 1900 FORUM

Optyczny - Gmole tylne - dla pasażera

Kozak_Barabasz - 2008-10-23, 21:18
Temat postu: Gmole tylne - dla pasażera
Czy gmole dla pasażera są dodatkowym zabezpieczeniem ?
Wyglądają one na dość krótkie więc chyba oprócz funkcji wyglądu nie mają większego zadania ...
No ale wyglądają bosko :D

Ma ktoś może takie założone ?
Prosiłbym o zdjęcia mocowania, ponieważ wyczytałem, że nie można założyć ich jak się ma osłonę na wał kardana ...

Sklep




pan_wiewiorka - 2008-10-24, 09:06

Z osłoną na wał kardana nie będzie większego problemu pod warunkiem, że zamontujesz osłoną małą, np.: taką. Z całą pewnością nie zamontujesz takiej.

A czy mają dodatkowe znaczenie podczas szlifu? Ano mają i to spore. Same sakwy nic nie dadzą kiedy zwali się na nie 300kg. Gmole tylne chronią całą dupę Gwiazdki i nogi plecaczka.

A sklep sprawdzony, wszystko mam od nich.

Mirek - 2008-10-24, 10:12

Posiadam tylne gmole sprawdzają się miałem przypadek na zlocie został przewrócony mój Generał na prawą stronę na parkingu ,po całym zdarzeniu został tylko ślad na tylnym gmolu w postaci odprysku wielkości łebka od szpilki.
Madźka - 2008-10-24, 12:53

Tylnie gmole to bajka, wyglądają naprawdę świetnie,
jeszcze jak pisze Mirek same z nich korzyści

chyba też się skuszę... ;)

Kozak_Barabasz - 2008-10-24, 15:45

pan_wiewiorka no właśnie mam tą większą osłonę ;)
Ale spoko, przerobi się :D

fazzi - 2008-10-24, 15:57

tez mam takie i sa swietne, wcale nie sa male a dodatkowo pasazer nie brudzi wydechow ;p
jesli chodzi o ochrone to nie ma obaw, kiedys mialem szlif na prehistorycznej jawie i nawet uchwyt pasazera w polaczeniu z przednimi gmolami umozliwil bezpiecznie wyjsc z opresji pasazerowi i maszynie ;D
a to sposob ich montazu: http://www.roadstyler.com...id=111&Itemid=1

Kozak_Barabasz - 2008-10-24, 16:15

Hmy, nie widzę aby ochrona wału kardana przeszkadzała w montażu.

Więc rozumiem, że jak ma się gmole na przodzie i tyle to nawet wydech nie zostanie porysowany :D

fazzi - 2008-10-24, 16:23

Kozak_Barabasz napisał/a:
Hmy, nie widzę aby ochrona wału kardana przeszkadzała w montażu.

Więc rozumiem, że jak ma się gmole na przodzie i tyle to nawet wydech nie zostanie porysowany :D

to juz chyba zalezy od tego to sie dzieje na drodze :( bo niektore patenty sa wybitnie niesprzyjajace motocyklistom np. typowe barierki przy drogach i niegrozny szlif i wypad z drogi w polaczeniu z barierka i przeswitem pod nia dziala jak frezarka obcinajaca wszystko powyzej 0,5m

Jeżyk - 2008-10-24, 16:33

Ja mam zamontowane tylne gmole i dużą osłone wału czyli może to ze sobą działać :)

[ Dodano: 2008-10-24, 16:35 ]
A jak to u siebie zrobiłem to można zobaczyć na zdjęciach mojej Gwiazdeczki :)

Kozak_Barabasz - 2008-12-17, 20:53

kombinuję teraz z tymi gmolami na wszystkie sposoby.
Mam nadzieję, że RoadStyler mi je przerobi bo na razie za ciekawie to nie wygląda (moje sakwy otwierają się do tyłu).

Jeżyk - 2008-12-17, 21:10

No niestety, przy otwierających się sakwach do tyły tylny gmol przeszkadza.
Najlepszym rozwiązaniem są sakwy otwierające się na bok.
Pozostaje jeszcze kwestia podnóżek dla pasażera.
Przy zamontowanym gmolu jest mało miejsca na wygodne oparcie nóg pasażera gdyż obcasem zahacza on o gmol.
Ja problem ten rozwiązałem przez przesunięcie podnóżek do przodu.
Rozwiązanie to można zobaczyć na zdjęciach mojej gwiazdeczki.

fazzi - 2008-12-17, 21:30

moj plecaczek po zamontowaniu gmoli juz nie chce podestow, poniewaz obcas daje za gmola, wiec noga spoczywa przodem na stopce a tylem na gmolu ;p
pan_wiewiorka - 2008-12-18, 08:36

URL]
Kozak_Barabasz napisał/a:
(moje sakwy otwierają się do tyłu)

Zapomnij, ja zmieniłem sakwy. Nie da rady miszczu. A miałem take wypaśnie.

Przed


Po

Kozak_Barabasz - 2008-12-18, 15:13

pan_wiewiorka napisał/a:
Zapomnij, ja zmieniłem sakwy. Nie da rady miszczu. A miałem take wypaśnie.

Kurczę no faktycznie super to wygląda u ciebie.
Zmieniłeś sakwy ?
W moim sakwy idealnie komponują się z linią motocykla (nawet pod kolor) więc wolę nie zakładać gmoli chyba, że gmole byłyby inaczej wygięte (wyższe, dłuższe oraz bardziej przesunięte do przodu.

pan_wiewiorka - 2008-12-18, 19:25

Gmol dobra rzecz. Sakwa nie uchroni Cię przed skutkami szlifu. Możesz ewentualnie pokombinować z przerobieniem zamykania sakwy.
LARRY - 2008-12-25, 20:40

Koledzy czy wiecie gdzie tanio można zrobić lub kupić Gmole na przód i tył do naszych gwiazdeczek
Kamyk - 2008-12-25, 21:27

Ja zrobiłem prezent, dla mojej gwiazdki - na gwiazdę dostała gmole. Tylne już przed świętami złożyłem (brak cierpliwości i wielka ciekawość), przednie też. Ale one doszły 23, siostra przechwyciła i dopiero wczoraj je zobaczyłem. W sobotę montaż. Tylne wyglądają super, przednie na pewno też. Kupiłem je dla bezpieczeństwa i troszkę marzła moja gwiazdka. Musiałem ją ubrać. Choć mam nadzieję, że nie będe sprawdzał ich atestu w praktyce. Pozdrawiam Kamyk
migdał - 2008-12-26, 08:54

LARRY napisał/a:
Koledzy czy wiecie gdzie tanio można zrobić lub kupić Gmole na przód i tył do naszych gwiazdeczek

RoadStar Producent
http://www.roadstyler.com...hpshop&Itemid=1
roll

fazzi - 2008-12-26, 09:29

tez tam kupilem i sa lepiej wykonane niz orginalne, ktore mam z przodu, oparcie tez jest swietne :)
pan_wiewiorka - 2008-12-26, 19:49

Mnie kołnierz gmola sprawił nieco problemu przy montowaniu podnóżków. Śruby są nieco przykrótkie i teraz, kiedy Gwiazdka pójdzie do lakierowania, muszę znaleźć zakład, w którym sfrezują mi tuleje o jakieś 5-7mm.
grzechu - 2009-01-04, 20:04

ja swoje przednie gmole kupiłem u człowieka z iłży wystawia na allegro przekonał mnie fakt że są z nierdzewki w razie jakiejś przygody tfu tfu bedzie można wyszlifować i wypolerowac kolega ma chromowane i kiedyś mocniej się położył w zakręcie i teraz korozja wychodzi
te w road styler do 650 są z dwóch częsci czy aby mają tą samą wytrzymałość co rura w całosci ?? ?
a i spoko mozna z nim sie potargować

Kozak_Barabasz - 2009-01-04, 20:07

Gmole z Road Styler są naprawdę bardzo dobrej jakości.
Najważniejsze, że każde mocowanie przykręcane jest 2 śrubami (tam szybko nie zegną się w razie ewentualnego dzwonu).

pan_wiewiorka - 2009-01-04, 22:09

Kozaku widziałem, że masz długą osłonę wału. Nie miałeś problemu z tylnym gmolem po tej stronie?
Kozak_Barabasz - 2009-01-05, 02:24

pan_wiewiorka napisał/a:
Kozaku widziałem, że masz długą osłonę wału. Nie miałeś problemu z tylnym gmolem po tej stronie?

Nie kupiłem ich TYLKO przez sposób otwierania moich sakw .....
Przez nie nie mógłbym wcale otworzyć sakw :(

Rozmawiałem z Road Styler i powiedział mi, że się da ale trzeba pokombinować z dołożeniem tulejki (mowa o nakładce na wał).

pan_wiewiorka - 2009-01-05, 08:50

Kozak_Barabasz napisał/a:
z dołożeniem tulejki (mowa o nakładce na wał).

Chyba nie na wał a pod gmol ;)

Kozak_Barabasz - 2009-01-05, 16:19

pan_wiewiorka napisał/a:
Kozak_Barabasz napisał/a:
z dołożeniem tulejki (mowa o nakładce na wał).

Chyba nie na wał a pod gmol ;)

Tak tak, to oczywiste ;)
Napisałem w nawiasie, że chodzi o problem z nakładką na wał. Jak się to czytało to sprawiało wrażenie, że należy włożyć tuleję aby otwierały się sakwy ;)

kili - 2009-01-26, 13:40
Temat postu: Gmole tylne
Witam!

Czy ma ktoś rysunek na gmole tylne? Mam możliwości, aby to samemu zrobić (pracuję w obróbce stali) ale potrzebował bym rysunek z rozstawem otworów i rysunkiem blaszek.

pozdrawiam

grzechu - 2009-01-26, 14:46

sam się przymierzam do zrobienia największy problem dla mnie jest wygięcie rury żeby nie pozałamywać a uzyskać mały łuk
kształt litera C rura śr. 25mm x 3mm Wymiary: szer. 20,5cm (odległość pozioma od motocykla do wewnętrznej ścianki rury) wysok. 28,5-29cm (po wewnętrznej stronie) a same mocowanie to jak juz wygniesz rure to przymierz do moto i samo wyjdzie co gdzie i jak
jak co to może zrobisz i dla mnie ? same rury powiginać reszte się zrobi

kili - 2009-01-26, 14:54

Ja brałem pod uwagę rurę 30x2 bo akurat mam taką dostępną. Małe luki można zrobić bez wyginania- wspawać TIGiem kolanka hamburskie, wcześniej lekko podfazowana - a spaw oszlifować.
LARRY - 2009-01-26, 14:59

Jakbyś kolego zrobił coś takiego to wrzuć fotke. Chętnie bym kupił też takie od Ciebie jak byś mógł zrobić więcej.
kili - 2009-01-26, 15:07

gmole tylne można kupić w road styler za 330 zł: link poniżej
http://www.roadstyler.com...hpshop&Itemid=1

Ale myślę ze najwiecej tu będzie kosztował chrom. Nie wiem jakie sa koszty bo nie znam jeszcze wszystkich wymiarów i rozstawów otworów.

grzechu - 2009-01-26, 15:18

no z tymi kolanami hamburskimi myśałem ale oszlifować tak żeby śladu nie było??? a pod chrom powierzchnia musi być idealna pamaiętaj że gmole to nie tylko wygląd przedewszyskim mają chronić więc rura powinna być co najmniej 3mm ścianka i najlepiej z całości a nie spawana z kawałków
wiosną będe na mazurach robią tam chłopcy cuda z nierdzewki ale czy zrobą i ile będą chcieli licho wie

kili - 2009-01-26, 15:20

Jak położysz większy spaw i masz specjalną szlifierkę do rur - to dasz radę to zrobić bez problemu. Oszlifowane spawy pożna jeszcze po szlifowaniu zaczyścić włókniną.

[ Dodano: 2009-01-27, 10:34 ]
Niesty nawet wypolerowana nierdzewka nie świeci się tak jak standardowy chrom.

Wawrzek - 2009-05-23, 20:54
Temat postu: Gmole tylne - czy warto?
Było o przednich, ale o tylnych nie :P

Ile taki bajer kosztuje do custom'a 650?
Gdzie można zamówić?

koszerny - 2009-05-23, 20:59

tutaj masz :
http://www.roadstyler.com...hpshop&Itemid=1

Arcon - 2009-05-23, 21:00

Do mnie wczoraj dotarły gmole z firmy RoadStyler:

RoadStyler - gmole tylne Yamaha DragStar 650

cena - 330 zeta + 21 za kuriera. Paczka była u mnie w 3 dni od zamówienia. Jutro będę montować :koksik:

Kamyk - 2009-05-23, 21:06

Mam takie same i jestem z nich bardzo zadowolony
koszerny - 2009-05-23, 21:10

a z kwasówki nie wiecie kto robi ?
Wawrzek - 2009-05-23, 21:12

Arcon wrzuć foty po zamontowaniu, ok? :)
Dzięki za namiar - przyda się 8)

arekw711 - 2009-05-23, 21:52

ja mam też firmy RoadStyler i jestem z nich zadowolony cena ok 350zł
pan_wiewiorka - 2009-05-23, 22:20

Temat był przewałkowany jakiś czas temu. Obecnie chyba tylko RoadStyler takie robi. Miałem od nich do 650 mam teraz do 1100.
1janbo - 2009-05-23, 22:53

Potwierdzam. Firma godna polecenia.
Arcon - 2009-05-24, 23:59

No i duppa. Montaż spoko, ale po założeniu gmoli ni chu chu nie dam rady przypiąć sakw mocowanych na klik-fixy :/ A przecież nie będę teraz kupował nowych sakw evil Coś mnie się zdaje, że będę musiał skorzystać z prawa do zwrotu towaru...
pan_wiewiorka - 2009-05-25, 07:44

Jeśli kupiłeś w RoadStylerze, to przy opisie przedmiotu zawsze piszą czy coś mśmignie z jakimś elementem. Ja nie kupiłem długiej osłony na wał właśnie przez gmol ale jest to zaznaczone na stronie ("ta osłona z gmolem tylnym nie zatrybi"). Zadzwoń do nich i powiedz co i jak. Są bardzo elastyczni.
Wawrzek - 2009-05-25, 11:21

Arcon napisał/a:
Montaż spoko


Tak z ciekawości (bo na foto nie widać) jak wygląda montaż?
Górny otwór tylnego gmola montujemy tam gdzie stelaż na sakwy?
A drugi?

Arcon - 2009-05-25, 11:31

Górny tam gdzie stelaż na sakwy, dolny - pod śrubę mocowania podnóżka pasażera (tam są dwie śruby, gmol mocuje się pod tę wyżej).
Wawrzek - 2009-05-25, 11:47

Arcon napisał/a:
Górny tam gdzie stelaż na sakwy, dolny - pod śrubę mocowania podnóżka pasażera (tam są dwie śruby, gmol mocuje się pod tę wyżej).


Hmm w takim razie u mnie może być problem z montażem, bo z tyły dla pasażera mam zamontowane podłogi...
Arcon napisz proszę jaka jest długość tej blaszki mocującej na tylnym gmolu u dołu.

Piotras - 2009-05-25, 11:49

Generalnie montaż tylnego gmola z Roadstylera może nastręczyć trochę kłopotów: ciut brakuje żeby wszystko dało się skręcić bez "naciągania" elementów: proponuję pozostawić sobie margines czasowy i uzbroić się w narzędzia i cierpliwość.
pan_wiewiorka - 2009-05-25, 12:46

Cytat:
Generalnie montaż tylnego gmola z Roadstylera może nastręczyć trochę kłopotów: ciut brakuje żeby wszystko dało się skręcić bez "naciągania" elementów: proponuję pozostawić sobie margines czasowy i uzbroić się w narzędzia i cierpliwość.

Zgodzę się tylko w przypadku 650. Faktycznie trzeba trochę dociagnąć. Jednak do 1100 pasują jak ulał :)
Pamiętajcie tutaj o sakwach. te otwierane w stronę kierownicy (a nie na bok) mogą nie zatrybić.

fazzi - 2009-06-29, 14:10

czy widzial ktos taki gmol tylni, bo dla mnie to duze zaskoczenie

empiq - 2009-06-29, 14:11

O nie wygląda źle!! :)
pan_wiewiorka - 2009-06-29, 14:12

fazzi, rewelka. Takie cóś chętnie bym założył.
1janbo - 2009-06-29, 15:28

pan_wiewiorka napisał/a:
Cytat:
Generalnie montaż tylnego gmola z Roadstylera może nastręczyć trochę kłopotów: ciut brakuje żeby wszystko dało się skręcić bez "naciągania" elementów: proponuję pozostawić sobie margines czasowy i uzbroić się w narzędzia i cierpliwość.

Zgodzę się tylko w przypadku 650. Faktycznie trzeba trochę dociagnąć. Jednak do 1100 pasują jak ulał :)
Pamiętajcie tutaj o sakwach. te otwierane w stronę kierownicy (a nie na bok) mogą nie zatrybić.


Nie zgodzę się. Nie jestem specjalnie "techniczny" i nie lubię jak od razu mi coś nie zagra. Gmole kupiłem od Nich za wyraźną i osobistą namową Wiewióra - nie żałuję. Montaż to pestka, nawet dla mnie... wsjo pasowało, jak od tego moto... A nadto, doświadczenie w montowaniu nabywałem u Wiewiórowej Gwiazdki :D

fazzi - 2009-06-29, 16:31

ja tez mam ich oparcie i gmole i obylo sie bez rewolucji ;D
Demolka - 2009-10-01, 11:14

Obiecałem zainteresowanym fotki mocowania gmola tylnego i adaptera do podestu, ale forum zamknięte dlatego tutaj wklejam.
Moderatorzy mogli by zmienić tytuł tematu na "GMOLE".
Ok, próba wklejania :hahaha:

[ Dodano: 2009-10-01, 11:15 ]
kolejna fotka

[ Dodano: 2009-10-01, 11:16 ]
i trzecia

[ Dodano: 2009-10-01, 11:17 ]
i ostatnia

spining - 2009-11-26, 17:10
Temat postu: Gmole tylne - czy warto?
jestem w trakcie "uzbrajania" mojej Gwiazdki i stoje przezd problemem - czy kupowac i m ontowac tylne gmole - prosze o obiektywne opinie :stars:
pan_wiewiorka - 2009-11-26, 17:12

Temat był, poszperajcie ;)
jaro - 2009-11-26, 17:25

napewno warto
zbymus - 2009-11-26, 17:42

Ja mam jestem za to bezpieczeństwo i uroda.
Xavier - 2009-11-26, 17:56

Poczytaj temat o wypadkach - tam prawie każdy posiadacz tylnych gmoli pisze że jak to dobrze że je miał bo inaczej by była masakra.... a wielu, którzy ich nie mieli narzekają że zniszczyli sobie sakwy - a jak dobrze wszyscy wiemy nie są one tanie
arekw711 - 2009-11-26, 18:12

Może powiem tak że w niedzielę gdyby nie gmole tył byłoby dużo gorzej ja jestem jak najbardziej za teraz już to wiem po sobie
Fajnie by było, gdybyś używał znaków interpunkcyjnych dla lepszego zrozumienia tego co napisałeś. vaaks

witek1965 - 2009-11-26, 22:09

każde coś co zwiększa bezpieczeństwo warto jest założyć. Sztywna sakwa + tylny gmol miód zestaw. szkoda tylko, że jedna firma je robi i na dodatek tylko chrom. Coś EDDIE chyba miał zamiar produkować z nierdzewki, ale nie wiem, czy cos z tego wyjdzie
Dawid Z. - 2009-11-26, 22:18

witek1965 napisał/a:
każde coś co zwiększa bezpieczeństwo warto jest założyć. Sztywna sakwa + tylny gmol miód zestaw. szkoda tylko, że jedna firma je robi i na dodatek tylko chrom. Coś EDDIE chyba miał zamiar produkować z nierdzewki, ale nie wiem, czy cos z tego wyjdzie



Z tego co się dowiedziałem od Eddiego to czeka na giętarkę jak już będzie miał gientarkę to produkcja się zacznie.

1janbo - 2009-11-26, 22:23

Warto.

Ja kupiłem swoje po pikaku, za namową Wiewióra, który u mnie gościł. Nie żałuję zakupu. Zdarzyło mi się parkując, poślizgnąć się na posadzce w garażu... Gdyby nie gmol... pewne jeszcze leżałbym tam...

Pod Grunwaldem, na błotku... dokręciłem manetkę i Gwiazda poległa... Gdyby nie gmole (tył i przód) moja Domi pewnie bylaby poszkodowana, a tak trzynastolatka tylko najadła się strachu i wykąpała się w glajdzie ;)

Warto kupić. Tyle.

PS
Wiewiór - fenks :)

EDDIE - 2009-11-27, 16:09

Dawid Z. napisał/a:
witek1965 napisał/a:
każde coś co zwiększa bezpieczeństwo warto jest założyć. Sztywna sakwa + tylny gmol miód zestaw. szkoda tylko, że jedna firma je robi i na dodatek tylko chrom. Coś EDDIE chyba miał zamiar produkować z nierdzewki, ale nie wiem, czy cos z tego wyjdzie



Z tego co się dowiedziałem od Eddiego to czeka na giętarkę jak już będzie miał gientarkę to produkcja się zacznie.


Giętarka już jest u kumpla, ale teraz czeka na oprzyrządowanie do rur o odpowiedniej średnicy.
Temat gmoli tylnych (przednich też) jest cały czas aktualny, sam na nie czekam :)

A czy warto je mieć? Na pewno tak ! Dla bezpieczeństwa i dla wygody.

ajsek - 2009-11-27, 23:27

Odbierając ostatnio gwiazdę z serwisu zadałem dokładnie to samo pytanie (Miałem szlif przy sporej prędkości, sakwy i przedni gmol uratowały mnie i motocykl). "Szpece" odradzili. Powiedzieli, że tylny gmol może uderzając uszkodzić nogę, albo co gorsze wciągnąć ją i wlec za motocyklem. Podobno mieli już takie przypadki. Sakwy spełniają ta sama funkcję tylko mniej boleśnie (oczywiście dla zdrowia, nie dla sakw, moich już nie odkupie, nie ma już takich w sprzedaży :( ) Sam już nie wiem...
koszerny - 2009-11-27, 23:54

ajsek napisał/a:
Odbierając ostatnio gwiazdę z serwisu zadałem dokładnie to samo pytanie (Miałem szlif przy sporej prędkości, sakwy i przedni gmol uratowały mnie i motocykl). "Szpece" odradzili. Powiedzieli, że tylny gmol może uderzając uszkodzić nogę, albo co gorsze wciągnąć ją i wlec za motocyklem. Podobno mieli już takie przypadki. Sakwy spełniają ta sama funkcję tylko mniej boleśnie (oczywiście dla zdrowia, nie dla sakw, moich już nie odkupie, nie ma już takich w sprzedaży :( ) Sam już nie wiem...

wszystko OK tylko wszyscy polecają tylne gmole jeśli są również zamontowane sakwy
a bez nich czyli same gmole na moto to jeszcze nie słyszałem by ktoś polecał

witek1965 - 2009-11-28, 00:15

ajsek, a jak moto noge przygniecie to nie tylko pociągnie, ale i nieźle zedrze, poparzy wydechami. Tfu, na psa urok, oby nikomu z nas. Niech tylko się świecą
metro - 2009-11-28, 06:03

Ja do swojej gwiazdki jednak założyłem. Teraz się rozglądam za sakwami.
spining - 2009-11-28, 07:29

metro napisał/a:
Ja do swojej gwiazdki jednak założyłem. Teraz się rozglądam za sakwami.
metro, dzieki za opinie na temat sakiew i gmoli - wlasnie takie sakwy zamowilem, czekam rowniez na tylne gmole - jak uszystko ulepie zamieszcze foto
metro - 2009-11-28, 07:34

Chętnie obejrzę Twoje fotki z zamocowanymi sakwami i gmolami. Zastanawiam się czy gmole nie będą przeszkadzały w otwieraniu sakiew, a nie chciałbym kupować jakiegoś małego badziewia. Same gmole wyglądają dość solidnie i wydaje mi się, ze chyba jednak w razie ślizgu noga jest chroniona, ale oczywiście lepiej żeby takiej sytuacji nie było...
shipp - 2009-11-28, 10:00

koszerny napisał/a:

wszystko OK tylko wszyscy polecają tylne gmole jeśli są również zamontowane sakwy
a bez nich czyli same gmole na moto to jeszcze nie słyszałem by ktoś polecał

Trochę to bez sensu napisałeś. Jak ktoś ubiera motocykl w gmole to raczej pewne, że założy sakwy i inne ubranka, a jeśli ktoś zdejmuje z motocykla wszystko co zbędne, to nie założy szyby, sakw i gmoli z tyłu. Same gmole bez niczego na tył? Nie widziałem jeszcze ani nie słyszałem o czymś takim...

ajsek - 2009-11-28, 10:17

shipp napisał/a:
koszerny napisał/a:

wszystko OK tylko wszyscy polecają tylne gmole jeśli są również zamontowane sakwy
a bez nich czyli same gmole na moto to jeszcze nie słyszałem by ktoś polecał

Trochę to bez sensu napisałeś. Jak ktoś ubiera motocykl w gmole to raczej pewne, że założy sakwy i inne ubranka, a jeśli ktoś zdejmuje z motocykla wszystko co zbędne, to nie założy szyby, sakw i gmoli z tyłu. Same gmole bez niczego na tył? Nie widziałem jeszcze ani nie słyszałem o czymś takim...
Dzięki shipp, właśnie o to mi chodziło :) Ja miałem oczywiście motor ubrany, skoro sakwy spełniły rolę ochronną znakomicie to po co montować gmol, który ponoć w pewnych okolicznościach może być niebezpieczny? Ewentualnie po to, żeby sakwy nie ucierpiały... To argumentacja mechaników, nie moja, ale do mnie trafia. Sorry za ewentualne błędy, ale kijowo się pisze z komórki ;/
arekw711 - 2009-11-28, 10:25

ajsek napisał

Cytat:
to po co montować gmol, który ponoć w pewnych okolicznościach może być niebezpieczny?


nie słyszałem żeby był niebezpieczny .A ostatnio przekonałem się że gdyby nie gmol to właśnie z nogami byłon by bardzo źle

ajsek - 2009-11-28, 10:30

arekw711 napisał/a:
ajsek napisał

Cytat:
to po co montować gmol, który ponoć w pewnych okolicznościach może być niebezpieczny?


nie słyszałem żeby był niebezpieczny .A ostatnio przekonałem się że gdyby nie gmol to właśnie z nogami byłon by bardzo źle
Ale przecież masz sakwy, które dokładnie tą sama funkcję spełniają?
arekw711 - 2009-11-28, 10:33

ajsek napisał

Cytat:
Ale przecież masz sakwy, które dokładnie tą sama funkcję spełniają?


przewróć motocykl na bok to zobaczymy ?

shipp - 2009-11-28, 10:35

ajsek, sama ekonomia - ile kosztują gmole a ile dobre sakwy? Osobiście wolałbym zniszczyć gmol niż sakwy, bo takich jak mam łatwo nie kupię a zniszczona jedna strona powoduje, że musisz szukać kompletu. Gmoli z tyłu nie mam bo nie mam kasy na nie, ale kiedy będzie grosz na zbyciu na pewno zaopatrzę się w nie /może jak Eddie cosik sprodukuje to się załapię?/ lol
arekw711 - 2009-11-28, 10:44

Ja mam oryginalne sakwy YAMAHY więc byłoby szkoda bo trochę kosztują , gmol jest dużo tańszy tak jak piszesz . Poza tym goml wystaje jeszcze poza sakwę czyli jest więcej miejsca na nogi , no i chyba stal jest bardziej wytrzymała niż tworzywo i skóra
koszerny - 2009-11-28, 10:46

shipp napisał/a:
koszerny napisał/a:

wszystko OK tylko wszyscy polecają tylne gmole jeśli są również zamontowane sakwy
a bez nich czyli same gmole na moto to jeszcze nie słyszałem by ktoś polecał

Trochę to bez sensu napisałeś. Jak ktoś ubiera motocykl w gmole to raczej pewne, że założy sakwy i inne ubranka, a jeśli ktoś zdejmuje z motocykla wszystko co zbędne, to nie założy szyby, sakw i gmoli z tyłu. Same gmole bez niczego na tył? Nie widziałem jeszcze ani nie słyszałem o czymś takim...

nie do końca tak jest niektórzy uważają że zamontują same gmole tylne i to zabezpieczy ich w razie co
dlatego to napisałem

EDDIE - 2009-11-28, 12:08

Być może ktoś zauważył, że tylne gmole mogą zaszkodzić. Bardzo możliwe, że to prawda w szczególnych warunkach, ale z pewnością w zdecydowanej większości przypadków gmol tylny będzie stanowił ochronę i przyniesie więcej korzyści niż gdyby go nie było. To chyba jest bezdyskusyjne.
fazzi - 2009-11-28, 12:51

gmol to kawal zelastwa i bezsprzeczne jest ze chroni i niewazne czy z sakwa czy bez, inna sprawa jest to ze naiwnym jest ten kto uwaza, ze w razie kolizji nie moze on ulec uszkodzeniu i sie zlamac ale aby sie to stalo pochlonie czesc energi a to moze uratowac noge plecaczka.
witek1965 - 2009-11-29, 00:19

fazzi, tak jak mówisz.
Ziółek - 2009-11-29, 03:00

Czytając wypowiedzi że gmol może być niebezpieczny, czy też może narobić szkody (koziołkowanie moto) to kojarzy mi się to z poduszką powietrzną w samochodzie. Też może zabić ale czy to jest powodem żeby jej nie montować ?

Poza tym niech się więcej wypowiadają Ci co złapali szlifa mając tylnego gmola. :?

shipp - 2009-11-29, 11:57

W innym motocyklu mam gmole przód i tył, na dodatek z tyłu plastikowe kufry. Raz musiałem awaryjnie hamować za puszką, niestety na farbie poleciałem jak po lodzie i zaliczyłem glebę. Gmole ładnie przyjęły na siebie asfalt i nawet te plastikowe kuferki nie zostały naruszone, że o nogach nie wspomnę. Gmole sprawdziły się wspaniale!
ajsek - 2009-11-30, 08:36

arekw711 napisał/a:
ajsek napisał

Cytat:
Ale przecież masz sakwy, które dokładnie tą sama funkcję spełniają?


przewróć motocykl na bok to zobaczymy ?


Przewróciłem, niestety sakwy do wymiany, całe szczęście z OC sprawcy ;)
Nie linczujcie mnie, to nie do końca moje zdanie, tylko gości z serwisu, wcale sensu zakładania tylnych gmoli nie neguję ;> Zastanowiło mnie tylko to co powiedzieli, bo chciałem te gmole u nich założyć i dać im jeszcze zarobić. Więc skoro mi odradzili, to albo im sie strasznie nie chciało, albo może rzeczywiście coś w tym jest. Pewnie i tak je kiedyś założę, ale dopiero jak z powrotem ubiorę gwiazdę, na jakąś dłuższą trasę...

Xavier - 2009-11-30, 09:11

Hmm. wątpię aby motocyklista z doświadczeniem odradzał założenie tylnych gmoli z przekonania. Bardzo dobre porównanie jest ich do poduszki powietrznej w kierownicy w samochodzie: Może jest jakiś mały procent zdarzeń kiedy zaszkodziły ale w zdecydowanej większości uratowały dupę motonity, nogi plecaczka czy chociażby drogie sakwy, malowania i inne elementy motorka.

Sądzę, że chcieli Cię zbyć i tyle, nie mieli czasu, nie chciało im się lub mieli lepsza robotę, ale to są tylko moje przypuszczenia.

arekw711 - 2009-11-30, 10:11

No widzisz ajsek a gdybyś miał gmole sakwy by ocalały a gmol gdyby był z nierdzewki to tylko polerka i nie ma śladu ( oczywiście przy delikatnej przewrotce) . Ja twierdzę że są potrzebne i podnoszą bezpieczeństwo , teraz wiem po sobie . Już prawie stałem , chciałem postawić nogę i nagle gleba . Motocykl zawiesił się na gmolach są tylko porysowane , gdyby ich nie było to nie wiem :nie_wiem: . Z naszymi serwisami to chyba sam wiesz jak jest evil .
Dla mnie gmole chronią a co do zakładania każdy robi jak chce

RafV - 2009-11-30, 19:17

Gdzieś słyszałem odnośnie tylnich gmoli, że przy małych prędkościach jest OK! Ale przy dużej prędkości może narobić bałaganu. Może w serwisie mówili o takiej sytuacji. Z drugiej strony wypadek przy dużej prędkości na moto to tylko szczęście decyduje o życiu.
pan_wiewiorka - 2009-11-30, 20:45

U mnie nie było gmoli na tyle (zdjałem dzień czy dwa wcześniej), ba! nie było nawet sakw a... wszystko było si. Jednak w tym wypadku hołduję stwierdzeniu, że więcej szczęścia niż rozumu ;/
Demolka - 2009-12-01, 09:01

Warto ! ! !
fazzi - 2009-12-01, 10:14

RafV napisał/a:
Gdzieś słyszałem odnośnie tylnich gmoli, że przy małych prędkościach jest OK! Ale przy dużej prędkości może narobić bałaganu. Może w serwisie mówili o takiej sytuacji. Z drugiej strony wypadek przy dużej prędkości na moto to tylko szczęście decyduje o życiu.

To podobnie jak z kaskiem powyzej pewnych predkosci juz nie ratuje zycia i jest klopot bo trodno go oddzielic od tkanki organicznej :hahaha:
Chcialem przy okazji zwrocic uwage jak w necie szybko powstaja stereotypy, czesto ludzie traktuja to co tutaj pisze jako pewnik i rzeczy sprawdzone, wiec wystarczy ze ktos chwalac swoje napisze np: " olej yyyyyy jest najlepszy do naszych motocykli a zzzz zle wplywa...." ktos to czyta i powtarza na innym forum nie podajac ze to opinia jakiegos goscia typu"Majkelpl" z FPM ktory zabiera glos w kazdej dyskusji lacznie z tymi o tipsach aby miec tysiace postow i w ten sposob rosnie piramida klamliwej opinii :)

Demolka - 2009-12-01, 13:59

Fazzi ma rację. Przy dużej szybkości gmol nie pomoże.
Ja pisałem, że warto, bo najczęściej moto się kładzie przy manewrach, cofaniu, na zlocie na śliskiej łące i czasem samo się położy jak w nocy gleba rozmoknie i nóżka wlizie... Wtedy gmole z przodu i z tyłu działają jak kołyska na której leży moto.
Przy ślizgu powyżej 100 tylko na opatrzność można liczyć, bo nawet jak gmol pancerny założysz to go z ramą wyrwie ;D

pan_wiewiorka - 2009-12-01, 14:08

Przy ostrym ślizgu (powiedzmy powyżej tych 50kaemnaha) gmol może narobić niezłego syfu zwłaszcza kiedy nie ma płaszczyzny odbijającej jaką jest sakwa. O wkręcenie w szprychy kawałaka urwanej rury wówczas nie jest trudno. Dlatego zdjąłem i... Mimo wszystko chyba dobrze zrobiłem :nie_wiem:
Demolka - 2009-12-01, 21:59

Road-Styler od którego mam gmole tylne na swojej stronie ma napisane: "montować łącznie z sakwami" 8)
pan_wiewiorka - 2009-12-01, 22:03

Jak to Lokis mawia, jak ktoś ma ph, to nawet palec w d***e złamie. Ja przeżyłem 2 wypadki motocyklowe, 3 samochodem (nawet wycinany byłem) a na mym pięknym licu nawet ryski nie ma ;)
koszerny - 2009-12-01, 22:09

pan_wiewiorka napisał/a:
Jak to Lokis mawia, jak ktoś ma ph, to nawet palec w d***e złamie. Ja przeżyłem 2 wypadki motocyklowe, 3 samochodem (nawet wycinany byłem) a na mym pięknym licu nawet ryski nie ma ;)

widać masz więcej szczęścia niż ............. (bez urazy)
lepiej się zastanów czy warto zmienić Drag Stara na to co zamierzasz
przy twoim szczęściu ( nie to żebym ci źle życzył ) :hahaha: :hahaha:

jkurnik - 2009-12-02, 11:09

RafV napisał/a:
Gdzieś słyszałem odnośnie tylnich gmoli, że przy małych prędkościach jest OK! Ale przy dużej prędkości może narobić bałaganu.


O jakim bałaganie jest mowa?

fazzi - 2009-12-02, 11:15

bo jak jedziesz szybko i sie urwie to nie wiadomo co sie moze stac, mozliwosci sa setki, wiec balagan jest taki ze nawet trudno go sobie wyobrazic :hahaha:
pan_wiewiorka - 2009-12-02, 11:24

jkurnik napisał/a:
O jakim bałaganie jest mowa?

Począwszy od wkręcenia w szprychy, przez wbicie się w nogę plecaczka, Twoje plecy lub glowę, urwanie się i uderzenie w śmigajacy z naprzeciwka samochód idakdalej... ;)
Sposób montowania jest na 4 sruby, nie masz płaszczyzny oporowej jak w przypadku przednich (rama) a do tego jest znacznie mniejsza srednica (mniejsza wyczymałość).

ajsek - 2009-12-02, 11:26

O tym właśnie mi w serwisie mówili, tylko jakoś to źle to w słowa ubrałem :D
Ziółek - 2009-12-02, 11:41

A lusterka jaką mają średnicę ? Jak się urwą to mogą przebić kask, nogę, plecy, jądra czy nawet łechtaczkę dróżniczki która akurat będzie zamykała zapory na przejeździe.

Ludzie opanujcie swoją wyobraźnie albo zacznijcie pisać książki S-F. :brawo2: :hahahaha:

PS
Zapomniałem jeszcze dodać że te frędzle co niektórzy maja przy manetkach mogą się owinąć wokół szyi przechodnia. :hahaha: i wtedy :kosa:

pan_wiewiorka - 2009-12-02, 11:55

Ziółek, chybaś nie poniał :hahaha:
fazzi - 2009-12-02, 12:31

Wiewior masz swoje zdanie i ja to rozumie ale podobnie jak ziolek nie podzielam go, mozna oczywiscie fantazjowac i wymyslac gdzie on moze wejsc motocykliscie w czasie wypadku ale to zawsze ochrona a jesli w to watpisz i nie potrzebujesz juz tych gmoli to je zaloz i walnij je z boku bejzbolem i sprawdz czy odpadna i sie polamia a jesli zostana na swoim miejscu po potem walnij tak plecaczka w noge i sie dowiesz ile zaoszczedzilem bolu ;D
Demolka - 2009-12-02, 13:09

W razie wypadku najbardziej niebezpieczna może być kierownica ! Może przebić jak rożen, może połamać żebra, a w najlepszym przypadku wybić oko.
Aż się boję shock czytać teraz o pomysłach co zrobić z kierownicą (o ile ma się ją już zamontowaną :hahaha: )

pan_wiewiorka - 2009-12-02, 13:27

fazzi, też żeś nie poniał :hahaha:
Ale krótko coby wątpliwości nie bylo, masz sakwy - zakładaj gmole. Ja cały czas odnosiłem się do sytuacji, w której są gmole a nie ma sakw :)

arekw711 - 2009-12-02, 15:22

Crash testy samochodów też robią przy prędkości około 50 km\h jeżeli jedziesz powyżej 100 to już loteria , tak samo na motocyklu . tak jak pisaliście jak ktoś ma pecha to ........

Ja mam założone i ostatnio spełniły swoje zadanie i dlatego jestem za ! !

koszerny - 2009-12-02, 16:18

pan_wiewiorka napisał/a:
Ale krótko coby wątpliwości nie bylo, masz sakwy - zakładaj gmole

z tego co ja się orientuje wiewiór ma 100% rację
producent również tak samo stwierdził

U-BOOT - 2009-12-03, 07:57

Ja zakładam przednie i zadnie ;D
jkurnik - 2009-12-03, 13:10

Ja przednie już mam zadnie tez założe napewno:)
fazzi - 2009-12-03, 14:10

koszerny napisał/a:
pan_wiewiorka napisał/a:
Ale krótko coby wątpliwości nie bylo, masz sakwy - zakładaj gmole

z tego co ja się orientuje wiewiór ma 100% rację
producent również tak samo stwierdził

jak ja bym produkowal stelaze do sakw to tez bym tak pisal :hahaha: bo skoro gosc sie juz napalil na glole i tak kupi a ziarenko zaczyna kielkowac i po jakims czasie zadzwoni po stelaz :)

EDDIE - 2009-12-03, 14:48

pan_wiewiorka napisał/a:
a do tego jest znacznie mniejsza srednica



Chyba jesteś w błędzie. Być może ktoś robi gmole tylne o mniejszej średnicy, z tego co wiem i jedne i drugie są/powinny być tej samej średnicy.


PS Aż strach pomyśleć co może zrobić szyba przednia z naszą głową :hahaha: ;)

pan_wiewiorka - 2009-12-03, 15:21

EDDIE napisał/a:
Chyba jesteś w błędzie.

W przypadku gmoli RoadStylera zapewniam Cię, że nie (miałem zarówno w 650 jak i 1100) ;)

metro - 2009-12-03, 18:11

cholera, ja jeszcze nie mam sakw, a gmole juz załozyłem. Jak tylko wrócę z pracy to zdejmę bo licho nie śpi shock
kiszka - 2010-01-05, 20:17
Temat postu: Gmole tylneje
Jestem na kupnie tylnich Gmoli,są już wybrane RoadStyler-no ale pojawił się problem,mam zamontowane podesty i nie wiem czy się zmieszczą.Może ma ktoś już założone i może podać wymiary,odległość od śrub gdzie zaczyna się gmol a kończy się podest,.Moja odległość od górnej śruby a końcem podestu to ok. 13cm.Jest to dość sporo i nie wiem czy będą pasowały .Albo niech ktoś żuci fotke.
Dawid Z. - 2010-01-05, 20:19

No to tyle Tobie powiem, że już zamontowałem gmole z Road Stylera są super ale przerabiałem tylne mocowanie do podestów, wymiarów nie posiadam , ale fotki są.
kiszka - 2010-01-05, 20:24

Dawid Z. napisał/a:
ale przerabiałem tylne mocowanie

No i chyba pies pogrzebany bo nie widzę przerobienia mocowań :beczy: :beczy:

Dawid Z. - 2010-01-05, 20:25
Temat postu: Gmole tylne
Fotki

[ Dodano: 2010-01-05, 20:26 ]
DO podestów.

[ Dodano: 2010-01-05, 20:27 ]
Uchwyt.

[ Dodano: 2010-01-05, 20:28 ]
Inaczej bez przerobienia uchwytów nic nie zrobisz.

kiszka - 2010-01-05, 20:38

Dawid,..U mnie nie ma uchwytów do podestów,są tuleje dystansowe z gwintem w środku przez które są wkręcone śruby i te mocują podest do ramy 2srubami.Nie widać ich są zaraz za płaszczyzną podestu.foto,nr1
Dawid Z. - 2010-01-05, 20:49

Tak widzę ,ale weż pod uwagę to ,że podesty są za bardzo wyciągnięte do tyłu i to Ci będzie przeszkadzało w montażu gmoli.
kiszka - 2010-01-05, 21:11

Dawid Z. napisał/a:
do tyłu i to Ci będzie przeszkadzało w montażu gmoli.

No tak,Dawid jak będziesz miał okazje to zmierz tą odległość.Tą od śrub do początku gmola(spawu rury).Twoja fotka nr3, tu fanie widać tą odległość .

Dawid Z. - 2010-01-05, 21:15

Zrobi się jutro zapodam.

[ Dodano: 2010-01-06, 15:10 ]
Wymiar.

[ Dodano: 2010-01-06, 15:12 ]
Fotka

[ Dodano: 2010-01-06, 15:13 ]
Druga strona.

[ Dodano: 2010-01-06, 15:15 ]
..

Marek73 - 2010-03-07, 09:09

Przymieżam sie do zakupu tylnich gmolo z Rodstylera ale nie wiem czy zatrybią z sakwami Terys TR-SB-02 (52 cm) które są otwierane od góry, może ktoś ma podobny zestaw i podpowie jak to funkcjonuje
Demolka - 2010-03-07, 17:11

Poszukaj w starych tematach >gmole przednie i tylne< , >gmole> >podesty<, dużo o tym było i są tam moje foty tylnych gmoli w połączeniu z sakwami i podestami 8)
Kart - 2010-03-27, 15:57

A może ma ktoś zdjęcie gmoli tylnych z RoadStylera do 650 Customa? Własnie zamówiłam, ale jak czytam o konieczności przeróbek to widzę, że coraz mniej rzeczy da się doczepić do mojego motorka :( Dziś po krótkim oblukaniu jakoś nie widzę możliwości montażu-uchwyt dolny to moze jeszcze się da pogodzić z podnożkami, ale przy stelażu do sakw jaki posiadam może być konflikt. O otwieranie sakw się nie martwię bo otwierają się i w stronę kierownicy i do tyłu, a jak się człowiek uprze to i całe wieko można ściąnąć. Ale stelaż może być problemem.
Demolka - 2010-03-27, 22:42

Temat kiedyś był, poniżej link do moich rozwiązań 8)
***
http://yamaha-dragstar.pl/viewtopic.php?t=2813

Kart - 2010-03-28, 00:28
Temat postu: hmm
dzięki za fotki:-), wygląda na nieskomplikowane, ale to jest montaż w Classic tak? a w Customie to chyba nieco inaczej wygląda-on jest taki malutki :ryczy: Widziałam właśnie, że temat był poruszany i z tego co się doczytałam to w Classic bez problemu, w Customie same problemy :x Dziś napisał mi pan RoadStylera, po oględzinach moich fotek, że powinno w sumie być ok, ale z tonu wypowiedzi wywnioskowałam, że ma wątpliwości. Na szczęście nic na siłę i mogę odesłać.
Paco - 2010-03-28, 00:32

eee Kart, nie pisz tak, że on jest taki malutki bo się zamknę w sobie :hahaha: :hahaha:

w końcu mamy ten sam rocznik, model i pojemność ;D

Kart - 2010-03-28, 00:51

a gmole tylne też już masz może ? 8)
pyra - 2012-01-28, 17:01

Ktoś się orientuje skąd oni to biorą http://www.libertymotors....Gmol_tylny.html , bo cena jak za komplet atrakcyjna ( chyba że z Nautilusa)
pozdrawiam

PrzemekN - 2012-01-28, 17:16

A sprawdzałeś www.roadstyler.com?
Też mają tylne gmole do XVS 1300 a cenowo wyglądają nawet bardziej atrakcyjnie.
Ja mam ich gmole tylne i przednie do XVS 650 i bardzo je sobie chwalę

pyra - 2012-01-28, 17:38

mam przednie RoadStyler i jest Ok, niestety tylne nia pasują na oryginalne sakwy.
Pozdrawiam

Demolka - 2012-01-28, 21:53

pyra napisał/a:
... niestety tylne nia pasują na oryginalne sakwy...

Ja żeby zamontować tylne musiałem sakwy przesunąć w tył o grubość rurek gmola 8)

vaaks - 2012-02-29, 22:09

Ma ktoś te gmole i opinię o nich? http://www.allegromat.pl/aukcja99853
Podzielcie się .

witek1965 - 2012-02-29, 22:13

pyra napisał/a:
niestety tylne nia pasują na oryginalne sakwy.
koledzy, a wzieliście pod uwagę, żeRoadstyler robi dwa rodzaje ? inne pod stelaże silverado i inne pod wersję classic "standart".
Ja mam większy problem. Oryginalne sakwy wywaliłem na szafę, a założyłem wielkie WestStara i otwierane od przodu do tyłu, czyli od gmola i nie wiem, czy gmol nie będzie przeszkadzał. Ot i mam zagwozdkę, bo jak kupię i założę, a nie będą pasowały to co z nimi zrobię - zupę

kiszka - 2012-02-29, 22:20

witek1965 napisał/a:
a założyłem wielkie WestStara i otwierane od przodu do tyłu, czyli od gmola i nie wiem

Założysz sakwy jak Zoltan-odwrotnie (gmol pasuje kufer się otwiera(ba i ciekawie wygląda)).

witek1965 - 2012-02-29, 22:48

Cytat:
Założysz sakwy jak Zoltan-odwrotnie


no coś ty. Kompletnie nie będą pasować, już sprawdzałem. , wygląda to okropnie. Przynajmniej w przypadku tych sakw. Co prawda fotka na innym motku,ale zerknij jak ię sakwa układa do linii błotnika. Odwrotnie to byłaby porażka.

pyra - 2012-02-29, 23:10

Jak pogoda dopisze jadę w sobotę do Opalenicy- przez telefon nie ma problemu z dorobieniem gmoli tylnych do MSa
kiszka - 2012-03-01, 09:46

witek1965 napisał/a:
już sprawdzałem. , wygląda to okropnie. Przynajmniej w przypadku tych sakw.

No racja nie da rady,wyglądało by to kosmicznie. ;/

Wobor - 2012-12-25, 13:02
Temat postu: gmole przednie vs tylne
Witam,
Zamierzam założyć do gwiazdy gmole tylnie. Przednie mam o średnicy 32 mm. Roadstyler i inni produkują tyły o średnicy 25 mm. Czy możecie doradzić jak wygląda taki zestaw (przód 32 a tył 25 mm.) - nie widziałem na żywo. Czy lepiej szukać tylnich o śrenicy 32 mm?
Dzięki.

witek1965 - 2012-12-25, 13:23

Wobor, kupiłem tylne grube gmole. Wyglądają pięknie. Są w temacie fotki i są zrobione ze stali nierdzewnej.
Miałem cienkie i wygład mi się nie podobał -cienkie i kwadratowe. ( to tylko moja subiektywna opinia). Kupiłem, grube, "okrągłe" i jestem zadowolony.

[ Dodano: 2012-12-25, 13:27 ]
konkretnie mam te http://www.allegromat.pl/aukcja99853
Ma je również Vaaks

[ Dodano: 2012-12-25, 13:29 ]
Trzecie zdjęcie na aktualnej aukcji to moje gmole na moim motocyklu :dumny:

Wobor - 2012-12-25, 13:51

dzięki,
te grube chyba wyglądają tak bardziej "treściwie" lol

Ghost_Writer - 2013-11-16, 12:58

witek1965,
Była by szansa byś mógł zrobić zdjęcie i podać jak najwięcej wymiarów swoich gmoli? Mam możliwość zrobienia takich za friko ale nie mogę nigdzie znaleźć wymiarów bo tak na oko to lipa trochę samemu kombinować.

witek1965 - 2013-11-16, 15:31

jak nie jak tak. Zdemontuje lewy, bo jest najlepsze dojście, zrobię foty i będziemy mierzyć
Peters - 2013-11-16, 16:14

witek1965 napisał/a:
Zdemontuje lewy, bo jest najlepsze dojście, zrobię foty i będziemy mierzyć

Tylne gmole nie są symetryczne , lewy ma krótszy dół , przynajmniej w RSie tak jest , a w Dragu nie pamiętam .

witek1965 - 2013-11-16, 16:20

no to oba, jak trza to trza
Ghost_Writer - 2013-11-16, 16:23

Z tego co pamiętam po swoim Dragu to były identyczne (ale ja się nie znam).
Dziękuje :uklon3: .

Wilk Stepowy - 2015-09-20, 22:17

Posiadam v-stara 650 Silverado i nigdzie nie mogę kupić tylnych gmoli do mojej maszyny. Odzwoniłem się i opisałem maili i są albo do wersji na Europę albo do Silverado 1100. Może zna ktoś namiary gdzie takie dostanę? Z góry dziękuję.
witek1965 - 2015-09-20, 22:22

Wilk Stepowy, a czym się bedeą różnić, bo w XVS 1100 między Silverado a wersją "zwykłą" jest mała różnica w mocowaniu. Proponuje kupić do zwykłego, przymierzyć i co najwyżej odesłać. Koszty przesyłki tylko poniesiesz w razie gdyby nie pasowały. W Czarnkowie chłopaki robią z "nierdzewki", może oni maja w ofercie
Wilk Stepowy - 2015-09-20, 22:33

Podobno jest inne mocowanie pod śruby i jeśli zdecydowałbym się na kupno to wolałbym mieć pewność że te gmole podejdą do mojej wersji. Nie chcę się denerwować że coś muszę naciągnąć lub z powrotem odsyłać bo na dolne śruby przykręciłem a na górze już nie lub odwrotnie. Chciałbym zamówić raz a pewnie aby wszystko pasowało z mocowaniem.
koszerny - 2015-09-20, 22:41

ja mam z firmy http://www.roadstyler.com...pshop&Itemid=29
jeśli masz osłonę wału kardana niezbędne jest zastosowanie dość mocnej podkładki w innym przypadku może zahaczać gmol o osłonę zwłaszcza jak moto jest obciążone

witek1965 - 2015-09-20, 22:43

koszerny, podałeś mu link do XVS 1100, a on ma XVS 650

[ Dodano: 2015-09-20, 22:45 ]
tu sa do 650 i wyraxnie zaznaczył sprzedawca http://www.roadstyler.com...pshop&Itemid=29 UWAGA: gmole nie pasują do wersji Silverado ! !!

Wilk Stepowy - 2015-09-20, 23:16

Tak Witek dobrze zauważyłeś ich stronę również odwiedziłem oraz dzwoniłem do nich. Do wersji 650 Silverado nie posiadają tylnych gmoli.
yapkovitz - 2015-09-21, 11:57

Moze zadzwon do Kuzni Motocyklowej, do mojego Vulcana zrobili na zamowienie tylne gmole.
Xavier - 2016-03-16, 09:38

W ramach poszukiwań gmoli dla siebie do 1100 dowiedziałem się (o czym pewnie już wiecie), że Roadstyler sprzedaje 2 rodzaje:
- do wersji Classic
- i do wersji Silverado

Różną się tym, że gmole do wersji Classic dokręca się do śrub mocujących podnóżki pasażera a w wersji Silverado które mają oryginalne stelaże pod sakwy Silverado właśnie do tych stelaży.

Miałem zagwozdkę ponieważ posiadam wersję Classic ale z sakwami silverado.
Po rozeznaniu - oczywiście potrzebuję w takim wypadku gmole do wersji Silverado.

Na zdjęciu zaznaczyłem jak to dokładnie wygląda.
1) Strzałka pomarańczowa - to stelaż pod sakwę Silverado, który przykręcony jest do oryginalnych otworów podnóżka pasażera oznaczonych strzałką czerwoną
2) Strzałka zielona to przesunięte otworzy do mocowania podnóżek znajdujące się na stelażu. W tych miejscach można zamontować również podesty pasażera bez żadnych problemów czy dodatkowych przesunięć i nie będą kolidować z sakwą czy gmolem.

Za montaż podestów i gmoli zabieram się przez weekend lub w poniedziałek - podeśle fotki po montażu (może się komuś przydarzą)

[ Dodano: 2016-03-16, 09:41 ]
A tak to powinno wyglądać po montażu:
http://akcesoriamotocyklo...0-silverado.jpg

Leonn - 2018-01-09, 02:46

Odświeżę trochę temat... chce zakupić tylne gmole bez oszlifowanych spawów z tej strony

https://www.motoakcesoria...ANIA-SPAWOW/159

- miał ktoś już do czynienia z tą firmą? Jak tam u nich z jakością chromu i ogólnie przedmiotu...
Zastanawia mnie czy taki gmol jest w stanie utrzymać maszynę jak przykręcany on jest do stelaża oryginalnej sakwy.. może macie jakieś opinie o tylnych gmolach montowanych przy xv1900

Robrob - 2018-01-09, 07:11

Firma znana i polecana, jeśli to będzie parkingowa przewrotka to spokojnie wytrzyma, przy dobrym szlifie złoży się tak samo jak przedni
sagittarius - 2018-01-09, 10:23

Mam od nich bagażnik z oszlifowanymi spawami i jest rewelacja podoba mi się bardziej niż oryginał.
Jacek6 - 2018-01-09, 12:35

Jak wyglądają te ich nieoszlifowane spawy ? Widział to ktoś ? Da się z tym żyć ?
Leonn - 2018-01-09, 17:25

Też zapytam jak wyglądają te nie oszlifowane spawy - mam jedno zdjęcie poglądowe z ich strony ale wolał bym aby zrobił fotkę ktoś kto już takie elementy zakupił bo na zdjęciu reklamowym zawsze wygląda to inaczej niż później w masowej produkcji

https://www.motoakcesoria...NDARD-I-EXTRA/7

pyra - 2018-01-09, 19:05

Jeżeli nie wiecie co to oszlifowane spawy to spoko, da się z tym żyć i nie warto zawracać sobie tym głowy.
Jacek6 - 2018-01-09, 19:11

Wiedzą co to, kwestia tego co dla tego akurat producenta oznacza oszlifowane a co nie oszlifowane. Czy odprysków wszędzie pełno, czy może chociaż to usunięte. No i oczywiście jak to "szfajserowi" idzie, czy się uczy, czy może jest na takim etapie mistrzostwa, że może uczyć innych.
yapkovitz - 2018-01-10, 10:23

Nie ma zadnych odpryskow, ww. linku widac roznice pomiedzy oszlifowanym i nieoszlifowanym spawem. Na moim moto sa gmole przednie oraz tylne z nieoszlifowanymi spawami i daja rade 8) Przejezdzilem z nimi pol Europy 8)
Jacek6 - 2018-01-10, 16:33

yapkovitz napisał/a:
Nie ma zadnych odpryskow, ww. linku widac roznice pomiedzy oszlifowanym i nieoszlifowanym spawem. Na moim moto sa gmole przednie oraz tylne z nieoszlifowanymi spawami i daja rade Przejezdzilem z nimi pol Europy

Dzięki za opinię.
PS Na fotkach producent może pokazać to na co ma ochotę a niekoniecznie to co faktycznie sprzedaje.

pyra - 2018-01-10, 16:38

Nie TEN producent.
Jacek6 - 2018-01-10, 17:20

Cytat:
Nie TEN producent.

No i mamy jasność.
Wiele dobrych opinii.

sagittarius - 2018-01-10, 21:52

Jacek6, ten producent przyjeżdża na moto bajzel do Sosnowca więc jak chcesz wpierw zobaczyć to dogadaj się niech zabierze ze sobą i jak ci spasuje to kupisz na miejscu :)
Jacek6 - 2018-01-10, 21:57

Może bywa też na Wrocławskim ? Ma ktoś wiedzę ?
yapkovitz - 2018-01-11, 08:20

W linku sa pokazane gmole Kuzni Motocyklowej, ktore mam zamontowane na moim VN2000. Na poprzednim moto mialem zamontowane gmole RoadStyler, ktore rowniez byly bardzo dobrej jakosci.
JARECKI 68 - 2018-01-11, 10:36

Ja własnie w presence dostałem tylne gmole własnie RoadStyler, w zasadzie moja gwiazda dostała...... ;p
No i z czystym sumieniem mogę potwierdzić ich jakość i solidność wykonania.Są bez skazy....

Leonn - 2018-01-21, 14:21

Po 20 minutowej miłej rozmowie zamówiłem tylne gmole do XV 1900 - jak dojdą to też napiszę opinię ale myślę że towar będzie zgodny z oczekiwaniami po tylu pozytywnych opiniach innych forumowiczów

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group