YAMAHA XVS 650, 950, 1100, 1300, 1600, 1700, 1900 FORUM

Mechanika - Uszkodzony trzeci bieg w XV 1900

tygrys - 2019-07-09, 08:04
Temat postu: Uszkodzony trzeci bieg w XV 1900
Czy ktoś z kolegów zmagał się z tą usterką w swoim sprzęcie? chodzi mi o odpowiedz na pytanie: czy konieczne jest rozbieranie całkowite silnika? czy można wymienić te koła przez zdjęcie pokryw od rozrządu - było by to dużo łatwiejsze..
Kolega zakupił moto z taką usterką rocznik 2007 (świadomie bo cena była zachęcająca a maszyna - poza tą usterką w świetnym stanie i max wyposażona z przebiegiem 84 tyś.km) i teraz "wierci" mi dziurę w brzuchu , żebym mu to naprawił.. może ktoś coś podpowie?

Ruffi - 2019-07-09, 18:54

Trzeba wyciągać z ramy i rozbierać silnik, innej metody nie ma. Gdzieś czytałem, że tą usterkę naprawia ktoś w Częstochowie, koszt około 8000 zl ale mogę się mylić. Jak jesteś zainteresowany to mogę podpytać kolegę dokładnie gdzie to naprawiają może będzie znał dokładna lokalizacje.
tygrys - 2019-07-09, 19:52

Jestem zainteresowany - podpytaj .
Te 8 tysiączków to chyba gość mocno przesadza . Za wyjęcie , rozebranie , złożenie i ponowne zamontowanie silnika w servisie Yamahy w Olsztynie chcieli w lutym ode mnie 2,5 tyś. + koszt uszczelek - chodziło o wyjęcie kawałka aluminium z pod wału korbowego który wpadł z uszkodzonej pokrywy rozrządu , ale poradziłem sobie sam i kosztowało mnie 145 zł za dwie uszczelki pokryw no i ta nieszczęsna pokrywa za 120 zł na aledrogo. Czyżby dwa koła zębate do skrzyni były takie drogie?
Jeśli podasz mi jakiś namiar , to może uda się "z konsultować" z gościem i jakoś "poradzimy" lol

SATURIAN - 2019-07-09, 20:57

Panowie , jak możecie , to opisujcie temat na forum , interesuje mnie to .
ADi - 2019-07-09, 21:08

Z forum Raidera:

"operacja zakończona, rehabilitacja (próby) tak samo ;)
i teraz szczegóły :
- wymiana dwóch trybów (można wymienić tylko jeden uszkodzony ale...),
- nowe wszystkie uszczelki, oringi, podkładki (można składać na starych ale...),
- planowanie dwóch głowic (niby nie trzeba ale ...),
- nowy olej silnikowy, skrzynia biegów, filtr oleju,
ponadto wymiana uszczelniaczy lag i nowy olej,
koszt 6330zł"

[ Dodano: 2019-07-09, 21:09 ]
https://archiwum.allegro.pl/oferta/kolo-zebate-trzeciego-biegu-yamaha-raider-1900-i5977288348.html

[ Dodano: 2019-07-09, 21:15 ]
Popytałem i dam znać jak będę miał informacje.

[ Dodano: 2019-07-09, 21:28 ]
tygrys, jeśli kumpel chce, to jest sprawdzony mechanik, który wymienia trójkę. Niestety, działa pod Dęblinem. Robi wszystko na nowych częściach, śrubach, uszczelkach, podkładkach. Silnik trzeba wyjąć z ramy i rozbiera się na czynniki pierwsze.

Ruffi - 2019-07-09, 21:41

Koszty około 8 tys wyszło w Polkomie. Tam jeden z kolegów forum Team Raider robił ale nie poleca. Dokładnie tak jak napisał Adi w zakładzie w Dęblinie koszt naprawy 6tys. Zakład nazywa sie Moto speed jest na facebooku.
tygrys - 2019-07-10, 14:39

Dzięki za bardzo wyczerpujące odpowiedzi i sugestie :brawo: , będę "drążył" temat , oczywiście "wyniki" naprawy i wnioski nie omieszkam wyczerpująco opisać.
ADi - 2019-07-10, 15:11

Na pewno warto się podzielić doświadczeniami dla potomnych :) Powodzenia!
jacala - 2019-07-12, 20:02

Przeraża mnie gdybanie. Przy wymianie trzeba rozebrać cały silnik. Wiąże się to z wymianą wszystkich uszczelek jak również o dziwo pierścieni na tłokach bo zawsze po tej operacji zaczyna brać olej. Koszt przez serwis około 7 tyś złotych bez dodatkowych kosztów. Jak masz kogoś kto umie to zrobić warto zaryzykować i zamówić części w USA i zrobić . Mnie to kosztowało około 4,5 tyś złotych.
Jacek6 - 2019-07-12, 21:50

Z założenia po tej naprawie 3ka powinna się skończyć szybciej niż skończyła się z fabrycznego wydania. Dobrze kombinuję ?
ADi - 2019-07-12, 22:19

W Raiderach produkowanych po 2010 roku został usunięty błąd, który powodował we wcześniejszych modelach awarię trójki. Teraz naprawiając używa się kół zębatych bez błędów i powinno działać bez problemów. Znam jednak wiele motocykli wyprodukowanych przed 2010 rokiem, które jeżdżą bez awarii trójki.
Jacek6 - 2019-07-12, 22:28

Czyli awarie nie do końca są z winy kół ale użyszkodnik musi do tego dołożyć swoje.
ADi - 2019-07-12, 23:01

Zawsze wiele zależy od użytkownika, jeśli jednak faktycznie jest błąd fabryczny, to delikatna eksploatacja tylko odwleka nieuchronną awarię.
jacala - 2019-07-13, 23:03

to był fabryczny błąd. Wymienia się dwa koła zębate które są w jakiś sposób wzmocnione.
W garażu mam gdzieś te uszkodzone i na zębach w miejscu gdzie się one stykają powstają takie jakby wżery. W moim przypadku była tak zaatakowane 10 zębów. Nie pomaga np omijanie trójki i wbijanie wyższego biegu bo te zęby cały czas się ze sobą stykają nawet jak jedziesz na innym biegu.

tygrys - 2019-07-14, 08:26

jacala miałem się z Tobą kontaktować odnośnie naprawy - na Grunwaldzie dostałem info , że zmagałeś się z naprawą trójki . Mam teraz jasność co do przyczyn , planu naprawy i przypuszczalnych kosztów - koszty różni mechanicy szacują na wiele "sposobów" lol
Napisałeś
jacala napisał/a:
Mnie to kosztowało około 4,5 tyś złotych

To koszt z częściami? czy robocizna . Interesuje mnie jeszcze koszt samych części i może jakiś namiar gdzie ich szukać..
Pomyślisz , że na łatwiznę idę ;D , ale po co wyważać otwarte drzwi lol
Zakładałem wymianę pierścieni , bo przebieg tego sprzętu to sugeruje około 84 tyś km ale przed rozbiórką nie zamierzałem ich kupować , teraz wiem , że trzeba kupić od razu z kołami . Szczelność zaworów w głowicach też zamierzam sprawdzić , a nawet na 100% przeszlifować niezależnie od wyniku sprawdzenia (przebieg to sugeruje). Zastanawiam się nad "planowaniem" głowic - doradzisz coś? warto to robić?

ADi - 2019-07-14, 22:21

Po rusku:

https://www.youtube.com/w...nlk4b9_IS8J7cGI

jacala - 2019-07-15, 19:08

tygrys to koszt z częściami i robocizną. Części zamawiane w usa przez znajomego. U mnie oficjalnie przebieg koło 55k. Ja więcej nie robiłem jak wymiana dwóch kół zębatych, wszystkich uszczelek i pierścienie na tłokach - luzów na korbowodzie nie było, nic nie planowałem.
tygrys - 2019-07-15, 23:02

Dzięki , bardzo mi pomogłeś jacala - odezwę się , jak już z kumplem to ogarniemy , na części mamy kontakt w stanach i dwóch potencjalnych mechaników : jeden koło Radomia - Ruffi dał namiar , dzwoniłem i gość bardzo komunikatywny i rzeczowy , a drugi trochę bliżej w okolicach Mławy . Dzięki wszystkim za pomoc :uklon3:

[ Dodano: 2019-07-28, 23:12 ]
Części będą za jakieś 3 tyg. zamówione przez "Motogar" Koszalin , koszt około 1300 Pln - dwa tryby trójki , komplet pierścieni na dwa tłoki , 8 szt. uszczelniaczy zaworowych.
Uszczelki za....cie drogie - dwie pod głowicę i dwie pod cylindry krzykneli sobie 1350 zeta..nie wspomnę o reszcie uszczelek..bo nawet nie pytałem..
Mam namiar na polskiego producenta , sprawdzonego , który robi każdą uszczelkę w/g wzoru , czyli starej uszczelki za około 1/4 ceny serwisowej . Za w/w uszczelki pod głowice i cylindry powiedział po 75 Pln za szt. + wysyłka . O postępach w naprawie będę informował na bieżąco i oczywiście namiary podam , ale dopiero po odebraniu części i roboty . Na części namiar znalazłem w sieci tel. do Koszalina : 507 421 221 strona: motogar.pl


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group