YAMAHA XVS 650, 950, 1100, 1300, 1600, 1700, 1900 FORUM

Kaski - Gwarancja kasku

witek1965 - 2020-12-12, 21:17
Temat postu: Gwarancja kasku
Ostatnio wszedłem w posiadanie kasku marki Shoei. Ów kask zamówiłem on-line, z odbiorem w sklepie. kask dotarł do sklepu. Obejrzałem, zapłaciłem i zapytałem o kartę gwarancyjną. Pan sprzedawca się zdziwił, ale po moim wyjasnieniu przeszukał karton i gwarncji nie znalazł. Zadzwonił do centrali i otrzymał odpowiedź, że wystarczy zarejestrować paragon na stronie IM, ( tam dokonałem zakupu). Przeciez i tak w razie czego przywioze go do nich, a oni wyśla do Shoei. Niby logiczne.
No cóż, postanowiłem wziąć sprawy w swoje ręce, napisałem więc maila do IM, z żądaniem wystawienia karty gwarancyjnej, ponieważ nie mogę zarejstrowac kasku na stronie producenta.Odpisali, że dośla kartę gwarancyjną.
Łaskawie po ponad tygodniu kartę dosłali do sklepu gdzie dokonałem zapłąty i odbioru.
Wniosek prosty, jak się nie upomnisz, to karty gwarancyjnej nie dostaniesz i jesteś z ręka w nocniku, skazany na łaskę i niełaskę IM, bo bez zarejestrowania karty, nie masz dostępu do szeregu darmowych usług, typu przegląd kasku, regulacja wizjera, w każdym serwisie lokalnym, czyli w trasie równiez, wystarczy sobie spisac listę lokalnych dystrybutorów, czy nawet czyszczenie.Oczywiście o bezpłatnym serwisie nie wspominając No i 5 lat gwarancji, czego nie jestem pewny, czy byłoby na podstawie paragonu, ponieważ karte gwarancyjna trzeba zarejestrować i jest potrzebny do tego jej numer. No i zawsze róbcie zrzut ekranu, poniewaz w regulaminie IM jest napisane, że 5-cio letnie gwarancja przysługuje przy zakupie w cenie regularnej, a ja zakupiłem w Black Friday. Krótka sprzedaż, ale powazny zjazd cenowy..
Można by rzecz- przecież to jest oczywiste. No może i jest, ale chyba nie dla wszystkich, bo ile osób sprzedaje swoje kaski, z różnych powodów i pojęcia nie ma co to jest ta karta gwarancyjna.

Dodam, że karta jest imienna


Tak więc zalecam pilnować swoich praw i dopominac się o to co sie nalezy.

SATURIAN - 2020-12-12, 22:12

Witek , ja też zamierzałem kupić nowy kask , ale teraz aż się boję , bo ja prosty człowiek jestem :8 :guma: :nadrutach:
teper - 2020-12-12, 22:45

Ja kupowałem shoei i dostałem kartę więc miałeś ch.... y sklep lol
witek1965 - 2020-12-13, 00:42

teper, Inter Motors, kupionby on-line, więc wyszedł z centralnego magazynu. Może i ch....wy, ale miał najwięszy zjazd cenowy. 7 paczek droga nie chodzi, a to co trzeba uzyskałem, tak, czy siak. Może taka jest dziwna polityka IM. jak sie nie upomni to nie dajemy, mniejszy problem dla nas.
larry7 - 2020-12-14, 15:07

wszystko fajnie ale to forum o motocyklach a nie serwis UOKiK :hahaha: :hahaha: :hahaha:

a tak na marginesie to zgodnie z obowiązującym prawem paragon lub faktura jest wystarczającym dokumentem do uzyskania gwarancji. Mało tego- karta gwarancyjna bez paragonu lub faktury jest nieważna

pyra - 2020-12-14, 15:45

Tylko 3 lata, po rejestracji na stronie 5 lat. I to robi różnicę, nie mówiąc o takim drobiazgi jak "door to door"
witek1965 - 2020-12-14, 17:02

larry7, Masz rację. W takim razie co tu robią tematy takie jak : uwaga na tego sprzedawcę, przecież to forum motocyklowe, to jedynie słusznym postem jest : jaki mam zalac olej, jakie swiece, jaki filtr i .... ile dziś przejechałem. Nie wspomne o okazjach sklepowych, że jest w promosji włąsnie ruda w butelce 1 l, w cenie 0,7.
larry7 napisał/a:
a tak na marginesie to zgodnie z obowiązującym prawem paragon lub faktura jest wystarczającym dokumentem do uzyskania gwarancji. Mało tego- karta gwarancyjna bez paragonu lub faktury jest nieważna

tak na marginiesie, to pojęcia nie masz o rozszerzonej gwarancji i pakiecie korzyści jaki z niej wynikają.
Jakbym chciał mieć ustawowe 2 lata, to bym się niczym nie przejmował i nie zakładał tematu ku przestrodze, bo parago mam, nawet zrobiłem fotke i wydrukowałem ( to też jest wystarczające). Bez paragonu i karty gwarancyjnej nie zarejestruje się kasku na stronie producenta i 3 lata dodatkowej gwarancji i szeregu korzyści poszło. No, ale wypadało chociaz przeczytać cała wypowiedź.
Ale skoro to jest forum o motocyklach, to proszę moderatora, tudzież admina o wyeksportowanie tematu w kosmos ponieważ nie ma on nic wspólnego z tematami związanymi z motocyklami.
Bije sie w pierś jednocześnie i bardzo przepraszam,. że zaśmiecam forum takimi tematami, obiecuje, że więcej nie będę.

[ Dodano: 2020-12-14, 17:03 ]
pyra napisał/a:
Tylko 3 lata
pazurek ci się omsknął, tylko 24-miesiace o ile sprzedawca nie zaznaczył inaczej.
larry7 - 2020-12-15, 09:20

przepraszam.
Zachowałem się jak gówniarz ;/

witek1965 - 2020-12-15, 12:36

larry7, Twój Awatar wynagradza wszystko ;D nawet takie drobne pomyłki ;p Wiem, że nie chiałeś być złośliwy ( chyba ;p ) LwG
Jak gówniarz to się zachowują sprzedawcy udający wariata, że nie wiedzą o co klient pyta. We wrześniu kupiłem uzywany (nowy, nie zdążył byc użyty) z afktura zakupu, papiery i pinlock w nieotwartym woreczku. Karty brak. Swoja droga musiałem go potem odsprzedać. Później trafiłem jeszcze dwa, i też żaden ze sprzedajacych nawet nie wiedział o co pytam, a każdy kupił w sklepie z polskie sieci dystrybucji, bo tylko te się łapia na rozszerzoną gwarancję. Jeden w IM, więc to chyba u nich jest zasadą nie dawanie karty gwarancyjnej, a drugi w Gorzowie Wlkp w ..... nieistotne, jest na liście. Pytanie więc jest proste : dlaczego trzeba sie upominać a nie dostaje się wraz z kaskiem jak to było w przypadku zakupu przez
teper napisał/a:
Ja kupowałem shoei i dostałem kartę

larry7 - 2020-12-17, 16:51

ja złośliwy? Nigdy :) .
Chyba, że się zapiszę do partii :hahaha:

***** ***

Merlin - 2020-12-17, 17:44

Druk gwarancji nie jest konieczny żeby uzyskać roszczenia gwarancyjne.
Wystarczy przedstawić jakikolwiek dowód zakupu, jak nie ma paragonu czy faktury wystarczy wyciąg z konta jeżeli płatność była kartą albo przelewem.

Jak trafisz na sklepowego mądralę można zgłosić roszczenia z tytułu rękojmi.

Nie trzeba też zachowywać oryginalnego opakowania i tak jest wszędzie, zgodnie z orzeczeniem Rzecznika Praw Konsumenta - kupujesz towar nie opakowanie.

ADi - 2020-12-19, 21:16

Ja kupiłem kask shoei bez karty, ale z fakturą i od sprzedawcy z listy dystrybucyjnej importera. Bez problemu już czwarty razy skorzystałem z serwisu posezonowego, który zgłasza się na tym samym formularzu co reklamację. Jest tam takie okienko do odznaczenia "nie mam karty gwarancyjnej". Trzeba podać numer seryjny, nazwę sprzedawcy i jeśli kask jest faktycznie z polskiej dystrybucji, to system działa. W wielu miejscach nie stosuje się już typowych kart gwarancyjnych, nawet dowód zakupu nie jest niezbędny. Sprzedawca o numerowanym towarze wie przecież wszystko.
witek1965 - 2020-12-19, 23:27

Cytat:
Druk gwarancji nie jest konieczny żeby uzyskać roszczenia gwarancyjne.
nie tak do końca. Rozszerzona gwarancja jest tylko na produkt zakupiony w sieci dealerskiej producenta kasku, a nie wszyscy sprzedawcy się do niej łapią. Kupiony poza nią, niestety już nie. Miron wczoraj też mi powiedział, że wczoraj kupując kurtkę Rebelhorna.
Kupiona w sieci Dobre Sklepy Motocyklowe - 5 lat, kupiona poza siecią 2 lata.
Shoei wyraźnie pisze na swojej stronie http://www.d2d.shoei-europe.pl/ :
Cytat:
Kaski SHOEI zakupione u autoryzowanych Dealerów, objęte są 5-letnią gwarancją, dzięki której możesz bezpłatnie skorzystać z serwisu SHOEI . Warunkiem skorzystania z bezpłatnej usługi serwisowej jest rejestracja Karty Gwarancyjnej, którą możesz zarejestrować tutaj.

Cytat:

Ja kupiłem kask shoei bez karty, ale z fakturą i od sprzedawcy z listy dystrybucyjnej importera. Bez problemu już czwarty razy skorzystałem z serwisu posezonowego, który zgłasza się na tym samym formularzu co reklamację.


sorry, ale sugerowałem się tym co napisane jest na stronie producenta, a w końcu wydanie karty gwarancyjnej to chyba żadna łaska ?. Upomniałem się i mam.
ADi napisał/a:
Sprzedawca o numerowanym towarze wie przecież wszystko.
sprzedawca mi powiedział to samo, Przecież i tak przywiezie go pan do nas, a my wyślemy do Shoei. A gdzie jest powiedziane, że musze go przywieź do nich, czyli do konkretnego sklepu ? a nie moge gdzie indziej, a w trasie ? Co prawda paragon jest zarejestrowany w sieci IM, ale przeciez mogę wejść do któregokolwiek sklepu Motklan, oni też figuruja na liście i chyba świadczą to co się mieści w kompetencji serwisu lokalnego.

ADi napisał/a:
Jest tam takie okienko do odznaczenia "nie mam karty gwarancyjnej".

ja mam faktycznie wzrok kiepski, i często gubię całe nawet zdania, ale fe facto nie widzę tego okienka i jak mi je wskażesz to sie nie obrażę. Niemniej po przeczytaniu warunków gwarancji na stronie producenta (przed zakupem) wolałem dopilnować wszystkiego, aniżeli obudzić się z reką w nocniku.
Nikogo nie namawiam do upominania się w takim razie.
http://www.d2d.shoei-europe.pl/site/serwis#top

ADi - 2020-12-20, 09:25

witek1965,

"Sprzedawca o numerowanym towarze wie przecież wszystko.
sprzedawca mi powiedział to samo, Przecież i tak przywiezie go pan do nas, a my wyślemy do Shoei. A gdzie jest powiedziane, że musze go przywieź do nich, czyli do konkretnego sklepu ? a nie moge gdzie indziej, a w trasie ? Co prawda paragon jest zarejestrowany w sieci IM, ale przeciez mogę wejść do któregokolwiek sklepu Motklan, oni też figuruja na liście i chyba świadczą to co się mieści w kompetencji serwisu lokalnego."

Ja mam już to przerobione. Pisałem wcześniej, że kilka dni temu odebrałem kask już po czwartym serwisie. Na stronie http://www.d2d.shoei-europe.pl/site/serwis#top zgłaszasz kask do serwisu na przegląd lub naprawę gwarancyjną i dopiero po odznaczeniu w DANE ZGŁOSZENIA Tak w okienku Czy naprawa gwarancyjna pojawiają się okienka nie posiadam karty gwarancyjnej i nr karty gwarancyjnej. Po wysłąniu zgłoszenia dostajesz potwierdzenie w mailu i wkrótce informację co masz z kaskiem zrobić.

Już w zeszłym roku proponowano mi, żebym kask zawiózł do sklepu. Po kilku mailach przekonałem ich, że przy zakupie kasku dostałem ofertę serwisu door2door i oczekuję takiego właśnie serwisu. Do wskazanego przez nich sklepu mam 70 km i wożenie odpada, a za wysyłkę kurierem oni powinni ponieść koszty. Przekonałem ich i później już poszło jak we wcześniejszych latach. Przysłąli maila z zapytaniem czy zaproponowany termin i godzina odbioru przez kuriera kasku mi odpowiada. Po potwierdzeniu kurier DPD odebrał kask i po kilku dniach przywiózł. Formalnie nie ma obowiązku trzymania oryginalnego pudła, ale warto zachować właśnie do tych podróży kasku.

W tym roku też "zakwalifikowali" moje zgłoszenie do serwisu lokalnego i miałem sam dostarczyć kask. Tym razem poszło szybko i po jednym mailu, w którym napisałem o odległości od serwisu "przekwalifikowali" moje zgłoszenia na obsługę w serwisie centralnym i DPD obsłużyło transport.

SATURIAN - 2020-12-20, 11:44

Przy tej Waszej dyskusji Panowie , można się dowiedzieć ciekawych rzeczy :brawo:
Niedźwiedź - 2020-12-20, 11:59

Dorzucę dwa zdania w kwestii lekko pobocznej do tematu głównego, jednak nierozerwalnie połączonej. Czytając powyższe wątki odnoszę wrażenie, że macie przekonanie, że instytucja gwarancji to coś udzielanego automatycznie, że nikt łaski nie robi, że ona jest bez względu na to czy tamto np. paragon, faktura, rejestracja itp. Otóż instytucja gwarancji jest całkowicie dobrowolnie udzielana przez gwaranta. Nawet jeżeli gwarancja jest udzielona to jej czas, zakres, zasady przyznania itp. regulowane są przez gwaranta (chyba, że gwarant powie „udzielam gwarancji” i nic więcej, wtedy mają zastosowanie przepisy KC). Tu nie maja zastosowania przepisy KC bezwzględnie obowiązujące.
Inaczej ma się instytucja rekojmii. Ale, by z niej skorzystać musimy udowodnić, że przedmiot (w naszym przypadku kask) jest niezgodny z ofertą a wada, którą obarczona jest ta rzecz dotykała jej już w momencie zakupu choć ujawniła się jakiś czas potem.

To tak w bardzo skrótowej wersji o gwarancji i rekojmii.

witek1965 - 2020-12-20, 12:33

ADi, a jakbym chciał tylko zrobic przegląd serwisowy, regulacja wizjera, smarowanie, ewentualne czyszczenie, to też musze wysyłać zgłoeszenie ? czy na podstawie karty, którą nota bene juz mam, po prostu oddać kask w najbliższym serwisie ?

Niedźwiedź napisał/a:
Czytając powyższe wątki odnoszę wrażenie, że macie przekonanie, że instytucja gwarancji to coś udzielanego automatycznie, że nikt łaski nie robi, że ona jest bez względu na to czy tamto np. paragon, faktura, rejestracja itp. Otóż instytucja gwarancji jest całkowicie dobrowolnie udzielana przez gwaranta.
Ale przecież nikt z nas nie wymaga gruszek na wierzbie i nie domaga się czegoś, czego poroducent sam, dobrowolnie nie okreslił. Przedstawiciel producenta dobrowolnie okreslił warunki gwarancji na poziomie 5 lat. Pisze o tym wszędzie, na swojej stronie, przy każdej ofercie sprzedaży w każdym sklepie który wchodzi w sieć dystrybucji. Nawet dobrowolnie zgadza się odebrac od klienta swój produkt i mu go dostarczyć itd. Skąd Twoje przypuszczenie, że mamy jakieś nieodpowiednie, wyssane z palca przekonanie ? :nie_wiem:
Niedźwiedź - 2020-12-20, 12:46

witek1965 sam piszesz o „ustawowych dwóch latach”. M. in. Na tej podstawie dodałem swoje dwa zdania powyżej. „Ustawowe dwa lata” będą tylko wtedy, jeżeli gwarant zadeklaruje udzielenie gwarancji ale nie opisze tego szczegółowo. Wtedy mamy „ustawowe”. Ale jeżeli nigdzie nie napisze „udzielam gwarancji” to jej po prostu nie ma.

Mówiłem na wstępie, że poruszam wątek lekko z boku w stosunku do głównego tematu. Tak chciałem się tylko poczepiac ;p

ADi - 2020-12-20, 15:04

witek1965, nie wiem, nie próbowałem. Od samego początku korzystałem z dodatku do nowego kasku Shoei 5 lat gwarancji z serwisem door2door. Tryb zgłaszania jaki opisałem wcześniej był standardem w serwisie Shoei. Zadzwoń do sklepu i dopytaj, aczkolwiek jak już kask zawieziesz do sklepu, to nie spodziewałbym się, że trafi ze sklepu do serwisu centralnego. Choć to wcale nie znaczy, że w serwisie "sklepowym" będzie zrobiony gorzej niiż w centralnym.

Właśnie dokładnie takie czynności, o których napisałeś robią na rocznym przeglądzie/serwisie. Nie miałem żadnej awarii, ale dwa razy wymienili mi wizjer, naklejkę na froncie, regulacje mechanizmu i pranie wnętrza. Mój kask nigdy nie śmierdzi, ale po serwisie zawsze ładnie pachnie. Po serwisie zawsze dołączony jest raport i opisane co było zrobione, wymienione. Ja jestem zadowolony.

Dzwoń jak będziesz miał szczegółowe pytania.

[ Dodano: 2020-12-20, 15:05 ]
witek1965, a który model sobie sprawiłeś?

witek1965 - 2020-12-20, 17:50

Cytat:

witek1965 sam piszesz o „ustawowych dwóch latach”
faktycznie. masz rację. Niepotrzebnie wstawiłem słowo ustawowych, ale wierz mi, że chodziło mi o dwa lata jakie dają w sklepach poza siecią dealerską. A skoro podają taką informację, to znaczy, że jest.jak podają 3-miesiące to trzy miesiące i trzeaba tak to rozumiec, a jak pisza dodatkowa gwarancja po zarejestrwoaniu, to ja to tak rozmumiem. Tak przedłużałem gwarancję z 24-miesięc na 36 wkrętarki Bosch. Sorry. Ustawowa ject chyba rękojmia.

Cytat:
witek1965, a który model sobie sprawiłeś?
Neotec II.
Po sezonie właśnie będę wysyłał, tak jak Ty na roczny przegląd. A co, w końcu skoro tak zdeklarowali, to dlaczego nie skorzystać.

Bakteria77 - 2020-12-20, 17:55

Cytat:
będę wysyłał, tak jak Ty na roczny przegląd.


to w czym Ty będziesz jeździł przez ten rok ? ;D

Niedźwiedź - 2020-12-20, 19:58

witek1965, tak. Rękojmia zawsze obowiązuje dwa lata. Choć i ja w pewnych okolicznościach można ograniczyć. Ale to już za wiele na rozważania w tym wątku.
witek1965 - 2020-12-20, 21:24

Bakteria77, w orzeszku ;D
teper - 2020-12-20, 23:37

Z tego co pamiętam musisz wpisać z jakiego powodu wysyłasz kask do serwisu (Shoei) np. Skrzypi wizjer i wtedy przy serwisie robią smarowanie, pranie itp (u mnie tak było). Nie ma chyba mozliwisci wysłać kask do serwisu w ramach gwarancji na pranie no bez jaj Panowie.
pyra - 2020-12-21, 07:17

teper, chyba lol
ADi - 2020-12-21, 07:34

teper, no właśnie z jajami. Taka oferta Shoei. Kup kas, a my będziemy go prać co roku przez pięć kolejnych lat :)
teper - 2020-12-21, 09:30

ADi napisał/a:
teper, no właśnie z jajami. Taka oferta Shoei. Kup kas, a my będziemy go prać co roku przez pięć kolejnych lat :)


To muszę wysłać :dumny:
Tylko gdzie ta opcja prania http://www.d2d.shoei-europe.pl/
?

ADi - 2020-12-21, 12:43

teper, "zgłoś serwis"". Później w okienku opis usterki "coroczny przegląd serwisowy". Myślę, że na pewno powinieneś zgłosić regulację Jeśli dawno nie była robiona.

Mam obrazek z mojego zgłoszenia tylko nie umiem tutaj dołączyć. Mogę wysłać w mailu.

teper - 2020-12-21, 13:04

Wyślij mi bo u mnie nie ma takiej opcji jak coroczny przegląd serwisowy
witek1965 - 2020-12-21, 16:17

teper,

4.)Zakres serwisu1.)Serwis obejmuje następujące czynności: a.1.) Sprawdzenie pracy mechanizmów i blokady wizjera, ustawienie przylgni wizjera do kasku, a.2.) Sprawdzenie działania pracujących mechanizmów wentylacji, czyszczenie wlotów i wylotów powietrza lub ich wymiana,a.3) Konserwację wszystkich uszczelek i elementów gumowychz zastosowaniem specjalistycznego silikonu używanego w fabrykach w Japonii, a.4.) wymiany zużytych i/lub uszkodzonych elementów kasku w ramach dostępności części w magazynie serwisowym, a.4.) Sprawdzenie ogólnego stanu technicznego kasku (wraz z wyściółką wewnętrzną), a.5.) Czyszczenie kasku wraz z czyszczeniem wnętrza, a.6.) Porady dotyczące konserwacji, użytkowania i pielęgnacji

pełny tekst ma tutaj tu http://d2d.shoei-europe.p...I_Door2Door.pdf


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group