YAMAHA XVS 650, 950, 1100, 1300, 1600, 1700, 1900 FORUM

Mechanika - V-star 650 Wysokie obroty

Happy - 2019-09-10, 14:46
Temat postu: V-star 650 Wysokie obroty
Witam, z góry zaznaczam, że jestem mechanikiem samochodowym i jakieś tam doświadczenie posiadam, ale ta sprawa mnie przerosła. Jako, że to również mój pierwszy post chciałem się przywitać =) Siemacie!

W ubiegły wtorek kupiłem V-stara 650, ktorego nie przetestowalem dokladnie przed kupnem. Pochodzi on z kraju hamburgerow, z tego co wiem stał dłuższy czas, może nawet pod chmurką, kto wie. Podczas kupna zrobiłem kilka powolnych rundek by zobaczyć jak sprzęt jeździ. Wydaje mi się, że wtedy nie doświadczyłem tego problemu.

Podczas powrotu do domu na kołach zauważyłem, że motocykl nie chce schodzić z wysokich obrotów, gdy wcisnę sprzęgło i odpuszczę gaz, silnik nie wraca nawet po 10 sekundach. Są dwa sposoby by je zbić. Zadusić silnik na sprzęgle i hamulcu lub, uwaga, wrzucić bieg neutralny. Po wbiciu neutrala silnik wraca do radosnego pyrkania. Potrzebuję porady co to może być. Wykluczam logicznie lewe powietrze lub zły skład mieszanki, gdyż wtedy neutral nie zbijałby obrotów silnika. Jakieś inne pomysły? Jest to o tyle uciążliwe, że nie mogę w ogóle liczyć na hamowanie silnikiem.

MariuszK - 2020-07-26, 11:17

Cześć,
mam ten sam problem ale w 1100, szukałem po forach ale temat,tak jak twój bez odpowiedzi. Możesz podpowiedzieć jak go rozwiązałeś.

Happy - 2020-07-26, 13:16

Wysłałem wiadomość prywatną, ale napiszę tutaj jeszcze raz.

Delikatna regulacja gaźników, zdławiłem go i jest lepiej, ale problem nadal występuje, nauczyłem się z nim żyć. Zwyczajnie nie trzymam motocykla na sprzęgle i biegu jednocześnie. Moim zdaniem steruje tym jakaś elektronika i ma to na celu ułatwic wrzucanie następnych biegów.

MariuszK - 2020-07-26, 13:57

Dzięki
remol71 - 2020-07-26, 21:29

1. Umyć gaźniki.
2. Weryfikacja membran i pozostałych komponentów.
3. Weryfikacja osi przepustnic i struktury kolektora dolotowego w celu wykluczenia lewego powietrza.
4. Po montażu kontrola poziomu paliwa.
5. Regulacja zaworów.
6. Uruchomienie i regulacja wolnych obrotów, synchronizacja przepustnic.
7. Kontrola wskazać TPS dla wolnych obrotów. Ustawić zgodnie z instrukcją serwisową.

Oczywiście nowe filtry. Musi działać.

MariuszK - 2020-08-08, 20:40

remol71 napisał/a:
1. Umyć gaźniki.
2. Weryfikacja membran i pozostałych komponentów.
3. Weryfikacja osi przepustnic i struktury kolektora dolotowego w celu wykluczenia lewego powietrza.
4. Po montażu kontrola poziomu paliwa.
5. Regulacja zaworów.
6. Uruchomienie i regulacja wolnych obrotów, synchronizacja przepustnic.
7. Kontrola wskazać TPS dla wolnych obrotów. Ustawić zgodnie z instrukcją serwisową.

Oczywiście nowe filtry. Musi działać.


Te czynności były wykonane, łącznie z sprawdzeniem elektroniki i niestety bez rezultatu. Zabrakło jednego elementu, regulacja składu mieszanki. Odwiedziłem odpowiednio wyposażony warsztat i teraz jest OK.

remol71 - 2020-08-09, 11:04

MariuszK napisał/a:
... regulacja składu mieszanki. Odwiedziłem odpowiednio wyposażony warsztat i teraz jest OK.


Na pływakach czy na śrubce iglicy biegu jałowego ?


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group