YAMAHA XVS 650, 950, 1100, 1300, 1600, 1700, 1900 FORUM

Elektryka - Road Star 1600 nie odpala pół obrotu i cisza

christiano94 - 2019-12-28, 14:41
Temat postu: Road Star 1600 nie odpala pół obrotu i cisza
Witam wszystkich. Zakupiłem motocykl ze Stanów, miał odpalać a tu gong.
Rozrusznik kręci wałem ale tak jakby nie miał siły nim obkrecic. Aku założone dodatkowo od auta na kablach także akumulator raczej wykluczam. Czy to wina rozrusznika czy szukać dalej? Ktoś może ma jakiś pomysł? Podsyłam link do filmiku jak to wygląda :) https://youtu.be/foub3yYo7zY :nnie:

Ryszard1962 - 2019-12-28, 15:18

Tak jakby aku był słaby , nie może zakręcić silnikiem , spróbuj podładować akumulator , sprawdź również czy silnik obraca odkręć po jednej świecy z cylindrów wbij najwyższy bieg i sprawdź czy możesz przetoczyć moto , jeśli nie to może świadczyć o uszkodzonym silniku
christiano94 - 2019-12-28, 16:00

Tak też już sprawdzałem, jak wbije bieg mogę przetoczyc motocykl i słychać że się kręci wał. Akumulator na kablach od samochodu który napewno jest dobry. Dziwi mnie też że przy tak mocnym akumulatorze w czasie naciśnięcia przycisku start przygasają lekko światła i kontrolki. Nie wiem czy ten model tak ma ale wydało mi się to trochę dziwne.
OldDiver - 2019-12-28, 16:05

Sprawdź "tor prądowy" do rozrusznika. Wygląda na to że po drodze występuje jakiś duży spadek napięcia. Jeśli masz jakiś woltomierz 12V= to podepnij go pod akumulator i sprawdź jak się zachowuje podczas rozruchu.
christiano94 - 2019-12-28, 16:19

Właśnie to zrobiłem, nawet pod 2 akumulatorami prąd spada nawet do 6V

[ Dodano: 2019-12-28, 16:19 ]
Jak mogę sprawdzić tor prądowy?

OldDiver - 2019-12-28, 16:30

Nie znam tego moto. Jeśli masz dostęp to sprawdź kable od aku do rozrusznika. Tu trzeba by poprosić o radę użytkowników tego moto.
christiano94 - 2019-12-28, 16:32

Dzięki, spróbuję coś pogmerać :)
OldDiver - 2019-12-28, 16:34

Czy masz dostęp do zacisków (wiesz gdzie to jest) rozrusznika ?
christiano94 - 2019-12-28, 16:48

Nie wiem za bardzo o co chodzi. Coś na rozruszniku czy może przekaźnik?
OldDiver - 2019-12-28, 16:57

christiano94 napisał/a:
prąd spada nawet do 6V
Nie prąd a napięcie ! ;p To źle może świadczyć o a) akumulatorze b) o w/w torze prądowym.
To że coś tam usiłuje kręcić oznacza że przekaźnik działa. Jakbyś miał dostęp do zacisków rozrusznika to można by zmierzyć a) jakie napięcie dostaje rozrusznik; b) jaki jest spadek napięcia na plusowym odcinku (kablu) pomiędzy aku a rozrusznikiem; c) jaki jest spadek napięcia na minusowym odcinku pomiędzy aku a rozrusznikiem.

christiano94 - 2019-12-28, 17:44

Minus na akumulatorze, plus na rozruszniku spada do 4.9v a jak puszczę start to chwilowo nawet pokazuje napięcie minusowe jakieś -2V
Minus na rozruszniku, plus na akumulatorze spada do 5,5V
Minus na akumulatorze, plus na akumulatorze spada do 6V
Minus na rozruszniku, plus na rozruszniku spada do 4,5V

Oczywiście wszystkie pomiary skaczą 10v, 8v, 5v i do maksymalnie takich jak napisałem wyżej. Czy o to chodziło?

OldDiver - 2019-12-28, 17:53

Czy te pomiary są podczas rozruchu ?
christiano94 - 2019-12-28, 17:55

Tak, podczas rozruchu
OldDiver - 2019-12-28, 18:00

Zakładając że akumulator daje te 12V to do rozrusznika dochodzi za małe napięcie. Coś po drodze robi zbyt duży spadek napięcia. Napięcie na odbiorniku (rozruszniku) to jest napięcie akumulatora minus spadki napięć na przewodach "po drodze".

[ Dodano: 2019-12-28, 18:05 ]
Odłącz rozrusznik od przewodów. Zmierz napięcie na przewodach po "zapodaniu" rozruchu.

christiano94 - 2019-12-28, 18:19

10,4V napiecie na przewodach od rozrusznika
OldDiver - 2019-12-28, 18:29

christiano94 napisał/a:
10,4V napiecie na przewodach od rozrusznika

Od czy DO rozrusznika ?

christiano94 - 2019-12-28, 18:34

Plus od miernika wziąłem od kabla który idzie do rozrusznika na plus, a minus miernika do ramy i sprawdzałem napięcie po naciśnięciu start

[ Dodano: 2019-12-28, 18:35 ]
Oczywiście na odpietym rozruszniku

OldDiver - 2019-12-28, 19:03

christiano94 napisał/a:
Oczywiście na odpietym rozruszniku
To powinieneś mieć takie same (no prawie) napięcie jak na akumulatorze /ach. Pisałeś że startowałeś z dwóch akumulatorów. Może być tak że jeden z nich jest już padnięty i obciąża ten drugi. Zrób rozruch z pewnego akumulatora.

[ Dodano: 2019-12-29, 09:27 ]
Jeśli masz dostęp do zacisków rozrusznika to można by podać napięcie bezpośrednio z akumulatora. Jak zastartuje to znaczy że na pewno problem w "torze prądowym".

Robrob - 2019-12-29, 10:35

Kolego weź po prostu sprawny akumulator i podłącz bezpośrednio do instalacji motocykla, objawy jakie opisałeś w pierwszym poście świadczą o padniętym aku,
lenio - 2019-12-29, 12:43

walnięty aku , tak jak pisze Rob weż sprawny aku i podlącz , napięcie napięciem ale sila rozruchu dupa
SATURIAN - 2019-12-29, 16:26

Koledzy dobrze radzą . Ostatnio moje moto odpaliło dopiero po odłączeniu rozładowanego aku i podpięciu nowego . Próby odpalenia z rozładowanym aku i dopięciem do niego nowego nie dały rezultatu .
kusy - 2019-12-29, 19:14

A ja bym się skupił na rozruszniku. Może jest na wykończeniu i się blokuje.
tygrys - 2019-12-30, 10:23

To typowy objaw zwarcia w akumulatorze (nie na akumulatorze) . Nowy aku i po sprawie - ładowanie też nie pomoże bo to już złom , akumulator oczywiście.[/list]
christiano94 - 2020-01-29, 19:31

Trochę ostatnio mi brakowało czasu ale wczoraj sprawdziłem. Pierwsze co to zamówiłem nowy rozrusznik ze Stanów bo stary po rozebraniu okazał się uszkodzony. Miałem nadzieję że nowa sztuka pomoże. Po montażu rzeczywiście tak jakby lepiej kręcil ale nadal coś go blokuję. Mówię sprawdzę akumulator. Założyłem bezpośrednio aku od samochodu na grubych kablach Skręciłem śrubami i dalej to samo. Ma ktoś może z kolegów jeszcze jakiś pomysł?
kusy - 2020-01-29, 20:22

Sprzęgło jednokierunkowe.

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group