YAMAHA XVS 650, 950, 1100, 1300, 1600, 1700, 1900 FORUM

Optyczny - kierunkowskazy

pan_wiewiorka - 2008-10-23, 09:12
Temat postu: kierunkowskazy
Czy ktoś z Was zmieniał już swoje kierunki? Chciałbym założyć sobie typu 'bullet' - te standardowe plastiki dziłają mi na nerwy. Czy te z obrazka poniżej będą pasowały? Wyglądaja, że nie powinno być problemu ale może ktoś z Was już zakładał coś posobnego?


Kozak_Barabasz - 2008-10-23, 10:20

Ale są kozackie ! lol
Kurde chyba sam sobie takie sprawię ;)
Daszki dla przedniej lampy oraz light barów obowiązkowo do tego !

pan_wiewiorka - 2008-10-23, 12:00

Kierunki mają końcówkę konektorową. Możecie mi powiedzieć jakiego typu końcówka jest na końcówkach kierunków w DS Custom?
mmmmat - 2008-11-27, 12:57

konektorki ale owalne
mikssdaniel - 2009-01-08, 23:03
Temat postu: Kierunkowskazy
Na jakimś zdjęciu widziałem moto z kierunkami mocowanymi do kierownicy. Wyglądało to super. Chciałbym zrobić cosik takiego u siebie ale nie mogę znaleść odpowiednich uchwytów. ;/
Mam szeroką kierownicę i zamontowałbym je przed lusterkami pod kierownicą.
Można by było także zamocować je do lag motocykla ale także są potrzebne odpowiednie mocowania.

Jak ktoś coś znajdzie to proszę o info.

kierunkowskaz nr. 1. Nie wiem jak prawo ma się do żółtych kloszy i słonek (daszków kierunkowskazów)

Kierunkowskaz nr. 2.


Temat już był, scalam // Kozak_Barabasz

[ Dodano: 2009-03-02, 11:51 ]
Z tyłu i z przodu zamocowałem kierunki z 2 zdjęcia.
Uruchomiłem i zauważyłem że przerywacz działa bardzo szybko (wydaje mi się że za szybko).
Wcześniej miałem kierunki diodowe.
Może być z tym jakiś problem?

[ Dodano: 2009-03-04, 10:52 ]
Widzę że ostatnio w tym temacie piszę sam więc także sam sobie odpowiem.

Częstotliwość działania przerywacza kierunkowskazów to 90 +-30 mignięć na minutę. Czyli od 60 do 120.
Tak mi się wydaje że jednak będzie OK ale dla pewności sprawdzę ze stoperem.

pan_wiewiorka - 2009-03-27, 08:20

mikssdaniel, nie wiem czy uchłyt lusterek nie byłby ok.



Samego na kierunki nie dostaniesz - przynajmniej sporo się nakopałem i nie znalazłem. Możesz ewentualnie zakupić kierunki do HD Sportstera ale przyznam szczerze, że nie wiem czy mocowanie jest do ramy czy korpusu przełączników.




Ja obecnie zdecydowałem się na te



Do nowej gwiazdy będą stanowczo lepiej pasować niż te wcześniejsze. Zresztą fajnie wyglądają na tym modelu


Grzegorz Anis - 2009-03-27, 11:08

mikssdaniel,
Widziałem gdzieś kierunki w lusterkach, może warto poszukać, odpada mocowanie !

grzechu - 2009-03-27, 11:32

są specjalne diodowe paski do przyklejania na np lusterko
empiq - 2009-03-27, 12:12

mikssdaniel - ja zmieniałem ze zwykłych na diodowe - musiałem zmienić przerywacz bo mrugały strasznie szybko na zwykłym . - są specjalne przerywacze do diodowych . Więc jak miałeś diodowe i zamieniłeś na zwykłe to pewnie też coś nie tak może być.
przerywacz w Yamasze zakupiłem za 69 pln. (do diod)

pan_wiewiorka - 2009-04-10, 07:02

Okazało się, że te wynalazki mają krótki gwint i mocowane są do błotnika - masakra.
Znalazłem inne ale mają gwint M6 a mnie się wydaje, że gwiazdy mają M10? Możecie mnie oświecić i powiedzieć czy mam rację? A może jeszcze inszy rozmiar? :nie_wiem:

mikssdaniel - 2009-04-10, 07:32

Wiewior.

Ja mam zdemontowane takie kierunki jak te ze zdjęcia które wstawiłeś.
Gwint tam jest jakieś od 2 do 3 cm. Albo M8 albo M10. Musiałbym sprawdzić.
Identyczne jak twoje ale z innym mocowaniem.

Daj znać jeżeli interesują cię takie kierunki. Ja i tak nie będę ich już zakładał. Powinny być w niezłym stanie.

pan_wiewiorka - 2009-04-10, 07:58

No bardziej skłaniam się do tych.
zen - 2009-04-10, 16:16

pan_wiewiorka napisał/a:
No bardziej skłaniam się do tych.


Fajniaste. Jak chcesz je zamontwać?

pan_wiewiorka - 2009-04-10, 17:24

zen napisał/a:
pan_wiewiorka napisał/a:
No bardziej skłaniam się do tych.


Fajniaste. Jak chcesz je zamontwać?

W miejsce starych :)

Rebelsoul - 2009-04-10, 17:41

pan_wiewiorka, nowe kierunki fajne, też mam zamontowane takie małe pizdryki. Takie juz były zamontowane jak kupiłem maszynę, ale podobają mi się o wiele bardziej niż te standardowe "krowie placki". W mojej galerii możesz zobaczyć mniej więcej jak są usytuowane.
pan_wiewiorka - 2009-04-10, 17:52

Rebelsoul, u Ciebie mocowanie jest w inne mańkie - że tak powiem. Masz u siebie mocowanie bezpośrednie a ja pewnie dowalę to na istniejące przeguby. Muszę jeszcze zejść do garażu i zobaczyć jak to można ugryźć.
shipp - 2009-04-10, 18:57

Rebelsoul napisał/a:
pan_wiewiorka, nowe kierunki fajne, też mam zamontowane takie małe pizdryki. Takie juz były zamontowane jak kupiłem maszynę, ale podobają mi się o wiele bardziej niż te standardowe "krowie placki". W mojej galerii możesz zobaczyć mniej więcej jak są usytuowane.

Mi podobają się te krowie placki. Założę jeszcze na nie takie coś: http://moto.allegro.pl/it...azow_chrom.html i będzie gitarra!

Robertold - 2009-04-10, 19:40

Słyszałem, że motocykle nie muszą mieć kierunków. Czy to prawda;?
pan_wiewiorka - 2009-04-10, 19:41

Robertold napisał/a:
Słyszałem, że motocykle nie muszą mieć kierunków. Czy to prawda;?

20 lat temu nie musiały, teraz powinny mieć. Machanie łapą przy skręcie, to już nie te czasy ;)

Robertold - 2009-04-10, 20:32

a jak bym ściągnął tylko przednie, czy było by to niezgodne z prawem? :/
jaro - 2009-04-10, 20:45

dalej musiał byś łapą machać jak na rowerze :rowerek2:
RAF - 2009-06-22, 09:40

Moze ktoś mnie oświecić i wyjaśnić jak wymienić przednie kierunki. Chciałbym zostawić oryginalne mocowanie, ale nie wiem czy da się odłaczyć kierunkowskaz od mocowania?

I jeszcze jedno, mam wersje z usa i kierunki świecą na stałe..........co zrobić żeby po wymianie takze świeciły. Potrzebna jakaś przeróbka gniazda żarówki?

grzechu - 2009-06-22, 09:53

bez problemu możesz je zdjąć z mocowań
co do świecących kierunków to potrzebna jest żarówka 2 włóknowa więc takie musisz założyć aby swieciły

RAF - 2009-06-22, 10:06

ok dzięki, to mine cieszy ;D

O żarówce wiem że jest dwuwłóknowa, zastanawia mnie tylko to czy gniazdo przy dwu i jednowłóknowej żarówce jest takie same?

Dziś się do tego dobiorę....

grzechu - 2009-06-22, 10:19

no napewno gniazdo jest inne bo żarówki są inne
RAF - 2009-06-22, 10:32

grzechu napisał/a:
no napewno gniazdo jest inne bo żarówki są inne


No właśnie, więc samo włożenie żarówek dwuwłóknowych zapewne nie wystarczy, trzeba zmienić gniazdo

zen - 2009-06-23, 00:34

Wracając do tematu mocowania w oryginalne przeguby: czy ktoś opanował ten temat? Dzisiaj obejrzałem dokładnie te mocowania i za ch... nie widzę możliwości zamocowania standardowych kierunków. Chyba, że da się jakoś wyciągnąć ten metalowy króciec z gumy. Da się?
pan_wiewiorka - 2009-06-23, 07:31

zen, Da się ale zostają koszmarne dziury. No ale można je zaślepić "łatkami" z gumy (przynajmniej tak jest w 1100). W 650 kierunki są na błotnikach i będą dziury (pamiętam jak mocowałem sakwy, to musiałem przenieść kierunki).
RAF - 2009-06-23, 08:38

Wczoraj rozebrałem stary oryginalny kierunkowskaz i aby załażyć inne trzeba trochę przeróbek mocowań (kierunki z przodu, z tyłu można gumowe mocowania wywalić, nie sa potrzebne).

Mianowicie potrzebne cięcie, rozwiercenie wewnętrznego otworu i gwintowanie.
Na razie zmienie tylne, przód zostanie na zimę.

Co do instalacji elektrycznej potrzebna zamiana gniazd żarówek, tu trzeba będzie chyba dodać przewód i trodszkę lutowania.

Corvius - 2009-06-24, 08:29

hmmm jak już kombinowaliście i przekładaliście tylne kierunki to czymś zaślepialiście te otwory czy nie...? jezeli tak to czym i skąd to coś wziąć?
RAF - 2009-06-24, 09:41

Corvius napisał/a:
hmmm jak już kombinowaliście i przekładaliście tylne kierunki to czymś zaślepialiście te otwory czy nie...? jezeli tak to czym i skąd to coś wziąć?


Ja już miałem przełożone jak kupiłem.
W otworach po kierunkach mam wkręcone mocowania obrzydliwych kufrów ;D

Lokis - 2009-06-24, 11:24

pan_wiewiorka napisał/a:
zen, Da się ale zostają koszmarne dziury. No ale można je zaślepić "łatkami" z gumy (przynajmniej tak jest w 1100). W 650 kierunki są na błotnikach i będą dziury (pamiętam jak mocowałem sakwy, to musiałem przenieść kierunki).


Wiewiór jakie rozwiązanie wymyśliłeś - ja mam sakwy za duże i powiesiłem na odwrót co by kierunków nie ruszać ale jak mam brać plecaka to sakwy muszę ściągać bo opierają się o podnóżki pasażera.

pan_wiewiorka - 2009-06-24, 11:33

Lokis napisał/a:
Wiewiór jakie rozwiązanie wymyśliłeś

Dość proste. Płaskownik.


Lokis - 2009-06-24, 11:47

No tak czasami na najprostsze rozwiązania najtrudniej wpaść. Dzięki
empiq - 2009-06-24, 11:49

U Wiewiór ;( = jak te placki okropnie wyglądają ! !! :D

kiedy zmieniasz na LEDy?

zen - 2009-06-24, 14:17

pan_wiewiorka napisał/a:
Lokis napisał/a:
Wiewiór jakie rozwiązanie wymyśliłeś

Dość proste. Płaskownik.

[url=http://img268.images....th.jpg]Obrazek[/URL]


Rozumiem że stare dziury pod kuframi?
To rozwiązanie jest ok, tylko że ja mam zamiar pozbyć się tego okropnego chlapacza ;)

pan_wiewiorka - 2009-06-24, 14:40

zen napisał/a:
To rozwiązanie jest ok, tylko że ja mam zamiar pozbyć się tego okropnego chlapacza

Ten jest subtelny. Okropny jest w 1100 - i też się go pozbędę :)

grzechu - 2009-06-25, 00:44

podrzuce pomysł
jak macie sakwy to kierunki można kupić naklejane płaskie i nakleić na sakwy

Corvius - 2009-07-01, 11:18

a ja sie zastanawiam czym zasłonić te paskudnie wyglądające otwory które zostały po kierunkach :| macie jakieś pomysły??
RAF - 2009-07-01, 11:33

Corvius napisał/a:
a ja sie zastanawiam czym zasłonić te paskudnie wyglądające otwory które zostały po kierunkach :| macie jakieś pomysły??


Kup jakieś ładne śruby, takie co by pasowały do reszty, od srodka daj nakrętki i powinno być gites ;D

[ Dodano: 2009-07-07, 09:30 ]
"krowie placki" ;D z tyłu już wymienione :brawo:

Jeszcze tylko przód

Wawrzek - 2009-07-08, 11:05

Robertold napisał/a:
a jak bym ściągnął tylko przednie, czy było by to niezgodne z prawem? :/


Są motory, które mają tylko po jednej parze kierunkowskazów na bokach kierownicy...

[ Dodano: 2009-07-08, 11:21 ]
pan_wiewiorka napisał/a:
Lokis napisał/a:
Wiewiór jakie rozwiązanie wymyśliłeś

Dość proste. Płaskownik.

[url=http://img268.images....th.jpg]Obrazek[/URL]


Panie Wiewiór a czy przy takim przestawieniu kierunków musiałeś przedłużać kabelki?

[ Dodano: 2009-07-08, 16:31 ]
Czy ktoś demontował tylne kierunki? Jak to zrobić? Wole zapytać zanim się za to zabiore żeby czegoś nie uszkodzić. Poprosze o jakiś mini instruktarz ;)

Corvius - 2009-07-08, 18:37

odpinasz kostkę od akumulatora, zdejmujesz listwy które idą wzdłuż błotnika (w tym momencie błotnik też odejdzie), odkręcasz od nich kierunki, wyciągasz kable i zakładasz wszystko ponownie na miejsce;]
potrzebne do tego są imbusy i 14 o ile dobrze pamiętam...

a oto i efekt:
http://picasaweb.google.p...feat=directlink

(oby tym razem działało :p )

Lokis - 2009-07-08, 18:42

Ooo.... Fajny bajer. Gdzie kupiłeś zintegrowaną lampę z kierunkami i za ile.
pan_wiewiorka - 2009-07-08, 18:46

Lokis spójrz tutaj.
Lokis - 2009-07-08, 18:49

Kurna chyba sobie kupie. Ale w lipcu wydechy wymieniam tak że muszę jeszcze się pomęczyć.
Przynajmniej wiem czego i gdzie szukać. Dzięki wiewiór.

Carvius a przerywacz wymieniałeś czy rezystorek ? Chociaż wydaje mi się że nie ruszałeś nic bo trochę szybko migają.

Wawrzek - 2009-07-08, 19:18

Corvius napisał/a:
odpinasz kostkę od akumulatora, zdejmujesz listwy które idą wzdłuż błotnika (w tym momencie błotnik też odejdzie), odkręcasz od nich kierunki, wyciągasz kable i zakładasz wszystko ponownie na miejsce;]
potrzebne do tego są imbusy i 14 o ile dobrze pamiętam...

a oto i efekt:
http://picasaweb.google.p...feat=directlink

(oby tym razem działało :p )


No OK, ale jak odkręcić te kierunki przy samym błotniku... Mam tradycyjne. Przy samym błotniku czy jak? Jestem totalna lama w tym temacie :P

Corvius - 2009-07-08, 19:36

kierunki sa przykręcone do tych listw a nakrętka jest pomiędzy listwą a błotnikiem - ale na poczatek odepnij wszystkie kable! - nie wiem jak w twoim dragu ale ja musiałem sciągnąc lampe zeby odpiąc kabel od kierunków.. ;/
Wawrzek - 2009-07-08, 19:47

Corvius napisał/a:
kierunki sa przykręcone do tych listw a nakrętka jest pomiędzy listwą a błotnikiem - ale na poczatek odepnij wszystkie kable! - nie wiem jak w twoim dragu ale ja musiałem sciągnąc lampe zeby odpiąc kabel od kierunków.. ;/


Chciałem tylko wymontować na próbe jeden kierunek i podpiąć go w miejsce odblasku przy rejestracji. Nie jest to daleko, za błotnikiem kabelek ma spory luz, wydaje mi się, że jest szansa zeby dostał... Ale, że aż tyle pitolenia z tym jest to nie wiedziałem... Mam Draga 650 Custom



Z miejsca gdzie jest zółta strzałka ten kierunek chcę zdemontować i zamontować w miejsce czerwonego odblasku obok rejestracji...[

pan_wiewiorka - 2009-07-08, 21:12

Wawrzek, no dokładnie tak zrobiłem w moim 650. Kierunki zdejmujesz w chwilę (humanista jestem, więc jak dałem radę, to i Ty sobie poradzisz ;) ).
Corvius - 2009-07-08, 21:31

ja mam 650 z us no i migacz miałem tak samo.... kabel jest na stałe do kierunku i jak chcesz to wyciągnąc musisz odkrecić to od listwy - nie wiem jak dlugi masz ten kabel...
RAF - 2009-07-08, 22:25

Przewód od kierunkowskazu spoko starczy, zostaje nawet spory zapas. Przy czym należy wiedziec, że przewód przy lewym kierunkowskazie (patrząc z tyłu) jest dłuższy, niż ten z prawej.
Wawrzek - 2009-07-09, 09:34

Chłopaki dzięki za wskazówki, tylko technicznie nadal nie wiem jak zdemontować ten kierunkowskaz. Z tyłu jest śrubka. Rozumiem, że mam ją odkręcić. I potem co? Na chama mam wyciągnąć kieunek z błotnika, ciągnąc go do siebie? Kuwa... :hahaha:
pan_wiewiorka - 2009-07-09, 09:41

Na tym gumowy szicie jest taki drbny kruciec. Ale nie pamietam czy z gwintem czy bez. Spoko, jak będzie się blokował to pokręcisz. Uwierz mi, że nie ma opcji tego uszkodzić :)
Wawrzek - 2009-07-09, 09:48

pan_wiewiorka napisał/a:
Na tym gumowy szicie jest taki drbny kruciec. Ale nie pamietam czy z gwintem czy bez. Spoko, jak będzie się blokował to pokręcisz. Uwierz mi, że nie ma opcji tego uszkodzić :)


Ale ta gumeczka się ściąga i odsłania ten kruciec? :D

pan_wiewiorka - 2009-07-09, 09:58

Ta gumeczka się ściaga. Odkręć śrubkę i tyle. Nie pierdol się z tym tak, to nie kobieta ;)
Wawrzek - 2009-07-09, 09:59

pan_wiewiorka napisał/a:
Ta gumeczka się ściaga. Odkręć śrubkę i tyle. Nie pierdol się z tym tak, to nie kobieta ;)


Nie no, moto jak żona w końcu :hahaha: Tylko ja go moge dosiąść :D

Ale Wiewiór tak się zastanawiam, żeby wyjąc ten jepany kabelek z kierunku to nie będe musiał rozkręcić całego kierunku i wykręcić zarówki? Bo od tak chyba nie wyjdzie...

pan_wiewiorka - 2009-07-09, 10:05

Rozkręcisz wszystko w kilka sekund. Nie zastanawiaj się. Tylko spokojnie i pełen looz. Obejrzyj sobie dokładnie jak to wygląda, nie jest tak źle jak się wydaje :)
Wawrzek - 2009-07-09, 10:07

pan_wiewiorka napisał/a:
Rozkręcisz wszystko w kilka sekund. Nie zastanawiaj się. Tylko spokojnie i pełen looz. Obejrzyj sobie dokładnie jak to wygląda, nie jest tak źle jak się wydaje :)


Orajt, spróbuje dzisiaj to zrobić. Zobaczymy jakie będą efekty :P
Dzienx za info 8)

pajakbielsko - 2009-07-09, 10:08

z tego co widzę, po wypowiedziach to : same problemy z tymi customami. dobrze ze mam classica ;p ;D
Wawrzek - 2009-07-09, 10:11

pajakbielsko napisał/a:
z tego co widzę, po wypowiedziach to : same problemy z tymi customami. dobrze ze mam classica ;p ;D


pajakbielsko to kwestia moich antymanualnych zdolności :P Wolałem zapytać i dopytać dokładnie co i jak zanim by się coś zesrało :P

pajakbielsko - 2009-07-09, 10:12

coś ty- nie obwiniaj siebie- to ta wersja :)
Wawrzek - 2009-07-09, 10:20

pajakbielsko napisał/a:
coś ty- nie obwiniaj siebie- to ta wersja :)


W sumie racja :D Gdybym miał model Classic nie miałbym tego problemu :hahaha:

Corvius - 2009-07-09, 10:32

racja w classicu wystarczy raz uderzyć młotkiem i odpadnie :D
Wawrzek - 2009-07-09, 10:35

Corvius napisał/a:
racja w classicu wystarczy raz uderzyć młotkiem i odpadnie :D


:hahaha: :hahaha: :hahaha:

pajakbielsko - 2009-07-09, 10:35

ale po co młotkiem, jeśli działa wszystko bezawaryjnie? ;p
empiq - 2009-07-09, 11:13

Panowie, classica po prostu nie potrzeba już przerabiać :D ,
a Customy - sami widzicie :) :P

Wawrzek - 2009-07-09, 11:22

empiq napisał/a:
Panowie, classica po prostu nie potrzeba już przerabiać :D ,
a Customy - sami widzicie :) :P


Customa też nie, robie to tylko na własne życzenie i z ciekawości :P

pan_wiewiorka - 2009-07-09, 11:45

empiq napisał/a:
Panowie, classica po prostu nie potrzeba już przerabiać :D ,
a Customy - sami widzicie :) :P

Custom z definicji jest do przebudowy wg własnego widzi mi się ;)
Classic... Cóż... Na zasadzie "widziały gały co brały" :hahaha:

Wawrzek - 2009-07-09, 12:14

FifiUr jeszcze jedno pytanie odnośnie przełożenia kierunków: Tobie wystarczyło kabelka czy musiałeś dokładać?
RAF - 2009-07-09, 14:28

Wawrzek
od srodka kierunkowskaz przykręcany jest jedną srubą klucz chyba 17, odkręcasz i wyjmujesz cały kierunek wraz z gumowym ramieniem i przewodami, ot cała filozofija ;D

Przewodu napewno Ci nie zabraknie, ponieważ jak sam widzisz odległość od tylnej lampy sie skróci, a właśnie tam są konektorki do podłaczenia przewodów.......

Smiało do roboty ;D

Wawrzek - 2009-07-09, 18:05

Kurwa, i z roboty wyszedł murzyński chuj...

Żeby odkręcić ten jebany kierunek musiałem wpierw zdemontować: bagażnik, cały sissybar, stelaż na sakwy a następnie całą "płetwę". W dodatku robiąc to złamałem imbus i musiałem kupić nowy (10zł w plery :beczy: ). Jak już wykonałem tą robote okazało się, że za chuja pana nie wymontował bym tego kierunku bez zdemontowania w/w osprzętu bo tak jak napisał RAF, kierunek jest przykręcany od środka...

Uwkuriałem się bo zdrowia przy tym straciłem sporo (śruby cholernie ciężko się odręcały - chyba od nowości moto nikt ich nie ruszał), i jak już wymontowałem ten kierunek to się okazało, że gwint nie pasuje z gwintem odblasku shock Kurwa...

Zagadką jest też dla mnie jak mam wymontować sam środek kierunku, tam gdzie jest żarówka. Jest jakiś dziwny patent mocowania na jakimś gumowej uszczelce... Nie wiem czy mam to w całości wypchać, wysunąć czy jak? Inaczej przewodów nie wyciągne...

Teraz browara musze pierdolnąć na podniesienie morali :hahaha:

RAF - 2009-07-09, 22:45

Powiedz kolego drogi w jakim celu chcesz wymontowac środek kierunkowskazu z obudowy?

Jeśli chcesz je zamontowac przy tablicy rejestracyjnej, musisz dorobic płaskownik odpowiedniej szerokości i długości (mogę jutro zmierzyc i podac Ci wymiary, ja właśnie zakończyłem zabawę z kierunkami ;D ), musi byc odgięty na końcach w przeciwnym kierunku niż ten ze światłami odblaskowymi.
Otwory pod kierunkowskazy to fi 10 mm, oraz dwa otwory do zamocowania płaskownika.

Jeśli chcesz jutro wieczorem zrobię dokładne fotki i wyślę Ci mailem, a Ty je tu wrzucisz bo jeszcze się tego nie nauczyłem ;D

Wawrzek - 2009-07-09, 23:09

RAF napisał/a:
Powiedz kolego drogi w jakim celu chcesz wymontowac środek kierunkowskazu z obudowy?


No a jak inaczej przeniose kabelek? Przecież przechodzi on przez błotnik... Chyba ze odepne z akumulatora... Dla mnie to już wyższa szkoła jazdy. Chętnie oglądne fotki i jak chcesz mogę je tutaj wrzucić :)

Corvius - 2009-07-09, 23:37

kurwa mać! ja rozumiem ze młodego nikt nie slucha ale ja już błotnik w customie zdejmowałem i zakładałem nową lampe wy osły patentowe.... NA POCZĄTEK ROZŁĄCZCIE KABLE!!
Wawrzek - 2009-07-09, 23:55

Corvius napisał/a:
kurwa mać! ja rozumiem ze młodego nikt nie slucha ale ja już błotnik w customie zdejmowałem i zakładałem nową lampe wy osły patentowe.... NA POCZĄTEK ROZŁĄCZCIE KABLE!!


Spokojnie kolego :) Najpierw trzeba wiedzieć jak to zrobić :P

Corvius - 2009-07-10, 00:13

bracie ja wymiękam....

- zdejmujesz kape od akumulatora,
- na frontowej sciance masz 2 "zlączki" kabli jedna z nich idzie do tyłu i to sa kable od lampy i kierunków....
- odepnij je
- zdemontuj cały choinkowy syf jaki masz na CUSTOMIE (!!)
- zdejmij siedzenia
- odkręc imbusami listwy boczne a za razem caly błotnik
- przenieś sie z listwami i błotnikiem w inne miejsce i obróć to do góry "nogami"
- odkręcasz lampe by dostać sie do "złączek" od kierunków i rozpinasz kable
- po wewnętrznej streonie listw sa nakretki (klucz 17 chyba) odkręcasz i razem z kablem przez otwór w błotniku i listwie wyciągasz ten syf...
- następnie montujesz to wszystko tak jak chciałes na miejscu od odblasków tylko musisz inaczej (wedle wlasnej inwencji - ja nie miałem tego klpotu bo usunąłem migacze) walnąć kabel po wewnętrznej stronie chlapacza (przewiercić) i dać na zewnątrz do tego miejsca..


jak nie ogarniasz wpadnij do poznania a Ci to zrobie... za zgrzewke piwa bo ja juz nerwów nie mam...

RAF - 2009-07-10, 08:26

Corvius napisał/a:

jak nie ogarniasz wpadnij do poznania a Ci to zrobie... za zgrzewke piwa bo ja juz nerwów nie mam...


Spokojnie, nieagresywnie ;D

Nie każdy musi się znać

Wawrzek jesli posiadasz klucz nasadowy najlepiej z grzechotką i dłuższym ramieniem, wystarczy znaleść trzy śruby tylnej lampy 10 - tki (znajdują się od środka błotnika) i odkręcić je bez potrzeby zdejmowania błotnika.

Później jak napisał Corvius rozłączyć przewody, przełożyć kierunki, złaczyć przewody,skręcić i po kłopocie ;D

Wawrzek - 2009-07-10, 10:40

Zanim już kurwa zabiorę się do rozbiórki połowy motocykla, będę musiał wykombinować jak zamontować kierunki przy tylnej tablicy.

Dla Was to jest i może proste, ja mam swój pierwszy moto i ni chuja się na tym znam :P

Ciekawe Wiewiór jak Ty to poroskręcałęś w "kilka sekund" :hahaha:

RAF - 2009-07-10, 13:21

Wawrzek napisał/a:
Zanim już kurwa zabiorę się do rozbiórki połowy motocykla, będę musiał wykombinować jak zamontować kierunki przy tylnej tablicy.

Dla Was to jest i może proste, ja mam swój pierwszy moto i ni chuja się na tym znam :P



Nie jesteś sam to tez moje pierwsze moto :)

Tak jak napisałem wcześniej dziś podam Ci wymiary płaskownika + dokumentacja fotograficzna ;D . Podjedź do jakiegoś warsztatu ślusarskiego zrobią Ci w pięć sekund ;D

Wawrzek - 2009-07-10, 14:46

Ślusarza mam już znajomego bo miałem przygody z sissybarem i bagażnikiem ;)
Czekam więc na foty ;)

Corvius - 2009-07-10, 23:35

Wawrzek, - mój pierwszy motor a rozłożyłem go juz 2 razy calkowicie :D - w tym raz przed kupnem jak sprawdzałem czy rama jest prosta...
Tomero - 2009-07-11, 01:08

Chłopie - DASZ RADĘ ! ! !

Ja w 4 dni po 3h dziennie zrobiłem

- przeróbkę kierunków - właśnie na płaskownik - fota poniżej - przeciąłem w pizdu kable idące do lampy i te od kierunków. Te od lampy zalutowalem a te od kierunków zrobiłem na złączki bo będe wymieniał na białe klosze...
- wymieniłem tylny błotnik
- wymieniłem zbiornik
- wymieniłem przedni błotnik
- zamontowalem lusterka i przedłużone podnóżki

Chcieć znaczy móc ;D

Skoro ja dałem radę - to Ty też dasz :hahaha:

PYTANIE - można kupić same "białe klosze" kierunkowskazów czy trzeba całe ?? ?

A tak wyszło mi z płaskownikiem - w przerwie zimowej muszę tylko go wypolerować

Wawrzek - 2009-07-11, 10:08

Corvius no ok, ale ja ni hu hu nie mam pojęcia co i jak się robi. Totalna dupa jestem jeśli chodzi o mechanikę, budowę itp. Ty może masz do tego zacięcie albo wykształcenie w tym kierunku, ja niestety nie ;)
A wyciąganie kabli to mnie kurwa... P R Z E R A Ż A ! :hahaha:


Tomero fajnie to wygląda. Napisz czy to nowe mocowanie (płaskownik) ma gwintowane otwory na kierunki czy tez jest to zwyczajny otwór?

RAF - 2009-07-11, 10:24

Podaję wymiary płaskownika:
Szerokośc 230 mm
Wysokośc 20 mm
Grubosc 2 mm
Długośc ramienia (gdzie zamocowany jest kierunek) 30 mm

Otwory pod kierunki (nie gwintowane) fi 11 mm
Otwory mocujące fi 8 mm

rozstaw otworów mocujących 125 mm w osi otworów, jest to wymiar pomiędzy otworami

Wawrzek - 2009-07-11, 10:35

Oto fotki, które przysłał mi RAF, umieszczam je tutaj na Jego prośbę.
















[ Dodano: 2009-07-11, 10:38 ]
RAF napisał/a:

Otwory pod kierunki (nie gwintowane) fi 11 mm


Rozumiem, że jest to taki sam rozmiar otworu jak w kierunkach oryginalnych?
Bo z tego co widać Ty zamontowałeś inne kierunki...

RAF - 2009-07-11, 11:26

Tak to jest rozmiar pod oryginalne kierunki
Tomero - 2009-07-11, 12:03

nie gwitnowane - tą samą śrubą co do płetwy skręcone
RAF - 2009-07-11, 12:14

Tak wogóle Wawrzek to dzięki za pomoc w umieszczeniu zdjęc. Zapomniałem ops
Wawrzek - 2009-07-11, 12:55

RAF napisał/a:
Tak wogóle Wawrzek to dzięki za pomoc w umieszczeniu zdjęc. Zapomniałem ops


RAF drobiazg ;)

RAF a tak z ciekawości jeszcze - co zrobiłeś z otworami po kierunkach w pierwotnym miejscu? Jakieś zaślepki?

Tomero - 2009-07-11, 14:00

Wawrzek napisał/a:
RAF a tak z ciekawości jeszcze - co zrobiłeś z otworami po kierunkach w pierwotnym miejscu? Jakieś zaślepki?


Mam ten sam problem - zastosuję pewnie jakąś ładną śrubę

RAF - 2009-07-11, 17:48

w miejscu po kierunkach mam śruby/zaczepy na kufry.................obrzydliwe plastykowe kufry które dostałem wraz z moto ;D

Kupcie jakieś ładne śrubki chromowane albo z kwasu i po sprawie

Wawrzek - 2009-07-12, 10:53

RAF ale te kufry, które masz wcale takie tanie nie są z tego co patrzyłem na Allegro.
Prezentują się też całkiem ok, czemu więc twierdzisz, że są obrzydliwe??

oldnita - 2009-07-12, 11:37

Tomero napisał/a:
PYTANIE - można kupić same "białe klosze" kierunkowskazów czy trzeba całe ? ??

Tu masz białe klosze http://www.lidor.pl/p197,...kli_yamaha.vcmp

RAF - 2009-07-12, 14:17

Wawrzek napisał/a:
RAF ale te kufry, które masz wcale takie tanie nie są z tego co patrzyłem na Allegro.
Prezentują się też całkiem ok, czemu więc twierdzisz, że są obrzydliwe??


Co do ceny to nie znam, pewnie trochę kosztują
Co do wygladu to kwestja gustu, imitują one skóre, ale mnie sie zbytnio nie podobają. Dlatego zakładam je tylko kiedy muszę.

Osobiscie uważam że jak Custom to "na golasa" ;D

empiq - 2009-07-13, 14:07

Tomero napisał/a:
Chłopie - DASZ RADĘ ! ! !

Ja w 4 dni po 3h dziennie zrobiłem

- (..... )


Tomero tyle roboty i żeś (jak to mówi Wiewiór) te krowie placki zostawił? :)
nie lepiej już było przy okazji na LEDY zmienić?

pan_wiewiorka - 2009-07-13, 14:15

Ja już wiem, że na przyszły sezon zakłądam lampę zintegrowaną z kierunkami. Do tego znalazłem wyczesane kierunki na lagi :D
Corvius - 2009-07-13, 14:58

pan_wiewiorka, podzielił byś sie tymi kierunkami na lagi :p be tez szukam :P :P - co do ściągnięcia lampy takiej jak moja to moge pogadac z kumplem :p
pan_wiewiorka - 2009-07-13, 15:13

Corvius, identyczna jest na Alledrogo za 350PLN :)
Corvius - 2009-07-13, 20:38

hehe nie rozglądywałem sie na alledrogo :D a co z tymi kierunkami na lagi?
pan_wiewiorka - 2009-07-13, 21:58

Corvius, tutaj masz aukcję.
Corvius - 2009-07-13, 22:58

dziękowac ;]
patryk_c - 2009-07-31, 23:39

pan_wiewiorka napisał/a:
Corvius, tutaj masz aukcję.


Gwint jest w nich M10 - z tyłu nie miałem problemu zainstalowałem już kierunki z takim gwintem - trudno nie było.

A jak to będzie wyglądało z przednimi kierunkami, czy ktoś ma doświadczenie w zamianie "krowich placków" z M12 na takie przyjemniejsze??

Dzieki za podpowiedź.

Pozdr

pan_wiewiorka - 2009-08-01, 13:35

Ja zamówiłem sobie obejmę na lagi do kierunków (Kuryakyn). Kiedunki będą wychodzić właściwie bezpośrednio z lag a nie z tych czarnych wysięgników. Możesz mieć nawet z mocowaniem M6 i będzie si. Dostęne są również kierunki z obejmami, tutaj masz aukcję; mnie się jednak nie podobają.
patryk_c - 2009-08-02, 11:14

pan_wiewiorka napisał/a:
Ja zamówiłem sobie obejmę na lagi do kierunków (Kuryakyn). Kiedunki będą wychodzić właściwie bezpośrednio z lag a nie z tych czarnych wysięgników. Możesz mieć nawet z mocowaniem M6 i będzie si...


Git.

To ja poprosze więcej szczegółów Mr. W, i może siakiś link, bo kierunki chciałbym z przodu takież same jak na błotniku w typie bullet no i gwint jest M8.

Zastanawiam się serio nad wizytą u jakiegoś elektryka z tą wymianą, bo:
1. po zrobieniu tyłu, wszystko jest OK, świeci i się trzyma, ale nie mam pomysłu jak zrobić porządek z kablami pod błotnikiem... Po wymianie tylnej lampy nie ma gdzie schować kostki i całej reszty - może jakieś pomysły?

2. dobrze było by gdyby nie-laik ocenił pracę kierunków pod kątem wymiany przerywacza (obecne tyły a i docelowe przody są LED).

3. troszkę mnie onieśmiela instalacja przednich kierunków jak patrzę na te mounty czarne w oryginale...
:poddajesie:

Pozdr,
P

pan_wiewiorka - 2009-08-02, 16:31

Tutaj masz wszystko co poczebne :)
patryk_c - 2009-08-06, 10:08

pan_wiewiorka napisał/a:
Tutaj masz wszystko co poczebne :)


Ano mam wszystko. Dzięki.

Mocowania kupiłem i hop - kolejny problem... Gwint w moim Bullet'cie okazał się (suprise suprise) 10, i nie za bardzo chciał w dziurę 8 się instalować. Ale omówiłem temat z dealerem i uzgodniliśmy że dobre wiertło do metalu na wolnych obrotach ładnie przytrzymaną część tymże wiertłem potraktować i będzie cacy... :)

Udało się idealnie, nie ma różnicy od oryginału oprócz średnicy. I lampa się mieści.

I teraz kurde flak kolejny problem evil Trzpień mocujący (ten z gwintem) od kierunku jest za długi :beczy:

Całe to tałatajstwo powinno się razem z nakrętką mieścić w zagłębieniu tego uchwytu żeby się dało na widelec założyć.

Czy ktoś ma pomysł może jak to leczyć? Może podpowiedź gdzie w Wwa znajdę zmyślnego specjalistę od metalowych elementów tokarz? ślusarz? kominiarz? kurwa...

Może mi ktoś to zaspawa, albo przykręci się na stałe, zabije nakrętkę i zetnie nadmiar... ?? ? :ryczy:

Tył cały zrobiony, lampa, chlapacz, kierunki - jest pieknie. To teraz przód mi popaprało...

:poddajesie:

HELP.

pan_wiewiorka - 2009-08-06, 10:14

Piłka do metalu i jedziesz. Jaki problem? :wink:
patryk_c - 2009-08-13, 22:25

pan_wiewiorka napisał/a:
Corvius, tutaj masz aukcję.


Nie ma problemu :) Ale jeżeli kupiłeś te kierunki z aledrogo i te obejmy Kuryakin http://www.kuryakyn.com/i...ID/115/IMID/711, to:

- będzie trzeba rozwiercić otwór wiertłem fi 10 bo firmowy jest 8
- będzie trzeba powalczyć z piłką i skrócić trzpień lamp
- będzie trzeba zrobić nakrętkę która nie będzie wchodzić w światło pierścienia

Te kroki mam już za sobą.

- trzeba też będzie wywiercić lub wyfrezować otwór / kanalik na okablowanie kierunków - inaczej obejma przycina kable na ladze i jest zwarcie...

Niestety sam producent przyznaje że ktoś tu nie pomyślał i że klienci "jakoś sami sobie radzą"

Ale końcowy wygląd rekompensuje trudy.

orcio - 2009-11-17, 16:06

Widzę że pare osób pisało o kierunkowskazach LEDowych.
Myślę o zamontowaniu takich z tyłu.
Jakie i gdzie kupowaliście?

Mam akurat RS, ale są zdaje sie takie same jak w DS classic...

remol71 - 2011-09-22, 12:06

Jutro będę przestawiał tylne kierunki w 650 Custom ze względu na montaż sakw. Popełnię manuala dla dobra Ludu.
VARIO - 2013-01-29, 00:57
Temat postu: wymiana przednich kierukowskazów
Czytałem całą polemikę jak wymienić tylne kierunkowskazy. Czy ktoś mógłby mi opisać jak wymienić przednie w V Star. chodzi mi o to jak zdiąć, założyć i gdzie podpiąć kabelki. czy oferowane na rynku kierunkowskazy uwzgledniają wersję US?
witek1965 - 2013-01-29, 01:12

VARIO, kierunkowskazy masz zamocowane na belce( wsporniku). Odkręcasz jedną śrubkę, wyjmujesz ja i wyciągasz kierunkowskaz. Przewody idą wewnątrz belki, wychodzą jej środkiem i wchodzą do lampy. Tam są wpięte w instalację. Masowy i pozycyjny jest wspólny, więc musisz niestety wyciąć konektor, który spina przewody z kierunkowskazu lewego i prawego, inaczej nie wyjmiesz. Montaż dokładnie w odwrotnej kolejności. Oferowane na rynku najczęściej są europejskie, więc bez uwzględnienia światła pozycyjnego. Czy to dla Ciebie aż tak istotne ? Ja w swoim celowo odpiąłem ten przewód. Konektory okrągłe do zakupienia w Larsoonie.
VARIO - 2013-01-29, 01:21

ok dzięki. co dalej z tym odpiętym kabelkiem? zostawiamy wolno (oczywiście zaizolowany)?
witek1965 - 2013-01-29, 01:45

VARIO, nie widziałem innych jak okrągłe zarówno w wersji USA jak i europejskiej

http://www.larsson.pl/ind...no=MTQ1MDAxMg==

http://www.larsson.pl/ind...no=MTQ1MDAwMA==

http://www.larsson.pl/ind...no=MTQ1MDAyNA==

http://www.larsson.pl/ind...&cdes=Konektory

i wierz mi, że są lepsze. Zajmują mniej miejsca, bardzo dobrze trzymają.

VARIO - 2013-01-29, 01:49

a jaki konektor?żeński czy męski?
witek1965 - 2013-01-29, 02:02

będziesz potrzebował męskie . Żęńskie są wewnątrz lampy.
mike79 - 2014-01-14, 15:23

Odświeżam odnośnie V-stara classic, mianowicie kierunki są połaczone takim plastikiem w środku prawda? Jak i gdzie można to dostać, bo z tego co zauwazyłem zakupic moge tylko bez tego? Mowa o krótkich metalowych kierunkach :)
Robrob - 2014-01-14, 16:21

jeśli chodzi ci o wpięcie do instalacji to łączone są wsówkami tyle że okrągłymi a nie płaskimi a te okrągłe w sklepach z częściami elektronicznymi
mike79 - 2014-01-14, 17:22

To wiem, chodzi mi o połączenie obudowy kierunku do poprzeczki. Mam w jednym złamane a reszta cała :(
Robrob - 2014-01-14, 22:08

jak możesz to daj zdjęcia o co ci chodzi bo tam jakoś plastiku nie pamiętam
Robiro - 2014-01-15, 10:32

koledze chodzi o część nr 34 i 18. To jest, jak sądzę, uszczelnienie kierunku.
Etek - 2014-01-15, 11:14

33 złote sztuka - nowe.
Robrob - 2014-01-15, 17:08

qźwa Etek za kawałek gumki :ryczy:
mike79 - 2014-01-15, 18:59

Robiro wiesz o co chodzi :dumny: Trzeba będzie wykombinować coś...

[ Dodano: 2014-01-15, 19:02 ]
Etek napisał/a:
33 złote sztuka - nowe.

...a jak to się dokładnie nazywa?

Etek - 2014-01-15, 21:38

4NK-83321-00 PODKLADKA GUM. - i nie wiem, czy 33 złote to fortuna....
zaraz zaczniecie ciąć jakieś plastiki, bo trzeba zaoszczędzić... na 3 piwa.

mike79 - 2014-01-16, 19:54

:hahaha: :hahaha: :hahaha: gdzie to kupić? jak znajde to kupię nie będę jakiegoś badziewia dorabiał :dumny: A i piwko wypiję :koksik:
Dzięki Etek ;D

ADi - 2014-01-30, 08:51

Cześć
Ja w swoim w 1100 zmieniłem przednie i tylne kierunki. Wymieniłem "krowie placki" :) na bullety z dymionymi szkłami. Moim zdaniem wygląda super. Miałem obawy czy światło będzie wystarczająco jasne, ale z tym nie ma żądnego problemu. Świecą głośno i wyraźnie ;) Zamontowałem je w anatomicznych otworach tak przednie jak i tylne.
Fachowiec, który mi to montował użył oporników żeby kierunki mrugały w normalnej częstotliwości. Nie jest to dobre rozwiązanie. Tutaj dopiero zobaczyłem, że są odpowiednie przerywacze do kierunków LED. Na Allegro widziałem mnóstwo ofert w cenach od kilku do kilkudziesięciu złotych. No i teraz już do rzeczy, do pytań:
1. gdzie w moim xvs 1100 2009 rok custom znajdę przerywacz kierunkowskazów?
2. ile styków, jakie wyjście powinien mieć przerywacz, żeby zamontować go bez przerabiania, kombinowania?
3. co kupić, jaki przerywacz wybrać? nie jestem zwolennikiem najtańszej oferty, ale też nie lubię przepłacać, a wiele ofert na Allegro ma takie same zdjęcia, parametry z kolei jest nawet kilkadziesiąt złotych różnicy.
Będę wypatrywał Waszych rad,opinii.

Darek1978 - 2014-11-15, 19:14

Witam wszystkich....Jeśli już zmieniliście już swoje kierunkowskazy na inne niż oryginalne, dajcie znać. Chetnie odkupię te oryginalne. Pozdrawiam.
ADi - 2014-11-15, 19:20

Darek1978, ja mam od swojego przednie i tylne. Jednak ja i one jesteśmy teraz daleko od siebie. Po 12. stycznia będę znów tam gdzie kierunkowskazy :) Jeśli Ciebie to interesuje i będziesz chciał poczekać, to daj znać. Kierunki są kompletne z uchwytami do błotnika (tylne) i do lag (przednie).
Darek1978 - 2014-11-15, 20:17

ADi oczywiście że zaczekam. Daj znać jak będziesz na miejscu.
Dariow - 2014-11-15, 23:59

Adi a masz z wersji amerykańskiej z żarówką dwuwłóknową czy wersja europejska bo też szukam
ADi - 2014-11-16, 00:04

wersja amerykańska, ale bez problemu można tak zrobić kabelki, żeby świeciły po europejsku
Dariow - 2014-11-16, 00:05

No to ja też się pisze na 2 szt i właśnie chce żeby było podswietlenie, mogę ewentualnie zamienić się na europejskie
ADi - 2014-11-16, 00:11

Fajnie, ale Darek1978 był pierwszy. Jeśli jemu coś nie będzie pasować, to wtedy pogadamy :) Temat i tak będzie dopiero po 12.stycznia.
Dariow - 2014-11-16, 09:39

Tak wiem ale może Darek1978 nie będą potrzebne amerykańskie to sie powymieniamy lol
czekam ;D

ADi - 2014-11-16, 09:47

Oki, odezwę się tutaj zaraz po tym jak obejrzę swoje kierunki. Napiszę wtedy co jest , jakie elementy i w jakim stanie. Będzie to dopiero w styczniu.
Budyniasty - 2015-01-28, 23:43

remol71 napisał/a:
Jutro będę przestawiał tylne kierunki w 650 Custom ze względu na montaż sakw. Popełnię manuala dla dobra Ludu.
remol żyjesz? czekamy :P
robert_p (vel Hipis) - 2015-01-29, 09:17

Budyniasty napisał/a:
remol71 napisał/a:
Jutro będę przestawiał tylne kierunki w 650 Custom ze względu na montaż sakw. Popełnię manuala dla dobra Ludu.
remol żyjesz? czekamy :P


Kolega Beny robił podobną akcję i chyba jakieś foty też przy tej okazji popełnił. Zagadaj do niego.

przemczyszyn - 2017-11-01, 10:25

Witam!
Odgrzeję temat bo już zmierzch sezonu. Mam taki pomysł by coś pokombinować przy kierunkach fabrycznych przy XVS1100 custom 2007 ze stanów. Chciałbym je usunąć - na początek przód - i zamontować takie "obrączki" led na lagi. Ktoś stosował coś podobnego, używa? Jak z ewentualnym przeglądem?

Poglądowe linki widzianych w necie opcji:

https://www.motovationusa...SNAP-FRONT.html

https://pl.aliexpress.com/item/Pair-Motorcycle-Flexible-Front-Fork-LED-Turn-Signal-Light-Strips-Headlight-Indicators-Amber-Universal-for-Honda/32787558429.html?spm=a2g17.search0104.3.1.Xi29ZA&ws_ab_test=searchweb0_0,searchweb201602_1_10152_10065_10151_10344_10068_10345_10342_10343_10340_10341_10171_10541_10084_10083_10560_10304_10307_10301_10060_10155_10154_10056_10055_10539_10537_10312_10536_10059_10313_10314_10534_10533_100031_10103_10073_10102_10557_10142_10107,searchweb201603_30,ppcSwitch_5&btsid=6be70044-76d7-4716-a364-a120cb313825&algo_expid=de58056c-94cb-445b-b0c5-46f7560d2be4-0&algo_pvid=de58056c-94cb-445b-b0c5-46f7560d2be4

https://www.ebay.com/itm/...6-/301953388746

Lewa!

DRAGON - 2017-11-04, 12:42

Myślisz ze z czymś takim przejdziesz przegląd ?? :nie_wiem:
sagittarius - 2017-11-05, 09:58

Dobrze widoczne kierunkowskazy to m.in. bezpieczeństwo dla motocyklisty, nie wiem jak te które proponujesz sprawdzą się w słoneczny dzień :nie_wiem: nie powiem wygląda fanie i ciekawie ale... nie zawsze wygląd jest najważniejszy.
Ice-Man - 2017-11-05, 15:38

Pozostaje również kwestia homologacji.
pyra - 2017-12-10, 16:44

kto nie ma automatycznych kierunków, a go to wk..a, może sprawdzić takie cuś https://lepard.eu/modul-komfortowych-kierunkowskazow/

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group